چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۳
۱۱:۴۰ - ۰۴ تير ۱۳۹۸ کد خبر: ۹۸۰۴۰۱۲۰۱
هنرهای تجسمی

دومین «تیرآرت» کلید خورد/ ایستگاهی برای گردهمایی هنرمندان تجسمی

آرت‌فر هنری تیرآرت,اخبار هنرهای تجسمی,خبرهای هنرهای تجسمی,هنرهای تجسمی
دومین آرت‌فر هنری «تیرآرت» از سه‌شنبه چهارم تیرماه با مشارکت ۱۷ گالری تهرانی و ۲ گالری شهرستانی در پردیس چارسو آغاز به کار می‌کند.

به گزارش مهر، دومین آرت‌فر هنری «تیرآرت» از امروز سه‌شنبه چهارم تیرماه با مشارکت ۱۷ گالری تهرانی و ۲ گالری شهرستانی با یادبودی از سه هنرمند فقید منیر فرمانفرماییان، محسن وزیری مقدم و بیژن صفاری در پردیس چارسو آغاز به کار می‌کند.

در این رویداد آثاری از هنرمندان به معرض نمایش گذاشته شده که متمرکز بر هنرِ معاصر و مدرن و پیشروی ایران هستند. این رویکرد جزو اهداف «تیرآرت» است چراکه این رویداد تلاش دارد گالری‌ها، مجموعه‌داران، علاقه‌مندان عرصه هنر و مخاطبین عام را با هدف ایجاد فرصتی نو برای مواجهه با هنر معاصر ایران، گردهم آورد.

آرت‌فر هنری تیرآرت,اخبار هنرهای تجسمی,خبرهای هنرهای تجسمی,هنرهای تجسمی

انتخاب بدون شائبه گالری‌ها برای حضور در «تیرآرت»

مریم مجد مدیر گالری «اثر» و هرمز همتیان مدیر گالری «دستان»، ایده راه اندازی آرت‌فر «تیرآرت» را با هم به سرانجام رسانده‌اند و حالا دومین دوره این رویداد هنری در پردیس چارسو آغاز شده است. مریم مجد یکی از برگزارکنندگان «تیرآرت» درباره راه‌اندازی آن به مهر گفت: نبود چنین فضای نمایشگاهی در حوزه هنرهای تجسمی بسیار حس می‌شد و ما نیز بر اساس نیاز موجود این کار را آغاز کردیم. این نیاز در ارائه هنرهای تجسمی برای مردم و ایجاد ارتباط بین آنها و همچنین تبدیل شدن به آرت‌فر بین‌المللی که تبادلات بین‌المللی صورت گیرد، احساس می‌شد تا این حفره پر شود.

آرت‌فر هنری تیرآرت,اخبار هنرهای تجسمی,خبرهای هنرهای تجسمی,هنرهای تجسمی

وی در مورد انتخاب گالری‌های حاضر در این رویداد نیز توضیح داد: نخستین تیرآرت با دعوت از گالری‌هایی که تجربه حضور در آرت‌فرهای بین‌المللی داشتند، سال گذشته برگزار شد اما امسال علاوه بر دعوت به حضور تعدادی از گالری‌های تهران، برای گالری‌ها فراخوان عمومی اعلام شد و این گالری‌ها بر اساس تصمیم‌گیری هیأت انتخاب تیرآرت انتخاب شدند. بنابراین ما مسئولیت انتخاب را برای از بین بردن برخی شائبه‌ها، برعهده هیأت انتخاب گذاشتیم.

ویدئوآرت برای ارتباط با مخاطبان

مژگان والی‌پور مدیر گالری والی درباره این رویداد به مهر گفت: سال گذشته اولین تیرآرت را مثبت ارزیابی کردم و به همین دلیل در دومین تیرآرت حضور دارم. همچنین چون تم گالری والی از ارائه کارهای کلاسیک به نیو مدیا و کانسپت ویدئوآرت سوق یافته است، ترجیح دادم با حضور در این رویداد هنری با مخاطبان عادی نیز ارتباط برقرار کنم.

آرت‌فر هنری تیرآرت,اخبار هنرهای تجسمی,خبرهای هنرهای تجسمی,هنرهای تجسمی

وی که با دو اثر کانسپت ویدئوآرت که نمایانگر زندگی انسان است در این رویداد حضور دارد، درباره این اثر بیان کرد: این کار رشد و نمو و زندگی را در قالب ویدئوآرت نشان می‌دهد.

به گزارش مهر، این اثر در غرفه گالری والی توسط ۹ هنرمند جوان خلق شده است و در کنار یک تابلو از سهراب سپهری جلوه بصری جالبی را به نمایش گذاشته است.

رویدادی که خوب یا بد باید در ایران برگزار شود

کیارش قویدل فیروز مدیر گالری راه ابریشم نیز درباره حضورش در تیرآرت و تأثیر این رویداد بر جامعه هنری به مهر توضیح داد: برگزاری تیرآرت قطعاً تأثیر خواهد داشت، چون تا قبل از تیرآرت شاهد برگزاری چنین رویدادی در ایران نبودیم، در صورتی که باید وجود داشته باشد چه خوب یا چه بد و در هر زمینه‌ای. همچنین کار مثبتی که سال گذشته انجام شد برگزاری هفته هنر تیر بود که دی ماه برگزار شد که به نظرم جریانی مثبت است و به تدریج سبب می‌شود تا به تعداد علاقمندان هنر افزوده شود.

آرت‌فر هنری تیرآرت,اخبار هنرهای تجسمی,خبرهای هنرهای تجسمی,هنرهای تجسمی

«تیرآرت» باید به مرکزیتی در هنر برسد

رزیتا شرف‌جهان مدیر گالری طراحان آزاد نیز در گفتگو با مهر درباره لزوم برگزاری آرت‌فر تیرآرت بیان کرد: در مجموع تیرآرت رویداد مثبتی است و گردهم آمدن تعدادی گالری کنار هم، فرصتی را برای علاقمندان هنری فراهم می‌کند و همچنین فرصتی برای هنرمندان و گالری‌های شهرستانی است که آثارشان را به نمایش بگذارند.

وی تاکید کرد: نباید انتظار داشت تیرآرت در سال اول و دوم به نتیجه نهایی برسد اما می‌توانیم امیدوار باشیم این رویداد در سال‌های آتی به مرکزیتی تبدیل شود که مخاطبانی را حتی از کشورهای اطراف داشته باشد.

آرت‌فر هنری تیرآرت,اخبار هنرهای تجسمی,خبرهای هنرهای تجسمی,هنرهای تجسمی

شرف‌جهان، «تیرآرت» را ایستگاهی برای گردهم آمدن و دیدن آثار هنری دانست و گفت: به ویژه اینکه دومین تیرآرت در نقطه مرکزی شهر تهران واقع است که سبب می‌شود مخاطبان عام را نیز به موضوع هنر علاقمند کند.

به گزارش مهر، محمود بخشی در گالری ۰۰۹۸۲۱، علی نصیر در گالری اُ، ایمان افسریان، سمیرا علیخانزاده، محمدحسین عماد، وحید حکیم، الهه حیدری و رضا لواسانی در گالری اثر، محسن وزیری مقدم، محسن احمدوند، مونا پاد، رامتین زاد، آفرین ساجدی، پیمان شفیعی زاده، فرشید مثقالی، مجتبی طباطبایی، عادله فرزین در، مهرداد محبعلی و سپیده نوری در گالری اعتماد، علی خطایی، شنتیا ذاکر عالمی، زهرا قراخانی، علی محبوبی صوفیایی، ایمان ایزدنیا، مرتضی نعمت الهی، مازیار مختاری، اکبر میخک، سپیده بهروزیان، حسین حسینی، پریناز شفیع زاده و داوود درا در گالری امروز (اصفهان)، مهرعلی رزاق منش، غزاله رضایی، علی زنجانی، متین عابدی و پیمان هوشمندزاده در گالری AG، مرتضی خسروی، داوود زندیان، مهدی شیر احمدی، ژاله طالب پور، مریم عابدی، پری‌یوش گنجی و نصرالله مسلمیان در گالری ایرانشهر، علیرضا اسپهبد در گالری این / جا، کاوه کاضمی، سینا شیری، میلاد گرگیان، مهدی مرادپور، مریم رحمانیان و نگار یغماییان در گالری بادگیر، اصلان ارزاقی، اسماعیل بازپران، حنانه جالو، محسن زارع، مهشید محبوبی فر و علی هنرور در گالری پیرسوک (شیراز)، پی بک در گالری دستان +۲، منتخبی از آونسایدر آرت به انتخاب مرتضی زاهدی در گالری زیرزمین دستان، بهمن جلالی، رعنا جوادی، بابک کاضمی، پرگل این الو، ابراهیم نوروزی، جلال سپر، شادی قدریان، شاهین اسفندیاری، تهمینه منزوی و بزرگمهر حسین‌پور در گالری راه ابریشم، حمیدرضا اندرز، صداقت جباری، کوروش شیشه گران، محمد طباطبایی، محسن فولادپور و فرح سلطانی در گالری شیرین، مریم آئین، فرح اصولی، الناز بندگان، مریم بنی اسدی، عباس شهسوار، حامد صحیحی مهناز قاسمی در گالری طراحان آزاد، ساسان ابری، مجتبی امینی، امیرحسین زنجانی، بهرنگ صمدزادگان و سیدمحمد مساوات در گالری محسن، علیرضا جدی، امید حلاج و سیامک عزمی در گالری نیان، ریحانه افضلیان، نازنین براتی، بهزاد بزرگی، درسا بسیج، سیاوش حاتم، حمید حمیدی، پرستو شابختی، پریسا شبانی، پگی عباسپور، سارا عموهاشم، ترلان لطفی زاده، حورا نعیمی، کاویان هازلی و آنیتا هاشمی مقدم در گالری والی، ارسیا مقدم در گالری هما و هادی نیکان در گالری هدایت آثار خود را در دومین تیرآرت به نمایش گذاشته‌اند.

آرت‌فر هنری تیرآرت,اخبار هنرهای تجسمی,خبرهای هنرهای تجسمی,هنرهای تجسمی

دوشنبه سوم تیرماه یک روز مانده به آغاز دومین تیرآرت، برای بازدید خبرنگاران، کلکسیونرها و خریداران آثار هنری بازدیدی مجزا برپا شد. علاقمندان در روزهای ۴ تا ۶ تیر از ساعت ۱۵ تا ۲۱ و روز ۷ تیر ساعت ۱۵ تا ۲۰ می‌توانند از این رویداد بازدید کنند.

  • 19
  • 4
۵۰%
همه چیز درباره
نظر شما چیست؟
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی:۰
غیر قابل انتشار: ۰
جدیدترین
قدیمی ترین
مشاهده کامنت های بیشتر
بزرگمهر بختگان زندگینامه بزرگمهر بختگان حکیم بزرگ ساسانی

تاریخ تولد: ۱۸ دی ماه د ۵۱۱ سال پیش از میلاد

محل تولد: خروسان

لقب: بزرگمهر

حرفه: حکیم و وزیر

دوران زندگی: دوران ساسانیان، پادشاهی خسرو انوشیروان

ادامه
صبا آذرپیک بیوگرافی صبا آذرپیک روزنامه نگار سیاسی و ماجرای دستگیری وی

تاریخ تولد: ۱۳۶۰

ملیت: ایرانی

نام مستعار: صبا آذرپیک

حرفه: روزنامه نگار و خبرنگار گروه سیاسی روزنامه اعتماد

آغاز فعالیت: سال ۱۳۸۰ تاکنون

ادامه
یاشار سلطانی بیوگرافی روزنامه نگار سیاسی؛ یاشار سلطانی و حواشی وی

ملیت: ایرانی

حرفه: روزنامه نگار فرهنگی - سیاسی، مدیر مسئول وبگاه معماری نیوز

شغل های دولتی: کاندید انتخابات شورای شهر تهران سال ۱۳۹۶

حزب سیاسی: اصلاح طلب

یاشار سلطانیبیوگرافی یاشار سلطانی

ادامه
زندگینامه امام زاده صالح زندگینامه امامزاده صالح تهران و محل دفن ایشان

نام پدر: اما موسی کاظم (ع)

محل دفن: تهران، شهرستان شمیرانات، شهر تجریش

تاریخ تاسیس بارگاه: قرن پنجم هجری قمری

روز بزرگداشت: ۵ ذیقعده

زندگینامه امامزاده صالح

باورها و اعتقادات مذهبی، نقشی پررنگ در شکل گیری فرهنگ و هویت ایرانیان داشته است. احترام به سادات و نوادگان پیامبر اکرم (ص) از جمله این باورهاست. از این رو، در طول تاریخ ایران، امامزادگان همواره به عنوان واسطه های فیض الهی و امامان معصوم (ع) مورد توجه مردم قرار داشته اند. آرامگاه این بزرگواران، به اماکن زیارتی تبدیل شده و مردم برای طلب حاجت، شفا و دفع بلا به آنها توسل می جویند.

ادامه
شاه نعمت الله ولی زندگینامه شاه نعمت الله ولی؛ عارف نامدار و شاعر پرآوازه

تاریخ تولد: ۷۳۰ تا ۷۳۱ هجری قمری

محل تولد: کوهبنان یا حلب سوریه

حرفه: شاعر و عارف ایرانی

دیگر نام ها: شاه نعمت‌الله، شاه نعمت‌الله ولی، رئیس‌السلسله

آثار: رساله‌های شاه نعمت‌الله ولی، شرح لمعات

درگذشت: ۸۳۲ تا ۸۳۴ هجری قمری

ادامه
آپولو سایوز ماموریت آپولو سایوز؛ دست دادن در فضا

ایده همکاری فضایی میان آمریکا و شوروی، در بحبوحه رقابت های فضایی دهه ۱۹۶۰ مطرح شد. در آن دوران، هر دو ابرقدرت در تلاش بودند تا به دستاوردهای فضایی بیشتری دست یابند. آمریکا با برنامه فضایی آپولو، به دنبال فرود انسان بر کره ماه بود و شوروی نیز برنامه فضایی سایوز را برای ارسال فضانورد به مدار زمین دنبال می کرد. با وجود رقابت های موجود، هر دو کشور به این نتیجه رسیدند که برقراری همکاری در برخی از زمینه های فضایی می تواند برایشان مفید باشد. ایمنی فضانوردان، یکی از دغدغه های اصلی به شمار می رفت. در صورت بروز مشکل برای فضاپیمای یکی از کشورها در فضا، امکان نجات فضانوردان توسط کشور دیگر وجود نداشت.

مذاکرات برای انجام ماموریت مشترک آپولو سایوز، از سال ۱۹۷۰ آغاز شد. این مذاکرات با پیچیدگی های سیاسی و فنی همراه بود. مهندسان هر دو کشور می بایست بر روی سیستم های اتصال فضاپیماها و فرآیندهای اضطراری به توافق می رسیدند. موفقیت ماموریت آپولو سایوز، نیازمند هماهنگی و همکاری نزدیک میان تیم های مهندسی و فضانوردان آمریکا و شوروی بود. فضانوردان هر دو کشور می بایست زبان یکدیگر را فرا می گرفتند و با سیستم های فضاپیمای طرف مقابل آشنا می شدند.

فضاپیماهای آپولو و سایوز

ماموریت آپولو سایوز، از دو فضاپیمای کاملا متفاوت تشکیل شده بود:

ادامه
نیلوفر اردلان بیوگرافی نیلوفر اردلان؛ سرمربی فوتسال و فوتبال بانوان ایران

چکیده بیوگرافی نیلوفر اردلان

نام کامل: نیلوفر اردلان

تاریخ تولد: ۸ خرداد ۱۳۶۴

محل تولد: تهران 

حرفه: بازیکن سابق فوتبال و فوتسال، سرمربی تیم ملی فوتبال و فوتسال بانوان

سال های فعالیت: ۱۳۸۵ تاکنون

قد: ۱ متر و ۷۲ سانتی متر

ادامه
حمیدرضا آذرنگ بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ؛ بازیگر سینما و تلویزیون ایران

چکیده بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ

نام کامل: حمیدرضا آذرنگ

تاریخ تولد: تهران

محل تولد: ۲ خرداد ۱۳۵۱ 

حرفه: بازیگر، نویسنده، کارگردان و صداپیشه

تحصیلات: روان‌شناسی بالینی از دانشگاه آزاد رودهن 

ادامه
محمدعلی جمال زاده بیوگرافی محمدعلی جمال زاده؛ پدر داستان های کوتاه فارسی

تاریخ تولد: ۲۳ دی ۱۲۷۰

محل تولد: اصفهان، ایران

حرفه: نویسنده و مترجم

سال های فعالیت: ۱۳۰۰ تا ۱۳۴۴

درگذشت: ۲۴ دی ۱۳۷۶

آرامگاه: قبرستان پتی ساکونه ژنو

ادامه
دیالوگ های ماندگار درباره خدا

دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا پنجره ای به دنیای درون انسان می گشایند و راز و نیاز او با خالق هستی را به تصویر می کشند. در این مقاله از سرپوش به بررسی این دیالوگ ها در ادیان مختلف، ادبیات فارسی و سینمای جهان می پردازیم و نمونه هایی از دیالوگ های ماندگار درباره خدا را ارائه می دهیم. دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا همیشه در تاریکی سینما طنین انداز شده اند و ردی عمیق بر جان تماشاگران بر جای گذاشته اند. این دیالوگ ها می توانند دریچه ای به سوی دنیای معنویت و ایمان بگشایند و پرسش های بنیادین بشری درباره هستی و آفریننده آن را به چالش بکشند. دیالوگ های ماندگار و زیبا درباره خدا نمونه دیالوگ درباره خدا به دلیل قدرت شگفت انگیز سینما در به تصویر کشیدن احساسات و مفاهیم عمیق انسانی، از تاثیرگذاری بالایی برخوردار هستند. نمونه هایی از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا در اینجا به چند نمونه از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا اشاره می کنیم: فیلم رستگاری در شاوشنک (۱۹۹۴): رد: "امید چیز خوبیه، شاید بهترین چیز. و یه چیز مطمئنه، هیچ چیز قوی تر از امید نیست." این دیالوگ به ایمان به خدا و قدرت امید در شرایط سخت زندگی اشاره دارد. فیلم فهرست شیندلر (۱۹۹۳): اسکار شیندلر: "من فقط می خواستم زندگی یک نفر را نجات دهم." این دیالوگ به ارزش ذاتی انسان و اهمیت نجات جان انسان ها از دیدگاه خداوند اشاره دارد. فیلم سکوت بره ها (۱۹۹۱): دکتر هانیبال لکتر: "خداوند در جزئیات است." این دیالوگ به ظرافت و زیبایی خلقت خداوند در دنیای پیرامون ما اشاره دارد. پارادیزو (۱۹۸۸): آلفردو: خسته شدی پدر؟ پدر روحانی: آره. موقع رفتن سرازیریه خدا کمک می کنه اما موقع برگشتن خدا فقط نگاه می کنه. الماس خونین (۲۰۰۶): بعضی وقتا این سوال برام پیش میاد که خدا مارو به خاطر بلاهایی که سر همدیگه میاریم می بخشه؟ ولی بعد به دور و برم نگاه می کنم و به ذهنم می رسه که خدا خیلی وقته اینجارو ترک کرده. نجات سربازان رایان: فرمانده: برید جلو خدا با ماست ... سرباز: اگه خدا با ماست پس کی با اوناست که مارو دارن تیکه و پاره می کنن؟ بوی خوش یک زن (۱۹۹۲): زنها ... تا حالا به زن ها فکر کردی؟ کی خلقشون کرده؟ خدا باید یه نابغه بوده باشه ... زیر نور ماه: خدا خیلی بزرگتر از اونه که بشه با گناه کردن ازش دور شد ... ستایش: حشمت فردوس: پیش خدا هم که باشی، وقتی مادرت زنگ می زنه باید جوابشو بدی. مارمولک: شاید درهای زندان به روی شما بسته باشد، اما درهای رحمت خدا همیشه روی شما باز است و اینقدر به فکر راه دروها نباشید. خدا که فقط متعلق به آدم های خوب نیست. خدا خدای آدم خلافکار هم هست. فقط خود خداست که بین بندگانش فرقی نمی گذارد. او اند لطافت، اند بخشش، بیخیال شدن، اند چشم پوشی و رفاقت است. دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم مارمولک رامبو (۱۹۸۸): موسی گانی: خدا آدمای دیوونه رو دوس داره! رمبو: چرا؟ موسی گانی: چون از اونا زیاد آفریده. سوپر نچرال: واقعا به خدا ایمان داری؟ چون اون میتونه آرامش بخش باشه. دین: ایمان دارم یه خدایی هست ولی مطمئن نیستم که اون هنوز به ما ایمان داره یا نه. کشوری برای پیرمردها نیست: تو زندگیم همیشه منتظر بودم که خدا، از یه جایی وارد زندگیم بشه ولی اون هیچوقت نیومد، البته اگر منم جای اون بودم خودمو قاطی همچین چیزی نمی کردم! دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم کشوری برای پیرمردها نیست سخن پایانی درباره دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا در هر قالبی که باشند، چه در متون کهن مذهبی، چه در اشعار و سروده ها و چه در فیلم های سینمایی، همواره گنجینه ای ارزشمند از حکمت و معرفت را به مخاطبان خود ارائه می دهند. این دیالوگ ها به ما یادآور می شوند که در جستجوی معنای زندگی و یافتن پاسخ سوالات خود، تنها نیستیم و همواره می توانیم با خالق هستی راز و نیاز کرده و از او یاری و راهنمایی بطلبیم. دیالوگ های ماندگار سینمای جهان درباره خدا گردآوری: بخش هنر و سینمای سرپوش

ویژه سرپوش