سه شنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۳
۰۰:۴۸ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ کد خبر: ۹۶۱۱۰۵۸۱۳
رادیو و تلویزیون

واکنش رسول صدرعاملی و محمدرضا فروتن به حواشی جشنواره فیلم فجر و فیلم لاتاری

محمد رضا فروتن و رسول صدر عاملی,اخبار صدا وسیما,خبرهای صدا وسیما,رادیو و تلویزیون
 رسول صدرعاملی و محمدرضا فروتن درباره شائبه ها و حواشی انتخاب های هیات داوران جشنواره فیلم فجر توضیح دادند و از آرای خود دفاع کردند.

به گزارش خبرآنلاین، ویژه برنامه «هفت» برای جشنواره فیلم فجر، پس از پایان آیین اختتامیه سی و ششمین جشنواره فیلم فجر شامگاه یکشنبه ۲۲ بهمن و بامداد دوشنبه ۲۳ بهمن از شبکه سه سیما پخش شد.

 

رسول صدرعاملی و محمدرضا فروتن دو تن از اعضای هیات داوران مهمان رضا رشیدپور در این برنامه بودند.

 

صدرعاملی در ابتدای برنامه درباره دادن دو سیمرغ در برخی رشته‌ها گفت: «اهدای دو سیمرغ در جشنواره ما مسبوق به سابقه است. دوست داشتیم دو جایزه بدهیم به فیلمسازانی که یکی در سنگرهای جنگ و یکی در آسمان زحمت کشیده بودند.»

 

او افزود: «دوست داشتیم که دو فیلمساز از دو نسل متفاوت را روی صحنه کنار هم ببینیم تا نشان بدهیم که سینمای ایران چقدر یکدست و همدل است.»

 

این کارگردان همچنین گفت: «می‌خواستیم که آقای حاتمی‌کیا با حالتی پدرانه در کنار بهرام توکلی جوان قرار بگیرند که متاسفانه این اتفاق نیافتاد. رای اکثریت این بود که کارگردانی هر دو فیلم به یک اندازه شایسته تقدیر است.»

 

یکی از نکاتی که در مورد داوری جشنواره امسال مطرح شد نامزد شدن دو بازیگر زن از فیلم «دارکوب» به عنوان بازیگر نقش اول بود. صدرعاملی درباره تعاریف نقش اصلی و مکمل گفت: «گاهی اوقات نقش ها به نحوی در فیلم قرار می گیرند که جداسازی مکمل و اصلی امکان پذیر نیست. نکته دوم اینکه خلاف آیین نامه هم نبود و جایی هم گیر نکردیم که به خواهیم بدعت بگذاریم.»

 

فروتن هم در این باره گفت: «به نظرم این خلاقیت هیئت داوران بود، به نظرتان اگر خانم بهرامی را در نقش دوم کاندیدا می کردیم، حق ایشان ضایع نمی شد؟»

 

او درباره دیده نشدن جواد عزتی توضیح داد: «ما هفت داور بودیم که هر کدام نظرات مختلفی درباره بازیگران داشتیم و می بایست ۱۰ بازیگر را کاندیدا می کردیم که از آن پنج نامزد نهایی انتخاب شوند. البته ایشان در کاندیداهای من نبودند ولی در لیست دیگر داوران بودند مانند ساعد سهیلی، میلاد کی مرام و خیلی از بازیگران دیگر. ما مجبور بودیم که تنها پنج تا شش بازیگر را انتخاب کنیم.»

 

صدرعاملی درباره چگونگی انتخاب بهترین بازیگر توضیح داد: «زمانی بازیگر برای من نامزد است که چیزی را با بازی خود به نقش اضافه کرده باشد و سعی کند خلاقانه بازی کرده و محیط را از آن خود کند. جواد عزتی همانند خیلی از بازیگران دیگر بی نظیر است مانند کارگردانان سینما که نظیر ندارند.»

 

او افزود: «۸۰ درصد آرا چهار به سه بود و در این حالت یک رای تعیین کننده است و این درست نیست که من یا آقای فروتن نظرات شخصی خود را بیان کنیم.»

 

صدرعاملی درباه دیدن نشدن «لاتاری» از سوی هیات داوران توضیح داد: ««لاتاری» هیئت داوران را به دلیل قصه و تمی که داشت آزار داد، زیرا که قصه دختر جوانی است که برای بدهی های پدرش تصمیم می گیرد فداکاری کرده و به دبی برود. باید فیلم اول به دل بنشیند، من اول مانند یک کودک فیلم می بینم و سپس آن را از لحاظ فنی مورد بررسی و تحلیل قرار می دهم.»

 

او درباره شائبه دستور بایکوت کردن «لاتاری» از سوی مدیران گفت: «آقای حیدریان در ابتدای داوری به دیدار اعضای هیات داوران آمدند. در پایان و زمانیکه نامزدها اعلام شدند هم در دیداردیگر با داوران یک پیشنهاد به عنوان مخاطب داد و تمام و هیچ تاثیری نگذاشت. دبیر جشنواره هم خود را به در و دیوار می زد تا آنطور اتفاقات رقم بخورد که به نظرش درست است اما ترکیبی که چیده بود اینطور نبود. این را هم در نظر داشته باشیم که هر جشنواره ای اسپانسر و صاحب دارد و به نظرم جشنواره باید تلاش خود را در چیدمان هیئت انتخاب بکند.»

 

فروتن در باره انتخاب نشدن نوید محمدزاده بیان کرد: «از نظر هیات داوران آقای امیر جدیدی اکثر آرا را کسب کردند.»

 

صدرعاملی هم در این باره گفت: «آقای محمدزاده و ساعد سهیلی از نظر داوران خود را تکرار کرده بودند. من دنبال کسی بودم که به سینمای ایران اضافه کند. ما یکسری بازیگر داریم که مدام در سینما تکرار می شوند مانند بابک حمیدیان، ساعد سهیلی و ...»

 

این عضو هیات داوران همچنین اضافه کرد: «وقتی من می‌گویم پژمان ما مشاهده می کنیم که چهار بازیگر طنز سینمای کمدی را از آن خود کردند و یک نفر مانند او چهار سال طلبه وار به کسب تجربه در سینما پرداخت و این پیشنهاد محمدرضا (فروتن) بود که او را نامزد کنیم زیرا که زحمت زیادی کشیده است.»

 

فروتن درباره خندیدنش در نشست معرفی نامزدهای جشنواره گفت: «آقای جمشیدی از نامزدهای موردنظر من بود، ما یک مکانیسم دفاعی مانند خنده داریم و اینکه در سینمای اهالی مطبوعات من نام ایشان را بردم و آن خنده ها رخ داد، احساس خوبی نداشتم و یک واکنش در برابر خنده حضار بود. من برای  ایشان بسیار احترام قائلم و علاوه بر اینکه در فوتبال افتخار آفرین هستند در سینما هم بسیار قابل احترام هستند.»

 

توییت جنجالی رضوی درباره پیش‌بینی دبیر جشنواره از سرنوشت «لاتاری»

 

محمد رضا فروتن و رسول صدر عاملی,اخبار صدا وسیما,خبرهای صدا وسیما,رادیو و تلویزیون
 تهیه‌کننده فیلم «لاتاری» درباره تعیین سرنوشت فیلمش پیش از ساخته شدن توییتی را به اشتراک گذاشت.

به گزارش خبرآنلاین، سیدمحمود رضوی تهیه کننده فیلم سینمایی «لاتاری» در واکنش به نادیده گرفتن این فیلم از هیات داوران، در توییتی نقل قولی از دبیر جشنواره فیلم فجر را منتشر کرد.

 

این تهیه کننده نوشت: «امشب از دبیر محترم جشنواره فیلم فجر آقای داروغه زاده اجازه گرفتم تا صحبت هایی که در آخرین جلسه قبل از صدور پروانه ساخت لاتاری در حضور محمدحسین مهدویان در خصوص سرنوشت لاتاری در جشنواره گفتند را منتشر کنم.

 

و‌ خدا را شاهد میگیرم که ایشان مدیر صادق و راستگویی هستند. ایشان در آن جلسه به صورت شوخی و جدی فرمودند که در جشنواره فیلم فجر چینش طوری خواهد بود که هیچ اتفاقی برای لاتاری نمی افتد. سپاس از این صداقت که به صورت طنز آینده فیلم را تصویر کردند.»

 

محمد رضا فروتن و رسول صدر عاملی,اخبار صدا وسیما,خبرهای صدا وسیما,رادیو و تلویزیون

 

 

  • 12
  • 5
۵۰%
نظر شما چیست؟
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی:۰
غیر قابل انتشار: ۰
جدیدترین
قدیمی ترین
مشاهده کامنت های بیشتر
بزرگمهر بختگان زندگینامه بزرگمهر بختگان حکیم بزرگ ساسانی

تاریخ تولد: ۱۸ دی ماه د ۵۱۱ سال پیش از میلاد

محل تولد: خروسان

لقب: بزرگمهر

حرفه: حکیم و وزیر

دوران زندگی: دوران ساسانیان، پادشاهی خسرو انوشیروان

ادامه
صبا آذرپیک بیوگرافی صبا آذرپیک روزنامه نگار سیاسی و ماجرای دستگیری وی

تاریخ تولد: ۱۳۶۰

ملیت: ایرانی

نام مستعار: صبا آذرپیک

حرفه: روزنامه نگار و خبرنگار گروه سیاسی روزنامه اعتماد

آغاز فعالیت: سال ۱۳۸۰ تاکنون

ادامه
یاشار سلطانی بیوگرافی روزنامه نگار سیاسی؛ یاشار سلطانی و حواشی وی

ملیت: ایرانی

حرفه: روزنامه نگار فرهنگی - سیاسی، مدیر مسئول وبگاه معماری نیوز

شغل های دولتی: کاندید انتخابات شورای شهر تهران سال ۱۳۹۶

حزب سیاسی: اصلاح طلب

یاشار سلطانیبیوگرافی یاشار سلطانی

ادامه
زندگینامه امام زاده صالح زندگینامه امامزاده صالح تهران و محل دفن ایشان

نام پدر: اما موسی کاظم (ع)

محل دفن: تهران، شهرستان شمیرانات، شهر تجریش

تاریخ تاسیس بارگاه: قرن پنجم هجری قمری

روز بزرگداشت: ۵ ذیقعده

زندگینامه امامزاده صالح

باورها و اعتقادات مذهبی، نقشی پررنگ در شکل گیری فرهنگ و هویت ایرانیان داشته است. احترام به سادات و نوادگان پیامبر اکرم (ص) از جمله این باورهاست. از این رو، در طول تاریخ ایران، امامزادگان همواره به عنوان واسطه های فیض الهی و امامان معصوم (ع) مورد توجه مردم قرار داشته اند. آرامگاه این بزرگواران، به اماکن زیارتی تبدیل شده و مردم برای طلب حاجت، شفا و دفع بلا به آنها توسل می جویند.

ادامه
شاه نعمت الله ولی زندگینامه شاه نعمت الله ولی؛ عارف نامدار و شاعر پرآوازه

تاریخ تولد: ۷۳۰ تا ۷۳۱ هجری قمری

محل تولد: کوهبنان یا حلب سوریه

حرفه: شاعر و عارف ایرانی

دیگر نام ها: شاه نعمت‌الله، شاه نعمت‌الله ولی، رئیس‌السلسله

آثار: رساله‌های شاه نعمت‌الله ولی، شرح لمعات

درگذشت: ۸۳۲ تا ۸۳۴ هجری قمری

ادامه
آپولو سایوز ماموریت آپولو سایوز؛ دست دادن در فضا

ایده همکاری فضایی میان آمریکا و شوروی، در بحبوحه رقابت های فضایی دهه ۱۹۶۰ مطرح شد. در آن دوران، هر دو ابرقدرت در تلاش بودند تا به دستاوردهای فضایی بیشتری دست یابند. آمریکا با برنامه فضایی آپولو، به دنبال فرود انسان بر کره ماه بود و شوروی نیز برنامه فضایی سایوز را برای ارسال فضانورد به مدار زمین دنبال می کرد. با وجود رقابت های موجود، هر دو کشور به این نتیجه رسیدند که برقراری همکاری در برخی از زمینه های فضایی می تواند برایشان مفید باشد. ایمنی فضانوردان، یکی از دغدغه های اصلی به شمار می رفت. در صورت بروز مشکل برای فضاپیمای یکی از کشورها در فضا، امکان نجات فضانوردان توسط کشور دیگر وجود نداشت.

مذاکرات برای انجام ماموریت مشترک آپولو سایوز، از سال ۱۹۷۰ آغاز شد. این مذاکرات با پیچیدگی های سیاسی و فنی همراه بود. مهندسان هر دو کشور می بایست بر روی سیستم های اتصال فضاپیماها و فرآیندهای اضطراری به توافق می رسیدند. موفقیت ماموریت آپولو سایوز، نیازمند هماهنگی و همکاری نزدیک میان تیم های مهندسی و فضانوردان آمریکا و شوروی بود. فضانوردان هر دو کشور می بایست زبان یکدیگر را فرا می گرفتند و با سیستم های فضاپیمای طرف مقابل آشنا می شدند.

فضاپیماهای آپولو و سایوز

ماموریت آپولو سایوز، از دو فضاپیمای کاملا متفاوت تشکیل شده بود:

ادامه
نیلوفر اردلان بیوگرافی نیلوفر اردلان؛ سرمربی فوتسال و فوتبال بانوان ایران

چکیده بیوگرافی نیلوفر اردلان

نام کامل: نیلوفر اردلان

تاریخ تولد: ۸ خرداد ۱۳۶۴

محل تولد: تهران 

حرفه: بازیکن سابق فوتبال و فوتسال، سرمربی تیم ملی فوتبال و فوتسال بانوان

سال های فعالیت: ۱۳۸۵ تاکنون

قد: ۱ متر و ۷۲ سانتی متر

ادامه
حمیدرضا آذرنگ بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ؛ بازیگر سینما و تلویزیون ایران

چکیده بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ

نام کامل: حمیدرضا آذرنگ

تاریخ تولد: تهران

محل تولد: ۲ خرداد ۱۳۵۱ 

حرفه: بازیگر، نویسنده، کارگردان و صداپیشه

تحصیلات: روان‌شناسی بالینی از دانشگاه آزاد رودهن 

ادامه
محمدعلی جمال زاده بیوگرافی محمدعلی جمال زاده؛ پدر داستان های کوتاه فارسی

تاریخ تولد: ۲۳ دی ۱۲۷۰

محل تولد: اصفهان، ایران

حرفه: نویسنده و مترجم

سال های فعالیت: ۱۳۰۰ تا ۱۳۴۴

درگذشت: ۲۴ دی ۱۳۷۶

آرامگاه: قبرستان پتی ساکونه ژنو

ادامه
دیالوگ های ماندگار درباره خدا

دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا پنجره ای به دنیای درون انسان می گشایند و راز و نیاز او با خالق هستی را به تصویر می کشند. در این مقاله از سرپوش به بررسی این دیالوگ ها در ادیان مختلف، ادبیات فارسی و سینمای جهان می پردازیم و نمونه هایی از دیالوگ های ماندگار درباره خدا را ارائه می دهیم. دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا همیشه در تاریکی سینما طنین انداز شده اند و ردی عمیق بر جان تماشاگران بر جای گذاشته اند. این دیالوگ ها می توانند دریچه ای به سوی دنیای معنویت و ایمان بگشایند و پرسش های بنیادین بشری درباره هستی و آفریننده آن را به چالش بکشند. دیالوگ های ماندگار و زیبا درباره خدا نمونه دیالوگ درباره خدا به دلیل قدرت شگفت انگیز سینما در به تصویر کشیدن احساسات و مفاهیم عمیق انسانی، از تاثیرگذاری بالایی برخوردار هستند. نمونه هایی از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا در اینجا به چند نمونه از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا اشاره می کنیم: فیلم رستگاری در شاوشنک (۱۹۹۴): رد: "امید چیز خوبیه، شاید بهترین چیز. و یه چیز مطمئنه، هیچ چیز قوی تر از امید نیست." این دیالوگ به ایمان به خدا و قدرت امید در شرایط سخت زندگی اشاره دارد. فیلم فهرست شیندلر (۱۹۹۳): اسکار شیندلر: "من فقط می خواستم زندگی یک نفر را نجات دهم." این دیالوگ به ارزش ذاتی انسان و اهمیت نجات جان انسان ها از دیدگاه خداوند اشاره دارد. فیلم سکوت بره ها (۱۹۹۱): دکتر هانیبال لکتر: "خداوند در جزئیات است." این دیالوگ به ظرافت و زیبایی خلقت خداوند در دنیای پیرامون ما اشاره دارد. پارادیزو (۱۹۸۸): آلفردو: خسته شدی پدر؟ پدر روحانی: آره. موقع رفتن سرازیریه خدا کمک می کنه اما موقع برگشتن خدا فقط نگاه می کنه. الماس خونین (۲۰۰۶): بعضی وقتا این سوال برام پیش میاد که خدا مارو به خاطر بلاهایی که سر همدیگه میاریم می بخشه؟ ولی بعد به دور و برم نگاه می کنم و به ذهنم می رسه که خدا خیلی وقته اینجارو ترک کرده. نجات سربازان رایان: فرمانده: برید جلو خدا با ماست ... سرباز: اگه خدا با ماست پس کی با اوناست که مارو دارن تیکه و پاره می کنن؟ بوی خوش یک زن (۱۹۹۲): زنها ... تا حالا به زن ها فکر کردی؟ کی خلقشون کرده؟ خدا باید یه نابغه بوده باشه ... زیر نور ماه: خدا خیلی بزرگتر از اونه که بشه با گناه کردن ازش دور شد ... ستایش: حشمت فردوس: پیش خدا هم که باشی، وقتی مادرت زنگ می زنه باید جوابشو بدی. مارمولک: شاید درهای زندان به روی شما بسته باشد، اما درهای رحمت خدا همیشه روی شما باز است و اینقدر به فکر راه دروها نباشید. خدا که فقط متعلق به آدم های خوب نیست. خدا خدای آدم خلافکار هم هست. فقط خود خداست که بین بندگانش فرقی نمی گذارد. او اند لطافت، اند بخشش، بیخیال شدن، اند چشم پوشی و رفاقت است. دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم مارمولک رامبو (۱۹۸۸): موسی گانی: خدا آدمای دیوونه رو دوس داره! رمبو: چرا؟ موسی گانی: چون از اونا زیاد آفریده. سوپر نچرال: واقعا به خدا ایمان داری؟ چون اون میتونه آرامش بخش باشه. دین: ایمان دارم یه خدایی هست ولی مطمئن نیستم که اون هنوز به ما ایمان داره یا نه. کشوری برای پیرمردها نیست: تو زندگیم همیشه منتظر بودم که خدا، از یه جایی وارد زندگیم بشه ولی اون هیچوقت نیومد، البته اگر منم جای اون بودم خودمو قاطی همچین چیزی نمی کردم! دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم کشوری برای پیرمردها نیست سخن پایانی درباره دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا در هر قالبی که باشند، چه در متون کهن مذهبی، چه در اشعار و سروده ها و چه در فیلم های سینمایی، همواره گنجینه ای ارزشمند از حکمت و معرفت را به مخاطبان خود ارائه می دهند. این دیالوگ ها به ما یادآور می شوند که در جستجوی معنای زندگی و یافتن پاسخ سوالات خود، تنها نیستیم و همواره می توانیم با خالق هستی راز و نیاز کرده و از او یاری و راهنمایی بطلبیم. دیالوگ های ماندگار سینمای جهان درباره خدا گردآوری: بخش هنر و سینمای سرپوش

ویژه سرپوش