دوشنبه ۰۱ مرداد ۱۴۰۳
۲۳:۲۶ - ۲۹ آبان ۱۴۰۰ کد خبر: ۱۴۰۰۰۸۲۷۲۲
فستیوال ها و جشنواره های هنری

برندگان بیست و یکمین جشن حافظ مشخص شدند/ ژاله صامتى بهترين بازيگر زن كمدى

جشن حافظ,برندگان جشن حافظ
بیست و یکمین جشن حافظ امشب بیست و نهم آبان طی مراسمی با حضور چهره‌های مطرح سینما و تلویزیون برگزار شد و برندگان این جشن معرفی شدند.

به گزارش میزان، بیست و یکمین جشن حافظ با یاد زنده یاد علی معلم و قرائت متنی با اجرای پردیس پورعابدینی آغاز شد.

پس از پورعابدینی اجرای جشن بیست و یکم به محمد سلوکی سپرده شد‌.

رضا یزدانی برای اجرای اولین قطعه‌اش روی سن آمد.

امید معلم، دبیر جشن روی سن آمده و با پیام کوتاهی جشن را آغاز کرد.

در ادامه با پخش کلیپی از ارشا اقدسی که آرزو داشت رشته بدلکاری در سینما جدی گرفته شود و پس از اضافه شدن این جایزه از امید معلم تشکر کرده و گفته بود حالا می‌تواند راحت بمیرد‌...

پس از آن همسر زنده‌یاد پیمان ابدی برای اهدای جایزه مرحوم ارشا اقدسی روی سن آمد.

پس از صحبت‌های کوتاه همسر پیمان ابدی و آرزوی موفقیت برای شاگردان پیمان ابدی، بهترین‌شان را اقدسی خواند و برای اهدای تندیس او مادرش به روی سن دعوت شد.

امید معلم به نمایندگی از خانواده شهید علی لندی تقدیر به عمل آورد.

سالن سراسر ایستاده در حال تشویق خانواده شهید لندی است و پدر او در سیل تشویق‌ها سخنان‌اش را آغاز کرد.

پدر او با تاکید بر این‌که پسرش قهرمان دهه هشتادی است و ثابت کرد که جوانمردی نمرده، از امید معلم دبیر جشن حافظ تشکر کرد.

علی‌رضا امینی برای اهدای نشان عباس کیارستمی روی سن آمد.

او با تاکید بر این‌که کیارستمی جایگزینی ندارد این جایزه را به بهمن و بهرام ارک برای فیلم «پوست» تقدیم شد.

ارک گفت که گرچه بسیار دوست داشته کیارستمی را ببیند اما مسیر نشده خوشحال است که نام‌اش با او خواهد بود و این جایزه را دریافت کرده

برگزیدگان بیست و یکمین جشن حافظ امشب بیست و نهم آبان طی مراسمی با حضور چهره‌های مطرح سینما و تلویزیون برگزار شد و برندگان این جشن معرفی شدند.

***

بخش سینمایی بیست و یکمین جشن حافظ 

بهترین فیلم:

۱- «تومان»؛ به تهیه‌کنندگی سعید سعدی

۲- «خورشید»؛ به تهیه‌کنندگی مجید مجیدی و امیر بنان

۳- «خون شد»؛ به تهیه‌کنندگی جواد نوروزبیگی

۴- «درخت گردو»؛ به تهیه‌کنندگی سید مصطفی احمدی

۵- «شنای پروانه»؛ به تهیه‌کنندگی رسول صدرعاملی

۶- «قهرمان»؛ به تهیه‌کنندگی اصغر فرهادی و الکساندر ماله‌گی (برنده)

بهترین کارگردانی:

۱-مرتضی فرشباف (تومان)

۲-اصغر فرهادی (قهرمان) (برنده)

۳-محمد کارت (شنای پروانه)

۴-مسعود کیمیایی (خون شد)

۵-مجید مجیدی (خورشید)

۶-محمدحسین مهدویان (درخت گردو)

بهترین فیلمنامه:

۱- «تومان» (مرتضی فرشباف)

۲- «خورشید» (مجید مجیدی و نیما جاویدی)

۳- «شنای پروانه» (محمد کارت، حسین دوماری و پدرام پورامیری)

۴- «قهرمان» (اصغر فرهادی) (برنده)

بهترین بازیگر مرد (دو جایزه):

۱-امیر آقایی (شنای پروانه)

۲-رضا بابک (بنفشه آفریقایی)

۳-محسن تنابنده (قهرمان)

۴-امیر جدیدی (قهرمان) (برنده)

۵-مهدی حسینی‌نیا (شنای پروانه)

۶-روح‌الله زمانی (خورشید)

۷- جواد عزتی (شنای پروانه)

۸-امیرحسین فتحی (کشتارگاه)

۹-پیمان معادی (درخت گردو) (برنده)

۱۰-میرسعید مولویان (تومان)

بهترین بازیگر زن (دو جایزه):

۱-گلاب آدینه (آبجی)

۲-پردیس احمدیه (تومان) (برنده)

۳-پانته‌آ بهرام (شنای پروانه)

۴-سوسن پرور (بوتاکس) (برنده)

۵-طناز طباطبایی (شنای پروانه)

۶-معصومه قاسمی‌پور (آبجی)

۷-باران کوثری (بی‌حسی موضعی)

۸ -سحر گلدوست (قهرمان)

۹- فاطمه مسعودی‌فر (پوست)

۱۰-فاطمه معتمد آریا (بنفشه آفریقایی)

بهترین موسیقی متن:

۱- «پوست» (بامداد افشار) (برنده)

۲- «خون شد» (ستار اورکی)

۳- «درخت گردو» (حبیب خزایی‌فر)

۴- «ناگهان درخت» (کریستف رضاعی)

بهترین تدوین:

۱- «تومان» (مهدی سعدی)

۲- «خورشید» (حسن حسن‌دوست)

۳- «درخت گردو» (محمد نجاریان)

۴- «شنای پروانه» (اسماعیل علیزاده)

۵- «قهرمان (هایده صفی‌یاری) (برنده)

بهترین فیلمبرداری:

۱- «تومان» (مرتضی نجفی) (برنده)

۲- «درخت گردو» (هادی بهروز)

۳- «خورشید» (هومن بهمنش)

۴- «شنای پروانه» (سامان لطفیان)

۵- «قهرمان» (علی قاضی)

۶- «لتیان» (ادیب سبحانی)

نشان عباس کیارستمی:

۱- «بوتاکس» (کاوه مظاهری)

۲- «پوست» (بهمن و بهرام آرک) (برنده)

۳- «دشت خاموش» (احمد بهرامی)

بهترین فیلم مستند:

۱- «بانو قدس ایران» (مصطفی رزاق کریمی)

۲- «جایی برای فرشته‌ها نیست» (سام کلانتری)

۳- «خط باریک قرمز» (فرزاد خوشدست) (برنده)

۴- «ف. الف» (فرشاد اکتسابی)

۵- «کودتای ۵۳» (تقی امیرانی)

بهترین ترانه تیتراژ فیلم یا سریال:

۱- «آقازاده»: قطعه «نقاب»، علی زندوکیلی؛ ترانه‌سرا: حسین غیاثی، آهنگساز: علیرضا افکاری

۲- «درخت گردو»: قطعه «درخت گردو»، علیرضا قربانی؛ ترانه‌سرا: روزبه بمانی، آهنگساز: حبیب خزایی‌فر

۳- «زخم کاری»: قطعه «زخم کاری»، بهنام بانی؛ ترانه و ملودی: مهدی دارابی، تهیه‌کننده قطعه: حامد برادران

۴- «گاندو ۲»: قطعه «منو بغل کن...»، محمد علیزاده؛ ترانه‌سرا: مهرزاد امیرخانی، آهنگساز: معین طیبی

۵- «می‌خواهم زنده بمانم»: قطعه «یک نفس آرزوی تو»، همایون شجریان؛ ترانه‌سرا: کمال جعفری امامزاده، آهنگساز: سعید فرج‌پوری

۶- «هم‌گناه»: قطعه «هم‌گناه»، علیرضا قربانی؛ ترانه‌سرا: حسین غیاثی، آهنگساز: علیرضا افکارى (برنده)

***

بخش تلویزیون بیست و یکمین جشن حافظ:

بهترین سریال

۱- «آقازاده»؛ به تهیه‌کنندگی حامد عنقا؛ پخش از فیلیمو و نماوا

۲- «آن‌ها»؛ به تهیه‌کنندگی پرویز پرستویی؛ محصول فیلم‌نت

۳- «افرا»؛ به تهیه‌کنندگی کامبیز دارابی و مجید مولایی؛ محصول شبکه یک سیما

۴- «زخم کاری»؛ به تهیه‌کنندگی محمدرضا تخت‌کشیان؛ محصول فیلیمو ... (برنده)

۵- «زیرخاکی»؛ به تهیه‌کنندگی رضا نصیری‌نیا؛ محصول شبکه یک سیما

۶- «قورباغه»؛ به تهیه‌کنندگی علی اسدزاده؛ محصول نماوا

۷- «گاندو ۲»؛ به تهیه‌کنندگی مجتبی امینی؛ محصول شبکه سه سیما

۸- «می‌خواهم زنده بمانم»؛ به تهیه‌کنندگی محمد شایسته؛ محصول فیلیمو

۹- «نون. خ ۲ و ۳»؛ به تهیه‌کنندگی مهدی فرجی؛ محصول شبکه یک سیما

۱۰- «هم‌گناه»؛ به تهیه‌کنندگی مصطفی کیایی؛ پخش از فیلیمو و نماوا

بهترین کارگردانی تلویزیونی:

۱-سعید آقاخانی (نون. خ ۲ و ۳)

۲-جواد افشار (گاندو ۲)

۳-بهرنگ توفیقی (آقازاده)

۴-جلیل سامان (زیرخاکی ۱ و ۲)

۵-هومن سیدی (قورباغه)

۶-شهرام شاه‌حسینی (می‌خواهم زنده بمانم) (برنده)

۷- مصطفی کیایی (هم‌گناه)

۸- محمدحسین مهدویان (زخم کاری)

بهترین فیلمنامه تلویزیونی

۱- «آقازاده» (طراح داستان و نویسنده: حامد عنقا)

۲- «آن‌ها» (سروش روحبخش)

۳- «افرا» (فرزاد فرزانه و امیرحسین نجف‌پور)

۴- «زخم‌کاری» (محمدحسین مهدویان/ طراحی و گسترش داستان: محسن جعفرزاده؛ بازنگری داستان: حسین حسنی و سجاد پهلوان‌زاده؛ بر اساس رمان «بیست‎ زخم کاری» نوشتهٔ محمود حسینی‌زاد) ... (برنده)

۵- «قورباغه» (هومن سیدی)

۶- «می‌خواهم زنده بمانم» (سرپرست نویسندگان: مجید مولایی؛ نویسندگان: پویا سعیدی و پوریا کاکاوند)

۷- «هم‌گناه» (محسن کیایی و علی کوچکی)

بهترین بازیگر زن کمدی:

۱- ویشکا آسایش (دراکولا)

۲- رابعه اسکویی (نوروز رنگی)

۳- هدیه بازوند (نون. خ ۲ و ۳)

۴- سیما تیرانداز (دراکولا)

۵- صهبا شرافتی (نون. خ ۲ و ۳)

۶- ژاله صامتی (زیرخاکی ۱ و ۲) (برنده)

بهترین بازیگر مرد کمدی:

۱- سعید آقاخانی (نون. خ ۲ و ۳)

۲- پژمان جمشیدی (زیرخاکی ۱ و ۲) (برنده)

۳- حمیدرضا حافظ شجری (نوروز رنگی)

۴- جواد خواجوی (نوروز رنگی)

۵- سیروس میمنت (نون. خ ۲ و ۳)

۶- کاظم نوربخش (نون. خ ۲ و ۳)

بهترین بازیگر زن درام:

۱- رعنا آزادی‌ور (زخم کاری) (برنده)

۲- پردیس پورعابدینی (آقازاده)

۳- هدیه تهرانی (هم‌گناه)

۴- ساقی حاجی‌پور (هم‌گناه)

۵- فرشته حسینی (قوربغه)

۶- سوگل خلیق (هم‌گناه)

۷- سحر دولتشاهی (قورباغه)

۸- آزاده صمدی (می‌خواهم زنده بمانم)

بهترین بازیگر مرد درام:

۱- امیر آقایی (آقازاده) (برنده)

۲- صابر ابر (قورباغه)

۳- حامد بهداد (می‌خواهم زنده بمانم)

۴- روزبه حصاری (افرا)

۵- علی شادمان (می‌خواهم زنده بمانم)

۶- مجید صالحی (سیاوش)

۷- جواد عزتی (زخم کاری)

۸- نوید محمدزاده (قورباغه)

بهترین چهره تلویزیونی جشن حافظ

نامزدهای بهترین چهره تلویزیونی عبارتند از:

۱-حامد آهنگی (شب آهنگی)

۲-محمد دلاوری (تهران ۲۰)

۳-سروش صحت (کتاب باز) (برنده)

۴-پیمان طالبی (طبیب)

۵-مژده لواسانی (بسته پیشنهادی)

۶- مهران مدیری (دورهمی)

  • 14
  • 6
۵۰%
نظر شما چیست؟
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی:۰
غیر قابل انتشار: ۰
جدیدترین
قدیمی ترین
مشاهده کامنت های بیشتر
بزرگمهر بختگان زندگینامه بزرگمهر بختگان حکیم بزرگ ساسانی

تاریخ تولد: ۱۸ دی ماه د ۵۱۱ سال پیش از میلاد

محل تولد: خروسان

لقب: بزرگمهر

حرفه: حکیم و وزیر

دوران زندگی: دوران ساسانیان، پادشاهی خسرو انوشیروان

ادامه
صبا آذرپیک بیوگرافی صبا آذرپیک روزنامه نگار سیاسی و ماجرای دستگیری وی

تاریخ تولد: ۱۳۶۰

ملیت: ایرانی

نام مستعار: صبا آذرپیک

حرفه: روزنامه نگار و خبرنگار گروه سیاسی روزنامه اعتماد

آغاز فعالیت: سال ۱۳۸۰ تاکنون

ادامه
یاشار سلطانی بیوگرافی روزنامه نگار سیاسی؛ یاشار سلطانی و حواشی وی

ملیت: ایرانی

حرفه: روزنامه نگار فرهنگی - سیاسی، مدیر مسئول وبگاه معماری نیوز

شغل های دولتی: کاندید انتخابات شورای شهر تهران سال ۱۳۹۶

حزب سیاسی: اصلاح طلب

یاشار سلطانیبیوگرافی یاشار سلطانی

ادامه
زندگینامه امام زاده صالح زندگینامه امامزاده صالح تهران و محل دفن ایشان

نام پدر: اما موسی کاظم (ع)

محل دفن: تهران، شهرستان شمیرانات، شهر تجریش

تاریخ تاسیس بارگاه: قرن پنجم هجری قمری

روز بزرگداشت: ۵ ذیقعده

زندگینامه امامزاده صالح

باورها و اعتقادات مذهبی، نقشی پررنگ در شکل گیری فرهنگ و هویت ایرانیان داشته است. احترام به سادات و نوادگان پیامبر اکرم (ص) از جمله این باورهاست. از این رو، در طول تاریخ ایران، امامزادگان همواره به عنوان واسطه های فیض الهی و امامان معصوم (ع) مورد توجه مردم قرار داشته اند. آرامگاه این بزرگواران، به اماکن زیارتی تبدیل شده و مردم برای طلب حاجت، شفا و دفع بلا به آنها توسل می جویند.

ادامه
شاه نعمت الله ولی زندگینامه شاه نعمت الله ولی؛ عارف نامدار و شاعر پرآوازه

تاریخ تولد: ۷۳۰ تا ۷۳۱ هجری قمری

محل تولد: کوهبنان یا حلب سوریه

حرفه: شاعر و عارف ایرانی

دیگر نام ها: شاه نعمت‌الله، شاه نعمت‌الله ولی، رئیس‌السلسله

آثار: رساله‌های شاه نعمت‌الله ولی، شرح لمعات

درگذشت: ۸۳۲ تا ۸۳۴ هجری قمری

ادامه
آپولو سایوز ماموریت آپولو سایوز؛ دست دادن در فضا

ایده همکاری فضایی میان آمریکا و شوروی، در بحبوحه رقابت های فضایی دهه ۱۹۶۰ مطرح شد. در آن دوران، هر دو ابرقدرت در تلاش بودند تا به دستاوردهای فضایی بیشتری دست یابند. آمریکا با برنامه فضایی آپولو، به دنبال فرود انسان بر کره ماه بود و شوروی نیز برنامه فضایی سایوز را برای ارسال فضانورد به مدار زمین دنبال می کرد. با وجود رقابت های موجود، هر دو کشور به این نتیجه رسیدند که برقراری همکاری در برخی از زمینه های فضایی می تواند برایشان مفید باشد. ایمنی فضانوردان، یکی از دغدغه های اصلی به شمار می رفت. در صورت بروز مشکل برای فضاپیمای یکی از کشورها در فضا، امکان نجات فضانوردان توسط کشور دیگر وجود نداشت.

مذاکرات برای انجام ماموریت مشترک آپولو سایوز، از سال ۱۹۷۰ آغاز شد. این مذاکرات با پیچیدگی های سیاسی و فنی همراه بود. مهندسان هر دو کشور می بایست بر روی سیستم های اتصال فضاپیماها و فرآیندهای اضطراری به توافق می رسیدند. موفقیت ماموریت آپولو سایوز، نیازمند هماهنگی و همکاری نزدیک میان تیم های مهندسی و فضانوردان آمریکا و شوروی بود. فضانوردان هر دو کشور می بایست زبان یکدیگر را فرا می گرفتند و با سیستم های فضاپیمای طرف مقابل آشنا می شدند.

فضاپیماهای آپولو و سایوز

ماموریت آپولو سایوز، از دو فضاپیمای کاملا متفاوت تشکیل شده بود:

ادامه
نیلوفر اردلان بیوگرافی نیلوفر اردلان؛ سرمربی فوتسال و فوتبال بانوان ایران

چکیده بیوگرافی نیلوفر اردلان

نام کامل: نیلوفر اردلان

تاریخ تولد: ۸ خرداد ۱۳۶۴

محل تولد: تهران 

حرفه: بازیکن سابق فوتبال و فوتسال، سرمربی تیم ملی فوتبال و فوتسال بانوان

سال های فعالیت: ۱۳۸۵ تاکنون

قد: ۱ متر و ۷۲ سانتی متر

ادامه
حمیدرضا آذرنگ بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ؛ بازیگر سینما و تلویزیون ایران

چکیده بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ

نام کامل: حمیدرضا آذرنگ

تاریخ تولد: تهران

محل تولد: ۲ خرداد ۱۳۵۱ 

حرفه: بازیگر، نویسنده، کارگردان و صداپیشه

تحصیلات: روان‌شناسی بالینی از دانشگاه آزاد رودهن 

ادامه
محمدعلی جمال زاده بیوگرافی محمدعلی جمال زاده؛ پدر داستان های کوتاه فارسی

تاریخ تولد: ۲۳ دی ۱۲۷۰

محل تولد: اصفهان، ایران

حرفه: نویسنده و مترجم

سال های فعالیت: ۱۳۰۰ تا ۱۳۴۴

درگذشت: ۲۴ دی ۱۳۷۶

آرامگاه: قبرستان پتی ساکونه ژنو

ادامه
دیالوگ های ماندگار درباره خدا

دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا پنجره ای به دنیای درون انسان می گشایند و راز و نیاز او با خالق هستی را به تصویر می کشند. در این مقاله از سرپوش به بررسی این دیالوگ ها در ادیان مختلف، ادبیات فارسی و سینمای جهان می پردازیم و نمونه هایی از دیالوگ های ماندگار درباره خدا را ارائه می دهیم. دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا همیشه در تاریکی سینما طنین انداز شده اند و ردی عمیق بر جان تماشاگران بر جای گذاشته اند. این دیالوگ ها می توانند دریچه ای به سوی دنیای معنویت و ایمان بگشایند و پرسش های بنیادین بشری درباره هستی و آفریننده آن را به چالش بکشند. دیالوگ های ماندگار و زیبا درباره خدا نمونه دیالوگ درباره خدا به دلیل قدرت شگفت انگیز سینما در به تصویر کشیدن احساسات و مفاهیم عمیق انسانی، از تاثیرگذاری بالایی برخوردار هستند. نمونه هایی از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا در اینجا به چند نمونه از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا اشاره می کنیم: فیلم رستگاری در شاوشنک (۱۹۹۴): رد: "امید چیز خوبیه، شاید بهترین چیز. و یه چیز مطمئنه، هیچ چیز قوی تر از امید نیست." این دیالوگ به ایمان به خدا و قدرت امید در شرایط سخت زندگی اشاره دارد. فیلم فهرست شیندلر (۱۹۹۳): اسکار شیندلر: "من فقط می خواستم زندگی یک نفر را نجات دهم." این دیالوگ به ارزش ذاتی انسان و اهمیت نجات جان انسان ها از دیدگاه خداوند اشاره دارد. فیلم سکوت بره ها (۱۹۹۱): دکتر هانیبال لکتر: "خداوند در جزئیات است." این دیالوگ به ظرافت و زیبایی خلقت خداوند در دنیای پیرامون ما اشاره دارد. پارادیزو (۱۹۸۸): آلفردو: خسته شدی پدر؟ پدر روحانی: آره. موقع رفتن سرازیریه خدا کمک می کنه اما موقع برگشتن خدا فقط نگاه می کنه. الماس خونین (۲۰۰۶): بعضی وقتا این سوال برام پیش میاد که خدا مارو به خاطر بلاهایی که سر همدیگه میاریم می بخشه؟ ولی بعد به دور و برم نگاه می کنم و به ذهنم می رسه که خدا خیلی وقته اینجارو ترک کرده. نجات سربازان رایان: فرمانده: برید جلو خدا با ماست ... سرباز: اگه خدا با ماست پس کی با اوناست که مارو دارن تیکه و پاره می کنن؟ بوی خوش یک زن (۱۹۹۲): زنها ... تا حالا به زن ها فکر کردی؟ کی خلقشون کرده؟ خدا باید یه نابغه بوده باشه ... زیر نور ماه: خدا خیلی بزرگتر از اونه که بشه با گناه کردن ازش دور شد ... ستایش: حشمت فردوس: پیش خدا هم که باشی، وقتی مادرت زنگ می زنه باید جوابشو بدی. مارمولک: شاید درهای زندان به روی شما بسته باشد، اما درهای رحمت خدا همیشه روی شما باز است و اینقدر به فکر راه دروها نباشید. خدا که فقط متعلق به آدم های خوب نیست. خدا خدای آدم خلافکار هم هست. فقط خود خداست که بین بندگانش فرقی نمی گذارد. او اند لطافت، اند بخشش، بیخیال شدن، اند چشم پوشی و رفاقت است. دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم مارمولک رامبو (۱۹۸۸): موسی گانی: خدا آدمای دیوونه رو دوس داره! رمبو: چرا؟ موسی گانی: چون از اونا زیاد آفریده. سوپر نچرال: واقعا به خدا ایمان داری؟ چون اون میتونه آرامش بخش باشه. دین: ایمان دارم یه خدایی هست ولی مطمئن نیستم که اون هنوز به ما ایمان داره یا نه. کشوری برای پیرمردها نیست: تو زندگیم همیشه منتظر بودم که خدا، از یه جایی وارد زندگیم بشه ولی اون هیچوقت نیومد، البته اگر منم جای اون بودم خودمو قاطی همچین چیزی نمی کردم! دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم کشوری برای پیرمردها نیست سخن پایانی درباره دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا در هر قالبی که باشند، چه در متون کهن مذهبی، چه در اشعار و سروده ها و چه در فیلم های سینمایی، همواره گنجینه ای ارزشمند از حکمت و معرفت را به مخاطبان خود ارائه می دهند. این دیالوگ ها به ما یادآور می شوند که در جستجوی معنای زندگی و یافتن پاسخ سوالات خود، تنها نیستیم و همواره می توانیم با خالق هستی راز و نیاز کرده و از او یاری و راهنمایی بطلبیم. دیالوگ های ماندگار سینمای جهان درباره خدا گردآوری: بخش هنر و سینمای سرپوش

ویژه سرپوش