شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳
۲۲:۳۷ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ کد خبر: ۹۹۰۵۰۱۷۰۵
فیلم و سینمای جهان

۱۰ فیلم برتر برنده‌ی شیر طلای جشنواره‌ی ونیز در قرن بیست و یکم

بهترین فیلم‌های جشنواره ونیز,اخبار فیلم و سینما,خبرهای فیلم و سینما,اخبار سینمای جهان
در آستانه‌ی آغاز هفتاد و هفتمین دوره‌ی جشنواره‌ی ونیز قصد داریم به بهترین فیلم‌های جشنواره‌ی ونیز بپردازیم که طی دو دهه‌ی اخیر برنده‌ی جایزه‌ی شیر طلایی شده‌اند.

جشنواره‌ی ونیز ۲۰۲۰ از دوم سپتامبر (۱۲ شهریورماه) آغاز می‌شود و به مدت ۱۰ روز ادامه می‌یابد. جشنواره‌ی امسال برای سینمادوستان بسیار حائز اهمیت است؛ زیرا این رویداد اولین جشنواره‌ی سینمایی تراز اولی است که بعد از شیوع بیماری کرونا به صورت حضوری برگزار خواهد شد. به همین خاطر قصد داریم بر اساس امتیاز متاکریتیک ده فیلم‌ جشنواره‌ی ونیز را که در دو دهه‌ی اخیر برنده‌ی جایزه‌ی شیر طلایی شده‌اند رتبه‌بندی کنیم تا اگر در این روزهای گرم تابستانی به دنبال چند فیلم جذاب برای تماشا بودید، انتخاب‌های درستی داشته باشید.

۱۰- دایره (The Circle)

بهترین فیلم‌های جشنواره ونیز,اخبار فیلم و سینما,خبرهای فیلم و سینما,اخبار سینمای جهان

کارگردان: جعفر پناهی

بازیگران: فرشته صدر عرفایی، نرگس ممی زاده رازلیقی، مریم پروین آلمانی، مژگان فرامرزی، فاطمه نقوی

امتیاز متاکریتیک: ۸۵ از ۱۰۰

سال ساخت: ۲۰۰۰

تنها فیلم ایرانی برنده‌ی شیر طلایی یکی از بهترین فیلم‌های جشنواره‌ی ونیز تا به امروز است. «دایره» با وجود اینکه پس از کسب پروانه‌ی ساخت ساخته شد، ولی بغد از پایان مراحل تولید و ارائه برای دریافت پروانه‌ی نمایش توسط معاون سینمایی وقت سیف‌الله داد توقیف شد و از اکران عمومی آن در ایران ممانعت به عمل آمد. این فیلم یکی از نخستین آثار سینمایی است که در آغاز هزاره جدید به سراغ روایت غیرخطی به شیوه‌ای که امروزه با آن مواجه هستیم رفت. «دایره» داستان شش زن را روایت می‌کند که هر یک به طریقی از زندان گریخته‌اند و حالا باید خود را از دستگیری مجدد حفظ کنند و به سرپناهی مطمئن برسند. «دایره» محتوا و مفهومی انسان‌وارانه دارد و در برخی از بخش‌هایش قادر است مخاطب را به تفکر وا دارد. به همین خاطر اگر به دنبال یک فیلم ایرانی با موضوع زنان و طبقات مختلف اجتماع هستید، تماشای آن خالی از لطف نیست؛ فیلمی که اگر یک دهه دیرتر ساخته می‌شد احتمالا امکان اکران می‌یافت، اما بدعت‌های روایی آن دیگر جالب‌توجه نبودند.

۹- روما (Roma)

بهترین فیلم‌های جشنواره ونیز,اخبار فیلم و سینما,خبرهای فیلم و سینما,اخبار سینمای جهان

کارگردان: آلفونسو کوارون

بازیگران: یالیتزا آپاریچیو، مارینا د تاویرا

امتیاز متاکریتیک: ۹۶ از ۱۰۰

سال ساخت: ۲۰۱۸

فیلم «روما» اثری بود که نشان داد نتفلیکس تا چه اندازه توانسته بر تولیدات سینمایی و چرخه سنتی این هنر-صنعت تاثیر بگذارد. «روما» بیشتر به خاطره‌بازی‌هایی سینمایی شده شباهت دارد. این فیلم درواقع برش‌هایی از زندگی ساکنین مکزیکو سیتی و شخص آلفونسو کوارون است. «رما» داستان خدمتکاری به نام کلیوو را روایت می‌کند که پس از چند سال خدمت در یک خانواده به یکی از اعضای آن‌ها تبدیل می‌شود. دست تقدیر کلیوو را بازیچه هوس‌رانی پسر جوانی قرار می‌دهد، اما خانواده‌ای که برای آن‌ها کار می‌کرد در سخت‌ترین شرایط هم کنار او می‌ایستند تا هشتمین فیلم کوارون در مسند کارگردان ابعاد انسانی و جذابی پیدا کنند. شایان به ذکر است که کوارون به منظور تصویرگری صحیح آنچه در ذهن داشت، خود مدیریت تیم تصویربرداری «رما» را هم برعهده گرفت و در نود و یکمین دوره‌ی جوایز اسکار در کنار اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان و بهترین کارگردانی، جایزه‌ی بهترین فیلم‌برداری را هم مال خود کرد.

۸- زنی که رفت (The Woman Who Left)

بهترین فیلم‌های جشنواره ونیز,اخبار فیلم و سینما,خبرهای فیلم و سینما,اخبار سینمای جهان

کارگردان: لاو دیاز

بازیگران: چارو سانتوس کونسیو، یان لیولد کروز، میشاییل د مسا

امتیاز متاکریتیک: ۸۳ از ۱۰۰

سال ساخت: ۲۰۱۶

لاو دیاز را پدر ایدئولوژیک سینمای مدرن فیلیپین نامیده‌اند. سینماگری که شخصیت‌های تکیده‌ای همچون انقلابیون شکست‌خورده، هنرمندان ناامید و مجرمین اغلب در بند شخصیت‌های محوری فیلم‌هایش هستند. در کنار زیبایی‌شناسی خاص دیاز که در انتقال حس حضور در یک دنیای پسااستعماری به مخاطب بسیار کارآمد است، طولانی بودن را هم می‌توان یکی دیگر از حصایص مهم سینمای او به شما آورد. مدت زمان فیلم «تکامل یک خانواده فلیپینی» وی به ۵۴۰ دقیقه می‌رسد، اما خوشبختانه «زنی که رفت» مدت معقول‌تری دارد و برای تماشای آن باید ۲۲۶ دقیقه وقت صرف کنید. این فیلم داستان زن فیلیپینی سال‌خورده‌ای را روایت می‌کند که پس از تحمل ۳۰ سال حبس، مصمم می‌شود تا از محبوب سابق‌اش انتقام بگیرد.

۷- خواهران مگدالن (The Magdalene Sisters)

بهترین فیلم‌های جشنواره ونیز,اخبار فیلم و سینما,خبرهای فیلم و سینما,اخبار سینمای جهان

کارگردان: پیتر مولان

بازیگران: آن-ماری داف، جرالدین مک‌ایوان، ایلین والش

امتیاز متاکریتیک: ۸۳ از ۱۰۰

سال ساخت: ۲۰۰۳

فیلم «خواهران مگدالن» بهترین فیلم پیتر مولان در مسند کارگردانی است. هنرمندی که بیشتر او را به واسطه توانایی‌هایی که در عرصه بازیگری دارد به یاد می‌آوریم. «خواهران مگدالن» را می‌توان در زمره‌ی فیلم‌های اجتماعی-اعتراضی به شمار آورد. این فیلم با روایت حکایت چند دختر جوان، قصد دارد سری به قوانین سختگیرانه کلیسا در پاره‌ای از موضوعات بزند. این فیلم در صومعه ماگدالين رقم می‌خورد، مکانی که خانواده‌ها دختران سرکش خود را به آنجا می‌فرستند تا از معاصی خود توبه کنند.

۶- ورا دریک (Vera Drake)

بهترین فیلم‌های جشنواره ونیز,اخبار فیلم و سینما,خبرهای فیلم و سینما,اخبار سینمای جهان

کارگردان: مایک لی

بازیگران: ایملدا استنتون، ریچارد گراهام، ادی مارسن، آنا کیونی

امتیاز متاکریتیک: ۸۳ از ۱۰۰

سال ساخت: ۲۰۰۴

سقط جنین و بارداری ناخواسته دو موضوعی هستند که در سینما با مسئله حق زنان پیوند ناگسستنی دارند و می‌توان گفت بیشتر از سایر خشونت‌ها و نابرابری‌ها به این اتفاقات پرداخته شده است؛ از فیلم تحسین شده «چهار ماه، سه هفته و دو روز» بگیرید تا همین «ورا دریک». ورا دریک یک زن از طبقه‌ی کارگر انگلستان است که طی دهه‌ی ۱۹۵۰ میلادی در لندن برای زنان و دخترانی که دچار بارداری ناخواسته شده‌اند، عمل سقط انجام می‌دهد. شایان به ذکر است این فیلم علاوه‌بر شیر طلایی، جایزه‌ی بفتای بهترین کارگردانی سال ۲۰۰۵ را هم برای مایک لی به ارمغان آورد.

۵- کبوتری برای تأمل در باب هستی روی شاخه نشست (A Pigeon Sat on a Branch Reflecting on Existence)

بهترین فیلم‌های جشنواره ونیز,اخبار فیلم و سینما,خبرهای فیلم و سینما,اخبار سینمای جهان

کارگردان: روی آندرشون

بازیگران: نیس وستبلوم، هوگر اندرسون

امتیاز متاکریتیک: ۸۱ از ۱۰۰

سال ساخت: ۲۰۱۴

فیلم جالب‌توجه و دوست‌داشتنی «کبوتری برای تأمل در باب هستی روی شاخه نشست» در نظر بسیاری از سینمادوستان بهترین فیلم کارنامه‌ی روی آندرشون است. فیلم‌ساز سوئدی صاحب سبکی که سینمای او را با آثار اپیزودیک و مفهوم‌گرایش به خاطر می‌آوریم. آندرشون در فیلم‌هایش قصد دارد یک روانشناسی نامتعارف از معاصی بشر امروز ارائه دهد. سنجیدن عیار فیلم‌های او با ملاک‌های رایج ممکن نیست؛ زیرا شاعرانگی و ابسوردیسم سینمای آندرشون در ترکیب با قصه‌های اپیزودیک منفصل و نماهای کوتاه و بعضاً بلندش، به فیلم‌هایی ختم می‌شود که جز با تماشای چند باره نمی‌توان به مفهوم کلی آن‌ها نزدیک شد و «کبوتری برای تأمل در باب هستی روی شاخه نشست» یکی از بهترین ِ این فیلم‌ها است. در نتیجه اگر به فیلم‌های آرام و دغدغه‌مند اروپایی علاقه‌مند هستید، هرچه زودتر خود را برای یک سیاحت ۱۰۱ دقیقه‌ای در قلمرو سینمایی روی آندرشون آماده کنید.

۴- لبنان (Lebanon)

بهترین فیلم‌های جشنواره ونیز,اخبار فیلم و سینما,خبرهای فیلم و سینما,اخبار سینمای جهان

کارگردان: ساموئل مائوز

بازیگران: اوشاری کوهن، ایتای تیران

امتیاز متاکریتیک: ۸۵ از ۱۰۰

سال ساخت: ۲۰۰۹

گاهی صحنه‌هایی از یک فیلم جنگی تراز اول می‌نواند بیش از هر اثر دیگری انسان را به صلح‌طلبی دعوت کند. ساموئل مائوز کارگردان و نویسنده‌ی فیلم «لبنان» تجربه حضور در جبهه‌های نبرد را دارد و به همین خاطر او به خوبی بر تاثیرات جسمی و روانی جبران‌ناپذیر جنگ واقف است. از این جملات اینچنین برداشت نکنید که «لبنان» یک فیلم صرفا اخلاق‌گراست و به سایر جنبه‌های آن کم توجه‌ای شده است، خیر. «لبنان» در وهله اول یک اثر جنگی است که می‌تواند مخاطبش را سرگرم کند و بعد به سراغ بیان سایر موضوعات می‌رود. در زمان جنگ اول لبنان در سال ۱۹۸۲، به یک تانک به همراه جوخه‌ای از چتربازان ماموریت جست‌وجو در اراضی دشمن محول می‌شود. اما هیچ چیز طبق روال معمول پیش نمی‌رود و این ماموریت ساده برای آن‌ها تبدیل به کابوسی وحشتناک می‌شود.

۳- کوهستان بروکبک (Brokeback Mountain)

بهترین فیلم‌های جشنواره ونیز,اخبار فیلم و سینما,خبرهای فیلم و سینما,اخبار سینمای جهان

کارگردان: انگ لی

بازیگران: جیک جیلنهال، هیث لجر، میشل ویلیامز، ان هتوی

امتیاز متاکریتیک: ۸۷ از ۱۰۰

سال ساخت: ۲۰۰۵

فیلم «کوهستان بروکبک» بر اساس داستان کوتاهی به قلم انی پرو ساخته شده است. این فیلم به سراغ زندگی عاطفی و روابط گاوچران‌ها در چند دهه‌ی قبل می‌رود. «کوهستان بروکبک» علاوه‌بر اینکه یکی از بهترین فیلم‌های جشنواره‌ی ونیز تا به امروز است، در زمره موفق‌ترین آثار قرن بیست و یکم از نظر آکادمی اسکار نیز قرار می‌گیرد. یازدهمین فیلم کارنامه‌ی هنری انگ لی در سال ۲۰۰۵ توانست در ۸ رشته‌ی مختلف مراسم اسکار، از جمله بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر نقش اول مرد و بهترین فیلمنامه‌ی اقتباسی نامزد شود که در نهایت ۳ مورد از این جوایز را از آن خود کرد.

۲- شکل آب (The Shape of Water)

بهترین فیلم‌های جشنواره ونیز,اخبار فیلم و سینما,خبرهای فیلم و سینما,اخبار سینمای جهان

کارگردان: گیرمو دل تورو

بازیگران: سالی هاوکینز، مایکل شنون، ریچارد جنکینز، داگ جونز

امتیاز متاکریتیک: ۸۷ از ۱۰۰

سال ساخت: ۲۰۱۷

احتمالا فانتزی‌ترین و رمانتیک‌ترین فیلم حاضر در این فهرست «شکل آب» است. این ساخته‌ی گیرمو دل تورو داستان زن لالی به اسم الیسا را به تصویر می‌کشد که به عنوان نظافتچی در یک آزمایشگاه دولتی مشغول به کار است. پس از مدتی یک موجود دوزیست عجیب‌الخلقه به این آزمایشگاه آورده می‌شود و در گذر زمان رابطه‌ی عاطفی پیچیده‌ای میان این دو شکل می‌گیرد. اما همه چیز به خوبی پیش نمی‌رود و این کشش عاطفی سر آغاز یک ماجراجویی پر فراز و نشیب برای الیسا و معشوقه‌ی نامتعارف‌اش است. «شکل آب» توانست در نودمین دوره‌ی جوایز اسکار چهار جایزه‌ی اسکار بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین موسیقی متن و بهترین طراحی صحنه را به دست آورد.

۱- بازگشت (The Return)

بهترین فیلم‌های جشنواره ونیز,اخبار فیلم و سینما,خبرهای فیلم و سینما,اخبار سینمای جهان

کارگردان: آندری زویاگینتسف

بازیگران: ولادیمر گالین، ایوان دوبرونراوو، کونستانتین لاوروننکو، ناتالیا ودونیا

امتیاز متاکریتیک: ۸۲ از ۱۰۰

سال ساخت: ۲۰۰۳

فیلم «بازگشت» یکی از شناخته‌شده‌ترین و بهترین فیلم‌های سینمای روسیه طی قرن بیست و یکم است. نخستین فیلم بلند داستانی آندری زویاگینتسف که برای او جایزه‌ی ارزشمند شیر طلایی جشنواره ونیز را به ارمغان آورد. در کنار پرداخت دقیق و به جا به شخصیت‌ها، احتمالا مهم‌ترین مسئله‌ای که «بازگشت» را به یکی از قابل‌توجه‌ترین فیلم‌های حاضر در فهرست بهترین فیلم‌های جشنواره‌ی ونیز بر اساس امتیاز متاکریتیک تبدیل می‌کند، اتمسفر و میزانسن این اثر است. بعد از تماشای «بازگشت» بی‌تردید تکه‌هایی از سفر عجیب و مخاطره‌انگیز دو پسر نوجوان با پدرشان در خاطر هر بیننده‌ای باقی خواهد ماند. داستان فیلم از آنجایی آغاز می‌شود که مردی پس از دوازده سال به خانه بازمی‌گردد تا دو پسرش به نام‌های ایوان و آندره را به سفر ببرد. پسر بزرگ‌تر (آندره) از بودن پدر خوشحال است، اما پسر کوچک‌تر (ایوان) طی سفر به رفتارهای پدرش مشکوک است و چندان به او روی خوش نشان نمی‌دهد.

digikala.com
  • 12
  • 6
۵۰%
نظر شما چیست؟
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی:۰
غیر قابل انتشار: ۰
جدیدترین
قدیمی ترین
مشاهده کامنت های بیشتر
بزرگمهر بختگان زندگینامه بزرگمهر بختگان حکیم بزرگ ساسانی

تاریخ تولد: ۱۸ دی ماه د ۵۱۱ سال پیش از میلاد

محل تولد: خروسان

لقب: بزرگمهر

حرفه: حکیم و وزیر

دوران زندگی: دوران ساسانیان، پادشاهی خسرو انوشیروان

ادامه
صبا آذرپیک بیوگرافی صبا آذرپیک روزنامه نگار سیاسی و ماجرای دستگیری وی

تاریخ تولد: ۱۳۶۰

ملیت: ایرانی

نام مستعار: صبا آذرپیک

حرفه: روزنامه نگار و خبرنگار گروه سیاسی روزنامه اعتماد

آغاز فعالیت: سال ۱۳۸۰ تاکنون

ادامه
یاشار سلطانی بیوگرافی روزنامه نگار سیاسی؛ یاشار سلطانی و حواشی وی

ملیت: ایرانی

حرفه: روزنامه نگار فرهنگی - سیاسی، مدیر مسئول وبگاه معماری نیوز

شغل های دولتی: کاندید انتخابات شورای شهر تهران سال ۱۳۹۶

حزب سیاسی: اصلاح طلب

یاشار سلطانیبیوگرافی یاشار سلطانی

ادامه
زندگینامه امام زاده صالح زندگینامه امامزاده صالح تهران و محل دفن ایشان

نام پدر: اما موسی کاظم (ع)

محل دفن: تهران، شهرستان شمیرانات، شهر تجریش

تاریخ تاسیس بارگاه: قرن پنجم هجری قمری

روز بزرگداشت: ۵ ذیقعده

زندگینامه امامزاده صالح

باورها و اعتقادات مذهبی، نقشی پررنگ در شکل گیری فرهنگ و هویت ایرانیان داشته است. احترام به سادات و نوادگان پیامبر اکرم (ص) از جمله این باورهاست. از این رو، در طول تاریخ ایران، امامزادگان همواره به عنوان واسطه های فیض الهی و امامان معصوم (ع) مورد توجه مردم قرار داشته اند. آرامگاه این بزرگواران، به اماکن زیارتی تبدیل شده و مردم برای طلب حاجت، شفا و دفع بلا به آنها توسل می جویند.

ادامه
شاه نعمت الله ولی زندگینامه شاه نعمت الله ولی؛ عارف نامدار و شاعر پرآوازه

تاریخ تولد: ۷۳۰ تا ۷۳۱ هجری قمری

محل تولد: کوهبنان یا حلب سوریه

حرفه: شاعر و عارف ایرانی

دیگر نام ها: شاه نعمت‌الله، شاه نعمت‌الله ولی، رئیس‌السلسله

آثار: رساله‌های شاه نعمت‌الله ولی، شرح لمعات

درگذشت: ۸۳۲ تا ۸۳۴ هجری قمری

ادامه
آپولو سایوز ماموریت آپولو سایوز؛ دست دادن در فضا

ایده همکاری فضایی میان آمریکا و شوروی، در بحبوحه رقابت های فضایی دهه ۱۹۶۰ مطرح شد. در آن دوران، هر دو ابرقدرت در تلاش بودند تا به دستاوردهای فضایی بیشتری دست یابند. آمریکا با برنامه فضایی آپولو، به دنبال فرود انسان بر کره ماه بود و شوروی نیز برنامه فضایی سایوز را برای ارسال فضانورد به مدار زمین دنبال می کرد. با وجود رقابت های موجود، هر دو کشور به این نتیجه رسیدند که برقراری همکاری در برخی از زمینه های فضایی می تواند برایشان مفید باشد. ایمنی فضانوردان، یکی از دغدغه های اصلی به شمار می رفت. در صورت بروز مشکل برای فضاپیمای یکی از کشورها در فضا، امکان نجات فضانوردان توسط کشور دیگر وجود نداشت.

مذاکرات برای انجام ماموریت مشترک آپولو سایوز، از سال ۱۹۷۰ آغاز شد. این مذاکرات با پیچیدگی های سیاسی و فنی همراه بود. مهندسان هر دو کشور می بایست بر روی سیستم های اتصال فضاپیماها و فرآیندهای اضطراری به توافق می رسیدند. موفقیت ماموریت آپولو سایوز، نیازمند هماهنگی و همکاری نزدیک میان تیم های مهندسی و فضانوردان آمریکا و شوروی بود. فضانوردان هر دو کشور می بایست زبان یکدیگر را فرا می گرفتند و با سیستم های فضاپیمای طرف مقابل آشنا می شدند.

فضاپیماهای آپولو و سایوز

ماموریت آپولو سایوز، از دو فضاپیمای کاملا متفاوت تشکیل شده بود:

ادامه
نیلوفر اردلان بیوگرافی نیلوفر اردلان؛ سرمربی فوتسال و فوتبال بانوان ایران

چکیده بیوگرافی نیلوفر اردلان

نام کامل: نیلوفر اردلان

تاریخ تولد: ۸ خرداد ۱۳۶۴

محل تولد: تهران 

حرفه: بازیکن سابق فوتبال و فوتسال، سرمربی تیم ملی فوتبال و فوتسال بانوان

سال های فعالیت: ۱۳۸۵ تاکنون

قد: ۱ متر و ۷۲ سانتی متر

ادامه
حمیدرضا آذرنگ بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ؛ بازیگر سینما و تلویزیون ایران

چکیده بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ

نام کامل: حمیدرضا آذرنگ

تاریخ تولد: تهران

محل تولد: ۲ خرداد ۱۳۵۱ 

حرفه: بازیگر، نویسنده، کارگردان و صداپیشه

تحصیلات: روان‌شناسی بالینی از دانشگاه آزاد رودهن 

ادامه
محمدعلی جمال زاده بیوگرافی محمدعلی جمال زاده؛ پدر داستان های کوتاه فارسی

تاریخ تولد: ۲۳ دی ۱۲۷۰

محل تولد: اصفهان، ایران

حرفه: نویسنده و مترجم

سال های فعالیت: ۱۳۰۰ تا ۱۳۴۴

درگذشت: ۲۴ دی ۱۳۷۶

آرامگاه: قبرستان پتی ساکونه ژنو

ادامه
دیالوگ های ماندگار درباره خدا

دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا پنجره ای به دنیای درون انسان می گشایند و راز و نیاز او با خالق هستی را به تصویر می کشند. در این مقاله از سرپوش به بررسی این دیالوگ ها در ادیان مختلف، ادبیات فارسی و سینمای جهان می پردازیم و نمونه هایی از دیالوگ های ماندگار درباره خدا را ارائه می دهیم. دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا همیشه در تاریکی سینما طنین انداز شده اند و ردی عمیق بر جان تماشاگران بر جای گذاشته اند. این دیالوگ ها می توانند دریچه ای به سوی دنیای معنویت و ایمان بگشایند و پرسش های بنیادین بشری درباره هستی و آفریننده آن را به چالش بکشند. دیالوگ های ماندگار و زیبا درباره خدا نمونه دیالوگ درباره خدا به دلیل قدرت شگفت انگیز سینما در به تصویر کشیدن احساسات و مفاهیم عمیق انسانی، از تاثیرگذاری بالایی برخوردار هستند. نمونه هایی از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا در اینجا به چند نمونه از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا اشاره می کنیم: فیلم رستگاری در شاوشنک (۱۹۹۴): رد: "امید چیز خوبیه، شاید بهترین چیز. و یه چیز مطمئنه، هیچ چیز قوی تر از امید نیست." این دیالوگ به ایمان به خدا و قدرت امید در شرایط سخت زندگی اشاره دارد. فیلم فهرست شیندلر (۱۹۹۳): اسکار شیندلر: "من فقط می خواستم زندگی یک نفر را نجات دهم." این دیالوگ به ارزش ذاتی انسان و اهمیت نجات جان انسان ها از دیدگاه خداوند اشاره دارد. فیلم سکوت بره ها (۱۹۹۱): دکتر هانیبال لکتر: "خداوند در جزئیات است." این دیالوگ به ظرافت و زیبایی خلقت خداوند در دنیای پیرامون ما اشاره دارد. پارادیزو (۱۹۸۸): آلفردو: خسته شدی پدر؟ پدر روحانی: آره. موقع رفتن سرازیریه خدا کمک می کنه اما موقع برگشتن خدا فقط نگاه می کنه. الماس خونین (۲۰۰۶): بعضی وقتا این سوال برام پیش میاد که خدا مارو به خاطر بلاهایی که سر همدیگه میاریم می بخشه؟ ولی بعد به دور و برم نگاه می کنم و به ذهنم می رسه که خدا خیلی وقته اینجارو ترک کرده. نجات سربازان رایان: فرمانده: برید جلو خدا با ماست ... سرباز: اگه خدا با ماست پس کی با اوناست که مارو دارن تیکه و پاره می کنن؟ بوی خوش یک زن (۱۹۹۲): زنها ... تا حالا به زن ها فکر کردی؟ کی خلقشون کرده؟ خدا باید یه نابغه بوده باشه ... زیر نور ماه: خدا خیلی بزرگتر از اونه که بشه با گناه کردن ازش دور شد ... ستایش: حشمت فردوس: پیش خدا هم که باشی، وقتی مادرت زنگ می زنه باید جوابشو بدی. مارمولک: شاید درهای زندان به روی شما بسته باشد، اما درهای رحمت خدا همیشه روی شما باز است و اینقدر به فکر راه دروها نباشید. خدا که فقط متعلق به آدم های خوب نیست. خدا خدای آدم خلافکار هم هست. فقط خود خداست که بین بندگانش فرقی نمی گذارد. او اند لطافت، اند بخشش، بیخیال شدن، اند چشم پوشی و رفاقت است. دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم مارمولک رامبو (۱۹۸۸): موسی گانی: خدا آدمای دیوونه رو دوس داره! رمبو: چرا؟ موسی گانی: چون از اونا زیاد آفریده. سوپر نچرال: واقعا به خدا ایمان داری؟ چون اون میتونه آرامش بخش باشه. دین: ایمان دارم یه خدایی هست ولی مطمئن نیستم که اون هنوز به ما ایمان داره یا نه. کشوری برای پیرمردها نیست: تو زندگیم همیشه منتظر بودم که خدا، از یه جایی وارد زندگیم بشه ولی اون هیچوقت نیومد، البته اگر منم جای اون بودم خودمو قاطی همچین چیزی نمی کردم! دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم کشوری برای پیرمردها نیست سخن پایانی درباره دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا در هر قالبی که باشند، چه در متون کهن مذهبی، چه در اشعار و سروده ها و چه در فیلم های سینمایی، همواره گنجینه ای ارزشمند از حکمت و معرفت را به مخاطبان خود ارائه می دهند. این دیالوگ ها به ما یادآور می شوند که در جستجوی معنای زندگی و یافتن پاسخ سوالات خود، تنها نیستیم و همواره می توانیم با خالق هستی راز و نیاز کرده و از او یاری و راهنمایی بطلبیم. دیالوگ های ماندگار سینمای جهان درباره خدا گردآوری: بخش هنر و سینمای سرپوش

ویژه سرپوش