سه شنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۳
۱۸:۳۳ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ کد خبر: ۹۶۰۵۰۵۳۷۹
هنرهای تجسمی

ربع قرن با نمایشگاه هنری گالری گلستان

هنرمندان, دیده شدن هنرمندان جوان,,اخبار هنرهای تجسمی,خبرهای هنرهای تجسمی,هنرهای تجسمی
هنرمندان حاضر در "صد اثر صد هنرمند"، این نمایشگاه را فرصت مناسبی برای دیده شدن هنرمندان جوان در کنار هنرمندان باسابقه می‌دانند.

به گزارش هنرآنلاین، "صد اثر صد هنرمند"، قدیمی‌ترین نمایشگاه تجسمی در بخش خصوصی‌ست که از مرداد سال ۱۳۷۱ توسط لیلی گلستان بنیانگذاری شد؛  نمایشگاهی که در بیست و پنجمین دوره خود از سی‌ام تیرماه آثار ۲۵۷ هنرمند را در معرض دید عموم قرار داده است. در این نمایشگاه تا شب گذشته ۲۱ مردادماه ۸۶ اثر به قیمت ۲۱۰ میلیون تومان به فروش رسیده است.

 

در این دوره در کنار اقبال بلند هنرمندان جوان و شهرستانی، آثار هنرمندان صاحب نام با قیمت‌های مناسب به دیوار است، مانند آثاری از عباس کیارستمی، سیدمحمد احصایی، فرامرز پیلارام، رضا مافی، پرویز کلانتری، ایران درودی، منوچهر معتبر، سیاوش کسرایی، فرح اصولی و البته دو کاری که عنوان گران‌ترین آثار این دوره را از آن خود کرده‌اند: تابلوهای آیدین آغداشلو و فرامرز پیلارام که هر یک ۹۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده‌اند.

 

مجسمه‌ها بخش جذاب صد اثر بیست و پنجم هستند که آثاری از هنرمندان سرشناس ایرانی هم چون ژازه تباتبایی، محمدحسین عماد ، رضا قره‌باغی و دیگران با قیمت‌های  مناسب دو و نیم میلیون تومان تا ۸ میلیون تومان پیشنهاد شده‌اند.

 

لیلی گلستان، از استقبال مخاطبان و خریداران این دوره خبر داده است. مدیر گالری گلستان می‌گوید: "در همان شب اول، به اندازه تمام نمایشگاه سال گذشته فروختیم. من به شدت از نمایشگاه امسال راضی‌ام چون جوان‌ها خوب می‌فروشند و تقریبا هفتاد درصد کل فروش به آنها اختصاص دارد. "

 

او با اعلام این خبر گفت:" تا این لحظه گران‌ترین اثر به فروش رسیده در این دوره به نقاشی از زنده‌یاد محمود جوادی‌پور تعلق دارد که ۳۰ میلیون تومان فروخته شد، در رتبه بعدی آثاری از اویسی، لاشایی و محمدعلی ترقی‌جاه قرار دارند که بین ۱۵ تا ۲۰ میلیون قیمت داشتند. این در حالی ست که از جوان‌ها آثار با قیمت ۳۵۰ هزار تومان به عنوان ارزان‌ترین آثار فروخته شده است."

 

او افزود: "از نظر تعداد آثار به فروش رسیده از یک هنرمند تا این لحظه، شمس‌الدین غازی پیشتاز است، از او دو مجسمه و چهار نقاشی فروخته شده است. بنا به رسم "صد اثر صد هنرمند"، هر اثری که فروخته شده کار دیگری جایگزینش شده، از این رو اکنون نمایشگاهی کاملا متفاوتی نسبت به روز نخست روی دیوار گالری است که در آن کارهای خوب بسیاری با قیمت‌های مناسب ارائه شده است."

 

جدای از لیلی گلستان که برگزارکننده این رویداد است، هنرمندان حاضر در این نمایشگاه نیز از برگزاری چنین رویدادی ابراز خرسندی می‌کنند.

 

"صداثر؛ صد هنرمند" بستری برای متعادل شدن فضای هنری

آرمان یعقوب‌پور هنرمندی که با چهار اثر نقاشی با موضوع طبیعت در بیست و پنجمین رویداد تابستانی "صد اثر صد هنرمند" حضور دارد، به هنرآنلاین گفت: به موازات اتفاقاتی که به ویژه در حوزه اقتصاد هنر همچون برگزاری حراجی‌ها می‌افتد، برگزاری نمایشگاه‌هایی چون "صد هنرمند صد اثر" می‌تواند فضا را متعادل و از حالت انحصاری خارج کند.

 

او که بنا به گفته خودش؛ حدود ۲۰ سال است که موضوع طبیعت را در نقاشی دنبال می‌کند، در خصوص آثاری که در این نمایشگاه ارائه کرده گفت: فضای این آثار به سبک مینیمال نزدیک است و متریال استفاده شده در این اثر اکلیریک روی  بوم و ابعاد اثر ۱۲۰ در ۸۰ است.

 

این هنرمند در ارزیابی برگزاری این نمایشگاه، خاطرنشان کرد: آنچه در برگزاری این رویدا قابل توجه است، این است که با پشت سر گذاشتن تجربه‌ای ۲۵ ساله توانسته هنرمندان جوان را به سمت خود جذب کند و این هنرمندان جوان زمانی که آثار خود را در کنار هنرمندان بزرگ می‌بینند دلگرم می‌شوند.

 

او گفت: همچنین قیمت‌های متعادلی که برای این آثار تعیین شده، می‌تواند مشوق هنرمندانی باشد که برای نخستین‌بار شروع به فروش آثار خود کرده‌اند.

 

یعقوب‌پور ادامه داد: آنچه برای من اهمیت دارد این است که گالری گلستان بیشتر سیاستی فرهنگی را دنبال می‌کند تا بحث اقتصادی و فروش آثار و حضور در این نمایشگاه برای من از این نظر که اثرم در یک محیط فرهنگی همچون گالری  گلستان به نمایش گذاشته می‌شود، یک پشتوانه فرهنگی است که می‌توانم به آن اتکا کنم.

 

این هنرمند با تاکید بر اینکه استمرار این رویداد می‌تواند امتیازی برای آن محسوب شود، اظهار کرد: روندی که این نمایشگاه طی می‌کند روند مثبتی است و عملا چون هدفی فرهنگی را دنبال می‌کند مسلما موفق خواهد بود؛ از سوی دیگر به موازات اتفاقاتی که به ویژه در حوزه اقتصاد هنر همچون برگزاری حراجی‌ها می‌افتد، می‌توان گفت برگزاری نمایشگاه‌هایی همچون "صد هنرمند صد  اثر" می‌تواند فضا را متعادل و از حالت  انحصاری خارج کند.

 

صد اثر همواره برای من موفقیت و لذت به همراه داشته است

عبدی اسبقی با اشاره به حضور ۲۳ ساله خود در نمایشگاه "صد اثر صد هنرمند" به هنرآنلاین گفت: برای من همیشه نمایشگاه "صد اثر صد هنرمند" موفقیت به همراه داشته زیرا همواره کارهایم در روزهای نخست به فروش رفته‌اند و این برایم لذت‌بخش بوده است.

 

او گفت: نزدیک به ۲۳ سال است که در نمایشگاه صد اثر حضور دارم و معتقدم که این رویداد با تداوم خود توانسته به رشد کمی و کیفی بسیار خوبی چه در جهت جذب مخاطب و چه در جهت رشد هنرمندان دست یابد. به شخصه معتقدم که هر نمایشگاهی می‌تواند علاوه بر نفع مادی برای هنرمندان نفع معنوی نیز به دنبال داشته باشد زیرا به واسطه این نمایشگاه‌ها هم نام هنرمند مطرح می‌شود و هم به لحاظ فروش منفعت اقتصادی وی رفع خواهد شد؛ لذا هر تلاش و فعالیتی در راستای هنر تجسمی ارزشمند است.

 

این هنرمند تصریح کرد: در این بین به نظر من نمایشگاه صد اثر گالری گلستان توانسته با تداوم ۲۵ ساله خود بسیار موفق عمل کند زیرا این رویداد که سالی یک بار برگزار می‌شود طیف گسترده‌ای از مخاطبان را به خود جذب می‌کند به نحوی که در روز نخست بخش زیادی از آثار به فروش می‌روند و گالری بسیار شلوغ می‌شود. حضور طیف‌های مختلف هنری و علاقمندان به هنر در نمایشگاه صد اثر یک اتفاق بسیار خوب است؛ زیرا باعث می‌شود که در نمایشگاه شاهد فروش آثار و حتی گاهی معرفی هنرمندان تازه باشیم.

 

وی ادامه داد: سطح قیمت‌ها در گالری گلستان به نحوی است که امکان خرید برای عموم کسانی که برای بازدید حضور پیدا می‌کنند، فراهم می‌شود چرا که اندکی سطح قیمت‌ها پایین‌تر است لذا ما در این نمایشگاه طیف گسترده‌ای از مخاطبان را شاهد هستیم. پایین بودن سطح قیمت آثار در نمایشگاه صد اثر یک سیاست مناسب است؛ زیرا سبب می‌شود که از کلکسیونرها گرفته تا افراد هنر دوست که چندان به این عرصه تسلط ندارند نیز برای بازدید در نمایشگاه حضور پیدا کنند.

 

وی نمایش آثار افراد پیشکسوت در کنار هنرمندان جوان را یک ایده مثبت خواند و گفت: اینکه در یک نمایشگاه مخاطب می‌تواند از آثار هنرمندان پیشکسوت گرفته تا هنرمندان جوان را در کنار یکدیگر ببیند ایده بسیار جالبی است زیرا در این صورت روند کارها کاملا قابل ارزیابی است و این امر می‌تواند در قالب هنر ایران یک مزیت به شمار آید.

 

اسبقی با اشاره به اینکه اثرش در روز نخست به قیمت ۴ میلیون تومان به فروش رفته، اظهار کرد: در این دوره من یک کار لفافه‌پیچ را با استفاده از روزنامه به نمایش گذاشتم. در واقع کار من یک مینیاتور قدیمی بود که در یک روزنامه پیچیده شده بود و بخش‌هایی از آن با پاره شدن روزنامه به شکلی خاصی نمایش داده شده بود.

 

"صد اثر، صد هنرمند" مشوق هنرمندان جوان است

سحر عباسی عبدلی، هنرمند نقاش که برای نخستین بار فرصت حضور در نمایشگاه "صد اثر صد هنرمند" را به دست آورده، به هنرآنلاین گفت: برای من که تا به حال در تهران نمایشگاهی نداشته‌ام و همواره به شکل گروهی در اصفهان آثارم به نمایش درآمده، حضور در "صد اثر صد هنرمند" گالری گلستان یک افتخار بود.

 

وی افزود: به نظر من نمایشگاه "صد اثر صد هنرمند" یک مشوق جدی برای هنرمندان جوانی چون من است زیرا استقبال و فضای این گالری باعث ایجاد اعتماد به نفس می‌شود و برای هنرمندان جوان‌تر کمک‌کننده است. از اینکه اثر من در کنار آثار هنرمندان پیشکسوت قرار گرفته به خودم می‌بالم زیرا بخش مهمی از آثاری که به نمایش گذاشته شد، به اساتید برجسته هنر ایران مربوط است به همین خاطر بسیار خوشحالم که اثر من نیز فرصت حضور در کنار این شاهکارها را یافته است.

 

عباسی عبدلی ادامه داد: نمایشگاه "صد اثر صد هنرمند" برای من نخستین تجربه در تهران بود که بسیار حس خوب و لذت‌بخشی داشت؛ زیرا نمایشگاه به شکل بسیار خوب و حرفه‌ای پیش رفت و همه چیز برای من عالی بود.

 

وی در خصوص اثر خود گفت: این اثر تصویر مردی نشسته بر ایوان بود که من آن را با تکنیک پاستل گچی خلق کردم که البته به فروش رفت.

 

این هنرمند فروش آثار هنرمندان جوان را یک نقطه مثبت خواند و گفت: حمایت بخش‌های خصوصی و گالری گلستان به شکل نمایشگاه صد اثر اتفاق بسیار خوبی است در واقع فروش اثرم درون این نمایشگاه علاوه بر حمایت مالی برای من جنبه حمایتی و معنوی نیز داشت.

 

نمایش آثار چند نسل از هنرمندان در کنار هم به واسطه صد اثر میسر شده است

شمس‌الدین غازی، هنرمند نقاش و مجسمه‌ساز که هشتمین دوره حضور خود را در بیست و پنجمین نمایشگاه "صد اثر صد هنرمند" تجربه می‌کند، در این باره به هنرآنلاین گفت: به نظر من نمایشگاه "صد اثر صد هنرمند" دارای طیف گسترده‌ای از مخاطبان است به نحوی که ما در هر دوره این نمایشگاه شاهد حضور مجموعه‌داران، طیف‌های مختلف هنرمندان و هنردوستان هستیم، زیرا در این مجموعه از کارهای برجسته و گران تا آثار هنرمندان آماتور به صورت همزمان نمایش گذاشته می‌شود.

 

وی افزود: حضور طیف گسترده آثار هنرمندان از پیشکسوتان گرفته تا هنرمندان آماتور سبب شده که نمایشگاه "صد اثر صد هنرمند" از جذابیت بصری بالایی برخوردار باشد به همین خاطر ما در این رویداد از کارهای مدرن و پیشگام گرفته تا کارهای نسل دوم و سوم و در این دوره حتی نسل چهارم هنرمندان را نیز شاهد هستیم.

 

این هنرمند تصریح کرد: حضور هنرمندان نسل سوم و چهارم در کنار هنرمندان پیشکسوت کمک می‌کند که میانگین سنی مخاطبان نیز تغییر کند و شاهد حضور نسل‌های مختلف در نمایشگاه باشیم که عالی است.

 

غازی حضور چند نسل از هنرمندان در کنار یکدیگر را از ویژگی‌های نمایشگاه صد اثر خواند و گفت: بسیار کم رویدادهایی نظیر نمایشگاه صد اثر رخ می‌دهد که ما بتوانیم در آن چند نسل از هنرمندان را در یک نمایشگاه و کنار یکدیگر شاهد باشیم، لذا به نظر من این مساله یک چالش زیبا هم برای مخاطب و هم برای هنرمندان است.

 

وی تاثیرگذاری نمایشگاه صد اثر بر اقتصاد هنرمندان را بدیهی خواند و اظهار کرد: کمک به اقتصاد هنر از جمله مسائلی است که در دل این رویداد مهم هنری کاملا مشخص است و من معتقدم که سرکار خانم گلستان از سال‌ها قبل تاثیرگذاری جدی روی عرصه هنر و اقتصاد هنر ایران داشته است.

 

این هنرمند تاکید کرد: من فکر می‌کنم تا قبل از اینکه ما در ایران حراج هنری تهران را داشته باشیم، نمایشگاه صد اثر نقش بسیار مهمی در نشان دادن حداقل قیمت آثار هنر معاصر ایران داشت زیرا اغلب مجموعه‌داران در این نمایشگاه روی آثار قیمت‌گذاری می‌کردند لذا این نمایشگاه نقش تاثیرگذاری در عرصه اقتصاد هنر داشته و دارد.

 

غازی بازخورد مخاطبان در نمایشگاه صد اثر را خاطره‌انگیز خواند و گفت: من هم نقاش و هم مجسمه‌ساز هستم به همین خاطر در دوره‌های مختلف بازخوردهای بسیار زیبایی در این نمایشگاه دریافت کرده‌ام که برایم کاملا خاطره‌ساز شده است.

 

وی ادامه داد: در طول دوره‌هایی که در نمایشگاه صد اثر شرکت کرده‌ام بارها بازخوردهای متعددی گرفته‌ام. مثلا عده‌ای را دیده‌ام که از نقاشی‌هایم لذت برده‌اند و مجسمه‌هایم را عملا اصلا دوست ندارند و یا بالعکس، عده‌ای را دیده‌ام که از نقاشی‌هایم حس خوبی دریافت نمی‌کنند اما همه اینها برای من خاطره‌انگیز بوده است.

 

این هنرمند که تاکنون بیش از ۸ اثر خود را در بیست و پنجمین نمایشگاه "صد اثر صد هنرمند" به فروش رسانده است، گفت: من معتقدم که برنامه‌ریزی مناسب و تداوم این نمایشگاه سبب شده که هنرمندان نسل‌های مختلف بتوانند از نمایشگاه نهایت لذت را ببرند و این به نظر من بخش جذاب ماجراست.

 

طیف گسترده مخاطبان نقطه قوت نمایشگاه "صد اثر صد هنرمند" است

گلناز قدیری، هنرمند نقاش که بیش از ده سال است که در نمایشگاه "صد اثر صد هنرمند" گالری گلستان حضور دارد، به هنرآنلاین گفت: به نظر من نمایشگاه "صد اثر صد هنرمند" اتفاق بسیار خوبی است زیرا این رویداد تا امروز توانسته قشر متنوعی از مخاطبان و هنرمندان را به سمت خود جذب و کاملا اثرگذار عمل کند.

 

وی افزود: نمایشگاه "صد اثر صد هنرمند" هر سال این امکان را برای گروه‌های مختلف علاقمند به هنر از طرفداران جدی گرفته تا افرادی که کمتر در این عرصه حضور دارند، فراهم می‌کند که به بازدید از سبک‌های مختلف هنری بپردازند و خرید کنند.

 

این هنرمند نقاش تنوع آثار در گالری گلستان را یک اتفاق مثبت خواند و اظهار کرد: عموم کسانی که برای بازدید از نمایشگاه "صد اثر صد هنرمند" به گالری گلستان می‌آیند خریدار هستند چرا که این نمایشگاه تنوع بسیار بالایی دارد و می‌تواند سطح سلیقه عمومی را پوشش دهد لذا از کلکسیون‌داران تا افرادی که قصد خرید اثر ندارند نیز در این نمایشگاه حضور می‌یابند.

 

قدیری ادامه داد: یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت نمایشگاه صد اثر این است که نسل‌های گوناگون هنرمندان با دیدگاه‌ها و سبک‌های مختلف در کنار یکدیگر جلوه می‌کنند به همین خاطر هنرمندان جوان این امکان را می‌یابند که آثارشان در کنار اساتید مطرح دیده شود و این بسیار خوب است.

 

وی تداوم ۲۵ ساله نمایشگاه صد اثر را از جمله عوامل موفقیت این بخش خواند و گفت: به نظر من تداوم ۲۵ ساله این رویداد سبب شده که گروه گسترده‌ای از مخاطبان آن را دنبال کنند و همه ساله به دنبال برگزاری آن باشند لذا می‌توان گفت برگزاری هر ساله نمایشگاه صد اثر باعث رشد کمی و کیفی این رویداد شده است.

 

این هنرمند تصریح کرد: قطعا زمانی یک نمایشگاه موثر است که طیف گسترده‌ای از بازدیدکنندگان و مخاطبان جدی هنر را جذب کند لذا من فکر می‌کنم که نمایشگاه صد اثر توانسته چنین امکانی را فراهم کند چرا که خریداران مختلفی با سطح بودجه‌های متفاوت به گالری وارد می‌شوند به همین خاطر اغلب قریب به اتفاق آثار این گالری با قیمت‌های مناسب به  فروش می‌رسند که خود عنصر مهمی برای اقتصاد هنر و هنرمندان به شمار می‌رود.

 

وی استقبال بی‌نظیر مخاطبان از نمایشگاه صد اثر را خاطره‌انگیز خواند و گفت: برای من همیشه استقبال بی‌نظیر مردم از گالری "صد اثر صد هنرمند" خاطره انگیز بوده است و فکر می‌کنم همیشه از این میزان استقبال و شلوغی لذت برده‌ام.

 

این هنرمند در خصوص اثر خود توضیح داد و اظهار کرد: من در این دوره از نمایشگاه یک اثر آبستره با تکنیک ترکیب مواد ارائه کردم. در واقع این دوره سعی کردم که برخلاف همیشه که روی بوم کار ارائه می‌کنم، اثر را روی مقوا اجرا کنم و این گونه را نیز تجربه کنم که بسیار لذت‌بخش بود.

 

بازخورد مثبت نمایشگاه صد اثر برایم خاطره انگیز شد

منیره قنبری، هنرمند نقاش برگزاری بیست و پنجمین دوره نمایشگاه "صد اثر صد هنرمند" را یک اتفاق مثبت خواند و به هنرآنلاین گفت: با اینکه نخستین دوره حضورم در این نمایشگاه بود اما احساس خوشایندی که از فروش اثرم و بازخورد مخاطبان دریافت کردم، برایم خاطره‌انگیز شد.

 

وی افزود: برخورد مردم در نمایشگاه "صد اثر صد هنرمند" برای من بسیار جذاب بود زیرا طیف گسترده‌ای از مخاطبان در این نمایشگاه حضور داشتند و شور و هیجان هنری در فضا موج می‌زد.

 

این هنرمند تصریح کرد: به نظر من نمایشگاه صد اثر عامل مهمی در حمایت از هنرمندان جوان است زیرا امکان حضور در یک فضای جدی هنری آن هم کنار آثار هنرمندان مطرح و پیشکسوتان را برای جوان‌ترها فراهم می‌کند این در حالی است که هنرمندان می‌توانند با طیف گسترده از مخاطبان و سلیقه‌های آنان نیز آشنا شوند و این برای من بسیار لذت‌بخش بود.

 

 

 

 

 

قنبری در خصوص فروش اثر هنری خود در نمایشگاه "صد اثر صد هنرمند" گفت: برای من جالب بود که خریدار اثر من، پس از خرید با من تماس گرفت و بابت اثرم تشکر کرد. در واقع این فرد با نگاهی فرامادی به اثر من نگاه کرد و این برای من بسیار انرژی بخش و جذاب بود در واقع فکر می‌کنم که این بازخورد برای من انگیزه بسیار مثبتی آفرید.

وی استقبال گسترده مخاطبان از نمایشگاه صد اثر را نتیجه برنامه‌ریزی اصولی و تداوم این رویداد دانست و گفت: استقبال گسترده مخاطبان در نمایشگاه صد اثر بیانگر برنامه‌ریزی اصولی است ضمن اینکه تداوم ۲۵ ساله این رویداد نیز نقش مهمی در جا افتادن آن بین مخاطبان دارد.

این هنرمند نمایشگاه صد اثر را در ایجاد انگیزه مادی و معنوی هنرمندان جوان‌تر موثر دانست و گفت: به شخصه وقتی استقبال و فضای نمایشگاه را دیدم بسیار لذت بردم به همین خاطر فکر می‌کنم که این نمایشگاه از نظر مادی و معنوی می‌تواند برای هنرمندان جوان ایجاد انگیزه کند زیرا به واسطه این رویداد آثار هنرمندان به خوبی دیده می‌شود و با خرید مورد تشویق قرار می‌گیرند.

قنبری در خصوص اثر به نمایش گذاشته‌اش در گالری گلستان بیان کرد: این اثر نخستین تکنیک من با پاستل و به سبک رئال بود. من در این اثر، عناصر کمی را در تصویرم به کار بردم تا کار یک سکون و آرامش را نشان دهد و بتواند مخاطب را جذب کند که البته موفق هم بود.

بیست و پنجمین نمایشگاه تابستانی 

 

نمایشگاه "صد اثر صد هنرمند" موقعیتی مناسب برای هنرمندان جوان است

مرجان نعمتی از جمله هنرمندانی است که اثرش با نام "پلاک ۲۲" در رویداد تابستانی "صد اثر صد هنرمند" که برای بیست و پنجمین سال متوالی در گالری گلستان در حال برگزاری است، در معرض دید علاقمندان گذاشته شده است. او در رابطه با این اثر به هنرآنلاین گفت: این اثر نقاشی کاری از مجموعه آثار قبلی من است که  پیش‌تر در  نمایشگاهی تحت عنوان "آنچه بود آنچه هست" ارائه شده و مرتبط به موضوع خاطره جمعی و درباره معماری قدیم تهران است.

این هنرمند که از  سال ۸۹ به طور مداوم در این رویداد هنری حضور داشته، در رابطه با ماهیت برگزاری "صد اثر صد هنرمند، افزود: برگزاری این نمایشگاه موقعیت مناسبی است برای هنرمندان جوان تا کارهای‌شان در کنار هنرمندان حرفه‌ای‌تر دیده شود چرا که در این نمایشگاه آثار هنرمندان جوان بسیاری به چشم می‌خورد که در کنار آثار هنرمندان پیشکسوت و نامدار آثارشان ارائه شده و با قیمت‌هایی متنوع به فروش می‌رسد.

نعمتی خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه قیمت‌ها به گونه‌ای تعیین‌شده که افراد توانایی خرید داشته باشند. یکی از نکات قابل توجه این نمایشگاه اختصاص دیواری از گالری گلستان به هنرمندان شهرستانی است لذا این رویداد فرصت مناسبی هم برای هنرمندان شهرستانی فراهم کرده تا  آثار خود را در فضایی اینچنینی عرضه کنند.

  • 18
  • 5
۵۰%
همه چیز درباره
نظر شما چیست؟
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی:۰
غیر قابل انتشار: ۰
جدیدترین
قدیمی ترین
مشاهده کامنت های بیشتر
بزرگمهر بختگان زندگینامه بزرگمهر بختگان حکیم بزرگ ساسانی

تاریخ تولد: ۱۸ دی ماه د ۵۱۱ سال پیش از میلاد

محل تولد: خروسان

لقب: بزرگمهر

حرفه: حکیم و وزیر

دوران زندگی: دوران ساسانیان، پادشاهی خسرو انوشیروان

ادامه
صبا آذرپیک بیوگرافی صبا آذرپیک روزنامه نگار سیاسی و ماجرای دستگیری وی

تاریخ تولد: ۱۳۶۰

ملیت: ایرانی

نام مستعار: صبا آذرپیک

حرفه: روزنامه نگار و خبرنگار گروه سیاسی روزنامه اعتماد

آغاز فعالیت: سال ۱۳۸۰ تاکنون

ادامه
یاشار سلطانی بیوگرافی روزنامه نگار سیاسی؛ یاشار سلطانی و حواشی وی

ملیت: ایرانی

حرفه: روزنامه نگار فرهنگی - سیاسی، مدیر مسئول وبگاه معماری نیوز

شغل های دولتی: کاندید انتخابات شورای شهر تهران سال ۱۳۹۶

حزب سیاسی: اصلاح طلب

یاشار سلطانیبیوگرافی یاشار سلطانی

ادامه
زندگینامه امام زاده صالح زندگینامه امامزاده صالح تهران و محل دفن ایشان

نام پدر: اما موسی کاظم (ع)

محل دفن: تهران، شهرستان شمیرانات، شهر تجریش

تاریخ تاسیس بارگاه: قرن پنجم هجری قمری

روز بزرگداشت: ۵ ذیقعده

زندگینامه امامزاده صالح

باورها و اعتقادات مذهبی، نقشی پررنگ در شکل گیری فرهنگ و هویت ایرانیان داشته است. احترام به سادات و نوادگان پیامبر اکرم (ص) از جمله این باورهاست. از این رو، در طول تاریخ ایران، امامزادگان همواره به عنوان واسطه های فیض الهی و امامان معصوم (ع) مورد توجه مردم قرار داشته اند. آرامگاه این بزرگواران، به اماکن زیارتی تبدیل شده و مردم برای طلب حاجت، شفا و دفع بلا به آنها توسل می جویند.

ادامه
شاه نعمت الله ولی زندگینامه شاه نعمت الله ولی؛ عارف نامدار و شاعر پرآوازه

تاریخ تولد: ۷۳۰ تا ۷۳۱ هجری قمری

محل تولد: کوهبنان یا حلب سوریه

حرفه: شاعر و عارف ایرانی

دیگر نام ها: شاه نعمت‌الله، شاه نعمت‌الله ولی، رئیس‌السلسله

آثار: رساله‌های شاه نعمت‌الله ولی، شرح لمعات

درگذشت: ۸۳۲ تا ۸۳۴ هجری قمری

ادامه
آپولو سایوز ماموریت آپولو سایوز؛ دست دادن در فضا

ایده همکاری فضایی میان آمریکا و شوروی، در بحبوحه رقابت های فضایی دهه ۱۹۶۰ مطرح شد. در آن دوران، هر دو ابرقدرت در تلاش بودند تا به دستاوردهای فضایی بیشتری دست یابند. آمریکا با برنامه فضایی آپولو، به دنبال فرود انسان بر کره ماه بود و شوروی نیز برنامه فضایی سایوز را برای ارسال فضانورد به مدار زمین دنبال می کرد. با وجود رقابت های موجود، هر دو کشور به این نتیجه رسیدند که برقراری همکاری در برخی از زمینه های فضایی می تواند برایشان مفید باشد. ایمنی فضانوردان، یکی از دغدغه های اصلی به شمار می رفت. در صورت بروز مشکل برای فضاپیمای یکی از کشورها در فضا، امکان نجات فضانوردان توسط کشور دیگر وجود نداشت.

مذاکرات برای انجام ماموریت مشترک آپولو سایوز، از سال ۱۹۷۰ آغاز شد. این مذاکرات با پیچیدگی های سیاسی و فنی همراه بود. مهندسان هر دو کشور می بایست بر روی سیستم های اتصال فضاپیماها و فرآیندهای اضطراری به توافق می رسیدند. موفقیت ماموریت آپولو سایوز، نیازمند هماهنگی و همکاری نزدیک میان تیم های مهندسی و فضانوردان آمریکا و شوروی بود. فضانوردان هر دو کشور می بایست زبان یکدیگر را فرا می گرفتند و با سیستم های فضاپیمای طرف مقابل آشنا می شدند.

فضاپیماهای آپولو و سایوز

ماموریت آپولو سایوز، از دو فضاپیمای کاملا متفاوت تشکیل شده بود:

ادامه
نیلوفر اردلان بیوگرافی نیلوفر اردلان؛ سرمربی فوتسال و فوتبال بانوان ایران

چکیده بیوگرافی نیلوفر اردلان

نام کامل: نیلوفر اردلان

تاریخ تولد: ۸ خرداد ۱۳۶۴

محل تولد: تهران 

حرفه: بازیکن سابق فوتبال و فوتسال، سرمربی تیم ملی فوتبال و فوتسال بانوان

سال های فعالیت: ۱۳۸۵ تاکنون

قد: ۱ متر و ۷۲ سانتی متر

ادامه
حمیدرضا آذرنگ بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ؛ بازیگر سینما و تلویزیون ایران

چکیده بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ

نام کامل: حمیدرضا آذرنگ

تاریخ تولد: تهران

محل تولد: ۲ خرداد ۱۳۵۱ 

حرفه: بازیگر، نویسنده، کارگردان و صداپیشه

تحصیلات: روان‌شناسی بالینی از دانشگاه آزاد رودهن 

ادامه
محمدعلی جمال زاده بیوگرافی محمدعلی جمال زاده؛ پدر داستان های کوتاه فارسی

تاریخ تولد: ۲۳ دی ۱۲۷۰

محل تولد: اصفهان، ایران

حرفه: نویسنده و مترجم

سال های فعالیت: ۱۳۰۰ تا ۱۳۴۴

درگذشت: ۲۴ دی ۱۳۷۶

آرامگاه: قبرستان پتی ساکونه ژنو

ادامه
دیالوگ های ماندگار درباره خدا

دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا پنجره ای به دنیای درون انسان می گشایند و راز و نیاز او با خالق هستی را به تصویر می کشند. در این مقاله از سرپوش به بررسی این دیالوگ ها در ادیان مختلف، ادبیات فارسی و سینمای جهان می پردازیم و نمونه هایی از دیالوگ های ماندگار درباره خدا را ارائه می دهیم. دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا همیشه در تاریکی سینما طنین انداز شده اند و ردی عمیق بر جان تماشاگران بر جای گذاشته اند. این دیالوگ ها می توانند دریچه ای به سوی دنیای معنویت و ایمان بگشایند و پرسش های بنیادین بشری درباره هستی و آفریننده آن را به چالش بکشند. دیالوگ های ماندگار و زیبا درباره خدا نمونه دیالوگ درباره خدا به دلیل قدرت شگفت انگیز سینما در به تصویر کشیدن احساسات و مفاهیم عمیق انسانی، از تاثیرگذاری بالایی برخوردار هستند. نمونه هایی از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا در اینجا به چند نمونه از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا اشاره می کنیم: فیلم رستگاری در شاوشنک (۱۹۹۴): رد: "امید چیز خوبیه، شاید بهترین چیز. و یه چیز مطمئنه، هیچ چیز قوی تر از امید نیست." این دیالوگ به ایمان به خدا و قدرت امید در شرایط سخت زندگی اشاره دارد. فیلم فهرست شیندلر (۱۹۹۳): اسکار شیندلر: "من فقط می خواستم زندگی یک نفر را نجات دهم." این دیالوگ به ارزش ذاتی انسان و اهمیت نجات جان انسان ها از دیدگاه خداوند اشاره دارد. فیلم سکوت بره ها (۱۹۹۱): دکتر هانیبال لکتر: "خداوند در جزئیات است." این دیالوگ به ظرافت و زیبایی خلقت خداوند در دنیای پیرامون ما اشاره دارد. پارادیزو (۱۹۸۸): آلفردو: خسته شدی پدر؟ پدر روحانی: آره. موقع رفتن سرازیریه خدا کمک می کنه اما موقع برگشتن خدا فقط نگاه می کنه. الماس خونین (۲۰۰۶): بعضی وقتا این سوال برام پیش میاد که خدا مارو به خاطر بلاهایی که سر همدیگه میاریم می بخشه؟ ولی بعد به دور و برم نگاه می کنم و به ذهنم می رسه که خدا خیلی وقته اینجارو ترک کرده. نجات سربازان رایان: فرمانده: برید جلو خدا با ماست ... سرباز: اگه خدا با ماست پس کی با اوناست که مارو دارن تیکه و پاره می کنن؟ بوی خوش یک زن (۱۹۹۲): زنها ... تا حالا به زن ها فکر کردی؟ کی خلقشون کرده؟ خدا باید یه نابغه بوده باشه ... زیر نور ماه: خدا خیلی بزرگتر از اونه که بشه با گناه کردن ازش دور شد ... ستایش: حشمت فردوس: پیش خدا هم که باشی، وقتی مادرت زنگ می زنه باید جوابشو بدی. مارمولک: شاید درهای زندان به روی شما بسته باشد، اما درهای رحمت خدا همیشه روی شما باز است و اینقدر به فکر راه دروها نباشید. خدا که فقط متعلق به آدم های خوب نیست. خدا خدای آدم خلافکار هم هست. فقط خود خداست که بین بندگانش فرقی نمی گذارد. او اند لطافت، اند بخشش، بیخیال شدن، اند چشم پوشی و رفاقت است. دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم مارمولک رامبو (۱۹۸۸): موسی گانی: خدا آدمای دیوونه رو دوس داره! رمبو: چرا؟ موسی گانی: چون از اونا زیاد آفریده. سوپر نچرال: واقعا به خدا ایمان داری؟ چون اون میتونه آرامش بخش باشه. دین: ایمان دارم یه خدایی هست ولی مطمئن نیستم که اون هنوز به ما ایمان داره یا نه. کشوری برای پیرمردها نیست: تو زندگیم همیشه منتظر بودم که خدا، از یه جایی وارد زندگیم بشه ولی اون هیچوقت نیومد، البته اگر منم جای اون بودم خودمو قاطی همچین چیزی نمی کردم! دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم کشوری برای پیرمردها نیست سخن پایانی درباره دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا در هر قالبی که باشند، چه در متون کهن مذهبی، چه در اشعار و سروده ها و چه در فیلم های سینمایی، همواره گنجینه ای ارزشمند از حکمت و معرفت را به مخاطبان خود ارائه می دهند. این دیالوگ ها به ما یادآور می شوند که در جستجوی معنای زندگی و یافتن پاسخ سوالات خود، تنها نیستیم و همواره می توانیم با خالق هستی راز و نیاز کرده و از او یاری و راهنمایی بطلبیم. دیالوگ های ماندگار سینمای جهان درباره خدا گردآوری: بخش هنر و سینمای سرپوش

ویژه سرپوش