چهارشنبه ۰۳ مرداد ۱۴۰۳
۰۸:۴۶ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ کد خبر: ۹۷۱۲۰۵۸۵۲
فیلم و سینمای ایران

ارزیابی گیشه‌ ۹۷ / فیلم‌های ۵ میلیاردی هم ضرر می‌کنند

گیشه های سینما,اخبار فیلم و سینما,خبرهای فیلم و سینما,سینمای ایران
سال ۹۷ در حالی رو به اتمام است که سینمایی‌ها معتقد هستند اگر برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری‌های بهتر و دقیق‌تری صورت می‌گرفت با همین ظرفیت موجود، قطعا می‌توانستیم گیشه بهتری داشته باشیم.

به گزارش ایسنا در سال ۹۷، حدود ۸۰ فیلم سینمایی روی پرده سینماها رفتند و در نهایت بیش از ۲۴۰ میلیارد تومان عایدی وارد چرخه سینمای کشور شد.

 

بیش از نیمی از این تعداد فیلم توانستند به درآمدی بالای یک میلیارد تومان دست پیدا کنند اما با توجه به متوسط هزینه تولید یک فیلم در سال جاری به گفته فعالان این حوزه؛ درصورتی که یک اثر بتواند بیش از پنج میلیارد تومان در گیشه‌اش فروش داشته باشد، تنها درآمد حاصل از تولید فیلم برای سرمایه‌گذاران آن به دست می‌آید.

 

در این سال قوانین مختلفی از طرف شورای عالی اکران و یا کارگروه اکران تصویب و به اجرا گذاشته شدند. از کم کردن یک هفته از زمان اکران فیلمها بر روی پرده تا افزایش یک گروه سینمایی، بالا رفتن قیمت بلیت سینماها، افزودن روز شنبه به تعداد روزهای نیم بها سینماها و … از جمله تصمیماتی بود که از ابتدای سال ۹۷ به اجرا گذاشته شد.

 

اجرای هر کدام از این طرح‌ها تأثیرات مختلفی را بر سینمای کشور گذاشت. فعالان این حوزه معتقد هستند پیش از به اجرا رسیدن هر یک از این تصمیمات، باید برنامه‌ریزی و تحقیقاتی انجام می‌شد و تأثیرات منفی و احتمالی آن مورد بررسی قرار می‌گرفت تا خود مجریان مجبور نشوند به خاطر خلاءهای موجود در طرح‌ها آنها را نادیده بگیرند.

 

به هر حال امسال نسبت به سال گذشته شاهد افزایش فروش، مخاطب و تعداد سالن‌های سینمایی بودیم که این امر می‌تواند به سینمای کشور کمک کند اما تا زمانی که برنامه‌ریزی‌های دقیق، حساب شده و آئین نامه‌های مدونی وجود نداشته باشد، نمی‌توان از تمام ظرفیت سینما برای تبدیل شدن ان به یک سینمای صنعتی استفاده کرد.

 

برای بررسی بیشتر شرایط گیشه ۹۷ و ارزیابی آن به سراغ برخی از فعالان این حوزه رفتیم و نظرات آنها را جویا شدیم که در ادامه می‌خوانید:

 

تصمیمات، بدون کارشناسی اجرا می‌شوند / آسیب شناسی انجام نمی‌شود

سعید خانی از پخش کنندگان و تهیه کنندگان سینمای ایران در گفت‌وگو با ایسنا درباره ارزیابی اش از گیشه سال ۹۷، بیان کرد: امسال از نظر تعداد مخاطب رشد محسوسی نداشتیم اما به لحاظ فروش با توجه به اینکه پردیس‌های سینمایی زیادی امسال افتتاح شدند مجموع فروش اضافه شد، اما نکته که وجود دارد این است که سینما هم مانند جامعه مان است به این معنی که متأسفانه با توجه به برنامه ریزی ها و سیاست گذاری‌های لحظه‌ای که صورت می‌گیرد و کار کارشناسی بر روی آن انجام نمی‌شود، شاهد تأثیرات مثبتی نیستیم.

 

او ادامه داد: اتفاقاتی مثل برنامه ریزی‌هایی که برای اکران نوروزی ۹۷ صورت گرفت انجام می‌شود؛ مثل اضافه کردن یک سرگروه و کم کردن یک هفته از اکران فیلمها باعث شد که آثار روی پرده نتوانند به اندازه استانداردشان فروش داشته باشد.

 

این پخش کننده با اشاره به اینکه "همیشه شش ماهه اول سال فیلم‌های خوب اکران می‌شوند و شش ماهه دوم با مشکل نداشتن فیلم خوب مواجه می‌شویم" گفت: تاکنون هیچ آسیب‌شناسی روی این امر انجام نشده است و باید شرایطی به وجود بیاید که شش ماه دوم هم برای فیلمسازان جذاب باشد تا تصمیم بگیرند اثرشان را در این دو فصل پایانی سال هم به نمایش در بیاورند. امسال در شش ماهه دوم فقط فیلم "مغزهای‌کوچک زنگ زده" را داشتیم که بالای ۱۰ میلیارد تومان فروش کرد و این نشان می‌دهد که در این فصل هم پتانسیل فروش وجود دارد اما وقتی برنامه ریزی درستی انجام نمی‌شود، همه ترجیح می‌دهند در شش ماهه اول سال نمایش آثارشان را داشته باشند.

 

خانی اضافه کرد: در سینمای ایران گاهی تصمیماتی گرفته می‌شود که در زمان اجرایی شدن مشخص می‌شود چقدر خلأ دارد و خود شورای صنفی مجبور می‌شود از آیین‌نامه‌اش پیروی نکند تا برای کلیت سینما اشکال ایجاد نشود اما صادقانه این است که باید برنامه‌ریزی‌های دقیق‌تری انجام شود و پیش از اجرایی شدن هر تصمیمی کار کارشناسی بر روی آن انجام شود.

 

وی همچنین خاطر نشان کرد: سینمادار، تهیه کننده، کارگردان، پخش کننده، وزارت ارشاد به عنوان متولی و سازمان سینمایی هرکدام سلایقی دارند و به دنبال منافع خود هستند به همین دلیل گاهی درنهایت منافع کل سینما دیده نمی‌شود. در حال حاضر نگاه کنید، هنوز آئین‌نامه مشخصی برای اکران ۹۸ اعلام نشده است! درصورتی که باید از مدتی قبل فیلم‌ها مشخص می‌شدند تا فرصت تبلیغ داشته باشند.

 

این تهیه کننده سینمایی افزود: با یک برنامه مدون می‌توانستیم با همین تعداد فیلمی که امسال اکران شد، شرایط بهتری را برای سینما ایران رقم بزنیم و فروشمان را تا ۲۰ درصد افزایش دهیم. با همین میزان اکران، شاهد هستیم که شاید بیش از ۶۰ درصد از فیلم‌ها در زمان نمایش ضرر کردند. ژانر متنوعی هم که در سینمای ایران وجود ندارد و محدود شده به کمدی و اجتماعی که همان اجتماعی هم ژانر به حساب نمی‌آید.

 

سعید خانی در پایان صحبت‌های خود تاکید کرد: باید به سمت بالابردن ضریب اشغال سینما برویم و برنامه ریزیمدون داشته باشیم و افزایش قیمت بلیت سینماها بر اساس ضریب اشغال صندلی مشخص شود. امیدوارم روزی با این راهکارها یک سینمای صنعتی داشته باشیم و نه سینمایی که یک صنعت ضرر ده است.

 

بدون رضایت صاحب اثر که فیلمی اکران نمی‌شود!

سپس احمد مختاری مدیر پخش «هدایت فیلم» در گفت‌وگویی که با ایسنا داشت درباره گیشه سال ۹۷ سینماها اظهار کرد: امسال فیلم‌های خوبی اکران شدند که حتی تا مرز ۳۷ میلیارد هم به فروش رسیدند و آثاری که در ایام عید و تابستان به نمایش درآمدند فروش بالای ده میلیارد هم داشتند.

 

او با تاکید بر اینکه "شرایط اکران به طور کلی بهتر از سال ۹۶ بود" به بالارفتن هزین۱ه‌های تولید اشاره کرد و گفت:میلیاردی شدن فروش آثار سینمایی باید رقم تمام شده فیلم را رد کند تا به سوددهی برسد، البته این اواخر سال بود که بیشتر به مشکل برخوردیم وگرنه در شش ماهه اول سال چون همچنان با دستمزدهای سال قبل تولیدات انجام می‌شد، هزینه زیادی به سرمایه‌گذار تحمیل نشد.

 

این پخش کننده فیلم‌های سینمایی به این نکته هم اشاره کرد که امسال با تغییر قانون‌هایی مثل کم کردن هفته‌های اکران و اضافه کردن گروه سینمایی و حذف گروه آزاد تأثیر خاصی را بر روی اکران فیلم‌ها شاهد نبودیم، ادامه داد: زیرا اگر فیلم قابلیت نمایش داشت، سینماها تا همان ۱۰ هفته نمایششان را ادامه می‌دادند.

 

وی درباره تراکم اکران در برخی ماه‌های سال هم گفت: بدون قرارداد و رضایت صاحب فیلم که اثری نمایش داده نمی‌شود، به همین دلیل حتی اگر فشار اکران هم در این سال داشتیم با رضایت صاحب اثر بوده که شخص حاضر شده در این فصل فیلمش را نمایش می‌دهد. من به عنوان یک پخش کننده وقتی فیلم را اکران می‌کنم تمام شرایط را باید مدنظر داشته باشم.

 

مختاری افزود: مجدداً بحث گران کردن بلیت سینماها مطرح شده است اما ما موافق این اتفاق نیستیم. با توجه به اینکه می‌بینیم که سه شنبه‌ها و شنبه‌هایی که سینماها نیم بها هستند چه استقبالی می‌شود با گران شدن مجدداً بلیت‌ها شاهد کاهش مخاطب خواهیم بود. البته شاید سینماداران نظر دیگری داشته باشد اما قطعاً وقتی قیمت بالا می‌رود، مخاطب ریزش پیدا می‌کند.

 

گیشه های سینما,اخبار فیلم و سینما,خبرهای فیلم و سینما,سینمای ایران امسال اختلاف نظرهای زیادی بین صنوف وجود داشت

 

در ادامه این ازریابی‌ها محمد قاصد اشرفی رئیس انجمن سینماداران درباره شرایط اکران فیلم‌ها در سال ۹۷ به ایسنا توضیح داد: امسال به طور کلی شرایط خوبی در گیشه داشتیم اما فصل زمستان مخصوصاً اسفندماه بدی را پشت سر گذاشتیم. در سالهای گذشته معمولاً از دهم یا همان اوایل اسفندماه فیلمی را اکران می‌کردیم که به گیشه سال کمک می‌کرد و آن را از رکود پایان سال نجات می‌داد. متأسفانه امسال برنامه‌ریزی درستی صورت نگرفت و برخی از فیلم‌ها از هفته آینده نمایش داده خواهند شد.

 

او با تاکید براینکه "گیشه امسال سینماها می‌توانست بهتر از این هم باشد" گفت: فیلمهای خوبی داشتیم و استقبال چشمگیری از برخی آثار شد و فروش سینما افزایش پیدا کرد. در کلیت همه چیز بهتر از سال قبل بود اما در پاییز و زمستان شرایط خیلی مطلوب نبود. هر ساله در اسفندماه رایزنی‌های انجام می‌دادیم و حداقل یکی دو فیلم را به نمایش گذاشتیم تا به گیشه کمک کند و جانی به آن بدهد که امسال انجام نشد.

 

این سینمادار همچنین خاطر نشان کرد: اسفندماه پرهزینه‌ترین ماه برای سینماداران است زیرا در این ماه باید عیدی، پاداش حقوق و دیگر هزینه‌ها را پرداخت کنند این درحالی است که از نظر فروش در مضیقه هستیم. در نهایت سال رضایت‌بخشی را پشت سر گذاشتیم ولی باید ببینیم در سال ۹۸ وضعیت چگونه خواهد بود من که امیدوارم شرایط بهتر شود. سال ۹۷ می‌توانست بهتر از این باشد. دراین سال متأسفانه اختلاف نظرهای زیادی هم بین صنوف وجود داشت وسینماداران به عمل کرد و سیاست‌گذاری‌هایی که انجام می‌شد معترض بودند. امیدوارم در سال ۹۸ همه چیز بهتر شود و صنوف عملکرد بهتری در کنار هم داشته باشند و وزارت ارشاد نیز نظارت کافی و لازم را برعهده بگیرد تا به توافق کلی دست پیدا کنیم و اکران خوبی داشته باشیم.

 

با فروش پنج میلیاردی باز هم فیلم‌ها ضرر کردند!

در ادامه این گزارش، مدیر پخش هدایت فیلم در گفت‌وگویی با ایسنا با تاکید بر اینکه " در گیشه سال ۹۷ نُرم‌های سینمایی جا به جا شد" بیان کرد: در این سال فیلم سینمایی «هزارپا» را داشتیم که از نظر تعداد تماشاچی بخواهیم آن را مقایسه کنیم، می‌توانیم بگوییم که حدود ۵ درصد از جمعیت جامعه این فیلم را دیده‌اند. در هزینه‌ها نیز به رکوردهای جدیدی دست پیدا کردیم به طوری که وقتی نسبت مخارج با درآمد در نظر می‌گیریم، می‌بینیم نرم‌ها و طبقه‌بندی آنها تغییر کرده است. یعنی دیگر نمی‌توان به یک فیلم چهار میلیاردی گفت فیلم قوی. فیلم‌های زیر یک میلیارد هم جزو فیلم‌های ضعیف به حساب می‌آیند.

 

همایون امکانیان افزود: فیلمی که الان به طور مثال ۲ میلیارد تومان خرجش شده است، عملاً با فروش پنج میلیاردی ضرر می‌کند و چیزی حدود ۱۰ تا ۲۰ درصد هزینه‌های فیلم هم در زمان اکران به تبلیغات اختصاص پیدا می‌کند. در این میان چیزی که برای سرمایه گذار سود می‌دهد فروش آن در شبکه نمایش خانگی است. بنابراین ما با شرایطی مواجه هستیم که در رعایت کف فروش‌ها هم عدالت رعایت نمی‌شود به این معنی که وقتی فیلمی سرگروهش ایران یا ماندانا است، بسیار متفاوت از سرگروهی کوروش یا آزادی است و احتمالاً به همین دلیل است که آقای داروغه زاده امسال کوروش و ماندانا را از سرگروهی فیلمها خارج کردند.

 

دبیر انجمن صنفی کارفرمایی مؤسسات پخش فیلم سینمایی استان تهران درباره افزایش قیمت بلیتی که امسال شاهدش بودیم و همچنین تصمیماتی که اکنون برای بالا بردن مجدد قیمت آن مطرح شده است، گفت: با افزایش قیمتی که امسال شاهدش بودیم، تعداد زیادی از مخاطبانمان در شهرستان‌ها را از دست دادیم زیرا مردم به خصوص در شهرستان‌ها دچار بحران‌های اقتصادی هستند. اکنون نیز با بالا بردن مجدد قیمت بلیت‌ها سینما رفتن از سبد خانوار خارج می‌شود این در حالی است که ما فقط قیمت را بالا برده‌ایم و برکیفیت کالایمان اضافه نکرده‌ایم.

 

  • 13
  • 3
۵۰%
همه چیز درباره
نظر شما چیست؟
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی:۰
غیر قابل انتشار: ۰
جدیدترین
قدیمی ترین
مشاهده کامنت های بیشتر
بزرگمهر بختگان زندگینامه بزرگمهر بختگان حکیم بزرگ ساسانی

تاریخ تولد: ۱۸ دی ماه د ۵۱۱ سال پیش از میلاد

محل تولد: خروسان

لقب: بزرگمهر

حرفه: حکیم و وزیر

دوران زندگی: دوران ساسانیان، پادشاهی خسرو انوشیروان

ادامه
صبا آذرپیک بیوگرافی صبا آذرپیک روزنامه نگار سیاسی و ماجرای دستگیری وی

تاریخ تولد: ۱۳۶۰

ملیت: ایرانی

نام مستعار: صبا آذرپیک

حرفه: روزنامه نگار و خبرنگار گروه سیاسی روزنامه اعتماد

آغاز فعالیت: سال ۱۳۸۰ تاکنون

ادامه
یاشار سلطانی بیوگرافی روزنامه نگار سیاسی؛ یاشار سلطانی و حواشی وی

ملیت: ایرانی

حرفه: روزنامه نگار فرهنگی - سیاسی، مدیر مسئول وبگاه معماری نیوز

شغل های دولتی: کاندید انتخابات شورای شهر تهران سال ۱۳۹۶

حزب سیاسی: اصلاح طلب

یاشار سلطانیبیوگرافی یاشار سلطانی

ادامه
زندگینامه امام زاده صالح زندگینامه امامزاده صالح تهران و محل دفن ایشان

نام پدر: اما موسی کاظم (ع)

محل دفن: تهران، شهرستان شمیرانات، شهر تجریش

تاریخ تاسیس بارگاه: قرن پنجم هجری قمری

روز بزرگداشت: ۵ ذیقعده

زندگینامه امامزاده صالح

باورها و اعتقادات مذهبی، نقشی پررنگ در شکل گیری فرهنگ و هویت ایرانیان داشته است. احترام به سادات و نوادگان پیامبر اکرم (ص) از جمله این باورهاست. از این رو، در طول تاریخ ایران، امامزادگان همواره به عنوان واسطه های فیض الهی و امامان معصوم (ع) مورد توجه مردم قرار داشته اند. آرامگاه این بزرگواران، به اماکن زیارتی تبدیل شده و مردم برای طلب حاجت، شفا و دفع بلا به آنها توسل می جویند.

ادامه
شاه نعمت الله ولی زندگینامه شاه نعمت الله ولی؛ عارف نامدار و شاعر پرآوازه

تاریخ تولد: ۷۳۰ تا ۷۳۱ هجری قمری

محل تولد: کوهبنان یا حلب سوریه

حرفه: شاعر و عارف ایرانی

دیگر نام ها: شاه نعمت‌الله، شاه نعمت‌الله ولی، رئیس‌السلسله

آثار: رساله‌های شاه نعمت‌الله ولی، شرح لمعات

درگذشت: ۸۳۲ تا ۸۳۴ هجری قمری

ادامه
آپولو سایوز ماموریت آپولو سایوز؛ دست دادن در فضا

ایده همکاری فضایی میان آمریکا و شوروی، در بحبوحه رقابت های فضایی دهه ۱۹۶۰ مطرح شد. در آن دوران، هر دو ابرقدرت در تلاش بودند تا به دستاوردهای فضایی بیشتری دست یابند. آمریکا با برنامه فضایی آپولو، به دنبال فرود انسان بر کره ماه بود و شوروی نیز برنامه فضایی سایوز را برای ارسال فضانورد به مدار زمین دنبال می کرد. با وجود رقابت های موجود، هر دو کشور به این نتیجه رسیدند که برقراری همکاری در برخی از زمینه های فضایی می تواند برایشان مفید باشد. ایمنی فضانوردان، یکی از دغدغه های اصلی به شمار می رفت. در صورت بروز مشکل برای فضاپیمای یکی از کشورها در فضا، امکان نجات فضانوردان توسط کشور دیگر وجود نداشت.

مذاکرات برای انجام ماموریت مشترک آپولو سایوز، از سال ۱۹۷۰ آغاز شد. این مذاکرات با پیچیدگی های سیاسی و فنی همراه بود. مهندسان هر دو کشور می بایست بر روی سیستم های اتصال فضاپیماها و فرآیندهای اضطراری به توافق می رسیدند. موفقیت ماموریت آپولو سایوز، نیازمند هماهنگی و همکاری نزدیک میان تیم های مهندسی و فضانوردان آمریکا و شوروی بود. فضانوردان هر دو کشور می بایست زبان یکدیگر را فرا می گرفتند و با سیستم های فضاپیمای طرف مقابل آشنا می شدند.

فضاپیماهای آپولو و سایوز

ماموریت آپولو سایوز، از دو فضاپیمای کاملا متفاوت تشکیل شده بود:

ادامه
نیلوفر اردلان بیوگرافی نیلوفر اردلان؛ سرمربی فوتسال و فوتبال بانوان ایران

چکیده بیوگرافی نیلوفر اردلان

نام کامل: نیلوفر اردلان

تاریخ تولد: ۸ خرداد ۱۳۶۴

محل تولد: تهران 

حرفه: بازیکن سابق فوتبال و فوتسال، سرمربی تیم ملی فوتبال و فوتسال بانوان

سال های فعالیت: ۱۳۸۵ تاکنون

قد: ۱ متر و ۷۲ سانتی متر

ادامه
حمیدرضا آذرنگ بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ؛ بازیگر سینما و تلویزیون ایران

چکیده بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ

نام کامل: حمیدرضا آذرنگ

تاریخ تولد: تهران

محل تولد: ۲ خرداد ۱۳۵۱ 

حرفه: بازیگر، نویسنده، کارگردان و صداپیشه

تحصیلات: روان‌شناسی بالینی از دانشگاه آزاد رودهن 

ادامه
محمدعلی جمال زاده بیوگرافی محمدعلی جمال زاده؛ پدر داستان های کوتاه فارسی

تاریخ تولد: ۲۳ دی ۱۲۷۰

محل تولد: اصفهان، ایران

حرفه: نویسنده و مترجم

سال های فعالیت: ۱۳۰۰ تا ۱۳۴۴

درگذشت: ۲۴ دی ۱۳۷۶

آرامگاه: قبرستان پتی ساکونه ژنو

ادامه
دیالوگ های ماندگار درباره خدا

دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا پنجره ای به دنیای درون انسان می گشایند و راز و نیاز او با خالق هستی را به تصویر می کشند. در این مقاله از سرپوش به بررسی این دیالوگ ها در ادیان مختلف، ادبیات فارسی و سینمای جهان می پردازیم و نمونه هایی از دیالوگ های ماندگار درباره خدا را ارائه می دهیم. دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا همیشه در تاریکی سینما طنین انداز شده اند و ردی عمیق بر جان تماشاگران بر جای گذاشته اند. این دیالوگ ها می توانند دریچه ای به سوی دنیای معنویت و ایمان بگشایند و پرسش های بنیادین بشری درباره هستی و آفریننده آن را به چالش بکشند. دیالوگ های ماندگار و زیبا درباره خدا نمونه دیالوگ درباره خدا به دلیل قدرت شگفت انگیز سینما در به تصویر کشیدن احساسات و مفاهیم عمیق انسانی، از تاثیرگذاری بالایی برخوردار هستند. نمونه هایی از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا در اینجا به چند نمونه از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا اشاره می کنیم: فیلم رستگاری در شاوشنک (۱۹۹۴): رد: "امید چیز خوبیه، شاید بهترین چیز. و یه چیز مطمئنه، هیچ چیز قوی تر از امید نیست." این دیالوگ به ایمان به خدا و قدرت امید در شرایط سخت زندگی اشاره دارد. فیلم فهرست شیندلر (۱۹۹۳): اسکار شیندلر: "من فقط می خواستم زندگی یک نفر را نجات دهم." این دیالوگ به ارزش ذاتی انسان و اهمیت نجات جان انسان ها از دیدگاه خداوند اشاره دارد. فیلم سکوت بره ها (۱۹۹۱): دکتر هانیبال لکتر: "خداوند در جزئیات است." این دیالوگ به ظرافت و زیبایی خلقت خداوند در دنیای پیرامون ما اشاره دارد. پارادیزو (۱۹۸۸): آلفردو: خسته شدی پدر؟ پدر روحانی: آره. موقع رفتن سرازیریه خدا کمک می کنه اما موقع برگشتن خدا فقط نگاه می کنه. الماس خونین (۲۰۰۶): بعضی وقتا این سوال برام پیش میاد که خدا مارو به خاطر بلاهایی که سر همدیگه میاریم می بخشه؟ ولی بعد به دور و برم نگاه می کنم و به ذهنم می رسه که خدا خیلی وقته اینجارو ترک کرده. نجات سربازان رایان: فرمانده: برید جلو خدا با ماست ... سرباز: اگه خدا با ماست پس کی با اوناست که مارو دارن تیکه و پاره می کنن؟ بوی خوش یک زن (۱۹۹۲): زنها ... تا حالا به زن ها فکر کردی؟ کی خلقشون کرده؟ خدا باید یه نابغه بوده باشه ... زیر نور ماه: خدا خیلی بزرگتر از اونه که بشه با گناه کردن ازش دور شد ... ستایش: حشمت فردوس: پیش خدا هم که باشی، وقتی مادرت زنگ می زنه باید جوابشو بدی. مارمولک: شاید درهای زندان به روی شما بسته باشد، اما درهای رحمت خدا همیشه روی شما باز است و اینقدر به فکر راه دروها نباشید. خدا که فقط متعلق به آدم های خوب نیست. خدا خدای آدم خلافکار هم هست. فقط خود خداست که بین بندگانش فرقی نمی گذارد. او اند لطافت، اند بخشش، بیخیال شدن، اند چشم پوشی و رفاقت است. دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم مارمولک رامبو (۱۹۸۸): موسی گانی: خدا آدمای دیوونه رو دوس داره! رمبو: چرا؟ موسی گانی: چون از اونا زیاد آفریده. سوپر نچرال: واقعا به خدا ایمان داری؟ چون اون میتونه آرامش بخش باشه. دین: ایمان دارم یه خدایی هست ولی مطمئن نیستم که اون هنوز به ما ایمان داره یا نه. کشوری برای پیرمردها نیست: تو زندگیم همیشه منتظر بودم که خدا، از یه جایی وارد زندگیم بشه ولی اون هیچوقت نیومد، البته اگر منم جای اون بودم خودمو قاطی همچین چیزی نمی کردم! دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم کشوری برای پیرمردها نیست سخن پایانی درباره دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا در هر قالبی که باشند، چه در متون کهن مذهبی، چه در اشعار و سروده ها و چه در فیلم های سینمایی، همواره گنجینه ای ارزشمند از حکمت و معرفت را به مخاطبان خود ارائه می دهند. این دیالوگ ها به ما یادآور می شوند که در جستجوی معنای زندگی و یافتن پاسخ سوالات خود، تنها نیستیم و همواره می توانیم با خالق هستی راز و نیاز کرده و از او یاری و راهنمایی بطلبیم. دیالوگ های ماندگار سینمای جهان درباره خدا گردآوری: بخش هنر و سینمای سرپوش

ویژه سرپوش