سه شنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۳
۰۹:۲۸ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ کد خبر: ۹۸۰۳۰۲۵۹۰
رادیو و تلویزیون

نسیم ادبی: علی نصیریان یک کلاس بازیگری است

نسیم ادبی,اخبار صدا وسیما,خبرهای صدا وسیما,رادیو و تلویزیون
نسیم ادبی، بازیگر و کارگردان سینما، تئاتر و تلویزیون به تازگی قرار است نمایشنامه «قصه ظهر جمعه» را به صحنه ببرد. وی دراین باره گفت:‌همیشه قصه‌های رئالیستی و نزدیک به زندگی مردم مرا جذب خود می‌کند.

«نسیم ادبی»،‌ بازیگر و کارگردان فعال سینما، تئاتر و تلویزیون این روزها مشغول بازی در سریال «برادر جان» است که این شب‌ها از شبکه سه سیما به روی آنتن می‌رود. 

 

وی همزمان با فعالیت تلویزیونی خود تصمیم گرفته نمایشی با عنوان «قصه ظهر جمعه» اثر محمد مساوات را به روی صحنه ببرد. «قصه ظهر جمعه» زندگی خانواده‌ای از طبقه پایین جامعه را در اواخر دهه ۶۰ در شهر تهران به تصویر می‌کشد.  در این نمایش تنهایی افرادی به تصویر کشیده می‌شود که به ظاهر در خانواده‌ای پر جمعیت زندگی می‌کنند اما هیچکدام حرف یکدیگر را نمی‌فهمند.

 

این اثر توسط محمد مساوات در سی و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در دو بخش نمایشنامه نویسی و کارگردانی تازه‌های تئاتر ایران مورد تقدیر قرار گرفت و حال قرار است توسط نسیم ادبی کارگردانی شود و از هفدهم خرداد ماه در تماشاخانه سپند به صحنه برود.

 

«نسیم ادبی» در گفت‌وگو با فارس در این باره گفت: من همیشه نمایشنامه‌های محمد مساوات را دوست داشتم و متأسفم که نتوانستم اجرای کارهایش را ببینم. زمانی که با نمایشنامه «قصه ظهر جمعه» برخورد کردم، آن را کاملا رئالیستی دیدم و دوست داشتم بازخورد آن را بر عموم مشاهده کنم.

 

وی در ادامه افزود: همیشه تماشاگر می‌تواند نمایش‌هایی که به زندگی مردم نزدیک هستند را لمس کند و خیلی تفاوتی بین نمایش و زندگی روی صحنه ایجاد نمی‌‌کند. این نمایشنامه هم همین خاصیت رئالیستی بودن و نزدیکی به زندگی مردم را دارد.

 

ادبی با بیان اینکه ابتدا این کار توسط هنرجویانش اجراخوانی شده و سپس به صحنه رسیده است، گفت:‌ما ابتدا کار را به صورت نمایشنامه خوانی روی صحنه بردیم تا ببینیم چه بازخوردی دارد. افرادی که کار را دیدند به شدت دوستش داشتند و به من پیشنهاد دادند تا آن را به صحنه ببرم. بازیگران نمایش هم همان هنرجویان من محسوب می‌شوند که چند نفر از آنها قبلا نمایش به صحنه برده‌اند اما بقیه هیچ کاری تا به حال نداشته‌اند.

 

وی با اشاره به اینکه نمایش قرار است ۲۵ شب روی صحنه تماشاخانه سپند برود، درباره علت انتخاب این تماشاخانه گفت: من قبلا در تماشاخانه پالیز اجرای زیاد داشتم، انرژی این سالن خیلی خوب است. به غیر از این دلیل هم خود صحنه برای قاب و دکور ما مناسب بود، چرا که نه خیلی بزرگ و نه خیلی کوچک است و به اندازه برای دکور رئالیستی کار ما که بخشی از اتاق یک خانه محسوب می‌شود، به شمار می‌رود.

 

ادبی درباره کسب گیشه این نمایش گفت: من معتقدم صد در صد گیشه را هم خواهیم داشت. تمام تلاشمان را هم برای یک اجرای خوب می‌کنیم به نظر من در این دوره جذب تماشاگر هیچ ربطی به سلبریتی و ستاره آوردن در کار ندارد. من تجربه این را داشته‌ام که کارهایی با حضور ستاره سینمایی به دلیل ضعف کار فروش نکرده اما کارهای دانشجویی با محتوا و اجرای قوی مورد استقبال قرار گرفته است. بنابراین من امیدوارم مردم و دانشجویان نمایش ما را دوست خواهند داشت.

 

وی با بیان اینکه هنوز مشغول بازی در سریال «برادر جان» است،‌ گفت: بازی در تیمی که مستقیم با آقای علی نصیریان کار کنی، درجه یک است . من قبلا تجربه بازی با ایشان را در سریال شهرزاد غیر مستقیم داشتم اما در این سریال نخستین باری بود که مستقیم با هم کنش و واکنش داشتیم و واقعاً درجه یک بود.

 

ادبی اظهار داشت: قبلا هم همه جا گفته‌ام به نظرم خود آقای نصیریان یک کلاس بازیگری هستند که علاوه بر بازیگران، دانشجویان هم باید از وجود ایشان تجربه کسب کنند.

 

نمایش «قصه ظهر جمعه» به کارگردانی نسیم ادبی و مشاور کارگردانی امید بنکدار ، جمعه از ۱۷ خرداد ماه ساعت ۱۹ در سالن سپند به صحنه خواهد رفت.

 

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: در روز عروسی دختر کوچک یک خانواده در سال ۱۳۶۹، با بالا گرفتن اختلافات اعضای خانواده، زخم‌های کهنه دوباره سر باز می‌کنند و درگیری بین شخصیت‌های نمایشی اوج می‌گیرد. در حالی که پدر خانواده بیمار و بیهوش روی تخت افتاده است، هر لحظه این خطر وجود دارد که مراسم عروسی به هم بخورد و...

 

  • 16
  • 2
۵۰%
همه چیز درباره
نظر شما چیست؟
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی:۰
غیر قابل انتشار: ۰
جدیدترین
قدیمی ترین
مشاهده کامنت های بیشتر
هیثم بن طارق آل سعید بیوگرافی هیثم بن طارق آل سعید؛ حاکم عمان

تاریخ تولد: ۱۱ اکتبر ۱۹۵۵ 

محل تولد: مسقط، مسقط و عمان

محل زندگی: مسقط

حرفه: سلطان و نخست وزیر کشور عمان

سلطنت: ۱۱ ژانویه ۲۰۲۰

پیشین: قابوس بن سعید

ادامه
بزرگمهر بختگان زندگینامه بزرگمهر بختگان حکیم بزرگ ساسانی

تاریخ تولد: ۱۸ دی ماه د ۵۱۱ سال پیش از میلاد

محل تولد: خروسان

لقب: بزرگمهر

حرفه: حکیم و وزیر

دوران زندگی: دوران ساسانیان، پادشاهی خسرو انوشیروان

ادامه
صبا آذرپیک بیوگرافی صبا آذرپیک روزنامه نگار سیاسی و ماجرای دستگیری وی

تاریخ تولد: ۱۳۶۰

ملیت: ایرانی

نام مستعار: صبا آذرپیک

حرفه: روزنامه نگار و خبرنگار گروه سیاسی روزنامه اعتماد

آغاز فعالیت: سال ۱۳۸۰ تاکنون

ادامه
یاشار سلطانی بیوگرافی روزنامه نگار سیاسی؛ یاشار سلطانی و حواشی وی

ملیت: ایرانی

حرفه: روزنامه نگار فرهنگی - سیاسی، مدیر مسئول وبگاه معماری نیوز

وبگاه: yasharsoltani.com

شغل های دولتی: کاندید انتخابات شورای شهر تهران سال ۱۳۹۶

حزب سیاسی: اصلاح طلب

ادامه
زندگینامه امام زاده صالح زندگینامه امامزاده صالح تهران و محل دفن ایشان

نام پدر: اما موسی کاظم (ع)

محل دفن: تهران، شهرستان شمیرانات، شهر تجریش

تاریخ تاسیس بارگاه: قرن پنجم هجری قمری

روز بزرگداشت: ۵ ذیقعده

خویشاوندان : فرزند موسی کاظم و برادر علی بن موسی الرضا و برادر فاطمه معصومه

ادامه
شاه نعمت الله ولی زندگینامه شاه نعمت الله ولی؛ عارف نامدار و شاعر پرآوازه

تاریخ تولد: ۷۳۰ تا ۷۳۱ هجری قمری

محل تولد: کوهبنان یا حلب سوریه

حرفه: شاعر و عارف ایرانی

دیگر نام ها: شاه نعمت‌الله، شاه نعمت‌الله ولی، رئیس‌السلسله

آثار: رساله‌های شاه نعمت‌الله ولی، شرح لمعات

درگذشت: ۸۳۲ تا ۸۳۴ هجری قمری

ادامه
نیلوفر اردلان بیوگرافی نیلوفر اردلان؛ سرمربی فوتسال و فوتبال بانوان ایران

تاریخ تولد: ۸ خرداد ۱۳۶۴

محل تولد: تهران 

حرفه: بازیکن سابق فوتبال و فوتسال، سرمربی تیم ملی فوتبال و فوتسال بانوان

سال های فعالیت: ۱۳۸۵ تاکنون

قد: ۱ متر و ۷۲ سانتی متر

تحصیلات: فوق لیسانس مدیریت ورزشی

ادامه
حمیدرضا آذرنگ بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ؛ بازیگر سینما و تلویزیون ایران

تاریخ تولد: تهران

محل تولد: ۲ خرداد ۱۳۵۱ 

حرفه: بازیگر، نویسنده، کارگردان و صداپیشه

تحصیلات: روان‌شناسی بالینی از دانشگاه آزاد رودهن 

همسر: ساناز بیان

ادامه
محمدعلی جمال زاده بیوگرافی محمدعلی جمال زاده؛ پدر داستان های کوتاه فارسی

تاریخ تولد: ۲۳ دی ۱۲۷۰

محل تولد: اصفهان، ایران

حرفه: نویسنده و مترجم

سال های فعالیت: ۱۳۰۰ تا ۱۳۴۴

درگذشت: ۲۴ دی ۱۳۷۶

آرامگاه: قبرستان پتی ساکونه ژنو

ادامه
دیالوگ های ماندگار درباره خدا

دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا پنجره ای به دنیای درون انسان می گشایند و راز و نیاز او با خالق هستی را به تصویر می کشند. در این مقاله از سرپوش به بررسی این دیالوگ ها در ادیان مختلف، ادبیات فارسی و سینمای جهان می پردازیم و نمونه هایی از دیالوگ های ماندگار درباره خدا را ارائه می دهیم. دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا همیشه در تاریکی سینما طنین انداز شده اند و ردی عمیق بر جان تماشاگران بر جای گذاشته اند. این دیالوگ ها می توانند دریچه ای به سوی دنیای معنویت و ایمان بگشایند و پرسش های بنیادین بشری درباره هستی و آفریننده آن را به چالش بکشند. دیالوگ های ماندگار و زیبا درباره خدا نمونه دیالوگ درباره خدا به دلیل قدرت شگفت انگیز سینما در به تصویر کشیدن احساسات و مفاهیم عمیق انسانی، از تاثیرگذاری بالایی برخوردار هستند. نمونه هایی از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا در اینجا به چند نمونه از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا اشاره می کنیم: فیلم رستگاری در شاوشنک (۱۹۹۴): رد: "امید چیز خوبیه، شاید بهترین چیز. و یه چیز مطمئنه، هیچ چیز قوی تر از امید نیست." این دیالوگ به ایمان به خدا و قدرت امید در شرایط سخت زندگی اشاره دارد. فیلم فهرست شیندلر (۱۹۹۳): اسکار شیندلر: "من فقط می خواستم زندگی یک نفر را نجات دهم." این دیالوگ به ارزش ذاتی انسان و اهمیت نجات جان انسان ها از دیدگاه خداوند اشاره دارد. فیلم سکوت بره ها (۱۹۹۱): دکتر هانیبال لکتر: "خداوند در جزئیات است." این دیالوگ به ظرافت و زیبایی خلقت خداوند در دنیای پیرامون ما اشاره دارد. پارادیزو (۱۹۸۸): آلفردو: خسته شدی پدر؟ پدر روحانی: آره. موقع رفتن سرازیریه خدا کمک می کنه اما موقع برگشتن خدا فقط نگاه می کنه. الماس خونین (۲۰۰۶): بعضی وقتا این سوال برام پیش میاد که خدا مارو به خاطر بلاهایی که سر همدیگه میاریم می بخشه؟ ولی بعد به دور و برم نگاه می کنم و به ذهنم می رسه که خدا خیلی وقته اینجارو ترک کرده. نجات سربازان رایان: فرمانده: برید جلو خدا با ماست ... سرباز: اگه خدا با ماست پس کی با اوناست که مارو دارن تیکه و پاره می کنن؟ بوی خوش یک زن (۱۹۹۲): زنها ... تا حالا به زن ها فکر کردی؟ کی خلقشون کرده؟ خدا باید یه نابغه بوده باشه ... زیر نور ماه: خدا خیلی بزرگتر از اونه که بشه با گناه کردن ازش دور شد ... ستایش: حشمت فردوس: پیش خدا هم که باشی، وقتی مادرت زنگ می زنه باید جوابشو بدی. مارمولک: شاید درهای زندان به روی شما بسته باشد، اما درهای رحمت خدا همیشه روی شما باز است و اینقدر به فکر راه دروها نباشید. خدا که فقط متعلق به آدم های خوب نیست. خدا خدای آدم خلافکار هم هست. فقط خود خداست که بین بندگانش فرقی نمی گذارد. او اند لطافت، اند بخشش، بیخیال شدن، اند چشم پوشی و رفاقت است. دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم مارمولک رامبو (۱۹۸۸): موسی گانی: خدا آدمای دیوونه رو دوس داره! رمبو: چرا؟ موسی گانی: چون از اونا زیاد آفریده. سوپر نچرال: واقعا به خدا ایمان داری؟ چون اون میتونه آرامش بخش باشه. دین: ایمان دارم یه خدایی هست ولی مطمئن نیستم که اون هنوز به ما ایمان داره یا نه. کشوری برای پیرمردها نیست: تو زندگیم همیشه منتظر بودم که خدا، از یه جایی وارد زندگیم بشه ولی اون هیچوقت نیومد، البته اگر منم جای اون بودم خودمو قاطی همچین چیزی نمی کردم! دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم کشوری برای پیرمردها نیست سخن پایانی درباره دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا در هر قالبی که باشند، چه در متون کهن مذهبی، چه در اشعار و سروده ها و چه در فیلم های سینمایی، همواره گنجینه ای ارزشمند از حکمت و معرفت را به مخاطبان خود ارائه می دهند. این دیالوگ ها به ما یادآور می شوند که در جستجوی معنای زندگی و یافتن پاسخ سوالات خود، تنها نیستیم و همواره می توانیم با خالق هستی راز و نیاز کرده و از او یاری و راهنمایی بطلبیم. دیالوگ های ماندگار سینمای جهان درباره خدا گردآوری: بخش هنر و سینمای سرپوش

ویژه سرپوش