چهارشنبه ۰۳ مرداد ۱۴۰۳
۰۹:۳۸ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ کد خبر: ۹۸۰۳۰۷۱۹۵
چهره ها در سینما و تلویزیون

تهیه‌کنندگان ترجیح می‌دهند با بازیگران فالووربالا کار کنند

ساناز سماواتی,اخبار هنرمندان,خبرهای هنرمندان,اخبار بازیگران

«مسافر»، «نودشب»، «زیرآسمان شهر» و «نقطه‌چین» جزو کارهای مطرح ساناز سماواتی بازیگر سینما و تلویزیون به شمار می‌رود. در عید نوروز با «شش قهرمان و نصفی» به تلویزیون آمد و این شب‌ها هم با سریال «محرمانه» یک کار نوجوانانه ارائه داده است. او نقش مادر را در این سریال شبکه سه ایفا می‌کند.

سماواتی بازیگر نمایش کودکانه موزیکال است و «بهترین سال‌های زندگی ما» احمد کاوری را هم برای پخش از شبکه‌های تلویزیونی، آماده نمایش دارد.وی این روزها علاوه بر بازیگری، بازرس انجمن صنفی بازیگران سینما و تلویزیون است و اوقات فراغت خود را به مطالعه، ورزش و در کنار خانواده بودن و کارهای حمایتی می‌گذراند. او سفیر سلامت دانشگاه علوم پزشکی، سفیر هپاتیت در سازمان هپاتیت و سفیر تعاونی‌های صنایع‌دستی استان تهران است. سماواتی در حوزه کودکان کار، حمایت از حیوانات شهری و محیط‌‌زیست فعالیت می‌کند.ساناز سماواتی بازیگری که هنوز سریال «مسافر» سیروس مقدم او در شبکه‌های سیما بازپخش می‌شود اما مثل آن روزها نقش به امثال این بازیگرانِ فعالِ گذشته پیشنهاد نمی‌شود. او هم اعتقاد به این کمرنگی دارد ولی با دلایلی که قدری تاسف‌بار است.

چرا که او به‌خاطر داشتن مسئولیت بازرسی انجمن صنفی بازیگران سینما و تلویزیون خیلی دقیق‌تر و جزئی‌تر با برخی از این معضلات، برخورد کرده است.سماواتی در گفت‌و‌گو با به تسنیم، گفت: ترجیح می‌دهم در شرایطی که روابط جای ضوابط را می‌گیرد، گزیده کار شوم. من بازرس انجمن صنفی بازیگران سینما و تلویزیون هستم و دارم می‌بینم که سیاست‌های انتخاب بازیگر و عوامل در گذشته فراموش شده است. ما زمانی که کار بازیگری را شروع کردیم توانایی فرد در اجرای وظیفه‌ای که به او واگذار می‌شد در بالاترین کیفیت، ملاک بود.وی با اشاره به اینکه ضدارزش‌هایی که امروز ارزش شده‌اند، تاکید کرد: این مشکل و معضل تنها برای منِ بازیگر به‌وجود نیامده، بلکه در تمام حرفه‌ها و صنوف هنری ما وجود دارد. یعنی شما نمی‌بینید صدابرداری که کاربلد است بر سر کار باشد، آنها اکثرا بیکارند! تصویربردار خوب و قدیمی در خانه نشسته و منشی‌صحنه حرفه‌ای هم خانه‌نشین شده و خیلی این حرفه‌ای‌ها را نمی‌بینیم. این نکته شاید یکی از آن ضدارزش‌هایی است که این روزها ارزش شده است.

این بازیگر سینما و تلویزیون با بیان اینکه رنج می‌برم وقتی امروز بازیگر اسپانسر مُد شده است، تاکید کرد: یک معضلی که امروز به مُد در عرصه دنیای تصویر تبدیل شده و بسیار هم تاثیرگذار است موضوع بازیگر اسپانسر است که معنی آن را تا به امروز نفهمیده‌ام. در زمانی که ما شروع کردیم به کار بازیگری، آموزش‌های بازیگری استاد سمندریان را شرکت کردیم. جزو اولین گروه کانون تئاتر تجربی در سال ۶۹ بودم و بعد جلوی دوربین آمدم. اما امروز همه‌چیز رابطه‌ای انجام می‌شود و من از فقدان ضوابط در دنیای بازیگری رنج می‌برم. ما یک استانداردهایی داشتیم و امروز به‌خاطر این فضای غیرتخصصی و غیراصولی رابطه‌بازی، این توجه به استانداردها و کیفیت فراموش شده است.

 

چرا تهیه‌کنندگان دغدغه‌ فالوور دارند؟

سماواتی فالوورها را تعیین‌کننده انتخاب بازیگرانِ امروزی دانست و افزود: این روزها هم می‌بینیم و هم می‌شنوم که چقدر برای تهیه‌کنندگان ما دغدغه شده کدام بازیگر چقدر فالوور دارد؟ عمدتا هم بازیگرانی هستند که در ابتدای راه هستند و سابقه چندانی هم ندارند ولی به جهت فعالیت زیادشان در فضای مجازی پرکارتر می‌شوند. چون تهیه‌کننده بیشتر ترجیح می‌دهد این فالوور زیاد بازیگر سریال یا فیلم سینمایی‌اش شود. چون ذائقه مخاطب هم به این سمت رفته و فروش و صرفا مخاطب برای تهیه‌کننده ما اهمیت دارد نه اینکه آیا آن هنرمند از دانش‌های اولیه هنر بازیگری آن‌طور که باید و شاید برخوردار است یا خیر.

آیا این کاری که او ارائه می‌دهد می‌تواند مولد خوبی برای انتقال مفاهیم درست به جامعه باشد؟وی با انتقاد از تعیین‌تکلیف کردن اسپانسرها برای صداوسیما، گفت: ورود سرمایه و اسپانسرها به حوزه کارهای نمایشی به‌خصوص در صداوسیما یک مشکل مضاعفی را پدید آورده، چون در گذشته کار می‌کردیم همه متمرکز از یک فرآیند و پروسه‌ای، دستمزدهایمان را دریافت می‌کردیم ولی امروز اسپانسرها تعیین‌کننده‌اند. آنها می‌گویند ما پول آورده‌ایم و بازیگر و عوامل را انتخاب می‌کنیم. از طرفی با سفارش افراد و آشنایان خودش را در پشت دوربین و جلوی دوربین حاضر می‌کند. بنابراین به‌دلیل ورود سرمایه و تزریق مسائل مالی، تعیین‌کننده است و خیلی از کسانی که اسپانسر هستند سواد کار ما را ندارند و بنابراین نمی‌توانند در حوزه دنیای دنیای تصویر کارهای تاثیرگذاری باشند. بنابراین تاثیرگذاری و محتوا هم در این ورطه، قربانی می‌شود.

 

چرا آی‌فیلم این‌قدر بیننده دارد

سماواتی با طرح این سوال که چرا باید آی‌فیلم این‌قدر بیننده داشته باشد، افزود: امروز مردم مرا می‌بینند از من تشکر می‌کنند به کارهای حرفه‌ای و نوستالژی که در شبکه آی‌فیلم روی آنتن می‌رود. به همین‌خاطر است که آی‌فیلم آنقدر بیننده دارد، چون کارهای قدیمی را بازیگران حرفه‌ای و نوستالژیک را کاربلدها کار کردند و مردم به من در کوی و برزن می‌گویند شما به شخصیت فیلم‌ها بوی زندگی واقعی دادید. تصنعی نبودید و صورت‌هایتان جراحی زیادی نداشت. تغییر فرم‌ آنچنانی نداشتید و سادگی در بازی‌تان بود؛ درست برای نقش‌ها انتخاب می‌شدید و نه اینکه از روی رابطه و صرفا چهره و فالوور! سریال‌های قدیمی از کاربلدهای این عرصه بودند.

وی با بیان اینکه امروز کسی تهیه‌کننده می‌شود که اسپانسر بیاورد، گفت: در زمانیکه من کار بازیگری را شروع کردم یک تولید و جانشین تولید داشتیم. یک اصطلاح خاصی است کسی می‌خواست وارد عرصه تولید بشود سه سال تمام باید دستیار تولیدی کار می‌کرد تا آرام‌آرام ارتقا پیدا کند. الان فردی اسپانسر بیاورد عنوان تهیه‌کننده را به او می‌دهند و می‌تواند کار تولید کند.حرفه‌ای‌گری به ورطه فراموشی سپرده شده و الان موضوع مادیات ارجحیت بیشتری دارد و در نهایت کار بی‌کیفیت تولید می‌شود. کارگردان را هم تحت‌فشار قرار می‌دهند که اگر بخواهد کارش را با دقت و درایت انجام دهد حتی تذکر می‌گیرد؛ چرا که این اسپانسرها عمدتا می‌گویند بگیر بریم! سرعت بیشتر از کیفیت برایشان اهمیت دارد؛ این اتفاقات است که به بی‌کیفیت شدن و تهی شدن فضای هنری لطمه می‌زند. چرا که کار هنری لازمه‌اش صبوری و خلاقیت است.

 

پول به اسپانسرها می‌دهند تا بازیگر بشوند

بازیگر سریال «تولدی دیگر» داریوش فرهنگ درباره معضل دیگر این روزهای بازیگری صحبت کرد که بازیگران پول می‌دهند تا در سریال و فیلم سینمایی بازی کنند. او تصریح کرد: این روزها در کنار تعیین‌کننده بودن اسپانسرها، به کرات به گوش من می‌رسد پول به اسپانسرها می‌دهند تا بازیگر بشوند. معنی‌اش این است که پول بدهید بازیگر شوید! این معضل بزرگی است. وقتی مادیات وارد عرصه هنر می‌شود، به‌نظرمن لطافت و قداست هنر تحت‌تاثیر قرار می‌گیرد و یک‌گونه‌ای هنر سفارشی می‌شود. برای همین شاید همین تاثیرگذار بوده باشد و مد شده است؛ متاسفانه اسپانسرها بازیگر می‌آورند و دو بازیگر خاص کار را به دست می‌گیرند و بعد می‌گویند کار هم خوب شده است. در حالیکه ما می‌بینیم خیلی از هنرمندان مستعد خانه‌نشین شده‌اند و برای آن نقش، مناسب‌تر بوده‌اند.

 

چه اصراری است که پرکار باشیم

سماواتی گزیده‌کاری را در برخی اوقات پسندیده دانست که پیشینه و کارنامه قدرتمند و خاطرانگیز خودش را به‌خاطر فقط بودن در دنیای تصویر از بین ببرد، خاطرنشان کرد: نکته دیگر در روزهای کم‌کاری و کمرنگ شدن توجه به پیشینه و کارنامه هنرمند است.چرا که کاربلدها هیچ‌گاه کار غیرحرفه‌ای انجام نمی‌دهند و عمدتا با گروه‌هایی که الفبای اولیه کار را هم بلد نیستند فعالیت نمی‌کنند. چرا که هم به‌لحاظ فقدان هنر و هنرمندی رنج می‌برند و از طرف دیگر گروهی که تخصصی نباشد در ارائه تعهدات مالی هم غیراصولی رفتار می‌کند. در این شرایط چه اصراری است که پُرکار باشیم؛ گزیده‌کار کنیم، ولی با افرادی که در این حرفه صاحب شناسنامه‌اند و به اصول هنر و هنرمندی واقفند. امثالِ من بارها برای گرفتن پول دردسر داشته‌ایم، به همین‌خاطر در خانه به مطالعه و ورزش کردن می‌پردازیم؛ توجه به خانواده را جدی می‌گیریم تا کارهای درست و اصولی پیشنهاد شود. هنرمند زمانی موفق است و می‌تواند از کارنامه قدرتمند خودش دفاع کند که احترامش در دنیای تصویر حفظ شود. حتما متن و کارگردانی خوب و سنجیده اهمیت دارد.

 

نقش‌های زیبایی برای خانم‌ها نوشته نمی‌شود

وی در خصوص توجه به نقش و کاراکتر زنان در سریال‌ها و فیلم‌هایی سینمایی، گفت: یک نکته‌ای که برای پیشکسوتان به یک معضل تبدیل شده گریبان نقش خانم‌ها را هم گرفته است. همان‌طورکه برای پیشکسوتان آن‌طور که باید و شاید متن خوب نوشته نمی‌شود و کمتر کاراکترهای فرعی دیده می‌شوند. نقش‌های زیبایی هم برای خانم‌ها نوشته نمی‌شود.در صورتیکه زمانی خانم‌ها محور داستان‌های نمایشی بوده‌اند و بارها هم دیده‌ایم که سریال‌ها یا فیلم‌های زن‌محور چقدر موفق شده‌اند. البته برخی اوقات هم به علت تعدد بازیگر، کمتر توفیق شده که من بازیگر نقش‌های موثر زنانه در سینما و تلویزیون باشم.سماواتی در خاتمه با اشاره به یک سریال تلویزیونی آماده نمایش، خاطرنشان کرد: در عید امسال دو سریال تلویزیونی «شش قهرمان و نصفی» و «زندگی شگفت‌انگیز است» از تلویزیون پخش شد که بنده در این سریال‌ها حضور داشتم. در سریال جدید احمد کاوری به نام «بهترین سال‌های زندگی ما» هم حضور دارم که تابستان امسال به تلویزیون می‌آید. البته تله فیلم «رامینالدو» را برای کودک و نوجوان کار کردم که آن‌هم قرار است به‌زودی روی آنتن شبکه‌های سیما برود.

armandaily.ir
  • 11
  • 4
۵۰%
همه چیز درباره
نظر شما چیست؟
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی:۰
غیر قابل انتشار: ۰
جدیدترین
قدیمی ترین
مشاهده کامنت های بیشتر
بزرگمهر بختگان زندگینامه بزرگمهر بختگان حکیم بزرگ ساسانی

تاریخ تولد: ۱۸ دی ماه د ۵۱۱ سال پیش از میلاد

محل تولد: خروسان

لقب: بزرگمهر

حرفه: حکیم و وزیر

دوران زندگی: دوران ساسانیان، پادشاهی خسرو انوشیروان

ادامه
صبا آذرپیک بیوگرافی صبا آذرپیک روزنامه نگار سیاسی و ماجرای دستگیری وی

تاریخ تولد: ۱۳۶۰

ملیت: ایرانی

نام مستعار: صبا آذرپیک

حرفه: روزنامه نگار و خبرنگار گروه سیاسی روزنامه اعتماد

آغاز فعالیت: سال ۱۳۸۰ تاکنون

ادامه
یاشار سلطانی بیوگرافی روزنامه نگار سیاسی؛ یاشار سلطانی و حواشی وی

ملیت: ایرانی

حرفه: روزنامه نگار فرهنگی - سیاسی، مدیر مسئول وبگاه معماری نیوز

شغل های دولتی: کاندید انتخابات شورای شهر تهران سال ۱۳۹۶

حزب سیاسی: اصلاح طلب

یاشار سلطانیبیوگرافی یاشار سلطانی

ادامه
زندگینامه امام زاده صالح زندگینامه امامزاده صالح تهران و محل دفن ایشان

نام پدر: اما موسی کاظم (ع)

محل دفن: تهران، شهرستان شمیرانات، شهر تجریش

تاریخ تاسیس بارگاه: قرن پنجم هجری قمری

روز بزرگداشت: ۵ ذیقعده

زندگینامه امامزاده صالح

باورها و اعتقادات مذهبی، نقشی پررنگ در شکل گیری فرهنگ و هویت ایرانیان داشته است. احترام به سادات و نوادگان پیامبر اکرم (ص) از جمله این باورهاست. از این رو، در طول تاریخ ایران، امامزادگان همواره به عنوان واسطه های فیض الهی و امامان معصوم (ع) مورد توجه مردم قرار داشته اند. آرامگاه این بزرگواران، به اماکن زیارتی تبدیل شده و مردم برای طلب حاجت، شفا و دفع بلا به آنها توسل می جویند.

ادامه
شاه نعمت الله ولی زندگینامه شاه نعمت الله ولی؛ عارف نامدار و شاعر پرآوازه

تاریخ تولد: ۷۳۰ تا ۷۳۱ هجری قمری

محل تولد: کوهبنان یا حلب سوریه

حرفه: شاعر و عارف ایرانی

دیگر نام ها: شاه نعمت‌الله، شاه نعمت‌الله ولی، رئیس‌السلسله

آثار: رساله‌های شاه نعمت‌الله ولی، شرح لمعات

درگذشت: ۸۳۲ تا ۸۳۴ هجری قمری

ادامه
آپولو سایوز ماموریت آپولو سایوز؛ دست دادن در فضا

ایده همکاری فضایی میان آمریکا و شوروی، در بحبوحه رقابت های فضایی دهه ۱۹۶۰ مطرح شد. در آن دوران، هر دو ابرقدرت در تلاش بودند تا به دستاوردهای فضایی بیشتری دست یابند. آمریکا با برنامه فضایی آپولو، به دنبال فرود انسان بر کره ماه بود و شوروی نیز برنامه فضایی سایوز را برای ارسال فضانورد به مدار زمین دنبال می کرد. با وجود رقابت های موجود، هر دو کشور به این نتیجه رسیدند که برقراری همکاری در برخی از زمینه های فضایی می تواند برایشان مفید باشد. ایمنی فضانوردان، یکی از دغدغه های اصلی به شمار می رفت. در صورت بروز مشکل برای فضاپیمای یکی از کشورها در فضا، امکان نجات فضانوردان توسط کشور دیگر وجود نداشت.

مذاکرات برای انجام ماموریت مشترک آپولو سایوز، از سال ۱۹۷۰ آغاز شد. این مذاکرات با پیچیدگی های سیاسی و فنی همراه بود. مهندسان هر دو کشور می بایست بر روی سیستم های اتصال فضاپیماها و فرآیندهای اضطراری به توافق می رسیدند. موفقیت ماموریت آپولو سایوز، نیازمند هماهنگی و همکاری نزدیک میان تیم های مهندسی و فضانوردان آمریکا و شوروی بود. فضانوردان هر دو کشور می بایست زبان یکدیگر را فرا می گرفتند و با سیستم های فضاپیمای طرف مقابل آشنا می شدند.

فضاپیماهای آپولو و سایوز

ماموریت آپولو سایوز، از دو فضاپیمای کاملا متفاوت تشکیل شده بود:

ادامه
نیلوفر اردلان بیوگرافی نیلوفر اردلان؛ سرمربی فوتسال و فوتبال بانوان ایران

چکیده بیوگرافی نیلوفر اردلان

نام کامل: نیلوفر اردلان

تاریخ تولد: ۸ خرداد ۱۳۶۴

محل تولد: تهران 

حرفه: بازیکن سابق فوتبال و فوتسال، سرمربی تیم ملی فوتبال و فوتسال بانوان

سال های فعالیت: ۱۳۸۵ تاکنون

قد: ۱ متر و ۷۲ سانتی متر

ادامه
حمیدرضا آذرنگ بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ؛ بازیگر سینما و تلویزیون ایران

چکیده بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ

نام کامل: حمیدرضا آذرنگ

تاریخ تولد: تهران

محل تولد: ۲ خرداد ۱۳۵۱ 

حرفه: بازیگر، نویسنده، کارگردان و صداپیشه

تحصیلات: روان‌شناسی بالینی از دانشگاه آزاد رودهن 

ادامه
محمدعلی جمال زاده بیوگرافی محمدعلی جمال زاده؛ پدر داستان های کوتاه فارسی

تاریخ تولد: ۲۳ دی ۱۲۷۰

محل تولد: اصفهان، ایران

حرفه: نویسنده و مترجم

سال های فعالیت: ۱۳۰۰ تا ۱۳۴۴

درگذشت: ۲۴ دی ۱۳۷۶

آرامگاه: قبرستان پتی ساکونه ژنو

ادامه
دیالوگ های ماندگار درباره خدا

دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا پنجره ای به دنیای درون انسان می گشایند و راز و نیاز او با خالق هستی را به تصویر می کشند. در این مقاله از سرپوش به بررسی این دیالوگ ها در ادیان مختلف، ادبیات فارسی و سینمای جهان می پردازیم و نمونه هایی از دیالوگ های ماندگار درباره خدا را ارائه می دهیم. دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا همیشه در تاریکی سینما طنین انداز شده اند و ردی عمیق بر جان تماشاگران بر جای گذاشته اند. این دیالوگ ها می توانند دریچه ای به سوی دنیای معنویت و ایمان بگشایند و پرسش های بنیادین بشری درباره هستی و آفریننده آن را به چالش بکشند. دیالوگ های ماندگار و زیبا درباره خدا نمونه دیالوگ درباره خدا به دلیل قدرت شگفت انگیز سینما در به تصویر کشیدن احساسات و مفاهیم عمیق انسانی، از تاثیرگذاری بالایی برخوردار هستند. نمونه هایی از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا در اینجا به چند نمونه از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا اشاره می کنیم: فیلم رستگاری در شاوشنک (۱۹۹۴): رد: "امید چیز خوبیه، شاید بهترین چیز. و یه چیز مطمئنه، هیچ چیز قوی تر از امید نیست." این دیالوگ به ایمان به خدا و قدرت امید در شرایط سخت زندگی اشاره دارد. فیلم فهرست شیندلر (۱۹۹۳): اسکار شیندلر: "من فقط می خواستم زندگی یک نفر را نجات دهم." این دیالوگ به ارزش ذاتی انسان و اهمیت نجات جان انسان ها از دیدگاه خداوند اشاره دارد. فیلم سکوت بره ها (۱۹۹۱): دکتر هانیبال لکتر: "خداوند در جزئیات است." این دیالوگ به ظرافت و زیبایی خلقت خداوند در دنیای پیرامون ما اشاره دارد. پارادیزو (۱۹۸۸): آلفردو: خسته شدی پدر؟ پدر روحانی: آره. موقع رفتن سرازیریه خدا کمک می کنه اما موقع برگشتن خدا فقط نگاه می کنه. الماس خونین (۲۰۰۶): بعضی وقتا این سوال برام پیش میاد که خدا مارو به خاطر بلاهایی که سر همدیگه میاریم می بخشه؟ ولی بعد به دور و برم نگاه می کنم و به ذهنم می رسه که خدا خیلی وقته اینجارو ترک کرده. نجات سربازان رایان: فرمانده: برید جلو خدا با ماست ... سرباز: اگه خدا با ماست پس کی با اوناست که مارو دارن تیکه و پاره می کنن؟ بوی خوش یک زن (۱۹۹۲): زنها ... تا حالا به زن ها فکر کردی؟ کی خلقشون کرده؟ خدا باید یه نابغه بوده باشه ... زیر نور ماه: خدا خیلی بزرگتر از اونه که بشه با گناه کردن ازش دور شد ... ستایش: حشمت فردوس: پیش خدا هم که باشی، وقتی مادرت زنگ می زنه باید جوابشو بدی. مارمولک: شاید درهای زندان به روی شما بسته باشد، اما درهای رحمت خدا همیشه روی شما باز است و اینقدر به فکر راه دروها نباشید. خدا که فقط متعلق به آدم های خوب نیست. خدا خدای آدم خلافکار هم هست. فقط خود خداست که بین بندگانش فرقی نمی گذارد. او اند لطافت، اند بخشش، بیخیال شدن، اند چشم پوشی و رفاقت است. دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم مارمولک رامبو (۱۹۸۸): موسی گانی: خدا آدمای دیوونه رو دوس داره! رمبو: چرا؟ موسی گانی: چون از اونا زیاد آفریده. سوپر نچرال: واقعا به خدا ایمان داری؟ چون اون میتونه آرامش بخش باشه. دین: ایمان دارم یه خدایی هست ولی مطمئن نیستم که اون هنوز به ما ایمان داره یا نه. کشوری برای پیرمردها نیست: تو زندگیم همیشه منتظر بودم که خدا، از یه جایی وارد زندگیم بشه ولی اون هیچوقت نیومد، البته اگر منم جای اون بودم خودمو قاطی همچین چیزی نمی کردم! دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم کشوری برای پیرمردها نیست سخن پایانی درباره دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا در هر قالبی که باشند، چه در متون کهن مذهبی، چه در اشعار و سروده ها و چه در فیلم های سینمایی، همواره گنجینه ای ارزشمند از حکمت و معرفت را به مخاطبان خود ارائه می دهند. این دیالوگ ها به ما یادآور می شوند که در جستجوی معنای زندگی و یافتن پاسخ سوالات خود، تنها نیستیم و همواره می توانیم با خالق هستی راز و نیاز کرده و از او یاری و راهنمایی بطلبیم. دیالوگ های ماندگار سینمای جهان درباره خدا گردآوری: بخش هنر و سینمای سرپوش

ویژه سرپوش