دوشنبه ۰۱ مرداد ۱۴۰۳
۱۰:۲۱ - ۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ کد خبر: ۹۸۰۲۰۲۴۴۷
فیلم و سینمای جهان

نکاتی جالب درباره «نبرد وینترفل»؛ طولانی‌ترین و مهیج‌ترین اپیزود سریال «بازی تاج و تخت»

سریال بازی تاج و تخت,,اخبار فیلم و سینما,خبرهای فیلم و سینما,اخبار سینمای جهان

دنیای «بازی تاج و تخت» (Game of Thrones) آنقدر بزرگ و البته جذاب است که هر چه در مورد آن بنویسیم کم خواهد بود، از این رو به خاطر نوشتن این همه مطلب در مورد پرطرفدارترین سریال تاریخ تلویزیون، بر ما خرده نگیرید! این سریال از شبکه HBO، در طی ۸ فصل خود استانداردهای جدیدی را تعیین کرده، رکورد بدست آوردن نامزدی در جوایز امی را شکسته و همچنین در زمینه تعداد تماشاگران و بودجه ساخت نیز دیوانه کننده عمل کرده است.

 

در این میان فصل هشتم «بازی تاج و تخت» که دو اپیزود از آن منتشر شده و امشب سومین اپیزود آن پخش خواهد شد بیش از دیگر فصول مورد توجه قرار گرفته و رکورد شکن بوده است. این اپیزود با عنوان «نبرد وینترفل» (Battle of Winterfell) مورد انتظارترین اپیزود فصل هشتم است که در تمامی این سال ها طرفداران سریال انتظار آن را می کشیده اند زیرا در این فصل است که نبرد نهایی بین مردگان و زندگان در قلعه وینترفل رخ می دهد.

 

سریال بازی تاج و تخت,,اخبار فیلم و سینما,خبرهای فیلم و سینما,اخبار سینمای جهان

در حالی که اکثر شخصیت های دوست داشتنی جان سالم به در برده داستان اکنون در وینترفل سنگر گرفته و صدای قدم های پادشاه شب، وایت واکرها و لشکر مردگانشان را در دروازه های دژ مستحکم شمال حس می کنند، طرفداران مشتاقند بدانند که امشب چه کسی می میرد و چه کسی زنده می ماند، و البته چه کسی به لشکر وایت واکرها ملحق می شود. بدین بهانه، پیش از شروع این نبرد و ساعاتی قبل از انتشار اپیزود «نبرد وینترفل»، قصد داریم شما را با واقعیاتی جالب در مورد این نبرد آخرالزمانی آشنا کنیم.

 

۱- اپیزود «نبرد وینترفل» طولانی ترین اپیزود کل سریال «بازی تاج و تخت» است

 

سریال بازی تاج و تخت,,اخبار فیلم و سینما,خبرهای فیلم و سینما,اخبار سینمای جهان

درست مانند دیگر سریال های درام تلویزیونی، سریال «بازی تاج و تخت» نیز اغلب دارای اپیزودهایی با طول نزدیک به یک ساعت بوده است که برخی کمی کمتر از یک ساعت و برخی کمی بیشتر از آن بوده اند.برای مثال اپیزود «غنایم جنگ» (The Spoils of War) که نبرد سهمگین بین نیروهای دنریس و لنیسترها را به تصویر می کشد کمتر از یک ساعت طول داشت. با توجه به اینکه فصل هشتم سریال تنها دارای ۶ اپیزود است، از همان ابتدا طرفداران سریال سوالاتی جدی در مورد مدت زمان هر یک از این اپیزودها داشتند زیرا برخلاف گذشته دیگر از فصلی ۱۰ اپیزودی خبری نیست.

 

در نهایت مدت زمان تمامی اپیزودهای فصل هشتم و پایانی سریال، علیرغم مخفی ماندن عنوان آن ها که می توانست  باعث اسپویل شدن ماجرای هر اپیزود شود منتشر شد. در حالی که دو اپیزود اول فصل هشتم مدت زمانی کمتر از یک ساعت داشتند، تمامی ۴ اپیزود باقیمانده بیش از یک ساعت طول خواهند داشت و اپیزود سوم با مدت زمان ۸۲ دقیقه، طولانی ترین اپیزود کل سریال «بازی تاج و تخت» خواهد بود که حتی با اختلاف چند دقیقه ای، اپیزود آخر این فصل و کل سریال را نیز پشت سر می گذارد.

 

۲- «نبرد وینترفل» طولانی ترین نبرد تاریخ سینما و تلویزیون خواهد بود

 

سریال بازی تاج و تخت,,اخبار فیلم و سینما,خبرهای فیلم و سینما,اخبار سینمای جهان

به لطف طول بسیار زیاد اپیزود، طرفداران می توانند امیدوار باشند بسیار بیشتر از خواست و طاقتشان شاهد صحنه های نبرد باشند. همانطور که انتظار می رفت، سازندگان «بازی تاج و تخت» می خواستند تمامی محدودیت ها را در فصل پایانی سریال بردارند و نتیجه ای که به آن دست یافتند این بود که در اپیزود سوم، رکورد طولانی ترین سکانس نبرد تاریخ سینما و تلویزیون را بشکنند. این نبرد حماسی که نویسندگی سناریو آن بر عهده دیوید بنیاف و دی بی ویس بوده و میگل ساپوچنیک نیز کارگردانی آن را انجام داده، نه تنها بزرگ ترین در نوع خود است بلکه شباهتی به آنچه که طرفداران سریال و دوستداران داستان های فانتزی تاکنون دیده اند نخواهد داشت.

 

برایان کاگمن، مدیر اجرایی سریال در مصاحبه با مجله Entertainment Weekly گفته است که این نبرد نه تنها در زمینه طول ماجرا و عظمت سکانس ها، بزرگ ترین در تاریخ سینماست بلکه همزمان چندین ژانر را پوشش می دهد. فیلم «انتقام جویان: پایان بازی» (Avengers: Endgame) چند روز قبل از پخش اپیزود «نبرد وینترفل» منتشر شده است، بدین ترتیب به نظر می رسد که انتهای ماه آوریل تاریخی فراموش نشدنی برای علاقمندان به سکانس های حماسی نبرد فانتزی خواهد بود.

 

۳- فیلمبرداری اپیزود «نبرد وینترفل» بسیاری طولانی و دشوار بوده است

 

سریال بازی تاج و تخت,,اخبار فیلم و سینما,خبرهای فیلم و سینما,اخبار سینمای جهان

با سکانس های طولانی نبرد باید انتظار برنامه های سخت فیلم برداری را نیز داشت و این نبرد نیز استثنا نیست. در واقع با در نظر گرفتن تمامی جوانب، فیلم برداری این اپیزود مانند بودن در میانه یک نبرد قرون وسطایی مرگبار بوده است. فیلم برداری این نبرد به مدت ۱۱ هفته و تماماً در طول شب در بلفاست صورت گرفته که هم بازیگران و هم دیگر عوامل سریال را به سرحد جنون رسانده بود. باید گفت که در این فیلم برداری ها بیش از ۷۵۰ نفر از بازیگران و عوامل شرکت داشته اند. برخی از بازیگران مانند مایسی ویلیامز از قبل توسط ساپوشنیک از سختی فیلم برداری این اپیزود مطلع شده بودند. با این وجود هیچ کسی به طور کامل برای هوای یخبندان، شب های طولانی و موانع و سختی های متعددی دیگری که فیلم برداری این اپیزود با خود داشت آمادگی نداشت.

 

یکی از بازیگران زن اصلی سریال که نام او فاش نشده و به ادعای مجله  Entertainment Weekly در حین فیلمبرداری از خستگی بیهوش شده و در بیمارستان بستری شده بود. همچنین علیرغم استفاده از ماسک های کاغذی در سکانس های پر از دود، بسیاری از بازیگران با حملات آسم مواجه شدند. بازیگران سریال بیشتر از دیگر عوامل درگیر این سختی ها بوده و از آن ها سخن گفته اند. برای مثال، ایان گلن (بازیگر نقش سر جوراه مورمونت)، بازی در این اپیزود را «یک عذاب واقعی» توصیف کرده و آن را «ناخوشایندترین تجربه ای که تاکنون در بازی تاج و تخت» داشته توصیف کرده است. روری مک کان (بازیگر نقش سگ شکاری) نیز فاش کرده «همه دعا می کردند که دیگر مجبور نباشند آن را تکرار کنند».

 

۴- تعداد بازیگران اپیزود «نبرد وینترفل» بسیار قابل توجه و بی سابقه بوده است

 

سریال بازی تاج و تخت,,اخبار فیلم و سینما,خبرهای فیلم و سینما,اخبار سینمای جهان

از فصل اول، یکی از حرکات و ویژگی های منحصربفرد «بازی تاج و تخت» این بود که دائماً ستارگان داستان را از یکدیگر جدا کرده، آن ها را به نقاط دور دست فرستاده و دور از هم نگه می داشت تا در نهایت باز به یکدیگر می پیوستند. در فصول ابتدایی سریال، امیلیا کلارک در مراکش (دریای باریک) بود، کیت هرینگتون به ایسلند (دیوار یخی) رفت و پیتر دینکلیج سر از کرواسی (کینگز لندینگ) درآورد و این ها همه تنها یکی از مثال های جدایی و دوری شخصیت های اصلی داستان بود. در کل داستان اینطور به نظر می رسید که شخصیت های محبوب هیچگاه با یکدیگر ملاقات نخواهند کرد. با این وجود در سراسر سریال، شخصیت ها راهی برای برخورد با یکدیگر و ملاقات دوباره پیدا می کردند.

 

تیریون و دنریس بالاخره در میرین با هم دیدار کردند، جایی که تیریون توانست از نبردی برای زنده ماندن به دست راست ملکه تبدیل شود. دنریس در ادامه در دراگون استون از معشوق/برادرزاده خود استقبال کرد. وقتی که اپیزود اول فصل هشتم به پایان رسید، به لطف آخرین ورود شخصیت های اصلی به وینترفل که به نام جیمی لنیستر تمام شد، بسیاری از شخصیت های اصلی سریال برای اولین بار دور هم جمع شدند.

 

برخی از نام های بزرگ، مانند سرسی لنیستر هنوز در مکانی بسیار دور مانند کینگز لندینگ از دیگران جدا افتاده اند اما با داشتن نبردی بزرگ در وینترفل، دیگر شخصیت های اصلی بخشی از نبرد وینترفل خواهند بود که برای اولین بار در سریال است که چنین تعدادی از شخصیت های اصلی در کنار یکدیگر دیده می شوند. سکانس تلخ و شیرینی در راه است زیرا شاید این آخرین باری باشد که بسیاری از این شخصیت ها را زنده می بینیم، اما دستکم برای یکبار آن ها را در کنار هم خواهیم دید.

 

۵- ایپزود «نبرد وینترفل» در قصر واقعی وینترفل فیلم برداری شده است

 

سریال بازی تاج و تخت,,اخبار فیلم و سینما,خبرهای فیلم و سینما,اخبار سینمای جهان

فیلمبرداری یک سکانس بزرگ و جاه طلبانه مانند «نبرد وینترفل» به خودی خود بسیار دشوار می نمود اما ساپوشنیک و سازندگان سریال تصمیم گرفتند که برای یک دلیل خاص تغییری در برنامه های اولیه خود ایجاد کنند. بیشتر اوقات وقتی که قرار است یک سکانس بزرگ نبرد در سریال یا فیلمی رخ دهد، سازندگان بخش های کوچکتری از دکور و محیط وقوع نبرد را ساخته و فیلم برداری ها را به صورت منقطع انجام می دهند. همچنین با این کار در طول مدت فیلم برداری تعداد کمتری از بازیگران و اعضای تیم تولید در سر صحنه حاضر خواهند بود. با این وجود ساپوشنیک ایده دیگری داشت. او در صحبت هایش با مجله Entertainment Weekly در مورد فیلم برداری این سکانس می گوید از آنجایی که برای فصل هشتم سریال بخش های جدیدی از قصر وینترفل ساخته شده بود، آن ها تصمیم گرفتند به جای خالی کردن جاهای خالی با دکورهای کوچک و صفحات سبز رنگ، آن را «مانند یک فیلم مارولی» بسازند.

 

اگر چه تهیه کنندگان در مورد این رویه به ساپوشنیک هشدار داده و مخالفت خود را اعلام کردند اما وی همچنان بر ایده خود اصرار داشت و به لطف موافقت بنیاف و ویس، او یک برنامه فیلم برداری بی سابقه را برنامه ریزی کرد که از آن با عنوان «شب طولانی» یاد می شود. بدون شک این روش ارزش هزینه ها و سختی هایش را دارد زیرا یک سکانس سیال بسیار بهتر از سکانس های منقطع است و شاید بازیگران به این نتیجه برسند که مشقت ها و فداکاری های آن ها ارزشش را داشته است.

 

۶- سازندگان «نبرد وینترفل» از یک سکانس مشهور نبرد دیگر الهام گرفته اند

 

سریال بازی تاج و تخت,,اخبار فیلم و سینما,خبرهای فیلم و سینما,اخبار سینمای جهان

یکی از مشهورترین نبردهای تاریخ سینما که تقریباً به بزرگی و مدت زمان «نبرد وینترفل» نیز نزدیک است، نقش مهمی در ساخت طولانی ترین نبرد تاریخ سینما و تلویزیون داشته است. دومین قسمت از سه گانه «ارباب حلقه ها» (Lord of the Rings)، با عنوان «دو برج» (The Two Towers) در تمام طول داستان ۳ ساعته خود همه چیز را برای نبرد نهایی و حماسی «Helm’s Deep» آماده می کند. این سکانس که یکی از بهترین سکانس های نبرد تاریخ سینما به شمار می آید ۴۰ دقیقه به طول می انجامد.

 

سریال بازی تاج و تخت,,اخبار فیلم و سینما,خبرهای فیلم و سینما,اخبار سینمای جهان

این سکانس یکی از به یادماندنی ترین سکانس های کل این سه گانه و تاریخ فیلم های فانتزی است که بر ساخت اپیزود «نبرد وینترفل» نیز تاثیرگذار بوده است. ساپوشنیک تایید کرده که نبرد «Helm’s Deep» بیشترین تاثیر را بر نبرد وینترفل داشته که البته کاملاً منطقی نیز به نظر می رسد زیرا هر دو فضایی فانتزی اما شبیه دوران قرون وسطی داشته و لشکرهایی بزرگ از موجودات غیر انسانی را در برابر گروهی قلیل و کمتر مجهز از قهرمانان انسانی قرار می دهند. نبرد «Helm’s Deep» پایان خوبی برای بسیاری از قهرمانان «ارباب حلقه ها» داشت اما با توجه به شناختی که از «بازی تاج و تخت» داریم می توانیم با اطمینان بگوییم که در نتیجه نبرد این دو تفاوت های فاحشی خواهند داشت.

 

  • 12
  • 5
۵۰%
همه چیز درباره
نظر شما چیست؟
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی:۰
غیر قابل انتشار: ۰
جدیدترین
قدیمی ترین
مشاهده کامنت های بیشتر
بزرگمهر بختگان زندگینامه بزرگمهر بختگان حکیم بزرگ ساسانی

تاریخ تولد: ۱۸ دی ماه د ۵۱۱ سال پیش از میلاد

محل تولد: خروسان

لقب: بزرگمهر

حرفه: حکیم و وزیر

دوران زندگی: دوران ساسانیان، پادشاهی خسرو انوشیروان

ادامه
صبا آذرپیک بیوگرافی صبا آذرپیک روزنامه نگار سیاسی و ماجرای دستگیری وی

تاریخ تولد: ۱۳۶۰

ملیت: ایرانی

نام مستعار: صبا آذرپیک

حرفه: روزنامه نگار و خبرنگار گروه سیاسی روزنامه اعتماد

آغاز فعالیت: سال ۱۳۸۰ تاکنون

ادامه
یاشار سلطانی بیوگرافی روزنامه نگار سیاسی؛ یاشار سلطانی و حواشی وی

ملیت: ایرانی

حرفه: روزنامه نگار فرهنگی - سیاسی، مدیر مسئول وبگاه معماری نیوز

شغل های دولتی: کاندید انتخابات شورای شهر تهران سال ۱۳۹۶

حزب سیاسی: اصلاح طلب

یاشار سلطانیبیوگرافی یاشار سلطانی

ادامه
زندگینامه امام زاده صالح زندگینامه امامزاده صالح تهران و محل دفن ایشان

نام پدر: اما موسی کاظم (ع)

محل دفن: تهران، شهرستان شمیرانات، شهر تجریش

تاریخ تاسیس بارگاه: قرن پنجم هجری قمری

روز بزرگداشت: ۵ ذیقعده

زندگینامه امامزاده صالح

باورها و اعتقادات مذهبی، نقشی پررنگ در شکل گیری فرهنگ و هویت ایرانیان داشته است. احترام به سادات و نوادگان پیامبر اکرم (ص) از جمله این باورهاست. از این رو، در طول تاریخ ایران، امامزادگان همواره به عنوان واسطه های فیض الهی و امامان معصوم (ع) مورد توجه مردم قرار داشته اند. آرامگاه این بزرگواران، به اماکن زیارتی تبدیل شده و مردم برای طلب حاجت، شفا و دفع بلا به آنها توسل می جویند.

ادامه
شاه نعمت الله ولی زندگینامه شاه نعمت الله ولی؛ عارف نامدار و شاعر پرآوازه

تاریخ تولد: ۷۳۰ تا ۷۳۱ هجری قمری

محل تولد: کوهبنان یا حلب سوریه

حرفه: شاعر و عارف ایرانی

دیگر نام ها: شاه نعمت‌الله، شاه نعمت‌الله ولی، رئیس‌السلسله

آثار: رساله‌های شاه نعمت‌الله ولی، شرح لمعات

درگذشت: ۸۳۲ تا ۸۳۴ هجری قمری

ادامه
آپولو سایوز ماموریت آپولو سایوز؛ دست دادن در فضا

ایده همکاری فضایی میان آمریکا و شوروی، در بحبوحه رقابت های فضایی دهه ۱۹۶۰ مطرح شد. در آن دوران، هر دو ابرقدرت در تلاش بودند تا به دستاوردهای فضایی بیشتری دست یابند. آمریکا با برنامه فضایی آپولو، به دنبال فرود انسان بر کره ماه بود و شوروی نیز برنامه فضایی سایوز را برای ارسال فضانورد به مدار زمین دنبال می کرد. با وجود رقابت های موجود، هر دو کشور به این نتیجه رسیدند که برقراری همکاری در برخی از زمینه های فضایی می تواند برایشان مفید باشد. ایمنی فضانوردان، یکی از دغدغه های اصلی به شمار می رفت. در صورت بروز مشکل برای فضاپیمای یکی از کشورها در فضا، امکان نجات فضانوردان توسط کشور دیگر وجود نداشت.

مذاکرات برای انجام ماموریت مشترک آپولو سایوز، از سال ۱۹۷۰ آغاز شد. این مذاکرات با پیچیدگی های سیاسی و فنی همراه بود. مهندسان هر دو کشور می بایست بر روی سیستم های اتصال فضاپیماها و فرآیندهای اضطراری به توافق می رسیدند. موفقیت ماموریت آپولو سایوز، نیازمند هماهنگی و همکاری نزدیک میان تیم های مهندسی و فضانوردان آمریکا و شوروی بود. فضانوردان هر دو کشور می بایست زبان یکدیگر را فرا می گرفتند و با سیستم های فضاپیمای طرف مقابل آشنا می شدند.

فضاپیماهای آپولو و سایوز

ماموریت آپولو سایوز، از دو فضاپیمای کاملا متفاوت تشکیل شده بود:

ادامه
نیلوفر اردلان بیوگرافی نیلوفر اردلان؛ سرمربی فوتسال و فوتبال بانوان ایران

چکیده بیوگرافی نیلوفر اردلان

نام کامل: نیلوفر اردلان

تاریخ تولد: ۸ خرداد ۱۳۶۴

محل تولد: تهران 

حرفه: بازیکن سابق فوتبال و فوتسال، سرمربی تیم ملی فوتبال و فوتسال بانوان

سال های فعالیت: ۱۳۸۵ تاکنون

قد: ۱ متر و ۷۲ سانتی متر

ادامه
حمیدرضا آذرنگ بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ؛ بازیگر سینما و تلویزیون ایران

چکیده بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ

نام کامل: حمیدرضا آذرنگ

تاریخ تولد: تهران

محل تولد: ۲ خرداد ۱۳۵۱ 

حرفه: بازیگر، نویسنده، کارگردان و صداپیشه

تحصیلات: روان‌شناسی بالینی از دانشگاه آزاد رودهن 

ادامه
محمدعلی جمال زاده بیوگرافی محمدعلی جمال زاده؛ پدر داستان های کوتاه فارسی

تاریخ تولد: ۲۳ دی ۱۲۷۰

محل تولد: اصفهان، ایران

حرفه: نویسنده و مترجم

سال های فعالیت: ۱۳۰۰ تا ۱۳۴۴

درگذشت: ۲۴ دی ۱۳۷۶

آرامگاه: قبرستان پتی ساکونه ژنو

ادامه
دیالوگ های ماندگار درباره خدا

دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا پنجره ای به دنیای درون انسان می گشایند و راز و نیاز او با خالق هستی را به تصویر می کشند. در این مقاله از سرپوش به بررسی این دیالوگ ها در ادیان مختلف، ادبیات فارسی و سینمای جهان می پردازیم و نمونه هایی از دیالوگ های ماندگار درباره خدا را ارائه می دهیم. دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا همیشه در تاریکی سینما طنین انداز شده اند و ردی عمیق بر جان تماشاگران بر جای گذاشته اند. این دیالوگ ها می توانند دریچه ای به سوی دنیای معنویت و ایمان بگشایند و پرسش های بنیادین بشری درباره هستی و آفریننده آن را به چالش بکشند. دیالوگ های ماندگار و زیبا درباره خدا نمونه دیالوگ درباره خدا به دلیل قدرت شگفت انگیز سینما در به تصویر کشیدن احساسات و مفاهیم عمیق انسانی، از تاثیرگذاری بالایی برخوردار هستند. نمونه هایی از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا در اینجا به چند نمونه از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا اشاره می کنیم: فیلم رستگاری در شاوشنک (۱۹۹۴): رد: "امید چیز خوبیه، شاید بهترین چیز. و یه چیز مطمئنه، هیچ چیز قوی تر از امید نیست." این دیالوگ به ایمان به خدا و قدرت امید در شرایط سخت زندگی اشاره دارد. فیلم فهرست شیندلر (۱۹۹۳): اسکار شیندلر: "من فقط می خواستم زندگی یک نفر را نجات دهم." این دیالوگ به ارزش ذاتی انسان و اهمیت نجات جان انسان ها از دیدگاه خداوند اشاره دارد. فیلم سکوت بره ها (۱۹۹۱): دکتر هانیبال لکتر: "خداوند در جزئیات است." این دیالوگ به ظرافت و زیبایی خلقت خداوند در دنیای پیرامون ما اشاره دارد. پارادیزو (۱۹۸۸): آلفردو: خسته شدی پدر؟ پدر روحانی: آره. موقع رفتن سرازیریه خدا کمک می کنه اما موقع برگشتن خدا فقط نگاه می کنه. الماس خونین (۲۰۰۶): بعضی وقتا این سوال برام پیش میاد که خدا مارو به خاطر بلاهایی که سر همدیگه میاریم می بخشه؟ ولی بعد به دور و برم نگاه می کنم و به ذهنم می رسه که خدا خیلی وقته اینجارو ترک کرده. نجات سربازان رایان: فرمانده: برید جلو خدا با ماست ... سرباز: اگه خدا با ماست پس کی با اوناست که مارو دارن تیکه و پاره می کنن؟ بوی خوش یک زن (۱۹۹۲): زنها ... تا حالا به زن ها فکر کردی؟ کی خلقشون کرده؟ خدا باید یه نابغه بوده باشه ... زیر نور ماه: خدا خیلی بزرگتر از اونه که بشه با گناه کردن ازش دور شد ... ستایش: حشمت فردوس: پیش خدا هم که باشی، وقتی مادرت زنگ می زنه باید جوابشو بدی. مارمولک: شاید درهای زندان به روی شما بسته باشد، اما درهای رحمت خدا همیشه روی شما باز است و اینقدر به فکر راه دروها نباشید. خدا که فقط متعلق به آدم های خوب نیست. خدا خدای آدم خلافکار هم هست. فقط خود خداست که بین بندگانش فرقی نمی گذارد. او اند لطافت، اند بخشش، بیخیال شدن، اند چشم پوشی و رفاقت است. دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم مارمولک رامبو (۱۹۸۸): موسی گانی: خدا آدمای دیوونه رو دوس داره! رمبو: چرا؟ موسی گانی: چون از اونا زیاد آفریده. سوپر نچرال: واقعا به خدا ایمان داری؟ چون اون میتونه آرامش بخش باشه. دین: ایمان دارم یه خدایی هست ولی مطمئن نیستم که اون هنوز به ما ایمان داره یا نه. کشوری برای پیرمردها نیست: تو زندگیم همیشه منتظر بودم که خدا، از یه جایی وارد زندگیم بشه ولی اون هیچوقت نیومد، البته اگر منم جای اون بودم خودمو قاطی همچین چیزی نمی کردم! دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم کشوری برای پیرمردها نیست سخن پایانی درباره دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا در هر قالبی که باشند، چه در متون کهن مذهبی، چه در اشعار و سروده ها و چه در فیلم های سینمایی، همواره گنجینه ای ارزشمند از حکمت و معرفت را به مخاطبان خود ارائه می دهند. این دیالوگ ها به ما یادآور می شوند که در جستجوی معنای زندگی و یافتن پاسخ سوالات خود، تنها نیستیم و همواره می توانیم با خالق هستی راز و نیاز کرده و از او یاری و راهنمایی بطلبیم. دیالوگ های ماندگار سینمای جهان درباره خدا گردآوری: بخش هنر و سینمای سرپوش

ویژه سرپوش