یکشنبه ۰۷ مرداد ۱۴۰۳
۱۰:۳۶ - ۰۷ مرداد ۱۴۰۳ کد خبر: ۱۴۰۳۰۵۰۳۵۰
فیلم و سینمای ایران

نگاهی به فروش فیلم‌های جدید روی پرده/ رونق به سینما بازگشت

نگاهی به فروش فیلم‌های جدید روی پرده سینما,فیلم های کمدی سینما
با اکران ۴ فیلم جدید که تنها ظرف سه روز فروش خوبی هم داشته‌اند و با گذر از تعطیلات دهه اول محرم رونق به گیشه‌ها برگشته‌ و فروش سینما در هفته اول مرداد از مرز ۶۷۰ میلیارد تومان عبور کرده است.

به گزارش مهر، برمبنای آمار سمفا تا ساعت ۳ بامداد یکشنبه ۷ مرداد ماه؛ ۱۱ میلیون و ۷۴۹ هزار و ۸۹۹ نفر در ۲۹۹ هزار و ۷۷۸ سانسی که ۲۴ فیلم سینمای ایران در سالن‌های سینمایی در حال نمایش هستند، به تماشای آثار نشسته اند و فروشی نزدیک به ۶۷۴ میلیارد و ۱۷۹ میلیون و ۵۲ هزار تومان را برای سینمای ایران به ارمغان آورده‌اند. بدین ترتیب فروش سینمای ایران از مرز ۶۷۴ میلیارد در سال ۱۴۰۳ عبور کرد.

در هفت روز گذشته فیلم‌های سینمای ایران فرصت نمایش در ۱۹ هزار و ۵۴۱ سانس را پیدا کرده و توسط ۶۵۳ هزار و ۴۹۹ نفر تماشا شده اند؛ به این ترتیب در این هفته، میزان فروش سینمای ایران عددی معادل با ۳۶ میلیارد و ۲۴۷ میلیون و ۱۸۳ هزار تومان بوده است و این آمار نشانگر این است که سینما توانسته پس از سپری شدن تعطیلی‌های دهه اول محرم فروش و رونق خود را به خوبی بازیابی کرده و مخاطبان خود را افزایش دهد.

«تگزاس ۳» با در اختیار داشتن ۴۷۷ سالن سینما، توسط ۲۶۰ هزار نفر تماشا شده و به فروشی بیشتر از ۱۳ میلیارد تومان رسیده است و با کاهش فروش ۴ میلیاردی نسبت به هفته قبل از تعطیلات، باز هم در صدر جدول هفتگی فروش قرار گرفته است.

«تگزاس ۳» که اکران خود را از ۸ خرداد به تهیه کنندگی ابراهیم عامریان به سرگروهی پردیس سینمایی هویزه آغاز کرده است با در اختیار داشتن ۶۱۶ سالن سینما در سال جاری، توسط ۲ میلیون و ۲۵۶ هزار نفر تماشا شده و به فروشی بیشتر از ۱۴۳ میلیارد تومان رسیده است.

«پول و پارتی» سعید سهیلی که از ۳ مرداد بر پرده سینماها نقش بسته است در هفته اول فروش خود توانسته از همه رقبا پیشی بگیرد و توسط بیش از ۹۷ هزار نفر تماشا شود. این فیلم در سه روز اول اکران به فروش حدود ۷ میلیاردی دست یافته است و با پشت سر گذاشتن کارهای پرفروشی مثل «تمساح خونی»، «سال گربه»، «خجالت نکش ۲» در جایگاه دوم جدول فروش قرار گرفته است.

«خجالت نکش ۲» که از ۱۶ خرداد بر پرده سینماها نقش بسته در هفته گذشته توسط بیش از ۱۳۳ هزار نفر تماشا شده و به فروش ۶ میلیارد و ۶۵۲ میلیون تومان دست یافته و در جایگاه سوم جدول فروش هفتگی قرار گرفته است.

این فیلم با در اختیار داشتن ۵۳۵ سالن سینما در سال جاری، توسط ۸۳۵ هزار نفر تماشا شده و به فروشی بیشتر از ۴۸ میلیارد تومان رسیده است.

«یادگار جنوب» که اکران خود را از ۲۰ تیر ماه آغاز کرده است با فروش ۲ میلیارد و ۴۵۵ میلیون تومانی در جایگاه چهارم جدول فروش هفتگی قرار گرفته است، این اثر در سومین هفته اکران خود بر پرده سینماها همچنان بالاتر از آثار پرفروشی نظیر «سال گربه»، «مست عشق» و «تمساح خونی» قرار دارد.

«ساعت ۶ صبح» که از ۳ مرداد بر پرده سینماها نقش بسته است در هفته اول فروش خود توانسته در جایگاه پنجم جدول فروش قرار بگیرد و توسط بیش از ۲۵ هزار نفر تماشا شود. این فیلم در سه روز اول اکران به فروش حدود ۲ میلیارد تومانی دست یافته است؛ این فیلم به نویسندگی و کارگردانی مهران مدیری کارهای پرفروش سال ۱۴۰۳ مثل «تمساح خونی»، «سال گربه»، «مست عشق» را پشت سر گذاشته و در جایگاه پنجم جدول فروش قرار گرفته است.

«مست عشق» به کارگردانی حسن فتحی در هفت روز گذشته با در اختیار داشتن ۲۶۱ سالن سینما، توسط ۳۵ هزار نفر تماشا شده و به فروشی حدود ۲ میلیارد تومان رسیده است و در جایگاه ششم قرار می‌گیرد که این رقم تقریباً معادل هفته گذشته این فیلم است.

«سال گربه» دیگر کمدی این روزهای سینما در رده هفتم آثار پرفروش سینمای ایران در هفت روز گذشته قرار می‌گیرد. ۱ میلیارد و ۲۱ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان عددی است که از فروش فیلم مصطفی تقی‌زاده در هفت روز گذشته اعلام شده است.

«تمساح خونی» که همچنان پرفروش‌ترین فیلم سال ۱۴۰۳ محسوب می‌شود، در رده هشتم جدول فروش هفتگی قرار دارد و توانسته در هفت روز گذشته به فروشی معادل با ۲ میلیارد و ۵۰۱ میلیون تومان دست پیدا کند؛ به نظر می‌رسد تمساح خونی روزهای اوج خود را پشت سر گذاشته است.

به نظر می‌رسد ورود فیلم‌های جدید در هفته اول مرداد ماه به چرخه اکران، منجر به رونق فروش سینما شده است. ممکن است برخی فیلم‌ها نسبت به هفته‌های قبل کاهش فروش را تجربه کرده باشند اما تعدد آثار روی پرده و ورود فیلم‌های جدید منجر به افزایش فروش و روند صعودی آن شده است.

فروش‌های میلیونی که با اختلاف از ۸ فیلم اول جدول ایستاده اند

«شور عاشقی» که از ۱۳ تیر ماه بر پرده سینماها نقش بسته است در این هفته توسط بیش از ۱۰ هزار و ۹۹۰ نفر تماشا شده و در هفته گذشته به فروش ۹۵ میلیون تومانی دست یافته است؛ این فیلم در سومین هفته اکران خود و همزمان با ایام محرم در جایگاه نهم جدول فروش قرار گرفته است.

«عطر آلود» که از ۱۶ خرداد بر پرده سینماها آمده است در این هفته توسط بیش از ۸ هزار نفر تماشا شده و در هفته گذشته به فروش ۳۳۶ میلیون تومانی دست یافته است بر این اساس در جایگاه دهم قرار می‌گیرد.

فیلم سینمایی «ایلیا؛ جستجوی قهرمان» به کارگردانی سیدعلی موسوی نژاد با فروش بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ بلیت در جایگاه دهم گیشه فروش سینماها قرار می‌گیرد. این فیلم نیز با در اختیار داشتن ۶۰ سالن سینما در هفت روز گذشته، به فروشی معادل با ۹۹ میلیون تومان رسیده است و در جایگاه یازدهم قرار می‌گیرد.

«روایت ناتمام سیما» که از ۱۳ تیر ماه اکران شده است در این هفته توسط ۱۶۵۰ نفر تماشا شده و در هفته گذشته به فروش ۷۴ میلیون تومانی دست یافته است؛ این فیلم در اولین هفته اکران خود در جایگاه دوازدهم جدول فروش قرار گرفته است.

«مصائب شیرین» که از ۳ مرداد بر پرده سینماها نقش بسته است در جایگاه سیزدهم جدول فروش قرار گرفته است و توسط ۷۱۶ نفر تماشا شده است این فیلم در سه روز اول اکران به فروش ۵۳ میلیون تومانی دست یافته است.

فیلم‌هایی که قرار نیست از پایین جدول بالا بیایند

«آبی روشن» که اکران خود را از ۲۳ خرداد آغاز کرده است با فروش ۲۲ میلیون تومانی در جایگاه چهاردهم جدول فروش هفتگی قرار گرفته است.

«آسمان غرب» در یک هفته گذشته توسط ۶۴۰ نفر تماشا شده و به فروشی معادل با ۴۱ میلیون تومان رسیده است. به این ترتیب این اثر در رده پانزدهم جدول فروش هفته‌ای که گذشت قرار می‌گیرد.

«آپاراتچی» نیز در هفت روز گذشته توسط ۲۲۰ نفر تماشا شده و به فروشی بیش‌تر از ۱۵ میلیون تومان رسیده است. بنابراین این فیلم نیز در رده شانزدهم جدول فروش قرار دارد.

«نوروز» به کارگردانی سهیل موفق نیز در هفت روز گذشته به فروشی معادل ۱۲ میلیون تومان دست یافته است. به این ترتیب این فیلم نیز در رده هفدهم جدول فروش آثار هفت روز گذشته سینمای ایران قرار می‌گیرد.

«این جمعیت قابل کنترل» با فروش ۱۱ میلیون تومانی در جایگاه هجدهم جدول فروش هفتگی قرار گرفته است.

«کوچه ژاپنی‌ها» فیلمی که اکران خود را از ۲۳ خرداد آغاز کرده است با فروشی بیش از ۵ میلیون تومان در جایگاه نوزدهم جدول فروش هفتگی قرار گرفته است.

فیلم سینمایی «نیلگون» در رده بیستم قرار دارد، این فیلم پذیرای تنها ۹ مخاطب بوده است و به فروشی معادل با ۳۷۰ هزار تومان رسیده است.

فیلم سینمایی «تاوان» در رده بیست و یکم قرار دارد، این فیلم نیز پذیرای تنها ۴ مخاطب بوده است و به فروشی معادل با ۲۰۰ هزار تومان رسیده است.

  • 18
  • 6
۵۰%
نظر شما چیست؟
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی:۰
غیر قابل انتشار: ۰
جدیدترین
قدیمی ترین
مشاهده کامنت های بیشتر
بزرگمهر بختگان زندگینامه بزرگمهر بختگان حکیم بزرگ ساسانی

تاریخ تولد: ۱۸ دی ماه د ۵۱۱ سال پیش از میلاد

محل تولد: خروسان

لقب: بزرگمهر

حرفه: حکیم و وزیر

دوران زندگی: دوران ساسانیان، پادشاهی خسرو انوشیروان

ادامه
صبا آذرپیک بیوگرافی صبا آذرپیک روزنامه نگار سیاسی و ماجرای دستگیری وی

تاریخ تولد: ۱۳۶۰

ملیت: ایرانی

نام مستعار: صبا آذرپیک

حرفه: روزنامه نگار و خبرنگار گروه سیاسی روزنامه اعتماد

آغاز فعالیت: سال ۱۳۸۰ تاکنون

ادامه
یاشار سلطانی بیوگرافی روزنامه نگار سیاسی؛ یاشار سلطانی و حواشی وی

ملیت: ایرانی

حرفه: روزنامه نگار فرهنگی - سیاسی، مدیر مسئول وبگاه معماری نیوز

شغل های دولتی: کاندید انتخابات شورای شهر تهران سال ۱۳۹۶

حزب سیاسی: اصلاح طلب

یاشار سلطانیبیوگرافی یاشار سلطانی

ادامه
زندگینامه امام زاده صالح زندگینامه امامزاده صالح تهران و محل دفن ایشان

نام پدر: اما موسی کاظم (ع)

محل دفن: تهران، شهرستان شمیرانات، شهر تجریش

تاریخ تاسیس بارگاه: قرن پنجم هجری قمری

روز بزرگداشت: ۵ ذیقعده

زندگینامه امامزاده صالح

باورها و اعتقادات مذهبی، نقشی پررنگ در شکل گیری فرهنگ و هویت ایرانیان داشته است. احترام به سادات و نوادگان پیامبر اکرم (ص) از جمله این باورهاست. از این رو، در طول تاریخ ایران، امامزادگان همواره به عنوان واسطه های فیض الهی و امامان معصوم (ع) مورد توجه مردم قرار داشته اند. آرامگاه این بزرگواران، به اماکن زیارتی تبدیل شده و مردم برای طلب حاجت، شفا و دفع بلا به آنها توسل می جویند.

ادامه
شاه نعمت الله ولی زندگینامه شاه نعمت الله ولی؛ عارف نامدار و شاعر پرآوازه

تاریخ تولد: ۷۳۰ تا ۷۳۱ هجری قمری

محل تولد: کوهبنان یا حلب سوریه

حرفه: شاعر و عارف ایرانی

دیگر نام ها: شاه نعمت‌الله، شاه نعمت‌الله ولی، رئیس‌السلسله

آثار: رساله‌های شاه نعمت‌الله ولی، شرح لمعات

درگذشت: ۸۳۲ تا ۸۳۴ هجری قمری

ادامه
آپولو سایوز ماموریت آپولو سایوز؛ دست دادن در فضا

ایده همکاری فضایی میان آمریکا و شوروی، در بحبوحه رقابت های فضایی دهه ۱۹۶۰ مطرح شد. در آن دوران، هر دو ابرقدرت در تلاش بودند تا به دستاوردهای فضایی بیشتری دست یابند. آمریکا با برنامه فضایی آپولو، به دنبال فرود انسان بر کره ماه بود و شوروی نیز برنامه فضایی سایوز را برای ارسال فضانورد به مدار زمین دنبال می کرد. با وجود رقابت های موجود، هر دو کشور به این نتیجه رسیدند که برقراری همکاری در برخی از زمینه های فضایی می تواند برایشان مفید باشد. ایمنی فضانوردان، یکی از دغدغه های اصلی به شمار می رفت. در صورت بروز مشکل برای فضاپیمای یکی از کشورها در فضا، امکان نجات فضانوردان توسط کشور دیگر وجود نداشت.

مذاکرات برای انجام ماموریت مشترک آپولو سایوز، از سال ۱۹۷۰ آغاز شد. این مذاکرات با پیچیدگی های سیاسی و فنی همراه بود. مهندسان هر دو کشور می بایست بر روی سیستم های اتصال فضاپیماها و فرآیندهای اضطراری به توافق می رسیدند. موفقیت ماموریت آپولو سایوز، نیازمند هماهنگی و همکاری نزدیک میان تیم های مهندسی و فضانوردان آمریکا و شوروی بود. فضانوردان هر دو کشور می بایست زبان یکدیگر را فرا می گرفتند و با سیستم های فضاپیمای طرف مقابل آشنا می شدند.

فضاپیماهای آپولو و سایوز

ماموریت آپولو سایوز، از دو فضاپیمای کاملا متفاوت تشکیل شده بود:

ادامه
نیلوفر اردلان بیوگرافی نیلوفر اردلان؛ سرمربی فوتسال و فوتبال بانوان ایران

چکیده بیوگرافی نیلوفر اردلان

نام کامل: نیلوفر اردلان

تاریخ تولد: ۸ خرداد ۱۳۶۴

محل تولد: تهران 

حرفه: بازیکن سابق فوتبال و فوتسال، سرمربی تیم ملی فوتبال و فوتسال بانوان

سال های فعالیت: ۱۳۸۵ تاکنون

قد: ۱ متر و ۷۲ سانتی متر

ادامه
حمیدرضا آذرنگ بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ؛ بازیگر سینما و تلویزیون ایران

چکیده بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ

نام کامل: حمیدرضا آذرنگ

تاریخ تولد: تهران

محل تولد: ۲ خرداد ۱۳۵۱ 

حرفه: بازیگر، نویسنده، کارگردان و صداپیشه

تحصیلات: روان‌شناسی بالینی از دانشگاه آزاد رودهن 

ادامه
محمدعلی جمال زاده بیوگرافی محمدعلی جمال زاده؛ پدر داستان های کوتاه فارسی

تاریخ تولد: ۲۳ دی ۱۲۷۰

محل تولد: اصفهان، ایران

حرفه: نویسنده و مترجم

سال های فعالیت: ۱۳۰۰ تا ۱۳۴۴

درگذشت: ۲۴ دی ۱۳۷۶

آرامگاه: قبرستان پتی ساکونه ژنو

ادامه
دیالوگ های ماندگار درباره خدا

دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا پنجره ای به دنیای درون انسان می گشایند و راز و نیاز او با خالق هستی را به تصویر می کشند. در این مقاله از سرپوش به بررسی این دیالوگ ها در ادیان مختلف، ادبیات فارسی و سینمای جهان می پردازیم و نمونه هایی از دیالوگ های ماندگار درباره خدا را ارائه می دهیم. دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا همیشه در تاریکی سینما طنین انداز شده اند و ردی عمیق بر جان تماشاگران بر جای گذاشته اند. این دیالوگ ها می توانند دریچه ای به سوی دنیای معنویت و ایمان بگشایند و پرسش های بنیادین بشری درباره هستی و آفریننده آن را به چالش بکشند. دیالوگ های ماندگار و زیبا درباره خدا نمونه دیالوگ درباره خدا به دلیل قدرت شگفت انگیز سینما در به تصویر کشیدن احساسات و مفاهیم عمیق انسانی، از تاثیرگذاری بالایی برخوردار هستند. نمونه هایی از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا در اینجا به چند نمونه از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا اشاره می کنیم: فیلم رستگاری در شاوشنک (۱۹۹۴): رد: "امید چیز خوبیه، شاید بهترین چیز. و یه چیز مطمئنه، هیچ چیز قوی تر از امید نیست." این دیالوگ به ایمان به خدا و قدرت امید در شرایط سخت زندگی اشاره دارد. فیلم فهرست شیندلر (۱۹۹۳): اسکار شیندلر: "من فقط می خواستم زندگی یک نفر را نجات دهم." این دیالوگ به ارزش ذاتی انسان و اهمیت نجات جان انسان ها از دیدگاه خداوند اشاره دارد. فیلم سکوت بره ها (۱۹۹۱): دکتر هانیبال لکتر: "خداوند در جزئیات است." این دیالوگ به ظرافت و زیبایی خلقت خداوند در دنیای پیرامون ما اشاره دارد. پارادیزو (۱۹۸۸): آلفردو: خسته شدی پدر؟ پدر روحانی: آره. موقع رفتن سرازیریه خدا کمک می کنه اما موقع برگشتن خدا فقط نگاه می کنه. الماس خونین (۲۰۰۶): بعضی وقتا این سوال برام پیش میاد که خدا مارو به خاطر بلاهایی که سر همدیگه میاریم می بخشه؟ ولی بعد به دور و برم نگاه می کنم و به ذهنم می رسه که خدا خیلی وقته اینجارو ترک کرده. نجات سربازان رایان: فرمانده: برید جلو خدا با ماست ... سرباز: اگه خدا با ماست پس کی با اوناست که مارو دارن تیکه و پاره می کنن؟ بوی خوش یک زن (۱۹۹۲): زنها ... تا حالا به زن ها فکر کردی؟ کی خلقشون کرده؟ خدا باید یه نابغه بوده باشه ... زیر نور ماه: خدا خیلی بزرگتر از اونه که بشه با گناه کردن ازش دور شد ... ستایش: حشمت فردوس: پیش خدا هم که باشی، وقتی مادرت زنگ می زنه باید جوابشو بدی. مارمولک: شاید درهای زندان به روی شما بسته باشد، اما درهای رحمت خدا همیشه روی شما باز است و اینقدر به فکر راه دروها نباشید. خدا که فقط متعلق به آدم های خوب نیست. خدا خدای آدم خلافکار هم هست. فقط خود خداست که بین بندگانش فرقی نمی گذارد. او اند لطافت، اند بخشش، بیخیال شدن، اند چشم پوشی و رفاقت است. دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم مارمولک رامبو (۱۹۸۸): موسی گانی: خدا آدمای دیوونه رو دوس داره! رمبو: چرا؟ موسی گانی: چون از اونا زیاد آفریده. سوپر نچرال: واقعا به خدا ایمان داری؟ چون اون میتونه آرامش بخش باشه. دین: ایمان دارم یه خدایی هست ولی مطمئن نیستم که اون هنوز به ما ایمان داره یا نه. کشوری برای پیرمردها نیست: تو زندگیم همیشه منتظر بودم که خدا، از یه جایی وارد زندگیم بشه ولی اون هیچوقت نیومد، البته اگر منم جای اون بودم خودمو قاطی همچین چیزی نمی کردم! دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم کشوری برای پیرمردها نیست سخن پایانی درباره دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا در هر قالبی که باشند، چه در متون کهن مذهبی، چه در اشعار و سروده ها و چه در فیلم های سینمایی، همواره گنجینه ای ارزشمند از حکمت و معرفت را به مخاطبان خود ارائه می دهند. این دیالوگ ها به ما یادآور می شوند که در جستجوی معنای زندگی و یافتن پاسخ سوالات خود، تنها نیستیم و همواره می توانیم با خالق هستی راز و نیاز کرده و از او یاری و راهنمایی بطلبیم. دیالوگ های ماندگار سینمای جهان درباره خدا گردآوری: بخش هنر و سینمای سرپوش

ویژه سرپوش