شنبه ۰۳ شهریور ۱۴۰۳
۲۳:۳۶ - ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ کد خبر: ۹۸۰۵۰۶۷۲۹
رادیو و تلویزیون

برخی از مجریان بدونِ هیچ آزمون و خطایی، برنامه زنده اجرا می‌کنند

علیخانی: تلویزیون اصرار دارد ماه عسل و عصرجدید را با هم بسازم

احسان علیخانی,اخبار صدا وسیما,خبرهای صدا وسیما,رادیو و تلویزیون
احسان علیخانی با اشاره به شروع ساخت فیلم سینمایی «برف آخر» در فصل زمستان درباره موضوعِ ساخت دوباره «ماه عسل» و معضلات موجود در برنامه‌سازی خصوصاً مجریان توصیه کرد حتماً مجریان قبل از برنامه زنده، گزارشگری را تجربه کنند.

به گزارش تسنیم، نشست خبری «عصر جدید» در آستانه پایان رقابت‌هایش که بیست و هشتم مردادماه همزمان با شب عید سعید غدیر خم از شبکه سوم سیما روی آنتن خواهد رفت در سازمان صداوسیما برگزار شد. احسان علیخانی فارغ از توضیحات و رفع ابهامات و شبهاتی درباره این برنامه تلویزیونی درباره موضوع جدی اعمالِ رده‌بندی سنی به صورت ناگهانی و تأثیرات منفی برخی اجراهای برنامه با خبرنگار خبرگزاری تسنیم صحبت کرد.

او در این باره گفت: ما یک جاهایی خیلی سخت می‌گرفتیم درباره رده سنی و هشدار برای زیر ۱۶ سال می دادیم که برخی صحنه‌ها را نبینند درحالیکه نوجوان امروز خیلی چیزها را می‌بیند و می‌داند با این حال در این هشدارها بیشتر سخن‌مان روی خانواده‌ها بود که اگر فرزندشان را می‌شناسند که اهل ماجراجویی است حواس‌شان باشد. می‌دانید اگر در این مورد بخواهیم خیلی محدودیت داشته باشیم و سخت‌گیری کنیم به عقب برمی گردیم. اما باید شکل و قاعده پیدا کند و همه تکلیف‌شان را بدانند این رویه، رویه درستی نیست.

علیخانی درباره ساخت دوباره برنامه «ماه عسل» به تسنیم، توضیح داد: الان نمی‌توانم چیزی بگویم. به نظرم «عصر جدید» یک غول بی شاخ و دُمی است که نمی‌دانم تا کجا طی طریق کند. جالب است بدانید که تلویزیون به من پیشنهاد دادند هر دو برنامه را داشته باشم اما من گفتم نمی‌توانم.  

او درباره وجود طعمِ «ماه عسلی» برخی از برنامه‌های تلویزیون خصوصا در ماه مبارک رمضان، گفت: روزی که گفتم «ماه عسل» تمام! یکسری از تاکشوهای تلویزیونی، طعم و بوی «ماه عسل» را گرفتند و حتماً روزی هم با «عصر جدید» وداع کنم این سبک و روش ساخت برنامه‌ها هم رنگ و بوی برخی از برنامه‌های تلویزیونی خواهد شد. 

علیخانی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار تسنیم درباره حضور مجریان کارنابلد و هزینه‌هایی که سازمان صداوسیما به خاطرِ نابلدی و غیرحرفه‌ای و حتی اشتباه های تأثیرگذار آن‌ها در برنامه زنده و حتی تولید پرداخت می‌کند، توضیح داد: جالب است همین الان در روابط عمومی سازمان صداوسیما دوستی گزارشگر بود و از من خواست او را کمک کنم تا مجری شود. گفتم چند سال است گزارشگری می‌کنید و گفت دو ماه است. من شش سال گزارشگری کردم و به نظرمن بزرگترین دانشگاه برای یک مجری حتماً گزارشگری است.

وی افزود: یک مجری در قامتِ یک گزارشگر به بلوغ و رشد می‌رسد. مجری ما قبل از برنامه زنده حتماً باید خاکِ پشت دوربین را بخورد. آن‌وقت بعد از بلوغ و این رشد و نمو، وقتی جلوی دوربین قرار می‌گیرد آنقدر احساس راحتی می‌کند که از این متانت و آرامش مخاطب هم لذت می‌برد. 

علیخانی مشکل جدی اجرای تلویزیون را آزمون و خطا ندادن دانست و گفت: مشکل بزرگ و جدی ما در حوزه اجرا این است که برخی از مجریان بدون هیچ آزمون و خطایی و خاک خوردن پشت دوربین و دویدن در خیابان، بیابان، کویر، شمال و جنوب خصوصاً سوار شدن در پاترول‌های سازمانی صداوسیما، جلویِ دوربین برنامه زنده قرار می‌گیرند. من سوارِ پاترول‌های زردِ سازمانی صداوسیما شده‌ام و دو بار  کل ایران را رفته‌ام و گزارشگری کرده‌ام. اما اگر این فرآیند سپری نشود حتماً مجری ما در برنامه زنده یک سمتی می‌رود که نابلدی و غیرحرفه‌‌ای‌گری او به چشمِ مخاطب می‌آید.

او در پاسخ به این سوال که آیا اعتقادی به اجرای برنامه تلویزیونی توسط سلبریتی‌ها دارید، تصریح کرد: به نظرم اگر توانایی اجرا داشته باشند ایرادی ندارد. زیرا دیده‌ایم مجریان ما هم وقتی در قامتِ بازیگر قرار گرفته‌اند موفق شده‌اند. احساسم این است در من استعدادیابی رخ نداده و کلاسی هم برای اجرا نرفتم حتماً عیب و ایرادهای بسیار دارم اما در مجموع اعتقادی برای اجرا به کلاس و آموزش ندارم. 

علیخانی درباره «برف آخر» و فیلم سینمایی جدید خود اشاره کرد که پاییز و زمستان این کار را شروع خواهد کرد و این کار به جشنواره فیلم فجر هم نخواهد رسید. او در توضیحات بیشتر گفت: هیچ حرف و حدیثی برای تهیه‌کنندگی ام در سینما وجود ندارد. چون سه فیلم به عنوان سرمایه‌گذار تولید کرده‌ام و همان سال ۹۵ کارت تهیه‌کنندگی با این سه فیلم صادر شده است. 

  • 16
  • 6
۵۰%
نظر شما چیست؟
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی:۰
غیر قابل انتشار: ۰
جدیدترین
قدیمی ترین
مشاهده کامنت های بیشتر
هیثم بن طارق آل سعید بیوگرافی هیثم بن طارق آل سعید؛ حاکم عمان

چکیده بیوگرافی هیثم بن طارق آل سعید

نام کامل: هیثم بن طارق آل سعید

تاریخ تولد: ۱۱ اکتبر ۱۹۵۵ 

محل تولد: مسقط، مسقط و عمان

محل زندگی: مسقط

حرفه: سلطان و نخست وزیر کشور عمان

سلطنت: ۱۱ ژانویه ۲۰۲۰

ادامه
بزرگمهر بختگان زندگینامه بزرگمهر بختگان حکیم بزرگ ساسانی

تاریخ تولد: ۱۸ دی ماه د ۵۱۱ سال پیش از میلاد

محل تولد: خروسان

لقب: بزرگمهر

حرفه: حکیم و وزیر

دوران زندگی: دوران ساسانیان، پادشاهی خسرو انوشیروان

ادامه
صبا آذرپیک بیوگرافی صبا آذرپیک روزنامه نگار سیاسی و ماجرای دستگیری وی

تاریخ تولد: ۱۳۶۰

ملیت: ایرانی

نام مستعار: صبا آذرپیک

حرفه: روزنامه نگار و خبرنگار گروه سیاسی روزنامه اعتماد

آغاز فعالیت: سال ۱۳۸۰ تاکنون

ادامه
یاشار سلطانی بیوگرافی روزنامه نگار سیاسی؛ یاشار سلطانی و حواشی وی

ملیت: ایرانی

حرفه: روزنامه نگار فرهنگی - سیاسی، مدیر مسئول وبگاه معماری نیوز

شغل های دولتی: کاندید انتخابات شورای شهر تهران سال ۱۳۹۶

حزب سیاسی: اصلاح طلب

یاشار سلطانیبیوگرافی یاشار سلطانی

ادامه
زندگینامه امام زاده صالح زندگینامه امامزاده صالح تهران و محل دفن ایشان

نام پدر: اما موسی کاظم (ع)

محل دفن: تهران، شهرستان شمیرانات، شهر تجریش

تاریخ تاسیس بارگاه: قرن پنجم هجری قمری

روز بزرگداشت: ۵ ذیقعده

زندگینامه امامزاده صالح

باورها و اعتقادات مذهبی، نقشی پررنگ در شکل گیری فرهنگ و هویت ایرانیان داشته است. احترام به سادات و نوادگان پیامبر اکرم (ص) از جمله این باورهاست. از این رو، در طول تاریخ ایران، امامزادگان همواره به عنوان واسطه های فیض الهی و امامان معصوم (ع) مورد توجه مردم قرار داشته اند. آرامگاه این بزرگواران، به اماکن زیارتی تبدیل شده و مردم برای طلب حاجت، شفا و دفع بلا به آنها توسل می جویند.

ادامه
شاه نعمت الله ولی زندگینامه شاه نعمت الله ولی؛ عارف نامدار و شاعر پرآوازه

تاریخ تولد: ۷۳۰ تا ۷۳۱ هجری قمری

محل تولد: کوهبنان یا حلب سوریه

حرفه: شاعر و عارف ایرانی

دیگر نام ها: شاه نعمت‌الله، شاه نعمت‌الله ولی، رئیس‌السلسله

آثار: رساله‌های شاه نعمت‌الله ولی، شرح لمعات

درگذشت: ۸۳۲ تا ۸۳۴ هجری قمری

ادامه
نیلوفر اردلان بیوگرافی نیلوفر اردلان؛ سرمربی فوتسال و فوتبال بانوان ایران

چکیده بیوگرافی نیلوفر اردلان

نام کامل: نیلوفر اردلان

تاریخ تولد: ۸ خرداد ۱۳۶۴

محل تولد: تهران 

حرفه: بازیکن سابق فوتبال و فوتسال، سرمربی تیم ملی فوتبال و فوتسال بانوان

سال های فعالیت: ۱۳۸۵ تاکنون

قد: ۱ متر و ۷۲ سانتی متر

ادامه
حمیدرضا آذرنگ بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ؛ بازیگر سینما و تلویزیون ایران

چکیده بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ

نام کامل: حمیدرضا آذرنگ

تاریخ تولد: تهران

محل تولد: ۲ خرداد ۱۳۵۱ 

حرفه: بازیگر، نویسنده، کارگردان و صداپیشه

تحصیلات: روان‌شناسی بالینی از دانشگاه آزاد رودهن 

ادامه
محمدعلی جمال زاده بیوگرافی محمدعلی جمال زاده؛ پدر داستان های کوتاه فارسی

تاریخ تولد: ۲۳ دی ۱۲۷۰

محل تولد: اصفهان، ایران

حرفه: نویسنده و مترجم

سال های فعالیت: ۱۳۰۰ تا ۱۳۴۴

درگذشت: ۲۴ دی ۱۳۷۶

آرامگاه: قبرستان پتی ساکونه ژنو

ادامه
دیالوگ های ماندگار درباره خدا

دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا پنجره ای به دنیای درون انسان می گشایند و راز و نیاز او با خالق هستی را به تصویر می کشند. در این مقاله از سرپوش به بررسی این دیالوگ ها در ادیان مختلف، ادبیات فارسی و سینمای جهان می پردازیم و نمونه هایی از دیالوگ های ماندگار درباره خدا را ارائه می دهیم. دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا همیشه در تاریکی سینما طنین انداز شده اند و ردی عمیق بر جان تماشاگران بر جای گذاشته اند. این دیالوگ ها می توانند دریچه ای به سوی دنیای معنویت و ایمان بگشایند و پرسش های بنیادین بشری درباره هستی و آفریننده آن را به چالش بکشند. دیالوگ های ماندگار و زیبا درباره خدا نمونه دیالوگ درباره خدا به دلیل قدرت شگفت انگیز سینما در به تصویر کشیدن احساسات و مفاهیم عمیق انسانی، از تاثیرگذاری بالایی برخوردار هستند. نمونه هایی از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا در اینجا به چند نمونه از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا اشاره می کنیم: فیلم رستگاری در شاوشنک (۱۹۹۴): رد: "امید چیز خوبیه، شاید بهترین چیز. و یه چیز مطمئنه، هیچ چیز قوی تر از امید نیست." این دیالوگ به ایمان به خدا و قدرت امید در شرایط سخت زندگی اشاره دارد. فیلم فهرست شیندلر (۱۹۹۳): اسکار شیندلر: "من فقط می خواستم زندگی یک نفر را نجات دهم." این دیالوگ به ارزش ذاتی انسان و اهمیت نجات جان انسان ها از دیدگاه خداوند اشاره دارد. فیلم سکوت بره ها (۱۹۹۱): دکتر هانیبال لکتر: "خداوند در جزئیات است." این دیالوگ به ظرافت و زیبایی خلقت خداوند در دنیای پیرامون ما اشاره دارد. پارادیزو (۱۹۸۸): آلفردو: خسته شدی پدر؟ پدر روحانی: آره. موقع رفتن سرازیریه خدا کمک می کنه اما موقع برگشتن خدا فقط نگاه می کنه. الماس خونین (۲۰۰۶): بعضی وقتا این سوال برام پیش میاد که خدا مارو به خاطر بلاهایی که سر همدیگه میاریم می بخشه؟ ولی بعد به دور و برم نگاه می کنم و به ذهنم می رسه که خدا خیلی وقته اینجارو ترک کرده. نجات سربازان رایان: فرمانده: برید جلو خدا با ماست ... سرباز: اگه خدا با ماست پس کی با اوناست که مارو دارن تیکه و پاره می کنن؟ بوی خوش یک زن (۱۹۹۲): زنها ... تا حالا به زن ها فکر کردی؟ کی خلقشون کرده؟ خدا باید یه نابغه بوده باشه ... زیر نور ماه: خدا خیلی بزرگتر از اونه که بشه با گناه کردن ازش دور شد ... ستایش: حشمت فردوس: پیش خدا هم که باشی، وقتی مادرت زنگ می زنه باید جوابشو بدی. مارمولک: شاید درهای زندان به روی شما بسته باشد، اما درهای رحمت خدا همیشه روی شما باز است و اینقدر به فکر راه دروها نباشید. خدا که فقط متعلق به آدم های خوب نیست. خدا خدای آدم خلافکار هم هست. فقط خود خداست که بین بندگانش فرقی نمی گذارد. او اند لطافت، اند بخشش، بیخیال شدن، اند چشم پوشی و رفاقت است. دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم مارمولک رامبو (۱۹۸۸): موسی گانی: خدا آدمای دیوونه رو دوس داره! رمبو: چرا؟ موسی گانی: چون از اونا زیاد آفریده. سوپر نچرال: واقعا به خدا ایمان داری؟ چون اون میتونه آرامش بخش باشه. دین: ایمان دارم یه خدایی هست ولی مطمئن نیستم که اون هنوز به ما ایمان داره یا نه. کشوری برای پیرمردها نیست: تو زندگیم همیشه منتظر بودم که خدا، از یه جایی وارد زندگیم بشه ولی اون هیچوقت نیومد، البته اگر منم جای اون بودم خودمو قاطی همچین چیزی نمی کردم! دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم کشوری برای پیرمردها نیست سخن پایانی درباره دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا در هر قالبی که باشند، چه در متون کهن مذهبی، چه در اشعار و سروده ها و چه در فیلم های سینمایی، همواره گنجینه ای ارزشمند از حکمت و معرفت را به مخاطبان خود ارائه می دهند. این دیالوگ ها به ما یادآور می شوند که در جستجوی معنای زندگی و یافتن پاسخ سوالات خود، تنها نیستیم و همواره می توانیم با خالق هستی راز و نیاز کرده و از او یاری و راهنمایی بطلبیم. دیالوگ های ماندگار سینمای جهان درباره خدا گردآوری: بخش هنر و سینمای سرپوش

ویژه سرپوش