یکشنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۳
۰۹:۴۷ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ کد خبر: ۹۵۱۱۰۱۸۷۴
موسیقی

گروه The Black Queen؛ بی سر و صدای پرسر و صدا

اخبار هنرمندان,خبرهای هنرمندان,موسیقی,گروه The Black Queen
پروژه های جنبی هنرمندان موسیقی همیشه به اندازه پروژه های اصلی آنها جذاب بوده است. به خصوص موقعی که آن پروژه جنبی نقطه مقابل صدا و سبکی باشد که در پروژه اصلی دنبال می شود.

پروژه های جنبی هنرمندان موسیقی همیشه به اندازه پروژه های اصلی آنها جذاب بوده است. به خصوص موقعی که آن پروژه جنبی نقطه مقابل صدا و سبکی باشد که در پروژه اصلی دنبال می شود. آن موقع است که آن جهان بی مرزی که هنرمند به دنبال کشف آن است بیشتر نمایان می شود، اینکه غیر از سبک که در پروژه اصلی اش با آن مشغول است تشنه تجربه و سر و کله زدن با صداها و نواهای دیگر است و دایره تجربیات اش را در حیطه پروژه اصلی محدود نمی کند.

 

جذابیت این پروژه های جنبی هم همین جاست که رخ می نماید.  گروه بلک کویین نیز دقیقا در چنین شرایطی ست که شروع به فعالیت می کند. بلک کویین در کنار اینکه یک پروژه جنبی برای اعضای آن است یک اَبرگروه نیز هست. نکته ای که در بسیاری از گروه هایی که پروژه جنبی محسوب می شوند اتفاق می افتد. اعضای چند گروه موسیقی (عموما مشهور) تصمیم به راه اندازی یک پروژه جدید می گیرند و دور هم یک تجربه یک کار موسیقیایی جدید را شکل می دهند.

 

اخبار هنرمندان,خبرهای هنرمندان,موسیقی,گروه The Black Queen

 

یلک کویین، گروه برخاسته از شهر لس آنجلس، متشکل است از گِرگ پوچیاتو (The Dillinger Escape Plan و Killer Be Killed)، جاشوا یوستیس (Nine Inch Nails و Puscifier) و استیون الکساندر (تکنسین سابق The Fillinger Escape، Nine Inch Nails Plan و Kesha) که بسیار آرام و بی سر و صدا سال ۲۰۱۵ تشکیل شد و با انتشار سه تک آهنگ در همان سال فعلایت مسویقی شان جدی و جدی تر شد تا آنکه در سال ۲۰۱۶ اولین آلبوم خود را با نام Fever Daydream منتشر کرد.

 

آنچه که بلک کویین در موسیقی اولین آلبوم خود انجام می دهد تلفیقی ست از موسیقی الکترونیک، سینت- پاپ، ایی.دی.ام و اَمبینت. موسیقی ای که شنیدن اش از اعضای گروه کم که نه، که بسیار عجیب است. یک شوک بزرگ و در عین حال جالب توجه. اینکه چگونه می شود چنین موسیقی ای را پوچیاتو، یوستیس و الکساندر شنید. در میان نام این سه نفر البته نام پوچیاتوست که بیشترین تعجب ها را بر می انگیزد.

 

نام گِرگ پوچیاتو برای سال هاست که نام اش به عنوان خواننده با نام گروه دلینجر اسکِیپ پلن گره خورده است. گروهی که دو دهه است از بزرگ ترین نام های سیک هاردکور/ مَت کور به شمار می آید. با موسیقی و اجراهای زنده پرحرارت و پرهرج و مرج که تبدیل به مولفه های اصلی گروه شده است. پوچیاتویی که دائما به وسط تماشاگران شیرجه می زند و از در و دیوار صحنه اجرا نیز آویزان می شود و به همین خاطر نیز گاهی با سری شکافته اجرایش را ادامه می دهد.

 

 

اخبار هنرمندان,خبرهای هنرمندان,موسیقی,گروه The Black Queen  

او همین ها را با خود به ابرگروه دیگرش، کیلِر بی کیلد نیز می برد. اما اینجا؟ در بلک کویین؟ او در این پروژه تنها چهره فیزیکی اش را حفظ کرده و صدای جیغ کشان و اجراهای پرخطر و پرهرج ومرج اش را پشت در گذاشته است. او حالا با صدایی صاف می خواند تا آن قدرت باریتونِ صدایش را به رخ بکشد. جذابیت موسیقی بلک کویین همین جاست که آرام آرام سر بر می آورد.

 

بلک کویین و آلبوم «رویای تب دار» از همه جهات آلبوم شنیدنی ایست با آنکه آنقدر پا را فراتر از حیطه موسیقی الکترونیک/ سینت- پاپ نمی گذارد اما در همین اندازه پرداختن به آن هم خالی از لطف و توجه نیست. با مقدمه ای که گویی نام، ساختار و صدایش کمابیش اشاره هایی به تمام غیرمنتظره های آلبوم می کند. When I’m This و Now، یک شروع یک دقیقه و چهل ثانیه ای امبینت که کیتارو، ونگلیس و موریس ژار را به یاد می آورد.

 

«اکنون، وقتی که چنین هستم» شروع آرام و باشکوهی ست که نمونه مشابهی در طول آلبوم از آن شنیده نمی شود و قامت آن در اندازه همان مقدمه باوقار و کوتاه باقی می ماند.

 

اما آلبومی آنکه زمان زیادی هدر بدهد بعد از قطعه «اکنون، وقتی...» به سرعت آن تکه اوج گیرنده اش را رو می کند. Ine To Never به عنوان دومین قطعه خیلی سریع از چهره سینت- پاپ/ الکترونیک دَنس موزیک آلبوم را پرده برداری می کند. صدای گرِگ پوچیاتو و اوج هنر خوانندگی او خارج از قالب موسیقی دیلینجر اسکیپ پلن یا هر پروژه دیگردر این قطعه است که به همگان معرفی می شود.

 

آنچه که بلک کویین در این قطعه و قطعه بعدی، The End Where We Start انجام داده بهعنوان ساختارقالب آلبوم «رویای تب دار» استفاده شده است.

 

«در انتها جایی که آغاز می کنیم» یک امبینت/ گلیچ (Glitch) چهار دقیقه ای که یادآور قطعاتی ست که فِیت نو مور یا ناین اینچ نِیلز در آلبوم های دهه نودشان ساخته و منتشر کرده اند. چه بسا که صدای پوچیاتو در این قطعه و در جای جای آلبوم «رویای تب دار» صدای مایک پَتن را مجسم می کند.

 

بلک کویین در اولین تجربه موسیقیایی جدی خود خارج از فضای قطعه دوم و سوم آلبوم ظاهر نمی شود،در صورتی که فضا و موقعیت برای گروه و اعضایش به قدر کافی وجود داشت که آزادانه تر از چارچوب قالب آلبوم عمل کنند و آلبوم را از این یکنواختی ای که گهگاهی درگیرش می شود رها کند. اما از سوی دیگر نه آنکه این گردش در دایره محدود قطعات دوم و سوم بار منفی سنگنیی را به آلبوم متحمل شده است، چه بسا که در همین محدوده است که قطعه واپسین آلبوم Apocalypse Morning شکل می گیرد، «صبح آخرالزمانی» از آن دسته پایان های قدرتمند و پویایی ست که زیاد در چرخه آلبوم های الکترونیک/ سینت- پاپ این سال ها شنیده نمی شود.

 

«رویای تب دار» پر از الهامات و تاثیرات موسیقی پاپ دهه هشتاد میلادی ست. طرفداران موسقی گروه هایی چون Shop Boys, Depeche Mode, Duran Duran, Pet A-ha و Tears for Fears از این آلبوم لذت بسیار خواهند برد و این لذت بردن به نظر همان هدفی ست که بلک کویین به فکر رسیدن به آن بوده است.

 

 

ادای احترام به موسیقی ای که یک دهه بیشتر دوام نیاورد ولی در همان دوران بود که یک نسل را همراه خود سرگرم کرد و فرهنگ پاپ را شکلی جدید بخشید. اگر در همین اندازه به بلک کویین و به خصوص «رویای تب دار» نگاه کنیم آلبوم یک سرگرمی بزرگ است که در عین آنکه کم نقص هم نیست ولی خیلی راحت می تواند نسل ها را به هم نزدیک کند و خاطرات موسیقی یک دهه را در حد و اندازه خودش پرقدرت یادآور شود.

 

 

 

bartarinha.ir
  • 14
  • 4
۵۰%
همه چیز درباره
نظر شما چیست؟
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی:۰
غیر قابل انتشار: ۰
جدیدترین
قدیمی ترین
مشاهده کامنت های بیشتر
هیثم بن طارق آل سعید بیوگرافی هیثم بن طارق آل سعید؛ حاکم عمان

چکیده بیوگرافی هیثم بن طارق آل سعید

نام کامل: هیثم بن طارق آل سعید

تاریخ تولد: ۱۱ اکتبر ۱۹۵۵ 

محل تولد: مسقط، مسقط و عمان

محل زندگی: مسقط

حرفه: سلطان و نخست وزیر کشور عمان

سلطنت: ۱۱ ژانویه ۲۰۲۰

ادامه
بزرگمهر بختگان زندگینامه بزرگمهر بختگان حکیم بزرگ ساسانی

تاریخ تولد: ۱۸ دی ماه د ۵۱۱ سال پیش از میلاد

محل تولد: خروسان

لقب: بزرگمهر

حرفه: حکیم و وزیر

دوران زندگی: دوران ساسانیان، پادشاهی خسرو انوشیروان

ادامه
صبا آذرپیک بیوگرافی صبا آذرپیک روزنامه نگار سیاسی و ماجرای دستگیری وی

تاریخ تولد: ۱۳۶۰

ملیت: ایرانی

نام مستعار: صبا آذرپیک

حرفه: روزنامه نگار و خبرنگار گروه سیاسی روزنامه اعتماد

آغاز فعالیت: سال ۱۳۸۰ تاکنون

ادامه
یاشار سلطانی بیوگرافی روزنامه نگار سیاسی؛ یاشار سلطانی و حواشی وی

ملیت: ایرانی

حرفه: روزنامه نگار فرهنگی - سیاسی، مدیر مسئول وبگاه معماری نیوز

شغل های دولتی: کاندید انتخابات شورای شهر تهران سال ۱۳۹۶

حزب سیاسی: اصلاح طلب

یاشار سلطانیبیوگرافی یاشار سلطانی

ادامه
زندگینامه امام زاده صالح زندگینامه امامزاده صالح تهران و محل دفن ایشان

نام پدر: اما موسی کاظم (ع)

محل دفن: تهران، شهرستان شمیرانات، شهر تجریش

تاریخ تاسیس بارگاه: قرن پنجم هجری قمری

روز بزرگداشت: ۵ ذیقعده

زندگینامه امامزاده صالح

باورها و اعتقادات مذهبی، نقشی پررنگ در شکل گیری فرهنگ و هویت ایرانیان داشته است. احترام به سادات و نوادگان پیامبر اکرم (ص) از جمله این باورهاست. از این رو، در طول تاریخ ایران، امامزادگان همواره به عنوان واسطه های فیض الهی و امامان معصوم (ع) مورد توجه مردم قرار داشته اند. آرامگاه این بزرگواران، به اماکن زیارتی تبدیل شده و مردم برای طلب حاجت، شفا و دفع بلا به آنها توسل می جویند.

ادامه
شاه نعمت الله ولی زندگینامه شاه نعمت الله ولی؛ عارف نامدار و شاعر پرآوازه

تاریخ تولد: ۷۳۰ تا ۷۳۱ هجری قمری

محل تولد: کوهبنان یا حلب سوریه

حرفه: شاعر و عارف ایرانی

دیگر نام ها: شاه نعمت‌الله، شاه نعمت‌الله ولی، رئیس‌السلسله

آثار: رساله‌های شاه نعمت‌الله ولی، شرح لمعات

درگذشت: ۸۳۲ تا ۸۳۴ هجری قمری

ادامه
نیلوفر اردلان بیوگرافی نیلوفر اردلان؛ سرمربی فوتسال و فوتبال بانوان ایران

چکیده بیوگرافی نیلوفر اردلان

نام کامل: نیلوفر اردلان

تاریخ تولد: ۸ خرداد ۱۳۶۴

محل تولد: تهران 

حرفه: بازیکن سابق فوتبال و فوتسال، سرمربی تیم ملی فوتبال و فوتسال بانوان

سال های فعالیت: ۱۳۸۵ تاکنون

قد: ۱ متر و ۷۲ سانتی متر

ادامه
حمیدرضا آذرنگ بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ؛ بازیگر سینما و تلویزیون ایران

چکیده بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ

نام کامل: حمیدرضا آذرنگ

تاریخ تولد: تهران

محل تولد: ۲ خرداد ۱۳۵۱ 

حرفه: بازیگر، نویسنده، کارگردان و صداپیشه

تحصیلات: روان‌شناسی بالینی از دانشگاه آزاد رودهن 

ادامه
محمدعلی جمال زاده بیوگرافی محمدعلی جمال زاده؛ پدر داستان های کوتاه فارسی

تاریخ تولد: ۲۳ دی ۱۲۷۰

محل تولد: اصفهان، ایران

حرفه: نویسنده و مترجم

سال های فعالیت: ۱۳۰۰ تا ۱۳۴۴

درگذشت: ۲۴ دی ۱۳۷۶

آرامگاه: قبرستان پتی ساکونه ژنو

ادامه
دیالوگ های ماندگار درباره خدا

دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا پنجره ای به دنیای درون انسان می گشایند و راز و نیاز او با خالق هستی را به تصویر می کشند. در این مقاله از سرپوش به بررسی این دیالوگ ها در ادیان مختلف، ادبیات فارسی و سینمای جهان می پردازیم و نمونه هایی از دیالوگ های ماندگار درباره خدا را ارائه می دهیم. دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا همیشه در تاریکی سینما طنین انداز شده اند و ردی عمیق بر جان تماشاگران بر جای گذاشته اند. این دیالوگ ها می توانند دریچه ای به سوی دنیای معنویت و ایمان بگشایند و پرسش های بنیادین بشری درباره هستی و آفریننده آن را به چالش بکشند. دیالوگ های ماندگار و زیبا درباره خدا نمونه دیالوگ درباره خدا به دلیل قدرت شگفت انگیز سینما در به تصویر کشیدن احساسات و مفاهیم عمیق انسانی، از تاثیرگذاری بالایی برخوردار هستند. نمونه هایی از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا در اینجا به چند نمونه از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا اشاره می کنیم: فیلم رستگاری در شاوشنک (۱۹۹۴): رد: "امید چیز خوبیه، شاید بهترین چیز. و یه چیز مطمئنه، هیچ چیز قوی تر از امید نیست." این دیالوگ به ایمان به خدا و قدرت امید در شرایط سخت زندگی اشاره دارد. فیلم فهرست شیندلر (۱۹۹۳): اسکار شیندلر: "من فقط می خواستم زندگی یک نفر را نجات دهم." این دیالوگ به ارزش ذاتی انسان و اهمیت نجات جان انسان ها از دیدگاه خداوند اشاره دارد. فیلم سکوت بره ها (۱۹۹۱): دکتر هانیبال لکتر: "خداوند در جزئیات است." این دیالوگ به ظرافت و زیبایی خلقت خداوند در دنیای پیرامون ما اشاره دارد. پارادیزو (۱۹۸۸): آلفردو: خسته شدی پدر؟ پدر روحانی: آره. موقع رفتن سرازیریه خدا کمک می کنه اما موقع برگشتن خدا فقط نگاه می کنه. الماس خونین (۲۰۰۶): بعضی وقتا این سوال برام پیش میاد که خدا مارو به خاطر بلاهایی که سر همدیگه میاریم می بخشه؟ ولی بعد به دور و برم نگاه می کنم و به ذهنم می رسه که خدا خیلی وقته اینجارو ترک کرده. نجات سربازان رایان: فرمانده: برید جلو خدا با ماست ... سرباز: اگه خدا با ماست پس کی با اوناست که مارو دارن تیکه و پاره می کنن؟ بوی خوش یک زن (۱۹۹۲): زنها ... تا حالا به زن ها فکر کردی؟ کی خلقشون کرده؟ خدا باید یه نابغه بوده باشه ... زیر نور ماه: خدا خیلی بزرگتر از اونه که بشه با گناه کردن ازش دور شد ... ستایش: حشمت فردوس: پیش خدا هم که باشی، وقتی مادرت زنگ می زنه باید جوابشو بدی. مارمولک: شاید درهای زندان به روی شما بسته باشد، اما درهای رحمت خدا همیشه روی شما باز است و اینقدر به فکر راه دروها نباشید. خدا که فقط متعلق به آدم های خوب نیست. خدا خدای آدم خلافکار هم هست. فقط خود خداست که بین بندگانش فرقی نمی گذارد. او اند لطافت، اند بخشش، بیخیال شدن، اند چشم پوشی و رفاقت است. دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم مارمولک رامبو (۱۹۸۸): موسی گانی: خدا آدمای دیوونه رو دوس داره! رمبو: چرا؟ موسی گانی: چون از اونا زیاد آفریده. سوپر نچرال: واقعا به خدا ایمان داری؟ چون اون میتونه آرامش بخش باشه. دین: ایمان دارم یه خدایی هست ولی مطمئن نیستم که اون هنوز به ما ایمان داره یا نه. کشوری برای پیرمردها نیست: تو زندگیم همیشه منتظر بودم که خدا، از یه جایی وارد زندگیم بشه ولی اون هیچوقت نیومد، البته اگر منم جای اون بودم خودمو قاطی همچین چیزی نمی کردم! دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم کشوری برای پیرمردها نیست سخن پایانی درباره دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا در هر قالبی که باشند، چه در متون کهن مذهبی، چه در اشعار و سروده ها و چه در فیلم های سینمایی، همواره گنجینه ای ارزشمند از حکمت و معرفت را به مخاطبان خود ارائه می دهند. این دیالوگ ها به ما یادآور می شوند که در جستجوی معنای زندگی و یافتن پاسخ سوالات خود، تنها نیستیم و همواره می توانیم با خالق هستی راز و نیاز کرده و از او یاری و راهنمایی بطلبیم. دیالوگ های ماندگار سینمای جهان درباره خدا گردآوری: بخش هنر و سینمای سرپوش

ویژه سرپوش