چهارشنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۳
۰۹:۲۷ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ کد خبر: ۹۸۱۲۰۱۵۴۷
فستیوال ها و جشنواره های هنری

برگزیدگان جشنواره فیلم برلین ۲۰۲۰ معرفی شدند

جشنواره فیلم برلین ۲۰۲۰,اخبار هنرمندان,خبرهای هنرمندان,جشنواره
مراسم پایانی جشنواره فیلم برلین، ۲۰۲۰، شنبه شب در کاخ برلیناله برگزار شد.

بنا بر اعلام سایت رسمی جشنواره فیلم برلین، مراسم پایانی این جشنواره شب گذشته در کاخ برلیناله برگزار شد و برگزیدگان آن به شرح اعلام شدند: 

جوایز هیات داوران بخش مسابقه بین‌الملل

خرس طلای بهترین فیلم: شیطان وجود ندارد (There Is No Evil) به کارگردانی محمد رسول‌اف (آلمان/جمهوری چک/ایران)

خرس نقره‌ای جایزه بزرگ هیئت داوران: هرگز، به‌ندرت، گاهی اوقات، همیشه (Never Rarely Sometimes Always) به کارگردانی الیزا هیتمن (آمریکا)

خرس نقره‌ای جایزه بهترین کارگردان: هونگ سانگ‌سو برای زنی که فرار کرد (The Woman Who Ran) (کره جنوبی)

خرس نقره‌ای جایزه بهترین بازیگر زن: پائولا بیر برای اوندینه (Undine) به کارگردانی کریستیان پتزولد (آلمان/فرانسه)

خرس نقره‌ای جایزه بهترین بازیگر مرد: الیو جرمانو برای پنهان ‌شده (Hidden Away) به کارگردانی جورجو دیریتی (ایتالیا)

خرس نقره‌ای جایزه بهترین فیلمنامه: دامیانو دینوچنتزو و فابیو دینوچنتزو برای قصه‌های بد (Bad Tales) به کارگردانی خودشان (ایتالیا/سوئیس)

خرس نقره‌ای جایزه ویژه هفتادمین برلیناله: سابقه را پاک کن (Delete History) به کارگردانی بنوا دلپین و گوستاو کرورن (فرانسه/بلژیک)

خرس نقره‌ای جایزه بهترین دستاورد هنری چشمگیر: یورگن یورگس برای فیلمبرداری دائو. ناتاشا (DAU. Natasha) به کارگردانی ایلیا کژانوفسکی و یکاترینا اورتل (آلمان/اوکراین/بریتانیا/روسیه)

جوایز هیئت داوران بخش مسابقه بین‌الملل فیلم کوتاه

خرس طلایی بهترین فیلم کوتاه: تی (T) به کارگردانی کیشا ری ویدرسپون (آمریکا)

خرس نقره‌ای جایزه هیئت داوران: فیلیپینانا (Filipiñana) به کارگردانی رافائل مانوئل (فیلیپین/بریتانیا)

خرس نقره‌ای جایزه فیلم کوتاه: آئودی (Audi: Genius Loci) به کارگردانی آدرین مریژو (فرانسه)

GWFF جایزه بهترین فیلم بلند اول: لوس کنداکتوس (Los conductos) به کارگردانی کامیلو رسترپو (فرانسه/کلمبیا/برزیل)

با تقدیر از فیلم حیوانات عریان (Naked Animals) به کارگردانی ملانی ولده (آلمان)

جایزه بهترین مستند

جایزه بهترین مستند: در معرض اشعه (Irradiated) به کارگردانی ریتی پان (فرانسه/کامبوج)

با تقدیر از  یادداشت‌هایی از دنیای زیرین (Notes from the Underworld) به کارگردانی تیتزا کووی و راینر فریمل (اتریش)

جوایز هیئت داوران بخش برخوردها

جایزه بهترین فیلم: کارها و روزها (The Works and Days) به کارگردانی سی‌دبلیو وینتر و آندرش ایستروم (آمریکا/سوئد/ژاپن/هنگ کنگ/بریتانیا)

جایزه بهترین کارگردان: کریستی پویو برای مالمکروگ (Malmkrog) (رومانی/صربستان/سوئیس/سوئد/بوسنی و هرزگوین)

جایزه ویژه داوران: دردسر به دنیا آمدن (The Trouble With Being Born) به کارگردانی ساندرا وولنر (اتریش/آلمان)

با تقدیر از ایزابلا (Isabella) به کارگردانی ماتیاس پینیرو (آرژانتین/فرانسه)

جوایز بخش نسل

بخش کودکان نسل Kplus (هیئت داوران کودک)

خرس بلورین بهترین فیلم بلند: چیزهای شیرین (Sweet Thing) به کارگردانی الکساندر راک‌ول (آمریکا)

با تقدیر از هـ برای شادی است (H Is for Happiness) به کارگردانی جان شیدی (استرالیا)

خرس بلورین بهترین فیلم کوتاه: نام پسر (The Name of the Son) به کارگردانی مارتینا ماتزکین (آرژانتین)

با تقدیر از دوشیزه (Miss) به کارگردانی امیرة جهان خلف‌الله (الجزایر/فرانسه)

بخش نسل Kplus (هیئت داوران بین‌الملل)

جایزه بزرگ بهترین فیلم بلند: گرگ‌ها (The Wolves) به کارگردانی ساموئل کیشی لئوپو (مکزیک)

با تقدیر از  دو فیلم جذاب‌ها (Cuties) به کارگردانی میمونا دوکوره (فرانسه)

 مامان، مامان، مامان (Mum, Mum, Mum) به کارگردانی سول بررتو پیچون-ریویه‌یر (آرژانتین)

جایزه ویژه بهترین فیلم کوتاه: نام پسر (The Name of the Son) به کارگردانی مارتینا ماتزکین (آرژانتین)

با تقدیر از  بادبادک‌ها (The Kites) به کارگردانی سید پیام حسینی (ایران)

بخش نسل ۱۴plus (هیئت داوران نوجوان)

خرس بلورین بهترین فیلم بلند: بانوی نیل ما (Our Lady of the Nile) به کارگردانی عتیق رحیمی (فرانسه/بلژیک/رواندا)

با تقدیر از شورش سفید (White Riot) به کارگردانی روبیکا شاه (بریتانیا)

خرس بلورین بهترین فیلم کوتاه: مشهورها (Clebs) به کارگردانی حلیمه وردیری (کانادا/مراکش)

با تقدیر از خداحافظ گولووین (Goodbye Golovin) به کارگردانی متیو گریمار (کانادا)

بخش نسل ۱۴plus (هیئت داوران بین‌الملل)

جایزه بزرگ بهترین فیلم بلند: نام من بغداد است (My Name Is Baghdad) به کارگردانی کارو آلویز ده سوزا (برزیل)

با تقدیر از  صداها در باد (Voices in the Wind) به کارگردانی نوبوهیرو سوا

جایزه ویژه بهترین فیلم کوتاه: مشهورها  (Clebs) به کارگردانی حلیمه وردیری (کانادا/مراکش)

با تقدیر از اسب سفید بالدار (White Winged Horse) به کارگردانی مهیار ماندگار (ایران)

جوایز هیئت داوران کلیسای جهانی

جایزه بخش مسابقه بین‌الملل ۲۰۲۰: شیطان وجود ندارد (There Is No Evil) به کارگردانی محمد رسول‌اف (آلمان/جمهوری چک/ایران)

جایزه بخش پانوراما ۲۰۲۰: پدر (Father) به کارگردانی سردان گولوبوویچ (صربستان/فرانسه/آلمان/کرواسی/اسلوونی/بوسنی و هرزگوین)

با تقدیر از فرار سعودی (Saudi Runaway) به کارگردانی سوزانه رگینا مویرس (سوئیس)

جایزه بخش فُروم ۲۰۲۰: صفر (Zero) به کارگردانی کازوهیرو سودا (ژاپن/آمریکا)

جوایز هیئت داوران فیپرشی

جایزه بخش مسابقه بین‌الملل ۲۰۲۰: اوندینه (Undine) به کارگردانی کریستیان پتزولد (آلمان/فرانسه)

جایزه بخش برخوردها ۲۰۲۰: دگردیسی پرنده‌ها (The Metamorphosis of Birds) به کارگردانی کاتارینا واسکونسلوس (پرتغال)

جایزه بخش پانوراما ۲۰۲۰: موگول موگولی (Mogul Mowgli) به کارگردانی بسام طارق (بریتانیا)

جایزه بخش فُروم ۲۰۲۰: قرن بیستم (The Twentieth Century) به کارگردانی متیو رنکین (کانادا)

جایزه فیلم انجمن ۲۰۲۰: شیطان وجود ندارد (There Is No Evil) به کارگردانی محمد رسول‌اف (آلمان/جمهوری چک/ایران)

جایزه سینماهای هنری CICAE

جایزه بخش پانوراما ۲۰۲۰: حفار (Digger) به کارگردانی گئورگیس گریگوراکیس (یونان/فرانسه)

جایزه بخش فُروم ۲۰۲۰: آرام شدن (The Calming) به کارگردانی سونگ فنگ

جایزه سینماهای اروپا ۲۰۲۰: امید (Hope) به کارگردانی ماریا سودال (نروژ/سوئد)

جایزه تماشاگران پانوراما

جایزه فیلم‌ داستانی ۲۰۲۰

جایزه اول پدر (Father) به کارگردانی سردان گولوبوویچ (صربستان/فرانسه/آلمان/کرواسی/اسلوونی/بوسنی و هرزگوین)

جایزه دوم: دلخور نباش (No Hard Feelings) به کارگردانی فراز شریعت (آلمان)

جایزه سوم: امید (Hope) به کارگردانی ماریا سودال (نروژ/سوئد)

جایزه فیلم مستند ۲۰۲۰

جایزه اول: به چچن خوش آمدید (Welcome to Chechnya) به کارگردانی داوید فرانس (آمریکا)

جایزه دوم: فرار سعودی (Saudi Runaway) به کارگردانی سوزانه رگینا مویرس (سوئیس)

جایزه سوم: دختر کوچک (Little Girl) به کارگردانی سباستین لیفشیتز (فرانسه)

جایزه فیلم صلح: گرگ‌ها (The Wolves) به کارگردانی ساموئل کیشی لئوپو (مکزیک)

جایزه فیلم عفو بین‌الملل: به چچن خوش آمدید (Welcome to Chechnya) به کارگردانی داوید فرانس (آمریکا)

هفتادمین دوره جشنواره فیلم برلین به مدیریت اجرایی ماریت ریسنبک Mariette Rissenbeek و مدیریت هنری کارلو چاتریان Carlo Chatrian و بعد از ۱۸ سال ریاست دیتر کاسلیک Dieter Kosslick ، (از ۲۰۰۲ تا ۲۰۱۸) برگزار می شود.

جشنواره بین المللی فیلم برلین از سال ۱۹۵۱ کار خود را آغاز کرد و در شهری که دو تکه شده بود، به محلی برای تبادل فرهنگ، ارائه نقدهای سینمایی و موضوعات اجتماعی تبدیل شد. این جشنواره تا امروز به عنوان سیاسی‌ترین جشنواره در میان جشنواره های معتبر فیلم در سراسر جهان تعبیر می شود. 

این جشنواره به طور متوسط سالانه میزبان ۴۰۰ فیلم، نزدیک به دو هزار سینماگر از کارگردان و بازیگران و فیلمنامه نویس تا دیگر عوامل حوزه سینما و فیلم هایی در ژانرهای مختلف از فیلم های داستانی تا مستند و تجربه های جدید هنرمندان تازه کار و معناگرا در قالب های فیلم کوتاه و بلند است که در سینماهای متفاوتی در شهر برلین به نمایش درمی آیند و مخاطبان را به دنیایی از سبک های زندگی متفاوت، رویکردهای گوناگون و برداشت های مختلف از زندگی می برند تا برداشت های خود را از زندگی به معرض سنجش بگذارند و تجربیات جدید با دیدن و لمس فیلم هایی در دو دنیای فیلم های کلاسیک و تجربه‌های تازه هنرمندانه و زیبایی شناختی به دست آورند. جشنواره فیلم برلین همچنین فرصتی برای گفت وگوهای طولانی بین مخاطبان و هنرمندان اهالی سینما فراهم می آورد. 

  

جشنواره فیلم برلین بخش های مختلفی شامل بخش مسابقه بین الملل، رویارویی‌ها (بخشی که مختص فیلم‌سازان مستقل و نوآور است، Encounters) بخش مسابقه فیلم های کوتاه، بخش پانوراما که به بهترین فیلم به داوری مخاطبان جایزه می دهد، بخش فروم که فیلم هایی با گفتمان هنری و اجتماعی و به طور خاص زیبایی شناختی را به بینندگان عرضه می کند و بخش نسل که فیلم های مرتبط با کودکان و دیگران را نشان می دهد تنها بعضی از بخش های این جشنواره هستند، غیر از این بازار فیلم اروپا که همزمان با جشنواره فیلم برلین در این جشنواره برپا می شود یکی از مهم ترین بازارهای فیلم در دنیا محسوب می‌شود و بازار تولیدات مشترک، استعدادهای جشنواره برلین و صندوق سینمایی جهان در حاشیه این جشنواره فرصت خوبی برای ارائه آثار به روسای جشنواره های دیگر و پخش کنندگان فیلم ها در سینماهای سراسر جهان یا تلویزیون هاست.

irna.ir
  • 18
  • 4
۵۰%
همه چیز درباره
نظر شما چیست؟
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی:۰
غیر قابل انتشار: ۰
جدیدترین
قدیمی ترین
مشاهده کامنت های بیشتر
بزرگمهر بختگان زندگینامه بزرگمهر بختگان حکیم بزرگ ساسانی

تاریخ تولد: ۱۸ دی ماه د ۵۱۱ سال پیش از میلاد

محل تولد: خروسان

لقب: بزرگمهر

حرفه: حکیم و وزیر

دوران زندگی: دوران ساسانیان، پادشاهی خسرو انوشیروان

ادامه
صبا آذرپیک بیوگرافی صبا آذرپیک روزنامه نگار سیاسی و ماجرای دستگیری وی

تاریخ تولد: ۱۳۶۰

ملیت: ایرانی

نام مستعار: صبا آذرپیک

حرفه: روزنامه نگار و خبرنگار گروه سیاسی روزنامه اعتماد

آغاز فعالیت: سال ۱۳۸۰ تاکنون

ادامه
یاشار سلطانی بیوگرافی روزنامه نگار سیاسی؛ یاشار سلطانی و حواشی وی

ملیت: ایرانی

حرفه: روزنامه نگار فرهنگی - سیاسی، مدیر مسئول وبگاه معماری نیوز

شغل های دولتی: کاندید انتخابات شورای شهر تهران سال ۱۳۹۶

حزب سیاسی: اصلاح طلب

یاشار سلطانیبیوگرافی یاشار سلطانی

ادامه
زندگینامه امام زاده صالح زندگینامه امامزاده صالح تهران و محل دفن ایشان

نام پدر: اما موسی کاظم (ع)

محل دفن: تهران، شهرستان شمیرانات، شهر تجریش

تاریخ تاسیس بارگاه: قرن پنجم هجری قمری

روز بزرگداشت: ۵ ذیقعده

زندگینامه امامزاده صالح

باورها و اعتقادات مذهبی، نقشی پررنگ در شکل گیری فرهنگ و هویت ایرانیان داشته است. احترام به سادات و نوادگان پیامبر اکرم (ص) از جمله این باورهاست. از این رو، در طول تاریخ ایران، امامزادگان همواره به عنوان واسطه های فیض الهی و امامان معصوم (ع) مورد توجه مردم قرار داشته اند. آرامگاه این بزرگواران، به اماکن زیارتی تبدیل شده و مردم برای طلب حاجت، شفا و دفع بلا به آنها توسل می جویند.

ادامه
شاه نعمت الله ولی زندگینامه شاه نعمت الله ولی؛ عارف نامدار و شاعر پرآوازه

تاریخ تولد: ۷۳۰ تا ۷۳۱ هجری قمری

محل تولد: کوهبنان یا حلب سوریه

حرفه: شاعر و عارف ایرانی

دیگر نام ها: شاه نعمت‌الله، شاه نعمت‌الله ولی، رئیس‌السلسله

آثار: رساله‌های شاه نعمت‌الله ولی، شرح لمعات

درگذشت: ۸۳۲ تا ۸۳۴ هجری قمری

ادامه
آپولو سایوز ماموریت آپولو سایوز؛ دست دادن در فضا

ایده همکاری فضایی میان آمریکا و شوروی، در بحبوحه رقابت های فضایی دهه ۱۹۶۰ مطرح شد. در آن دوران، هر دو ابرقدرت در تلاش بودند تا به دستاوردهای فضایی بیشتری دست یابند. آمریکا با برنامه فضایی آپولو، به دنبال فرود انسان بر کره ماه بود و شوروی نیز برنامه فضایی سایوز را برای ارسال فضانورد به مدار زمین دنبال می کرد. با وجود رقابت های موجود، هر دو کشور به این نتیجه رسیدند که برقراری همکاری در برخی از زمینه های فضایی می تواند برایشان مفید باشد. ایمنی فضانوردان، یکی از دغدغه های اصلی به شمار می رفت. در صورت بروز مشکل برای فضاپیمای یکی از کشورها در فضا، امکان نجات فضانوردان توسط کشور دیگر وجود نداشت.

مذاکرات برای انجام ماموریت مشترک آپولو سایوز، از سال ۱۹۷۰ آغاز شد. این مذاکرات با پیچیدگی های سیاسی و فنی همراه بود. مهندسان هر دو کشور می بایست بر روی سیستم های اتصال فضاپیماها و فرآیندهای اضطراری به توافق می رسیدند. موفقیت ماموریت آپولو سایوز، نیازمند هماهنگی و همکاری نزدیک میان تیم های مهندسی و فضانوردان آمریکا و شوروی بود. فضانوردان هر دو کشور می بایست زبان یکدیگر را فرا می گرفتند و با سیستم های فضاپیمای طرف مقابل آشنا می شدند.

فضاپیماهای آپولو و سایوز

ماموریت آپولو سایوز، از دو فضاپیمای کاملا متفاوت تشکیل شده بود:

ادامه
نیلوفر اردلان بیوگرافی نیلوفر اردلان؛ سرمربی فوتسال و فوتبال بانوان ایران

چکیده بیوگرافی نیلوفر اردلان

نام کامل: نیلوفر اردلان

تاریخ تولد: ۸ خرداد ۱۳۶۴

محل تولد: تهران 

حرفه: بازیکن سابق فوتبال و فوتسال، سرمربی تیم ملی فوتبال و فوتسال بانوان

سال های فعالیت: ۱۳۸۵ تاکنون

قد: ۱ متر و ۷۲ سانتی متر

ادامه
حمیدرضا آذرنگ بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ؛ بازیگر سینما و تلویزیون ایران

چکیده بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ

نام کامل: حمیدرضا آذرنگ

تاریخ تولد: تهران

محل تولد: ۲ خرداد ۱۳۵۱ 

حرفه: بازیگر، نویسنده، کارگردان و صداپیشه

تحصیلات: روان‌شناسی بالینی از دانشگاه آزاد رودهن 

ادامه
محمدعلی جمال زاده بیوگرافی محمدعلی جمال زاده؛ پدر داستان های کوتاه فارسی

تاریخ تولد: ۲۳ دی ۱۲۷۰

محل تولد: اصفهان، ایران

حرفه: نویسنده و مترجم

سال های فعالیت: ۱۳۰۰ تا ۱۳۴۴

درگذشت: ۲۴ دی ۱۳۷۶

آرامگاه: قبرستان پتی ساکونه ژنو

ادامه
دیالوگ های ماندگار درباره خدا

دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا پنجره ای به دنیای درون انسان می گشایند و راز و نیاز او با خالق هستی را به تصویر می کشند. در این مقاله از سرپوش به بررسی این دیالوگ ها در ادیان مختلف، ادبیات فارسی و سینمای جهان می پردازیم و نمونه هایی از دیالوگ های ماندگار درباره خدا را ارائه می دهیم. دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا همیشه در تاریکی سینما طنین انداز شده اند و ردی عمیق بر جان تماشاگران بر جای گذاشته اند. این دیالوگ ها می توانند دریچه ای به سوی دنیای معنویت و ایمان بگشایند و پرسش های بنیادین بشری درباره هستی و آفریننده آن را به چالش بکشند. دیالوگ های ماندگار و زیبا درباره خدا نمونه دیالوگ درباره خدا به دلیل قدرت شگفت انگیز سینما در به تصویر کشیدن احساسات و مفاهیم عمیق انسانی، از تاثیرگذاری بالایی برخوردار هستند. نمونه هایی از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا در اینجا به چند نمونه از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا اشاره می کنیم: فیلم رستگاری در شاوشنک (۱۹۹۴): رد: "امید چیز خوبیه، شاید بهترین چیز. و یه چیز مطمئنه، هیچ چیز قوی تر از امید نیست." این دیالوگ به ایمان به خدا و قدرت امید در شرایط سخت زندگی اشاره دارد. فیلم فهرست شیندلر (۱۹۹۳): اسکار شیندلر: "من فقط می خواستم زندگی یک نفر را نجات دهم." این دیالوگ به ارزش ذاتی انسان و اهمیت نجات جان انسان ها از دیدگاه خداوند اشاره دارد. فیلم سکوت بره ها (۱۹۹۱): دکتر هانیبال لکتر: "خداوند در جزئیات است." این دیالوگ به ظرافت و زیبایی خلقت خداوند در دنیای پیرامون ما اشاره دارد. پارادیزو (۱۹۸۸): آلفردو: خسته شدی پدر؟ پدر روحانی: آره. موقع رفتن سرازیریه خدا کمک می کنه اما موقع برگشتن خدا فقط نگاه می کنه. الماس خونین (۲۰۰۶): بعضی وقتا این سوال برام پیش میاد که خدا مارو به خاطر بلاهایی که سر همدیگه میاریم می بخشه؟ ولی بعد به دور و برم نگاه می کنم و به ذهنم می رسه که خدا خیلی وقته اینجارو ترک کرده. نجات سربازان رایان: فرمانده: برید جلو خدا با ماست ... سرباز: اگه خدا با ماست پس کی با اوناست که مارو دارن تیکه و پاره می کنن؟ بوی خوش یک زن (۱۹۹۲): زنها ... تا حالا به زن ها فکر کردی؟ کی خلقشون کرده؟ خدا باید یه نابغه بوده باشه ... زیر نور ماه: خدا خیلی بزرگتر از اونه که بشه با گناه کردن ازش دور شد ... ستایش: حشمت فردوس: پیش خدا هم که باشی، وقتی مادرت زنگ می زنه باید جوابشو بدی. مارمولک: شاید درهای زندان به روی شما بسته باشد، اما درهای رحمت خدا همیشه روی شما باز است و اینقدر به فکر راه دروها نباشید. خدا که فقط متعلق به آدم های خوب نیست. خدا خدای آدم خلافکار هم هست. فقط خود خداست که بین بندگانش فرقی نمی گذارد. او اند لطافت، اند بخشش، بیخیال شدن، اند چشم پوشی و رفاقت است. دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم مارمولک رامبو (۱۹۸۸): موسی گانی: خدا آدمای دیوونه رو دوس داره! رمبو: چرا؟ موسی گانی: چون از اونا زیاد آفریده. سوپر نچرال: واقعا به خدا ایمان داری؟ چون اون میتونه آرامش بخش باشه. دین: ایمان دارم یه خدایی هست ولی مطمئن نیستم که اون هنوز به ما ایمان داره یا نه. کشوری برای پیرمردها نیست: تو زندگیم همیشه منتظر بودم که خدا، از یه جایی وارد زندگیم بشه ولی اون هیچوقت نیومد، البته اگر منم جای اون بودم خودمو قاطی همچین چیزی نمی کردم! دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم کشوری برای پیرمردها نیست سخن پایانی درباره دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا در هر قالبی که باشند، چه در متون کهن مذهبی، چه در اشعار و سروده ها و چه در فیلم های سینمایی، همواره گنجینه ای ارزشمند از حکمت و معرفت را به مخاطبان خود ارائه می دهند. این دیالوگ ها به ما یادآور می شوند که در جستجوی معنای زندگی و یافتن پاسخ سوالات خود، تنها نیستیم و همواره می توانیم با خالق هستی راز و نیاز کرده و از او یاری و راهنمایی بطلبیم. دیالوگ های ماندگار سینمای جهان درباره خدا گردآوری: بخش هنر و سینمای سرپوش

ویژه سرپوش