چهارشنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۳
۰۹:۴۸ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ کد خبر: ۹۷۰۳۰۴۹۹۳
رادیو و تلویزیون

بازیگران جوان سریال «رهایم نکن» چه عملکردی در این مجموعه دارند؟

بازیگران سریال رهایم نکن,اخبار صدا وسیما,خبرهای صدا وسیما,رادیو و تلویزیون

همراهی هرساله مردم با رسانه ملی در ماه مبارک رمضان، فرصت طلایی جذب حداکثری مخاطبان با سریال‌های تلویزیونی به حساب می‌آید. فرصتی که در برخی از سال‌ها با تولید مجموعه‎های جذاب‌تر مغتنم شمرده می‌شود و در سال‎هایی هم مثل امسال بی‌جلوه و کم‌رونق می‌سوزد.

شاید یکی از غافلگیری‌های سریال‎های ماه رمضانی امسال حضور نیما شعبان‌نژاد، کمدین محبوب «خندوانه» در قالب بازیگر سریال جدی «رهایم نکن» بود که البته بسیار پایین‌تر از حد انتظارات ظاهر شد. این ضعف و کاستی در بازی شعبان‌نژاد و بازیگر جوان و کم‌تجربه‌ دیگری نظیر دنیا مدنی مقابل هنرنمایی بازیگران سردوگرم‌چشیده‌ای چون امین تارخ و فریبا متخصص بیشتر به چشم آمد. از سه نقش اول جوان این مجموعه کاری بیشتر از نقش‌آفرینی‌های آن‌ها در آثار پیشین‌شان نمی‌بینیم.

نیما شعبان‌نژاد

امیر

بازیگران سریال رهایم نکن,اخبار صدا وسیما,خبرهای صدا وسیما,رادیو و تلویزیون

سابقه: نیما شعبان‌نژاد بازیگر نقش‌های بامزه «کجوک» و «بایرام» در «خندوانه»، پس از چند فصل حضور مستمر شبانه در یک برنامه روتین تلویزیونی، این روزها به عنوان جوان اول مجموعه «رهایم نکن» به یکی از نقش‎‌آفرینان اصلی این سریال شبکه سه تبدیل شده است. او پس از تحصیل در رشته کارگردانی تئاتر از سال ۸۳ کارش را در زمینه بازیگری تئاتر آغاز کرد و به تازگی مابین حضور در فصل چهار و پنج «خندوانه»، بازی در سریال «رهایم نکن» را برعهده گرفته است. وی در ادامه قرار است که در سریال شبکه نمایش خانگی «ممنوعه» به کارگردانى امیر پورکیان هم با گریمی متفاوت نقش‌آفرینی کند.

نقش‌آفرینی: نیما شعبان‌نژاد در نخستین حضور تصویری‌اش در نقش «امیر» پسر «رسول تولایی» با امین تارخ، هنرمند باسابقه سینما و تلویزیون همبازی شده است. این حضور شاید در نگاه اول یکی از فرصت‌های زندگی هنری وی محسوب شود اما بعد از دیدن بازی شعبان‌نژاد در این مجموعه به خوبی می‌توان به اشتباه بودن انتخابش پی برد. به‌خصوص در سکانس‌هایی که دیالوگ دونفره میان پدر و پسر قصه درمی‌گیرد، بینندگان شاهد قدرت تماشایی بازی تارخ هستند و متقابلاً از شعبان‌نژاد انتظار دارند توان و احساس معقولی را به خرج دهد که به دفعات این توقع برآورده نمی‌شود و چیزی جز بازی سرد و بیان طوطی‌وار دیالوگ‌ها نمی‌بینند.

البته کم آوردن شعبان‌نژاد به این جا ختم نمی‎شود و در بخش دوم مجموعه که نامزدش «فرناز» با گرفتاری های شغلی و ناراحتی‌های روحی دست به گریبان است و باید همراهی و همدردی قابل لمسی را از خود بروز دهد، همان «نیما»ی خندوانه است. با این که خودش در یکی از مصاحبه‌هایش گفته نمی‌خواهد در گونه کمدی متوقف شود و منتظر خودنمایی در یک کار درام است، با این حال نباید از وی در اولین کار جدی‌اش توقع خارق‎العاده‎‎ای داشته باشیم و می‌توان این کار را بخت‌آزمایی شعبان‌نژاد در یک مجموعه تلویزیونی دانست اما با توانمندی که مخاطبان از وی سراغ دارند، می‌توانند چشم به راه کارهای قوی‌تری از وی باشند.

دنیا مدنی

فرناز

بازیگران سریال رهایم نکن,اخبار صدا وسیما,خبرهای صدا وسیما,رادیو و تلویزیون

سابقه: دنیا مدنی فرزند رویا تیموریان، هنرمند سینما و تلویزیون است و آشنایی و علاقه‌اش با عالم هنر به همین واسطه اتفاق افتاده است. او تحصیلکرده رشته طراحی لباس هم هست و پیش از این بیشتر در اینعرصه فعالیت کرده است. دنیا مدنی علاوه بر طراحی لباس، در چندین فیلم سینمایی نیز به عنوان دستیار صحنه و بازیگر حضور داشته اما حضورش بر صفحه تلویزیون به عنوان نقش اول زن یک مجموعه با «رهایم نکن» کلید خورده است.

نقش‌آفرینی: دنیا مدنی، یکی دیگر از چهره‌های نوظهور بازیگری در این مجموعه است که در نقش «فرناز» نامزد «امیر» سریال ظاهر شده است. «فرناز» دختری درون‌گرا و موجه است که با فراز و فرودهای داستانی خاصی به مخاطب شناسانده می‌شود و کم‌کم پرده از ظاهر آرام و موجهش برداشته می‌شود.

مدنی در نیمه آغازین سریال حضوری کم‌رمق دارد و بازی زیرپوستی‌تری ارائه می‌دهد و با پررنگ‌تر شدن نقش، لایه‌های عینی‌تری از شخصیت دوگانه «فرناز» را نمایان می‌سازد و در برخی از بخش‌ها مثل سکانس خودکشی یا صحنه‌های آگاهی به خوبی از پسِ بار نقش برمی‌آید اما در غالب صحنه‌های مواجهه با «امیر» بده‌بستان دراماتیک درستی میان این دو اتفاق نمی‌افتد. با همه تلاشی که مدنی از خود به خرج می‌دهد، برای تحت‌تأثیر قرار دادن قاطبه تماشاگران خاصه مشکل‎پسندها هنوز راه زیادی دارد.

بابک بهشاد

یحیی

بازیگران سریال رهایم نکن,اخبار صدا وسیما,خبرهای صدا وسیما,رادیو و تلویزیون

سابقه: بابک بهشاد فعالیت خود را در عرصه بازیگری با تئاتر شروع کرد و اولین کار حرفه‌ای‌اش در سال ۸۲ با نقشی کوتاه در سریال تلویزیونی «در چشم باد» بود. چهار سال بعد، در سال ۸۶ با سریال «راه بی‎پایان» دیده شد و رمضان امسال پس از ۱۱ سال، دوباره با مجموعه‌ای مناسبتی به آنتن تلویزیون برگشته است. البته وی در این مدت حضور در ۹ کار کوتاه و بلند سینمایی را هم به کارنامه افزوده است. وی هم اکنون با نقشی مکمل در «چهارراه استانبول» بر پرده سینماهاست.

نقش‌آفرینی: با این که بهشاد تجربه نقش‌آفرینی در کارهای مختلف سینمایی و تلویزیونی و همکاری با کارگردان‌های مطرحی چون مسعود جعفری جوزانی و همایون اسعدیان را دارد اما تاکنون در کاری به عنوان نقش اول حضور نداشته، با این حال همواره به عنوان بازیگر مکمل توانسته است عملکرد قابل قبولی ارائه کند.

بهشاد در نقش «یحیی» سریال «رهایم نکن» دوباره یکی از نقش‌های مکمل را عهده‌دار شده و با این که در نیمه دوم سریال، حضوری پررنگ‌تر دارد، به خوبی از پسِ ایفای آن بر‌آمده است. گویی بهشاد هنوز تصمیمی برای تغییر تصویری که سال‎ها پیش از خود در ذهن مخاطبانش ساخته است، ندارد؛ پسری آرام، مهربان و مبادی آداب که ناجی زندگی پرتنش زن و مرد نقش‎ اول‌ سریال است. درست است که «یحیی» در «رهایم نکن» نسبت به «وحید» مجموعه «راه بی‌پایان»، پررنگ‌‎تر و با نمود بیشتری است، ولی همچنان یک نقش دوم خوب است و تا نقش اول و دیده شدن یک گام بلند جا دارد.

سارا صالحی 

khorasannews.com
  • 21
  • 6
۵۰%
نظر شما چیست؟
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی:۰
غیر قابل انتشار: ۰
جدیدترین
قدیمی ترین
مشاهده کامنت های بیشتر
بزرگمهر بختگان زندگینامه بزرگمهر بختگان حکیم بزرگ ساسانی

تاریخ تولد: ۱۸ دی ماه د ۵۱۱ سال پیش از میلاد

محل تولد: خروسان

لقب: بزرگمهر

حرفه: حکیم و وزیر

دوران زندگی: دوران ساسانیان، پادشاهی خسرو انوشیروان

ادامه
صبا آذرپیک بیوگرافی صبا آذرپیک روزنامه نگار سیاسی و ماجرای دستگیری وی

تاریخ تولد: ۱۳۶۰

ملیت: ایرانی

نام مستعار: صبا آذرپیک

حرفه: روزنامه نگار و خبرنگار گروه سیاسی روزنامه اعتماد

آغاز فعالیت: سال ۱۳۸۰ تاکنون

ادامه
یاشار سلطانی بیوگرافی روزنامه نگار سیاسی؛ یاشار سلطانی و حواشی وی

ملیت: ایرانی

حرفه: روزنامه نگار فرهنگی - سیاسی، مدیر مسئول وبگاه معماری نیوز

شغل های دولتی: کاندید انتخابات شورای شهر تهران سال ۱۳۹۶

حزب سیاسی: اصلاح طلب

یاشار سلطانیبیوگرافی یاشار سلطانی

ادامه
زندگینامه امام زاده صالح زندگینامه امامزاده صالح تهران و محل دفن ایشان

نام پدر: اما موسی کاظم (ع)

محل دفن: تهران، شهرستان شمیرانات، شهر تجریش

تاریخ تاسیس بارگاه: قرن پنجم هجری قمری

روز بزرگداشت: ۵ ذیقعده

زندگینامه امامزاده صالح

باورها و اعتقادات مذهبی، نقشی پررنگ در شکل گیری فرهنگ و هویت ایرانیان داشته است. احترام به سادات و نوادگان پیامبر اکرم (ص) از جمله این باورهاست. از این رو، در طول تاریخ ایران، امامزادگان همواره به عنوان واسطه های فیض الهی و امامان معصوم (ع) مورد توجه مردم قرار داشته اند. آرامگاه این بزرگواران، به اماکن زیارتی تبدیل شده و مردم برای طلب حاجت، شفا و دفع بلا به آنها توسل می جویند.

ادامه
شاه نعمت الله ولی زندگینامه شاه نعمت الله ولی؛ عارف نامدار و شاعر پرآوازه

تاریخ تولد: ۷۳۰ تا ۷۳۱ هجری قمری

محل تولد: کوهبنان یا حلب سوریه

حرفه: شاعر و عارف ایرانی

دیگر نام ها: شاه نعمت‌الله، شاه نعمت‌الله ولی، رئیس‌السلسله

آثار: رساله‌های شاه نعمت‌الله ولی، شرح لمعات

درگذشت: ۸۳۲ تا ۸۳۴ هجری قمری

ادامه
آپولو سایوز ماموریت آپولو سایوز؛ دست دادن در فضا

ایده همکاری فضایی میان آمریکا و شوروی، در بحبوحه رقابت های فضایی دهه ۱۹۶۰ مطرح شد. در آن دوران، هر دو ابرقدرت در تلاش بودند تا به دستاوردهای فضایی بیشتری دست یابند. آمریکا با برنامه فضایی آپولو، به دنبال فرود انسان بر کره ماه بود و شوروی نیز برنامه فضایی سایوز را برای ارسال فضانورد به مدار زمین دنبال می کرد. با وجود رقابت های موجود، هر دو کشور به این نتیجه رسیدند که برقراری همکاری در برخی از زمینه های فضایی می تواند برایشان مفید باشد. ایمنی فضانوردان، یکی از دغدغه های اصلی به شمار می رفت. در صورت بروز مشکل برای فضاپیمای یکی از کشورها در فضا، امکان نجات فضانوردان توسط کشور دیگر وجود نداشت.

مذاکرات برای انجام ماموریت مشترک آپولو سایوز، از سال ۱۹۷۰ آغاز شد. این مذاکرات با پیچیدگی های سیاسی و فنی همراه بود. مهندسان هر دو کشور می بایست بر روی سیستم های اتصال فضاپیماها و فرآیندهای اضطراری به توافق می رسیدند. موفقیت ماموریت آپولو سایوز، نیازمند هماهنگی و همکاری نزدیک میان تیم های مهندسی و فضانوردان آمریکا و شوروی بود. فضانوردان هر دو کشور می بایست زبان یکدیگر را فرا می گرفتند و با سیستم های فضاپیمای طرف مقابل آشنا می شدند.

فضاپیماهای آپولو و سایوز

ماموریت آپولو سایوز، از دو فضاپیمای کاملا متفاوت تشکیل شده بود:

ادامه
نیلوفر اردلان بیوگرافی نیلوفر اردلان؛ سرمربی فوتسال و فوتبال بانوان ایران

چکیده بیوگرافی نیلوفر اردلان

نام کامل: نیلوفر اردلان

تاریخ تولد: ۸ خرداد ۱۳۶۴

محل تولد: تهران 

حرفه: بازیکن سابق فوتبال و فوتسال، سرمربی تیم ملی فوتبال و فوتسال بانوان

سال های فعالیت: ۱۳۸۵ تاکنون

قد: ۱ متر و ۷۲ سانتی متر

ادامه
حمیدرضا آذرنگ بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ؛ بازیگر سینما و تلویزیون ایران

چکیده بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ

نام کامل: حمیدرضا آذرنگ

تاریخ تولد: تهران

محل تولد: ۲ خرداد ۱۳۵۱ 

حرفه: بازیگر، نویسنده، کارگردان و صداپیشه

تحصیلات: روان‌شناسی بالینی از دانشگاه آزاد رودهن 

ادامه
محمدعلی جمال زاده بیوگرافی محمدعلی جمال زاده؛ پدر داستان های کوتاه فارسی

تاریخ تولد: ۲۳ دی ۱۲۷۰

محل تولد: اصفهان، ایران

حرفه: نویسنده و مترجم

سال های فعالیت: ۱۳۰۰ تا ۱۳۴۴

درگذشت: ۲۴ دی ۱۳۷۶

آرامگاه: قبرستان پتی ساکونه ژنو

ادامه
دیالوگ های ماندگار درباره خدا

دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا پنجره ای به دنیای درون انسان می گشایند و راز و نیاز او با خالق هستی را به تصویر می کشند. در این مقاله از سرپوش به بررسی این دیالوگ ها در ادیان مختلف، ادبیات فارسی و سینمای جهان می پردازیم و نمونه هایی از دیالوگ های ماندگار درباره خدا را ارائه می دهیم. دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا همیشه در تاریکی سینما طنین انداز شده اند و ردی عمیق بر جان تماشاگران بر جای گذاشته اند. این دیالوگ ها می توانند دریچه ای به سوی دنیای معنویت و ایمان بگشایند و پرسش های بنیادین بشری درباره هستی و آفریننده آن را به چالش بکشند. دیالوگ های ماندگار و زیبا درباره خدا نمونه دیالوگ درباره خدا به دلیل قدرت شگفت انگیز سینما در به تصویر کشیدن احساسات و مفاهیم عمیق انسانی، از تاثیرگذاری بالایی برخوردار هستند. نمونه هایی از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا در اینجا به چند نمونه از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا اشاره می کنیم: فیلم رستگاری در شاوشنک (۱۹۹۴): رد: "امید چیز خوبیه، شاید بهترین چیز. و یه چیز مطمئنه، هیچ چیز قوی تر از امید نیست." این دیالوگ به ایمان به خدا و قدرت امید در شرایط سخت زندگی اشاره دارد. فیلم فهرست شیندلر (۱۹۹۳): اسکار شیندلر: "من فقط می خواستم زندگی یک نفر را نجات دهم." این دیالوگ به ارزش ذاتی انسان و اهمیت نجات جان انسان ها از دیدگاه خداوند اشاره دارد. فیلم سکوت بره ها (۱۹۹۱): دکتر هانیبال لکتر: "خداوند در جزئیات است." این دیالوگ به ظرافت و زیبایی خلقت خداوند در دنیای پیرامون ما اشاره دارد. پارادیزو (۱۹۸۸): آلفردو: خسته شدی پدر؟ پدر روحانی: آره. موقع رفتن سرازیریه خدا کمک می کنه اما موقع برگشتن خدا فقط نگاه می کنه. الماس خونین (۲۰۰۶): بعضی وقتا این سوال برام پیش میاد که خدا مارو به خاطر بلاهایی که سر همدیگه میاریم می بخشه؟ ولی بعد به دور و برم نگاه می کنم و به ذهنم می رسه که خدا خیلی وقته اینجارو ترک کرده. نجات سربازان رایان: فرمانده: برید جلو خدا با ماست ... سرباز: اگه خدا با ماست پس کی با اوناست که مارو دارن تیکه و پاره می کنن؟ بوی خوش یک زن (۱۹۹۲): زنها ... تا حالا به زن ها فکر کردی؟ کی خلقشون کرده؟ خدا باید یه نابغه بوده باشه ... زیر نور ماه: خدا خیلی بزرگتر از اونه که بشه با گناه کردن ازش دور شد ... ستایش: حشمت فردوس: پیش خدا هم که باشی، وقتی مادرت زنگ می زنه باید جوابشو بدی. مارمولک: شاید درهای زندان به روی شما بسته باشد، اما درهای رحمت خدا همیشه روی شما باز است و اینقدر به فکر راه دروها نباشید. خدا که فقط متعلق به آدم های خوب نیست. خدا خدای آدم خلافکار هم هست. فقط خود خداست که بین بندگانش فرقی نمی گذارد. او اند لطافت، اند بخشش، بیخیال شدن، اند چشم پوشی و رفاقت است. دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم مارمولک رامبو (۱۹۸۸): موسی گانی: خدا آدمای دیوونه رو دوس داره! رمبو: چرا؟ موسی گانی: چون از اونا زیاد آفریده. سوپر نچرال: واقعا به خدا ایمان داری؟ چون اون میتونه آرامش بخش باشه. دین: ایمان دارم یه خدایی هست ولی مطمئن نیستم که اون هنوز به ما ایمان داره یا نه. کشوری برای پیرمردها نیست: تو زندگیم همیشه منتظر بودم که خدا، از یه جایی وارد زندگیم بشه ولی اون هیچوقت نیومد، البته اگر منم جای اون بودم خودمو قاطی همچین چیزی نمی کردم! دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم کشوری برای پیرمردها نیست سخن پایانی درباره دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا در هر قالبی که باشند، چه در متون کهن مذهبی، چه در اشعار و سروده ها و چه در فیلم های سینمایی، همواره گنجینه ای ارزشمند از حکمت و معرفت را به مخاطبان خود ارائه می دهند. این دیالوگ ها به ما یادآور می شوند که در جستجوی معنای زندگی و یافتن پاسخ سوالات خود، تنها نیستیم و همواره می توانیم با خالق هستی راز و نیاز کرده و از او یاری و راهنمایی بطلبیم. دیالوگ های ماندگار سینمای جهان درباره خدا گردآوری: بخش هنر و سینمای سرپوش

ویژه سرپوش