سه شنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۳
۱۳:۳۸ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ کد خبر: ۹۸۰۳۰۶۱۴۳
رادیو و تلویزیون

محمدحسین لطیفی: مردم با رشیدپور مشکلی نداشتند

محمدحسین لطیفی,اخبار صدا وسیما,خبرهای صدا وسیما,رادیو و تلویزیون
کارگردان سینما و تلویزیون از مدیران سینما و تلویزیون خواست که شرایط را برای ساخت کارهای فاخر فراهم کنند.

به گزارش تسنیم، محمدحسین لطیفی نویسنده و کارگردان سینما و تلویزیون که چند صباحی است به عنوان مجری روی صندلی برنامه «هفت» هم می‌نشیند امروز در برنامه «سلام صبح بخیر» درباره علت کم‌کار شدن خود، گفت:‌ ارائه کارهای وزین با فیلم‌نامه دقیق، کاملا آماده و اثربخشی بهتر نیاز به زمان و شرایط مناسب دارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر فیلمنامه خواجه نصیر را آماده داریم، عنوان کرد: با توجه به اینکه یک جوان و نوجوان حق دارد که کارهای نسبتا فاخر به آنها ارائه شود باید مدیران سینما و تلوزیون نیز شرایط مساعد را برای ارائه چنین کارهایی فراهم کنند.

 این کارگردان با بیان اینکه در حال حاضر بنده هر دوهفته یکبار پیشنهاد یک کار را رد می‌کنم، اظهار کرد: ما هر از چندگاهی باید جا را خالی کنیم که جوانان وارد عرصه شوند و دیگر اینکه مقداری گزیده‌تر کار کنیم. امروز در مقوله سینما اتفاقی رخ داده که در جدول فروش، کمدی خاصی گوی و میدان مخاطبان را به خود اختصاص داده است و اگر بخواهید ژانر متفاوتی را امتحان کنید شاید چندان موفق نباشید.

وی با بیان اینکه در نظر دارم به سمت سینمای کودک حرکت کنم، ابراز کرد: ما باید کارهایی را انجام دهیم که حداقل حال خودمان را روی صحنه خوب کند.

این کارگردان درباره برنامه «هفت»، گفت:‌ در برنامه هفت اگر بنده هستم به دلیل وجود بزرگانی نظیر آقای جیرانی و افخمی بوده که روی آن صندلی نشستند و امروز آن را به من واگذار کردند و شاید فردا به کس دیگری واگذار شود.

لطیفی درباره علت رفتن رشیدپور از برنامه هفت، عنوان کرد:‌ بیشتر به دلیل فشارهایی از داخل خود سینماگران بوده است در غیر این صورت مردم با رشیدپور مشکلی نداشتند.

وی با بیان اینکه برنامه «هفت» به مرور تکامل پیدا کرده است، اظهار کرد: روزی که این کار به من پیشنهاد شد آن را به شوخی گرفتم. امروز واجب شده است که به سینما کمک کنیم، سینما مثل برنامه ۹۰ نمی‌تواند یک برنامه چالشی در تلوزیون داشته باشد زیرا ما وقتی یک سینماگر را به خانه خود یعنی تلوزیون دعوت می‌کنیم نمی‌توانیم به گوش او بزنیم. خوب است که یک  میز نقد با حضور دو منتقد موافق و مخالف به همراه مسعود فراستی دعوت کنیم که پس از تبلیغ فیلم برای فروش، سه یا چهار هفته بعد از اکران فیلم در سیمنا به نقد آن در تلویزیون بپردازیم.

این کارگردان درباره مسعود فراستی، گفت:‌ ایشان از باسوادترین و بهترین منتقدان هستند، درباره نقد فیلم‌های سینمایی حضور دو منتقد به عنوان دو وکیل مدافع و دادستان در کنار مسعود فراستی به عنوان قاضی ترکیب درستی است.

  لطیفی درباره فیلم «به وقت خماری» و اینکه آیا نقد آقای فراستی به آن نخورد از خوش شناسی بوده یا نه، بیان کرد: اکثر دوستان کارگردان از فیلم خوششان آمده بود زیرا ایرانی و گرم بود، این فیلم وقتی وارد شبکه خانگی شد تعداد فروش آن نسبت به کارهای دیگر بسیار بالا رفت اما اگر درسینما خیلی موفق نبود به دلیل زمان نامناسب اکران آن بود، از نظر تبلیغ و اکران درمجموع برخی فیلم‌ها را با برخی فیلم‌ها می‌سوزانند که باید آسیب‌شناسی شود.

بیشتر بخوانید

آیا تلویزیون سریال اپیزودیک و پلیسی را فراموش کرده است؟

نشست خبری سریال «دلدار» | تلویزیون در زنده ماندن یا مُردن «سامان» دخالتی نداشت/ انتقاد از دستمزد بالای نوید محمدزاده

وی در پاسخ به این سوال که آیا مخاطب در قاب تلویزیون راحت‌تر با فیلم ارتباط برقرار می‌کند یا نه، اظهار کرد: این ربطی به هم ندارد، حضور بازیگران، ریتم و شکوه آنچنانی در ارتباط مخاطب با یک فیلم اثر دارد، به عنوان مثال همه انتظار دارند مهران مدیری همواره طنز کار کند اگر غیر از این کار کند جذابیت نخواهند داشت؛ در کل می‌توان گفت  یک ریزه حال سینما مشخص نیست.

این کارگردان درباره اینکه در سریال «سر دلبران» نقش یک روحانی را بازی کردند و اینکه آیا قرار است بازیگری ادامه دهد یا نه، گفت: قصد بازیگری ندارم، حضور بنده در این سریال به این دلیل بود که احساس کردم هر کسی غیر خودم آن را بازی کند از ما شکایت می‌شود بر همین اساس خودم درنقش خودم بازی کردم که اگر انتقاد یا شکایتی رخ داد خطاب به خودم باشد. در سریال سر دلبران نقش شخصیت پدر را خیلی دوست داشتم.

لطیفی درباره اینکه چرا در برنامه «هفت» نقد صریح نداشتند، خاطرنشان کرد: بنده اگرچه در مطالبه‌گری از مدیران و سیاستگذارن صریح هستم اما در این برنامه به دلیل میزبانی و اینکه آن عزیزان مهمان ما هستند سعی می‌کنم نظرات شخصی خود را اعمال نکنم.

  • 15
  • 2
۵۰%
نظر شما چیست؟
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی:۰
غیر قابل انتشار: ۰
جدیدترین
قدیمی ترین
مشاهده کامنت های بیشتر
هیثم بن طارق آل سعید بیوگرافی هیثم بن طارق آل سعید؛ حاکم عمان

تاریخ تولد: ۱۱ اکتبر ۱۹۵۵ 

محل تولد: مسقط، مسقط و عمان

محل زندگی: مسقط

حرفه: سلطان و نخست وزیر کشور عمان

سلطنت: ۱۱ ژانویه ۲۰۲۰

پیشین: قابوس بن سعید

ادامه
بزرگمهر بختگان زندگینامه بزرگمهر بختگان حکیم بزرگ ساسانی

تاریخ تولد: ۱۸ دی ماه د ۵۱۱ سال پیش از میلاد

محل تولد: خروسان

لقب: بزرگمهر

حرفه: حکیم و وزیر

دوران زندگی: دوران ساسانیان، پادشاهی خسرو انوشیروان

ادامه
صبا آذرپیک بیوگرافی صبا آذرپیک روزنامه نگار سیاسی و ماجرای دستگیری وی

تاریخ تولد: ۱۳۶۰

ملیت: ایرانی

نام مستعار: صبا آذرپیک

حرفه: روزنامه نگار و خبرنگار گروه سیاسی روزنامه اعتماد

آغاز فعالیت: سال ۱۳۸۰ تاکنون

ادامه
یاشار سلطانی بیوگرافی روزنامه نگار سیاسی؛ یاشار سلطانی و حواشی وی

ملیت: ایرانی

حرفه: روزنامه نگار فرهنگی - سیاسی، مدیر مسئول وبگاه معماری نیوز

وبگاه: yasharsoltani.com

شغل های دولتی: کاندید انتخابات شورای شهر تهران سال ۱۳۹۶

حزب سیاسی: اصلاح طلب

ادامه
زندگینامه امام زاده صالح زندگینامه امامزاده صالح تهران و محل دفن ایشان

نام پدر: اما موسی کاظم (ع)

محل دفن: تهران، شهرستان شمیرانات، شهر تجریش

تاریخ تاسیس بارگاه: قرن پنجم هجری قمری

روز بزرگداشت: ۵ ذیقعده

خویشاوندان : فرزند موسی کاظم و برادر علی بن موسی الرضا و برادر فاطمه معصومه

ادامه
شاه نعمت الله ولی زندگینامه شاه نعمت الله ولی؛ عارف نامدار و شاعر پرآوازه

تاریخ تولد: ۷۳۰ تا ۷۳۱ هجری قمری

محل تولد: کوهبنان یا حلب سوریه

حرفه: شاعر و عارف ایرانی

دیگر نام ها: شاه نعمت‌الله، شاه نعمت‌الله ولی، رئیس‌السلسله

آثار: رساله‌های شاه نعمت‌الله ولی، شرح لمعات

درگذشت: ۸۳۲ تا ۸۳۴ هجری قمری

ادامه
نیلوفر اردلان بیوگرافی نیلوفر اردلان؛ سرمربی فوتسال و فوتبال بانوان ایران

تاریخ تولد: ۸ خرداد ۱۳۶۴

محل تولد: تهران 

حرفه: بازیکن سابق فوتبال و فوتسال، سرمربی تیم ملی فوتبال و فوتسال بانوان

سال های فعالیت: ۱۳۸۵ تاکنون

قد: ۱ متر و ۷۲ سانتی متر

تحصیلات: فوق لیسانس مدیریت ورزشی

ادامه
حمیدرضا آذرنگ بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ؛ بازیگر سینما و تلویزیون ایران

تاریخ تولد: تهران

محل تولد: ۲ خرداد ۱۳۵۱ 

حرفه: بازیگر، نویسنده، کارگردان و صداپیشه

تحصیلات: روان‌شناسی بالینی از دانشگاه آزاد رودهن 

همسر: ساناز بیان

ادامه
محمدعلی جمال زاده بیوگرافی محمدعلی جمال زاده؛ پدر داستان های کوتاه فارسی

تاریخ تولد: ۲۳ دی ۱۲۷۰

محل تولد: اصفهان، ایران

حرفه: نویسنده و مترجم

سال های فعالیت: ۱۳۰۰ تا ۱۳۴۴

درگذشت: ۲۴ دی ۱۳۷۶

آرامگاه: قبرستان پتی ساکونه ژنو

ادامه
دیالوگ های ماندگار درباره خدا

دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا پنجره ای به دنیای درون انسان می گشایند و راز و نیاز او با خالق هستی را به تصویر می کشند. در این مقاله از سرپوش به بررسی این دیالوگ ها در ادیان مختلف، ادبیات فارسی و سینمای جهان می پردازیم و نمونه هایی از دیالوگ های ماندگار درباره خدا را ارائه می دهیم. دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا همیشه در تاریکی سینما طنین انداز شده اند و ردی عمیق بر جان تماشاگران بر جای گذاشته اند. این دیالوگ ها می توانند دریچه ای به سوی دنیای معنویت و ایمان بگشایند و پرسش های بنیادین بشری درباره هستی و آفریننده آن را به چالش بکشند. دیالوگ های ماندگار و زیبا درباره خدا نمونه دیالوگ درباره خدا به دلیل قدرت شگفت انگیز سینما در به تصویر کشیدن احساسات و مفاهیم عمیق انسانی، از تاثیرگذاری بالایی برخوردار هستند. نمونه هایی از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا در اینجا به چند نمونه از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا اشاره می کنیم: فیلم رستگاری در شاوشنک (۱۹۹۴): رد: "امید چیز خوبیه، شاید بهترین چیز. و یه چیز مطمئنه، هیچ چیز قوی تر از امید نیست." این دیالوگ به ایمان به خدا و قدرت امید در شرایط سخت زندگی اشاره دارد. فیلم فهرست شیندلر (۱۹۹۳): اسکار شیندلر: "من فقط می خواستم زندگی یک نفر را نجات دهم." این دیالوگ به ارزش ذاتی انسان و اهمیت نجات جان انسان ها از دیدگاه خداوند اشاره دارد. فیلم سکوت بره ها (۱۹۹۱): دکتر هانیبال لکتر: "خداوند در جزئیات است." این دیالوگ به ظرافت و زیبایی خلقت خداوند در دنیای پیرامون ما اشاره دارد. پارادیزو (۱۹۸۸): آلفردو: خسته شدی پدر؟ پدر روحانی: آره. موقع رفتن سرازیریه خدا کمک می کنه اما موقع برگشتن خدا فقط نگاه می کنه. الماس خونین (۲۰۰۶): بعضی وقتا این سوال برام پیش میاد که خدا مارو به خاطر بلاهایی که سر همدیگه میاریم می بخشه؟ ولی بعد به دور و برم نگاه می کنم و به ذهنم می رسه که خدا خیلی وقته اینجارو ترک کرده. نجات سربازان رایان: فرمانده: برید جلو خدا با ماست ... سرباز: اگه خدا با ماست پس کی با اوناست که مارو دارن تیکه و پاره می کنن؟ بوی خوش یک زن (۱۹۹۲): زنها ... تا حالا به زن ها فکر کردی؟ کی خلقشون کرده؟ خدا باید یه نابغه بوده باشه ... زیر نور ماه: خدا خیلی بزرگتر از اونه که بشه با گناه کردن ازش دور شد ... ستایش: حشمت فردوس: پیش خدا هم که باشی، وقتی مادرت زنگ می زنه باید جوابشو بدی. مارمولک: شاید درهای زندان به روی شما بسته باشد، اما درهای رحمت خدا همیشه روی شما باز است و اینقدر به فکر راه دروها نباشید. خدا که فقط متعلق به آدم های خوب نیست. خدا خدای آدم خلافکار هم هست. فقط خود خداست که بین بندگانش فرقی نمی گذارد. او اند لطافت، اند بخشش، بیخیال شدن، اند چشم پوشی و رفاقت است. دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم مارمولک رامبو (۱۹۸۸): موسی گانی: خدا آدمای دیوونه رو دوس داره! رمبو: چرا؟ موسی گانی: چون از اونا زیاد آفریده. سوپر نچرال: واقعا به خدا ایمان داری؟ چون اون میتونه آرامش بخش باشه. دین: ایمان دارم یه خدایی هست ولی مطمئن نیستم که اون هنوز به ما ایمان داره یا نه. کشوری برای پیرمردها نیست: تو زندگیم همیشه منتظر بودم که خدا، از یه جایی وارد زندگیم بشه ولی اون هیچوقت نیومد، البته اگر منم جای اون بودم خودمو قاطی همچین چیزی نمی کردم! دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم کشوری برای پیرمردها نیست سخن پایانی درباره دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا در هر قالبی که باشند، چه در متون کهن مذهبی، چه در اشعار و سروده ها و چه در فیلم های سینمایی، همواره گنجینه ای ارزشمند از حکمت و معرفت را به مخاطبان خود ارائه می دهند. این دیالوگ ها به ما یادآور می شوند که در جستجوی معنای زندگی و یافتن پاسخ سوالات خود، تنها نیستیم و همواره می توانیم با خالق هستی راز و نیاز کرده و از او یاری و راهنمایی بطلبیم. دیالوگ های ماندگار سینمای جهان درباره خدا گردآوری: بخش هنر و سینمای سرپوش

ویژه سرپوش