شنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۳
۰۹:۰۲ - ۲۶ تير ۱۳۹۸ کد خبر: ۹۸۰۴۰۷۴۸۲
رادیو و تلویزیون

تحلیل آرای داوران مسابقه «عصر جدید» در مرحله اول و دوم

سختگیرتر شدن حیایی و توجه ویژه نونهالی به موسیقی

برنامه عصر جدید,اخبار صدا وسیما,خبرهای صدا وسیما,رادیو و تلویزیون

به گزارش خراسان، دیروز یک اینفوگرافی پر از جزئیات که توسط ماهنامه مدیریت رسانه آماده شده بود، در فضای مجازی منتشر شد که رفتار چهار داور مسابقه «عصر جدید» را در مرحله اول و دوم، با استفاده از عدد و رقم مورد بررسی و تحلیل قرار داده بود.

بعضی از این اعداد و ارقام دقیقا مشابه همان تصوری است که عموم مخاطبان درباره قضاوت داوران دارند و در واکنش‌های آنان به برنامه دیده می‌شود، اما بعضی از آن‌ها هم کاملا برخلاف چیزی است که در نظر مخاطبان جا افتاده است. این اینفوگرافی را بررسی کرده‌ایم و نکات جالبی را که درباره قضاوت هرکدام از داورها وجود دارد در ادامه مطلب آورده‌ایم.

امین حیایی  

برنامه عصر جدید,اخبار صدا وسیما,خبرهای صدا وسیما,رادیو و تلویزیون

در میان چهار داور «عصر جدید»، این امین حیایی بود که نسبت به سه داور دیگر، بیشتر به شرکت‌کنندگان رای سفید می‌داد و بین عموم مخاطبان به داور خوشبین مسابقه معروف بود. اما او همان طور که خودش هم به صراحت گفت، در مرحله دوم رویه‌اش را تغییر داد. او در مرحله اول بیشترین و در مرحله دوم، کمترین رای سفید را نسبت به داوران دیگر به شرکت‌کننده‌ها داده است. البته نمودار آرای منفی داوران نشان می‌دهد امین حیایی در چند قسمت پایانی فصل دوم، نسبت به قسمت‌های قبلی مسابقه، کمتر رای منفی داده و به نوعی به روال سابق برگشته است.

حیایی در مرحله دوم کمترین حمایت را از شرکت‌کننده‌های خانم داشته و از ۴۹ رای سفید، تنها چهار رای را به خانم‌ها داده است. او در این مرحله نسبت به سه داور دیگر، به طور کلی توجه ویژه‌ای به گروه‌ها داشته است. جالب است بدانید امین حیایی همان طور که در زندگی شخصی خود علاقه خاصی به رشته‌های ورزشی و دستی هم در خوانندگی دارد، در هر دو مرحله مسابقه هم نسبت به رشته‌های ورزشی و در مرحله دوم به موضوع موسیقی رأی سفید بیشتری داده است.

بشیر حسینی  

برنامه عصر جدید,اخبار صدا وسیما,خبرهای صدا وسیما,رادیو و تلویزیون

سیدبشیر حسینی در مرحله دوم، در چند قسمت ابتدایی «عصر جدید» بیشتر به شرکت‌کنندگان رأی مثبت داده، اما نمودار آرای قرمز داورها حاکی از آن است که هرچه برنامه جلو رفته، تعداد رأی‌های منفی‌اش نسبت به اوایل این مرحله، بیشتر شده است. اعداد و ارقام می‌گویند برخلاف این تصور که سیدبشیر حسینی بیشتر از بقیه داوران به حمایت از خانم‌ها توجه می‌کند، اتفاقا او در مرحله اول کمترین حمایت را از شرکت‌کنندگان خانم داشته است، با این حال حسینی در مرحله دوم تغییر اساسی کرده و در کنار رویا نونهالی، بیشترین حمایت را از خانم‌ها داشته است. در میزان توجه بشیر حسینی به موضوعات مختلف برنامه مانند سرگرمی، ورزشی، هنری و موسیقی، تضاد و تغییری دیده می‌شود.

آقای دکتر که تا به حال در صحبت‌هایش بر اهمیت موضوع سرگرمی تاکید داشته است، طبق همین نگاه در مرحله اول توجه‌اش را معطوف به رشته‌های سرگرمی کرده و کمترین توجه را به رشته‌های هنری داشته، اما در مرحله دوم کاملا برعکس عمل کرده. او ۱۰۰ درصد به موضوعات هنری توجه کرده و ۸۵ درصد آرای خود را به موضوعات سرگرمی اختصاص داده است.

آریا عظیمی‌نژاد  

برنامه عصر جدید,اخبار صدا وسیما,خبرهای صدا وسیما,رادیو و تلویزیون

نقطه مقابل امین حیایی، آریا عظیمی‌نژاد است که تماشاگران او را به عنوان داور سختگیر «عصر جدید» می‌شناسند. خب آمار هم این موضوع را تایید می‌کند و می‌گوید او در مرحله اول کمتر از بقیه داوران، به شرکت‌کنندگان رای سفید داده و در مرحله دوم نیز به همراه امین حیایی، رای سفید کمتری به شرکت‌کننده‌ها داده است. او در مرحله اول برخلاف بشیر حسینی، بیشتر از همه به شرکت‌کنندگان خانم رای سفید داده اما در مرحله دوم رویکردش را تغییر داده و تنها ۱۲ درصد از رای‌های سفیدش متعلق به خانم‌ها بوده است.

در ابتدای مسابقه، مخاطبان پیش‌بینی می‌کردند آریا عظیمی‌نژاد به واسطه تخصصی که در زمینه موسیقی دارد، احتمالا بیشترین رای را به خواننده‌ها و رشته‌های مربوط به موسیقی خواهد داد اما برخلاف این پیش‌بینی، او در مرحله اول کمترین رای را به رشته موسیقی و خوانندگی داده. البته می‌توان گفت عظیمی‌نژاد در این باره، عملکرد کاملا صفر و صدی داشته است. او در مرحله دوم ۱۰۰ درصد توجه خود را وقف حوزه تخصصی خودش کرده و به هر ۱۰ شرکت‌کننده رای سفید داده است.

رویا نونهالی  

برنامه عصر جدید,اخبار صدا وسیما,خبرهای صدا وسیما,رادیو و تلویزیون

رویا نونهالی در مرحله اول مسابقه، در مقایسه با دیگر داوران بیشترین رای سفید را به گروه‌ها داده و توجه خاصی به آن‌ها داشته است. او در این مرحله کمتر از سه داور دیگر به شرکت‌کننده‌های آقا رای داده است. نونهالی در مرحله دوم، در زمینه توجه به حوزه موسیقی و خوانندگی با آریا عظیمی‌نژاد هم‌‌نظر بوده است. او دقیقا مانند عظیمی‌نژاد، توجه ۱۰۰ درصدی به این رشته داشته است و به هر ۱۰ شرکت‌کننده‌ای که در حوزه موسیقی و خوانندگی اجرا داشته‌اند، رأی مثبت داده است.

نونهالی که خود از اهالی هنر است، در مرحله اول با ۵۴ درصد، در مقایسه با دیگر موضوعات، کمترین توجه را به رشته‌های هنری داشته، این در حالی است که با توجه به میزان درصد توجه این داور به موضوعات گوناگون، بیشترین توجه او در مرحله اول به رشته‌های ورزشی جلب شده است. البته رویا نونهالی در مرحله دوم کم‌توجهی به رشته‌های هنری را جبران و ۸۶ درصد به این حوزه توجه کرده است. او نیز مانند عظیمی‌نژاد، در مرحله دوم از توجه به حوزه تخصصی خود، غافل نمانده است.

تغییر   رأی  با  زور   و    اجبار؟

برنامه عصر جدید,اخبار صدا وسیما,خبرهای صدا وسیما,رادیو و تلویزیون

موضوع مهم دیگری که درباره عملکرد و نحوه قضاوت داوران وجود دارد، میزان ثبات در رأی آن‌هاست. متاسفانه در مرحله دوم چندین بار دیدیم که یکی از داوران درباره اجرایی نظر منفی داشته و چراغ قرمز را فشار داده، اما احسان علیخانی از طریق احساسی کردن فضا و مثلا توضیح درباره زندگی شخصی شرکت‌کننده با همراهی داوران دیگر سعی کردند دلیل و برهان بیاورند که او اشتباه می‌کند و بهتر است چراغ سفید را روشن کند!

معمولا در نهایت هم این اتفاق می‌افتد و آن داور به اجبار تغییر رای می‌دهد. تا قبل از پخش مرحله نیمه نهایی که حساسیت بیشتری دارد، انتظار می‌رفت ثبات در آرا بیشتر از قبل شود و هیچ رأیی دیگر با شوخی و خنده یا دخالت دیگران تغییر نکند، اما در کمال تعجب در برنامه دوشنبه‌شب «عصر جدید» دیدیم که رأی منفی رویا نونهالی به محمد زارع به مثبت تغییر کرد.

بدتر از آن آریا عظیمی‌نژاد بود که هرگز خوانندگی رضا ارمندپیشه را تأیید نمی‌کرد اما به دلیل حضور مادر او روی صحنه و صرفا از روی احساسات به بخش احترام به مادر اجرای او رای داد! هرچند که این خواننده به آرای مردمی راه پیدا نکرد اما نفس موضوع یعنی بی‌ثباتی در آرا همچنان باقی‌ است و بهتر است داوران در رأی خود کاملا قاطع باشند.

  • 19
  • 4
۵۰%
همه چیز درباره
نظر شما چیست؟
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی:۰
غیر قابل انتشار: ۰
جدیدترین
قدیمی ترین
مشاهده کامنت های بیشتر
هیثم بن طارق آل سعید بیوگرافی هیثم بن طارق آل سعید؛ حاکم عمان

چکیده بیوگرافی هیثم بن طارق آل سعید

نام کامل: هیثم بن طارق آل سعید

تاریخ تولد: ۱۱ اکتبر ۱۹۵۵ 

محل تولد: مسقط، مسقط و عمان

محل زندگی: مسقط

حرفه: سلطان و نخست وزیر کشور عمان

سلطنت: ۱۱ ژانویه ۲۰۲۰

ادامه
بزرگمهر بختگان زندگینامه بزرگمهر بختگان حکیم بزرگ ساسانی

تاریخ تولد: ۱۸ دی ماه د ۵۱۱ سال پیش از میلاد

محل تولد: خروسان

لقب: بزرگمهر

حرفه: حکیم و وزیر

دوران زندگی: دوران ساسانیان، پادشاهی خسرو انوشیروان

ادامه
صبا آذرپیک بیوگرافی صبا آذرپیک روزنامه نگار سیاسی و ماجرای دستگیری وی

تاریخ تولد: ۱۳۶۰

ملیت: ایرانی

نام مستعار: صبا آذرپیک

حرفه: روزنامه نگار و خبرنگار گروه سیاسی روزنامه اعتماد

آغاز فعالیت: سال ۱۳۸۰ تاکنون

ادامه
یاشار سلطانی بیوگرافی روزنامه نگار سیاسی؛ یاشار سلطانی و حواشی وی

ملیت: ایرانی

حرفه: روزنامه نگار فرهنگی - سیاسی، مدیر مسئول وبگاه معماری نیوز

شغل های دولتی: کاندید انتخابات شورای شهر تهران سال ۱۳۹۶

حزب سیاسی: اصلاح طلب

یاشار سلطانیبیوگرافی یاشار سلطانی

ادامه
زندگینامه امام زاده صالح زندگینامه امامزاده صالح تهران و محل دفن ایشان

نام پدر: اما موسی کاظم (ع)

محل دفن: تهران، شهرستان شمیرانات، شهر تجریش

تاریخ تاسیس بارگاه: قرن پنجم هجری قمری

روز بزرگداشت: ۵ ذیقعده

زندگینامه امامزاده صالح

باورها و اعتقادات مذهبی، نقشی پررنگ در شکل گیری فرهنگ و هویت ایرانیان داشته است. احترام به سادات و نوادگان پیامبر اکرم (ص) از جمله این باورهاست. از این رو، در طول تاریخ ایران، امامزادگان همواره به عنوان واسطه های فیض الهی و امامان معصوم (ع) مورد توجه مردم قرار داشته اند. آرامگاه این بزرگواران، به اماکن زیارتی تبدیل شده و مردم برای طلب حاجت، شفا و دفع بلا به آنها توسل می جویند.

ادامه
شاه نعمت الله ولی زندگینامه شاه نعمت الله ولی؛ عارف نامدار و شاعر پرآوازه

تاریخ تولد: ۷۳۰ تا ۷۳۱ هجری قمری

محل تولد: کوهبنان یا حلب سوریه

حرفه: شاعر و عارف ایرانی

دیگر نام ها: شاه نعمت‌الله، شاه نعمت‌الله ولی، رئیس‌السلسله

آثار: رساله‌های شاه نعمت‌الله ولی، شرح لمعات

درگذشت: ۸۳۲ تا ۸۳۴ هجری قمری

ادامه
نیلوفر اردلان بیوگرافی نیلوفر اردلان؛ سرمربی فوتسال و فوتبال بانوان ایران

چکیده بیوگرافی نیلوفر اردلان

نام کامل: نیلوفر اردلان

تاریخ تولد: ۸ خرداد ۱۳۶۴

محل تولد: تهران 

حرفه: بازیکن سابق فوتبال و فوتسال، سرمربی تیم ملی فوتبال و فوتسال بانوان

سال های فعالیت: ۱۳۸۵ تاکنون

قد: ۱ متر و ۷۲ سانتی متر

ادامه
حمیدرضا آذرنگ بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ؛ بازیگر سینما و تلویزیون ایران

چکیده بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ

نام کامل: حمیدرضا آذرنگ

تاریخ تولد: تهران

محل تولد: ۲ خرداد ۱۳۵۱ 

حرفه: بازیگر، نویسنده، کارگردان و صداپیشه

تحصیلات: روان‌شناسی بالینی از دانشگاه آزاد رودهن 

ادامه
محمدعلی جمال زاده بیوگرافی محمدعلی جمال زاده؛ پدر داستان های کوتاه فارسی

تاریخ تولد: ۲۳ دی ۱۲۷۰

محل تولد: اصفهان، ایران

حرفه: نویسنده و مترجم

سال های فعالیت: ۱۳۰۰ تا ۱۳۴۴

درگذشت: ۲۴ دی ۱۳۷۶

آرامگاه: قبرستان پتی ساکونه ژنو

ادامه
دیالوگ های ماندگار درباره خدا

دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا پنجره ای به دنیای درون انسان می گشایند و راز و نیاز او با خالق هستی را به تصویر می کشند. در این مقاله از سرپوش به بررسی این دیالوگ ها در ادیان مختلف، ادبیات فارسی و سینمای جهان می پردازیم و نمونه هایی از دیالوگ های ماندگار درباره خدا را ارائه می دهیم. دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا همیشه در تاریکی سینما طنین انداز شده اند و ردی عمیق بر جان تماشاگران بر جای گذاشته اند. این دیالوگ ها می توانند دریچه ای به سوی دنیای معنویت و ایمان بگشایند و پرسش های بنیادین بشری درباره هستی و آفریننده آن را به چالش بکشند. دیالوگ های ماندگار و زیبا درباره خدا نمونه دیالوگ درباره خدا به دلیل قدرت شگفت انگیز سینما در به تصویر کشیدن احساسات و مفاهیم عمیق انسانی، از تاثیرگذاری بالایی برخوردار هستند. نمونه هایی از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا در اینجا به چند نمونه از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا اشاره می کنیم: فیلم رستگاری در شاوشنک (۱۹۹۴): رد: "امید چیز خوبیه، شاید بهترین چیز. و یه چیز مطمئنه، هیچ چیز قوی تر از امید نیست." این دیالوگ به ایمان به خدا و قدرت امید در شرایط سخت زندگی اشاره دارد. فیلم فهرست شیندلر (۱۹۹۳): اسکار شیندلر: "من فقط می خواستم زندگی یک نفر را نجات دهم." این دیالوگ به ارزش ذاتی انسان و اهمیت نجات جان انسان ها از دیدگاه خداوند اشاره دارد. فیلم سکوت بره ها (۱۹۹۱): دکتر هانیبال لکتر: "خداوند در جزئیات است." این دیالوگ به ظرافت و زیبایی خلقت خداوند در دنیای پیرامون ما اشاره دارد. پارادیزو (۱۹۸۸): آلفردو: خسته شدی پدر؟ پدر روحانی: آره. موقع رفتن سرازیریه خدا کمک می کنه اما موقع برگشتن خدا فقط نگاه می کنه. الماس خونین (۲۰۰۶): بعضی وقتا این سوال برام پیش میاد که خدا مارو به خاطر بلاهایی که سر همدیگه میاریم می بخشه؟ ولی بعد به دور و برم نگاه می کنم و به ذهنم می رسه که خدا خیلی وقته اینجارو ترک کرده. نجات سربازان رایان: فرمانده: برید جلو خدا با ماست ... سرباز: اگه خدا با ماست پس کی با اوناست که مارو دارن تیکه و پاره می کنن؟ بوی خوش یک زن (۱۹۹۲): زنها ... تا حالا به زن ها فکر کردی؟ کی خلقشون کرده؟ خدا باید یه نابغه بوده باشه ... زیر نور ماه: خدا خیلی بزرگتر از اونه که بشه با گناه کردن ازش دور شد ... ستایش: حشمت فردوس: پیش خدا هم که باشی، وقتی مادرت زنگ می زنه باید جوابشو بدی. مارمولک: شاید درهای زندان به روی شما بسته باشد، اما درهای رحمت خدا همیشه روی شما باز است و اینقدر به فکر راه دروها نباشید. خدا که فقط متعلق به آدم های خوب نیست. خدا خدای آدم خلافکار هم هست. فقط خود خداست که بین بندگانش فرقی نمی گذارد. او اند لطافت، اند بخشش، بیخیال شدن، اند چشم پوشی و رفاقت است. دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم مارمولک رامبو (۱۹۸۸): موسی گانی: خدا آدمای دیوونه رو دوس داره! رمبو: چرا؟ موسی گانی: چون از اونا زیاد آفریده. سوپر نچرال: واقعا به خدا ایمان داری؟ چون اون میتونه آرامش بخش باشه. دین: ایمان دارم یه خدایی هست ولی مطمئن نیستم که اون هنوز به ما ایمان داره یا نه. کشوری برای پیرمردها نیست: تو زندگیم همیشه منتظر بودم که خدا، از یه جایی وارد زندگیم بشه ولی اون هیچوقت نیومد، البته اگر منم جای اون بودم خودمو قاطی همچین چیزی نمی کردم! دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم کشوری برای پیرمردها نیست سخن پایانی درباره دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا در هر قالبی که باشند، چه در متون کهن مذهبی، چه در اشعار و سروده ها و چه در فیلم های سینمایی، همواره گنجینه ای ارزشمند از حکمت و معرفت را به مخاطبان خود ارائه می دهند. این دیالوگ ها به ما یادآور می شوند که در جستجوی معنای زندگی و یافتن پاسخ سوالات خود، تنها نیستیم و همواره می توانیم با خالق هستی راز و نیاز کرده و از او یاری و راهنمایی بطلبیم. دیالوگ های ماندگار سینمای جهان درباره خدا گردآوری: بخش هنر و سینمای سرپوش

ویژه سرپوش