دوشنبه ۰۱ مرداد ۱۴۰۳
۲۳:۰۰ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ کد خبر: ۹۶۰۳۰۷۳۳۸
چهره ها در سینما و تلویزیون

گفت و گو با علیرضا کمالی نژاد (بازیگر سریال نفس):

آرتیست بودن را به تکراری شدن ترجیح می دهم!

 اخبار هنرمندان,خبرهای هنرمندان,اخبار بازیگران,علیرضا کمالی نژاد

«انقلاب زیبا»، «نفس»، «میلیاردر»، «قلب یخی» و … از جمله سریال هایی هستند که علیرضا کمالی نژاد با بازی خاص خود در آن ها ایفای نقش کرده است. وی سال های سال است که در قالب های گوناگونی در دنیای تصویر حضور داشته و ژانرهای متنوعی را تجربه کرده است. او امسال با فیلم های خانه کاغذی و سد معبر در جشنواره فیلم فجر حاضر شد. از دیگر کارهای سینمایی او نیز می توان به در سکوت، هاری، عقاب صحرا، دست های خالی، پایان راه، سفر و … اشاره کرد. کمالی نژاد تا کنون با حضور در فیلم ها و سریال هایی چون «شوق پرواز»، «نردبام آسمان»، «ملک سلیمان» و … کم و بیش کارهای تاریخی را در کارنامه کاری خود دارد.وی این شب ها نیز بار دیگر به سراغ تاریخ معاصر رفته است و با ایفای نقش یک چیریک به نام روزبه، در سریال «نفس» حضور دارد. او در کار جلیل سامان در کنار بازیگران دیگری چون ژاله صامتی، مسعود رایگان، فاطمه گودرزی، بهناز جعفری، داریوش فرهنگ و… رخدادهای پیش از انقلاب روایت می کند.

 

حضور مجدد این بازیگر بعد از مدتی در قاب تلویزیون، بهانه ای شد تا گفت و گویی با وی داشته باشیم که در ادامه آن را می خوانید:

 

 با چند و چون شکل گیری همکاریتان با سریال «نفس» آغاز کنیم…

– طبق عرف همیشگی که وجود دارد،،آقاى علیرضا صالحى دستیار اول کارگردان با من تماس گرفتند و قرار هاى اولیه گذاشته شد. بعد از آن بود که این همکاری شکل گرفت.

 

 شما پیش از سریال نفس تجربه حضور در کارهای تاریخی از جمله تاریخ معاصر را داشته اید، کمی از تفاوت هایی که این کار با دیگر تجربه هایتان دارد، بگویید.

– بله،کار تاریخى در کارنامه من کم نیست، اما نفس اولین کار تاریخ معاصر من محسوب میشود. به طور کلی کارهاى تاریخى سختى و حساسیت هاى خاص خود را دارد، این حساسیت در تاریخ معاصر دو چندان می شود، چرا که هم عصران و آدم هایی که در آن زمان بوده اند، در این مقطع نیز حضور دارند و راوى شفاهى دوران خود هستند. این مسئله موجب می شود تا کار برای سازنده دشوار شود، چرا که عده کثیرى آن دوره زمانى را زندگى کرده اند.سریال نفس هم از این قاعده مستثنا نیست و البته آقاى جلیل سامان با دقت فراوان و ریزبینى هاى مختص به خود از این اتفاق با سر بلندى عبور کرده اند. با نگاهی به کارهای قبلی ایشان و همین سریال این موضوع قابل استنباط است. از سوی دیگر گستردگى و اهمیت این حسایت ها و دقت ها بازیگر را نیز درگیر می کند و ما هم به گونه ای در این سختی شریک می شویم. این سختى کار براى من نیز از زمانی شروع می شود که باید نقشى را بازى کنم که پدران و مادرانمان آن را دیده اند، زندگى کرده اند و اختلافاتى با مختصات و دایره رفتارى و کلامى انسان امروزى با توجه به فرهنگ، صنعت و …. در آن وجود دارد. در این جا باید با هوشمندی پیش رفت و دقت کرد.

 

 کمی هم از جذابیت ها و ویژگی هایی که کاراکتر روزبه برای شما داشت و باعث شد تا آن را بپذیرید بگویید.

– مرور و مطالعه تاریخ از علایق شخصى من است. جذابیت شخصیت روزبه نیز براى من از آنجا آغاز شد که بارها و بارها در تحقیق و تفحصم به این شخصیت یا مشابه اش بر خورد کرده بودم. طبیعتاً این حس شناخت و یا آشنایى که از قبل با چنین کاراکتری داشتم، در جذابیت نقش روزبه برایم تأثیرگذار بود.

 

 شما در جایی از گریم های متفاوتی گفته بودید که روی این کاراکتر در مقاطع مختلف روند داستان اعمال می شود، از این تغییرات و قصه ای که پیش رویتان است صحبت کنید.

– بله، کاراکتر روزبه در سریال نفس گریم های متفاوتی را تجربه میکند، اما در خصوص جزئیات آن بهتر است اجازه دهیم که سریال پخش شود و به جاى روایت کلامى من، تماشاچى با روایت تصویر در جریان آن قرار بگیرد.

 

 رفتن جلو دوربین جلیل سامان با توجه به وسواسش در فضاسازی، اجرای نقش و طراحی کاراکتر مرتبط به یک زمان دیگر، چگونه بود؟

– کار با جلیل سامان براى من لذت بخش بود،این را به دور از تملق و تزویر رایج و مرسوم، در این روزهاى حرفه و جامعه ام مى گویم. وقتى به عنوان بازیگر با جلیل سامان کار میکنى،با کارگردانى رو به رو هستى که تکلیفش با خودش روشن است و میداند که چه مى خواهد، ارتباط آقاى سامان با بازیگرانش در بدترین شرایط کارى و روحى در چارچوب محبت و احترام

 

پیش می رود و من در طول همکارى ام با ایشان خارج از این قاعده برخوردى ندیدم. البته برخورد محبت آمیز و محترم او هیچ نقش و تأثیرى بر سخت گیرى و دقت نظرشان ندارد، چرا که در حین کار، هم بازیگر میداند که کارگردان چه میخواهد و هم کارگردان میداند که توقع و خواسته اش از عوامل چیست. در مجموع اگر بخواهم در چند کلام ایشان را توصیف کنم باید بگویم: محترم، مهربان، رقیق القلب، کار بلد، تکلیف روشن، سختگیر، ریزبین، نکته بین همراه با وجدان کارى و… .

 

 با نگاهی به کارنامه کاری شما، انواع کارهای تاریخی از ملک سلیمان گرفته تا کارهای معاصرتری چون شوق پرواز و … به چشم می خورد، این فضا برای شما چه جذابیتی دارد که آن را می پذیرید؟ تاریخ را دوست دارید یا انتخاب ها به جهت کیفیت نقش موجود، اتفاقی رخ داده اند؟

– در اینکه تاریخ را دوست دارم هیچ شکى نیست. اما فکر میکنم دلیلش تلفیق تمام این فاکتورها است. زندگى کردن در فضا، معمارى، البسه و موارد دیگری که مختص و مربوط به چند هزار سال پیش یا چندصد و یا چند ده سال پیش مى باشد، براى من لذت بخش است. من احساس مى کنم این امکان و تونل زمان براى هرکسى وجود ندارد، این موضوع لذت شخصى من محسوب می شود. اما به عنوان بازیگر نیز کارى که براى خودم چالش برانگیز باشد را دوست دارم و کار تاریخى این خصلت را دارد. مضاف بر این، فیلمنامه، کارگردان، تهیه کننده، مدیرفیلمبردارى، طراح صحنه و لباس، طراح گریم، صدابردار و… به یک اندازه در شکل گیرى یک کار قابل قبول و با کیفیت.براى من اهمیت دارند.

 

 صحبت از کیفیت شد، چقدر این موضوع برایتان اهمیت دارد؟ و در پیشنهادات موجود تا چه اندازه به کیفیت داستان، نقش و کلیت کار توجه می کنید؟

– مطمئناً نه براى من بلکه براى هر بازیگر این عوامل در اولویت قرار دارند. اما میزان این تقدم به سلیقه شخصى بازیگر و دایره مطالعات و جهان بینى اش بستگى دارد.

 

 شما جزو بازیگران گزیده کار محسوب می شوید، که به ویژه در مقطعی در تلویزیون کم کارتر شده بودید، اول از این گزیده کاری و بعد هم از وقفه کاری بگویید که مدتی در تلویزیون داشتید.

– من استدام و استمرار کارى ام را در پُر کارى نمى بینم. من براى خود شناسى و ساختن روح به زمان، به تنهایى و دور بودن از هیاهوى جذاب و پُر زرق و برق دنیای بازیگرى و خواندن، دیدن و تماشا کردن، احتیاج دارم، چرا که دوست ندارم به اُپراتور سینما و تلویزیون تبدیل شوم و ترجیح من آرتیست بودن و زاویه دید متفاوت داشتن است. بعد از سریال انقلاب زیبا پیشنهادهاى زیادى در تلویزیون داشتم که بعضاً کارهاى خوبى بودند، اما دور بودن از کورس رقابت و به هر قیمت بودن را ترجیح دادم. چرا که عقیده من بر این است که کار بازیگر مقابل دوربین نیست، کار بازیگر در تنهایى و خود سازى او شکل میگیرد و مقابل دوربین و یا روى صحنه ما شاهد نتیجه این خود سازى هستیم.

 

 به سریال نفس برگردیم، پخش این سریال در ماه رمضان با وجود داستان ویژه ای که دارد، اتفاقی است که بالطبع روی میزان مخاطبان آن تاثیر می گذارد، شما فکر می کنید این تأثیرگذاری به چه شکل است؟ یعنی تا چه حد می تواند مخاطب خود را جذب کند؟

– به نظرم زمانى که مخاطب احساس کند به شأن،شعور و سلیقه اش توسط یک اثر احترام گذاشته مى شود،در هر زمانى که باشد از آن کار استقبال مى کند. تمام همکارانم در سریال نفس نهایت سعى و تلاش خود را کردند تا این احترام جارى و برقرار باشد. به همین جهت می توان انتظار نسبتأ خوبی از اینکار داشت.

 

 قرار گرفتن یک ماجرای عشقی، درست در بحبوحه رخدادهای نظامی و سیاسی ماجرایی است که کم وبیش به آن پرداخته شده است، به نظر شما وجه تمایز این ماجرا با دیگر پرداخت های این چنینی در چیست؟

– سریال «نفس» تکمیل کننده سه گانه عشق و انقلاب جلیل سامان است و به نظرم باید در بستر و مقام مقایسه دو کار قبلى ایشان قرار گیرد نه آثار دیگری از این دست. چرا که تنوع و متمایز بودن را از نگاه خالق این آثار باید ببینیم و محک بزنیم و فکر می کنم بهترین زمان جهت این قیاس و محک، پایان پخش سریال نفس است تا با نگاهى جامع و کامل به این مهم پرداخت شود.

 

 در سریال «نفس» تلاش بسیاری برای فضا سازی کار صورت گرفته است، به نظر شما این طراحی در حوزه لوکیشن، گریم، لباس و… تا چه حد توانسته موفقیت آمیز باشد.

– فکر می کنم یکى از دلایل استقبال و باور پذیرى سریال نفس در نظر مخاطب صرف وقت و دقت فراوان در این موارد است. در عرایضم متذکر شدم که در تمام زمینه ها همکارانم جهد فراوان کردند که ذره اى به شعور، شناخت، دقت و سلیقه مخاطب لطمه وارد نشود و به زعم بنده معدل خوبى نصیب سریال نفس و سازندگانش شده است.

 به غیر از این سریال مشغول کار دیگری هستید؟ یا پیشنهادی بوده که در حال تصمیم گیری برای آن باشید؟

– چند فیلم سینمایى در نوبت اکران دارم که از جمله می توان به «سد معبر» (محسن قرائى)، «در سکوت» (ژرژ هاشمزاده) «هارى» (امیر احمد انصارى)، «خانه کاغذى» (مهدى صباغ زاده) و «عقاب صحرا» (مهرداد خوشبخت) اشاره کرد. پیشنهاد کار هم هست اما منوط به گفت و گو و ایجاد شرایط مناسب.

 

 چقدر به فکر عدم تکرار در نقش هایتان هستید؟ برای جلوگیری از این اتفاق چه اقدامی کرده اید؟

– خیلى زیاد. اما محدودیت ها و شرایط اجرایى حاکم بر امور نمایشى اجازه فتح باب تنوع، ایجاد رنگ آمیزى و پویایى مطلق را نمى دهد و نویسندگان ما مجبور به ایجاد ظریف تفاوت و تنوع در آثارشان هستند. همین امر باعث مى شود که تنوع در نقش ها به همان اندازه اندک و ظریف شود.

 

 شما کم و بیش حضورتان را در سینما حفظ کرده اید، کمی از تصمیمتان برای میزان ادامه فعالیت هایتان در این حوزه بگویید.

– سینما همان جادویى است که در کودکى و نوجوانى من و تمام همکارانم را در هر سطحى مسحور کرده و اکثریت مان را به کسب تحصیل و تجربه جهت ورود به این عرصه ترغیب کرده است. من هم در این مسیر سعى می کنم تا کارم را با توجه به توانایى و بضاعتم به درستى انجام دهم و از رویاپردازى و حرف از پیش گفته دورى کنم.

 

 ترجیح تان کدام است؟ سینما یا تلویزیون؟

– معتقدم که در هر مدیوم و عرصه اى که اثر قابل دفاع و قوى از لحاظ ساختار و اجرا ساخته شود براى مخاطب و عوامل جذاب است. یک سریال خوب از یک فیلم سینمایى ضعیف بهتر است، اما در سینما یک فیلم متوسط از یک سریال متوسط بهتر است!

 

 در تئاتر چطور؟

-در تئاتر هم با آقاى افشین هاشمى گپ و گفتى داشتم، اما باید دید که برنامه کارى چه شرایطى را در آینده رقم می زن

 

 

 

 

banifilm.ir
  • 18
  • 5
۵۰%
همه چیز درباره
نظر شما چیست؟
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی:۰
غیر قابل انتشار: ۰
جدیدترین
قدیمی ترین
مشاهده کامنت های بیشتر
بزرگمهر بختگان زندگینامه بزرگمهر بختگان حکیم بزرگ ساسانی

تاریخ تولد: ۱۸ دی ماه د ۵۱۱ سال پیش از میلاد

محل تولد: خروسان

لقب: بزرگمهر

حرفه: حکیم و وزیر

دوران زندگی: دوران ساسانیان، پادشاهی خسرو انوشیروان

ادامه
صبا آذرپیک بیوگرافی صبا آذرپیک روزنامه نگار سیاسی و ماجرای دستگیری وی

تاریخ تولد: ۱۳۶۰

ملیت: ایرانی

نام مستعار: صبا آذرپیک

حرفه: روزنامه نگار و خبرنگار گروه سیاسی روزنامه اعتماد

آغاز فعالیت: سال ۱۳۸۰ تاکنون

ادامه
یاشار سلطانی بیوگرافی روزنامه نگار سیاسی؛ یاشار سلطانی و حواشی وی

ملیت: ایرانی

حرفه: روزنامه نگار فرهنگی - سیاسی، مدیر مسئول وبگاه معماری نیوز

شغل های دولتی: کاندید انتخابات شورای شهر تهران سال ۱۳۹۶

حزب سیاسی: اصلاح طلب

یاشار سلطانیبیوگرافی یاشار سلطانی

ادامه
زندگینامه امام زاده صالح زندگینامه امامزاده صالح تهران و محل دفن ایشان

نام پدر: اما موسی کاظم (ع)

محل دفن: تهران، شهرستان شمیرانات، شهر تجریش

تاریخ تاسیس بارگاه: قرن پنجم هجری قمری

روز بزرگداشت: ۵ ذیقعده

زندگینامه امامزاده صالح

باورها و اعتقادات مذهبی، نقشی پررنگ در شکل گیری فرهنگ و هویت ایرانیان داشته است. احترام به سادات و نوادگان پیامبر اکرم (ص) از جمله این باورهاست. از این رو، در طول تاریخ ایران، امامزادگان همواره به عنوان واسطه های فیض الهی و امامان معصوم (ع) مورد توجه مردم قرار داشته اند. آرامگاه این بزرگواران، به اماکن زیارتی تبدیل شده و مردم برای طلب حاجت، شفا و دفع بلا به آنها توسل می جویند.

ادامه
شاه نعمت الله ولی زندگینامه شاه نعمت الله ولی؛ عارف نامدار و شاعر پرآوازه

تاریخ تولد: ۷۳۰ تا ۷۳۱ هجری قمری

محل تولد: کوهبنان یا حلب سوریه

حرفه: شاعر و عارف ایرانی

دیگر نام ها: شاه نعمت‌الله، شاه نعمت‌الله ولی، رئیس‌السلسله

آثار: رساله‌های شاه نعمت‌الله ولی، شرح لمعات

درگذشت: ۸۳۲ تا ۸۳۴ هجری قمری

ادامه
آپولو سایوز ماموریت آپولو سایوز؛ دست دادن در فضا

ایده همکاری فضایی میان آمریکا و شوروی، در بحبوحه رقابت های فضایی دهه ۱۹۶۰ مطرح شد. در آن دوران، هر دو ابرقدرت در تلاش بودند تا به دستاوردهای فضایی بیشتری دست یابند. آمریکا با برنامه فضایی آپولو، به دنبال فرود انسان بر کره ماه بود و شوروی نیز برنامه فضایی سایوز را برای ارسال فضانورد به مدار زمین دنبال می کرد. با وجود رقابت های موجود، هر دو کشور به این نتیجه رسیدند که برقراری همکاری در برخی از زمینه های فضایی می تواند برایشان مفید باشد. ایمنی فضانوردان، یکی از دغدغه های اصلی به شمار می رفت. در صورت بروز مشکل برای فضاپیمای یکی از کشورها در فضا، امکان نجات فضانوردان توسط کشور دیگر وجود نداشت.

مذاکرات برای انجام ماموریت مشترک آپولو سایوز، از سال ۱۹۷۰ آغاز شد. این مذاکرات با پیچیدگی های سیاسی و فنی همراه بود. مهندسان هر دو کشور می بایست بر روی سیستم های اتصال فضاپیماها و فرآیندهای اضطراری به توافق می رسیدند. موفقیت ماموریت آپولو سایوز، نیازمند هماهنگی و همکاری نزدیک میان تیم های مهندسی و فضانوردان آمریکا و شوروی بود. فضانوردان هر دو کشور می بایست زبان یکدیگر را فرا می گرفتند و با سیستم های فضاپیمای طرف مقابل آشنا می شدند.

فضاپیماهای آپولو و سایوز

ماموریت آپولو سایوز، از دو فضاپیمای کاملا متفاوت تشکیل شده بود:

ادامه
نیلوفر اردلان بیوگرافی نیلوفر اردلان؛ سرمربی فوتسال و فوتبال بانوان ایران

چکیده بیوگرافی نیلوفر اردلان

نام کامل: نیلوفر اردلان

تاریخ تولد: ۸ خرداد ۱۳۶۴

محل تولد: تهران 

حرفه: بازیکن سابق فوتبال و فوتسال، سرمربی تیم ملی فوتبال و فوتسال بانوان

سال های فعالیت: ۱۳۸۵ تاکنون

قد: ۱ متر و ۷۲ سانتی متر

ادامه
حمیدرضا آذرنگ بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ؛ بازیگر سینما و تلویزیون ایران

چکیده بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ

نام کامل: حمیدرضا آذرنگ

تاریخ تولد: تهران

محل تولد: ۲ خرداد ۱۳۵۱ 

حرفه: بازیگر، نویسنده، کارگردان و صداپیشه

تحصیلات: روان‌شناسی بالینی از دانشگاه آزاد رودهن 

ادامه
محمدعلی جمال زاده بیوگرافی محمدعلی جمال زاده؛ پدر داستان های کوتاه فارسی

تاریخ تولد: ۲۳ دی ۱۲۷۰

محل تولد: اصفهان، ایران

حرفه: نویسنده و مترجم

سال های فعالیت: ۱۳۰۰ تا ۱۳۴۴

درگذشت: ۲۴ دی ۱۳۷۶

آرامگاه: قبرستان پتی ساکونه ژنو

ادامه
دیالوگ های ماندگار درباره خدا

دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا پنجره ای به دنیای درون انسان می گشایند و راز و نیاز او با خالق هستی را به تصویر می کشند. در این مقاله از سرپوش به بررسی این دیالوگ ها در ادیان مختلف، ادبیات فارسی و سینمای جهان می پردازیم و نمونه هایی از دیالوگ های ماندگار درباره خدا را ارائه می دهیم. دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا همیشه در تاریکی سینما طنین انداز شده اند و ردی عمیق بر جان تماشاگران بر جای گذاشته اند. این دیالوگ ها می توانند دریچه ای به سوی دنیای معنویت و ایمان بگشایند و پرسش های بنیادین بشری درباره هستی و آفریننده آن را به چالش بکشند. دیالوگ های ماندگار و زیبا درباره خدا نمونه دیالوگ درباره خدا به دلیل قدرت شگفت انگیز سینما در به تصویر کشیدن احساسات و مفاهیم عمیق انسانی، از تاثیرگذاری بالایی برخوردار هستند. نمونه هایی از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا در اینجا به چند نمونه از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا اشاره می کنیم: فیلم رستگاری در شاوشنک (۱۹۹۴): رد: "امید چیز خوبیه، شاید بهترین چیز. و یه چیز مطمئنه، هیچ چیز قوی تر از امید نیست." این دیالوگ به ایمان به خدا و قدرت امید در شرایط سخت زندگی اشاره دارد. فیلم فهرست شیندلر (۱۹۹۳): اسکار شیندلر: "من فقط می خواستم زندگی یک نفر را نجات دهم." این دیالوگ به ارزش ذاتی انسان و اهمیت نجات جان انسان ها از دیدگاه خداوند اشاره دارد. فیلم سکوت بره ها (۱۹۹۱): دکتر هانیبال لکتر: "خداوند در جزئیات است." این دیالوگ به ظرافت و زیبایی خلقت خداوند در دنیای پیرامون ما اشاره دارد. پارادیزو (۱۹۸۸): آلفردو: خسته شدی پدر؟ پدر روحانی: آره. موقع رفتن سرازیریه خدا کمک می کنه اما موقع برگشتن خدا فقط نگاه می کنه. الماس خونین (۲۰۰۶): بعضی وقتا این سوال برام پیش میاد که خدا مارو به خاطر بلاهایی که سر همدیگه میاریم می بخشه؟ ولی بعد به دور و برم نگاه می کنم و به ذهنم می رسه که خدا خیلی وقته اینجارو ترک کرده. نجات سربازان رایان: فرمانده: برید جلو خدا با ماست ... سرباز: اگه خدا با ماست پس کی با اوناست که مارو دارن تیکه و پاره می کنن؟ بوی خوش یک زن (۱۹۹۲): زنها ... تا حالا به زن ها فکر کردی؟ کی خلقشون کرده؟ خدا باید یه نابغه بوده باشه ... زیر نور ماه: خدا خیلی بزرگتر از اونه که بشه با گناه کردن ازش دور شد ... ستایش: حشمت فردوس: پیش خدا هم که باشی، وقتی مادرت زنگ می زنه باید جوابشو بدی. مارمولک: شاید درهای زندان به روی شما بسته باشد، اما درهای رحمت خدا همیشه روی شما باز است و اینقدر به فکر راه دروها نباشید. خدا که فقط متعلق به آدم های خوب نیست. خدا خدای آدم خلافکار هم هست. فقط خود خداست که بین بندگانش فرقی نمی گذارد. او اند لطافت، اند بخشش، بیخیال شدن، اند چشم پوشی و رفاقت است. دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم مارمولک رامبو (۱۹۸۸): موسی گانی: خدا آدمای دیوونه رو دوس داره! رمبو: چرا؟ موسی گانی: چون از اونا زیاد آفریده. سوپر نچرال: واقعا به خدا ایمان داری؟ چون اون میتونه آرامش بخش باشه. دین: ایمان دارم یه خدایی هست ولی مطمئن نیستم که اون هنوز به ما ایمان داره یا نه. کشوری برای پیرمردها نیست: تو زندگیم همیشه منتظر بودم که خدا، از یه جایی وارد زندگیم بشه ولی اون هیچوقت نیومد، البته اگر منم جای اون بودم خودمو قاطی همچین چیزی نمی کردم! دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم کشوری برای پیرمردها نیست سخن پایانی درباره دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا در هر قالبی که باشند، چه در متون کهن مذهبی، چه در اشعار و سروده ها و چه در فیلم های سینمایی، همواره گنجینه ای ارزشمند از حکمت و معرفت را به مخاطبان خود ارائه می دهند. این دیالوگ ها به ما یادآور می شوند که در جستجوی معنای زندگی و یافتن پاسخ سوالات خود، تنها نیستیم و همواره می توانیم با خالق هستی راز و نیاز کرده و از او یاری و راهنمایی بطلبیم. دیالوگ های ماندگار سینمای جهان درباره خدا گردآوری: بخش هنر و سینمای سرپوش

ویژه سرپوش