چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳
۱۲:۴۶ - ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ کد خبر: ۱۴۰۰۰۳۰۸۳۸
فستیوال ها و جشنواره های هنری

پایان سی‌وهشتمین دوره جشنواره جهانی فیلم فجر/ حمید فرخ‌نژاد بهترین بازیگر مرد شد؛ «نور طبیعی» بهترین فیلم

سی‌وهشتمین دوره جشنواره جهانی فیلم فجر,اختتامیه جشنواره جهانی فیلم فجر 38
اسامی برگزیدگان سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر طی مراسمی در پردیس سینمایی چهارسو اعلام شد.

به گزارش خبرآنلاین، مراسم مجازی اعلام برگزیدگان سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، امروز چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ در پردیس سینمایی چهارسو برگزار و به صورت زنده از طریق فضای مجازی پخش می‌شود.

سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر به دبیری محمدمهدی عسگرپور تحت تاثیر شرایط ناشی از شیوع کرونا و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از چهارشنبه ۵ خرداد در پردیس سینمایی چارسو آغاز و افتتاحیه آن با نمایش نسخه بازسازی و ترمیم شده «آن سوی آتش» به کارگردانی کیانوش عیاری برگزار شد.

روز جمعه، هفتم خرداد ۱۴۰۰ (۲۸ می ۲۰۲۱) بود که فدراسیون بین‌المللی انجمن تهیه‌کنندگان فیلم (فیاپف) با انتشار پستی در حساب توییتر خود، از پیوستن جشنواره جهانی فیلم فجر را به جمع ۱۵ جشنواره برتر این اتحادیه خوش‌آمد خبر داد.

مجری مراسم اختتامیه امیر اسفندیاری، معاون دبیر و رئیس دبیرخانه مرکزی جشنواره سی‌وهشتم است و در دقایقی از برنامه محمدمهدی عسگرپور، دبیر این رویداد برای بیان سخنانی مقابل دوربین حاضر شد.

اسفندیاری در ابتدای این مراسم که به صورت زنده و به زبان انگلیسی و با ترجمه هم‌زمان فارسی پخش می‌شد ضمن خوشامدگویی به همه بینندگان مجازی این رویداد، از برگزاری سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر به صورت آنلاین با بازار فیلم و مسترکلاس‌های آنلاین تحت تاثیر شرایط شیوع کرونا گفت.

برقراری ارتباط تصویری با برگزیدگان و داوران جشنواره بخش دیگری از این برنامه بود.

تقدیر عسگرپور از برگزارکنندگان و مخاطبان جشنواره

محمدمهدی عسگرپور در ادامه این مراسم در مقابل دوربین حاضر شد و گفت: «قبل از هر چیز مایلم از تمام همکارانم و همه شما بینندگان این مراسم مجازی تشکر کنم. می‌دانید که با توجه به همه‌گیری جهانی ویروس کرونا نتوانستیم این جشنواره را سال گذشته برگزار کنیم اما نظاره‌گر شیوه برگزاری همه جشنواره‌های جهانی بودیم و در نهایت به شیوه‌ای ترکیبی متشکل از بخش حضوری و مجازی رسیدیم. تعداد قابل توجهی از هنرمندان در بازار آنلاین ما شرکت کردند و بیش از ۳۰۰ فیلم نمایش داده شد. تعداد مخاطبان حضوری ۱۰ هراز نفر بود که بسیار مهم و گرانقدر است.»

عسگرپور در پایان گفت: «از فدراسیون بین‌المللی انجمن تهیه‌کنندگان فیلم (فیاپف) سپاسگزارم و از پیوستن جشنواره جهانی فیلم فجر به جمع ۱۵ جشنواره برتر این اتحادیه خوشنودم و امیدوارم این جشنواره سال آینده با تبلیغات بیشتر و به صورت گسترده‌تر برگزار شود.»

معرفی برندگان جوایز سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر

در ادامه هیات انتخاب بخش نتپک از موفقیت احسان عبدی‌پور کارگردان فیلم «میجر» در کسب جایزه نتپک خبر دادند.

جایزه بخش بین‌الادیان نیز به «سگ‌ها دیشب نخوابیدند» به کارگردانی رامین رسولی رسید که دو جوان را در افغانستان به همراه معلم‌شان به تصویر کشیده بود و به عقیده هیات‌داوران پیام‌آور صلح بود.

رامین رسولی در صحبت‌های کوتاهی ضمن تشکر از جشنواره جهانی فیلم فجر برای انتخاب این اثر به عنوان تولید مشترک ایران و افغانستان، از خوشحالی‌اش بابت تداوم این رویداد سینمایی گفت.

معرفی برگزیده بخش «محمدِ امین» بر عهده محمدمهدی عسگرپور، دبیر سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر بود و او «هراس» به کارگردانی ایوایلو هریستف از کشور بلغارستان را برنده این بخش اعلام کرد. امیر اسفندیاری «هراس» را مورد علاقه مخالفان آپارتاید و تبعیض و علاقه‌مندان به صلح و برابری توصیف کرد.

در بخش بهترین فیلم اول «بوتاکس» از ایران به کارگردانی کاوه مظاهری به عنوان اثری نشان‌دهنده صدایی تازه در سینمای ایران موفق به کسب جایزه شد.

کاوه مظاهری با تشکر از گروهش که این فیلم را در دمای هوایی بسیار سرد تولید کردند و آرزوی آزادی و خلاقیت بیشتر برای سینمای ایران، از برگزارکنندگان سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر سپاسگزاری کرد.

جلوه‌گاه شرق

در ادامه برنامه، نوبت به بخش «جلوه‌گاه شرق» رسید؛ مستانه مهاجر، مارینا گلبهاری، محمود فاضل جوشکون، دیانا آشیموا و فاطمه حسن الرمیحی به‌عنوان داوران این بخش معرفی شدند.

جایزه سیمرغ نقره‌ای بهترین فیلم کوتاه سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر در این بخش به دلیل نشان دادن تاثیر ظلم و ستم در زندگی بیگناهان به «بیت‌اللحم ۲۰۰۱» رسید.

در ادامه برنامه، نوبت به تقدیر ویژه از یک بازیگر رسید و دیانا آشیموا داور جشنواره از قزاقستان بیان کرد: داوران جلوه‌گاه شرق تصمیم گرفتند یک دیپلم افتخار ویژه را به دا این یو به‌خاطر بازیگری قدرتمندش در فیلم «من خودم را به آتش نمی‌زنم» از کشور کره جنوبی تقدیم کنند.

در این بخش سیمرغ نقره‌ای بهترین دستاورد هنری بخش جلوه‌گاه شرق به مدیر فیلمبرداری فیلم «آنیما» رسید.

سیمرغ نقره‌ای بهترین فیلم‌نامه بخش جلوه‌گاه شرق به امین نایفه نویسنده «۲۰۰ متر» اهدا شد. او بعد از اعلام شدن جایزه‌اش برای بهترین فیلم‌نامه گفت: دریافت جایزه بهترین فیلم‌نامه برای من بسیار ارزشمند است و بابت حمایت‌ها و بازخوردهایی که دریافت کردم، بسیار خوشحالم. ساخت «۲۰۰ متر» برای من نظیر یک سفر بود. از شما ممنونم و این جایزه به‌عنوان یک نویسنده در آینده کاری من بسیار تأثیرگذار است. جایزه‌ام را به خانواده‌ها در فلسطین اهدا می‌کنم و امیدوارم روزی همه طعم آزادی را بچشیم.

سیمرغ نقره‌ای بهترین کارگردانی در بخش جلوه‌گاه شرق، به علیرضا صمدی برای فیلم سینمایی «صحنه‌زنی» تعلق گرفت.

در ادامه بهترین فیلم بخش جلوه‌گاه شرق معرفی شد و این جایزه به «سیارک» به کارگردانی مهدی حسینی‌وند از ایران رسید.

سی‌وهشتمین دوره جشنواره جهانی فیلم فجر,اختتامیه جشنواره جهانی فیلم فجر 38

سینمای سعادت

با پایان یافتن اهدای جوایز بخش جلوه‌گاه شرق، نوبت به معرفی داوران بخش مسابقه بین‌الملل «سینمای سعادت» رسید. میریانا کارانوویچ، بریلانته مامندوزا، لیلا پاکالنینا ، اِلما تاتارِ‌گیج، مورتن کاوفمان، فاطمه معتمدآریا و شهرام مکری داوران این بخش بودند.

لیلا پاکالنینا از لتونی از اعضای این هیات داوران در این بخش بیان کرد: در بخش مسابقه بین‌الملل این جشنواره لوح تقدیر برای بهترین فیلم کوتاه به فیلمی اهدا می‌شود که نشان دهنده زندگی ما و دیگران است. این جایزه به «وضعیت اورژانسی» به کارگردانی مریم اسمی خانی از ایران اهدا می‌شود.

در ادامه برنامه سیمرغ نقره‌ای بهترین فیلم کوتاه بخش سینمای سعادت به فیلم «دیوار سفید» به کارگردانی مشترک آندرا بروشا و مارکو اسکوتوزی محصول ایتالیا اهدا شد.

در ادامه اهدای جوایز بخش سینمای سعادت،‌ سیمرغ نقره‌ای بهترین بازیگر مرد به حمید فرخ‌نژاد برای فیلم «میجر» رسید.

در بخش بعدی برای معرفی بهترین بازیگر زن بخش سینمای سعادت،‌فاطمه معتمدآریا عضو هیات داوران گفت: افتخار من است که جایزه بهترین بازیگر زن را اعلام کنم. این جایزه به لائورا برن بازیگر «هلن» به کارگردانی آنتی یوکینن می‌رسد که بازی فوق العاده‌ای داشت. به او تبریک می‌گویم.

جایزه بهترین فیلمنامه در این بخش به نویسندگان فیلمنامه «حافظ برادر» فریت کاراهان و گلستان آچت اهدا شد. فریت کاراهان یکی از فیلمنامه‌نویسان «حافظ برادر» گفت: خوشحالم که بعد از زحماتی که برای این فیلم کشیدیم این جایزه را می‌گیرم.

برای معرفی بهترین کارگردان بخش سینمای سعادت، بریلانته ما مندوزا عضو هیات داوران گفت: این جایزه به‌خاطر کارگردانی تاثیرگذار به دنی کوته کارگردان فیلم سینمایی «بهداشت اجتماعی» از کانادا اهدا می‌شود.

سی‌وهشتمین دوره جشنواره جهانی فیلم فجر,اختتامیه جشنواره جهانی فیلم فجر 38

در بخش پایانی اهدای جوایز سینمای سعادت هم سیمرغ زرین بهترین فیلم به «نور طبیعی» رسید. شهرام مکری عضو هیات داوران این بخش در معرفی فیلم برگزیده گفت: با افتخار اعلام می‌کنم این جایزه به خاطر نگاهی تازه به مقوله زندگی خانوادگی به «نور طبیعی» می‌رسد.

«نور طبیعی» به کارگردانی دنژ ناگ و تهیه‌کنندگی اینسه بوکا - گروبه، کارولین پیراس و ملانی بلاکس دورف محصول مجارستان، لتونی، فرانسه، آلمان سیمرغ زرین بهترین فیلم بخش سینمای سعادت را به خانه برد.

فهرست کامل برندگان

جایزه نتپک: «میجر» به کارگردانی احسان عبدی‌پور

جایزه بین‌الادیان: «سگ‌ها دیشب نخوابیدند» به کارگردانی رامین‌ رسولی

جایزه محمدامین: «هراس» به کارگردانی ایوایلو هریستف

جایزه بهترین فیلم اول: «بوتاکس» به کارگردانی کاوه‌ مظاهری

جوایز بخش جلوه‌گاه شرق

بهترین فیلم کوتاه: «بیت‌اللحم‌ ۲۰۰۱»

تقدیر ویژه: دا این یو برای بازی در «من خودم را به آتش نمی‌زنم»

بهترین دستاورد هنری: فیلمبرداری درخشان «آنیما»

بهترین فیلمنامه: امین نایف نویسنده «۲۰۰ متر»

بهترین کارگردانی: علیرضا صمدی کارگردان «صحنه‌زنی»

جوایز بخش سینمای سعادت

بهترین فیلم: «نور طبیعی» به کارگردانی دنژ ناگ

بهترین بازیگر مرد: حمید فرخ‌نژاد در «میجر»

بهترین بازیگر زن: لائورا برن در «هلن»

بهترین فیلم‌نامه: فریت کاراهان و گلستان آچت برای «حافظ برادر»

بهترین کارگردانی: دنی کوته برای «بهداشت اجتماعی»

لوح‌تقدیر بهترین فیلم کوتاه: «وضعیت اورژانسی» ساخته مریم اسمی‌خانی

بهترین فیلم کوتاه: «دیوار سفید» به کارگردانی مشترک آندرا بروشا و مارکو اسکوتوزی

  • 12
  • 1
۵۰%
نظر شما چیست؟
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی:۰
غیر قابل انتشار: ۰
جدیدترین
قدیمی ترین
مشاهده کامنت های بیشتر
بزرگمهر بختگان زندگینامه بزرگمهر بختگان حکیم بزرگ ساسانی

تاریخ تولد: ۱۸ دی ماه د ۵۱۱ سال پیش از میلاد

محل تولد: خروسان

لقب: بزرگمهر

حرفه: حکیم و وزیر

دوران زندگی: دوران ساسانیان، پادشاهی خسرو انوشیروان

ادامه
صبا آذرپیک بیوگرافی صبا آذرپیک روزنامه نگار سیاسی و ماجرای دستگیری وی

تاریخ تولد: ۱۳۶۰

ملیت: ایرانی

نام مستعار: صبا آذرپیک

حرفه: روزنامه نگار و خبرنگار گروه سیاسی روزنامه اعتماد

آغاز فعالیت: سال ۱۳۸۰ تاکنون

ادامه
یاشار سلطانی بیوگرافی روزنامه نگار سیاسی؛ یاشار سلطانی و حواشی وی

ملیت: ایرانی

حرفه: روزنامه نگار فرهنگی - سیاسی، مدیر مسئول وبگاه معماری نیوز

شغل های دولتی: کاندید انتخابات شورای شهر تهران سال ۱۳۹۶

حزب سیاسی: اصلاح طلب

یاشار سلطانیبیوگرافی یاشار سلطانی

ادامه
زندگینامه امام زاده صالح زندگینامه امامزاده صالح تهران و محل دفن ایشان

نام پدر: اما موسی کاظم (ع)

محل دفن: تهران، شهرستان شمیرانات، شهر تجریش

تاریخ تاسیس بارگاه: قرن پنجم هجری قمری

روز بزرگداشت: ۵ ذیقعده

زندگینامه امامزاده صالح

باورها و اعتقادات مذهبی، نقشی پررنگ در شکل گیری فرهنگ و هویت ایرانیان داشته است. احترام به سادات و نوادگان پیامبر اکرم (ص) از جمله این باورهاست. از این رو، در طول تاریخ ایران، امامزادگان همواره به عنوان واسطه های فیض الهی و امامان معصوم (ع) مورد توجه مردم قرار داشته اند. آرامگاه این بزرگواران، به اماکن زیارتی تبدیل شده و مردم برای طلب حاجت، شفا و دفع بلا به آنها توسل می جویند.

ادامه
شاه نعمت الله ولی زندگینامه شاه نعمت الله ولی؛ عارف نامدار و شاعر پرآوازه

تاریخ تولد: ۷۳۰ تا ۷۳۱ هجری قمری

محل تولد: کوهبنان یا حلب سوریه

حرفه: شاعر و عارف ایرانی

دیگر نام ها: شاه نعمت‌الله، شاه نعمت‌الله ولی، رئیس‌السلسله

آثار: رساله‌های شاه نعمت‌الله ولی، شرح لمعات

درگذشت: ۸۳۲ تا ۸۳۴ هجری قمری

ادامه
آپولو سایوز ماموریت آپولو سایوز؛ دست دادن در فضا

ایده همکاری فضایی میان آمریکا و شوروی، در بحبوحه رقابت های فضایی دهه ۱۹۶۰ مطرح شد. در آن دوران، هر دو ابرقدرت در تلاش بودند تا به دستاوردهای فضایی بیشتری دست یابند. آمریکا با برنامه فضایی آپولو، به دنبال فرود انسان بر کره ماه بود و شوروی نیز برنامه فضایی سایوز را برای ارسال فضانورد به مدار زمین دنبال می کرد. با وجود رقابت های موجود، هر دو کشور به این نتیجه رسیدند که برقراری همکاری در برخی از زمینه های فضایی می تواند برایشان مفید باشد. ایمنی فضانوردان، یکی از دغدغه های اصلی به شمار می رفت. در صورت بروز مشکل برای فضاپیمای یکی از کشورها در فضا، امکان نجات فضانوردان توسط کشور دیگر وجود نداشت.

مذاکرات برای انجام ماموریت مشترک آپولو سایوز، از سال ۱۹۷۰ آغاز شد. این مذاکرات با پیچیدگی های سیاسی و فنی همراه بود. مهندسان هر دو کشور می بایست بر روی سیستم های اتصال فضاپیماها و فرآیندهای اضطراری به توافق می رسیدند. موفقیت ماموریت آپولو سایوز، نیازمند هماهنگی و همکاری نزدیک میان تیم های مهندسی و فضانوردان آمریکا و شوروی بود. فضانوردان هر دو کشور می بایست زبان یکدیگر را فرا می گرفتند و با سیستم های فضاپیمای طرف مقابل آشنا می شدند.

فضاپیماهای آپولو و سایوز

ماموریت آپولو سایوز، از دو فضاپیمای کاملا متفاوت تشکیل شده بود:

ادامه
نیلوفر اردلان بیوگرافی نیلوفر اردلان؛ سرمربی فوتسال و فوتبال بانوان ایران

چکیده بیوگرافی نیلوفر اردلان

نام کامل: نیلوفر اردلان

تاریخ تولد: ۸ خرداد ۱۳۶۴

محل تولد: تهران 

حرفه: بازیکن سابق فوتبال و فوتسال، سرمربی تیم ملی فوتبال و فوتسال بانوان

سال های فعالیت: ۱۳۸۵ تاکنون

قد: ۱ متر و ۷۲ سانتی متر

ادامه
حمیدرضا آذرنگ بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ؛ بازیگر سینما و تلویزیون ایران

چکیده بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ

نام کامل: حمیدرضا آذرنگ

تاریخ تولد: تهران

محل تولد: ۲ خرداد ۱۳۵۱ 

حرفه: بازیگر، نویسنده، کارگردان و صداپیشه

تحصیلات: روان‌شناسی بالینی از دانشگاه آزاد رودهن 

ادامه
محمدعلی جمال زاده بیوگرافی محمدعلی جمال زاده؛ پدر داستان های کوتاه فارسی

تاریخ تولد: ۲۳ دی ۱۲۷۰

محل تولد: اصفهان، ایران

حرفه: نویسنده و مترجم

سال های فعالیت: ۱۳۰۰ تا ۱۳۴۴

درگذشت: ۲۴ دی ۱۳۷۶

آرامگاه: قبرستان پتی ساکونه ژنو

ادامه
دیالوگ های ماندگار درباره خدا

دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا پنجره ای به دنیای درون انسان می گشایند و راز و نیاز او با خالق هستی را به تصویر می کشند. در این مقاله از سرپوش به بررسی این دیالوگ ها در ادیان مختلف، ادبیات فارسی و سینمای جهان می پردازیم و نمونه هایی از دیالوگ های ماندگار درباره خدا را ارائه می دهیم. دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا همیشه در تاریکی سینما طنین انداز شده اند و ردی عمیق بر جان تماشاگران بر جای گذاشته اند. این دیالوگ ها می توانند دریچه ای به سوی دنیای معنویت و ایمان بگشایند و پرسش های بنیادین بشری درباره هستی و آفریننده آن را به چالش بکشند. دیالوگ های ماندگار و زیبا درباره خدا نمونه دیالوگ درباره خدا به دلیل قدرت شگفت انگیز سینما در به تصویر کشیدن احساسات و مفاهیم عمیق انسانی، از تاثیرگذاری بالایی برخوردار هستند. نمونه هایی از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا در اینجا به چند نمونه از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا اشاره می کنیم: فیلم رستگاری در شاوشنک (۱۹۹۴): رد: "امید چیز خوبیه، شاید بهترین چیز. و یه چیز مطمئنه، هیچ چیز قوی تر از امید نیست." این دیالوگ به ایمان به خدا و قدرت امید در شرایط سخت زندگی اشاره دارد. فیلم فهرست شیندلر (۱۹۹۳): اسکار شیندلر: "من فقط می خواستم زندگی یک نفر را نجات دهم." این دیالوگ به ارزش ذاتی انسان و اهمیت نجات جان انسان ها از دیدگاه خداوند اشاره دارد. فیلم سکوت بره ها (۱۹۹۱): دکتر هانیبال لکتر: "خداوند در جزئیات است." این دیالوگ به ظرافت و زیبایی خلقت خداوند در دنیای پیرامون ما اشاره دارد. پارادیزو (۱۹۸۸): آلفردو: خسته شدی پدر؟ پدر روحانی: آره. موقع رفتن سرازیریه خدا کمک می کنه اما موقع برگشتن خدا فقط نگاه می کنه. الماس خونین (۲۰۰۶): بعضی وقتا این سوال برام پیش میاد که خدا مارو به خاطر بلاهایی که سر همدیگه میاریم می بخشه؟ ولی بعد به دور و برم نگاه می کنم و به ذهنم می رسه که خدا خیلی وقته اینجارو ترک کرده. نجات سربازان رایان: فرمانده: برید جلو خدا با ماست ... سرباز: اگه خدا با ماست پس کی با اوناست که مارو دارن تیکه و پاره می کنن؟ بوی خوش یک زن (۱۹۹۲): زنها ... تا حالا به زن ها فکر کردی؟ کی خلقشون کرده؟ خدا باید یه نابغه بوده باشه ... زیر نور ماه: خدا خیلی بزرگتر از اونه که بشه با گناه کردن ازش دور شد ... ستایش: حشمت فردوس: پیش خدا هم که باشی، وقتی مادرت زنگ می زنه باید جوابشو بدی. مارمولک: شاید درهای زندان به روی شما بسته باشد، اما درهای رحمت خدا همیشه روی شما باز است و اینقدر به فکر راه دروها نباشید. خدا که فقط متعلق به آدم های خوب نیست. خدا خدای آدم خلافکار هم هست. فقط خود خداست که بین بندگانش فرقی نمی گذارد. او اند لطافت، اند بخشش، بیخیال شدن، اند چشم پوشی و رفاقت است. دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم مارمولک رامبو (۱۹۸۸): موسی گانی: خدا آدمای دیوونه رو دوس داره! رمبو: چرا؟ موسی گانی: چون از اونا زیاد آفریده. سوپر نچرال: واقعا به خدا ایمان داری؟ چون اون میتونه آرامش بخش باشه. دین: ایمان دارم یه خدایی هست ولی مطمئن نیستم که اون هنوز به ما ایمان داره یا نه. کشوری برای پیرمردها نیست: تو زندگیم همیشه منتظر بودم که خدا، از یه جایی وارد زندگیم بشه ولی اون هیچوقت نیومد، البته اگر منم جای اون بودم خودمو قاطی همچین چیزی نمی کردم! دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم کشوری برای پیرمردها نیست سخن پایانی درباره دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا در هر قالبی که باشند، چه در متون کهن مذهبی، چه در اشعار و سروده ها و چه در فیلم های سینمایی، همواره گنجینه ای ارزشمند از حکمت و معرفت را به مخاطبان خود ارائه می دهند. این دیالوگ ها به ما یادآور می شوند که در جستجوی معنای زندگی و یافتن پاسخ سوالات خود، تنها نیستیم و همواره می توانیم با خالق هستی راز و نیاز کرده و از او یاری و راهنمایی بطلبیم. دیالوگ های ماندگار سینمای جهان درباره خدا گردآوری: بخش هنر و سینمای سرپوش

ویژه سرپوش