جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳
۱۷:۰۴ - ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ کد خبر: ۹۶۰۵۰۱۶۵۵
چهره ها در سینما و تلویزیون

چرا دیگر کوروش تهامی در تلویزیون بازی نمی کند؟

اخبار هنرمندان,خبرهای هنرمندان,اخبار بازیگران,کوروش تهامی
کوروش تهامی که این روزها در مجموعه تلویزیونی «گمشدگان» که در حال تولید است، ایفای نقش می‌کند و با فیلم سینمایی «رگ خواب» روی پرده سینماهاست، درباره حضور همزمان در سینما و تلویزیون و اینکه کدام را بر دیگری ترجیح می‌دهد، گفت: فرقی بین سینما و تلویزیون وجود ندارد؛ چرا که در حال حاضر در سطح جهانی سریال‌هایی تولید می‌شوند که حیرت‌انگیزند و تأثیر خود را دارند؛ بنابراین چه تفاوتی بین سینما و تلویزیون است، جز اینکه سازندگان فیلم و سریال باید هر دو حرفه‌ای عمل کنند و در یک کلام کار به کاردان‌ها سپرده شود.

به گزارش ایسنا،، این بازیگر در پاسخ به این پرسش که چرا این روزها کمتر شاهد بازی او در تلویزیون هستیم، اظهار کرد: یک زمانی در تلویزیون کارهایی ساخته می‌شد که با کارهای امروز کاملا متفاوت بود، شاید دغدغه‌ها بیشتر بود و زمانی که آدم‌ها دور هم جمع می‌شدند از تهیه‌کننده، بازیگران، کارگردان و همچنین نویسندگان انگیزه‌های بالایی برای ساختن یک اثر خوب و تأثیرگذار داشتند. آثاری مثل «زیرتیغ» و خیلی از کارهای دیگر. آن زمان فعالیت بیشتری داشتیم و نقش‌هایی که نوشته می‌شد بسیار چالش‌برانگیز بود. دغدغه فیلمنامه‌نویس‌ها به گونه‌ای بود که من به عنوان یک بازیگر تازه‌کار وقتی کاری را می‌خواندم اول به شدت متأثر می‌شدم و پس از آن احساس می‌کردم که نقش جای این را دارد که طوری بازی کنم که بر روی مخاطبم تأثیر بگذارم؟

 

تهامی یکی از ضعف‌های آثار تلویزیونی را ساخت تله‌فیلم‌هایی عنوان کرد که با شکست مواجه شدند و گفت: پس از اینکه تله‌فیلم‌ها وارد شدند متأسفانه یکسری از کیفیت‌های کارها از بین رفت و همه در ساخت آثار دچار سهل‌انگاری شدند. از بازی‌ها، فیلمنامه‌ها و عوامل دیگر هیچکدام سر جای خود قرار نگرفتند در حالی که یک بازیگر درجه سه نمی‌تواند جای بازیگر درجه یک را بگیرد. یک دستیار درجه سه نمی‌تواند به عنوان طراح خود را نشان دهد. تلویزیون در این سال‌ها به خاطر تولیدات انبوهی که برایش پیش آمد که به نظرم هم باید می‌افتاد اما بدون برنامه‌ریزی بود، دچار ضعف و فرار مخاطب شد. هر چند تلویزیون آن سال‌ها می‌بایست با شبکه‌های ماهواره‌های مقابله می‌کرد اما باید فکر شده عمل می‌شد که این اتفاق نیفتاد.

 

این بازیگر در ادامه با تأکید بر اینکه تلویزیون باید به متن‌های قوی، کارگردانان قوی و بازیگران قوی کار را بسپارد، اظهار کرد: تلویزیون باید دیگر کار را به کاردان‌ها بسپارد. اصلا فرقی بین سینما و تلویزیون هم وجود ندارد. الان در سطح جهانی سریال‌هایی تولید می‌شوند که حیرت‌انگیزند. بنابراین حضور در تلویزیون و سینما چه تفاوتی می‌تواند داشته باشد. وقتی می‌تواند در هر دو حوزه کار حرفه‌ای انجام داد.

 

تهامی در ادامه با اشاره به مسائلی که تلویزیون با آن دست و پنجه نرم می‌کند، یادآور شد:‌ در این سال‌ها با توجه به اینکه این مسائل در تلویزیون جدی گرفته نشد، ترجیح دادم علیرغم پیشنهادات زیاد، کمی گزیده‌کار باشم. تصمیم گرفتم به تجدید قوا بپردازم. کمی بیشتر یاد بگیرم و کمی بیشتر حواسم به بعضی چیزها باشد. هر چند این اتفاق برای من به عنوان بازیگر، می‌تواند تبعاتی هم داشته باشد اما گاه باید این مسائل را به جان خرید و به کاری که انجام می‌دهی، اهمیت داد. به عنوان فردی که در کارهای ممتاز تلویزیون حضور داشته‌ام، مجبور هستم کمی دست به عصا حرکت کنم، امیدوارم مجبور نباشم سراغ انتخاب‌هایی بروم که دلم نمی‌خواهد. اما به هر حال بازیگران هم امرار معاش دارند و گاهی در انتخاب‌هایشان مجبور هستند.

 

او در پاسخ به این پرسش که در حال حاضر سینما را به تلویزیون ترجیح می‌دهد، اظهار کرد: نه سینما را به تلویزیون و نه تلویزیون را به سینما ترجیح می‌دهم؛ چراکه هر کدام از این‌ها در جای خودش برای یک بازیگر لازم است. منتها شرایط طوری است که آن اتفاق خوب باید بیفتد. برای بازیگری مثل من که سختگیری‌هایش کمی زیاد است، حاضر نیستم در هر کاری حاضر شوم و معتقدم برای کاری که انجام می‌دهم فارغ از تمام کلیشه‌ها و شعارهایی که داده می‌شود، به نوعی به یک کلاس درس می‌ماند. کار باید آنقدر ارزش این را داشته باشد که وقتی پخش می‌شود خود بازیگر هم دست به سینه بنشیند و آن اثر را نگاه کند؛ بنابراین تفاوتی نمی‌کند که این اتفاق در سینما یا تلویزیون بیفتد. هر کدام از این‌ها در جای خود باید خوب، درجه یک و تأثیرگذار باشد.

 

این بازیگر که آخرین حضورش در تلویزیون در سال ۹۲ و به مجموعه «عصر پاییزی» برمی‌گردد درباره سریال «گمشدگان» که این روزها در حال تولید برای تلویزون است، اظهار کرد: این مجموعه اولین همکاری‌ام با رضا کریمی به عنوان کارگردان است. این مجموعه یک سری بازیگر اصلی دارد و بقیه بازیگران به صورت مهمان در قسمت‌های مختلف ورود و یا خروج می‌شوند، اما اپیزودیک نیست م من نیز قرار است حدود هشت قسمت با این مجموعه همکاری کنم.

 

تهامی درباره اکران فیلم‌هایی که بر روی پرده سینما هستند، به «رگ خواب» اشاره و اظهار کرد: در حال حاضر فیلم «آشوب» و «رگ خواب» را در حال اکران دارم که خوشبختانه مخاطبان «رگ خواب» را دوست داشتند و از آن استقبال هم کردند. دو، سه فیلم دیگر در نوبت اکران دارم که از جمله آن‌ها «تنها در چند دقیقه سکوت»، «گام‌های شیدایی» و «نفس‌های آرام» هستند.

 

این بازیگر درباره‌ی تفاوت ایفای نقش در سینما و تلویزیون تأکید کرد: سینما شرایط خودش را دارد. اتفاقاتی که در آن می‌افتد از نظر اکران، زمان اکران، ارتباط برقرار کردن با مخاطب، داستان، نوع ژانر و همه و همه مهم است. حال در تلویزیون کمتر به این فکر هستند که چه زمانی سریالی را پخش کنند. سریال‌ها کنداکتور پخش و زمان پخش دارند و به هر حال اگر کار خوب باشد مخاطبان خودش را پیدا می‌کند و مردم برای آن آثار وقت می‌گذارند و می‌بینند، اما اگر کار معمولی باشد مخاطبان خودش را نمی‌تواند پیدا کند و متأسفانه زمان و بودجه‌ای که صرف این آثار شده است، از بین می‌رود.

 

 

 

 

 

  • 17
  • 2
۵۰%
همه چیز درباره
نظر شما چیست؟
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی:۰
غیر قابل انتشار: ۰
جدیدترین
قدیمی ترین
مشاهده کامنت های بیشتر
بزرگمهر بختگان زندگینامه بزرگمهر بختگان حکیم بزرگ ساسانی

تاریخ تولد: ۱۸ دی ماه د ۵۱۱ سال پیش از میلاد

محل تولد: خروسان

لقب: بزرگمهر

حرفه: حکیم و وزیر

دوران زندگی: دوران ساسانیان، پادشاهی خسرو انوشیروان

ادامه
صبا آذرپیک بیوگرافی صبا آذرپیک روزنامه نگار سیاسی و ماجرای دستگیری وی

تاریخ تولد: ۱۳۶۰

ملیت: ایرانی

نام مستعار: صبا آذرپیک

حرفه: روزنامه نگار و خبرنگار گروه سیاسی روزنامه اعتماد

آغاز فعالیت: سال ۱۳۸۰ تاکنون

ادامه
یاشار سلطانی بیوگرافی روزنامه نگار سیاسی؛ یاشار سلطانی و حواشی وی

ملیت: ایرانی

حرفه: روزنامه نگار فرهنگی - سیاسی، مدیر مسئول وبگاه معماری نیوز

شغل های دولتی: کاندید انتخابات شورای شهر تهران سال ۱۳۹۶

حزب سیاسی: اصلاح طلب

یاشار سلطانیبیوگرافی یاشار سلطانی

ادامه
زندگینامه امام زاده صالح زندگینامه امامزاده صالح تهران و محل دفن ایشان

نام پدر: اما موسی کاظم (ع)

محل دفن: تهران، شهرستان شمیرانات، شهر تجریش

تاریخ تاسیس بارگاه: قرن پنجم هجری قمری

روز بزرگداشت: ۵ ذیقعده

زندگینامه امامزاده صالح

باورها و اعتقادات مذهبی، نقشی پررنگ در شکل گیری فرهنگ و هویت ایرانیان داشته است. احترام به سادات و نوادگان پیامبر اکرم (ص) از جمله این باورهاست. از این رو، در طول تاریخ ایران، امامزادگان همواره به عنوان واسطه های فیض الهی و امامان معصوم (ع) مورد توجه مردم قرار داشته اند. آرامگاه این بزرگواران، به اماکن زیارتی تبدیل شده و مردم برای طلب حاجت، شفا و دفع بلا به آنها توسل می جویند.

ادامه
شاه نعمت الله ولی زندگینامه شاه نعمت الله ولی؛ عارف نامدار و شاعر پرآوازه

تاریخ تولد: ۷۳۰ تا ۷۳۱ هجری قمری

محل تولد: کوهبنان یا حلب سوریه

حرفه: شاعر و عارف ایرانی

دیگر نام ها: شاه نعمت‌الله، شاه نعمت‌الله ولی، رئیس‌السلسله

آثار: رساله‌های شاه نعمت‌الله ولی، شرح لمعات

درگذشت: ۸۳۲ تا ۸۳۴ هجری قمری

ادامه
آپولو سایوز ماموریت آپولو سایوز؛ دست دادن در فضا

ایده همکاری فضایی میان آمریکا و شوروی، در بحبوحه رقابت های فضایی دهه ۱۹۶۰ مطرح شد. در آن دوران، هر دو ابرقدرت در تلاش بودند تا به دستاوردهای فضایی بیشتری دست یابند. آمریکا با برنامه فضایی آپولو، به دنبال فرود انسان بر کره ماه بود و شوروی نیز برنامه فضایی سایوز را برای ارسال فضانورد به مدار زمین دنبال می کرد. با وجود رقابت های موجود، هر دو کشور به این نتیجه رسیدند که برقراری همکاری در برخی از زمینه های فضایی می تواند برایشان مفید باشد. ایمنی فضانوردان، یکی از دغدغه های اصلی به شمار می رفت. در صورت بروز مشکل برای فضاپیمای یکی از کشورها در فضا، امکان نجات فضانوردان توسط کشور دیگر وجود نداشت.

مذاکرات برای انجام ماموریت مشترک آپولو سایوز، از سال ۱۹۷۰ آغاز شد. این مذاکرات با پیچیدگی های سیاسی و فنی همراه بود. مهندسان هر دو کشور می بایست بر روی سیستم های اتصال فضاپیماها و فرآیندهای اضطراری به توافق می رسیدند. موفقیت ماموریت آپولو سایوز، نیازمند هماهنگی و همکاری نزدیک میان تیم های مهندسی و فضانوردان آمریکا و شوروی بود. فضانوردان هر دو کشور می بایست زبان یکدیگر را فرا می گرفتند و با سیستم های فضاپیمای طرف مقابل آشنا می شدند.

فضاپیماهای آپولو و سایوز

ماموریت آپولو سایوز، از دو فضاپیمای کاملا متفاوت تشکیل شده بود:

ادامه
نیلوفر اردلان بیوگرافی نیلوفر اردلان؛ سرمربی فوتسال و فوتبال بانوان ایران

چکیده بیوگرافی نیلوفر اردلان

نام کامل: نیلوفر اردلان

تاریخ تولد: ۸ خرداد ۱۳۶۴

محل تولد: تهران 

حرفه: بازیکن سابق فوتبال و فوتسال، سرمربی تیم ملی فوتبال و فوتسال بانوان

سال های فعالیت: ۱۳۸۵ تاکنون

قد: ۱ متر و ۷۲ سانتی متر

ادامه
حمیدرضا آذرنگ بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ؛ بازیگر سینما و تلویزیون ایران

چکیده بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ

نام کامل: حمیدرضا آذرنگ

تاریخ تولد: تهران

محل تولد: ۲ خرداد ۱۳۵۱ 

حرفه: بازیگر، نویسنده، کارگردان و صداپیشه

تحصیلات: روان‌شناسی بالینی از دانشگاه آزاد رودهن 

ادامه
محمدعلی جمال زاده بیوگرافی محمدعلی جمال زاده؛ پدر داستان های کوتاه فارسی

تاریخ تولد: ۲۳ دی ۱۲۷۰

محل تولد: اصفهان، ایران

حرفه: نویسنده و مترجم

سال های فعالیت: ۱۳۰۰ تا ۱۳۴۴

درگذشت: ۲۴ دی ۱۳۷۶

آرامگاه: قبرستان پتی ساکونه ژنو

ادامه
دیالوگ های ماندگار درباره خدا

دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا پنجره ای به دنیای درون انسان می گشایند و راز و نیاز او با خالق هستی را به تصویر می کشند. در این مقاله از سرپوش به بررسی این دیالوگ ها در ادیان مختلف، ادبیات فارسی و سینمای جهان می پردازیم و نمونه هایی از دیالوگ های ماندگار درباره خدا را ارائه می دهیم. دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا همیشه در تاریکی سینما طنین انداز شده اند و ردی عمیق بر جان تماشاگران بر جای گذاشته اند. این دیالوگ ها می توانند دریچه ای به سوی دنیای معنویت و ایمان بگشایند و پرسش های بنیادین بشری درباره هستی و آفریننده آن را به چالش بکشند. دیالوگ های ماندگار و زیبا درباره خدا نمونه دیالوگ درباره خدا به دلیل قدرت شگفت انگیز سینما در به تصویر کشیدن احساسات و مفاهیم عمیق انسانی، از تاثیرگذاری بالایی برخوردار هستند. نمونه هایی از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا در اینجا به چند نمونه از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا اشاره می کنیم: فیلم رستگاری در شاوشنک (۱۹۹۴): رد: "امید چیز خوبیه، شاید بهترین چیز. و یه چیز مطمئنه، هیچ چیز قوی تر از امید نیست." این دیالوگ به ایمان به خدا و قدرت امید در شرایط سخت زندگی اشاره دارد. فیلم فهرست شیندلر (۱۹۹۳): اسکار شیندلر: "من فقط می خواستم زندگی یک نفر را نجات دهم." این دیالوگ به ارزش ذاتی انسان و اهمیت نجات جان انسان ها از دیدگاه خداوند اشاره دارد. فیلم سکوت بره ها (۱۹۹۱): دکتر هانیبال لکتر: "خداوند در جزئیات است." این دیالوگ به ظرافت و زیبایی خلقت خداوند در دنیای پیرامون ما اشاره دارد. پارادیزو (۱۹۸۸): آلفردو: خسته شدی پدر؟ پدر روحانی: آره. موقع رفتن سرازیریه خدا کمک می کنه اما موقع برگشتن خدا فقط نگاه می کنه. الماس خونین (۲۰۰۶): بعضی وقتا این سوال برام پیش میاد که خدا مارو به خاطر بلاهایی که سر همدیگه میاریم می بخشه؟ ولی بعد به دور و برم نگاه می کنم و به ذهنم می رسه که خدا خیلی وقته اینجارو ترک کرده. نجات سربازان رایان: فرمانده: برید جلو خدا با ماست ... سرباز: اگه خدا با ماست پس کی با اوناست که مارو دارن تیکه و پاره می کنن؟ بوی خوش یک زن (۱۹۹۲): زنها ... تا حالا به زن ها فکر کردی؟ کی خلقشون کرده؟ خدا باید یه نابغه بوده باشه ... زیر نور ماه: خدا خیلی بزرگتر از اونه که بشه با گناه کردن ازش دور شد ... ستایش: حشمت فردوس: پیش خدا هم که باشی، وقتی مادرت زنگ می زنه باید جوابشو بدی. مارمولک: شاید درهای زندان به روی شما بسته باشد، اما درهای رحمت خدا همیشه روی شما باز است و اینقدر به فکر راه دروها نباشید. خدا که فقط متعلق به آدم های خوب نیست. خدا خدای آدم خلافکار هم هست. فقط خود خداست که بین بندگانش فرقی نمی گذارد. او اند لطافت، اند بخشش، بیخیال شدن، اند چشم پوشی و رفاقت است. دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم مارمولک رامبو (۱۹۸۸): موسی گانی: خدا آدمای دیوونه رو دوس داره! رمبو: چرا؟ موسی گانی: چون از اونا زیاد آفریده. سوپر نچرال: واقعا به خدا ایمان داری؟ چون اون میتونه آرامش بخش باشه. دین: ایمان دارم یه خدایی هست ولی مطمئن نیستم که اون هنوز به ما ایمان داره یا نه. کشوری برای پیرمردها نیست: تو زندگیم همیشه منتظر بودم که خدا، از یه جایی وارد زندگیم بشه ولی اون هیچوقت نیومد، البته اگر منم جای اون بودم خودمو قاطی همچین چیزی نمی کردم! دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم کشوری برای پیرمردها نیست سخن پایانی درباره دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا در هر قالبی که باشند، چه در متون کهن مذهبی، چه در اشعار و سروده ها و چه در فیلم های سینمایی، همواره گنجینه ای ارزشمند از حکمت و معرفت را به مخاطبان خود ارائه می دهند. این دیالوگ ها به ما یادآور می شوند که در جستجوی معنای زندگی و یافتن پاسخ سوالات خود، تنها نیستیم و همواره می توانیم با خالق هستی راز و نیاز کرده و از او یاری و راهنمایی بطلبیم. دیالوگ های ماندگار سینمای جهان درباره خدا گردآوری: بخش هنر و سینمای سرپوش

ویژه سرپوش