جمعه ۰۲ آذر ۱۴۰۳
۱۷:۵۷ - ۱۳ دي ۱۳۹۶ کد خبر: ۹۶۱۰۰۳۶۷۱
رادیو و تلویزیون

علی‌عسکری: ۲۰:۳۰ وارد حواشی شده و باید رویه خود را تغییر دهد/نگاه ما دوری از اخبار تخریبی است

علی‌عسکری,اخبار صدا وسیما,خبرهای صدا وسیما,رادیو و تلویزیون
رئیس رسانه ملی با اشاره به ویژگی‌های بخش خبری ۲۰:۳۰ ضمن تشکر از رویکرد این بخش خبری، گفت: پیشتر این بخش را با بسته‌های خبری جذاب و البته آمیخته به طنز می‌شناختیم ولی گاهی می‌بینیم این بخش وارد حواشی شده و نگاه منفی به وقایع دارد که باید این رویه تغییر کند.

به گزارش ایلنا، علی عسکری در بازدید از خبرگزاری صدا و سیما با اشاره به اهمیت توجه به بخش‌های فرهنگی، گفت: افزایش بسته‌های خبری در حوزه فرهنگی و اجتماعی می‌تواند نگاه مخاطبان را به این موضوع متوجه کند که این حوزه برای رسانه ملی اهمیت دارد.

 

رئیس رسانه ملی با قدردانی از خبرنگاران این خبرگزاری اظهارکرد: خبرگزاری صدا و سیما باید در جایگاهی قرار بگیرد که اولین منبع خبری محسوب شود و از این پس هر مشاهده به مثابه یک خبر باید ثبت شود.

 

علی عسکری با تاکید بر افزایش سرعت خبررسانی در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی تصریح کرد: خبرنگاران رسانه ملی همچون گذشته ضمن رعایت دقت و صحت خبر باید اولویت را به سرعت در انتشار خبر اختصاص دهند.

 

علی عسکری با اشاره به اهمیت خبر در حوزه‌های اقتصادی و توجه به نیاز مخاطبان در این حوزه گفت: اهمیت اصناف در اقتصاد باید در خط خبری رسانه ملی دیده شود چراکه ورود به حوزه اشتغال در گرو توجه به اصناف و مشاغل مختلف است.

 

وی افزود: تاکید ما توجه به شعار سال و پوشش اخبار در حوزه تولید و اشتغال است. رسانه ملی با تشویق مردم به خرید کالای ایرانی می‌تواند سهم مهمی در تحقق شعار سال داشته باشد.

 

رئیس رسانه ملی خبرنگاران حوزه اقتصادی را ملزم به تهیه بسته‌های خبری برای تشویق مردم به خرید کالاهای ایرانی دانست و گفت: بخشی از این رفتار به هویت ایرانی مربوط می‌شود و شما می‌توانید با آگاهی بخشی و تهیه گزارش‌های جذاب در حوزه‌های مختلف اقتصادی هویت ایرانی را در کنار اقتصاد مقاومتی معنا ببخشید و مخاطبان را به هویت ایرانی و اسلامی شان واقف کنید.

 

دکتر علی عسکری با تاکید بر رصد و پیگیری اخبار به طور مستمر، گفت: بیشترین بخشی که من در رادیو و تلویزیون می‌شنوم و می‌بینم بخش‌های مختلف خبری است و علاوه بر رصد اخبار ساعت ۱۴، همواره دو بخش خبری ۲۰:۳۰ و ۲۱ را مشاهده می‌کنم.

 

وی گفت: با این حال اولویت من در پیگیری اخبار ابتدا خبر سیاسی و پس از آن اخبار اقتصادی است، ضمن این که اخبار فرهنگی و اجتماعی و فناوری‌های روز را نیز پیگیری می‌کنم.

 

رئیس رسانه ملی با تاکید بر این نکته که خبر باید قرین واقعیت باشد تا به موقع اثرش را روی آحاد جامعه نشان دهد، تصریح کرد: برخی اخبار ممکن است بازخورد منفی در جامعه داشته باشد و ما باید برخلاف فضای مجازی که تعهدی به محتوای خبر در آن دیده نمی‌شود متعهدانه خبر سازنده را در اختیار مخاطب بگذاریم.

 

وی افزود: نگاه ما دوری از اخبار تخریبی است و باید واقعیت را به گونه‌ای به مردم بگوییم و خبری را انتشار دهیم که مخاطب امیدوار شود. در این صورت است که این مخاطب به ما وفادار خواهد ماند و منبع خبری دیگری را برنخواهد گزید.

 

علی عسکری با اشاره به جهت گیری رسانه ملی در حوزه انتشار خبر، اظهارکرد: مسلما در انتشار برخی اخبار برخی از دستگاه‌ها ما را برنمی تابند و برخی از احزاب و جریان‌های فکری از ما انتقاد می‌کنند درحالی که ما باید واقعیت را منتشر کنیم و نمی‌توانیم به میل یک فرد یا جناح خبر را تغییر دهیم.

 

رئیس رسانه ملی با اشاره به اهمیت فضای مجازی در دنیای خبر به ویژه خبر سیاسی اظهار کرد: اکنون تمام رسانه‌های دنیا از جمله ما سوار موجی هستیم که سبب شده بی توجه به فضای مجازی نباشیم.

 

وی تاکید کرد: امروزه تعریف خبررسانی و خبرگزاری‌ها در برودکست و برودبند تغییر کرده است و می‌بینید که امروز شما فقط برودکست نیستید و مانند یک برودبند عمل می‌کنید و این از ویژگی‌های جهان خبری امروز است.

 

علی عسکری افزود: تلاش ما بر این است که عقب ماندگی را در فضای مجازی جبران کنیم و از این رو اکنون هم خبرگزاری صدا و سیما و هم باشگاه خبرنگاران جوان تلاش کرده اند در این عرصه از رقبای خود عقب نمانند.

 

وی گفت: با این حال هوشیاری آن‌ها برای حضور در این فضا قابل مشاهده است و امیدواریم بیش از این در این عرصه دیده شوند.

 

رئیس رسانه ملی با اشاره به ویژگی‌های بخش خبری ۲۰:۳۰ ضمن تشکر از رویکرد این بخش خبری، گفت: پیشتر این بخش را با بسته‌های خبری جذاب و البته آمیخته به طنز می‌شناختیم ولی گاهی می‌بینیم این بخش وارد حواشی شده و نگاه منفی به وقایع دارد که باید این رویه تغییر کند.

 

وی ادامه داد: این بخش خبری بستر مناسبی برای طنز اجتماعی و سیاسی است و باید به دور از هر نوع سیاه نمایی اخبار را از زاویه‌ای متفاوت رصد کنید. در این صورت همه جناح‌ها و دستگاه‌ها دوست دارند خبرشان در این بخش منتشر شود.

 

علی عسکری با اشاره به بازتاب خبرهای این بخش خبری در رسانه ملی و جامعه اظهار داشت: بار‌ها ترکش‌های این بخش خبری به ما اصابت کرده است و ما باید هر بار پاسخگو باشیم که البته این امری مرسوم در عرصه کار خبری است، با این وجود امیدوارم این بخش خبری به مانند طنز گل آقا رفتار کند. زبانی طنزآلود که هم نقد می‌کرد و هم مخالفان را مشتاق دیده شدن و زیر ذره بین بردن می‌کرد.

 

وی افزود: چنانچه بتوانیم به دور از سیاه نمایی و با لحنی خودمانی و باورپذیر رویداد‌ها را رصد کنیم و انتشار دهیم آن وقت به نقد خبر دست پیدا کرده‌ایم و در قله خبررسانی قرار گرفته‌ایم.

 

رئیس رسانه ملی با اشاره به تصویر صدا و سیما در ذهن مردم گفت: صدا و سیما باید محل محبت مردم و محل رجوع مردم در حوادث و سختی‌ها و شیرینی‌های زندگی باشن باشد. خوشبختانه آمار نشان می‌دهد که این اعتماد وجود دارد، اما باید به شکلی با مخاطبانمان در ارتباط باشیم که آنچه آنان دوست دارند ببینند را در تصویر و صدای ما پیدا کنند.

 

وی ادامه داد: مخاطبان باید نیازهای روحشی شان را در رسانه ملی پیدا کنند و اگر ما بتوانیم این نیاز فکری و روحی را برآورده کنیم حتما موفق بوده ایم.

 

علی عسکری در با ابراز امیدواری از ارتقای کیفی بخش‌های خبری، گفت: افزایش بسته‌های خبری جذاب در کنار افزایش گزارش‌های زنده، رسانه ملی را به یکی از مطمئن‌ترین و قابل اعتمادترین رسانه‌ها برای مخاطبان تبدیل خواهد کرد.

 

اداره کل پخش اخبار صدا، اداره کل پخش اخبار سیما، استودیوی خبر ۲۰ و ۳۰، رژی خبر سیما و سایر بخش‌های معاونت سیاسی از دیگر بخش هایی بودند که دکتر علی عسکری به همراه مدیران خبر از آن بازدید کرد.

 

در پایان این دیدار ، علی عسکری ضمن گفت و گو با خبرنگاران، مجریان، اعضای تحریریه خبر و سردبیران خبر، افطار را در میان اهالی خبر رسانه ملی صرف کرد.

 

 

 

 

  • 11
  • 6
۵۰%
نظر شما چیست؟
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی:۰
غیر قابل انتشار: ۰
جدیدترین
قدیمی ترین
مشاهده کامنت های بیشتر
هیثم بن طارق آل سعید بیوگرافی هیثم بن طارق آل سعید؛ حاکم عمان

تاریخ تولد: ۱۱ اکتبر ۱۹۵۵ 

محل تولد: مسقط، مسقط و عمان

محل زندگی: مسقط

حرفه: سلطان و نخست وزیر کشور عمان

سلطنت: ۱۱ ژانویه ۲۰۲۰

پیشین: قابوس بن سعید

ادامه
بزرگمهر بختگان زندگینامه بزرگمهر بختگان حکیم بزرگ ساسانی

تاریخ تولد: ۱۸ دی ماه د ۵۱۱ سال پیش از میلاد

محل تولد: خروسان

لقب: بزرگمهر

حرفه: حکیم و وزیر

دوران زندگی: دوران ساسانیان، پادشاهی خسرو انوشیروان

ادامه
صبا آذرپیک بیوگرافی صبا آذرپیک روزنامه نگار سیاسی و ماجرای دستگیری وی

تاریخ تولد: ۱۳۶۰

ملیت: ایرانی

نام مستعار: صبا آذرپیک

حرفه: روزنامه نگار و خبرنگار گروه سیاسی روزنامه اعتماد

آغاز فعالیت: سال ۱۳۸۰ تاکنون

ادامه
یاشار سلطانی بیوگرافی روزنامه نگار سیاسی؛ یاشار سلطانی و حواشی وی

ملیت: ایرانی

حرفه: روزنامه نگار فرهنگی - سیاسی، مدیر مسئول وبگاه معماری نیوز

وبگاه: yasharsoltani.com

شغل های دولتی: کاندید انتخابات شورای شهر تهران سال ۱۳۹۶

حزب سیاسی: اصلاح طلب

ادامه
زندگینامه امام زاده صالح زندگینامه امامزاده صالح تهران و محل دفن ایشان

نام پدر: اما موسی کاظم (ع)

محل دفن: تهران، شهرستان شمیرانات، شهر تجریش

تاریخ تاسیس بارگاه: قرن پنجم هجری قمری

روز بزرگداشت: ۵ ذیقعده

خویشاوندان : فرزند موسی کاظم و برادر علی بن موسی الرضا و برادر فاطمه معصومه

ادامه
شاه نعمت الله ولی زندگینامه شاه نعمت الله ولی؛ عارف نامدار و شاعر پرآوازه

تاریخ تولد: ۷۳۰ تا ۷۳۱ هجری قمری

محل تولد: کوهبنان یا حلب سوریه

حرفه: شاعر و عارف ایرانی

دیگر نام ها: شاه نعمت‌الله، شاه نعمت‌الله ولی، رئیس‌السلسله

آثار: رساله‌های شاه نعمت‌الله ولی، شرح لمعات

درگذشت: ۸۳۲ تا ۸۳۴ هجری قمری

ادامه
نیلوفر اردلان بیوگرافی نیلوفر اردلان؛ سرمربی فوتسال و فوتبال بانوان ایران

تاریخ تولد: ۸ خرداد ۱۳۶۴

محل تولد: تهران 

حرفه: بازیکن سابق فوتبال و فوتسال، سرمربی تیم ملی فوتبال و فوتسال بانوان

سال های فعالیت: ۱۳۸۵ تاکنون

قد: ۱ متر و ۷۲ سانتی متر

تحصیلات: فوق لیسانس مدیریت ورزشی

ادامه
حمیدرضا آذرنگ بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ؛ بازیگر سینما و تلویزیون ایران

تاریخ تولد: تهران

محل تولد: ۲ خرداد ۱۳۵۱ 

حرفه: بازیگر، نویسنده، کارگردان و صداپیشه

تحصیلات: روان‌شناسی بالینی از دانشگاه آزاد رودهن 

همسر: ساناز بیان

ادامه
محمدعلی جمال زاده بیوگرافی محمدعلی جمال زاده؛ پدر داستان های کوتاه فارسی

تاریخ تولد: ۲۳ دی ۱۲۷۰

محل تولد: اصفهان، ایران

حرفه: نویسنده و مترجم

سال های فعالیت: ۱۳۰۰ تا ۱۳۴۴

درگذشت: ۲۴ دی ۱۳۷۶

آرامگاه: قبرستان پتی ساکونه ژنو

ادامه
دیالوگ های ماندگار درباره خدا

دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا پنجره ای به دنیای درون انسان می گشایند و راز و نیاز او با خالق هستی را به تصویر می کشند. در این مقاله از سرپوش به بررسی این دیالوگ ها در ادیان مختلف، ادبیات فارسی و سینمای جهان می پردازیم و نمونه هایی از دیالوگ های ماندگار درباره خدا را ارائه می دهیم. دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا همیشه در تاریکی سینما طنین انداز شده اند و ردی عمیق بر جان تماشاگران بر جای گذاشته اند. این دیالوگ ها می توانند دریچه ای به سوی دنیای معنویت و ایمان بگشایند و پرسش های بنیادین بشری درباره هستی و آفریننده آن را به چالش بکشند. دیالوگ های ماندگار و زیبا درباره خدا نمونه دیالوگ درباره خدا به دلیل قدرت شگفت انگیز سینما در به تصویر کشیدن احساسات و مفاهیم عمیق انسانی، از تاثیرگذاری بالایی برخوردار هستند. نمونه هایی از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا در اینجا به چند نمونه از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا اشاره می کنیم: فیلم رستگاری در شاوشنک (۱۹۹۴): رد: "امید چیز خوبیه، شاید بهترین چیز. و یه چیز مطمئنه، هیچ چیز قوی تر از امید نیست." این دیالوگ به ایمان به خدا و قدرت امید در شرایط سخت زندگی اشاره دارد. فیلم فهرست شیندلر (۱۹۹۳): اسکار شیندلر: "من فقط می خواستم زندگی یک نفر را نجات دهم." این دیالوگ به ارزش ذاتی انسان و اهمیت نجات جان انسان ها از دیدگاه خداوند اشاره دارد. فیلم سکوت بره ها (۱۹۹۱): دکتر هانیبال لکتر: "خداوند در جزئیات است." این دیالوگ به ظرافت و زیبایی خلقت خداوند در دنیای پیرامون ما اشاره دارد. پارادیزو (۱۹۸۸): آلفردو: خسته شدی پدر؟ پدر روحانی: آره. موقع رفتن سرازیریه خدا کمک می کنه اما موقع برگشتن خدا فقط نگاه می کنه. الماس خونین (۲۰۰۶): بعضی وقتا این سوال برام پیش میاد که خدا مارو به خاطر بلاهایی که سر همدیگه میاریم می بخشه؟ ولی بعد به دور و برم نگاه می کنم و به ذهنم می رسه که خدا خیلی وقته اینجارو ترک کرده. نجات سربازان رایان: فرمانده: برید جلو خدا با ماست ... سرباز: اگه خدا با ماست پس کی با اوناست که مارو دارن تیکه و پاره می کنن؟ بوی خوش یک زن (۱۹۹۲): زنها ... تا حالا به زن ها فکر کردی؟ کی خلقشون کرده؟ خدا باید یه نابغه بوده باشه ... زیر نور ماه: خدا خیلی بزرگتر از اونه که بشه با گناه کردن ازش دور شد ... ستایش: حشمت فردوس: پیش خدا هم که باشی، وقتی مادرت زنگ می زنه باید جوابشو بدی. مارمولک: شاید درهای زندان به روی شما بسته باشد، اما درهای رحمت خدا همیشه روی شما باز است و اینقدر به فکر راه دروها نباشید. خدا که فقط متعلق به آدم های خوب نیست. خدا خدای آدم خلافکار هم هست. فقط خود خداست که بین بندگانش فرقی نمی گذارد. او اند لطافت، اند بخشش، بیخیال شدن، اند چشم پوشی و رفاقت است. دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم مارمولک رامبو (۱۹۸۸): موسی گانی: خدا آدمای دیوونه رو دوس داره! رمبو: چرا؟ موسی گانی: چون از اونا زیاد آفریده. سوپر نچرال: واقعا به خدا ایمان داری؟ چون اون میتونه آرامش بخش باشه. دین: ایمان دارم یه خدایی هست ولی مطمئن نیستم که اون هنوز به ما ایمان داره یا نه. کشوری برای پیرمردها نیست: تو زندگیم همیشه منتظر بودم که خدا، از یه جایی وارد زندگیم بشه ولی اون هیچوقت نیومد، البته اگر منم جای اون بودم خودمو قاطی همچین چیزی نمی کردم! دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم کشوری برای پیرمردها نیست سخن پایانی درباره دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا در هر قالبی که باشند، چه در متون کهن مذهبی، چه در اشعار و سروده ها و چه در فیلم های سینمایی، همواره گنجینه ای ارزشمند از حکمت و معرفت را به مخاطبان خود ارائه می دهند. این دیالوگ ها به ما یادآور می شوند که در جستجوی معنای زندگی و یافتن پاسخ سوالات خود، تنها نیستیم و همواره می توانیم با خالق هستی راز و نیاز کرده و از او یاری و راهنمایی بطلبیم. دیالوگ های ماندگار سینمای جهان درباره خدا گردآوری: بخش هنر و سینمای سرپوش

ویژه سرپوش