جمعه ۱۱ آبان ۱۴۰۳
۱۴:۰۳ - ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ کد خبر: ۱۴۰۲۱۲۰۷۰۲
فیلم و سینمای جهان

کوین کاستنر در «افق» دیده شد/ وسترن حماسی بزرگ‌ترین مبارزه بازیگر

فیلم افق,حضور کوین کاستنر در فیلم افق
کوین کاستنر با رونمایی از تیزر فیلم «افق» توضیح داد که چرا ساختن این وسترن حماسی بزرگترین مبارزه او تاکنون بوده است.

به گزارش مهر به نقل از ورایتی، «افق: حماسه آمریکایی» اولین حماسه چهار قسمتی برنامه‌ریزی شده کوین کاستنر درباره غرب آمریکا است. این بازیگر برنده ۲ جایزه اسکار در گفت‌وگوی مجازی با خبرنگاران از این فیلم سخن گفت.

فصل ۱ و ۲ «افق» از سوی برادران وارنر اکران می‌شود و اولین فیلم ۲۸ ژوئن و دومین فیلم ۱۶ آگوست ۲۰۲۴ اکران خواهد شد.

هدف کاستنر از ساخت تیزر فیلم «افق» این بود که لحظاتی از فیلم را نشان دهد که ترجمانی از حس سواری مخاطبان در گستره ۱۵ ساله گسترش و سکونت در غرب آمریکا قبل و بعد از جنگ داخلی باشد.

در تریلر سه دقیقه‌ای فیلم «افق»، گروه بازیگران معرفی می‌شوند که نقش اصلی را شخصیت هیز الیسون با بازی کاستنر برعهده دارد. با مناظری خیره‌کننده از یوتا، این فیلم پیروزی‌ها و تراژدی‌های ناشی از ایدئولوژی را بررسی می‌کند و آن‌ها را با تصاویری اکشن به تصویر می‌کشد. همبازی‌های وی در این فیلم سینا میلر، سام ورتینگتون، ینا مالون، ابی لی، مایکل روکر، دنی هیوستون، لوک ویلسون، ایزابل فورمن، جف فاهی، ویل پاتون، تانتانکا مینز، اوون کرو کفش، الا هانت و جیمی کمبل باور هستند.

در میان این فیلم، صحنه دلخراشی وجود دارد که در آن خانواده میلر مورد حمله مهاجمان نادیده‌ای قرار می‌گیرند که تیر به خانه‌شان شلیک می‌کنند و آن را به آتش می‌کشند. خانواده از هم جدا می‌شوند و میلر و دخترش در زیرزمین مخفی می‌شوند، در حالی که پسر با پدرش برای مبارزه می‌رود. این کلیپ همچنین شخصیت ویلسون را نشان می‌دهد که گروهی از مهاجران را در امتداد سفر به غرب هدایت می‌کند. در صحنه‌هایی از مراسم تشییع جنازه، او با ناامیدی می‌گوید: تمام تلاشم این است تا آنجا که بتوانم، تا آنجا که بتوانم، به افراد بیشتری کمک کنم.

معرفی رسمی فیلم نشان می‌دهد که این فیلم فریب غرب قدیم و چگونگی پیروزی - و از دست دادن آن - را از طریق خون، عرق و اشک بسیار بررسی می‌کند. ماجراجویی سینمایی جاه طلبانه کاستنر که چهار سال جنگ داخلی را در بر می‌گیرد، از ۱۸۶۱ تا ۱۸۶۵، مخاطبان را به سفری احساسی در سراسر کشوری که در حال جنگ با خودش است، می‌برد؛ جنگی که از دید خانواده‎ها، دوستان و دشمنان تجربه می‌شود و همه تلاش دارند تا آنچه را که واقعاً هستند در آن کشف کنند.

کاستنر علاوه بر ایفای نقش در این فیلم، کارگردان آن نیز برمبنای فیلمنامه‌ای است که با همراهی جان بیرد نوشته است. «افق: حماسه آمریکایی» چهارمین تلاش کارگردانی کاستنر پس از «محدوده باز» در سال ۲۰۰۳، «پستچی» محصول ۱۹۹۷ و «با گرگ‌ها می‌رقصد» برنده اسکار بهترین فیلم در سال ۱۹۹۰ است.

کاستنر در پاسخ به این سوال که آیا ساختن «افق» از «با گرگ‌ها می رقصد» دشوارتر است، گفت: این به مراتب بزرگترین مبارزه من است. من از آنچه توانستیم با این فیلم به دست آوریم شوکه شده‌ام. من «با گرگ‌ها می‌رقصد» را در ۱۰۶ روز فیلمبرداری کردم و فیلمی را که اکنون می‌بینید در ۵۲ روز. خیلی چیزها یاد گرفتم و تلاش کردم تا آن را به مخاطبان هم نشان دهم و حالا ۴ فیلم دارم.

کاستنر در این گفت‌وگو توضیح داد که چرا بیش از ۳۰ سال به این ایده فکر کرده است. وی گفت: از عشق از پا درآمدن سخت است. من چنین کاری نمی‌کنم. چیزهایی که حس کلاسیک دارند از دست نمی‌روند. فکر می‌کنم آنها در هر دهه وجود دارند. این فرصتی است که ما در سینما داریم تا چیزی بسازیم که از اولین آخر هفته افتتاحیه‌اش مدت‌ها ادامه پیدا کند. من هرگز برای فروش آخر هفته‌ها حساب باز نمی‌کنم؛ برای من افرادی اهمیت دارند که بخواهند دوباره و دوباره فیلم را تماشا کنند.

کاستنر حتی وقتی کسی حاضر نبود برای تامین مالی فیلم قدم پیش بگذارد، منصرف نشد. او در این باره گفت: افراد زیادی هستند که می‌دانند من کمی سرسخت هستم یا چیزی در این مایه‌ها!

از نظر لحن فیلم، اما او می‌خواست از تمدن‌ فرسوده وسترن فاصله بگیرد.

وی اظهار کرد: وسترن‌های زیادی داریم که خوب نیستند، چون خیلی ساده شده‌اند. وسترن‌ها در واقع پیچیده هستند، زیرا اینجا دیزنی لند نیست. اینها زندگی واقعی بودند. مردم فقط راه خود را باز می‌کردند. زن‌ها فقط سعی می‌کردند خانواده‌شان را تمیز نگه دارند، به آنها غذا بدهند و در واقع آن‌ها تا حد مرگ کار کردند. عمر زنان کوتاه بود. تنها کاری که آنها انجام می‌دادند این بود که باید کار می‌کردند. من جذب آن‌ها شدم. همیشه جذب چیزهای کوچکی می‌‎شوم که مردم باید تحمل می‌کردند.

کاستنر گفت، از آنجایی که او به این داستان بسیار علاقه داشت، در نهایت متوجه شد که باید آن را بسازد که به این معناست که برای انجام آن از نظر مالی باید به خود متکی می‌بود.

وی اعتراف کرد: شاید هوشمندانه‌ترین کار نباشد، اما خانه ۱۰ هکتاری ام را در سانتا باربارا به خطر انداختم تا سرمایه ساخت این فیلم‌ را تهیه کنم. من روی مردم حساب می‌کنم. من روی این حساب می‌کنم که فیلم واضح و گویا باشد و با در نظر گرفتن این موضوع، خودم را به سمت غرب کشاندم و راه افتادم تا این فیلم را در یوتا بسازم.

کاستنر سپس توضیح داد که چرا فیلم را در این بخش آمریکا ساخته است. او گفت: وقتی از یوتا عبور می‌کنید، جادو است ولی کار برای ما آسان نبود. چیزهایی که در سایر ایالت‌ها راحت وجود دارد، اینجا نبود ... اما من به نوعی تصمیم هوشمندانه تجاری را کنار گذاشتم و به فکر این نبودم که هزینه کمتری بکنم. تولید بیش از ۱۰۰ میلیون دلار در یوتا بیشتر هزینه برداشت و بیش از ۵۰۰ نفر را در طول فیلمبرداری به کار گرفت. ما بر ایالت تاثیر گذاشتیم، اما دولت بر من تاثیر گذاشت.

کاستنر گفت هر چه بیشتر شروع به فکر کردن به آن کردم، بیشتر متوجه شدم که رویاها، رفتن به غرب، همیشه آن بیرون هستند؛ در «افق» و برای همین این اسم را انتخاب کردم.

وی در توضیح گفت: همه همیشه به دنبال چیزی هستند؛ حتی امروز، در روابطی که داریم و کار می‌کنیم در جست وجوی چیزی هستیم. دنبال خانه هستیم، دنبال هوای تازه هستیم و تاریخ ۲۰۰ ساله ما در سراسر این کشور همین بوده است.

کاستنر همچنین به بی‌عدالتی‌هایی که این فیلم حماسی به آنها پرداخته، اشاره کرد و به‌ویژه به دوران جنگ داخلی تاکید کرد و یادآور شد که آن را نشانه‌ کشورش می خواند که هر جور به آن نگاه کنیم، باز معنی‌اش از دست دادن زندگی است.

وی گفت: این‌ها مسایلی است که هنوز حل نکرده‌ایم، همچنان در تلاش هستیم تا به عنوان یک ملت با آنها کنار بیاییم؛ اما این‌ها غرب را در یک چشم به هم زدن نابود کرد.

کاستنر که در ژانر وسترن یا کابوی تجریه زیادی دارد، یادآوری کرد سعی ندارد با فیلم جدیدش چرخ را دوباره اختراع کند.

وی ادامه داد: به دنبال این نیستم که رکورد بزنم یا درس تاریخ بسازم. من فقط از یک راه به فیلم‌ها نگاه می‌کنم؛ دنبال اکشن می‌روم و به درگیری مسلحانه می‌رسم اما شاید به روش دیگری به آنجا برسم. غرب مکانی واقعی با مسایل واقعی است.

وی درباره اهدافی که از ساخت این فیلم داشت گفت: می‌خواهم دختر کوچکم ببیند مادربزرگ بزرگ، بزرگ و بزرگش چه چیزی را پشت سر گذاشته است.

ولی در مقیاس بزرگ‌تر کاستنر امیدوار است که این سفر ارزش پول تماشاگران سینما را داشته باشد.

وی ادامه داد: قدیمی‌ترین نوع قصه گفتن حرفه‌ای، نشستن در اطراف آتش است. همه ما می‌خواهیم یک صدای خوب بشنویم و نمی‌خواهیم کسی وقت ما را تلف کند. من امیدوارم وقت شما را تلف نکنم، ۴ فیلم درست کردم و مایلم همه ما با آن‌ها سفرها کنیم و سعی کنیم درک بالایی از اولین سفر داشته باشیم. دومی قبلا فیلمبرداری شده است. من دوباره به سمت غرب می‌روم، سنگی را در سربالایی هل می‌دهم و سعی می‌کنم سنگ سوم را بالا ببرم و فیلم را بسازم.

کاستنر گفت: در زندگی به شدت راضی هستم که خدا به من اجازه داد تا این ۲ مورد اول را انجام دهم. حداقلش این است که به غرب رفتم.

  • 18
  • 5
۵۰%
نظر شما چیست؟
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی:۰
غیر قابل انتشار: ۰
جدیدترین
قدیمی ترین
مشاهده کامنت های بیشتر
هیثم بن طارق آل سعید بیوگرافی هیثم بن طارق آل سعید؛ حاکم عمان

تاریخ تولد: ۱۱ اکتبر ۱۹۵۵ 

محل تولد: مسقط، مسقط و عمان

محل زندگی: مسقط

حرفه: سلطان و نخست وزیر کشور عمان

سلطنت: ۱۱ ژانویه ۲۰۲۰

پیشین: قابوس بن سعید

ادامه
بزرگمهر بختگان زندگینامه بزرگمهر بختگان حکیم بزرگ ساسانی

تاریخ تولد: ۱۸ دی ماه د ۵۱۱ سال پیش از میلاد

محل تولد: خروسان

لقب: بزرگمهر

حرفه: حکیم و وزیر

دوران زندگی: دوران ساسانیان، پادشاهی خسرو انوشیروان

ادامه
صبا آذرپیک بیوگرافی صبا آذرپیک روزنامه نگار سیاسی و ماجرای دستگیری وی

تاریخ تولد: ۱۳۶۰

ملیت: ایرانی

نام مستعار: صبا آذرپیک

حرفه: روزنامه نگار و خبرنگار گروه سیاسی روزنامه اعتماد

آغاز فعالیت: سال ۱۳۸۰ تاکنون

ادامه
یاشار سلطانی بیوگرافی روزنامه نگار سیاسی؛ یاشار سلطانی و حواشی وی

ملیت: ایرانی

حرفه: روزنامه نگار فرهنگی - سیاسی، مدیر مسئول وبگاه معماری نیوز

وبگاه: yasharsoltani.com

شغل های دولتی: کاندید انتخابات شورای شهر تهران سال ۱۳۹۶

حزب سیاسی: اصلاح طلب

ادامه
زندگینامه امام زاده صالح زندگینامه امامزاده صالح تهران و محل دفن ایشان

نام پدر: اما موسی کاظم (ع)

محل دفن: تهران، شهرستان شمیرانات، شهر تجریش

تاریخ تاسیس بارگاه: قرن پنجم هجری قمری

روز بزرگداشت: ۵ ذیقعده

خویشاوندان : فرزند موسی کاظم و برادر علی بن موسی الرضا و برادر فاطمه معصومه

ادامه
شاه نعمت الله ولی زندگینامه شاه نعمت الله ولی؛ عارف نامدار و شاعر پرآوازه

تاریخ تولد: ۷۳۰ تا ۷۳۱ هجری قمری

محل تولد: کوهبنان یا حلب سوریه

حرفه: شاعر و عارف ایرانی

دیگر نام ها: شاه نعمت‌الله، شاه نعمت‌الله ولی، رئیس‌السلسله

آثار: رساله‌های شاه نعمت‌الله ولی، شرح لمعات

درگذشت: ۸۳۲ تا ۸۳۴ هجری قمری

ادامه
نیلوفر اردلان بیوگرافی نیلوفر اردلان؛ سرمربی فوتسال و فوتبال بانوان ایران

تاریخ تولد: ۸ خرداد ۱۳۶۴

محل تولد: تهران 

حرفه: بازیکن سابق فوتبال و فوتسال، سرمربی تیم ملی فوتبال و فوتسال بانوان

سال های فعالیت: ۱۳۸۵ تاکنون

قد: ۱ متر و ۷۲ سانتی متر

تحصیلات: فوق لیسانس مدیریت ورزشی

ادامه
حمیدرضا آذرنگ بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ؛ بازیگر سینما و تلویزیون ایران

تاریخ تولد: تهران

محل تولد: ۲ خرداد ۱۳۵۱ 

حرفه: بازیگر، نویسنده، کارگردان و صداپیشه

تحصیلات: روان‌شناسی بالینی از دانشگاه آزاد رودهن 

همسر: ساناز بیان

ادامه
محمدعلی جمال زاده بیوگرافی محمدعلی جمال زاده؛ پدر داستان های کوتاه فارسی

تاریخ تولد: ۲۳ دی ۱۲۷۰

محل تولد: اصفهان، ایران

حرفه: نویسنده و مترجم

سال های فعالیت: ۱۳۰۰ تا ۱۳۴۴

درگذشت: ۲۴ دی ۱۳۷۶

آرامگاه: قبرستان پتی ساکونه ژنو

ادامه
دیالوگ های ماندگار درباره خدا

دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا پنجره ای به دنیای درون انسان می گشایند و راز و نیاز او با خالق هستی را به تصویر می کشند. در این مقاله از سرپوش به بررسی این دیالوگ ها در ادیان مختلف، ادبیات فارسی و سینمای جهان می پردازیم و نمونه هایی از دیالوگ های ماندگار درباره خدا را ارائه می دهیم. دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا همیشه در تاریکی سینما طنین انداز شده اند و ردی عمیق بر جان تماشاگران بر جای گذاشته اند. این دیالوگ ها می توانند دریچه ای به سوی دنیای معنویت و ایمان بگشایند و پرسش های بنیادین بشری درباره هستی و آفریننده آن را به چالش بکشند. دیالوگ های ماندگار و زیبا درباره خدا نمونه دیالوگ درباره خدا به دلیل قدرت شگفت انگیز سینما در به تصویر کشیدن احساسات و مفاهیم عمیق انسانی، از تاثیرگذاری بالایی برخوردار هستند. نمونه هایی از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا در اینجا به چند نمونه از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا اشاره می کنیم: فیلم رستگاری در شاوشنک (۱۹۹۴): رد: "امید چیز خوبیه، شاید بهترین چیز. و یه چیز مطمئنه، هیچ چیز قوی تر از امید نیست." این دیالوگ به ایمان به خدا و قدرت امید در شرایط سخت زندگی اشاره دارد. فیلم فهرست شیندلر (۱۹۹۳): اسکار شیندلر: "من فقط می خواستم زندگی یک نفر را نجات دهم." این دیالوگ به ارزش ذاتی انسان و اهمیت نجات جان انسان ها از دیدگاه خداوند اشاره دارد. فیلم سکوت بره ها (۱۹۹۱): دکتر هانیبال لکتر: "خداوند در جزئیات است." این دیالوگ به ظرافت و زیبایی خلقت خداوند در دنیای پیرامون ما اشاره دارد. پارادیزو (۱۹۸۸): آلفردو: خسته شدی پدر؟ پدر روحانی: آره. موقع رفتن سرازیریه خدا کمک می کنه اما موقع برگشتن خدا فقط نگاه می کنه. الماس خونین (۲۰۰۶): بعضی وقتا این سوال برام پیش میاد که خدا مارو به خاطر بلاهایی که سر همدیگه میاریم می بخشه؟ ولی بعد به دور و برم نگاه می کنم و به ذهنم می رسه که خدا خیلی وقته اینجارو ترک کرده. نجات سربازان رایان: فرمانده: برید جلو خدا با ماست ... سرباز: اگه خدا با ماست پس کی با اوناست که مارو دارن تیکه و پاره می کنن؟ بوی خوش یک زن (۱۹۹۲): زنها ... تا حالا به زن ها فکر کردی؟ کی خلقشون کرده؟ خدا باید یه نابغه بوده باشه ... زیر نور ماه: خدا خیلی بزرگتر از اونه که بشه با گناه کردن ازش دور شد ... ستایش: حشمت فردوس: پیش خدا هم که باشی، وقتی مادرت زنگ می زنه باید جوابشو بدی. مارمولک: شاید درهای زندان به روی شما بسته باشد، اما درهای رحمت خدا همیشه روی شما باز است و اینقدر به فکر راه دروها نباشید. خدا که فقط متعلق به آدم های خوب نیست. خدا خدای آدم خلافکار هم هست. فقط خود خداست که بین بندگانش فرقی نمی گذارد. او اند لطافت، اند بخشش، بیخیال شدن، اند چشم پوشی و رفاقت است. دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم مارمولک رامبو (۱۹۸۸): موسی گانی: خدا آدمای دیوونه رو دوس داره! رمبو: چرا؟ موسی گانی: چون از اونا زیاد آفریده. سوپر نچرال: واقعا به خدا ایمان داری؟ چون اون میتونه آرامش بخش باشه. دین: ایمان دارم یه خدایی هست ولی مطمئن نیستم که اون هنوز به ما ایمان داره یا نه. کشوری برای پیرمردها نیست: تو زندگیم همیشه منتظر بودم که خدا، از یه جایی وارد زندگیم بشه ولی اون هیچوقت نیومد، البته اگر منم جای اون بودم خودمو قاطی همچین چیزی نمی کردم! دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم کشوری برای پیرمردها نیست سخن پایانی درباره دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا در هر قالبی که باشند، چه در متون کهن مذهبی، چه در اشعار و سروده ها و چه در فیلم های سینمایی، همواره گنجینه ای ارزشمند از حکمت و معرفت را به مخاطبان خود ارائه می دهند. این دیالوگ ها به ما یادآور می شوند که در جستجوی معنای زندگی و یافتن پاسخ سوالات خود، تنها نیستیم و همواره می توانیم با خالق هستی راز و نیاز کرده و از او یاری و راهنمایی بطلبیم. دیالوگ های ماندگار سینمای جهان درباره خدا گردآوری: بخش هنر و سینمای سرپوش

ویژه سرپوش