چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳
۰۹:۱۹ - ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ کد خبر: ۹۸۰۱۰۶۰۱۴
فستیوال ها و جشنواره های هنری

آغاز طوفانی جشنواره بین الملل فجر؛

حاشیه های شروع جشنواره جهانی فیلم فجر با حضور ابراهیم حاتمی کیا

جشنواره جهانی فیلم فجر,اخبار هنرمندان,خبرهای هنرمندان,جشنواره

رنگ، نور، موسیقی عناصری است که با اعجاز هنر هفتم میهمان شهر تهران شده است. گذر سینما در خیابان برادران مظفر، جنب سینما فلسطین پایتخت‌نشینان را به ضیافت بین‌المللی سینما دعوت می‌کند؛ جایی که شامگاه چهارشنبه ۲۸ فروردین ماه سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر به صورت رسمی کلید خورد. اگر چه به تعبیر معروف کاخ جشنواره برای چهارمین دوره پیاپی پردیس سینمایی چارسو است اما برگزار کنندگان جشنواره تصمیم گرفتند امسال همچون سال گذشته شروع جشنواره را در سینمای مردمی فلسطین جشن بگیرند. طبق قرار وعده شده جشنواره با اکران نسخه مرمت شده فیلم «دیده بان» ابراهیم حاتمی‌کیا به عنوان اولین فیلم دفاع مقدسی که حضور در جشنواره‌های بین‌المللی را تجربه کرده، آغاز شد و در همین نقطه آغازین کنایه‌های هوشنگ گلمکانی منتقد قدیمی سینما به این فیلمساز و پاسخ حاتمی‌کیا تنور اخبار جشنواره را داغ کرد.

 

حاتمی‌کیای محبوبی که فیلم می‌ساخت نه جنجال

در مراسم افتتاحیه و پیش از نمایش فیلم «دیده‌بان»، ابراهیم حاتمی‌کیا در پاسخ به کنایه هوشنگ گلمکانی مبنی بر پررنگ شدن جنجال‌سازی‌ها نسبت به فیلمسازی‌اش در سال‌های اخیر با خنده معناداری مبنی بر این که خودت شوخی را باز کردی، گفت که در زمان حال زیسته و به آنچه اتفاق افتاده واکنش نشان داده است و واکنش‎هایش مانند فیلم‌هایش است: «آنچه که بروز دادم از فیلم‌هایم می‌آید. من از پارسال تا کنون چهارصد روز است که صحبت نکردم اما یک جمله من می‌تواند موج به راه بیندازد و فقط من نیستم که از این حرف‌ها می‌زنم.»

 

او صحبت‌هایش را با اشاره به پوستر فیلم «دیده بان» آغاز کرد: «آن عکسی که روی پوستر می‌بینید برای سی سال پیش است که من جوان بودم ولی الآن موهایم سفید شده است. آن جوان ۲۷ ساله الآن ۵۷ ساله است. در حال حاضر پدربزرگ هستم و مسائل دیگری برایم مسأله است.»

 

حاتمی‌کیا در ادامه تأکید کرد: «من همیشه در زمان حال زیسته‌ام و به آنچه اتفاق افتاده واکنش نشان داده‌ام. زمانی که «دیده‌بان» را ساختم، موج عقب‌نشینی‌ها شروع شده بود. کتاب «فرمان موج» و «دیده‌بان» با هم چاپ شده بود و قرار بود این فیلم‌ها ساخته شوند اما وقتی خواستم فرمان موج را که البته ساخته نشد، بسازند فاو سقوط کرد و جلوی من را گرفتند ولی من دیده‌بان را گسترش دادم و این فیلمنامه شکل گرفت. فضایی که در این فیلم مطرح است، یعنی آن خط حامل یا احساس من به عنوان فیلمساز، نسبت به آن دوران است یعنی عقب‌نشینی‌ها، بد بودن اوضاع و اگر لازم باشد دیده‌بان مجبور است جای خودش را هم بکوبد و این اتفاق تا زمان فیلم مهاجر و به وقت شام هم ادامه پیدا کرد. من همیشه این راه را دنبال کردم. گاهی ضعیف‌تر و گاهی قوی‌تر بودم.»

 

این فیلمساز صحبت‌هایش را با تشکر از فیلمخانه ایران برای مرمت آثار سینمای ایران به پایان رساند: «اگر این کار را نکنند، بچه‌های ما وقتی نسخه‌های قدیمی این فیلم‌ها را می‌بینند فکر می‌کنند از دوران چارلی چاپلین عقب‌تر است، چون فیلم‌های چاپلین شفاف‌تر و فوکوس‌تر از فیلم‌های ماست.»

 

هوشنگ گلمکانی منتقد سینما که پیش از حاتمی کیا، روی سن حاضر شده بود تا درباره سینمای جنگ سخن بگوید از «دیده‌بان»، «پرواز در شب» و ابراهیم حاتمی‌کیا و رسول ملاقلی‌پور به عنوان شروع‌کنندگان این نوع فیلم‌ها در سینمای ایران نام برد و با این عبارات سخنان کنایه‌آمیزش به حاتمی‌کیا را آغاز کرد: «چه فیلم‌های حاتمی‌کیا را دوست داشته باشیم یا دوست نداشته باشیم، او یکی از مهم‌ترین فیلمسازان سینمای ایران است.»

این منتقد در ادامه گفت که این فیلم مربوط به زمانی است که حاتمی‌کیا بیشتر فیلم می‌ساخت تا اینکه جنجال به پا کند، گلمکانی عنوان کرد حاتمی‌کیایی که فیلم می‌ساخت را بیشتر از حاتمی‌کیا جنجال‌ساز دوست دارد: «او در سال‌های اخیر از هر فرصتی برای جنجال استفاده می‌کند ولی من هنوز هم آن حاتمی‌کیا را بیشتر دوست دارم. می‌خواهم برادرانه به او توصیه کنم که فیلم‌هایش را بسازد، چون وقتی جنجال به پا می‌کند برای منتقدان قضاوت درباره فیلم‌هایش را سخت می‌کند. حتی برای دوستدارانش.»

 

اسکندری و کیانیان با لباس امدادگران هلال احمر

آیین افتتاحیه جشنواره مراسمی جمع و جور بود که با امضای تفاهمنامه بین علی اصغر پیوندی رئیس جمعیت هلال احمر کشور و رضا میرکریمی دبیر سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر آغاز شد. طبق این تفاهمنامه جشنواره جهانی فیلم فجر به عنوان «سفیر مهربانی» معرفی شد و جلیقه جمعیت هلال احمر از طرف پیوندی به میرکریمی تقدیم شد. در ادامه رضا کیانیان و ستاره اسکندری در حالی که لباس امدادگران هلال احمر را بر تن داشتند، کیک سی‌و هفتمین دوره جشنواره جهانی فجر را برش زدند. رضا کیانیان در خوشامدگویی‌اش به میهمانان یادآور شد که تمامی عواید فروش بلیت و محصولات فرهنگی این دوره جشنواره به هموطنان سیل‌زده اختصاص می‌یابد. رضا کیانیان همچنین راجع به ویژگی‌های این دوره جشنواره همچون کم خرج بودن و برگزاری گذر فرهنگی در خیابان برادران مظفر همزمان با اعیاد شعبانیه و تأثیر آن در شهر گفت و در ادامه با اشاره به نمایش ۱۶۰ فیلم از علاقه‌مندان جدی سینما خواست فرصت تماشای این فیلم‌ها را که برخی‌شان برای اولین بار در ایران نمایش داده می‌شود از دست ندهند.

 

رونمایی از بازماندگان بخش ملی

یکی از ویژگی‌های این دوره از جشنواره رونمایی از ۲۰ فیلم ایرانی در بخش‌های مختلف جشنواره جهانی فیلم فجر است. برگزاری بخش بین الملل جشنواره فیلم فجر فرصتی را فراهم کرده تا فیلم‌هایی که به هر دلیلی از بخش ملی جا مانده‌اند در این بخش فرصت حضور یابند. در اولین روز از جشنواره (پنجشنبه ۲۹ فروردین ماه) سه فیلم از این دست آثار به نمایش در آمد. در این روز از «مصائب شیرین ۲» علیرضا داوودنژاد که به خاطر طی نکردن مراسم اداری و رسمی از حضور در بخش ملی جشنواره بازماند رونمایی شد. این فیلم که یکی از فیلم‌های راه‌یافته به بخش «سینمای سعادت» است با استقبال مخاطبان و اصحاب رسانه همراه بود. داوودنژاد در این فیلم روایتی از آینده شخصیت‌های تیم مصائب شیرین یک را به تصویر کشیده است. همچنین دو فیلم «پیلوت» به کارگردانی ابراهیم ابراهیمیان و «زعفرانیه ۱۴ تیر» به کارگردانی علی هاشمی که هر دو از بازماندگان پر سروصدای دو بخش اصلی جشنواره سی‌وهفتم فیلم فجر بودند نیز در این روز به نمایش درآمدند.

 

گفت‌وگوی دو جانبه شهر و جشنواره

«جشنواره فقط برای فیلم نشان دادن به آدم‌ها تشکیل نمی‌شود بلکه ما می‌خواهیم پُلی باشیم که میهمان‌هایمان با فرهنگ، فضای عمومی، روان ما و مراودات مردم آشنا شوند»

 

این عبارات بخشی از پاسخ رضا میرکریمی در پاسخ به سؤال چندباره اهالی رسانه درباره چرایی انتخاب پردیس چارسو برای میزبانی از جشنواره جهانی فیلم فجر بود. دبیر چندساله این رویداد سینمایی که بارها بر تأثیرگذاری جشنواره‌ها و ایجاد نشاط اجتماعی در شهر تأکید کرده در سیاست‌های کلی رویدادهای شهری هم برای جشنواره تدارک دیده است. همزمان با نیمه شعبان، جشنواره جهانی فیلم فجر زندگی شبانه در شهر را با محوریت سینما به خیابان‌ها سنگفرش شده برادران مظفر واقع در ضلع شرقی سینما فلسطین کشانده است. این گذر که به وجه مردمی سینما توجه دارد از ساعت ١٧:٣٠ تا ۱۲ شب با موسیقی خیابانی، منتخبی از موسیقی‌های سینمایی، اجرای بعضی صحنه‌های فیلم‌ها با حضور هنروران، موسیقی اقوام، پنل‌های فیلمنامه‌خوانی و نمایش فیلم بساط دورهمی فرهنگی و سینمایی را برای علاقه‌مندان فراهم کرده است.

 

روز آرام چارسو، روز شلوغ فلسطین، روز پرفروغ بازار

برخلاف روز آرام چارسو، سینما فلسطین اولین روز جشنواره روز شلوغی را تجربه کرد و در این روز استقبال مردم بیش از اهالی رسانه بود. روز پنجشنبه ۲۹ فروردین ماه فیلم‌های مصائب شیرین ۲ (علیرضا داودنژاد)، شکستن همزمان بیست استخوان (جمشید محمودی)، مهین (محمد حسین حیدری)، به هنگام سقوط (ماگنوس مه یر آرنسن)، دوست عزیز من (پینگ دائو یانگ) و رفیق کوچولو (مونیکا سیمتس) در سینما فلسطین نمایش داشتند. درسواوزالا (آکیرا کوروساوا)، با آدولف چطورین (زونکه ورتمان)، پناهگی در میان ابرها (رابرت بودینا)، جوئل (کارلوس سورین)، به حال من گریه نکن انگلیس(نستور مونتالبانو، عبور از مرز (هومنگ)، یوم‌الدین (ابوبکر شرقی)، خط باریک قرمز(فرزاد خوشدست)، تپه‌های بی‌نام (هلال بایداروف)، مسافر نیمه‌شب (حسن فضیلی)، پری دریایی (امیرمسعود آقابابائیان)، تقاطع (نام رن)، عکاس (وی ژانگ)، دایی واتیا (آندری کونچالوفسکی)، گردش در خیابان‌های مسکو (گئورکی دنیلا)، دلبستگی (بوراک چویک)، مسخره‌باز (همایون غنی‌زاده)، ماجراهای اداره (الدار ریازانوف)، ایرینا (نادژدا کره‌وا)، بیوه خاموشی (پراوین مورچهال)، آنچه ما را نابود نمی‌کند (ساندرا نتلبک)، مردی که ماه را خرید (پائولو زوکا)، ساشا اینجا بود (ارنستاس یان کاوسکاس) در کنار فیلم‌های مصائب شیرین دو، پیلوت و زعفرانیه، ۱۴ تیر نیز در پردیس سینمایی چارسو به نمایش در آمد.

 

با وجود اینکه تحریم، بحران اقتصادی، تورم، جهش قیمت دلار و موانع بر سر مراودات بین‌المللی مسیر را برای برگزارکنندگان جشنواره سی‌وهفتم دشوارتر از گذشته کرد و حتی طبق گفته میرکریمی تا مرز تعطیلی کشاند اما بخش بازار در اولین روز پرفروغی را تجربه کرد و ۳۰۰ نفر از بخش بازار دیدن کردند که از این بین ۶۰ نفر خریداران داخلی و خارجی بودند. در این دوره از جشنواره۲۵۰ میهمان از ۵۸ کشور جهان حضور دارند و ۱۶۳ فیلم از ۶۴ کشور جهان در بخش‌های مختلف به نمایش در می‌آید. 

 

 

iran-newspaper.com
  • 13
  • 1
۵۰%
نظر شما چیست؟
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی:۰
غیر قابل انتشار: ۰
جدیدترین
قدیمی ترین
مشاهده کامنت های بیشتر
بزرگمهر بختگان زندگینامه بزرگمهر بختگان حکیم بزرگ ساسانی

تاریخ تولد: ۱۸ دی ماه د ۵۱۱ سال پیش از میلاد

محل تولد: خروسان

لقب: بزرگمهر

حرفه: حکیم و وزیر

دوران زندگی: دوران ساسانیان، پادشاهی خسرو انوشیروان

ادامه
صبا آذرپیک بیوگرافی صبا آذرپیک روزنامه نگار سیاسی و ماجرای دستگیری وی

تاریخ تولد: ۱۳۶۰

ملیت: ایرانی

نام مستعار: صبا آذرپیک

حرفه: روزنامه نگار و خبرنگار گروه سیاسی روزنامه اعتماد

آغاز فعالیت: سال ۱۳۸۰ تاکنون

ادامه
یاشار سلطانی بیوگرافی روزنامه نگار سیاسی؛ یاشار سلطانی و حواشی وی

ملیت: ایرانی

حرفه: روزنامه نگار فرهنگی - سیاسی، مدیر مسئول وبگاه معماری نیوز

شغل های دولتی: کاندید انتخابات شورای شهر تهران سال ۱۳۹۶

حزب سیاسی: اصلاح طلب

یاشار سلطانیبیوگرافی یاشار سلطانی

ادامه
زندگینامه امام زاده صالح زندگینامه امامزاده صالح تهران و محل دفن ایشان

نام پدر: اما موسی کاظم (ع)

محل دفن: تهران، شهرستان شمیرانات، شهر تجریش

تاریخ تاسیس بارگاه: قرن پنجم هجری قمری

روز بزرگداشت: ۵ ذیقعده

زندگینامه امامزاده صالح

باورها و اعتقادات مذهبی، نقشی پررنگ در شکل گیری فرهنگ و هویت ایرانیان داشته است. احترام به سادات و نوادگان پیامبر اکرم (ص) از جمله این باورهاست. از این رو، در طول تاریخ ایران، امامزادگان همواره به عنوان واسطه های فیض الهی و امامان معصوم (ع) مورد توجه مردم قرار داشته اند. آرامگاه این بزرگواران، به اماکن زیارتی تبدیل شده و مردم برای طلب حاجت، شفا و دفع بلا به آنها توسل می جویند.

ادامه
شاه نعمت الله ولی زندگینامه شاه نعمت الله ولی؛ عارف نامدار و شاعر پرآوازه

تاریخ تولد: ۷۳۰ تا ۷۳۱ هجری قمری

محل تولد: کوهبنان یا حلب سوریه

حرفه: شاعر و عارف ایرانی

دیگر نام ها: شاه نعمت‌الله، شاه نعمت‌الله ولی، رئیس‌السلسله

آثار: رساله‌های شاه نعمت‌الله ولی، شرح لمعات

درگذشت: ۸۳۲ تا ۸۳۴ هجری قمری

ادامه
آپولو سایوز ماموریت آپولو سایوز؛ دست دادن در فضا

ایده همکاری فضایی میان آمریکا و شوروی، در بحبوحه رقابت های فضایی دهه ۱۹۶۰ مطرح شد. در آن دوران، هر دو ابرقدرت در تلاش بودند تا به دستاوردهای فضایی بیشتری دست یابند. آمریکا با برنامه فضایی آپولو، به دنبال فرود انسان بر کره ماه بود و شوروی نیز برنامه فضایی سایوز را برای ارسال فضانورد به مدار زمین دنبال می کرد. با وجود رقابت های موجود، هر دو کشور به این نتیجه رسیدند که برقراری همکاری در برخی از زمینه های فضایی می تواند برایشان مفید باشد. ایمنی فضانوردان، یکی از دغدغه های اصلی به شمار می رفت. در صورت بروز مشکل برای فضاپیمای یکی از کشورها در فضا، امکان نجات فضانوردان توسط کشور دیگر وجود نداشت.

مذاکرات برای انجام ماموریت مشترک آپولو سایوز، از سال ۱۹۷۰ آغاز شد. این مذاکرات با پیچیدگی های سیاسی و فنی همراه بود. مهندسان هر دو کشور می بایست بر روی سیستم های اتصال فضاپیماها و فرآیندهای اضطراری به توافق می رسیدند. موفقیت ماموریت آپولو سایوز، نیازمند هماهنگی و همکاری نزدیک میان تیم های مهندسی و فضانوردان آمریکا و شوروی بود. فضانوردان هر دو کشور می بایست زبان یکدیگر را فرا می گرفتند و با سیستم های فضاپیمای طرف مقابل آشنا می شدند.

فضاپیماهای آپولو و سایوز

ماموریت آپولو سایوز، از دو فضاپیمای کاملا متفاوت تشکیل شده بود:

ادامه
نیلوفر اردلان بیوگرافی نیلوفر اردلان؛ سرمربی فوتسال و فوتبال بانوان ایران

چکیده بیوگرافی نیلوفر اردلان

نام کامل: نیلوفر اردلان

تاریخ تولد: ۸ خرداد ۱۳۶۴

محل تولد: تهران 

حرفه: بازیکن سابق فوتبال و فوتسال، سرمربی تیم ملی فوتبال و فوتسال بانوان

سال های فعالیت: ۱۳۸۵ تاکنون

قد: ۱ متر و ۷۲ سانتی متر

ادامه
حمیدرضا آذرنگ بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ؛ بازیگر سینما و تلویزیون ایران

چکیده بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ

نام کامل: حمیدرضا آذرنگ

تاریخ تولد: تهران

محل تولد: ۲ خرداد ۱۳۵۱ 

حرفه: بازیگر، نویسنده، کارگردان و صداپیشه

تحصیلات: روان‌شناسی بالینی از دانشگاه آزاد رودهن 

ادامه
محمدعلی جمال زاده بیوگرافی محمدعلی جمال زاده؛ پدر داستان های کوتاه فارسی

تاریخ تولد: ۲۳ دی ۱۲۷۰

محل تولد: اصفهان، ایران

حرفه: نویسنده و مترجم

سال های فعالیت: ۱۳۰۰ تا ۱۳۴۴

درگذشت: ۲۴ دی ۱۳۷۶

آرامگاه: قبرستان پتی ساکونه ژنو

ادامه
دیالوگ های ماندگار درباره خدا

دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا پنجره ای به دنیای درون انسان می گشایند و راز و نیاز او با خالق هستی را به تصویر می کشند. در این مقاله از سرپوش به بررسی این دیالوگ ها در ادیان مختلف، ادبیات فارسی و سینمای جهان می پردازیم و نمونه هایی از دیالوگ های ماندگار درباره خدا را ارائه می دهیم. دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا همیشه در تاریکی سینما طنین انداز شده اند و ردی عمیق بر جان تماشاگران بر جای گذاشته اند. این دیالوگ ها می توانند دریچه ای به سوی دنیای معنویت و ایمان بگشایند و پرسش های بنیادین بشری درباره هستی و آفریننده آن را به چالش بکشند. دیالوگ های ماندگار و زیبا درباره خدا نمونه دیالوگ درباره خدا به دلیل قدرت شگفت انگیز سینما در به تصویر کشیدن احساسات و مفاهیم عمیق انسانی، از تاثیرگذاری بالایی برخوردار هستند. نمونه هایی از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا در اینجا به چند نمونه از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا اشاره می کنیم: فیلم رستگاری در شاوشنک (۱۹۹۴): رد: "امید چیز خوبیه، شاید بهترین چیز. و یه چیز مطمئنه، هیچ چیز قوی تر از امید نیست." این دیالوگ به ایمان به خدا و قدرت امید در شرایط سخت زندگی اشاره دارد. فیلم فهرست شیندلر (۱۹۹۳): اسکار شیندلر: "من فقط می خواستم زندگی یک نفر را نجات دهم." این دیالوگ به ارزش ذاتی انسان و اهمیت نجات جان انسان ها از دیدگاه خداوند اشاره دارد. فیلم سکوت بره ها (۱۹۹۱): دکتر هانیبال لکتر: "خداوند در جزئیات است." این دیالوگ به ظرافت و زیبایی خلقت خداوند در دنیای پیرامون ما اشاره دارد. پارادیزو (۱۹۸۸): آلفردو: خسته شدی پدر؟ پدر روحانی: آره. موقع رفتن سرازیریه خدا کمک می کنه اما موقع برگشتن خدا فقط نگاه می کنه. الماس خونین (۲۰۰۶): بعضی وقتا این سوال برام پیش میاد که خدا مارو به خاطر بلاهایی که سر همدیگه میاریم می بخشه؟ ولی بعد به دور و برم نگاه می کنم و به ذهنم می رسه که خدا خیلی وقته اینجارو ترک کرده. نجات سربازان رایان: فرمانده: برید جلو خدا با ماست ... سرباز: اگه خدا با ماست پس کی با اوناست که مارو دارن تیکه و پاره می کنن؟ بوی خوش یک زن (۱۹۹۲): زنها ... تا حالا به زن ها فکر کردی؟ کی خلقشون کرده؟ خدا باید یه نابغه بوده باشه ... زیر نور ماه: خدا خیلی بزرگتر از اونه که بشه با گناه کردن ازش دور شد ... ستایش: حشمت فردوس: پیش خدا هم که باشی، وقتی مادرت زنگ می زنه باید جوابشو بدی. مارمولک: شاید درهای زندان به روی شما بسته باشد، اما درهای رحمت خدا همیشه روی شما باز است و اینقدر به فکر راه دروها نباشید. خدا که فقط متعلق به آدم های خوب نیست. خدا خدای آدم خلافکار هم هست. فقط خود خداست که بین بندگانش فرقی نمی گذارد. او اند لطافت، اند بخشش، بیخیال شدن، اند چشم پوشی و رفاقت است. دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم مارمولک رامبو (۱۹۸۸): موسی گانی: خدا آدمای دیوونه رو دوس داره! رمبو: چرا؟ موسی گانی: چون از اونا زیاد آفریده. سوپر نچرال: واقعا به خدا ایمان داری؟ چون اون میتونه آرامش بخش باشه. دین: ایمان دارم یه خدایی هست ولی مطمئن نیستم که اون هنوز به ما ایمان داره یا نه. کشوری برای پیرمردها نیست: تو زندگیم همیشه منتظر بودم که خدا، از یه جایی وارد زندگیم بشه ولی اون هیچوقت نیومد، البته اگر منم جای اون بودم خودمو قاطی همچین چیزی نمی کردم! دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم کشوری برای پیرمردها نیست سخن پایانی درباره دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا در هر قالبی که باشند، چه در متون کهن مذهبی، چه در اشعار و سروده ها و چه در فیلم های سینمایی، همواره گنجینه ای ارزشمند از حکمت و معرفت را به مخاطبان خود ارائه می دهند. این دیالوگ ها به ما یادآور می شوند که در جستجوی معنای زندگی و یافتن پاسخ سوالات خود، تنها نیستیم و همواره می توانیم با خالق هستی راز و نیاز کرده و از او یاری و راهنمایی بطلبیم. دیالوگ های ماندگار سینمای جهان درباره خدا گردآوری: بخش هنر و سینمای سرپوش

ویژه سرپوش