پنجشنبه ۰۱ آذر ۱۴۰۳
۱۷:۰۸ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ کد خبر: ۹۶۰۳۰۷۵۶۸
چهره ها در سینما و تلویزیون

زینب زارع:

در مقايسه با نيما كرمی من اصلا مجری نيستم

اخبار هنرمندان,خبرهای هنرمندان,اخبار بازیگران,زینب زارع
برنامه «دعوت» به تهیه‌کنندگی مجتبی کشاورز و با اجرای نیماکرمی و زینب زارع برنامه‌ای موضوع محور با نیت خیرخواهانه است که هر شب از شبکه پنج سیما پخش می‌شود.

به گزارش صبا،نیماکرمی و زینب زارع سال گذشته نیز با همین روال «دعوت» را پیش بردند اما امسال این برنامه به پختگی‌های بیشتری نسبت به سال گذشته رسیده است. «دعوت» نیز مانند دیگر برنامه‌های اتفاقات غافلگیر‌کننده‌ای را چاشنی خود دارد که گاهی‌ آن را دیده‌ایم. زینب زارع مجری این در گفت‌وگو با «صبا» از کم و کیف «دعوت» گفته است.

 

رویکرد اصلی برنامه «دعوت» چیست و چه اهدافی را مدنظر دارد؟

ما سال گذشته به این نیت را آغاز کردیم تا از طریق آدم‌هایی که مردم آن‌ها را می‌شناسند و دوستشان دارند بانی یک امر خیر شویم و آن‌ها را به کار خیر دعوت کنیم. سال گذشته روند برنامه به این شکل بود اما امسال به سمت دیگری رفتیم مثلا از افرادی دعوت کردیم که ممکن است برخی اتفاقاتی که ما به آن بی‌تفاوت هستیم آن‌ها با نگاه متفاوتی ببینند و نسبت به آن مسئله نگاهشان با بقیه فرق داشته باشد. خوشبختانه از اول ماه رمضان نیز موارد خیلی خوب و خاصی در برنامه داشته‌ایم و درکل موضوع‌محور جلو رفتیم. ما باری به‌هر جهت نبودیم که بخواهیم با یک استیج و یک خواننده و دعوت از افراد مشهور دورهم شاد باشیم اصلا این طور نبوده و فکر می‌کنم «دعوت» از این نظر بازخورد خوبی داشته است.

 

مهمانان برنامه را بر چه اساسی انتخاب می‌کنید؟

مجری‌ها دخالتی در دعوت مهمان‌ها ندارند و این کار به عهده تیهه‌کننده و سردبیر است. ولی مهمان‌ها با موضوعی که هر شب عنوان می‌شود مرتبط هستند. اما اگر مرتبط هم نباشند سعی می‌کنیم افرادی را انتخاب ‌کنیم که رده سنی متناسبی با مهمان ما داشته باشد. به‌عنوان مثال دوشنبه شب ما یک مهمان ۱۵ ساله داشتیم که از کودکان کار بود و برای مخاطبان بسیار تاثیرگذار بود، نمی‌گویم موفق است به‌دلیل این‌که نوجوانی که در شبانه‌روز ۱۰ تا ۱۲ ساعت برای سیصدهزار تومان کار می‌کند. او فرد موفقی نیست اما تاثیرگذار است. از این رو سعی کردیم دو هنرمند جوان مانند مریم معصومی و امیرحسین آرمان را دعوت کنیم. اتفاقا این دو نفر به مهمان نوجوان ما خیلی نزدیک شدند و حتی تلاش کردند او جایزه را ببرد.

 

چرا شما به نسبت دیگر مجری‌های تلویزیون خیلی کم اجرا می‌کنید؟

من به آن معنا و مفهوی که جا افتاده است مجری نیستم در واقع کارم اجرا نیست و فقط برنامه «دعوت» را به‌خاطر اتفاق ویژه‌ای که در آن می‌افتد دوست دارم و پذیرفتم. من خودم را مانند نیما کرمی یا احسان علیخانی، مجری نمی‌دانم. از طرفی سخت‌گیر هم هستم و هر برنامه‌ای را نمی‌پذیرم اما اگر برنامه‌ای باشد که اتفاق خوب و موثری در آن بیفتد حتما آن را اجرا خواهم کرد. ولی هیچ‌وقت پیش نیامده که بگویم فلان برنامه خوب است و من حرفی برای گفتن در آن دارم. صرف این‌که بخواهم فقط روی آنتن باشم وگرنه برایم جذابیتی ندارد. البته این‌طور هم نیست که بگویم من هر روز پیشنهاد دارم اما آن را رد می‌کنم نه، پیشنهاد هست ولی برخی برنامه‌ها اسپانسرهایشان دردی از جامعه دوا نمی‌کنند بنابراین چه لزومی دارد که من بخواهم آن را تبلیغ کنم؟ مثلا برنامه‌ای که هر روز اجرا می‌شود و حالا اگر مجری آن تغییر کند چه تاثیری خواهد داشت؟ از این دست پیشنهادات هست اما اگر برنامه‌ای باشد که بدانم در آن اتفاق خوبی می‌افتد حتما آن را می‌پذیرم.

 

اجرا در برنامه‌های ماه رمضان چه تفاوتی با اجرا در زمان‌های دیگر دارد؟

به‌غیر از برنامه‌هایی مانند «ماه عسل» که طبق مناسبت‌ها مربوط به ماه مبارک می‌شود یا برنامه‌های ویژه افطار، فکر می‌کنم دیگر برنامه‌ها خیلی فرق خاصی ندارد. احساس می‌کنم مردم خیلی توجه بیشتری در این ماه به تلویزیون دارند؛ یعنی شاید در ماه‌های دیگر توجهشان کم باشد اما در ماه رمضان بیشتر و بهتر می‌توان مردم به تلویزیون جذب کرد و با آن‌ها ارتباط گرفت در غیر این‌صورت تفاوت چندانی ندارد. آدم‌ها در این ماه فرق دارند و می‌شود رویشان تاثیرگذارتر بود.

 

آیا تلویزیون در این چند سال اخیر توانسته عملکرد مثبتی جهت تقویت برنامه‌های ماه رمضان داشته باشد؟

بجز برنامه احسان علیخانی که در این چند سال اخیر روند بسیار خوبی داشته و الان به یک تثبیت فکری رسیده و می‌شود گفت که یک برنامه قابل دیدن است، حرف برای گفتن دارد و یکی از برنامه‌هایی است که با مخاطبش ارتباط گرفته است دیگر برنامه خاصی وجود ندارد و به‌نظرم چنین عملکردی در برنامه‌ها نبوده است. تغییر افراد، مدیریت‌ها و فضاهای فکری در سال‌های متمادی مانع این امر شد. اما چیزی که از ابتدای کار با یک ثبات فکری و حمایت مدیریتی همراه باشد قطعا اتفاقات بهتری برایش می‌افتد که در «ماه عسل» افتاد. البته من دیگر برنامه‌ها را ندیدم که بخواهم راجع به آن قضاوت کنم اما فکر می‌کنم در آن‌ها اتفاق خاصی هم نیفتاده باشد.

 

می‌توانیم همین آینده برای برنامه «دعوت» ببنیم که به آن ثبات فکری رسیده است؟

به‌نظرم قضاوت برای چنین اتفاقی حتی طی چهار سال هم زود است. وقتی ما به سه تا چهار برنامه ثابت برسیم می‌توان گفت که برنامه به ثبات رسیده است. البته مدیر فکری ما ثابت است و مجتبی کشاورز فضای خوبی ایجاد کرده و با همه خیلی تعامل دارد. اگر برنامه با همین روال پیش برود؛ یعنی تهیه‌کننده، سردبیر و... تغییر نکند و مدیران هم حمایت کنند حتما اینطور خواهد شد.

 

اگر بخواهید برنامه «دعوت» را نسبت به دیگر برنامه‌ها مقایسه کنید چه جایگاهی برای این برنامه قائل می‌شوید؟

ما دو تا سه ساعت قبل از اجرای برنامه باید در آن‌جا حضور داشته باشیم و چند ساعت بعد هم برای جمع‌بندی و جلسه برنامه روزبعد باید در آن‌جا باشیم به همین دلیل خیلی فرصت نمی‌کنم برنامه‌های دیگر را ببینم. برنامه «ماه عسل» ساعت ۱۹ پخش می‌شود و من هنوز آن ساعت به برنامه نرفته‌ام و فقط توانستم چند قسمت از آن را ببینم. برنامه‌های دیگر را ندیدم و نمی‌توانم قضاوت کنم. اما ما امسال سعی کردیم وجهه خوبی داشته باشیم صرفا در یک برنامه دور هم جمع نشویم به یک محوریت خاص برسیم تا به این‌جا هم بازخوردهای خوبی داشتیم من هم راضی هستم.

 

اجرای شما در کنار همسرتان باعث راحتی شماست یا به شما استرس می‌دهد؟

خیر، نیما هرگز استرس نمی‌دهد او حامی خوبی است و من مطمئنم که هر اتفاقی بیفتد نیما خیلی محکم ودرست آن را جمع می‌کند و اجرا کردن در کنارش خیلی لذت‌بخش است.

 

نظر نیما کرمی درباره اجرا شما چیست؟

دقیقا نمی‌دانم ولی حتما‌ اجرا در کنار من برایش مطلوب بوده که او این کار را کرده است. محکم می‌گویم که من به آن معنا مجری نیستم ولی همین قدر که در کنار نیما یا در برنامه دیگری به‌طور مستقل بوده‌ام فکر می‌کنم او نگاه مثبتی دارد.

 

حاشیه برنامه رضا رویگری و علی صالحی را چطور کنترل کردید؟ این حاشیه ادامه‌دار نشد؟

رضا رویگری؛ هنرمند معروفی است و به خواسته خودش آن حرف‌ها را زد و ما هم نمی‌دانستیم که او چه می‌خواهد بگوید. اما فکر می‌کنم این اتفاق خیلی خوب در برنامه جمع شد چون ما بازخورد خوبی از سوی مدیران داشتیم که گفته بودند خیلی خوب برنامه را جمع کردید و همه چیز با خنده و شوخی تمام شد. البته بازخوردها فقط منفی نبودند ولی صحبت‌های رویگری خیلی در فضای مجازی پخش شد. ضمن این‌که گفت‌وگو با برخی از آدم‌های خاص سخت و مهار کردنشان دشوار است. در مورد اتفاق علی صالحی و پرستو صالحی باید بگویم که من نیز شوکه شدم ولی برخورد پرستو صالحی خیلی خوب بود، سکوت و متانت او برنامه را جمع‌وجور کرد.

 

برنامه «دعوت» تا چه روزی ادامه خواهد داشت؟

ما تا روز عید فطر و بعد از آن که تعطیلات به حساب می‌آید حتما برنامه خواهیم داشت ولی این گمانه‌زنی‌ها وجوددارد که تا آخر هفته آینده برنامه «دعوت»پخش شود. 

 

 

 

 

  • 9
  • 5
۵۰%
همه چیز درباره
نظر شما چیست؟
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی:۰
غیر قابل انتشار: ۰
جدیدترین
قدیمی ترین
مشاهده کامنت های بیشتر
هیثم بن طارق آل سعید بیوگرافی هیثم بن طارق آل سعید؛ حاکم عمان

تاریخ تولد: ۱۱ اکتبر ۱۹۵۵ 

محل تولد: مسقط، مسقط و عمان

محل زندگی: مسقط

حرفه: سلطان و نخست وزیر کشور عمان

سلطنت: ۱۱ ژانویه ۲۰۲۰

پیشین: قابوس بن سعید

ادامه
بزرگمهر بختگان زندگینامه بزرگمهر بختگان حکیم بزرگ ساسانی

تاریخ تولد: ۱۸ دی ماه د ۵۱۱ سال پیش از میلاد

محل تولد: خروسان

لقب: بزرگمهر

حرفه: حکیم و وزیر

دوران زندگی: دوران ساسانیان، پادشاهی خسرو انوشیروان

ادامه
صبا آذرپیک بیوگرافی صبا آذرپیک روزنامه نگار سیاسی و ماجرای دستگیری وی

تاریخ تولد: ۱۳۶۰

ملیت: ایرانی

نام مستعار: صبا آذرپیک

حرفه: روزنامه نگار و خبرنگار گروه سیاسی روزنامه اعتماد

آغاز فعالیت: سال ۱۳۸۰ تاکنون

ادامه
یاشار سلطانی بیوگرافی روزنامه نگار سیاسی؛ یاشار سلطانی و حواشی وی

ملیت: ایرانی

حرفه: روزنامه نگار فرهنگی - سیاسی، مدیر مسئول وبگاه معماری نیوز

وبگاه: yasharsoltani.com

شغل های دولتی: کاندید انتخابات شورای شهر تهران سال ۱۳۹۶

حزب سیاسی: اصلاح طلب

ادامه
زندگینامه امام زاده صالح زندگینامه امامزاده صالح تهران و محل دفن ایشان

نام پدر: اما موسی کاظم (ع)

محل دفن: تهران، شهرستان شمیرانات، شهر تجریش

تاریخ تاسیس بارگاه: قرن پنجم هجری قمری

روز بزرگداشت: ۵ ذیقعده

خویشاوندان : فرزند موسی کاظم و برادر علی بن موسی الرضا و برادر فاطمه معصومه

ادامه
شاه نعمت الله ولی زندگینامه شاه نعمت الله ولی؛ عارف نامدار و شاعر پرآوازه

تاریخ تولد: ۷۳۰ تا ۷۳۱ هجری قمری

محل تولد: کوهبنان یا حلب سوریه

حرفه: شاعر و عارف ایرانی

دیگر نام ها: شاه نعمت‌الله، شاه نعمت‌الله ولی، رئیس‌السلسله

آثار: رساله‌های شاه نعمت‌الله ولی، شرح لمعات

درگذشت: ۸۳۲ تا ۸۳۴ هجری قمری

ادامه
نیلوفر اردلان بیوگرافی نیلوفر اردلان؛ سرمربی فوتسال و فوتبال بانوان ایران

تاریخ تولد: ۸ خرداد ۱۳۶۴

محل تولد: تهران 

حرفه: بازیکن سابق فوتبال و فوتسال، سرمربی تیم ملی فوتبال و فوتسال بانوان

سال های فعالیت: ۱۳۸۵ تاکنون

قد: ۱ متر و ۷۲ سانتی متر

تحصیلات: فوق لیسانس مدیریت ورزشی

ادامه
حمیدرضا آذرنگ بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ؛ بازیگر سینما و تلویزیون ایران

تاریخ تولد: تهران

محل تولد: ۲ خرداد ۱۳۵۱ 

حرفه: بازیگر، نویسنده، کارگردان و صداپیشه

تحصیلات: روان‌شناسی بالینی از دانشگاه آزاد رودهن 

همسر: ساناز بیان

ادامه
محمدعلی جمال زاده بیوگرافی محمدعلی جمال زاده؛ پدر داستان های کوتاه فارسی

تاریخ تولد: ۲۳ دی ۱۲۷۰

محل تولد: اصفهان، ایران

حرفه: نویسنده و مترجم

سال های فعالیت: ۱۳۰۰ تا ۱۳۴۴

درگذشت: ۲۴ دی ۱۳۷۶

آرامگاه: قبرستان پتی ساکونه ژنو

ادامه
دیالوگ های ماندگار درباره خدا

دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا پنجره ای به دنیای درون انسان می گشایند و راز و نیاز او با خالق هستی را به تصویر می کشند. در این مقاله از سرپوش به بررسی این دیالوگ ها در ادیان مختلف، ادبیات فارسی و سینمای جهان می پردازیم و نمونه هایی از دیالوگ های ماندگار درباره خدا را ارائه می دهیم. دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا همیشه در تاریکی سینما طنین انداز شده اند و ردی عمیق بر جان تماشاگران بر جای گذاشته اند. این دیالوگ ها می توانند دریچه ای به سوی دنیای معنویت و ایمان بگشایند و پرسش های بنیادین بشری درباره هستی و آفریننده آن را به چالش بکشند. دیالوگ های ماندگار و زیبا درباره خدا نمونه دیالوگ درباره خدا به دلیل قدرت شگفت انگیز سینما در به تصویر کشیدن احساسات و مفاهیم عمیق انسانی، از تاثیرگذاری بالایی برخوردار هستند. نمونه هایی از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا در اینجا به چند نمونه از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا اشاره می کنیم: فیلم رستگاری در شاوشنک (۱۹۹۴): رد: "امید چیز خوبیه، شاید بهترین چیز. و یه چیز مطمئنه، هیچ چیز قوی تر از امید نیست." این دیالوگ به ایمان به خدا و قدرت امید در شرایط سخت زندگی اشاره دارد. فیلم فهرست شیندلر (۱۹۹۳): اسکار شیندلر: "من فقط می خواستم زندگی یک نفر را نجات دهم." این دیالوگ به ارزش ذاتی انسان و اهمیت نجات جان انسان ها از دیدگاه خداوند اشاره دارد. فیلم سکوت بره ها (۱۹۹۱): دکتر هانیبال لکتر: "خداوند در جزئیات است." این دیالوگ به ظرافت و زیبایی خلقت خداوند در دنیای پیرامون ما اشاره دارد. پارادیزو (۱۹۸۸): آلفردو: خسته شدی پدر؟ پدر روحانی: آره. موقع رفتن سرازیریه خدا کمک می کنه اما موقع برگشتن خدا فقط نگاه می کنه. الماس خونین (۲۰۰۶): بعضی وقتا این سوال برام پیش میاد که خدا مارو به خاطر بلاهایی که سر همدیگه میاریم می بخشه؟ ولی بعد به دور و برم نگاه می کنم و به ذهنم می رسه که خدا خیلی وقته اینجارو ترک کرده. نجات سربازان رایان: فرمانده: برید جلو خدا با ماست ... سرباز: اگه خدا با ماست پس کی با اوناست که مارو دارن تیکه و پاره می کنن؟ بوی خوش یک زن (۱۹۹۲): زنها ... تا حالا به زن ها فکر کردی؟ کی خلقشون کرده؟ خدا باید یه نابغه بوده باشه ... زیر نور ماه: خدا خیلی بزرگتر از اونه که بشه با گناه کردن ازش دور شد ... ستایش: حشمت فردوس: پیش خدا هم که باشی، وقتی مادرت زنگ می زنه باید جوابشو بدی. مارمولک: شاید درهای زندان به روی شما بسته باشد، اما درهای رحمت خدا همیشه روی شما باز است و اینقدر به فکر راه دروها نباشید. خدا که فقط متعلق به آدم های خوب نیست. خدا خدای آدم خلافکار هم هست. فقط خود خداست که بین بندگانش فرقی نمی گذارد. او اند لطافت، اند بخشش، بیخیال شدن، اند چشم پوشی و رفاقت است. دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم مارمولک رامبو (۱۹۸۸): موسی گانی: خدا آدمای دیوونه رو دوس داره! رمبو: چرا؟ موسی گانی: چون از اونا زیاد آفریده. سوپر نچرال: واقعا به خدا ایمان داری؟ چون اون میتونه آرامش بخش باشه. دین: ایمان دارم یه خدایی هست ولی مطمئن نیستم که اون هنوز به ما ایمان داره یا نه. کشوری برای پیرمردها نیست: تو زندگیم همیشه منتظر بودم که خدا، از یه جایی وارد زندگیم بشه ولی اون هیچوقت نیومد، البته اگر منم جای اون بودم خودمو قاطی همچین چیزی نمی کردم! دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم کشوری برای پیرمردها نیست سخن پایانی درباره دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا در هر قالبی که باشند، چه در متون کهن مذهبی، چه در اشعار و سروده ها و چه در فیلم های سینمایی، همواره گنجینه ای ارزشمند از حکمت و معرفت را به مخاطبان خود ارائه می دهند. این دیالوگ ها به ما یادآور می شوند که در جستجوی معنای زندگی و یافتن پاسخ سوالات خود، تنها نیستیم و همواره می توانیم با خالق هستی راز و نیاز کرده و از او یاری و راهنمایی بطلبیم. دیالوگ های ماندگار سینمای جهان درباره خدا گردآوری: بخش هنر و سینمای سرپوش

ویژه سرپوش