یکشنبه ۰۲ دی ۱۴۰۳
۱۵:۱۸ - ۲۹ مهر ۱۳۹۸ کد خبر: ۹۸۰۷۰۷۰۳۵
فیلم و سینمای جهان

۱۰ فیلم برتر و شاهکار آلفرد هیچکاک بر اساس امتیاز IMDb؛ از «سایه تردید» تا «روانی»

فیلم های آلفرد هیچکاک,اخبار فیلم و سینما,خبرهای فیلم و سینما,اخبار سینمای جهان

آلفرد هیچکاک، سلطان تعلیق سینما، که تاثیر سبک فیلمسازی او برای همیشه در سینما نهادینه شده است، بیشتر به خاطر ساخت فیلم های تریلر هنرمندانه شناخته می شد. این ژانر همواره مورد توجه مخاطبان بوده هر چند به مذاق منتقدان خوش نیامده است. با این وجود، هیچکاک بیش از هر کس دیگری فیلم های شاهکار متعددش را با توسعه شخصیت ها و سکانس های اکشن تقویت می کند. مهم نیست داستان تا چه اندازه پرتنش باشد، چرخ و فلک سینایی او پر از شخصیت های اصلی قابل درک و با قابلیت همزادپنداری است. آلفرد هیچکاک همواره شیفته عناصر روانشناختی ژانر جنایی بوده و سعی می کرد حضور دوربین سایه ای سنگین بر فضای فیلم داشته باشد.

فیلم های آلفرد هیچکاک,اخبار فیلم و سینما,خبرهای فیلم و سینما,اخبار سینمای جهان

این خصیصه نیاز اندکی به هزینه زمانی و مالی دارد اما مقدار غیرقابل تکراری از تعلیق و تنش را در داستان ایجاد می کند. بسیاری تلاش کرده اند از سبک فیلمسازی آلفرد هیچکاک تقلید کنند اما هیچ کسی تاکنون به اندازه خود هیچکاک در چنین کاری موفق نبوده است. اگر چه نمی توان فیلمی ضعیف یا حتی متوسط در کارنامه آلفرد هیچکاک پیدا کرد اما بدون شک برخی از فیلم های او بهتر از دیگر فیلم هایش بوده اند. بدین بهانه در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با بهترین فیلم های آلفرد هیچکاک بر اساس رتبه بندی وبسایت IMDb آشنا کنیم.

۱۰- سایه تردید (۱۹۴۳)

فیلم های آلفرد هیچکاک,اخبار فیلم و سینما,خبرهای فیلم و سینما,اخبار سینمای جهان

امتیاز: ۷٫۹

فیلم درام کلاسیک «سایه تردید» (Shadow of a Doubt) در مورد یک دختر خسته و درمانده است که فکر می کند عمویش یک قاتل سریالی است. هیچکاک در این فیلم جامعه را به نقد کشیده و از طریق دیالوگ های شخصیت قاتل سریالی انتقادات تندی را متوجه جامعه می کند. با این وجود، علیرغم اشاراتی تند و انتقادی به جامعه، خود داستان فیلم نیز جذاب و تاثیرگذار است. رازآلودگی داستان باعث می شود که نتوانید چیزی را حدس بزنید اما همین قابلیت باعث می شود که تعلیق موجود در عمق فیلم به خوبی مخاطب را درگیر خود سازد. برخی از نقش آفرینی های فیلم تصنعی هستند که شاید عمدی بوده باشد. همچنین شخصیت جوزف کاتن در فیلم بسیار ترسناک و پیچیده است.

۹- بدنام (۱۹۴۶)

فیلم های آلفرد هیچکاک,اخبار فیلم و سینما,خبرهای فیلم و سینما,اخبار سینمای جهان

امتیاز: ۷٫۹

فیلم «بدنام» (Notorious) یک فیلم رمانتیک نامتعارف است که تنها از کارگردانی مثل هیچکاک می توان انتظار داشت و قسمت دوم مجموعه فیلم های «ماموریت غیرممکن» به وضوح از آن الهام گرفته است. شخصیت اصلی فیلم یک مامور مخفی بسیار جدی و سرد است که زنی را ترغیب به اغوای یک شخصیت نازی می کند. اما این وظیفه ناگهان به رابطه عاشقانه غیرمنتظره بین دو آمریکایی بدل می شود. فیلم کاملاً پرتنش و خشن شروع شده اما به یکی از احساسی ترین روابط عاشقانه ای که در فیلم های هیچکاک دیده شده تبدیل می شود.

با این وجود، جنبه رمانتیک فیلم بر جذابیت داستان جاسوسی آن می افزاید، داستانی که بسیار دقیق و تمیز ارائه می شود. خطری که هر لحظه در حال بالا گرفتن است با رابطه بین شخصیت های اصلی همگام است و این توازن بر تعلیق داستان می افزاید. کری گرانت در نقش یک مرد بسیار سرد و شیفتگی پس از آن به خوبی از پس کار برآمده است اما اینگرید برگمن که بار اصلی جذابیت فیلم را بر دوش دارد حتی در کوچکترین جزییات نقش خود نیز خیره کننده ظاهر می شود.

۸- غریبه ها در قطار (۱۹۵۱)

فیلم های آلفرد هیچکاک,اخبار فیلم و سینما,خبرهای فیلم و سینما,اخبار سینمای جهان

امتیاز: ۸

فیلم «غریبه ها در قطار» (Strangers on a Train) مدت زمان غیرمعمولی را با قاتل سریالی سر می کند و به شکلی واقعی و حیرت انگیز با اشتیاق و میل به قتل بازی می کند. در واقع یکی از پرتنش ترین و پرتعلیق ترین سکانس های فیلم مربوط به تلاش قاتل برای بازیابی مدرک افشای قتل های اوست.

داستان فیلم به شکلی جذاب مخاطب را به همزادپنداری و همراهی با قاتل و تعمق در مورد محدودیت های شخصیتی خود وا می دارد. نقشه قتل نیز به خودی خود بسیار شیطانی و هوشمندانه است. تمرکز بر قتل هایی بی نقص همواره مرکز ثقل بسیاری از داستان های هیچکاک و محرکی برای مجموعه تلویزیونی آنتالوژی او بوده است. شخصیت اصلی داستان یک بازیکن تنیس است و ضربات استراتژیک او در طی بازی می تواند ایهامی جالب برای داستان فیلم قلمداد شود.

۷- طناب (۱۹۴۸)

فیلم های آلفرد هیچکاک,اخبار فیلم و سینما,خبرهای فیلم و سینما,اخبار سینمای جهان

امتیاز: ۸

تریلر کوچک اما زیرکانه «طناب» (Rope) در واقعی اقتباسی بی نقص از یک نمایشنامه با فضایی تنگ و تاریک است. دو قاتل مغرور با راه اندازی یک مهمانی شام عملیات خفه کردن موفقیت آمیز قربانی‎‌شان را جشن می گیرند. در حالی که این موضوع می تواند امکان شک به آن ها را کاهش دهد اما ناگهان جیمز استوارت ظاهر شده در حالی که رویه پیگیری ماجرا از طرف او بسیار تاثیرگذار و هیجان انگیز است.

اگر فیلم کوتاه نبود شاید داستان فیلم کمی بیش از حد پیچ و تاب دار به نظر می رسید اما گام بندی و سرعت وقوع اتفاقات بسیار دقیق و درست است. هیچکاک در این فیلم از یک ترفند خارق العاده استفاده کرده و کل داستان را در قالب یک برداشت و با چند توین هنرمندانه و دقیق به تصویر می کشد. این سبک از روایت باعث می شود که وجه هنرمندانه سبک کارگردانی هیچکاک بیشتر به چشم بیاید که بازی های جذاب بازیگران نیز بر گیرایی و زیبایی فیلم می افزاید.

۶- ربه‌کا (۱۹۴۰)

فیلم های آلفرد هیچکاک,اخبار فیلم و سینما,خبرهای فیلم و سینما,اخبار سینمای جهان

امتیاز: ۸٫۱

فیلم «ربه‌کا» (Rebecca) اولین فیلم بزرگ هیچکاک در هالیوود بود که جایزه اسکار بهترین فیلم سال را نیز بدست آورد اما شوربختانه جایزه ای به خود کارگردان اعطا نشد. این فیلم بر اساس رمان مشهور دافنه دو موریه به همین نام ساخته شده است، رمانی که بهترین منبع اورجینال برای احساسات هیچکاک به منظور ساخت یک داستان بی نقص بود. «ربه‌کا» را می توان مطالعه دقیق و شخصی غم و ازدواج دانست که همواره از موضوعات مورد  علاقه این کارگردان مشهور بوده است. هیچکاک با هنرمندی تمام این فیلم را به یک اندازه در قالب کمدی و درام می سازد اما تمرکز اصلی او بر روی ویژگی های درام داستان با یک رازآلودگی مسحور کننده اهست. همچنین دو بازیگر نقش های اصلی فیلم نیز خیره کننده ظاهر شده و بازی همراه با آرامش و محدودیت لارنس اولیویه با ناآرامی و تشویش جوآن فونتن همراه می شود.

۵- ام را به نشانه مرگ بگیر (۱۹۵۴)

فیلم های آلفرد هیچکاک,اخبار فیلم و سینما,خبرهای فیلم و سینما,اخبار سینمای جهان

امتیاز: ۸٫۲

در فیلم «ام را به نشانه مرگ بگیر» (Dial M For Murder) نیز شاهد یک نمایشنامه دیگر با بازیگرانی سرشناس هستیم. گریس کلی تنها در چند مورد از فیلم های متعدد هیچکاک حضور داشت اما در این فیلم تاثیری شدید و ماندگار بر مخاطبان و هالیوود گذاشت. داستان فیلم در مورد خیانت است و شوهر پشیمانی که یکی از دقیق ترین و تمیزترین نقشه های قتل ممکن را طراحی می کند. داستان فیلم کند شروع می شود که از منبع اصلی فیلمنامه نشأت می گیرد اما تمام این کندی برای جذابیت فیلم لازم است. هیچکاک این قتل بی نقص را با یک پیچش داستانی باورنکردنی همراه می سازد و پلیس نیز درست به اندازه قاتل باهوش است. شوهر داستان با ابتکار و هوش خود دوئلی جذاب را با نیروهای پلیس راه می اندازد و تا لحظات آخر فیلم مخاطب را در حال حدس زدن نگه می دارد.

۴- شمال با نورث وست (۱۹۵۹)

فیلم های آلفرد هیچکاک,اخبار فیلم و سینما,خبرهای فیلم و سینما,اخبار سینمای جهان

امتیاز: ۸٫۳

ارنست لمن، نویسنده فیلمنامه «شمال با نورث وست» (North by Northwest) می خواست با مشارکت هیچکاک فیلمی ماندگار بسازد و در این امر نیز موفق بود. در سراسر کارنامه هنری هیچکاک، وی علاقه ای وسواس گونه به هویت های اشتباهی و جاسوسی داشت. اما جذاب ترین پرداخت او به این مسائل در فیلم «شمال با نورث وست» بوده است، با جوک ها و ماجراهایی بسیار بیشتر از همیشه. این فیلم بیشتر بر جذبه سرگرم کنندگی و جذابیت داستان تمرکز دارد و در کنار سیال بودن داستان از موسیقی عجیب و هیجان انگیز نیز بهترین استفاده را می برد. علیرغم مدت زمان غیرمعمول و بسیار بلند فیلم، پیچش های داستانی متعدد باعث شده که مخاطب هیچگاه از تماشای این فیلم خسته نشود.

۳- سرگیجه (۱۹۵۸)

فیلم های آلفرد هیچکاک,اخبار فیلم و سینما,خبرهای فیلم و سینما,اخبار سینمای جهان

امتیاز: ۸٫۳

بسیاری فیلم «سرگیجه» (Vertigo) را بهترین فیلم تاریخ سینما می دانند که البته دلایل خوبی نیز برای این ادعا دارند. به دلیل بن مایه های سوررئال، فیلم «سرگیجه» از لحاظ بصری بسیار جذاب است با موتیف های تکراری هوشمندانه و فضای حومه شهری سرسبز. موسیقی جذاب فیلم بسیار خلاقانه و منحصربفرد است و با حرکات دوربین بسیار پرجزییات و دقیق هیچکاک براحتی هماهنگ می شود. و البته داستان روانشاسانه فیلم امکان بهترین بازی ها را فراهم می سازد. در نهایت می توان «سرگیجه» را ترکیبی از تمامی اجزایی دانست که سینما را تا به این حد تاثیرگذار و دوست داشتنی ساخته است. این فیلم شاهکاری ترسناک است که مخاطبان را در سقوط شخصیت اصلی فرو برده و آن ها را رها نمی سازد.

۲- پنجره پشتی (۱۹۵۴)

فیلم های آلفرد هیچکاک,اخبار فیلم و سینما,خبرهای فیلم و سینما,اخبار سینمای جهان

امتیاز: ۸٫۵

به لطف دید زدن های شخصیت گرفتار در آپارتمان فیلم «پنجره پشتی» (Rear Window)، این فیلم را باید نماد خالص سینما دانست. مخاطب عامدانه به عنوان بازیگر توسط جیمز استوارت به کار گرفته می شود که توسط همسایگانش به یک اندازه گرفتار شده و گرفتار شده است. این کیفیت عمیق باعث افزایش تعلیق داستان به مرحله ای ویرانگر می شود، چنانکه انگار خود مخاطبان این مبارزه خطرناک را خود متقبل شده اند. این فیلم در سراسر داستان خود سبک خاص کمدی هیچکاک را در خود دارد، با صحبت هایی چنان وقیحانه در مورد قتل که تکان دهنده و استرس زا است. همچنین می توان «پنجره پشتی» را همزمان یک تعمق جذاب در مورد جایگاه اجتماعی، عشق و ازدواج دانست. با استفاده از همسایگان، هیچکاک همه جنبه های یک رابطه عاشقانه را به تصویر می کشد که می تواند آینه ای بی نقص برای شخصیت های اصلی و مخاطبان باشد.

۱- روانی (۱۹۶۰)

فیلم های آلفرد هیچکاک,اخبار فیلم و سینما,خبرهای فیلم و سینما,اخبار سینمای جهان

امتیاز: ۸٫۵

شهرت فرازمینی فیلم «روانی» (Psycho) خود گویای همه چیز است به نحوی که حتی کسانی که فیلم را ندیده اند نیز از شهرت آن باخبر بوده و آن را یکی از بهترین فیلم های تاریخ سینما می دانند. این داستان کلاسیک ترسناک که چندین دنباله و یک سریال موفق نیز در چند دهه اخیر از روی آن ساخته شده، سبک جدید از ژانر وحشت به نام اسلشر را نیز بوجود آورد. فیلم «روانی» یکی از غنی ترین فیلم های تاریخ هالیوود از لحاظ شماتیک و از لحاظ بصری نیز یکی از ترسناک ترین فیلم هاست. علیرغم اینکه پیچش داستانی فیلم دیگر آن تازگی و جذابیت گذشته را ندارد اما خود داستان به هیچ عنوان منسوخ و کلیشه ای نشده است.

بنیان مفهومی داستان نیز بسیار قوی بوده و با تاریک ترین جنایت ها، معصومانه ترین شخصیت ها و شرایط را فاسد می کند. تصویر گوتیک سیاه و سفید عامدانه فیلم بر ناخوشایند بودن و تاریک بودن فضا برای شخصیت نورمن بیتس می افزاید. بدون شک نورمن بیتس یکی از جذاب ترین و نمادین ترین شخصیت های شرور تاریخ در تمامی محمل های داستانی است. می توان بارها فیلم را دید و بارها از جنبه های مختلف در مورد آن صحبت کرد بدون این که حرف کم آورد. «روانی» فیلمی بسیار سرگرم کننده است که تماشای آن یک ضرورت تلقی می شود.

  • 17
  • 2
۵۰%
همه چیز درباره
نظر شما چیست؟
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی:۰
غیر قابل انتشار: ۰
جدیدترین
قدیمی ترین
مشاهده کامنت های بیشتر
هیثم بن طارق آل سعید بیوگرافی هیثم بن طارق آل سعید؛ حاکم عمان

تاریخ تولد: ۱۱ اکتبر ۱۹۵۵ 

محل تولد: مسقط، مسقط و عمان

محل زندگی: مسقط

حرفه: سلطان و نخست وزیر کشور عمان

سلطنت: ۱۱ ژانویه ۲۰۲۰

پیشین: قابوس بن سعید

ادامه
بزرگمهر بختگان زندگینامه بزرگمهر بختگان حکیم بزرگ ساسانی

تاریخ تولد: ۱۸ دی ماه د ۵۱۱ سال پیش از میلاد

محل تولد: خروسان

لقب: بزرگمهر

حرفه: حکیم و وزیر

دوران زندگی: دوران ساسانیان، پادشاهی خسرو انوشیروان

ادامه
صبا آذرپیک بیوگرافی صبا آذرپیک روزنامه نگار سیاسی و ماجرای دستگیری وی

تاریخ تولد: ۱۳۶۰

ملیت: ایرانی

نام مستعار: صبا آذرپیک

حرفه: روزنامه نگار و خبرنگار گروه سیاسی روزنامه اعتماد

آغاز فعالیت: سال ۱۳۸۰ تاکنون

ادامه
یاشار سلطانی بیوگرافی روزنامه نگار سیاسی؛ یاشار سلطانی و حواشی وی

ملیت: ایرانی

حرفه: روزنامه نگار فرهنگی - سیاسی، مدیر مسئول وبگاه معماری نیوز

وبگاه: yasharsoltani.com

شغل های دولتی: کاندید انتخابات شورای شهر تهران سال ۱۳۹۶

حزب سیاسی: اصلاح طلب

ادامه
زندگینامه امام زاده صالح زندگینامه امامزاده صالح تهران و محل دفن ایشان

نام پدر: اما موسی کاظم (ع)

محل دفن: تهران، شهرستان شمیرانات، شهر تجریش

تاریخ تاسیس بارگاه: قرن پنجم هجری قمری

روز بزرگداشت: ۵ ذیقعده

خویشاوندان : فرزند موسی کاظم و برادر علی بن موسی الرضا و برادر فاطمه معصومه

ادامه
شاه نعمت الله ولی زندگینامه شاه نعمت الله ولی؛ عارف نامدار و شاعر پرآوازه

تاریخ تولد: ۷۳۰ تا ۷۳۱ هجری قمری

محل تولد: کوهبنان یا حلب سوریه

حرفه: شاعر و عارف ایرانی

دیگر نام ها: شاه نعمت‌الله، شاه نعمت‌الله ولی، رئیس‌السلسله

آثار: رساله‌های شاه نعمت‌الله ولی، شرح لمعات

درگذشت: ۸۳۲ تا ۸۳۴ هجری قمری

ادامه
نیلوفر اردلان بیوگرافی نیلوفر اردلان؛ سرمربی فوتسال و فوتبال بانوان ایران

تاریخ تولد: ۸ خرداد ۱۳۶۴

محل تولد: تهران 

حرفه: بازیکن سابق فوتبال و فوتسال، سرمربی تیم ملی فوتبال و فوتسال بانوان

سال های فعالیت: ۱۳۸۵ تاکنون

قد: ۱ متر و ۷۲ سانتی متر

تحصیلات: فوق لیسانس مدیریت ورزشی

ادامه
حمیدرضا آذرنگ بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ؛ بازیگر سینما و تلویزیون ایران

تاریخ تولد: تهران

محل تولد: ۲ خرداد ۱۳۵۱ 

حرفه: بازیگر، نویسنده، کارگردان و صداپیشه

تحصیلات: روان‌شناسی بالینی از دانشگاه آزاد رودهن 

همسر: ساناز بیان

ادامه
محمدعلی جمال زاده بیوگرافی محمدعلی جمال زاده؛ پدر داستان های کوتاه فارسی

تاریخ تولد: ۲۳ دی ۱۲۷۰

محل تولد: اصفهان، ایران

حرفه: نویسنده و مترجم

سال های فعالیت: ۱۳۰۰ تا ۱۳۴۴

درگذشت: ۲۴ دی ۱۳۷۶

آرامگاه: قبرستان پتی ساکونه ژنو

ادامه
دیالوگ های ماندگار درباره خدا

دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا پنجره ای به دنیای درون انسان می گشایند و راز و نیاز او با خالق هستی را به تصویر می کشند. در این مقاله از سرپوش به بررسی این دیالوگ ها در ادیان مختلف، ادبیات فارسی و سینمای جهان می پردازیم و نمونه هایی از دیالوگ های ماندگار درباره خدا را ارائه می دهیم. دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا همیشه در تاریکی سینما طنین انداز شده اند و ردی عمیق بر جان تماشاگران بر جای گذاشته اند. این دیالوگ ها می توانند دریچه ای به سوی دنیای معنویت و ایمان بگشایند و پرسش های بنیادین بشری درباره هستی و آفریننده آن را به چالش بکشند. دیالوگ های ماندگار و زیبا درباره خدا نمونه دیالوگ درباره خدا به دلیل قدرت شگفت انگیز سینما در به تصویر کشیدن احساسات و مفاهیم عمیق انسانی، از تاثیرگذاری بالایی برخوردار هستند. نمونه هایی از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا در اینجا به چند نمونه از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا اشاره می کنیم: فیلم رستگاری در شاوشنک (۱۹۹۴): رد: "امید چیز خوبیه، شاید بهترین چیز. و یه چیز مطمئنه، هیچ چیز قوی تر از امید نیست." این دیالوگ به ایمان به خدا و قدرت امید در شرایط سخت زندگی اشاره دارد. فیلم فهرست شیندلر (۱۹۹۳): اسکار شیندلر: "من فقط می خواستم زندگی یک نفر را نجات دهم." این دیالوگ به ارزش ذاتی انسان و اهمیت نجات جان انسان ها از دیدگاه خداوند اشاره دارد. فیلم سکوت بره ها (۱۹۹۱): دکتر هانیبال لکتر: "خداوند در جزئیات است." این دیالوگ به ظرافت و زیبایی خلقت خداوند در دنیای پیرامون ما اشاره دارد. پارادیزو (۱۹۸۸): آلفردو: خسته شدی پدر؟ پدر روحانی: آره. موقع رفتن سرازیریه خدا کمک می کنه اما موقع برگشتن خدا فقط نگاه می کنه. الماس خونین (۲۰۰۶): بعضی وقتا این سوال برام پیش میاد که خدا مارو به خاطر بلاهایی که سر همدیگه میاریم می بخشه؟ ولی بعد به دور و برم نگاه می کنم و به ذهنم می رسه که خدا خیلی وقته اینجارو ترک کرده. نجات سربازان رایان: فرمانده: برید جلو خدا با ماست ... سرباز: اگه خدا با ماست پس کی با اوناست که مارو دارن تیکه و پاره می کنن؟ بوی خوش یک زن (۱۹۹۲): زنها ... تا حالا به زن ها فکر کردی؟ کی خلقشون کرده؟ خدا باید یه نابغه بوده باشه ... زیر نور ماه: خدا خیلی بزرگتر از اونه که بشه با گناه کردن ازش دور شد ... ستایش: حشمت فردوس: پیش خدا هم که باشی، وقتی مادرت زنگ می زنه باید جوابشو بدی. مارمولک: شاید درهای زندان به روی شما بسته باشد، اما درهای رحمت خدا همیشه روی شما باز است و اینقدر به فکر راه دروها نباشید. خدا که فقط متعلق به آدم های خوب نیست. خدا خدای آدم خلافکار هم هست. فقط خود خداست که بین بندگانش فرقی نمی گذارد. او اند لطافت، اند بخشش، بیخیال شدن، اند چشم پوشی و رفاقت است. دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم مارمولک رامبو (۱۹۸۸): موسی گانی: خدا آدمای دیوونه رو دوس داره! رمبو: چرا؟ موسی گانی: چون از اونا زیاد آفریده. سوپر نچرال: واقعا به خدا ایمان داری؟ چون اون میتونه آرامش بخش باشه. دین: ایمان دارم یه خدایی هست ولی مطمئن نیستم که اون هنوز به ما ایمان داره یا نه. کشوری برای پیرمردها نیست: تو زندگیم همیشه منتظر بودم که خدا، از یه جایی وارد زندگیم بشه ولی اون هیچوقت نیومد، البته اگر منم جای اون بودم خودمو قاطی همچین چیزی نمی کردم! دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم کشوری برای پیرمردها نیست سخن پایانی درباره دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا در هر قالبی که باشند، چه در متون کهن مذهبی، چه در اشعار و سروده ها و چه در فیلم های سینمایی، همواره گنجینه ای ارزشمند از حکمت و معرفت را به مخاطبان خود ارائه می دهند. این دیالوگ ها به ما یادآور می شوند که در جستجوی معنای زندگی و یافتن پاسخ سوالات خود، تنها نیستیم و همواره می توانیم با خالق هستی راز و نیاز کرده و از او یاری و راهنمایی بطلبیم. دیالوگ های ماندگار سینمای جهان درباره خدا گردآوری: بخش هنر و سینمای سرپوش

ویژه سرپوش