پنجشنبه ۰۶ دی ۱۴۰۳
۱۳:۲۲ - ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ کد خبر: ۹۷۰۲۰۴۸۵۰
رادیو و تلویزیون

«وارسته» از دلیل عدم حضورش در «پایتخت ۵» گفت

حسن وارسته,اخبار صدا وسیما,خبرهای صدا وسیما,رادیو و تلویزیون
نویسنده سریال پایتخت گفت: در "پایتخت ۵" به دلیل نگارش "افسانه هزارپایان" و "دنگ و فنگ روزگار" متاسفانه نتوانستم این گروه را همراهی کنم. اگر قسمت بعدی در میان باشد با کمال میل همکاری خواهم کرد و پایتخت جزو افتخارات من است.

حسن وارسته فیلمنامه نویس سینما و تلویزیون در گفت و گو با میزان، درباره وضعیت آثار طنز گفت: به همه همکاران خودم در عرصه طنز احترام می گذارم ولی واقعا فیلم‌های طنز امروز مورد پسند من نیست البته فیلمسازان مقصر هم نیستند، به دلیل این که هزینه های تولید بالا رفته است.

 

وی در همین راستا افزود: فیلمنامه های پر حادثه و پرماجرا و پربازیگر، هزینه بر است بنابراین سرمایه گذاران خصوصیبه سمت آثار ارزانتر و کم بازیگر می روند. متاسفانه کمدی‌ها بیشتر کلامی و موقعیتها کلیشه‌ای شده است و همکاران ما تمام تلاش خود را می کنند که اتفاقات جدیدی در طنز بیفتد اما به لحاظ سلیقه برخی از این آثار را دوست ندارم.

 

نویسنده قسمت دوم، سوم و چهارم سریال پایتخت درباره دلایل موفقیت پایتخت۵ در میان مخاطبان اظهار کرد: یک خانواده ملموس که مردم به راحتی با آن همذات پنداری می کنند، خاطرات جمعی مشترکی با آن دارند، زندگی شخصیتهای پایتخت شبیه زندگی همه ما است چون به نوعی مشابه آن اتفاقات برای ما هم اتفاق می افتد، همین مسئله باعث می شود که همه یک نوع همذات پنداری با نقش‌ها پیدا کنند، شخصیتها شیرین شوند و مخاطبان قصه های آن را پیگیری کنند.

 

وارسته ادامه داد: در سریال پایتخت به قصه ها و بکر بودن آنها توجه داشتیم و سعی کردیم در تمام قسمتهای پایتخت دنبال سوژه هایی برویم که هم کشش دراماتیک داشته باشد، هم بستر طنز را ایجاد کند. بازیگران و عوامل پایتخت همه با انگیزه و رغبت در این کار پوست انداخته اند و تماشاگر نیز در این کار همواره غافلگیر شده است، به عبارتی تلاش کرده ایم تماشاگر را با موضوعی واقعی روبه رو کنیم که برایش وقایع طراوت داشته باشد.

 

وی درباره این که سریال پایتخت تا چند قسمت می تواند قابلیت ساخت داشته و با استقبال مخاطب همراه شود توضیح داد: تا زمانی که قصه ها و سوژه ها وجود دارند می توان به ساخت پایتخت ادامه داد. بسیاری از سریالها در خارج از کشور تا فصل ۱۲ هم ساخته می شوند. تا زمانی که بستر مناسب باشد و شخصیتها طراوت لازم را داشته باشند قصه ادامه پیدا می کند، کما این که سیروس مقدم در مصاحبه خود گفته بود که مخاطب شناسی می کند، اگر تمایل به ادامه پایتخت باشد.

 

نویسنده "افسانه هزارپایان" تیم تولید پایتخت را کاربلد و جسور توصیف کرد و افزود: موفقیت پایتخت به دلیل حضور یک تیم بسیار قوی در تولید، تهیه، کارگردانی فهیم در قالب همکاری و انسجامی نادر در کنار درایت تهیه کننده ای به نام الهام غفوری است که برای تولید هزینه می کند و ترسی ندارد از این که قصه ها پرهزینه شود و برای تولید آنها به دنبال منابع مالی آن می رود و کاری می کند که همه اعم از گروه تولید، حمایت کننده و مخاطب راضی باشند. این نشان از درایت بسیار قوی پشت کار است. "پایتخت ۵" در عید نوروز مخاطبان بسیاری را پای تلویزیون نشاند. این مسئله مهمی است. فوت کوزه گری الهام غفوری و گروهش را خیلی از گروههای دیگر ندارند.

 

حسن وارسته,اخبار صدا وسیما,خبرهای صدا وسیما,رادیو و تلویزیون

این نویسنده ادامه داد: بخشی از حاشیه ها که برای پایتخت وجود داشت از حسادتهایی بود که بخشی از دوستان و همکاران خود ما داشتند. وقتی یک گروه زحمت می کشد و با سختی کار قابل دفاعی تولید می کند به جای حمایت، ناجوانمردانه شروع به تخریب اثر می کنند. 

 

وی با اشاره به دلیل غیبتش در پایتخت ۵ افزود: در "پایتخت ۵" به دلیل نگارش "افسانه هزارپایان" و "دنگ و فنگ روزگار" متاسفانه نتوانستم این گروه را همراهی کنم. اگر قسمت بعدی در میان باشد با کمال میل همکاری خواهم کرد و پایتخت جزو افتخارات من است.

 

این نویسنده درباره فعالیتهای خود توضیح داد: "افسانه هزارپایان" در مراحل پایانی تولید قرار دارد و تقریبا تنها ۲۰ درصد از آن باقی مانده و نگارش سریال نیز تمام شده است."افسانه هزارپایان" در فصل اول به دلیل در خواست ناگهانی برای رساندن به آنتن تلویزیون و سراسیمگی، آن گونه که باید دیده نشد اما در دو فصلی که قرار است پخش شود قصه ها همان قصه هاست اما پیچیدگی آن بیشتر شده و شاهد ماجراهای بسیاری هستیم به خصوص در فصل سوم که فضای ماجراجویی و رمزآلودی در قصه وجود دارد در واقع به سمت شیرین شدن و حادثه ای شدن اثر رفته ایم که پرماجراتر است.

 

وارسته به دنگ و فنگ روزگار اشاره و بیان کرد:  "دنگ و فنگ روزگار" در ۳۰ قسمت در روزهای پایانی توافق قرار دارد و فکر می کنم اواسط تابستان وارد پیش تولید می شود.موضوع "دنگ و فنگ" روزگار درباره خانواده ای است که  از شهرستانچالشتر شهر کرد ۱۱ سال پیش به تهران کوچ کرده و در یکی از بافتهای قدیمی شهر ساکن می شوند.  شرایط و اتفاقاتی می افتد که راز ۱۱ ساله این خانواده معلوم می شود. شخصیت اصلی این سریال اردشیر است که راز او ناخواسته برملا می شود.

 

حسن وارسته,اخبار صدا وسیما,خبرهای صدا وسیما,رادیو و تلویزیون

وی در ادامه افزود: درباره انتخاب بازیگران سریال "دنگ و فنگ روزگار" چون در مرحله پیش تولید است نمی توانم چیزی بگویم. تا زمانی که خبر رسمی منتشر نشده است در مقام نویسنده اجازه ندارم درباره جزئیات فیلم حتی نام تهیه کننده و کارگردان مطلبی بیان کنم چون قطعا تهیه کننده روابط عمومی خواهد گذاشت و اولین خبر را به شکل رسمی اعلام خواهد کرد و پس از آن می توان درباره جزئیات آن صحبت کرد. 

 

وارسته خاطرنشان کرد: نگارش "ایکس ۶" به پایان رسیده و تحویل بخش فیلمنامه حوزه هنری شد و در مرحله رایزنی برای انتخاب کارگردان است. آنچنان این روزها ترافیک کاری دارم که نمی رسم اثری را قبول کنم . یکی دو پیشنهاد شده اما هنوز قرارداد آن قطعی نشده است.

 

 

  • 13
  • 2
۵۰%
همه چیز درباره
نظر شما چیست؟
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی:۰
غیر قابل انتشار: ۰
جدیدترین
قدیمی ترین
مشاهده کامنت های بیشتر
هیثم بن طارق آل سعید بیوگرافی هیثم بن طارق آل سعید؛ حاکم عمان

تاریخ تولد: ۱۱ اکتبر ۱۹۵۵ 

محل تولد: مسقط، مسقط و عمان

محل زندگی: مسقط

حرفه: سلطان و نخست وزیر کشور عمان

سلطنت: ۱۱ ژانویه ۲۰۲۰

پیشین: قابوس بن سعید

ادامه
بزرگمهر بختگان زندگینامه بزرگمهر بختگان حکیم بزرگ ساسانی

تاریخ تولد: ۱۸ دی ماه د ۵۱۱ سال پیش از میلاد

محل تولد: خروسان

لقب: بزرگمهر

حرفه: حکیم و وزیر

دوران زندگی: دوران ساسانیان، پادشاهی خسرو انوشیروان

ادامه
صبا آذرپیک بیوگرافی صبا آذرپیک روزنامه نگار سیاسی و ماجرای دستگیری وی

تاریخ تولد: ۱۳۶۰

ملیت: ایرانی

نام مستعار: صبا آذرپیک

حرفه: روزنامه نگار و خبرنگار گروه سیاسی روزنامه اعتماد

آغاز فعالیت: سال ۱۳۸۰ تاکنون

ادامه
یاشار سلطانی بیوگرافی روزنامه نگار سیاسی؛ یاشار سلطانی و حواشی وی

ملیت: ایرانی

حرفه: روزنامه نگار فرهنگی - سیاسی، مدیر مسئول وبگاه معماری نیوز

وبگاه: yasharsoltani.com

شغل های دولتی: کاندید انتخابات شورای شهر تهران سال ۱۳۹۶

حزب سیاسی: اصلاح طلب

ادامه
زندگینامه امام زاده صالح زندگینامه امامزاده صالح تهران و محل دفن ایشان

نام پدر: اما موسی کاظم (ع)

محل دفن: تهران، شهرستان شمیرانات، شهر تجریش

تاریخ تاسیس بارگاه: قرن پنجم هجری قمری

روز بزرگداشت: ۵ ذیقعده

خویشاوندان : فرزند موسی کاظم و برادر علی بن موسی الرضا و برادر فاطمه معصومه

ادامه
شاه نعمت الله ولی زندگینامه شاه نعمت الله ولی؛ عارف نامدار و شاعر پرآوازه

تاریخ تولد: ۷۳۰ تا ۷۳۱ هجری قمری

محل تولد: کوهبنان یا حلب سوریه

حرفه: شاعر و عارف ایرانی

دیگر نام ها: شاه نعمت‌الله، شاه نعمت‌الله ولی، رئیس‌السلسله

آثار: رساله‌های شاه نعمت‌الله ولی، شرح لمعات

درگذشت: ۸۳۲ تا ۸۳۴ هجری قمری

ادامه
نیلوفر اردلان بیوگرافی نیلوفر اردلان؛ سرمربی فوتسال و فوتبال بانوان ایران

تاریخ تولد: ۸ خرداد ۱۳۶۴

محل تولد: تهران 

حرفه: بازیکن سابق فوتبال و فوتسال، سرمربی تیم ملی فوتبال و فوتسال بانوان

سال های فعالیت: ۱۳۸۵ تاکنون

قد: ۱ متر و ۷۲ سانتی متر

تحصیلات: فوق لیسانس مدیریت ورزشی

ادامه
حمیدرضا آذرنگ بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ؛ بازیگر سینما و تلویزیون ایران

تاریخ تولد: تهران

محل تولد: ۲ خرداد ۱۳۵۱ 

حرفه: بازیگر، نویسنده، کارگردان و صداپیشه

تحصیلات: روان‌شناسی بالینی از دانشگاه آزاد رودهن 

همسر: ساناز بیان

ادامه
محمدعلی جمال زاده بیوگرافی محمدعلی جمال زاده؛ پدر داستان های کوتاه فارسی

تاریخ تولد: ۲۳ دی ۱۲۷۰

محل تولد: اصفهان، ایران

حرفه: نویسنده و مترجم

سال های فعالیت: ۱۳۰۰ تا ۱۳۴۴

درگذشت: ۲۴ دی ۱۳۷۶

آرامگاه: قبرستان پتی ساکونه ژنو

ادامه
دیالوگ های ماندگار درباره خدا

دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا پنجره ای به دنیای درون انسان می گشایند و راز و نیاز او با خالق هستی را به تصویر می کشند. در این مقاله از سرپوش به بررسی این دیالوگ ها در ادیان مختلف، ادبیات فارسی و سینمای جهان می پردازیم و نمونه هایی از دیالوگ های ماندگار درباره خدا را ارائه می دهیم. دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا همیشه در تاریکی سینما طنین انداز شده اند و ردی عمیق بر جان تماشاگران بر جای گذاشته اند. این دیالوگ ها می توانند دریچه ای به سوی دنیای معنویت و ایمان بگشایند و پرسش های بنیادین بشری درباره هستی و آفریننده آن را به چالش بکشند. دیالوگ های ماندگار و زیبا درباره خدا نمونه دیالوگ درباره خدا به دلیل قدرت شگفت انگیز سینما در به تصویر کشیدن احساسات و مفاهیم عمیق انسانی، از تاثیرگذاری بالایی برخوردار هستند. نمونه هایی از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا در اینجا به چند نمونه از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا اشاره می کنیم: فیلم رستگاری در شاوشنک (۱۹۹۴): رد: "امید چیز خوبیه، شاید بهترین چیز. و یه چیز مطمئنه، هیچ چیز قوی تر از امید نیست." این دیالوگ به ایمان به خدا و قدرت امید در شرایط سخت زندگی اشاره دارد. فیلم فهرست شیندلر (۱۹۹۳): اسکار شیندلر: "من فقط می خواستم زندگی یک نفر را نجات دهم." این دیالوگ به ارزش ذاتی انسان و اهمیت نجات جان انسان ها از دیدگاه خداوند اشاره دارد. فیلم سکوت بره ها (۱۹۹۱): دکتر هانیبال لکتر: "خداوند در جزئیات است." این دیالوگ به ظرافت و زیبایی خلقت خداوند در دنیای پیرامون ما اشاره دارد. پارادیزو (۱۹۸۸): آلفردو: خسته شدی پدر؟ پدر روحانی: آره. موقع رفتن سرازیریه خدا کمک می کنه اما موقع برگشتن خدا فقط نگاه می کنه. الماس خونین (۲۰۰۶): بعضی وقتا این سوال برام پیش میاد که خدا مارو به خاطر بلاهایی که سر همدیگه میاریم می بخشه؟ ولی بعد به دور و برم نگاه می کنم و به ذهنم می رسه که خدا خیلی وقته اینجارو ترک کرده. نجات سربازان رایان: فرمانده: برید جلو خدا با ماست ... سرباز: اگه خدا با ماست پس کی با اوناست که مارو دارن تیکه و پاره می کنن؟ بوی خوش یک زن (۱۹۹۲): زنها ... تا حالا به زن ها فکر کردی؟ کی خلقشون کرده؟ خدا باید یه نابغه بوده باشه ... زیر نور ماه: خدا خیلی بزرگتر از اونه که بشه با گناه کردن ازش دور شد ... ستایش: حشمت فردوس: پیش خدا هم که باشی، وقتی مادرت زنگ می زنه باید جوابشو بدی. مارمولک: شاید درهای زندان به روی شما بسته باشد، اما درهای رحمت خدا همیشه روی شما باز است و اینقدر به فکر راه دروها نباشید. خدا که فقط متعلق به آدم های خوب نیست. خدا خدای آدم خلافکار هم هست. فقط خود خداست که بین بندگانش فرقی نمی گذارد. او اند لطافت، اند بخشش، بیخیال شدن، اند چشم پوشی و رفاقت است. دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم مارمولک رامبو (۱۹۸۸): موسی گانی: خدا آدمای دیوونه رو دوس داره! رمبو: چرا؟ موسی گانی: چون از اونا زیاد آفریده. سوپر نچرال: واقعا به خدا ایمان داری؟ چون اون میتونه آرامش بخش باشه. دین: ایمان دارم یه خدایی هست ولی مطمئن نیستم که اون هنوز به ما ایمان داره یا نه. کشوری برای پیرمردها نیست: تو زندگیم همیشه منتظر بودم که خدا، از یه جایی وارد زندگیم بشه ولی اون هیچوقت نیومد، البته اگر منم جای اون بودم خودمو قاطی همچین چیزی نمی کردم! دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم کشوری برای پیرمردها نیست سخن پایانی درباره دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا در هر قالبی که باشند، چه در متون کهن مذهبی، چه در اشعار و سروده ها و چه در فیلم های سینمایی، همواره گنجینه ای ارزشمند از حکمت و معرفت را به مخاطبان خود ارائه می دهند. این دیالوگ ها به ما یادآور می شوند که در جستجوی معنای زندگی و یافتن پاسخ سوالات خود، تنها نیستیم و همواره می توانیم با خالق هستی راز و نیاز کرده و از او یاری و راهنمایی بطلبیم. دیالوگ های ماندگار سینمای جهان درباره خدا گردآوری: بخش هنر و سینمای سرپوش

ویژه سرپوش