چهارشنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۳
۲۰:۴۷ - ۲۸ آذر ۱۳۹۶ کد خبر: ۹۶۰۹۰۷۸۵۳
رادیو و تلویزیون

رضا جودی:

ممکن است فصل سوم «لیسانسه‌ها» ساخته شود

لیسانسه ها,اخبار صدا وسیما,خبرهای صدا وسیما,رادیو و تلویزیون
«ممکن است فصل سوم «لیسانسه ها»‌ ساخته شود. ما کار را در سازمان برآورد نگارش کرده‌ایم؛ منتهای مراتب باید منتظر باشیم تا آقای صحت فرصت داشته باشند، زیرا در حال‌حاضر مشغله زیادی دارند.»

به گزارش صبا، سریال «لیسانسه‌ها» به‌کارگردانی سروش صحت و تهیه‌کنندگی رضا جودی که این شب‌ها از شبکه‌سه سیما پخش می‌شود، جزو آن دسته کارهایی است که مورد‌توجه مخاطبان قرار‌گرفته است. مجموعه‌ای در ژانر طنز‌اجتماعی که به‌موضوع بی‌کاری جوانان تحصیل‌کرده می‌پردازد. البته در‌کنار‌ خط‌اصلی داستان، قصه‌ها و گره‌های مختلفی مختص‌به هر‌یک از کاراکترها و روایت آن‌ها دیده می‌شود. رضا جودی پیش‌از این تهیه‌کنندگی سریال‌هایی مثل «دوران سرکشی»، «اغما»، «صاحبدلان» و... را بر‌عهده داشته که این‌بار با سریال «لیسانسه‌ها» که کاری طنز هم هست با بازخوردها و نظرات خوبی مواجه شده است. گفت‌وگوی امروز صفحه تلویزیون «صبا» با رضا جودی است که آن‌را مشاهده می‌کنید.

 

با‌توجه‌به این موضوع که بسیاری ازکارگردان‌ها در قضیه انتخاب بازیگران خودشان تمام کار را بر‌عهده دارند. در انتخاب بازیگران سریال چقدر همراه با سروش صحت بودید؟

‌روال به این‌شکل است که کارگردان بازیگران را انتخاب و تهیه‌کننده هم موافقت می‌کند. برخی از بازیگران سریال را من پیشنهاد کردم. مسئولیت انتخاب بازیگران به‌طور کامل بر‌عهده آقای صحت بود، چراکه شناخت کافی از بازیگران دارد؛ من هم صحبت‌هایی در این‌جهت کرده‌ام، مواقعی مقاومت‌هایی داشته و پیشنهاداتی را دادم. در‌نهایت مسئولیت انتخاب بازیگران با کارگردان کار است.

 

لیسانسه ها,اخبار صدا وسیما,خبرهای صدا وسیما,رادیو و تلویزیون

انتخاب بازیگران و گروهی که چیده شده با دقت و ظرافت همراه بوده است.

 

آن‌روزی که ما این گروه را چیدیم ممکن بود برخی‌از افراد این مجموعه را نشناسند؛ این نشان می‌دهد اگر پروژه‌ای درست انتخاب کند خیلی معروفیت آدم‌ها مهم نیست. آقای صحت در این پروژه درست انتخاب کرده و درست بازی‌گرفته است. برخی از بازیگران که در «لیسانسه‌ها» کار کرده‌اند معتقدند بهترین بازی عمر‌کاری خود را در این سریال تجربه کرده‌اند و این موضوع نشان‌از توانمندی آقای صحت دارد.

 

اعلام کرده بودید که فصل‌سوم «لیسانسه‌ها» هم ساخته خواهد شد؛ هنوز هم ساخت سری‌جدید به‌قوت خود باقی است؟

الان هم می‌گویم که ممکن است ساخته شود. ما کار را در سازمان برآورد نگارش کرده‌ایم؛ منتهای مراتب باید منتظر باشیم تا آقای صحت فرصت داشته باشند، زیرا در حال‌حاضر مشغله زیادی دارند.

 

ساخت سریال، سیزن به سیزن و فصلی در تلویزیون ما موفقیت‌آمیز است و به اصطلاح جواب می‌دهد؟

توجه داشته باشید که «لیسانسه‌ها» فصل به فصل نبوده، کل‌کار در قالب یک فصل بود، به‌محض آماده شدن تعداد ۳۰‌قسمت اول کار را پخش کردند و به‌این‌شکل به‌نام فصل یک معرفی شد و مابقی آن در حال‌حاضر روی ‌آنتن است که به‌اسم فصل‌دو از آن یاد می‌شود. از‌نظر‌ ما همه این قسمت ها پشت‌سر‌هم بودند و یک‌سری حساب می‌شوند. در ضبط وقفه‌ای وجود نداشت، در‌واقع ما کار را تعطیل نکردیم و پشت‌سر‌هم انجام دادیم. اما اگر یک کاری موفق باشد وداستان آن طوری باشد که قابلیت ادامه‌دار شدن را داشته باشد، ساخت و ادامه آن بد نیست. «لیسانسه‌ها» از آن دسته کارهایی است که در این تعداد قسمت‌هایی که آن را تولید کردیم (۶۸‌قسمتی که ضبط‌شده است) هنوز‌هم جا‌دارد که به بسیاری از ماجراها پرداخته شود؛ اگر فاز‌۳ را ساختیم، داستان این ماجراها را ادامه خواهیم داد.

 

شما جزو تهیه‌کنندگانی هستید که آثار ملودرام خوب و به یادماندنی را تولید کرده‌اید؛ از طرفی در مقوله طنز هم به شکل قابل قبولی حرکت می‌کنید. معمولا تهیه‌کنندگان به یک ژانر محدود می‌شوند؛ چطور کارهای شما در ژانرهای مختلف به نتایج‌ خوب منتج می‌شود؟

من خوش‌شانس بودم که با آقای صحت همکاری کردم؛ قرار‌بود آقای صحت اولین سریال خود را با من بسازند؛ در‌واقع شروع مذاکرات من با آقای صحت قبل‌از آن بود که او سریالی ساخته باشد؛ روزگار چرخید و فیلمنامه‌ای که مدت‌ها نوشته بودیم ماند‌ و در‌نهایت آن‌را کنار گذاشتیم تا بالاخره این قصه یعنی «لیسانسه‌ها» را به‌دست گرفتیم. خیلی پیش‌از این قرار بود که با آقای صحت کار کنم و بسیار خوش‌شانس بودم که ین‌بار با هم همکاری کردیم.

 

در سریال «لیسانسه‌ها» از اسم کار گرفته تا محتوا و داستان و... به‌مقوله‌ای پرداختید که مربوط به جوانان است و تاکنون در کارهای بسیاری به آن پرداخته شده است؛ فکر می‌کنید «لیسانسه‌ها»‌ در این زمینه به‌خوبی توانسته حق مطلب را ادا کند؟

«لیسانسه‌ها» در آن اندازه که جزو وظایفش بوده حق مطلب را ادا کرده است؛ من تا همین اندازه خیلی راضی هستم. ممکن است شما بگویید بیشتر از این هم می‌توان به موضوعات دیگر پرداخت اما ما به‌همین اندازه که از تلویزیون پخش می‌شود راضی هستیم؛ من معتقدم اگر تلویزیون خود را با شرایط امروز جامعه تطبیق ندهد عقب می‌ماند و بازی را واگذار خواهد کرد. ما باید به همه مسائل جامعه بپردازیم و حرفی هم برای گفتن داشته باشیم. در حقیقت «لیسانسه‌ها» فقط به معضلات و مشکلات نپرداخته است بلکه در‌مورد ‌‌همه موضوعات موجود دارای پیشنهاد هم هست؛ قصد ارشاد اجتماعی و راهنمایی داشته است. حتی برخی مواقع خواسته فرهنگ‌سازی کند البته به‌اندازه جزیی، که البته من فکر می‌کنم تا همین اندازه بهتر است؛ این‌که ما در این راستا خیلی گل‌درشت و شلوغ کار نکردیم قابل قبول‌تر است؛ در‌مجموع «لیسانسه‌ها» از این منظر موفق بوده‌ ومن تشکر می‌کنم که وزارت‌خانه‌ها، نهادها و تلویزیون داشتن همین مقدار شوخی را اجازه دادند که من معتقدم باید بگوییم و باید شوخی کنیم. همین اندازه که اجازه دادند ممنونم و امیدورم که بیشتر اجازه دهند.

 

لیسانسه ها,اخبار صدا وسیما,خبرهای صدا وسیما,رادیو و تلویزیون

بازخوردهایی که از مخاطبان گرفتید برای خودتان راضی کننده است؟

به‌نظر می‌رسد که مردم سریال را دوست داشته‌اند؛ مادر خودم یکی از بیننده‌های کار است و به من گفته که سریال را می‌بیند. ۳۰‌سال است که در این حرفه مشغول به کار هستم اما تا به‌حال مادرم با من تماس نگرفته بود که بگوید کاری که ساخته‌ام خوب است؛ ممکن بود من را ببیند و بگوید که کارم را تماشا می‌کند یا نقدی به آن داشته باشد اما برای «لیسانسه‌ها» زنگ زد؛ خبر خوبی بود، به‌هرحال این که یک انسان مسن که در منزل است سریال را دوست داشته؛ امیدوارم بقیه هم به آن علاقمند باشند. البته من تاکنون ندیده‌ام که کسی بگوید این چه سریالی است و همین خوب است. آن‌چه که در فضای مجازی هم مشاهده کردم نشان‌ داد در مقایسه با چند‌کاری که هم‌زمان با سریال روی آنتن تلویزیون بودند، سریال دیده شده است و این به‌آن معنی است که کار را دیده‌اند.

 

در چند‌وقت اخیر مجموعه‌های بسیار خوب و ماندگار تلویزیون در طول‌سال معدود شده‌اند؛ چرا به این نقطه رسیده‌ایم؟

در‌گذشته هم همین‌طور بود. به‌عنوان مثال ممکن است از بین کارهایی که ۱۰سال پیش ساخته‌ شده‌اند یکی را به خاطر داشته باشید و بقیه را فراموش کرده باشید. سینما هم به همین شکل است. همه کارها که نمی توانند موفق باشند، بالاخره آدم‌های متفاوت و موضوعات متفاوت درگیر کار هستند؛ به‌همین دلیل تفاوت‌هایی در کارها وجود دارد. این‌که ما انتظار داریم همه کارهای تلویزیون موفق باشند، عملا امکان‌پذیر نیست؛ امیدوارم روزی برسد که همه کارهای تلویزیون موفق باشند. این‌طور هم نیست که یک کارگردان یا تهیه‌کننده موفق، الزاما در کارهای بعدی خود نیز موفق باشد، عوامل بسیاری وجود دارند که باعث می‌شوند یک کار به موفقیت برسد؛ کارگردان‌های اسم و رسم‌دار هم خیلی اوقات کارهایی ساخته‌اند که از یادمان رفته و خوب نبوده‌اند؛ الان هم تلویزیون به‌اندازه کافی کار خوب دارد و در هر فصل شاهد یک کار خوب بوده‌ایم؛ توقع ما زیاد شده است و می خواهیم همه کارها خوب باشند.

 

لیسانسه ها,اخبار صدا وسیما,خبرهای صدا وسیما,رادیو و تلویزیون

اگر ممکن است در‌مورد سریال «رنج پنهان» هم برایمان بگویید. در چه مرحله‌ای هستید.

همچنان مشغولیم؛ ۵۰‌درصد از فیلمبرداری را پشت‌سر گذاشته‌ایم و به‌سختی و گرفتاری مشغول‌کار هستیم.

 

چرا به‌سختی؟

اولا کار کردن به‌طور‌کل سخت است، دوما به‌عنوان مثال اگر قصد داشته باشید کاری بسازید که مربوط به ۴۰‌سال پیش باشد بسیار دشوار است. مثلا ساختمانی را احتیاج دارید که در سال‌۵۲ فقط یکی‌از آن وجود داشته و اگر برای استفاده از آن با شما همکاری نشود نمی‌توانید کار کنید؛ از‌ این‌بابت گرفتاری‌های زیادی داریم.

 

این مشکلات باعث وارد شدن لطمه‌های اساسی به خروجی کار نمی‌شود؟

بله؛ به‌شدت لطمه می‌زند؛ در‌نهایت بیننده هنگام تماشای کار می‌پرسد چرا این‌طور شد؛ در‌‌گذشته وقتی برای ساختن کار به مراکز مختلف مراجعه می‌کردیم همه قصد کمک داشتند اما الان این‌طور نیست. با تمام این حرف ها به‌سختی تلاش می‌کنیم تا طبق قول و قرارهایی که با تلویزیون داریم کار را به دهه‌فجر برسانیم. امیدوارم سربلند باشیم.

 

همچنان قصد دارید در تلویزیون کار کنید؟ قصد ورود به سینما را ندارید؟

فیلم سینمایی می‌دهند کار کنیم؟

 

یعنی نمی‌گذارند در سینما فعالیت کنید؟ شما که جزو تهیه‌کنندگان موفق تلویزیون هستید.

نه این‌که نمی‌گذارند، کسانی‌که پول خود را در اختیار تهیه‌کننده می‌گذارند که فیلم سینمایی بسازد، به ما پول نمی‌دهند.‌

 

شما علاقمند به ورود در سینما هستید؟

مگر من بدم می‌آید که به این مدیوم ورود کنم؛ ببینید سینمای ما یا وابسته به سرمایه‌ سرمایه‌گذاران کلان در کشور است که ما بلد نیستیم آن افراد را پیدا کنیم یا موارد دیگر. بنابراین نه‌تنها هیچ‌وقت ما را برای کار صدا نکرده‌اند بلکه خیلی هم ما را جدی نگرفته‌اند. خودمان هم هنوز سرمایه کافی برای کار در سینما را نداریم. به‌علاوه من خیلی حساس بودم که هر‌کاری را نسازم، کارهایی وجود داشتند که من نپسندیدم و انجام ندادم. کارهای ارزشمندی هم بودند که هیچ علاقه‌ای از جانب سرمایه‌گذار ندیدم و به همین‌دلیل همچنان باقی مانده و ساخته نشده‌اند.

 

لیسانسه ها,اخبار صدا وسیما,خبرهای صدا وسیما,رادیو و تلویزیون

امسال چه کارهایی از شما در جشنواره تلویزیونی «جام‌جم» حضور دارند؟

شبکه‌ها اطلاعات پروژه‌ها را می‌فرستند؛ با من تماسی گرفته شده و اطلاعات کارها را گرفته‌اند؛ هم‌اکنون برای پیش‌بینی برگزیده شدن زود است؛ کارها باید مورد بررسی و داوری قرار بگیرند. سال گذشته «لیسانسه‌ها» در جشنواره «حافظ» سه‌جایزه دریافت کرد و در ۸‌زمینه کاندید بود. در هر‌صورت فعلا برای نظر دادن راجع به‌این برنامه زود است.

 

 

 

 

 

  • 23
  • 5
۵۰%
همه چیز درباره
نظر شما چیست؟
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی:۰
غیر قابل انتشار: ۰
جدیدترین
قدیمی ترین
مشاهده کامنت های بیشتر
بزرگمهر بختگان زندگینامه بزرگمهر بختگان حکیم بزرگ ساسانی

تاریخ تولد: ۱۸ دی ماه د ۵۱۱ سال پیش از میلاد

محل تولد: خروسان

لقب: بزرگمهر

حرفه: حکیم و وزیر

دوران زندگی: دوران ساسانیان، پادشاهی خسرو انوشیروان

ادامه
صبا آذرپیک بیوگرافی صبا آذرپیک روزنامه نگار سیاسی و ماجرای دستگیری وی

تاریخ تولد: ۱۳۶۰

ملیت: ایرانی

نام مستعار: صبا آذرپیک

حرفه: روزنامه نگار و خبرنگار گروه سیاسی روزنامه اعتماد

آغاز فعالیت: سال ۱۳۸۰ تاکنون

ادامه
یاشار سلطانی بیوگرافی روزنامه نگار سیاسی؛ یاشار سلطانی و حواشی وی

ملیت: ایرانی

حرفه: روزنامه نگار فرهنگی - سیاسی، مدیر مسئول وبگاه معماری نیوز

شغل های دولتی: کاندید انتخابات شورای شهر تهران سال ۱۳۹۶

حزب سیاسی: اصلاح طلب

یاشار سلطانیبیوگرافی یاشار سلطانی

ادامه
زندگینامه امام زاده صالح زندگینامه امامزاده صالح تهران و محل دفن ایشان

نام پدر: اما موسی کاظم (ع)

محل دفن: تهران، شهرستان شمیرانات، شهر تجریش

تاریخ تاسیس بارگاه: قرن پنجم هجری قمری

روز بزرگداشت: ۵ ذیقعده

زندگینامه امامزاده صالح

باورها و اعتقادات مذهبی، نقشی پررنگ در شکل گیری فرهنگ و هویت ایرانیان داشته است. احترام به سادات و نوادگان پیامبر اکرم (ص) از جمله این باورهاست. از این رو، در طول تاریخ ایران، امامزادگان همواره به عنوان واسطه های فیض الهی و امامان معصوم (ع) مورد توجه مردم قرار داشته اند. آرامگاه این بزرگواران، به اماکن زیارتی تبدیل شده و مردم برای طلب حاجت، شفا و دفع بلا به آنها توسل می جویند.

ادامه
شاه نعمت الله ولی زندگینامه شاه نعمت الله ولی؛ عارف نامدار و شاعر پرآوازه

تاریخ تولد: ۷۳۰ تا ۷۳۱ هجری قمری

محل تولد: کوهبنان یا حلب سوریه

حرفه: شاعر و عارف ایرانی

دیگر نام ها: شاه نعمت‌الله، شاه نعمت‌الله ولی، رئیس‌السلسله

آثار: رساله‌های شاه نعمت‌الله ولی، شرح لمعات

درگذشت: ۸۳۲ تا ۸۳۴ هجری قمری

ادامه
آپولو سایوز ماموریت آپولو سایوز؛ دست دادن در فضا

ایده همکاری فضایی میان آمریکا و شوروی، در بحبوحه رقابت های فضایی دهه ۱۹۶۰ مطرح شد. در آن دوران، هر دو ابرقدرت در تلاش بودند تا به دستاوردهای فضایی بیشتری دست یابند. آمریکا با برنامه فضایی آپولو، به دنبال فرود انسان بر کره ماه بود و شوروی نیز برنامه فضایی سایوز را برای ارسال فضانورد به مدار زمین دنبال می کرد. با وجود رقابت های موجود، هر دو کشور به این نتیجه رسیدند که برقراری همکاری در برخی از زمینه های فضایی می تواند برایشان مفید باشد. ایمنی فضانوردان، یکی از دغدغه های اصلی به شمار می رفت. در صورت بروز مشکل برای فضاپیمای یکی از کشورها در فضا، امکان نجات فضانوردان توسط کشور دیگر وجود نداشت.

مذاکرات برای انجام ماموریت مشترک آپولو سایوز، از سال ۱۹۷۰ آغاز شد. این مذاکرات با پیچیدگی های سیاسی و فنی همراه بود. مهندسان هر دو کشور می بایست بر روی سیستم های اتصال فضاپیماها و فرآیندهای اضطراری به توافق می رسیدند. موفقیت ماموریت آپولو سایوز، نیازمند هماهنگی و همکاری نزدیک میان تیم های مهندسی و فضانوردان آمریکا و شوروی بود. فضانوردان هر دو کشور می بایست زبان یکدیگر را فرا می گرفتند و با سیستم های فضاپیمای طرف مقابل آشنا می شدند.

فضاپیماهای آپولو و سایوز

ماموریت آپولو سایوز، از دو فضاپیمای کاملا متفاوت تشکیل شده بود:

ادامه
نیلوفر اردلان بیوگرافی نیلوفر اردلان؛ سرمربی فوتسال و فوتبال بانوان ایران

چکیده بیوگرافی نیلوفر اردلان

نام کامل: نیلوفر اردلان

تاریخ تولد: ۸ خرداد ۱۳۶۴

محل تولد: تهران 

حرفه: بازیکن سابق فوتبال و فوتسال، سرمربی تیم ملی فوتبال و فوتسال بانوان

سال های فعالیت: ۱۳۸۵ تاکنون

قد: ۱ متر و ۷۲ سانتی متر

ادامه
حمیدرضا آذرنگ بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ؛ بازیگر سینما و تلویزیون ایران

چکیده بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ

نام کامل: حمیدرضا آذرنگ

تاریخ تولد: تهران

محل تولد: ۲ خرداد ۱۳۵۱ 

حرفه: بازیگر، نویسنده، کارگردان و صداپیشه

تحصیلات: روان‌شناسی بالینی از دانشگاه آزاد رودهن 

ادامه
محمدعلی جمال زاده بیوگرافی محمدعلی جمال زاده؛ پدر داستان های کوتاه فارسی

تاریخ تولد: ۲۳ دی ۱۲۷۰

محل تولد: اصفهان، ایران

حرفه: نویسنده و مترجم

سال های فعالیت: ۱۳۰۰ تا ۱۳۴۴

درگذشت: ۲۴ دی ۱۳۷۶

آرامگاه: قبرستان پتی ساکونه ژنو

ادامه
دیالوگ های ماندگار درباره خدا

دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا پنجره ای به دنیای درون انسان می گشایند و راز و نیاز او با خالق هستی را به تصویر می کشند. در این مقاله از سرپوش به بررسی این دیالوگ ها در ادیان مختلف، ادبیات فارسی و سینمای جهان می پردازیم و نمونه هایی از دیالوگ های ماندگار درباره خدا را ارائه می دهیم. دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا همیشه در تاریکی سینما طنین انداز شده اند و ردی عمیق بر جان تماشاگران بر جای گذاشته اند. این دیالوگ ها می توانند دریچه ای به سوی دنیای معنویت و ایمان بگشایند و پرسش های بنیادین بشری درباره هستی و آفریننده آن را به چالش بکشند. دیالوگ های ماندگار و زیبا درباره خدا نمونه دیالوگ درباره خدا به دلیل قدرت شگفت انگیز سینما در به تصویر کشیدن احساسات و مفاهیم عمیق انسانی، از تاثیرگذاری بالایی برخوردار هستند. نمونه هایی از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا در اینجا به چند نمونه از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا اشاره می کنیم: فیلم رستگاری در شاوشنک (۱۹۹۴): رد: "امید چیز خوبیه، شاید بهترین چیز. و یه چیز مطمئنه، هیچ چیز قوی تر از امید نیست." این دیالوگ به ایمان به خدا و قدرت امید در شرایط سخت زندگی اشاره دارد. فیلم فهرست شیندلر (۱۹۹۳): اسکار شیندلر: "من فقط می خواستم زندگی یک نفر را نجات دهم." این دیالوگ به ارزش ذاتی انسان و اهمیت نجات جان انسان ها از دیدگاه خداوند اشاره دارد. فیلم سکوت بره ها (۱۹۹۱): دکتر هانیبال لکتر: "خداوند در جزئیات است." این دیالوگ به ظرافت و زیبایی خلقت خداوند در دنیای پیرامون ما اشاره دارد. پارادیزو (۱۹۸۸): آلفردو: خسته شدی پدر؟ پدر روحانی: آره. موقع رفتن سرازیریه خدا کمک می کنه اما موقع برگشتن خدا فقط نگاه می کنه. الماس خونین (۲۰۰۶): بعضی وقتا این سوال برام پیش میاد که خدا مارو به خاطر بلاهایی که سر همدیگه میاریم می بخشه؟ ولی بعد به دور و برم نگاه می کنم و به ذهنم می رسه که خدا خیلی وقته اینجارو ترک کرده. نجات سربازان رایان: فرمانده: برید جلو خدا با ماست ... سرباز: اگه خدا با ماست پس کی با اوناست که مارو دارن تیکه و پاره می کنن؟ بوی خوش یک زن (۱۹۹۲): زنها ... تا حالا به زن ها فکر کردی؟ کی خلقشون کرده؟ خدا باید یه نابغه بوده باشه ... زیر نور ماه: خدا خیلی بزرگتر از اونه که بشه با گناه کردن ازش دور شد ... ستایش: حشمت فردوس: پیش خدا هم که باشی، وقتی مادرت زنگ می زنه باید جوابشو بدی. مارمولک: شاید درهای زندان به روی شما بسته باشد، اما درهای رحمت خدا همیشه روی شما باز است و اینقدر به فکر راه دروها نباشید. خدا که فقط متعلق به آدم های خوب نیست. خدا خدای آدم خلافکار هم هست. فقط خود خداست که بین بندگانش فرقی نمی گذارد. او اند لطافت، اند بخشش، بیخیال شدن، اند چشم پوشی و رفاقت است. دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم مارمولک رامبو (۱۹۸۸): موسی گانی: خدا آدمای دیوونه رو دوس داره! رمبو: چرا؟ موسی گانی: چون از اونا زیاد آفریده. سوپر نچرال: واقعا به خدا ایمان داری؟ چون اون میتونه آرامش بخش باشه. دین: ایمان دارم یه خدایی هست ولی مطمئن نیستم که اون هنوز به ما ایمان داره یا نه. کشوری برای پیرمردها نیست: تو زندگیم همیشه منتظر بودم که خدا، از یه جایی وارد زندگیم بشه ولی اون هیچوقت نیومد، البته اگر منم جای اون بودم خودمو قاطی همچین چیزی نمی کردم! دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم کشوری برای پیرمردها نیست سخن پایانی درباره دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا در هر قالبی که باشند، چه در متون کهن مذهبی، چه در اشعار و سروده ها و چه در فیلم های سینمایی، همواره گنجینه ای ارزشمند از حکمت و معرفت را به مخاطبان خود ارائه می دهند. این دیالوگ ها به ما یادآور می شوند که در جستجوی معنای زندگی و یافتن پاسخ سوالات خود، تنها نیستیم و همواره می توانیم با خالق هستی راز و نیاز کرده و از او یاری و راهنمایی بطلبیم. دیالوگ های ماندگار سینمای جهان درباره خدا گردآوری: بخش هنر و سینمای سرپوش

ویژه سرپوش