سه شنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۳
۲۱:۵۶ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ کد خبر: ۹۷۱۲۰۰۹۵۴
فستیوال ها و جشنواره های هنری

برندگان جشنواره تئاتر فجر معرفی شدند/ فاطمه معتمدآریا بهترین بازیگر زن شد

مراسم اختتامیه جشنواره تئاتر فجر,اخبار هنرمندان,خبرهای هنرمندان,جشنواره
آیین پایانی سی و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر با اهدای بیشترین جوایز به نمایش «دریاچه قو» رضا صابری، بزرگداشت سریع و ضربتی از چهار هنرمند این عرصه، جایزه گرفتن فاطمه معتمد آریا که کار در تئاتر را نتیجه وحدت دانست و نیز پخش ناگهانی تراکت‌های اعتراضی نسبت به برخورد با کارگران هفت تپه، فعالان محیط زیست و... برگزار شد.

به گزارش ایسنا، مراسم پایانی جشنواره بین المللی تئاتر فجر عصر شنبه چهارم اسفند ماه برای معرفی برگزیدگان این دوره از جشنواره با ۱۵ دقیقه تأخیر با پخش قرآن مجید و سرود جمهوری اسلامی، برگزار شد.

 

سید عباس صالحی وزیر ارشاد، مجتبی حسینی معاون هنری، شهرام کرمی مدیر کل هنرهای نمایشی و نیز تعدادی از نامزدهای جشنواره در این مراسم حضور داشتند.

 

اجرای این مراسم را امیر حسین مدرس برعهده داشت و برای مهمانان خارجی به طور همزمان ترجمه می‌شد.

 

اولین بخش اهدای جوایز به عکس و پوستر اختصاص داشت.

 

آرا در بخش پوستر

تقدیر از: امید افرند برای پوستر مویرگ وسعید رضوانی برای پوستر چشم بر هم زدن

رتبه سوم: محمد افشار برای پوستر ال کلاسیکو

رتبه دوم: مهدی رایگانی برای پوستر طعم سگ

رتبه اول: مرتضی فرحناک برای پوستر گامی در بهشت گامی در دوزخ

 

بخش عکس

سید امیر ریاضی برای عکاسی تبار و فرهاد جاویدی برای شوایک

رتبه سوم: شیوا خدابخش برای نمایش ماراساد

رنبه دوم: کیارش نصیبی برای عکاسی نمایش تئاتر

رتبه اول: لیلی صدیق برای مالی سویینی

 

جایزه بخش نمایشنامه نویسی

رتبه سوم: سارا الهیان برای نگارش پریزاد و زهره شفیعی برای میرزیاس

رتبه دوم: مسعود محمدی قنبرلو برای نگارش چند روایت از چند زندگی مرتبط

رتبه اول: لیلی عاج برای نگارش سالی که دو بار پاییز شد

 

در ادامه این مراسم ستاد برگزاری جشنواره از سه مجموعه تئاتری که در بخش «بعلاوه فجر» حضور داشتند، براساس شاخصه‌هایی تماشاخانه مکتب تهران، تماشاخانه دا و عمارت نوفل لوشاتو با اهدای مبلغ ۳۰ میلیون ریال تقدیر کرد.

 

بخش بعدی این آئین به پاسداشت از سرهنگ پاسدار امید فرخی زنگنه که در حوزه تئاتر هم به نحوی فعالیت داشت، اختصاص پیدا کرد که در حادثه تروریستی اهواز به شهادت رسید.

 

هنگام پخش تصاویری از او و فرزندانش، مادر این شهید که در تالار وحدت حضور داشت با گریه و ضجه‌های بلند فضای متأثر کننده‌ای را رقم زد و حاضران در سالن ایستاده از مادر این شهید، همسر و فرزندانش تقدیر کردند.

 

این پاسداشت با حضور وزیر فرهنگ، معاون هنری و حجت‌الاسلام سید مهدی بهداروند همراه بود.‌

 

در ادامه جوایز بخش دفاع مقدس اهدا شد.

 

لوح تقدیر و ۵۰ میلیون ریال به سه نمایش «خنکای ختم خاطره» به کارگردانی حمیدرضا آذرنگ، «عند از مطالبه» به کارگردانی سامان خلیلیان و «دایک» به کارگردانی حامد عالمی تعلق گرفت.

 

همچنین شرکت مترو نیز که از حامیان جشنواره بوده، جایزه‌ای را در بخش آموزش‌های شهروندی به دو نمایش «خنکای ختم خاطره» و «از خط زرد فاصله بگیرید» به کارگردانی رضا رشادت اهدا کرد.

 

در بخش بعدی، فیلم بزرگداشت‌های جشنواره‌ی تئاتر فجر پخش شد که ناگهان از بالای تالار وحدت کاغذهایی (از سوی یکی از تماشاگران) بر سر حاضران ریخته شده که روی آنها نوشته شده بود:

 

به یاد کارگردان هفت تپه، انجمن صنفی معلمان، کارگران فولاد اهواز، فعالان محیط زیست که اسامی مختلفی هم در ادامه آن درج شده بود.

 

رویا تیموریان: به اندازه چهل سال کار، حرف دارم اما...

رؤیا تیموریان که مراسم بزرگداشت‌اش برگزار می‌شد، گفت: اگر بخواهم نقد و صحبت کنم به اندازه چهل سالی که کار کردم، حرف دارم و ترجیح می‌دهم سکوت کنم.

 

او افزود: فقط باید بگویم به جز تعداد انگشت شمار مسئولین این عاشقان تئاتر بودند که آن را زنده نگه داشتند.

 

هوشنگ توکلی، رضا بابک و محمدیاراحمدی از دیگر هنرمندان پیشکوت تئاتر بودند که در مراسم پایانی جشنواره‌ی تئاتر فجر از آنها تقدیر شد و هر کدام بدون اینکه صحبتی را مطرح کنند، روی صحنه حاضر شدند و تقدیرشان انجام شد.

 

تاکید وزیر ارشاد بر نقش هنرمندان تئاتر در زنده نگه داشتن این هنر

در ادامه سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سخنانی کوتاه گفت: به جز انگشت شمار مسئولان، این هنرمندان تئاتر بودند که این هنر را زنده نگه داشتند. جشنواره فجر امسال نشانی از اتفاقات مختلف در چهل سالگی انقلاب است و نقطه، نقطه ایران؛ جای پای هنرهای نمایشی دیده می‌شود و همچنین ساختار بندی جشنواره هم شکل روشن‌تری پیدا کرد.

 

او افزود: اتفاق دیگر به مناسبت چهلمین سال انقلاب، رشد محسوس در نمایشنامه نویسی بوده و روند قابل توجهی در تدوین متون دیده شده که معاونت هنری این زمینه را به عنوان یک خدمت خواهد داشت تا برای نشر آن‌ها همت گمارد.

 

بخش اهدای جوایز در بخش‌های مختلف با هم پیش رفت.

 

آرایه‌های صوتی

بخش دیگر گونه‌ها: مرتضی زارعی برای نمایش اپرای شماره #۱

ایران یک: حسین اکبرپور برای ما داریم از این خونه می‌ریم

ایران دو: حسام‌الدین انوشیروانی برای دریاچه قو

بین‌الملل: تقدیر از علی‌سینا رضانیا برای بازگشت

تندیس به فرشاد فزونی برای نمایش دستورالعمل‌های پرواز برای...

 

طراحی نور

رتبه برتر: علیرضا میرانجم برای لانچر ۵

برگزیده: علی کوزه گر فیل در تاریکی

تئاتر ایران دو: محمود کریمی برای دریاچه قو

تندیس: رضا خضرایی برای شفیره

 

بخش بین الملل:

ازگیل گارسیا زومئو برای یک تیاتر کوچک از انتهای دنیا

 

طراحی حرکت

ایران یک:

برگزیده نداشت

 

ایران دو:

رتبه برتر: مهدی شاه پیری برای شفیره

برگزیده: تینا لطفی برای دریاچه قو

 

بین الملل:

برگزیده: احسان همت برای نمایش جادویت می‌کنم از بلژیک

 

طراحی لباس

ایران یک

رتبه برتر: زینب عبدی برای عروسی خون

برگزیده: بیتا نصر برای نمایش هار

 

ایران دو:

رتبه برتر: سارا حسین پور برای تاکسیدرمی

برگزیده: مهرنوش بلمه برای شفیره

 

بین الملل:

برگزیده: آن موسیتسه برای نمایش زندگی احمقانه از گرجستان

 

طراحی صحنه

خیابانی:

مهدی حبیبی برای «کالبدشکافی یک اتفاق» و روح الله سنایی برای نمایش «نامیرا»

 

ایران یک:

رتبه برتر: مسعود صفری «رومئو و ژولیت»

برگزیده: سجاد امیرمجاهد برای نمایش «قضیه»

 

ایران دو:

رتبه برتر: رهام امامی برای نمایش «بازگشت»

برگزیده: سعید حسنلو برای پروانه الجزایری

 

بین الملل:

برگزیده: فرهاد فزونی برای دستور العمل‌های پرواز برای...

 

طراحی چهره پردازی

ایران یک:

برتر: حمید مرادی برای قضیه

برگزیده: ندارد

 

ایران دو:

رتبه برتر: رویا حشمتی بردی دریاچه قو

برگزیده: ندارد

 

بین الملل:

لعیا خرامان برای ابلوموف

 

بخش موسیقی

خیابانی

برگزیده: گروه موسیقی نمایش تئاترول و سوده خدری بردی لازمان، لامکان

 

ایران یک:

رتبه برتر: میثم عبدی برای عروسی خون

برگزیده: عرفان مقدم برای رومئو و ژولیت که در سالن آقامحمدخان گفته شد

 

ایران دو:

رتبه برتر: بابک نصیرخواه برای شفیره

برگزیده: میلاد قنبری برای دریاچه قو

 

بین‌الملل:

نوید گوهری برای پرومته طاعون

 

نمایشنامه نویسی

دیگر گونه‌ها:

برگزیده: حسین توازنی زاده برای نمایشنامه ارس

 

خیابانی:

رتبه برتر: پژمان شاهوردی برای نمایش این کجا و آن کجا

برگزیده: رضا بهرامی برای نمایش لازمان لامکان

 

نمایش‌های رادیویی:

رتبه برتر: سلماز ملکی برای نمایش گونش

برگزیده: ندارد

 

ایران یک:

رتبه برتر: مونا احمدی برای سرزمین‌های شمالی

برگزیده: علی کرسی زر و امیر ابراهیم‌زاده برای فرایند

 

ایران دو:

رتبه برتر: مرتضی شاه کرم برای عند از مطالبه

برگزیده: پیام لاریان برای پروانه الجزایری

 

بین الملل:

علی شمس برای وقتی خروس غلط می‌خواند

 

بازیگری مرد

خیابانی

رتبه برتر: مصطفی کولیوندی برای کالبدشکافی یک اتفاق

 

کولیوندی در این بخش بدون اینکه جایزه‌اش را بگیرد از بی عدالتی انتقاد کرد و گفت: من از دهلرانی می‌آیم که پول نفتش در جای دیگر خرج می‌شود اما خود ما یک سالن نداریم و من چون تئاتر خیابانی ملکوت توسط هیات داوران دیده نشد، این جایزه را نمی‌گیرم.

 

برگزیده: ابراهیم حاج حیدری برای خرس‌های پاندا....

 

 

رادیویی:

رتبه برتر: حسن جویره برای نمایش شبانه

برگزیده: میرطاهری مظلومی برای باد که می‌نویسد

 

ایران یک:

رتبه برتر: امیر نوروزی برای لانچر ۵

برگزیده: ابراهیم عزیزی برای فیل در تاریکی

 

ایران دو:

رتبه برتر: علی عابدی برای بازگشت

برگزیده: هومن حاج عبداللهی برای تناسخ سه تا ۳۵ تومان

 

بین الملل:

برگزیده: اصغر پیران برای نامبرده

 

بازیگری زن

بخش دیگر گونه‌ها:

برگزیده: سما موسوی برای آدم‌هایی که نمی‌بینیم

 

خیابانی:

رتبه برتر: نازیلا امینی برای تیک تاک

برگزیده: دلارام ترکی برای نمایش اهم

 

رتبه برتر: آزاده حیدرزاده برای مزار

برگزیده: ندارد

 

ایران یک:

رتبه برتر: مونا بارانی برای رومئو و ژولیت

برگزیده: آرزو عبداللهی برای آن شرلی یا موهای خیلی بلند

 

ایران دو:

رتبه برتر: ستایش رجایی نیا برای دریاچه قو

برگزیده: عاطفه پوربهرام برای دریاچه قو

 

بین الملل:

برگزیده: فاطمه معتمد آریا برای خنکای ختم خاطره

 

او گفت: این جایزه سلیقه چند آدم در یک دوره مشخص است و هیچ قاطعیتی در آن برای بهتر بودن نیست. شاید برای سابقه بیشتر به من این جایزه را دادند ولی هر کسی در تئاتر هر کاری می‌کند نتیجه وحدت است. من این را نتیجه مجموعه‌ای می‌دانم که با آنها همکاری کردم. جایزه گرفتن در تئاتر برای من مثل مهر مادری است؛ بی ادعا و بی توقع.‌

 

آذرنگ هم که به دعوت معتمدآریا روی صحنه آمد و جایزه قبلی‌اش راهم پسرش گرفته بود، گفت: ای کاش جایزه آنقدر زیاد بود همه خوشحال می‌رفتند. از همه کسانی که قضاوت می‌کنند خواهش می‌کنم کتاب قرمز جان لوگان را بخواند تا بدانند ما در چه عصری هستیم و من افتخار می‌کنم که سیمین تئاتر ایران در نمایش من بازی کرد.

 

کارگردانی:

دیگر گونه‌ها: احسان شایانفر برای نمایش گرم کردن

 

خیابانی:

رتبه برتر: امیر حسین شفیعی برای نامیرا

برگزیده: پژمان شاهوردی برای این کجا و آن کجا

رادیویی: پیمان غریب پناه برای ساحت گل

 

ایران یک:

رتبه برتر: سعدی محمدی برای نمایش مقدس

برگزیده: مهرداد مصطفوی برای فیل در تاریکی

 

ایران دو:

رتبه برتر: محمدرضا درند و سعید زندی برای پروانه الجزایری

برگزیده: رضا صابری برای دریاچه قو

 

بین‌الملل:

علی اصغر دشتی برای نامبرده

 

تهیه‌کنندگی:

رادیویی: فرشاد اذرنیا برای نمایش باد که می‌نویسد

 

بهترین‌ها:

 

ایران یک:

مهرداد مصطفوی برای فیل در تاریکی علی کرسی زر برای فرایند

 

بین الملل:

جایزه ویژه داوران با ۱۰۰۰ دلار: نرگس هاشم پور برای نمایش بچه گرگ هاجایزه بزرگ

 

بخش بین الملل با دو هزار دلار: علی اصغر دشتی برای نمایش نامبرده

 

درحاشیه:

همچنین در شرایطی که تعدادی صندلی خالی در ابتدای مراسم در بالکن‌های تالار وحدت به چشم می‌خورد، تعداد زیادی مثل همیشه در گوشه‌های سالن ایستادند و عده زیادی هم بیرون از محوطه به دنبال کارت ورودی برای شرکت در اختتامیه بودند.

 

 

  • 14
  • 3
۵۰%
نظر شما چیست؟
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی:۰
غیر قابل انتشار: ۰
جدیدترین
قدیمی ترین
مشاهده کامنت های بیشتر
بزرگمهر بختگان زندگینامه بزرگمهر بختگان حکیم بزرگ ساسانی

تاریخ تولد: ۱۸ دی ماه د ۵۱۱ سال پیش از میلاد

محل تولد: خروسان

لقب: بزرگمهر

حرفه: حکیم و وزیر

دوران زندگی: دوران ساسانیان، پادشاهی خسرو انوشیروان

ادامه
صبا آذرپیک بیوگرافی صبا آذرپیک روزنامه نگار سیاسی و ماجرای دستگیری وی

تاریخ تولد: ۱۳۶۰

ملیت: ایرانی

نام مستعار: صبا آذرپیک

حرفه: روزنامه نگار و خبرنگار گروه سیاسی روزنامه اعتماد

آغاز فعالیت: سال ۱۳۸۰ تاکنون

ادامه
یاشار سلطانی بیوگرافی روزنامه نگار سیاسی؛ یاشار سلطانی و حواشی وی

ملیت: ایرانی

حرفه: روزنامه نگار فرهنگی - سیاسی، مدیر مسئول وبگاه معماری نیوز

شغل های دولتی: کاندید انتخابات شورای شهر تهران سال ۱۳۹۶

حزب سیاسی: اصلاح طلب

یاشار سلطانیبیوگرافی یاشار سلطانی

ادامه
زندگینامه امام زاده صالح زندگینامه امامزاده صالح تهران و محل دفن ایشان

نام پدر: اما موسی کاظم (ع)

محل دفن: تهران، شهرستان شمیرانات، شهر تجریش

تاریخ تاسیس بارگاه: قرن پنجم هجری قمری

روز بزرگداشت: ۵ ذیقعده

زندگینامه امامزاده صالح

باورها و اعتقادات مذهبی، نقشی پررنگ در شکل گیری فرهنگ و هویت ایرانیان داشته است. احترام به سادات و نوادگان پیامبر اکرم (ص) از جمله این باورهاست. از این رو، در طول تاریخ ایران، امامزادگان همواره به عنوان واسطه های فیض الهی و امامان معصوم (ع) مورد توجه مردم قرار داشته اند. آرامگاه این بزرگواران، به اماکن زیارتی تبدیل شده و مردم برای طلب حاجت، شفا و دفع بلا به آنها توسل می جویند.

ادامه
شاه نعمت الله ولی زندگینامه شاه نعمت الله ولی؛ عارف نامدار و شاعر پرآوازه

تاریخ تولد: ۷۳۰ تا ۷۳۱ هجری قمری

محل تولد: کوهبنان یا حلب سوریه

حرفه: شاعر و عارف ایرانی

دیگر نام ها: شاه نعمت‌الله، شاه نعمت‌الله ولی، رئیس‌السلسله

آثار: رساله‌های شاه نعمت‌الله ولی، شرح لمعات

درگذشت: ۸۳۲ تا ۸۳۴ هجری قمری

ادامه
آپولو سایوز ماموریت آپولو سایوز؛ دست دادن در فضا

ایده همکاری فضایی میان آمریکا و شوروی، در بحبوحه رقابت های فضایی دهه ۱۹۶۰ مطرح شد. در آن دوران، هر دو ابرقدرت در تلاش بودند تا به دستاوردهای فضایی بیشتری دست یابند. آمریکا با برنامه فضایی آپولو، به دنبال فرود انسان بر کره ماه بود و شوروی نیز برنامه فضایی سایوز را برای ارسال فضانورد به مدار زمین دنبال می کرد. با وجود رقابت های موجود، هر دو کشور به این نتیجه رسیدند که برقراری همکاری در برخی از زمینه های فضایی می تواند برایشان مفید باشد. ایمنی فضانوردان، یکی از دغدغه های اصلی به شمار می رفت. در صورت بروز مشکل برای فضاپیمای یکی از کشورها در فضا، امکان نجات فضانوردان توسط کشور دیگر وجود نداشت.

مذاکرات برای انجام ماموریت مشترک آپولو سایوز، از سال ۱۹۷۰ آغاز شد. این مذاکرات با پیچیدگی های سیاسی و فنی همراه بود. مهندسان هر دو کشور می بایست بر روی سیستم های اتصال فضاپیماها و فرآیندهای اضطراری به توافق می رسیدند. موفقیت ماموریت آپولو سایوز، نیازمند هماهنگی و همکاری نزدیک میان تیم های مهندسی و فضانوردان آمریکا و شوروی بود. فضانوردان هر دو کشور می بایست زبان یکدیگر را فرا می گرفتند و با سیستم های فضاپیمای طرف مقابل آشنا می شدند.

فضاپیماهای آپولو و سایوز

ماموریت آپولو سایوز، از دو فضاپیمای کاملا متفاوت تشکیل شده بود:

ادامه
نیلوفر اردلان بیوگرافی نیلوفر اردلان؛ سرمربی فوتسال و فوتبال بانوان ایران

چکیده بیوگرافی نیلوفر اردلان

نام کامل: نیلوفر اردلان

تاریخ تولد: ۸ خرداد ۱۳۶۴

محل تولد: تهران 

حرفه: بازیکن سابق فوتبال و فوتسال، سرمربی تیم ملی فوتبال و فوتسال بانوان

سال های فعالیت: ۱۳۸۵ تاکنون

قد: ۱ متر و ۷۲ سانتی متر

ادامه
حمیدرضا آذرنگ بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ؛ بازیگر سینما و تلویزیون ایران

چکیده بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ

نام کامل: حمیدرضا آذرنگ

تاریخ تولد: تهران

محل تولد: ۲ خرداد ۱۳۵۱ 

حرفه: بازیگر، نویسنده، کارگردان و صداپیشه

تحصیلات: روان‌شناسی بالینی از دانشگاه آزاد رودهن 

ادامه
محمدعلی جمال زاده بیوگرافی محمدعلی جمال زاده؛ پدر داستان های کوتاه فارسی

تاریخ تولد: ۲۳ دی ۱۲۷۰

محل تولد: اصفهان، ایران

حرفه: نویسنده و مترجم

سال های فعالیت: ۱۳۰۰ تا ۱۳۴۴

درگذشت: ۲۴ دی ۱۳۷۶

آرامگاه: قبرستان پتی ساکونه ژنو

ادامه
دیالوگ های ماندگار درباره خدا

دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا پنجره ای به دنیای درون انسان می گشایند و راز و نیاز او با خالق هستی را به تصویر می کشند. در این مقاله از سرپوش به بررسی این دیالوگ ها در ادیان مختلف، ادبیات فارسی و سینمای جهان می پردازیم و نمونه هایی از دیالوگ های ماندگار درباره خدا را ارائه می دهیم. دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا همیشه در تاریکی سینما طنین انداز شده اند و ردی عمیق بر جان تماشاگران بر جای گذاشته اند. این دیالوگ ها می توانند دریچه ای به سوی دنیای معنویت و ایمان بگشایند و پرسش های بنیادین بشری درباره هستی و آفریننده آن را به چالش بکشند. دیالوگ های ماندگار و زیبا درباره خدا نمونه دیالوگ درباره خدا به دلیل قدرت شگفت انگیز سینما در به تصویر کشیدن احساسات و مفاهیم عمیق انسانی، از تاثیرگذاری بالایی برخوردار هستند. نمونه هایی از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا در اینجا به چند نمونه از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا اشاره می کنیم: فیلم رستگاری در شاوشنک (۱۹۹۴): رد: "امید چیز خوبیه، شاید بهترین چیز. و یه چیز مطمئنه، هیچ چیز قوی تر از امید نیست." این دیالوگ به ایمان به خدا و قدرت امید در شرایط سخت زندگی اشاره دارد. فیلم فهرست شیندلر (۱۹۹۳): اسکار شیندلر: "من فقط می خواستم زندگی یک نفر را نجات دهم." این دیالوگ به ارزش ذاتی انسان و اهمیت نجات جان انسان ها از دیدگاه خداوند اشاره دارد. فیلم سکوت بره ها (۱۹۹۱): دکتر هانیبال لکتر: "خداوند در جزئیات است." این دیالوگ به ظرافت و زیبایی خلقت خداوند در دنیای پیرامون ما اشاره دارد. پارادیزو (۱۹۸۸): آلفردو: خسته شدی پدر؟ پدر روحانی: آره. موقع رفتن سرازیریه خدا کمک می کنه اما موقع برگشتن خدا فقط نگاه می کنه. الماس خونین (۲۰۰۶): بعضی وقتا این سوال برام پیش میاد که خدا مارو به خاطر بلاهایی که سر همدیگه میاریم می بخشه؟ ولی بعد به دور و برم نگاه می کنم و به ذهنم می رسه که خدا خیلی وقته اینجارو ترک کرده. نجات سربازان رایان: فرمانده: برید جلو خدا با ماست ... سرباز: اگه خدا با ماست پس کی با اوناست که مارو دارن تیکه و پاره می کنن؟ بوی خوش یک زن (۱۹۹۲): زنها ... تا حالا به زن ها فکر کردی؟ کی خلقشون کرده؟ خدا باید یه نابغه بوده باشه ... زیر نور ماه: خدا خیلی بزرگتر از اونه که بشه با گناه کردن ازش دور شد ... ستایش: حشمت فردوس: پیش خدا هم که باشی، وقتی مادرت زنگ می زنه باید جوابشو بدی. مارمولک: شاید درهای زندان به روی شما بسته باشد، اما درهای رحمت خدا همیشه روی شما باز است و اینقدر به فکر راه دروها نباشید. خدا که فقط متعلق به آدم های خوب نیست. خدا خدای آدم خلافکار هم هست. فقط خود خداست که بین بندگانش فرقی نمی گذارد. او اند لطافت، اند بخشش، بیخیال شدن، اند چشم پوشی و رفاقت است. دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم مارمولک رامبو (۱۹۸۸): موسی گانی: خدا آدمای دیوونه رو دوس داره! رمبو: چرا؟ موسی گانی: چون از اونا زیاد آفریده. سوپر نچرال: واقعا به خدا ایمان داری؟ چون اون میتونه آرامش بخش باشه. دین: ایمان دارم یه خدایی هست ولی مطمئن نیستم که اون هنوز به ما ایمان داره یا نه. کشوری برای پیرمردها نیست: تو زندگیم همیشه منتظر بودم که خدا، از یه جایی وارد زندگیم بشه ولی اون هیچوقت نیومد، البته اگر منم جای اون بودم خودمو قاطی همچین چیزی نمی کردم! دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم کشوری برای پیرمردها نیست سخن پایانی درباره دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا در هر قالبی که باشند، چه در متون کهن مذهبی، چه در اشعار و سروده ها و چه در فیلم های سینمایی، همواره گنجینه ای ارزشمند از حکمت و معرفت را به مخاطبان خود ارائه می دهند. این دیالوگ ها به ما یادآور می شوند که در جستجوی معنای زندگی و یافتن پاسخ سوالات خود، تنها نیستیم و همواره می توانیم با خالق هستی راز و نیاز کرده و از او یاری و راهنمایی بطلبیم. دیالوگ های ماندگار سینمای جهان درباره خدا گردآوری: بخش هنر و سینمای سرپوش

ویژه سرپوش