پنجشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۳
۱۱:۳۵ - ۱۰ دي ۱۴۰۳ کد خبر: ۱۴۰۳۱۰۰۵۹۴
فیلم و سینمای جهان

دخل و خرج سینمای دنیا در ۲۰۲۴/ در هالیوود هم طنزها پرفروش هستند؟

فیلم های سینمایی 2024,میزان فروش فیلم های هالیوودی در سال 2024

روزنامه فرهیختگان نوشت: سال ۲۰۲۴ روز‌های پُرخبر و پُرتیتر کم نداشت و جای سینما هم با وجود برتری صنعت سریال‌سازی در این روزگار در اخبار مربوط به حوزه فرهنگ و هنر جهان خالی نبود و ما هرازگاهی با پدیده شکسته شدن رکورد فروش و یا برآورده نشدن انتظارات گیشه نسبت به فلان فیلمساز و بهمان بازیگر روبه‌رو می‌شدیم. بلاک‌باستر‌ها، فیلم‌های بیگ‌پروداکشن و انیمیشن‌ها کمافی‌السابق در صدر فهرست اخبار مربوط به فروش قرار گرفتند و تحلیل‌گران حوزه اقتصاد سینما به شکست‌ها و پیروزی‌های آن‌ها واکنش نشان دادند. آثاری نظیر «inside out»، قسمت سوم «ددپول»، «جوکر: جنون مشترک»، «آرگایل»، «مگالوپلیس» و... باتوجه به شکست‌ها و موفقیت‌هایشان در اکران عمومی وضع آینده صنعت سینما را مشخص خواهند کرد و به صاحبان سرمایه و رؤسای کمپانی‌های بزرگ این پیام را می‌رسانند که در ادامه برای پولدارتر شدن و نخوابیدن سرمایه‌شان در بازار و جلوگیری از هرز رفتن آن باید چه تدابیری اتخاذ کنند.

آن‌ها برای تصاحب سهم بیشتر از کیکِ خوشمزه بازار نیازمند آنند که به ذهن مخاطبان جهت دهند و افکارشان را به اشکال مختلف مدیریت کنند تا نظر ایشان به تماشای فیلمی که کمپانی ایکس یا ایگرگ تولید کرده و به پخش رسانده جلب شود. موضوع این گزارش هم قطعاً بررسی فرایند چگونه به پول رسیدن در سینما نیست و قصدی هم برای نشان دادن این هدف که کارکرد این هنر در عصر سرمایه‌داری نظارتی و شرکت‌محور چیست و روند‌های معقول رسیدن به آن چگونه است نداریم و تنها می‌خواهیم شکست‌ها و پیروزی‌های بزرگ در باکس‌آفیس سالی که گذشت را با هم مرور کنیم، ولی بد نیست بدانیم وضعیت سینما در حال حاضر به‌گونه‌ای پیش می‌رود که نمی‌توان چندان تصور روشنی به آن در آینده داشت چون هم نقش عامل انسانی در پروسه تولید آثار به‌مرور در حال کاهش است و هم تأکید بر داشتن قصه و روایت برخلاف گذشته دیگر محلی از اعراب ندارد. به عبارت دیگر، صنعت و منطق حاکم بر آن، هنر و به‌خصوص «سینما» را بیش از هر زمان دیگری تبدیل به ماشین چاپ پول کرده و فکر خلاق را به سمت حاشیه سوق داده است. 

درون بیرون ۲

موفقیت قسمت دوم انیمیشن «درون‌بیرون» یا همان inside out پیش از اکران در آمریکای شمالی و دیگر نقاط جهان قابل پیش‌بینی بود ولی کمتر کسی فکر می‌کرد که محصول جذاب استودیو پیکسار بتواند به محبوبیت و فروشی به این میزان دست پیدا کند و تماشای قصه بدیع و تازه «رایلی» را تبدیل به درخواستی همیشگی از جانب تماشاگران کند. فیلم با بودجه ۲۰۰ میلیون دلاری کلید ‌زده شد و از ۱۴ ژوئن در سینما‌های آمریکا به روی پرده رفت. درون بیرون۲ در بدو ورود به جدول باکس‌آفیس یکی پس از دیگری رکورد‌ها را شکست و خیلی زود در صدر فهرست آثار پرفروش سال قرار گرفت. اما این تنها دستاورد انیمیشن محبوب قصه ما نبود. دستپخت لذیذ «کلسی من» (کارگردان اثر) هم بدل به پُرفروش‌ترین محصول تاریخ استودیو پیکسار شد و هم در ادامه رتبه اول انیمیشن‌های بفروش تاریخ را از چنگ «شیرشاه» (۲۰۱۹) درآورد. اگر سال ۲۰۱۹ با اکران قسمت دوم «‌یخ‌زده»، «داستان اسباب‌بازی۴» و «شیرشاه» ایام خوش‌خوشان انیمیشن بود، پنج سال بعد، پیکسار با تولید درون بیرون۲ قله فروش را به تنهایی فتح کرد و به نام خود سند زد. درون بیرون۲ با فروش جهانی ۱ میلیارد و ۶۹۸ میلیون دلاری و فروش ۶۵۲ میلیونی در بازار آمریکای شمالی نه‌تنها به انیمیشنی تاریخ‌ساز بدل شد، بلکه جایگاه نخست آثار پرفروش سال ۲۰۲۴ را نیز به دست آورد. 

ددپول و ولورین (ددپول ۳) 

مارول کامیکس درسال ۲۰۲۴ هم نقش مهمی در باکس‌آفیس داشت و با نسخه جدید فیلم ابرقهرمانی ددپول و ولورین پس از درون بیرون۲ رتبه دوم آثار پرفروش سینمای جهان را به دست آورد. بودجه این فیلم هم در رسانه‌ها ۲۰۰ میلیون دلار تخمین‌زده شد که رقم گزافی برای آثار مارول نیست. ددپول و ولورین بیش از ۶۳۶ میلیون دلار در آمریکا و کانادا فروخت و درمجموع فروش جهانی هم به رقم بسیار خوب ۱ میلیارد و ۳۳۸ میلیون دلار رسید. موفقیت این فیلم در گیشه سبب شد تا «شان لوی» به‌عنوان کارگردان نسبت به تولید قسمت چهارم ددپول ابراز آمادگی کرده و سونی پیکچرز و مارول را به کسب رکورد‌های تازه امیدوار کند. ساخت آثار ابرقهرمانانه در کنار انیمیشن‌ها در این سال‌ها تا حدود زیادی انتظارات بازار را برآورده کرده‌؛ به‌طوری‌که پیش‌بینی می‌شود تا توقف این روند مدت زیادی باقی مانده و بازار هم از شرط بستن روی اسب برنده دست‌بردار نیست. 

مگالوپلیس 

سال ۲۰۲۴ اخبار بد و ناامیدکننده هم کم نداشت. «فرانسیس فوردکاپولا» به‌عنوان یکی از چهره‌های شاخص موج نوی هالیوود و فیلمساز برجسته آمریکایی با جدیدترین و شخصی‌ترین اثرش، یعنی «مگالوپلیس» وارد رقابت با دیگر باکس‌آفیس شد ولی درنهایت با سر به زمین خورد. او بخش اعظمی از بودجه ۱۲۰ میلیون دلاری فیلمش را با فروش تاکستان شخصی‌اش تأمین کرد و حتی برای کمپین تبلیغاتی از جیب مایه گذاشت ولی تمام این موارد باعث نشد که مردم برای تماشای فیلم تازه کارگردانِ «اینک آخرالزمان» گریبان چاک دهند و خودشان را به سالن سینما برسانند. اکران افتتاحیه مگالوپلیس، ۴ میلیون دلار بیشتر به حساب کاپولا واریز نکرد و فیلم در ادامه هم فروش بسیار ناامیدکننده‌ای داشت و به زور چیزی بیش از ۱۰ درصد از بودجه کل آن را شامل شد. مگالوپلیس درمجموع به فروشی بیش از ۱۳ میلیون و ۸۰۰ هزاردلار دست پیدا نکرد و سرمایه سازنده خود را بر باد داد. 

جوکر: جنون مشترک 

«تاد فیلیپس» یکی دیگر از بازنده‌های پُرآوازه و بزرگ سال ۲۰۲۴ بود؛ او که پیش‌تر با ساخت قسمت اول جوکر در سال ۲۰۱۹ در بهترین روز‌های فیلمسازی‌اش به سر می‌بُرد. او در ادامه می‌توانست با پیش بردن قصه در یک چهارچوب محافظه‌کارانه و براساس منطقی که سال‌هاست بر بازار فیلم حکمفرماست موفقیت فیلم دوم مجموعه جوکر را هم تضمین کند ولی چنین نکرد و نتیجه‌اش را هم در گیشه دید. ۱۹۰ میلیون دلار از طرف کمپانی برادران وارنر، دی‌سی استودیوز و جوینت افورت خرج «جوکر: جنون مشترک» شد ولی فیلم درنهایت با فروش بسیار ناچیز ۲۰۶ میلیون دلاری نه‌تنها طرفداران خود را ناامید کرد، بلکه خبر تولید قسمت سوم جوکر را در هاله‌ای از ابهام قرار داد. این درحالی بود که قسمت اول با بودجه محدود ۵۵ میلیون دلاری به فروش ۱ میلیارد دلاری رسید و همه علاقه‌مندان به دنیای کمیک‌بوک‌ها را شگفت‌زده کرد. 

اینجا 

«رابرت زمکیس» یکی از موفق‌ترین کارگردانان سینمای آمریکا در دهه ۹۰ میلادی است و بسیاری از علاقه‌مندان کنونی سینما و سینه‌فیل‌ها ابتدا با آثار او مقوله عشق به این مدیوم را درک کردند. «فارست گامپ»، فرانچایز «بازگشت به آینده»، «چه کسی برای راجر رابیت پاپوش دوخت»، «تماس»، «دورافتاده» و این اواخر «سرود کریسمس» بخشی از کارنامه پُربار این کارگردان به‌شمار می‌آیند. اما نام زمکیس و آثارش آنطور که شایسته است در این سال‌ها و ایام دیده نشده‌اند و او دیگر نتوانسته روزگار خوش گذشته را تکرار کند. «اینجا» جدیدترین فیلم زمکیس بود که با بازی بازیگر محبوب این فیلمساز، یعنی «تام هنکس» به روی پرده رفت و درنهایت همانطور که گمان بسیاری در این مسیر همراه تحلیل کارشناسان حوزه سینما مبنی بر عدم موفقیت فیلم در گیشه بود، «اینجا» فروش نکرد و با سر به زمین خورد. این فیلم حتی به میزان بودجه ۴۵ میلیون دلاری خود هم نرسید و با فروشی نزدیک به ۱۴ میلیون دلار از سینما‌های آمریکا و جهان پایین آمد تا زمکیس برای رسیدن به یک موفقیت حداقلی بار دیگر منتظر بماند. 

وزارت جنگ ناجوانمردانه 

«گای ریچی» استاد سینمای جاسوسی با ترشح آدرنالین بسیار بالاست و در دیگر ژانر‌ها و گونه‌های سینمای سرگرم‌کننده هم فیلم‌های خوب و قابل بحثی را ساخته است. ریچی در تازه‌ترین تجربه فیلمسازی‌اش دوباره به سراغ خلق یک دنیای جاسوسی و مملو از اکشن تحت عنوان «وزارت جنگ ناجوانمردانه» رفت ولی سرانجام خوبی در باکس‌آفیس نصیبش نشد. فیلم با بودجه‌ای بالغ بر ۶۰ میلیون دلار ساخته شد و با فروش ۲۹ میلیون دلاری در دنیا شکست سختی را به black bear pictures تحمیل کرد. گای ریچی در این سال‌ها فیلم‌های کمی نساخته ولی به سختی توانسته روز‌های خوب گذشته‌اش را دوباره تکرار کند. 

آرگایل 

یکی دیگر از فیلم‌های ناامیدکننده سال، «آرگایل» ساخته «متیو وان» بود. ایده این اثر با امتزاج ژانر‌ها و ساب‌ژانر‌های کمدی، اکشن و جاسوسی پدید آمد و از تیم بازیگران خوبی هم بهره برد ولی همه این موارد باعث نشد تا فیلم مورد نظر جای خوبی در میان آثار پُرفروش پیدا کند و بازی «سم راکوِل»، «دوآ لیپا»، «جان سنا» و... چشم مخاطبان را نگرفت. ۲۰۰ میلیون پول بی‌زبان صرف به اتمام رسیدن مراحل مختلف این فیلم شد و در انتها فقط بخش بسیار ناچیزی از آن برگشت. فروش ۹۶ میلیون دلاری در گیشه آنی نبود که از تهیه‌کننده آثار اولیه گای ریچی انتظار می‌رفت. حتی خط داستانی این فیلم هم می‌بایست علاقه مخاطبان را با خود به همراه می‌آورد ولی این نیز کارگر نیفتاد و آرگایل در میان فهرست بلندبالایی از بزرگ‌ترین شکست‌های تجاری آثار سینمایی در سال ۲۰۲۴ قرار گرفت. 

منِ نفرت‌انگیز ۴ 

یکی دیگر از انیمیشن‌های پُرفروش سال ۲۰۲۴ «منِ نفرت‌انگیز۴» بود. «ایلومینیشن اینترتیمنت» کمپانی نوپای صنعتِ انیمیشن و یکی از رقبای اصلی دیزنی و پیکسار وظیفه تولید قسمت چهارم من نفرت‌انگیز را برعهده گرفت و توانست به یکی از آثار پُرفروش سال تبدیل شود. ایلومینیشن کار خود را با ساخت قسمت اول فرانچایز منِ نفرت‌انگیز در دنیای انیمیشن شروع کرد و در ادامه با تولید آثاری همچون «لوراکس»، «مینیون»، «زندگی مخفی حیوانات» و... فصل جدیدی از فعالیت در این زمینه را کلید زد. بودجه‌ای که ایلومینیشن برای منِ نفرت‌انگیز۴ در اختیار «کریس رناد» به‌عنوان کارگردان اثر قرار داد نزدیک به ۱۰۰ میلیون دلار بود. فیلم کار فروشش را نیز با موفقیت به سرانجام رساند و در سراسر جهان به رکورد ۹۶۹ میلیون دلاری دست یافت. 

افق؛ یک حماسه آمریکایی (قسمت اول) 

ژانر وسترن اگرچه دیگر مثل سابق پُربرکت و پُربیننده نیست ولی کماکان هستند کسانی که بخواهند جریان آن فیلم‌ها را دوباره زنده کنند. «کوین کاستنر» یکی از همین نام‌هاست که در دوران افول آثار وسترن پا به میدان گذاشت و با آثاری نظیر «وایاپ آرپ»، «رقصنده با گرگ‌ها»، «خانواده هتفیلد و مک‌کوی» (سریال)، «چراگاه آزاد»، «یلواستون» (سریال) و... روز‌های اوج سینمای وسترن را زنده کرد. او در جدیدترین اثر سینمایی‌اش در قامت کارگردان و بازیگر پشت دوربین «افق؛ یک حماسه آمریکایی» رفت. در نخستین نمایش فیلم در افتتاحیه هفتادوهفتمین دوره جشنواره فیلم کن مشخص شد قسمت نخست افق، یک حماسه آمریکایی چندان دوامی در باکس‌آفیس نخواهد داشت و فیلم با تجربه شکست روبه‌رو می‌شود. همین هم شد و این اثر در طول نمایش عمومی‌اش در آمریکا و جهان به فروشی بهتر از ۳۸ میلیون دلار دست پیدا نکرد! بخش اعظمی از این فروش هم در آمریکای شمالی، به‌خصوص در ایالات متحده به دست آمد و فیلم در نمایش جهانی‌اش چندان سروصدایی به پا نکرد، ولی این مسئله ادامه پروژه و ساخت قسمت دوم افق را به زمان دیگری موکول نکرد. کوین کاستنر قصد دارد در ادامه با اکران بخش دوم این فیلم راه را برای ساخت قسمت سوم و چهارم باز کند. او امیدوار است با پخش قسمت دوم این اثر در روز‌های پایانی سال ۲۰۲۴ شانسش را برای فتح گیشه امتحان کند؛ اتفاقی که شاید به این سادگی‌ها به وقوع نپیوندد و بومی‌ترین ژانر سینمای آمریکا را عملاً با کاستنر به ته بن‌بست سوق دهد. بسیاری بر این باورند که تکرار ایده یلواستون در قالب مدیوم سینما نمی‌تواند به نقطه روشنی برسد چون مخاطب دیگر به امر ملی و رؤیای آمریکایی مثل سابق اعتقاد ندارد و این کشور را طور دیگری می‌بیند. وسترن در جهت خلق ایده اکنون به بن‌بست رسیده و هواداران جوانش دیگر تحمل دیدن و شنیدن یک قصه و روایت تکراری را ندارند. سال ۲۰۲۴ زمان مناسبی برای رجوع به باور‌های جذاب، اما پوسیده گذشته نیست و سینماگران نیز این واقعیت را دریافته‌اند. 

فیلم های سینمایی 2024,میزان فروش فیلم های هالیوودی در سال 2024

  • 14
  • 3
۵۰%
نظر شما چیست؟
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی:۰
غیر قابل انتشار: ۰
جدیدترین
قدیمی ترین
مشاهده کامنت های بیشتر
هیثم بن طارق آل سعید بیوگرافی هیثم بن طارق آل سعید؛ حاکم عمان

تاریخ تولد: ۱۱ اکتبر ۱۹۵۵ 

محل تولد: مسقط، مسقط و عمان

محل زندگی: مسقط

حرفه: سلطان و نخست وزیر کشور عمان

سلطنت: ۱۱ ژانویه ۲۰۲۰

پیشین: قابوس بن سعید

ادامه
بزرگمهر بختگان زندگینامه بزرگمهر بختگان حکیم بزرگ ساسانی

تاریخ تولد: ۱۸ دی ماه د ۵۱۱ سال پیش از میلاد

محل تولد: خروسان

لقب: بزرگمهر

حرفه: حکیم و وزیر

دوران زندگی: دوران ساسانیان، پادشاهی خسرو انوشیروان

ادامه
صبا آذرپیک بیوگرافی صبا آذرپیک روزنامه نگار سیاسی و ماجرای دستگیری وی

تاریخ تولد: ۱۳۶۰

ملیت: ایرانی

نام مستعار: صبا آذرپیک

حرفه: روزنامه نگار و خبرنگار گروه سیاسی روزنامه اعتماد

آغاز فعالیت: سال ۱۳۸۰ تاکنون

ادامه
یاشار سلطانی بیوگرافی روزنامه نگار سیاسی؛ یاشار سلطانی و حواشی وی

ملیت: ایرانی

حرفه: روزنامه نگار فرهنگی - سیاسی، مدیر مسئول وبگاه معماری نیوز

وبگاه: yasharsoltani.com

شغل های دولتی: کاندید انتخابات شورای شهر تهران سال ۱۳۹۶

حزب سیاسی: اصلاح طلب

ادامه
زندگینامه امام زاده صالح زندگینامه امامزاده صالح تهران و محل دفن ایشان

نام پدر: اما موسی کاظم (ع)

محل دفن: تهران، شهرستان شمیرانات، شهر تجریش

تاریخ تاسیس بارگاه: قرن پنجم هجری قمری

روز بزرگداشت: ۵ ذیقعده

خویشاوندان : فرزند موسی کاظم و برادر علی بن موسی الرضا و برادر فاطمه معصومه

ادامه
شاه نعمت الله ولی زندگینامه شاه نعمت الله ولی؛ عارف نامدار و شاعر پرآوازه

تاریخ تولد: ۷۳۰ تا ۷۳۱ هجری قمری

محل تولد: کوهبنان یا حلب سوریه

حرفه: شاعر و عارف ایرانی

دیگر نام ها: شاه نعمت‌الله، شاه نعمت‌الله ولی، رئیس‌السلسله

آثار: رساله‌های شاه نعمت‌الله ولی، شرح لمعات

درگذشت: ۸۳۲ تا ۸۳۴ هجری قمری

ادامه
نیلوفر اردلان بیوگرافی نیلوفر اردلان؛ سرمربی فوتسال و فوتبال بانوان ایران

تاریخ تولد: ۸ خرداد ۱۳۶۴

محل تولد: تهران 

حرفه: بازیکن سابق فوتبال و فوتسال، سرمربی تیم ملی فوتبال و فوتسال بانوان

سال های فعالیت: ۱۳۸۵ تاکنون

قد: ۱ متر و ۷۲ سانتی متر

تحصیلات: فوق لیسانس مدیریت ورزشی

ادامه
حمیدرضا آذرنگ بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ؛ بازیگر سینما و تلویزیون ایران

تاریخ تولد: تهران

محل تولد: ۲ خرداد ۱۳۵۱ 

حرفه: بازیگر، نویسنده، کارگردان و صداپیشه

تحصیلات: روان‌شناسی بالینی از دانشگاه آزاد رودهن 

همسر: ساناز بیان

ادامه
محمدعلی جمال زاده بیوگرافی محمدعلی جمال زاده؛ پدر داستان های کوتاه فارسی

تاریخ تولد: ۲۳ دی ۱۲۷۰

محل تولد: اصفهان، ایران

حرفه: نویسنده و مترجم

سال های فعالیت: ۱۳۰۰ تا ۱۳۴۴

درگذشت: ۲۴ دی ۱۳۷۶

آرامگاه: قبرستان پتی ساکونه ژنو

ادامه
دیالوگ های ماندگار درباره خدا

دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا پنجره ای به دنیای درون انسان می گشایند و راز و نیاز او با خالق هستی را به تصویر می کشند. در این مقاله از سرپوش به بررسی این دیالوگ ها در ادیان مختلف، ادبیات فارسی و سینمای جهان می پردازیم و نمونه هایی از دیالوگ های ماندگار درباره خدا را ارائه می دهیم. دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا همیشه در تاریکی سینما طنین انداز شده اند و ردی عمیق بر جان تماشاگران بر جای گذاشته اند. این دیالوگ ها می توانند دریچه ای به سوی دنیای معنویت و ایمان بگشایند و پرسش های بنیادین بشری درباره هستی و آفریننده آن را به چالش بکشند. دیالوگ های ماندگار و زیبا درباره خدا نمونه دیالوگ درباره خدا به دلیل قدرت شگفت انگیز سینما در به تصویر کشیدن احساسات و مفاهیم عمیق انسانی، از تاثیرگذاری بالایی برخوردار هستند. نمونه هایی از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا در اینجا به چند نمونه از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا اشاره می کنیم: فیلم رستگاری در شاوشنک (۱۹۹۴): رد: "امید چیز خوبیه، شاید بهترین چیز. و یه چیز مطمئنه، هیچ چیز قوی تر از امید نیست." این دیالوگ به ایمان به خدا و قدرت امید در شرایط سخت زندگی اشاره دارد. فیلم فهرست شیندلر (۱۹۹۳): اسکار شیندلر: "من فقط می خواستم زندگی یک نفر را نجات دهم." این دیالوگ به ارزش ذاتی انسان و اهمیت نجات جان انسان ها از دیدگاه خداوند اشاره دارد. فیلم سکوت بره ها (۱۹۹۱): دکتر هانیبال لکتر: "خداوند در جزئیات است." این دیالوگ به ظرافت و زیبایی خلقت خداوند در دنیای پیرامون ما اشاره دارد. پارادیزو (۱۹۸۸): آلفردو: خسته شدی پدر؟ پدر روحانی: آره. موقع رفتن سرازیریه خدا کمک می کنه اما موقع برگشتن خدا فقط نگاه می کنه. الماس خونین (۲۰۰۶): بعضی وقتا این سوال برام پیش میاد که خدا مارو به خاطر بلاهایی که سر همدیگه میاریم می بخشه؟ ولی بعد به دور و برم نگاه می کنم و به ذهنم می رسه که خدا خیلی وقته اینجارو ترک کرده. نجات سربازان رایان: فرمانده: برید جلو خدا با ماست ... سرباز: اگه خدا با ماست پس کی با اوناست که مارو دارن تیکه و پاره می کنن؟ بوی خوش یک زن (۱۹۹۲): زنها ... تا حالا به زن ها فکر کردی؟ کی خلقشون کرده؟ خدا باید یه نابغه بوده باشه ... زیر نور ماه: خدا خیلی بزرگتر از اونه که بشه با گناه کردن ازش دور شد ... ستایش: حشمت فردوس: پیش خدا هم که باشی، وقتی مادرت زنگ می زنه باید جوابشو بدی. مارمولک: شاید درهای زندان به روی شما بسته باشد، اما درهای رحمت خدا همیشه روی شما باز است و اینقدر به فکر راه دروها نباشید. خدا که فقط متعلق به آدم های خوب نیست. خدا خدای آدم خلافکار هم هست. فقط خود خداست که بین بندگانش فرقی نمی گذارد. او اند لطافت، اند بخشش، بیخیال شدن، اند چشم پوشی و رفاقت است. دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم مارمولک رامبو (۱۹۸۸): موسی گانی: خدا آدمای دیوونه رو دوس داره! رمبو: چرا؟ موسی گانی: چون از اونا زیاد آفریده. سوپر نچرال: واقعا به خدا ایمان داری؟ چون اون میتونه آرامش بخش باشه. دین: ایمان دارم یه خدایی هست ولی مطمئن نیستم که اون هنوز به ما ایمان داره یا نه. کشوری برای پیرمردها نیست: تو زندگیم همیشه منتظر بودم که خدا، از یه جایی وارد زندگیم بشه ولی اون هیچوقت نیومد، البته اگر منم جای اون بودم خودمو قاطی همچین چیزی نمی کردم! دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم کشوری برای پیرمردها نیست سخن پایانی درباره دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا در هر قالبی که باشند، چه در متون کهن مذهبی، چه در اشعار و سروده ها و چه در فیلم های سینمایی، همواره گنجینه ای ارزشمند از حکمت و معرفت را به مخاطبان خود ارائه می دهند. این دیالوگ ها به ما یادآور می شوند که در جستجوی معنای زندگی و یافتن پاسخ سوالات خود، تنها نیستیم و همواره می توانیم با خالق هستی راز و نیاز کرده و از او یاری و راهنمایی بطلبیم. دیالوگ های ماندگار سینمای جهان درباره خدا گردآوری: بخش هنر و سینمای سرپوش

ویژه سرپوش