پنجشنبه ۰۱ آذر ۱۴۰۳
۱۱:۱۹ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ کد خبر: ۹۸۱۱۰۳۹۰۲
فیلم و سینمای ایران

روایت سام درخشانی از خودزنی در «خوب، بد، جلف»

سام درخشانی,اخبار فیلم و سینما,خبرهای فیلم و سینما,سینمای ایران
سام درخشانی می‌گوید: در ایران هیچ بهایی به بازیگر کمدی داده نمی‌شود و بازی در این نقش‌ها اعتباری که باید برای بازیگر به همراه داشته باشد را ندارد اما اگر بخواهید در مارکت قرار بگیرید و جزو بازیگران پرفروش باشید و برای فیلم‌ها انتخابتان کنند، ژانری که فعال است، کمدی‌ست.

به گزارش ایلنا، سام درخشانی در تازه‌ترین فعالیت خود در فیلم «خوب‌، بد، جلف، ارتش سری» به ایفای نقش پرداخته است. درخشانی در رابطه با عدم اقبال جشنواره فیلم فجر به بازیگران کمدی گفت: اساسا آن اعتباری که باید و لازم است را برای فیلم‌های کمدی درنظر نمی‌گیرند. به شخصه تنها یکی دو مورد را به خاطر دارم که در آن به فیلم‌ها و بازیگران کمدی توجه شده و به طور کل بهای لازم را به ژانر کمدی نمی‌دهند. در صورتی که می‌توان جشنواره فیلم‌های جدی و درام‌های اجتماعی را با جشنواره فیلم‌های کمدی جدا کرد اما این کار را نمی‌کنند.

وی ادامه داد: همیشه این اتفاق سبب می‌شود تا فیلم‌های کمدی در سایه قرار بگیرند و هیچ اتفاق خاصی برای آنها رخ ندهد. در جشنواره فیلمی هم که گذشت تنها به خاطر تنوع فیلم «خوب‌، بد، جلف، ارتش سری» را به جشنواره آوردند و از اول هم مشخص بود که اتفاق خاصی برای آن رخ نمی‌دهد.

این بازیگر در ادامه بیان کرد: اساسا من فکر می‌کنم که اگر فروش فیلم‌های کمدی نباشد، فیلم‌های درام هم نمی‌توانند همچون همیشه فروش خوبی داشته باشند چراکه اکنون فیلم‌های کمدی سبب می‌شود تا مردم به سینما بروند و به این ترتیب دیدن فیلم‌های دیگر را هم تجربه کنند.

درخشانی درباره ممیزی که آثار کمدی با آنها مواجه هستند، توضیح داد: به طور کل ما دچار ممیزی هستیم و همیشه هم خط قرمزهایی تعریف شده است که اصلا نمی‌دانیم منبع آن کجا هست؛ ولی مجبوریم که با آنها کنار بیاییم. البته در کمدی سعی می‌کنیم به واسطه خنداندن و طنز، زهر موضوعات را بگیریم و به همین دلیل می‌توان تا حدودی از خط قرمزها عبور کرد اما به هر حال ممیزی در داستان‌های اجتماعی بیشتر هم هست.

وی ادامه داد: ما در فیلم «خوب‌، بد، جلف، ارتش سری» به سمت خودزنی رفته‌ایم البته مردم ما با ممیزی به خوبی آشنا هستند و خط قرمزها را می‌شناسند.

این بازیگر همچنین درباره عدم فعالیت در نقش‌های جدی بیان کرد: تعداد کارهای درام و موقعیت‌های اجتماعی و مواردی از این دست کمتر به من پیشنهاد می‌شود چراکه من در ژانر کمدی جا افتاده‌ام و به نوعی جزو بازیگران پرفروش این حوزه هستم. به همین دلیل مارکت ما را به سمتی می‌برد که پیشنهادهایی از این دست، بیشتر  دارم. گرچه در تلاش هستم چند نقش جدی هم انتخاب کنم به همین دلیل امسال یک کار خوب به اسم «مرده‌خور» داشتم که متاسفانه به دلیل ممیزی‌ها به جشنواره راه پیدا نکرد.

درخشانی در ادامه بیان کرد: قطعا من هم دوست دارم، کارهایی را انجام دهم که بیشتر دیده شوم و به واسطه آنها تقدیر شوم و جایزه بگیرم که این اتفاق متاسفانه برای فیلم‌های کمدی نمی‌افتد. به هر حال جبر و شرایط مرا هم به سمتی می‌برد و علاقه من به سمت دیگری یعنی درام‌های اجتماعی است. البته این به آن معنا نیست که من کمدی را دوست ندارم بلکه فکر می‌کنم تا حدودی هم از پس بازی کردن در این نقش‌ها برآمده‌ام ولی خب همیشه دست‌کم در ایران بهایی به بازیگر کمدی داده نمی‌شود و بازی در این نقش‌ها اعتباری که باید برای بازیگر به همراه داشته باشد را ندارد.

وی در پایان گفت: در نهایت باید بگویم که اگر بخواهید در مارکت قرار بگیرید و جزو بازیگران پرفروش باشید و برای فیلم‌ها انتخابتان کنند، ژانری که فعال است، کمدی‌ست. به نوعی در حوزه درام، یک یا دو بازیگر داریم که فیلم‌هایشان پرفروش می‌شود ولی در ژانر کمدی ۱۰ تا ۱۵ بازیگر پرفروش داریم. به همین خاطر گرایش به این سمت مقداری بیشتر شده است.

  • 19
  • 3
۵۰%
همه چیز درباره
نظر شما چیست؟
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی:۰
غیر قابل انتشار: ۰
جدیدترین
قدیمی ترین
مشاهده کامنت های بیشتر
هیثم بن طارق آل سعید بیوگرافی هیثم بن طارق آل سعید؛ حاکم عمان

تاریخ تولد: ۱۱ اکتبر ۱۹۵۵ 

محل تولد: مسقط، مسقط و عمان

محل زندگی: مسقط

حرفه: سلطان و نخست وزیر کشور عمان

سلطنت: ۱۱ ژانویه ۲۰۲۰

پیشین: قابوس بن سعید

ادامه
بزرگمهر بختگان زندگینامه بزرگمهر بختگان حکیم بزرگ ساسانی

تاریخ تولد: ۱۸ دی ماه د ۵۱۱ سال پیش از میلاد

محل تولد: خروسان

لقب: بزرگمهر

حرفه: حکیم و وزیر

دوران زندگی: دوران ساسانیان، پادشاهی خسرو انوشیروان

ادامه
صبا آذرپیک بیوگرافی صبا آذرپیک روزنامه نگار سیاسی و ماجرای دستگیری وی

تاریخ تولد: ۱۳۶۰

ملیت: ایرانی

نام مستعار: صبا آذرپیک

حرفه: روزنامه نگار و خبرنگار گروه سیاسی روزنامه اعتماد

آغاز فعالیت: سال ۱۳۸۰ تاکنون

ادامه
یاشار سلطانی بیوگرافی روزنامه نگار سیاسی؛ یاشار سلطانی و حواشی وی

ملیت: ایرانی

حرفه: روزنامه نگار فرهنگی - سیاسی، مدیر مسئول وبگاه معماری نیوز

وبگاه: yasharsoltani.com

شغل های دولتی: کاندید انتخابات شورای شهر تهران سال ۱۳۹۶

حزب سیاسی: اصلاح طلب

ادامه
زندگینامه امام زاده صالح زندگینامه امامزاده صالح تهران و محل دفن ایشان

نام پدر: اما موسی کاظم (ع)

محل دفن: تهران، شهرستان شمیرانات، شهر تجریش

تاریخ تاسیس بارگاه: قرن پنجم هجری قمری

روز بزرگداشت: ۵ ذیقعده

خویشاوندان : فرزند موسی کاظم و برادر علی بن موسی الرضا و برادر فاطمه معصومه

ادامه
شاه نعمت الله ولی زندگینامه شاه نعمت الله ولی؛ عارف نامدار و شاعر پرآوازه

تاریخ تولد: ۷۳۰ تا ۷۳۱ هجری قمری

محل تولد: کوهبنان یا حلب سوریه

حرفه: شاعر و عارف ایرانی

دیگر نام ها: شاه نعمت‌الله، شاه نعمت‌الله ولی، رئیس‌السلسله

آثار: رساله‌های شاه نعمت‌الله ولی، شرح لمعات

درگذشت: ۸۳۲ تا ۸۳۴ هجری قمری

ادامه
نیلوفر اردلان بیوگرافی نیلوفر اردلان؛ سرمربی فوتسال و فوتبال بانوان ایران

تاریخ تولد: ۸ خرداد ۱۳۶۴

محل تولد: تهران 

حرفه: بازیکن سابق فوتبال و فوتسال، سرمربی تیم ملی فوتبال و فوتسال بانوان

سال های فعالیت: ۱۳۸۵ تاکنون

قد: ۱ متر و ۷۲ سانتی متر

تحصیلات: فوق لیسانس مدیریت ورزشی

ادامه
حمیدرضا آذرنگ بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ؛ بازیگر سینما و تلویزیون ایران

تاریخ تولد: تهران

محل تولد: ۲ خرداد ۱۳۵۱ 

حرفه: بازیگر، نویسنده، کارگردان و صداپیشه

تحصیلات: روان‌شناسی بالینی از دانشگاه آزاد رودهن 

همسر: ساناز بیان

ادامه
محمدعلی جمال زاده بیوگرافی محمدعلی جمال زاده؛ پدر داستان های کوتاه فارسی

تاریخ تولد: ۲۳ دی ۱۲۷۰

محل تولد: اصفهان، ایران

حرفه: نویسنده و مترجم

سال های فعالیت: ۱۳۰۰ تا ۱۳۴۴

درگذشت: ۲۴ دی ۱۳۷۶

آرامگاه: قبرستان پتی ساکونه ژنو

ادامه
دیالوگ های ماندگار درباره خدا

دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا پنجره ای به دنیای درون انسان می گشایند و راز و نیاز او با خالق هستی را به تصویر می کشند. در این مقاله از سرپوش به بررسی این دیالوگ ها در ادیان مختلف، ادبیات فارسی و سینمای جهان می پردازیم و نمونه هایی از دیالوگ های ماندگار درباره خدا را ارائه می دهیم. دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا همیشه در تاریکی سینما طنین انداز شده اند و ردی عمیق بر جان تماشاگران بر جای گذاشته اند. این دیالوگ ها می توانند دریچه ای به سوی دنیای معنویت و ایمان بگشایند و پرسش های بنیادین بشری درباره هستی و آفریننده آن را به چالش بکشند. دیالوگ های ماندگار و زیبا درباره خدا نمونه دیالوگ درباره خدا به دلیل قدرت شگفت انگیز سینما در به تصویر کشیدن احساسات و مفاهیم عمیق انسانی، از تاثیرگذاری بالایی برخوردار هستند. نمونه هایی از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا در اینجا به چند نمونه از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا اشاره می کنیم: فیلم رستگاری در شاوشنک (۱۹۹۴): رد: "امید چیز خوبیه، شاید بهترین چیز. و یه چیز مطمئنه، هیچ چیز قوی تر از امید نیست." این دیالوگ به ایمان به خدا و قدرت امید در شرایط سخت زندگی اشاره دارد. فیلم فهرست شیندلر (۱۹۹۳): اسکار شیندلر: "من فقط می خواستم زندگی یک نفر را نجات دهم." این دیالوگ به ارزش ذاتی انسان و اهمیت نجات جان انسان ها از دیدگاه خداوند اشاره دارد. فیلم سکوت بره ها (۱۹۹۱): دکتر هانیبال لکتر: "خداوند در جزئیات است." این دیالوگ به ظرافت و زیبایی خلقت خداوند در دنیای پیرامون ما اشاره دارد. پارادیزو (۱۹۸۸): آلفردو: خسته شدی پدر؟ پدر روحانی: آره. موقع رفتن سرازیریه خدا کمک می کنه اما موقع برگشتن خدا فقط نگاه می کنه. الماس خونین (۲۰۰۶): بعضی وقتا این سوال برام پیش میاد که خدا مارو به خاطر بلاهایی که سر همدیگه میاریم می بخشه؟ ولی بعد به دور و برم نگاه می کنم و به ذهنم می رسه که خدا خیلی وقته اینجارو ترک کرده. نجات سربازان رایان: فرمانده: برید جلو خدا با ماست ... سرباز: اگه خدا با ماست پس کی با اوناست که مارو دارن تیکه و پاره می کنن؟ بوی خوش یک زن (۱۹۹۲): زنها ... تا حالا به زن ها فکر کردی؟ کی خلقشون کرده؟ خدا باید یه نابغه بوده باشه ... زیر نور ماه: خدا خیلی بزرگتر از اونه که بشه با گناه کردن ازش دور شد ... ستایش: حشمت فردوس: پیش خدا هم که باشی، وقتی مادرت زنگ می زنه باید جوابشو بدی. مارمولک: شاید درهای زندان به روی شما بسته باشد، اما درهای رحمت خدا همیشه روی شما باز است و اینقدر به فکر راه دروها نباشید. خدا که فقط متعلق به آدم های خوب نیست. خدا خدای آدم خلافکار هم هست. فقط خود خداست که بین بندگانش فرقی نمی گذارد. او اند لطافت، اند بخشش، بیخیال شدن، اند چشم پوشی و رفاقت است. دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم مارمولک رامبو (۱۹۸۸): موسی گانی: خدا آدمای دیوونه رو دوس داره! رمبو: چرا؟ موسی گانی: چون از اونا زیاد آفریده. سوپر نچرال: واقعا به خدا ایمان داری؟ چون اون میتونه آرامش بخش باشه. دین: ایمان دارم یه خدایی هست ولی مطمئن نیستم که اون هنوز به ما ایمان داره یا نه. کشوری برای پیرمردها نیست: تو زندگیم همیشه منتظر بودم که خدا، از یه جایی وارد زندگیم بشه ولی اون هیچوقت نیومد، البته اگر منم جای اون بودم خودمو قاطی همچین چیزی نمی کردم! دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم کشوری برای پیرمردها نیست سخن پایانی درباره دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا در هر قالبی که باشند، چه در متون کهن مذهبی، چه در اشعار و سروده ها و چه در فیلم های سینمایی، همواره گنجینه ای ارزشمند از حکمت و معرفت را به مخاطبان خود ارائه می دهند. این دیالوگ ها به ما یادآور می شوند که در جستجوی معنای زندگی و یافتن پاسخ سوالات خود، تنها نیستیم و همواره می توانیم با خالق هستی راز و نیاز کرده و از او یاری و راهنمایی بطلبیم. دیالوگ های ماندگار سینمای جهان درباره خدا گردآوری: بخش هنر و سینمای سرپوش

ویژه سرپوش