جمعه ۰۶ مهر ۱۴۰۳
۱۰:۳۷ - ۲۷ مهر ۱۳۹۶ کد خبر: ۹۶۰۷۰۶۳۰۵
فیلم و سینمای ایران

جولان یک فیلم ترسناک کم هزینه

فیلم ترسناک,اخبار فیلم و سینما,خبرهای فیلم و سینما,سینمای ایران

شرکت بلوم هاوس که مهارت چشمگیری در ساخت آثار کم‌هزینه اما پرفروش در ژانر وحشت دارد یک بار دیگر این تجربه را تکرار کرده و این مرتبه با فیلم جدید به نام «روز مرگ شاد» (یا «روزمرگت مبارک») به صدر جدول آثار پرفروش سینماهای امریکای شمالی صعود کرده است.

 

بلوم هاوس که در این زمینه پیشتر فیلم‌های موفق «ملاقات»، «شکاف» و «راه فرار» (یا «فرارکن») را نیز درو کرده است، برای صدرنشینی در منطقه مزبور به فروش ۵/۲۶ میلیون دلاری دست یافت که برای فیلم‌های ترسناک آغاز اکران قدرتمندی به شمار می‌آید. «روزمرگ شاد» بواقع قسمت دوم فیلم افسانه‌ای و علمی- تخیلی «بلید رانر» («تیغ‌رو») را که هفته پیش در بدو نمایش‌اش پیشتاز جدول درآمد سازان سینماهای امریکا و بسیاری از نقاط دیگر جهان شد، با تنزلی ۵۴ درصدی درگیشه‌ها به سوی رده دوم این جدول سوق داد.

 

با توجه به اینکه «ملاقات» یکی از فیلم‌های ترسناک قبلی کمپانی بلوم هاوس کارش را در گیشه‌های امریکا در سال ۲۰۱۵ با درآمد‌سازی‌ای ۲/۶۵ میلیون دلاری پایان بخشید، توقع از «روز مرگ شاد» نیز این است که پس از شروع اکران قوی‌ترش نسبت به آن فیلم لااقل به سود سازی‌ای برابر با آن فیلم در محاسبات نهایی‌اش نایل شود و جولانش را استمرار بخشد. بررسی‌ها نشان داده است که از تماشاگران هفته نخست این فیلم ۵۴ درصد زن و ۴۶ درصد مرد بوده‌اند و ۶۳ درصد زیر ۲۵ سال سن داشته‌اند.

 

همچنان پرشکوه

«بلیدرانر ۲» که با نام «بلیدرانر ۲۰۴۹» روانه بازار شده، با احتساب آمار سودسازی‌اش در اروپای غربی، آسیای شرقی، امریکای جنوبی، شمال آفریقا، اقیانوسیه و البته امریکای شمالی که هدف اصلی تهیه‌کنندگان این فیلم بوده است، مجموعه درآمدش را در هفته جاری به عدد ۵/۱۵۸ میلیون دلار رساند که از این مبلغ ۹۸ میلیون دلار آن در مناطقی بجز امریکا وکانادا به ثبت رسیده است. این در حالی است که اکران این فیلم در بازارهای بالقوه بسیار پر فروش چین و ژاپن تازه از ۷ آبان‌ماه آغاز خواهد شد و «تیغ رو» که نسخه اولیه‌اش ۲۵ سال پیش توسط ریدلی اسکات تهیه شده، حیات اقتصادی‌اش را همچنان پرشکوه‌تر خواهد ساخت.

 

نمایش ضعیف سایر تازه‌واردها

از دلایل صدر نشینی «روز مرگ شاد» در جدول پرفروش‌های امریکا یکی هم نمایش متوسط و بواقع ضعیف سایر فیلم‌های تازه‌ای بود که این هفته به نمایش درآمدند. یکی از آنها، فیلمی به نام «خارجی» محصول شرکت STX و با بازی نامدارانی چون جکی‌چان هنگ‌کنگی و پی‌یرس براسنان ایرلندی در نقش‌های اصلی و در دل فیلمی حادثه‌ای است که تصور می‌شد اگر در بازارهای دور از امریکای شمالی طی دو هفته گذشته قوی عمل کرده، لابد در امریکا هم به صدر خواهد چسبید اما این فیلم که طبق بررسی‌ها ۵۵ درصد تماشاگران هفته نخست آن بیش از ۲۵ سال سن داشتند از ۸/۱۲ میلیون دلار سود‌سازی به‌رغم اکران شدن در ۲۵۱۵ تالار در سطح امریکا و کانادا فراتر نرفت.

 

بودجه تولید این فیلم از ۳۵ میلیون دلار سر نزده است و با این دیدگاه عبورش از مرز ۱۰۰ میلیون دلار پولسازی با احتساب تمام قاره‌ها یک توفیق نسبی و شروعی بر فروشی بهتر در هفته‌های پیش رو است. یک وجه جالب «The Foreigner» این است که از رقم ۴/۸۸ میلیون دلاری‌اش در مناطقی بجز امریکای شمالی ۶۶ میلیون دلار آن به تنهایی در چین حاصل آمده است.

 

سالن‌های کمتر، موفقیت‌های نازل‌تر

دیگر فیلم‌های تازه اکران شده در این هفته از «خارجی» هم بسیار ضعیف‌تر عمل کردند. در این راستا «مارشال» که کمپانی ORF آن را ساخته، با اکتفا به فروش ۳ میلیون دلاری به رتبه یازدهم رسید و «پروفسور مارستون و زنان شگفت‌انگیز» که محصول کمپانی آناپورنا است به‌رغم به نمایش درآمدن در ۱۲۳۰ سالن روی رقم تأسف‌آور ۷۳۷ هزار دلار در گیشه‌ها توقف کرد و این فقط توانست رتبه چهاردهم را در جدول سودسازان سینمای امریکای شمالی نصیب این فیلم کند.

 

این برخورد منفی در شرایطی با این فیلم صورت پذیرفت که ۴۰ روز پیش در جشنواره معتبر تورونتو کانادا واکنش بسیار خوبی نسبت به آن مشاهده شده بود ولی بیلان اقتصادی این هفته‌اش سبب شد هجدهمین شروع اکران ضعیف را در میان فیلم‌هایی که بیش از هزار سالن را در بدو اکران در اختیار داشته‌اند، به ثبت برساند.

 

از ۳۲ تا ۴۵

از دیگر فیلم‌های تازه اکران شده در این هفته می‌توان به «خداحافظ کریستوفر رابین»، «معجون انسانی»، «نفس بکش»، «تام فنلاندی» و «برای آکیم» نام برد که بالاترین رتبه حاصل برای آنها در جدول پرفروش‌ها سی و دوم و پایین‌ترین مقام نیز چهل و پنجم بود و البته قسمت عمده‌ای از این آمار و رتبه‌های پایین محصول این نکته بود که این فیلم‌ها در تالارهای اندکی در سطح امریکا، کانادا و برخی کشورهای اروپایی اکران شدند و هنوز زمان نمایش گسترده‌تر آنها نرسیده است.

 

«IT» دست بردار نیست

آمار پایین آنها در تضاد با ارقامی است که برای فیلم ترسناک «IT» به ثبت رسیده و این هفته در سایه فروش ۶ میلیون دلاری تازه‌اش در امریکا و درآمد آفرینی ۴/۱۰ میلیون دلاری‌اش در سایر کشورها و قاره‌ها ۶۳۰ میلیون دلاری و تبدیل به نهمین فیلم پرفروش دنیا در سال روبه‌پایان ۲۰۱۷ شد، توفیقی که حتی برای انبوه فیلم‌های اقتباس شده از روی رمان‌های ترسناک، استیفن کینگ که «IT» یکی از آنها است دستاورد بزرگی به‌نظر می‌رسد.

 

 

وصال روحانی

 

 

iran-newspaper.com
  • 19
  • 5
۵۰%
نظر شما چیست؟
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی:۰
غیر قابل انتشار: ۰
جدیدترین
قدیمی ترین
مشاهده کامنت های بیشتر
هیثم بن طارق آل سعید بیوگرافی هیثم بن طارق آل سعید؛ حاکم عمان

تاریخ تولد: ۱۱ اکتبر ۱۹۵۵ 

محل تولد: مسقط، مسقط و عمان

محل زندگی: مسقط

حرفه: سلطان و نخست وزیر کشور عمان

سلطنت: ۱۱ ژانویه ۲۰۲۰

پیشین: قابوس بن سعید

ادامه
بزرگمهر بختگان زندگینامه بزرگمهر بختگان حکیم بزرگ ساسانی

تاریخ تولد: ۱۸ دی ماه د ۵۱۱ سال پیش از میلاد

محل تولد: خروسان

لقب: بزرگمهر

حرفه: حکیم و وزیر

دوران زندگی: دوران ساسانیان، پادشاهی خسرو انوشیروان

ادامه
صبا آذرپیک بیوگرافی صبا آذرپیک روزنامه نگار سیاسی و ماجرای دستگیری وی

تاریخ تولد: ۱۳۶۰

ملیت: ایرانی

نام مستعار: صبا آذرپیک

حرفه: روزنامه نگار و خبرنگار گروه سیاسی روزنامه اعتماد

آغاز فعالیت: سال ۱۳۸۰ تاکنون

ادامه
یاشار سلطانی بیوگرافی روزنامه نگار سیاسی؛ یاشار سلطانی و حواشی وی

ملیت: ایرانی

حرفه: روزنامه نگار فرهنگی - سیاسی، مدیر مسئول وبگاه معماری نیوز

وبگاه: yasharsoltani.com

شغل های دولتی: کاندید انتخابات شورای شهر تهران سال ۱۳۹۶

حزب سیاسی: اصلاح طلب

ادامه
زندگینامه امام زاده صالح زندگینامه امامزاده صالح تهران و محل دفن ایشان

نام پدر: اما موسی کاظم (ع)

محل دفن: تهران، شهرستان شمیرانات، شهر تجریش

تاریخ تاسیس بارگاه: قرن پنجم هجری قمری

روز بزرگداشت: ۵ ذیقعده

خویشاوندان : فرزند موسی کاظم و برادر علی بن موسی الرضا و برادر فاطمه معصومه

ادامه
شاه نعمت الله ولی زندگینامه شاه نعمت الله ولی؛ عارف نامدار و شاعر پرآوازه

تاریخ تولد: ۷۳۰ تا ۷۳۱ هجری قمری

محل تولد: کوهبنان یا حلب سوریه

حرفه: شاعر و عارف ایرانی

دیگر نام ها: شاه نعمت‌الله، شاه نعمت‌الله ولی، رئیس‌السلسله

آثار: رساله‌های شاه نعمت‌الله ولی، شرح لمعات

درگذشت: ۸۳۲ تا ۸۳۴ هجری قمری

ادامه
نیلوفر اردلان بیوگرافی نیلوفر اردلان؛ سرمربی فوتسال و فوتبال بانوان ایران

تاریخ تولد: ۸ خرداد ۱۳۶۴

محل تولد: تهران 

حرفه: بازیکن سابق فوتبال و فوتسال، سرمربی تیم ملی فوتبال و فوتسال بانوان

سال های فعالیت: ۱۳۸۵ تاکنون

قد: ۱ متر و ۷۲ سانتی متر

تحصیلات: فوق لیسانس مدیریت ورزشی

ادامه
حمیدرضا آذرنگ بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ؛ بازیگر سینما و تلویزیون ایران

تاریخ تولد: تهران

محل تولد: ۲ خرداد ۱۳۵۱ 

حرفه: بازیگر، نویسنده، کارگردان و صداپیشه

تحصیلات: روان‌شناسی بالینی از دانشگاه آزاد رودهن 

همسر: ساناز بیان

ادامه
محمدعلی جمال زاده بیوگرافی محمدعلی جمال زاده؛ پدر داستان های کوتاه فارسی

تاریخ تولد: ۲۳ دی ۱۲۷۰

محل تولد: اصفهان، ایران

حرفه: نویسنده و مترجم

سال های فعالیت: ۱۳۰۰ تا ۱۳۴۴

درگذشت: ۲۴ دی ۱۳۷۶

آرامگاه: قبرستان پتی ساکونه ژنو

ادامه
دیالوگ های ماندگار درباره خدا

دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا پنجره ای به دنیای درون انسان می گشایند و راز و نیاز او با خالق هستی را به تصویر می کشند. در این مقاله از سرپوش به بررسی این دیالوگ ها در ادیان مختلف، ادبیات فارسی و سینمای جهان می پردازیم و نمونه هایی از دیالوگ های ماندگار درباره خدا را ارائه می دهیم. دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا همیشه در تاریکی سینما طنین انداز شده اند و ردی عمیق بر جان تماشاگران بر جای گذاشته اند. این دیالوگ ها می توانند دریچه ای به سوی دنیای معنویت و ایمان بگشایند و پرسش های بنیادین بشری درباره هستی و آفریننده آن را به چالش بکشند. دیالوگ های ماندگار و زیبا درباره خدا نمونه دیالوگ درباره خدا به دلیل قدرت شگفت انگیز سینما در به تصویر کشیدن احساسات و مفاهیم عمیق انسانی، از تاثیرگذاری بالایی برخوردار هستند. نمونه هایی از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا در اینجا به چند نمونه از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا اشاره می کنیم: فیلم رستگاری در شاوشنک (۱۹۹۴): رد: "امید چیز خوبیه، شاید بهترین چیز. و یه چیز مطمئنه، هیچ چیز قوی تر از امید نیست." این دیالوگ به ایمان به خدا و قدرت امید در شرایط سخت زندگی اشاره دارد. فیلم فهرست شیندلر (۱۹۹۳): اسکار شیندلر: "من فقط می خواستم زندگی یک نفر را نجات دهم." این دیالوگ به ارزش ذاتی انسان و اهمیت نجات جان انسان ها از دیدگاه خداوند اشاره دارد. فیلم سکوت بره ها (۱۹۹۱): دکتر هانیبال لکتر: "خداوند در جزئیات است." این دیالوگ به ظرافت و زیبایی خلقت خداوند در دنیای پیرامون ما اشاره دارد. پارادیزو (۱۹۸۸): آلفردو: خسته شدی پدر؟ پدر روحانی: آره. موقع رفتن سرازیریه خدا کمک می کنه اما موقع برگشتن خدا فقط نگاه می کنه. الماس خونین (۲۰۰۶): بعضی وقتا این سوال برام پیش میاد که خدا مارو به خاطر بلاهایی که سر همدیگه میاریم می بخشه؟ ولی بعد به دور و برم نگاه می کنم و به ذهنم می رسه که خدا خیلی وقته اینجارو ترک کرده. نجات سربازان رایان: فرمانده: برید جلو خدا با ماست ... سرباز: اگه خدا با ماست پس کی با اوناست که مارو دارن تیکه و پاره می کنن؟ بوی خوش یک زن (۱۹۹۲): زنها ... تا حالا به زن ها فکر کردی؟ کی خلقشون کرده؟ خدا باید یه نابغه بوده باشه ... زیر نور ماه: خدا خیلی بزرگتر از اونه که بشه با گناه کردن ازش دور شد ... ستایش: حشمت فردوس: پیش خدا هم که باشی، وقتی مادرت زنگ می زنه باید جوابشو بدی. مارمولک: شاید درهای زندان به روی شما بسته باشد، اما درهای رحمت خدا همیشه روی شما باز است و اینقدر به فکر راه دروها نباشید. خدا که فقط متعلق به آدم های خوب نیست. خدا خدای آدم خلافکار هم هست. فقط خود خداست که بین بندگانش فرقی نمی گذارد. او اند لطافت، اند بخشش، بیخیال شدن، اند چشم پوشی و رفاقت است. دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم مارمولک رامبو (۱۹۸۸): موسی گانی: خدا آدمای دیوونه رو دوس داره! رمبو: چرا؟ موسی گانی: چون از اونا زیاد آفریده. سوپر نچرال: واقعا به خدا ایمان داری؟ چون اون میتونه آرامش بخش باشه. دین: ایمان دارم یه خدایی هست ولی مطمئن نیستم که اون هنوز به ما ایمان داره یا نه. کشوری برای پیرمردها نیست: تو زندگیم همیشه منتظر بودم که خدا، از یه جایی وارد زندگیم بشه ولی اون هیچوقت نیومد، البته اگر منم جای اون بودم خودمو قاطی همچین چیزی نمی کردم! دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم کشوری برای پیرمردها نیست سخن پایانی درباره دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا در هر قالبی که باشند، چه در متون کهن مذهبی، چه در اشعار و سروده ها و چه در فیلم های سینمایی، همواره گنجینه ای ارزشمند از حکمت و معرفت را به مخاطبان خود ارائه می دهند. این دیالوگ ها به ما یادآور می شوند که در جستجوی معنای زندگی و یافتن پاسخ سوالات خود، تنها نیستیم و همواره می توانیم با خالق هستی راز و نیاز کرده و از او یاری و راهنمایی بطلبیم. دیالوگ های ماندگار سینمای جهان درباره خدا گردآوری: بخش هنر و سینمای سرپوش

ویژه سرپوش