جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳
۲۱:۱۸ - ۱۵ دي ۱۳۹۶ کد خبر: ۹۶۱۰۰۴۰۸۹
فستیوال ها و جشنواره های هنری

اختتامیه هشتمین جشنواره فیلم عمار با انتقاد از صدا و سیما

جشنواره فیلم عمار,اخبار هنرمندان,خبرهای هنرمندان,جشنواره
پرونده هشتمین جشنواره مردمی فیلم عمار با معرفی برگزیدگان در چند بخش بسته شد .

به گزارش مهر، آیین اختتامیه هشتمین جشنواره مردمی فیلم عمار عصر جمعه ۱۵ دی ماه با قرائت قرآن توسط فرزند شهید مدافع حرم، دادالله امیری در فرهنگسرای بهمن برگزار شد.

 

در ادامه سرود ملی کشورمان و کلیپی از اتفاقات هشتمین دوره جشنواره عمار پخش شد. وحید رضازاده آذری فرزند شهید رضازاده آذری از شهدای کارگر و سیدمحمدعلی صدری نیا به طور مشترک اجرای آیین اختتامیه را برعهده داشتند.

 

بعد از پخش کلیپی از دیدار دست اندرکاران جشنواره عمار با رهبری در سال ۹۱ و اجرای گروه سرود اسراء اولین بخش اهدای جوایز هشتمین جشنواره عمار برگزار شد.

 

در بخش نقد درون گفتمانی، هیات داوران ضمن تقدیر از اثر «حرام می خوریم؟!» به کارگردانی هادی محمدی نسب و «سوخت ما سوخت» به کارگردانی یاسین خوش آمد زهی و «ترخیص» به کارگردانی مهدی انصاری، لوح افتخار این بخش را به «میراث آلبرتا ۳» به کارگردانی حسین شمقدری اهدا کرد. همچنین هیات داوران فانوس این بخش را به اثر «تلکه» به کارگردانی مسعود کارگر و «فروشنده» به کارگردانی علیرضا بوالی اهدا کرد. جایزه ویژه بخش مستند نقد درون گفتمانی هم به اثر «زمستان یورت» به کارگردانی میلاد میرزا باقری اهدا شد.

 

میلاد میرزا باقری، کارگردان مستند «زمستان یورت» بعد از دریافت جایزه خود با بیان این که خوشحالم که با این مستند توانستم صدای کارگران مظلوم معدن یورت باشم، تصریح کرد: اگر تریبون های نماز جمعه و صدا و سیما تریبون مظلومیت کارگردان ستمدیده بودند، شاید امروز آن ۴۳ شهید معدن یورت در کنار ما بودند به واسطه تولید ملی از آنها تقدیر می کردیم.

 

حسین شمقدری، کارگردان «میراث آلبرتا ۳» نیز بعد از دریافت جایزه خود در سخنانی با انتقاد از عملکرد صدا و سیما در روزهای پر التهاب جامعه گفت: علمکرد صدا و سیما در این دوران عملکردی بچگانه است و خبری از وقایع این روزها در شبکه خبر نیست.

 

وی با بیان اینکه این روزها جوانان بسیاری در جشنواره عمار و دیگر نهادهای انقلابی در حال فعالیت هستند، تأکید کرد: متأسفانه همچنان مدیران شبکه خبر را مدیرانی میانسال تشکیل می دهند.

 

شمقدری با بیان این‌که ما تربیت می شویم تا با رسانه های خود یار امام زمان(عج) باشیم اظهار کرد: ان شا الله ظهور نزدیک است.

 

علیرضا بوالی، کارگردان مستند «فروشنده» با بیان این که جشنواره عمار ثابت کرد اگر صدا و سیما نیز به اثرمان توجه نکرد اثرمان دیده خواهد شد، گفت: اکران های مردمی عمار بزرگترین نعمت برای فیلمسازان است و اثر من به همین واسطه در بیش از ۱۰۰ دانشگاه و ۱۰۰۰ مسجد اکران شد.

 

وی در پایان سخنان خود گفت: امیدواریم صدا و سیما جسارت داشته باشد و آثاری که به بصیرت گری و روشنگری مردم کمک می کند حمایت و پخش کنند.

 

برگزیدگان این بخش جوایز خود را از دست خانواده جانباختگان معدن یورت(دامن‌زن و مجاهدی) و خانواده شهید مدافع حرم، دادالله امیری دریافت کردند.

 

در بخش مدافعان حرم، هیات داوران ضمن تقدیر از اثر «زخم صلیب» به کارگردانی محمد صالحی، لوح افتخار این بخش را به «رویای خلافت» به کارگردانی سید مجتبی خیام الحسینی و  «بابایی» به کارگردانی مظفر حسین‌خانی هزاوه اهدا کرد. هیات داوران فانوس این بخش را به اثر «فرزند ایران» به کارگردانی عارف جعفری تقدیم کرد.

 

عارف جعفری چگینی، کارگردان مستند «فرزند ایران» با بیان این که رسالت ما و رسانه در این روزها گریز از تهران و توجه به نقاطی نظیر سیستان و بلوچستان و دیگر نقاط محروم کشور است، اظهار کرد: من این جایزه را به مردم این خطه تقدیم می‌کنم.

 

مظفر حسین خانی، کارگردان مستند «بابایی» نیز با اشاره به موضوع این فیلم که در مورد یکی از شهدای مدافع حرم است، خاطرنشان کرد: تنها سازمانی که از ساخت این فیلم حمایت کرد صدا و سیما بود و در انتقادات امشب جشنواره عمار از صدا و سیما، من از آنها تشکر می کنم.

 

در بخش جنگ نرم، هیات داوران ضمن تقدیر از اثر «محرمانه کولا» به کارگردانی لقمان یدالهی، لوح افتخار این بخش را به «تله اسکرین» به کارگردانی مصطفی حریری اهدا کرد. هیات داوران فانوس این بخش را به اثر «پرزیدنت آکتورسینما» به کارگردانی محمدرضا بورونی اهدا کرد.

 

بعد از تقدیر از برگزیدگان این چند بخش، با پخش کلیپی و معرفی «موزاییک مرگ بر آمریکا» به عنوان یکی از هدایای مردمی جشنواره، این هدیه ویژه به محمدرضا بورونی، کارگردان مستند «پرزیدنت آکتور سینما» تعلق گرفت.

 

در بخش بیداری اسلامی و جهانی، هیات داوران ضمن تقدیر از اثر «نار و انار» به کارگردانی حیدر بنی حمزه لوح افتخار این بخش را به اثر «قصر قند» به کارگردانی محسن اسلام‌زاده و «حرمان» به کارگردانی حمید عبداله‌زاده تقدیم کرد. هیات داوران فانوس این بخش را به «با صبر زندگی» به کارگردانی وحید فراهانی اهدا کرد.

 

دومین هدیه مردمی هشتمین جشنواره عمار که عروسکی از شهر فوعه سوریه بود، به وحید فراهانی کارگردان مستند «باصبر زندگی» تعلق گرفت. «باصبر زندگی» روایت تبادل مردم محاصره شده فوعه و کفریا با اسرای داعشی است که با بمبگذاری داعش، به یک تراژدی تبدیل می شود.

 

نامه ای نیز به همراه این عروسک از طرف «رجا قیشانی»، یکی از اهالی فوعه خطاب به وحید فراهانی، کارگردان مستند و اهالی رسانه ارسال شده بود که در این مراسم قرائت شد.

 

رضا برجی از داوران بخش جنگ نرم هشتمین جشنواره مردمی فیلم عمار با اشاره به بخش اقتصاد مقاومتی جشنواره عمار گفت: تبریز به عنوان پایتخت جهان اسلام در سال ۲۰۱۸ شناخته شد و لباسی که من به تن دارم کار مردم روستای کندوان تبریز است و می خواهم بگویم که بیاییم که از کار تولیدکنندگان داخلی استفاده کنیم.

 

وی با بیان این که به جای کارهای ترک ترکیه بیایید از تولیدات داخلی حمایت کنیم، تصریح کرد: جنگ اقتصادی به مثابه جنگ سخت است و جنگ فرهنگی است و ما باید به عرصه اقتصادی توجه ویژه داشته باشیم و در همانند مقابله با تهاجم فرهنگی به مقابله با تهاجم اقتصاد مقاومتی بپردازیم.

 

در ادامه این برنامه، محدرضا شهبازی از طنزپردازان کشور، استندآپ کمدی خود را درباره اتفاقات و اغتشاشات اخیر اجرا کرد.

 

بخش دوم اهدای جوایز با معرفی و تقدیر از برگزیدگان بخش‌های «پویانمایی و موشن گرافی»، «جبهه فرهنگی و سبک زندگی» و «تاریخ معاصر» با حضور داوران و خانواده شهید سیدمصطفی حسینی، مرتضی غفوری، داوود رضازاده آذری، برادر شهید شهریاری برگزار شد.

 

در بخش پویانمایی و موشن گرافی، هیات داوران ضمن تقدیر از اثر «خاطرات و مخاطرات» به کارگردانی میثم حسینی و اثر «شاه رفت» به کارگردانی مرتضی جعفرقلی زنجانی لوح افتخار این بخش را به «رئیس» به کارگردانی احسان سنایی راد اهدا کرد.

 

در بخش پویانمایی، هیات داوران ضمن تقدیر از پویانمایی «رقص شمشیر» به کارگردانی وحید مباشری به دلیل بیان روان قصه در عین سادگی  فرم و ساختار و پویانمایی «ترامپت» به کارگردانی رسول آذرگون به خاطر فضاسازی  و شخصیت سازی جذاب، لوح افتخار این بخش را به اثر «صفر در سفر» به کارگردانی موعود شیخ بهائی به دلیل ایجاد فضای شاد و مفرح برای بیان موضوع اقتصاد مقاومتی  اهدا کرد.

 

هیات داوران در بخش جبهه فرهنگی و سبک زندگی، ضمن تقدیر از اثر «زنگ کار » به کارگردانی هاشم مسعودی به دلیل تشویق نوجوانان به کار و تقویت فرهنگ اتکا به خود که از مسایل مهم و دارای اولویت است و «امید در برزخ»  به کارگردانی رضا سورانی به دلیل معرفی یک نمونه موفق از پرداختن به آسیب های اجتماعی و ارائه راه حل این مشکل لوح افتخار این بخش را به اثر «بار دیگر زندگی» به کارگردانی «امید مدحج » به علت روایتی هنری و خلاقانه از اردوهای جهادی تقدیم کرد.

 

همچنین هیات داوران فانوس این بخش را به اثر «فرج الله سلحشور» به کارگردانی محمد سعید غدیریان به دلیل روایتی موجز  و مکفی از زندگی یک قهرمان فرهنگی انقلاب و نسبت فرم و محتوای مناسب  اهدا کرد.

 

لوح هنری  این بخش با توجه به موضوع به روز و مبتلابه و ساختار قوی به دو اثر «من می مانم» و «در آستانه فصل سرد» به کارگردانی فاطمه مرزبان اهدا شد.

 

هیات داوران هشتمین جشنواره عمار در بخش تاریخ معاصر، ضمن تقدیر از اثر «میرزا جواد» به کارگردانی سعید فرجی و «تختگاه هیچکس» به کارگردانی مجتبی غفوری و «گیلن باره» به کارگردانی داوود مرادیان و «عبور ناممکن» به کارگردانی سید مسعود امامی لوح افتخار این بخش را به اثر «از فوتبال تا پیروزی» به کارگردانی محمد حسن یادگاری اهدا کرد.

 

همچنین هیات داوران فانوس این بخش را به اثر «اولین برخورد» به کارگردانی حمید رضا حیدری تقدیم کرد.

 

جایزه ویژه این بخش هم به اثر «قائم مقام » به کارگردانی سید محمد علی صدری نیا اهدا شد.

 

حمیدرضا حیدری، کارگردان مستند اولین برخورد اظهار کرد: امیدوارم آن روزی که بچه‌های رسانه انقلاب فتح قدس را روایت می کنند ما نیز از راویان این فتح بزرگ باشیم.

 

محمدحسن یادگاری، کارگردان مستند فوتبال تا پیروزی نیز با بیان این که با ساخت این مستند می‌خواستم بگویم که همه با هم با هر اختلاف نظری باید ایران را بسازیم، گفت: من از مسئولان فرهنگی می‌خواهم به ما اجازه دهند که نقد کنیم؛ چرا که اگر ما نقد نکنیم افرادی از بیرون ما را نقد می‌کنند و آن نقد ممکن است به گونه ای باشد که تبعات مخربی برای کشور به همراه خواهد داشت.

 

هدیه مردمی هشتمین جشنواره عمار در این بخش چفیه شهید رسول خالقی پور بود که بعد از پخش کلیپی در معرفی این هدیه ویژه، به سیدمحمدعلی صدری نیا کارگردان مستند «قائم مقام» اهدا شد.

 

این هدیه ویژه توسط مادر شهیدان خالقی پور به این کارگردان جوان تقدیم شد. این هدیه ویژه سال گذشته در هفتمین دوره جشنواره عمار به ابوالقاسم طالبی اهدا شده بود.

 

در ادامه آیین اختتامیه هشتمین جشنواره عمار، جایزه شهید سیاح طاهری که از طرف دبیرخانه جشنواره به اکران کنندگان مردمی اهدا می شود، با قرایت پیام شفاهی رهبری به اکران کنندگان و تشویق ممتد حاضران برای ۱۵ هزار اکران کننده مردمی عمار به اکرم حیدری به نمایندگی از اکران کنندگان مردمی شهر نهاوند همدان اهدا شد.

 

پیام شفاهی رهبر انقلاب خطاب به اکران کنندگان مردمی جشنواره عمار نیز به شرح زیر خوانده شد: کار باارزشی است چون اگر چنانچه اینها نباشند، کسی که تولید می کند کارش بی فایده خواهد بود. اینها کسانی هستند که به کار فایده می بخشند. پنجشنبه ۱۴ دی ۹۶ – سیدعلی خامنه ای.

 

عباس سلیمی نمین، داور بخش تاریخ معاصر جشنواره عمار در سخنانی گفت: انتقادی که در این جلسه توسط یکی از دوستان به عملکرد صدا و سیما درمورد نحوه پوشش وقایع اخی کشور مطرح شد، وارد نیست. در حقیقت این سخنان را ظلمی بر علیه صدا و سیما ارزیابی کردم. علت تاخیر رسانه ملی در عدم پوشش وقایع اخیر تصمیمی بود که توسط شورای عالی امنیت ملی کشور گرفته شده بود و انتقاداتی که در این برنامه بیان شد خیلی دقیق نبود. 

 

محمدعلی صدری نیا، کارگردان مستند قائم مقام نیز پس از دریافت جایزه چفیه شهیدان خالقی پور که از مادر این شهیدان دریافت کرد، گفت: این چفیه با ارزش ترین هدیه ای است که دریافت کرده ام و امیدوارم که دعای خیر همه مادران شهدا بدرقه کار ما باشد و دعا کنید برای ما که اخلاص فرزندان شهید شما را داشته باشیم.

 

وی با بیان این ساخت مستند قائم مقام حاصل تلاشی تیمی است، بیان کرد: ساخت این مستند سال ها زمان برده است و در طول این ۴۰ روزی که از زمان ساخت مستند گذشته، بازخوردهای بسیاری به ما رسیده است که بعضاً نقاط فرمی خوب کار هم در این میان بوده است اما من می خواهم بگویم که مزیت اصلی کار ما صداقت در روایتمان بود و ما تلاش کردیم در مستند قائم مقام تاریخ را صادقانه روایت کنیم.

 

در ادامه اختتامیه جشنواره عمار، کلیپ مربوط به پاسداشت ویژه امرالله احمدجو، کارگردان آثاری مثل «روزی روزگاری»، «تفنگ سرپر» به نمایش درآمد.

 

در ادامه با حضور خانواده شهیدان رحیمی، بابایی، قنبری، سنگین، یزدانی و همچنین محمد فیلی، صدرالدین حجازی، هوشنگ توکلی، محمدحسین نیرومند، عباس سلیمی نمین و بیژن نوباوه از امرالله احمدجو تجلیل شد.

 

 

 

  • 12
  • 6
۵۰%
همه چیز درباره
نظر شما چیست؟
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی:۰
غیر قابل انتشار: ۰
جدیدترین
قدیمی ترین
مشاهده کامنت های بیشتر
بزرگمهر بختگان زندگینامه بزرگمهر بختگان حکیم بزرگ ساسانی

تاریخ تولد: ۱۸ دی ماه د ۵۱۱ سال پیش از میلاد

محل تولد: خروسان

لقب: بزرگمهر

حرفه: حکیم و وزیر

دوران زندگی: دوران ساسانیان، پادشاهی خسرو انوشیروان

ادامه
صبا آذرپیک بیوگرافی صبا آذرپیک روزنامه نگار سیاسی و ماجرای دستگیری وی

تاریخ تولد: ۱۳۶۰

ملیت: ایرانی

نام مستعار: صبا آذرپیک

حرفه: روزنامه نگار و خبرنگار گروه سیاسی روزنامه اعتماد

آغاز فعالیت: سال ۱۳۸۰ تاکنون

ادامه
یاشار سلطانی بیوگرافی روزنامه نگار سیاسی؛ یاشار سلطانی و حواشی وی

ملیت: ایرانی

حرفه: روزنامه نگار فرهنگی - سیاسی، مدیر مسئول وبگاه معماری نیوز

شغل های دولتی: کاندید انتخابات شورای شهر تهران سال ۱۳۹۶

حزب سیاسی: اصلاح طلب

یاشار سلطانیبیوگرافی یاشار سلطانی

ادامه
زندگینامه امام زاده صالح زندگینامه امامزاده صالح تهران و محل دفن ایشان

نام پدر: اما موسی کاظم (ع)

محل دفن: تهران، شهرستان شمیرانات، شهر تجریش

تاریخ تاسیس بارگاه: قرن پنجم هجری قمری

روز بزرگداشت: ۵ ذیقعده

زندگینامه امامزاده صالح

باورها و اعتقادات مذهبی، نقشی پررنگ در شکل گیری فرهنگ و هویت ایرانیان داشته است. احترام به سادات و نوادگان پیامبر اکرم (ص) از جمله این باورهاست. از این رو، در طول تاریخ ایران، امامزادگان همواره به عنوان واسطه های فیض الهی و امامان معصوم (ع) مورد توجه مردم قرار داشته اند. آرامگاه این بزرگواران، به اماکن زیارتی تبدیل شده و مردم برای طلب حاجت، شفا و دفع بلا به آنها توسل می جویند.

ادامه
شاه نعمت الله ولی زندگینامه شاه نعمت الله ولی؛ عارف نامدار و شاعر پرآوازه

تاریخ تولد: ۷۳۰ تا ۷۳۱ هجری قمری

محل تولد: کوهبنان یا حلب سوریه

حرفه: شاعر و عارف ایرانی

دیگر نام ها: شاه نعمت‌الله، شاه نعمت‌الله ولی، رئیس‌السلسله

آثار: رساله‌های شاه نعمت‌الله ولی، شرح لمعات

درگذشت: ۸۳۲ تا ۸۳۴ هجری قمری

ادامه
آپولو سایوز ماموریت آپولو سایوز؛ دست دادن در فضا

ایده همکاری فضایی میان آمریکا و شوروی، در بحبوحه رقابت های فضایی دهه ۱۹۶۰ مطرح شد. در آن دوران، هر دو ابرقدرت در تلاش بودند تا به دستاوردهای فضایی بیشتری دست یابند. آمریکا با برنامه فضایی آپولو، به دنبال فرود انسان بر کره ماه بود و شوروی نیز برنامه فضایی سایوز را برای ارسال فضانورد به مدار زمین دنبال می کرد. با وجود رقابت های موجود، هر دو کشور به این نتیجه رسیدند که برقراری همکاری در برخی از زمینه های فضایی می تواند برایشان مفید باشد. ایمنی فضانوردان، یکی از دغدغه های اصلی به شمار می رفت. در صورت بروز مشکل برای فضاپیمای یکی از کشورها در فضا، امکان نجات فضانوردان توسط کشور دیگر وجود نداشت.

مذاکرات برای انجام ماموریت مشترک آپولو سایوز، از سال ۱۹۷۰ آغاز شد. این مذاکرات با پیچیدگی های سیاسی و فنی همراه بود. مهندسان هر دو کشور می بایست بر روی سیستم های اتصال فضاپیماها و فرآیندهای اضطراری به توافق می رسیدند. موفقیت ماموریت آپولو سایوز، نیازمند هماهنگی و همکاری نزدیک میان تیم های مهندسی و فضانوردان آمریکا و شوروی بود. فضانوردان هر دو کشور می بایست زبان یکدیگر را فرا می گرفتند و با سیستم های فضاپیمای طرف مقابل آشنا می شدند.

فضاپیماهای آپولو و سایوز

ماموریت آپولو سایوز، از دو فضاپیمای کاملا متفاوت تشکیل شده بود:

ادامه
نیلوفر اردلان بیوگرافی نیلوفر اردلان؛ سرمربی فوتسال و فوتبال بانوان ایران

چکیده بیوگرافی نیلوفر اردلان

نام کامل: نیلوفر اردلان

تاریخ تولد: ۸ خرداد ۱۳۶۴

محل تولد: تهران 

حرفه: بازیکن سابق فوتبال و فوتسال، سرمربی تیم ملی فوتبال و فوتسال بانوان

سال های فعالیت: ۱۳۸۵ تاکنون

قد: ۱ متر و ۷۲ سانتی متر

ادامه
حمیدرضا آذرنگ بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ؛ بازیگر سینما و تلویزیون ایران

چکیده بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ

نام کامل: حمیدرضا آذرنگ

تاریخ تولد: تهران

محل تولد: ۲ خرداد ۱۳۵۱ 

حرفه: بازیگر، نویسنده، کارگردان و صداپیشه

تحصیلات: روان‌شناسی بالینی از دانشگاه آزاد رودهن 

ادامه
محمدعلی جمال زاده بیوگرافی محمدعلی جمال زاده؛ پدر داستان های کوتاه فارسی

تاریخ تولد: ۲۳ دی ۱۲۷۰

محل تولد: اصفهان، ایران

حرفه: نویسنده و مترجم

سال های فعالیت: ۱۳۰۰ تا ۱۳۴۴

درگذشت: ۲۴ دی ۱۳۷۶

آرامگاه: قبرستان پتی ساکونه ژنو

ادامه
دیالوگ های ماندگار درباره خدا

دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا پنجره ای به دنیای درون انسان می گشایند و راز و نیاز او با خالق هستی را به تصویر می کشند. در این مقاله از سرپوش به بررسی این دیالوگ ها در ادیان مختلف، ادبیات فارسی و سینمای جهان می پردازیم و نمونه هایی از دیالوگ های ماندگار درباره خدا را ارائه می دهیم. دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا همیشه در تاریکی سینما طنین انداز شده اند و ردی عمیق بر جان تماشاگران بر جای گذاشته اند. این دیالوگ ها می توانند دریچه ای به سوی دنیای معنویت و ایمان بگشایند و پرسش های بنیادین بشری درباره هستی و آفریننده آن را به چالش بکشند. دیالوگ های ماندگار و زیبا درباره خدا نمونه دیالوگ درباره خدا به دلیل قدرت شگفت انگیز سینما در به تصویر کشیدن احساسات و مفاهیم عمیق انسانی، از تاثیرگذاری بالایی برخوردار هستند. نمونه هایی از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا در اینجا به چند نمونه از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا اشاره می کنیم: فیلم رستگاری در شاوشنک (۱۹۹۴): رد: "امید چیز خوبیه، شاید بهترین چیز. و یه چیز مطمئنه، هیچ چیز قوی تر از امید نیست." این دیالوگ به ایمان به خدا و قدرت امید در شرایط سخت زندگی اشاره دارد. فیلم فهرست شیندلر (۱۹۹۳): اسکار شیندلر: "من فقط می خواستم زندگی یک نفر را نجات دهم." این دیالوگ به ارزش ذاتی انسان و اهمیت نجات جان انسان ها از دیدگاه خداوند اشاره دارد. فیلم سکوت بره ها (۱۹۹۱): دکتر هانیبال لکتر: "خداوند در جزئیات است." این دیالوگ به ظرافت و زیبایی خلقت خداوند در دنیای پیرامون ما اشاره دارد. پارادیزو (۱۹۸۸): آلفردو: خسته شدی پدر؟ پدر روحانی: آره. موقع رفتن سرازیریه خدا کمک می کنه اما موقع برگشتن خدا فقط نگاه می کنه. الماس خونین (۲۰۰۶): بعضی وقتا این سوال برام پیش میاد که خدا مارو به خاطر بلاهایی که سر همدیگه میاریم می بخشه؟ ولی بعد به دور و برم نگاه می کنم و به ذهنم می رسه که خدا خیلی وقته اینجارو ترک کرده. نجات سربازان رایان: فرمانده: برید جلو خدا با ماست ... سرباز: اگه خدا با ماست پس کی با اوناست که مارو دارن تیکه و پاره می کنن؟ بوی خوش یک زن (۱۹۹۲): زنها ... تا حالا به زن ها فکر کردی؟ کی خلقشون کرده؟ خدا باید یه نابغه بوده باشه ... زیر نور ماه: خدا خیلی بزرگتر از اونه که بشه با گناه کردن ازش دور شد ... ستایش: حشمت فردوس: پیش خدا هم که باشی، وقتی مادرت زنگ می زنه باید جوابشو بدی. مارمولک: شاید درهای زندان به روی شما بسته باشد، اما درهای رحمت خدا همیشه روی شما باز است و اینقدر به فکر راه دروها نباشید. خدا که فقط متعلق به آدم های خوب نیست. خدا خدای آدم خلافکار هم هست. فقط خود خداست که بین بندگانش فرقی نمی گذارد. او اند لطافت، اند بخشش، بیخیال شدن، اند چشم پوشی و رفاقت است. دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم مارمولک رامبو (۱۹۸۸): موسی گانی: خدا آدمای دیوونه رو دوس داره! رمبو: چرا؟ موسی گانی: چون از اونا زیاد آفریده. سوپر نچرال: واقعا به خدا ایمان داری؟ چون اون میتونه آرامش بخش باشه. دین: ایمان دارم یه خدایی هست ولی مطمئن نیستم که اون هنوز به ما ایمان داره یا نه. کشوری برای پیرمردها نیست: تو زندگیم همیشه منتظر بودم که خدا، از یه جایی وارد زندگیم بشه ولی اون هیچوقت نیومد، البته اگر منم جای اون بودم خودمو قاطی همچین چیزی نمی کردم! دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم کشوری برای پیرمردها نیست سخن پایانی درباره دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا در هر قالبی که باشند، چه در متون کهن مذهبی، چه در اشعار و سروده ها و چه در فیلم های سینمایی، همواره گنجینه ای ارزشمند از حکمت و معرفت را به مخاطبان خود ارائه می دهند. این دیالوگ ها به ما یادآور می شوند که در جستجوی معنای زندگی و یافتن پاسخ سوالات خود، تنها نیستیم و همواره می توانیم با خالق هستی راز و نیاز کرده و از او یاری و راهنمایی بطلبیم. دیالوگ های ماندگار سینمای جهان درباره خدا گردآوری: بخش هنر و سینمای سرپوش

ویژه سرپوش