سه شنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۳
۱۹:۱۸ - ۰۹ آبان ۱۳۹۶ کد خبر: ۹۶۰۸۰۲۵۰۶
هنرهای تجسمی

سرپرست موزه هنرهای معاصر تهران:

تخصیص ۶ میلیارد تومان برای مرمت مهمترین موزه کشور/ ارسال آثار گنجینه دوباره کلید می‌خورد

علی‌محمد زارع,اخبار هنرهای تجسمی,خبرهای هنرهای تجسمی,هنرهای تجسمی
زارع گفت: همه فعالیت‌های عمرانی موزه تا پایان سال جاری کلید خواهد خورد. طبق برآوردهایی که انجام شده؛ بودجه‌ی این کار شش میلیارد تومان است. وزیر ارشاد با دکتر جهانگیری مکاتباتی صورت داده و ایشان نیز در بودجه امسال ۶ میلیارد تومان برای مرمت کالبد موزه در نظر گرفته است.

علی‌محمد زارع (سرپرست موزه هنرهای معاصر تهران) که در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات در غرفه ایلنا حضور پیدا کرده بود، در گفتگو با خبرنگار ایلنا، از آخرین تصمیم‌گیری‌ها در خصوصِ مرمت کالبد موزه، بنای گنجینه، آثار گنجینه و به روزرسانی سیستم اطفای حریق آن خبر داد. وی اظهار امیدواری کرده که تا پایان سال جاری، تمام امور عمرانی موزه کلید بخورد.

در این گفتگو، وی به نمایشگاه «تونی کرگ»، نمایشگاه‌های آینده، کتاب‌های در دست چاپ گنجینه و راه‌اندازی مجدد سایت موزه اشاره کرد. زارع، همچنین از برگزاری نشستی با موضوع هم اندیشی موزه و انجمن‌های هنری در روز سه‌شنبه ۹ آبان خبر داد.

  کالبد موزه را احیا خواهیم کرد / اطفای حریق، ریل‌ها، و سیستم نوری به روزرسانی می‌شود

زارع گفت: ما امسال به‌طور مصمم پاشنه‌ها را کشیده‌ایم تا یک بار برای همیشه به توسعه گنجینه و مرمت فضای کالبدی موزه تحقق بخشیم. دولت این قول را به ما داده‌ که امسال قطعاً بودجه‌ی طرح‌های عمرانی وزارتخانه را در اختیار موزه قرار دهد. به موجبِ این طرح، هم توسعه گنجینه انجام می‌شود، هم تعویض ریل‌ها صورت می‌گیرد، و هم سیستم اطفای حریق گنجینه به روز رسانی می‌شود. گنجینه‌ی موزه، اطفای حریق دارد اما آن خیلی قدیمی است. ما آخرین متودهای اطفای حریق را برای گنجینه در نظر داریم. امسال حتماً باید برنامه‌‌‌های عمرانی‌مان را انجام دهیم تا سال آینده به مسائل نمایشگاهی‌مان بپردازیم. دولت به ما قول مساعد داده که در دی ماه سال جاری، بودجه‌ی عمرانی وزارت‌خانه را در اختیار ما قرار دهد.

 ۶ میلیارد تومان از بودجه سال ۹۶ به مرمت کالبد موزه تخصیص داده شد

سرپرست موزه هنرهای معاصر تهران افزود: ما تا پیش از این‌که نظر متخصصین امر را جویا نشویم، دست به هیچ کاری در موزه نمی‌زنیم. همه فعالیت‌های عمرانی موزه تا پایان سال جاری کلید خواهد خورد. طبق برآوردهایی که انجام شده بودجه‌ی این کار ۶ میلیارد تومان است. وزیر ارشاد با دکتر جهانگیری (معاون اول رئیس جمهور) مکاتباتی صورت داده و آقای جهانگیری هم در بودجه امسال ۶ میلیارد تومان برای مرمت کالبد موزه در نظر گرفته است. اطفای حریق گنجینه، تهیه دوربین‌های عکاسی به روز، مرمت بنای گنجینه‌، نور موزه و همه اموری که در خصوص موزه وجود دارد انجام خواهد شد.

 اطلاعات آثار گنجینه، از نام و سال هر اثر، فراتر خواهد رفت

وی با بیان این مطلب که آمار دقیق آثار گنجینه چند روز پیش اعلام شد؛ افزود: تا به امروز تقریباً هشت ماه است که من سرپرستی موزه هنرهای معاصر تهران را برعهده دارم. قطعاً باید چند ماهی را جهت شناسایی مسائل و مشکلات موزه در نظر می‌گرفتیم و آماری که ارائه می‌دادیم باید دقیق و روشن می‌بود. بسیاری از آثار گنجینه، تا به حال در هیچ نمایشگاهی شرکت داده نشده‌اند و در هیچ کتابی نیز منتشر نشده‌اند. فقط اطلاعات کمی از آن‌ها، در حد نام هنرمند و تاریخ خلق آن وجود دارد، و سایر اطلاعات هنری مربوط به این آثار موجود نیست. ما فعلاً در حالِ کارشناسی آثار هستیم و به زودی اطلاعات ۳۴۷۸ اثر، به اضافه‌ی تمامی آثاری که از این به بعد به گنجینه‌ی موزه منتقل می‌شود، ارائه خواهد شد و بر روی سایت موزه نیز قرار خواهد گرفت.

باران اسیدی مجسمه‌ها‌ را دچار فرسایش و شکستگی کرده است / با بنیاد جاکومتی جهت ترمیم مجسمه‌ها‌ مکاتبه صورت گرفته

زارع درباره برنامه آتی موزه هنرهای معاصر گفت: دو مجسمه جاکومتی در فضای باز موزه، در معرض بیشترین آسیب‌ها بوده‌اند. مابقی آثار آن‌چنان در معرض خطر نیستند. تهران باران اسیدی دارد. در طی این چهل سال، اگر خوب از مجسمه‌ها مراقبت می‌شد، آن‌ها آسیب چندانی نمی‌دیدند. ما با بنیاد جاکومتی مکاتبه و مذاکره کرده‌ایم و بدین ترتیب، با نظر آن‌ها مجسمه‌ها را با آب شست‌وشو دادیم و اسیدها و املاحی که روی مجسمه‌ها بود پاک شد. با این حال، بعضی از مجسمه‌ها نیاز به مرمت دارند. شکستگی‌های این مجسمه‌ها باید ترمیم شود.

وی افزود: ما در حال تهیه بودجه این کار هستیم. دولت به ما قول مساعد داده که امسال بودجه مرمت این آثار آماده شود تا تیم مرمت آثار هم از خارج کشور به تهران عزیمت کنند. فعلاً هر دوی مجسمه‌های جاکومتی به داخل موزه منتقل خواهد شد و فضایی با نظر بنیاد جاکومتی، برای مجسمه‌ها در نظر گرفته خواهد شد. حتماً باید این نقل و انتقالات توسط خود بنیاد صورت بگیرد، چراکه مجسمه‌ها شکننده است و بیش از صد میلیون یورو ارزش آن‌هاست. بعضی‌ها پیشنهاد دادند که مجسمه‌ها را دست نزنیم و تنها دورش را کاوری شیشه‌ای نصب کنیم که این نظر به دلیل عدم جذابیت رد شد. بنیاد جاکومتی نیز پیشنهاد ما را پذیرفته و در حال حاضر مشغول مذاکره درباره مسائل مالی آن هستیم. هنوز مبلغ مشخصی را به ما اعلام نکرده‌اند.

مرمت «حوض روغنی» هزینه‌ای برای موزه نداشت / «هاروگوچی» دستمزدی نگرفت

زارع در بخش دیگری از این گفتگو اطمینان داد که تعمیر و مرمت «حوض روغنی» توسط هاروگوچی هزینه‌ای برای موزه نداشته است.

وی افزود: فقط هزینه‌های روغن‌، اقامت و بلیت پرواز هنرمند بر عهده‌ی موزه بود. هاروگوچی نیز هیچ دستمزدی از ما مطالبه نکرد.

انجمن‌ها هر سندی بخواهند ارائه می‌دهیم

به گفته سرپرست موزه هنرهای معاصر؛ روز سه‌شنبه (۹ آبان‌ماه) نشستی با حضور انجمن‌های هنری و تجسمی در خصوص هم‌اندیشی به منظور توسعه هنرهای تجسمی در موزه‌ی هنرهای معاصر برگزار می‌شود.

زارع گفت: این نشست، با حضور رؤسای انجمن‌ها و هیئت‌مدیره‌ی انجمن نقاشان اتفاق می‌افتد. در این نشست، بحث ما توسعه هنرهای تجسمی و راهکارهای مربوط به آن به اضافه‌ی نقش انجمن‌ها در گسترش فضای فرهنگی و هنری کشور است. قطعاً در خصوص مسائل داخلی موزه نیز بحث‌هایی صورت می‌گیرد. هم‌چنین بسیاری از مباحثی که در خصوص خرید آثار برای موزه وجود دارد را نیز به سمع‌ونظر انجمن‌ها خواهیم رساند. سندهایی که از آثار گنجینه در اختیار داریم را همه به رؤیت انجمن‌ها می رسانیم.

ارسال آثار گنجینه، باید دوباره کلید بخورد / به تمام بندهای بیانیه انجمن هنرمندان نقاش عمل خواهد شد

وی درباره ارسال آثار گنجینه به خارج از کشور نیز گفت: ارسال آثار گنجینه به خارج از کشور باید صورت بگیرد. موزه‌های دنیا، باید با هم در تعامل باشند. در نشستی که سه‌شنبه با حضور انجمن‌های هنری برگزار می‌شود؛ آن‌ها هر سندی که از ما بخواهند ارائه خواهیم داد. برگ خرید تمام آثار گنجینه موجود است و همه به نام موزه هنرهای معاصر است، نه به نام هیچ شخص حقیقی. ارسال آثار، باید دوباره کلید بخورد. ما به تمام بندهایی که انجمن نقاشان در بیانیه اش ذکر کرده بود عمل خواهیم کرد. این اتفاق به زودی خواهد افتاد. دِل‌نگرانی‌های ما بیش از دل نگرانی‌های جامعه است. چرا که در صورت کوچکترین اتفاقی، اولین نفر، رئیس موزه است که باید پاسخ‌گو باشد.

اسپانسر خارجی، تمام هزینه‌ی ۷۰۰ هزار یوروییِ نمایشگاه «تونی کرگ» را پرداخت کرد

زارع گفت: برای برپایی نمایشگاه تونی کرگ، اسپانسر خارجی همه‌ی هزینه‌ها را که شامل ۷۰۰ هزار یورو می‌شد، پرداخت کرد. این اسپانسر، گالری «برک‌نر» به مدیریت برک‌نر و افشین درم‌بخش است. خود هنرمند، هیچ مبلغی از ما نگرفت و حتی خیلی هم به ما کمک کرد. اثری هم که توسط تونی کرگ به موزه اهدا شد بیش از یک و نیم میلیون یورو ارزش دارد که باز هم هزینه‌ای از سوی موزه برای آن پرداخت نشد. در چند سال گذشته، توجه هنرمندان به موزه هنرهای معاصر بیشتر شده است. در روز افتتاحیه نمایشگاهِ تونی کرگ بیش از ۱۰۰۰ نفر از موزه بازدید کرد. قرار است یک اثر دیگر از تونی کرگ به موزه اهدا شود و بدین ترتیب این عدد به ۳۴۷۹ اثر خواهد رسید. این اثر تونی کرگ از سنگ مرمر، و در ایران با نظارت خود هنرمند ساخته می‌شود. تقریباً تا یک ماه آینده از این اثر و کتاب آثار نمایشگاه تونی کرگ رونمایی خواهد شد.

نمایشگاه علی‌اکبر صادقی در راه است / موزه‌ی هنرهای معاصر، باید جُورِ نبودِ آرت‌گالری‌ها را بکشد

به گفته سرپرست موزه هنرهای معاصر؛ نمایشگاهی از آثار علی اکبر صادقی نیز در برنامه موزه قرار دارد. وی گفت: این نمایشگاه یکی از نمایشگاه‌های خیلی خوب و جامع موزه هنرهای معاصر خواهد بود. به دلیل اینکه متأسفانه در تهران آرت‌گالری وجود ندارد، موزه مجبور است جور این کمبود را بکشد. اگر ما آرت‌گالری داشتیم، نمایشگاه‌ هنرمندان پیشکسوتی چون آقای تناولی، علی‌اکبر صادقی و ... طبیعتاً درآنجا اتفاق می‌افتاد. موزه هنرهای معاصر قطعاً سالی یک بار از آثار گنجینه‌اش به فراخور تِمی که وجود دارد نمایشگاه خواهد گذاشت. ما در تابستان سال آینده، مجدداً نمایشگاهی از آثار گنجینه خواهیم داشت.

کتاب عکس و آثار سقاخانه‌ایِ گنجینه در دست انتشار

وی افزود: عمده کتاب‌های موزه چاپ شده است. فعلاً کتاب عکس‌های گنجینه‌ و کتاب سقاخانه در دست انتشار است. هنوز کارهای پژوهشی‌ این دو کتاب، در حال انجام شدن است. کتاب عکس، قبلاً کارهایش انجام شده و کارشناسان، مشغول بازبینی مجدد آن هستند. آماده‌سازی این کتاب، تقریباً ۵ سال پیش به سرپرستی افشین شاهرودی با حضور انجمن عکاسان کلید خورد اما هنوز چاپ نشده است. درخصوص کتاب آثار سقاخانه‌ای هم، ما تمایل داریم که اگر مجموعه‌دارانی آثاری از این مکتب در اختیار دارند، به ما اعلام کنند تا آن آثار هم در این کتاب منتشر شود.

  • 12
  • 1
۵۰%
همه چیز درباره
نظر شما چیست؟
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی:۰
غیر قابل انتشار: ۰
جدیدترین
قدیمی ترین
مشاهده کامنت های بیشتر
بزرگمهر بختگان زندگینامه بزرگمهر بختگان حکیم بزرگ ساسانی

تاریخ تولد: ۱۸ دی ماه د ۵۱۱ سال پیش از میلاد

محل تولد: خروسان

لقب: بزرگمهر

حرفه: حکیم و وزیر

دوران زندگی: دوران ساسانیان، پادشاهی خسرو انوشیروان

ادامه
صبا آذرپیک بیوگرافی صبا آذرپیک روزنامه نگار سیاسی و ماجرای دستگیری وی

تاریخ تولد: ۱۳۶۰

ملیت: ایرانی

نام مستعار: صبا آذرپیک

حرفه: روزنامه نگار و خبرنگار گروه سیاسی روزنامه اعتماد

آغاز فعالیت: سال ۱۳۸۰ تاکنون

ادامه
یاشار سلطانی بیوگرافی روزنامه نگار سیاسی؛ یاشار سلطانی و حواشی وی

ملیت: ایرانی

حرفه: روزنامه نگار فرهنگی - سیاسی، مدیر مسئول وبگاه معماری نیوز

شغل های دولتی: کاندید انتخابات شورای شهر تهران سال ۱۳۹۶

حزب سیاسی: اصلاح طلب

یاشار سلطانیبیوگرافی یاشار سلطانی

ادامه
زندگینامه امام زاده صالح زندگینامه امامزاده صالح تهران و محل دفن ایشان

نام پدر: اما موسی کاظم (ع)

محل دفن: تهران، شهرستان شمیرانات، شهر تجریش

تاریخ تاسیس بارگاه: قرن پنجم هجری قمری

روز بزرگداشت: ۵ ذیقعده

زندگینامه امامزاده صالح

باورها و اعتقادات مذهبی، نقشی پررنگ در شکل گیری فرهنگ و هویت ایرانیان داشته است. احترام به سادات و نوادگان پیامبر اکرم (ص) از جمله این باورهاست. از این رو، در طول تاریخ ایران، امامزادگان همواره به عنوان واسطه های فیض الهی و امامان معصوم (ع) مورد توجه مردم قرار داشته اند. آرامگاه این بزرگواران، به اماکن زیارتی تبدیل شده و مردم برای طلب حاجت، شفا و دفع بلا به آنها توسل می جویند.

ادامه
شاه نعمت الله ولی زندگینامه شاه نعمت الله ولی؛ عارف نامدار و شاعر پرآوازه

تاریخ تولد: ۷۳۰ تا ۷۳۱ هجری قمری

محل تولد: کوهبنان یا حلب سوریه

حرفه: شاعر و عارف ایرانی

دیگر نام ها: شاه نعمت‌الله، شاه نعمت‌الله ولی، رئیس‌السلسله

آثار: رساله‌های شاه نعمت‌الله ولی، شرح لمعات

درگذشت: ۸۳۲ تا ۸۳۴ هجری قمری

ادامه
آپولو سایوز ماموریت آپولو سایوز؛ دست دادن در فضا

ایده همکاری فضایی میان آمریکا و شوروی، در بحبوحه رقابت های فضایی دهه ۱۹۶۰ مطرح شد. در آن دوران، هر دو ابرقدرت در تلاش بودند تا به دستاوردهای فضایی بیشتری دست یابند. آمریکا با برنامه فضایی آپولو، به دنبال فرود انسان بر کره ماه بود و شوروی نیز برنامه فضایی سایوز را برای ارسال فضانورد به مدار زمین دنبال می کرد. با وجود رقابت های موجود، هر دو کشور به این نتیجه رسیدند که برقراری همکاری در برخی از زمینه های فضایی می تواند برایشان مفید باشد. ایمنی فضانوردان، یکی از دغدغه های اصلی به شمار می رفت. در صورت بروز مشکل برای فضاپیمای یکی از کشورها در فضا، امکان نجات فضانوردان توسط کشور دیگر وجود نداشت.

مذاکرات برای انجام ماموریت مشترک آپولو سایوز، از سال ۱۹۷۰ آغاز شد. این مذاکرات با پیچیدگی های سیاسی و فنی همراه بود. مهندسان هر دو کشور می بایست بر روی سیستم های اتصال فضاپیماها و فرآیندهای اضطراری به توافق می رسیدند. موفقیت ماموریت آپولو سایوز، نیازمند هماهنگی و همکاری نزدیک میان تیم های مهندسی و فضانوردان آمریکا و شوروی بود. فضانوردان هر دو کشور می بایست زبان یکدیگر را فرا می گرفتند و با سیستم های فضاپیمای طرف مقابل آشنا می شدند.

فضاپیماهای آپولو و سایوز

ماموریت آپولو سایوز، از دو فضاپیمای کاملا متفاوت تشکیل شده بود:

ادامه
نیلوفر اردلان بیوگرافی نیلوفر اردلان؛ سرمربی فوتسال و فوتبال بانوان ایران

چکیده بیوگرافی نیلوفر اردلان

نام کامل: نیلوفر اردلان

تاریخ تولد: ۸ خرداد ۱۳۶۴

محل تولد: تهران 

حرفه: بازیکن سابق فوتبال و فوتسال، سرمربی تیم ملی فوتبال و فوتسال بانوان

سال های فعالیت: ۱۳۸۵ تاکنون

قد: ۱ متر و ۷۲ سانتی متر

ادامه
حمیدرضا آذرنگ بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ؛ بازیگر سینما و تلویزیون ایران

چکیده بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ

نام کامل: حمیدرضا آذرنگ

تاریخ تولد: تهران

محل تولد: ۲ خرداد ۱۳۵۱ 

حرفه: بازیگر، نویسنده، کارگردان و صداپیشه

تحصیلات: روان‌شناسی بالینی از دانشگاه آزاد رودهن 

ادامه
محمدعلی جمال زاده بیوگرافی محمدعلی جمال زاده؛ پدر داستان های کوتاه فارسی

تاریخ تولد: ۲۳ دی ۱۲۷۰

محل تولد: اصفهان، ایران

حرفه: نویسنده و مترجم

سال های فعالیت: ۱۳۰۰ تا ۱۳۴۴

درگذشت: ۲۴ دی ۱۳۷۶

آرامگاه: قبرستان پتی ساکونه ژنو

ادامه
دیالوگ های ماندگار درباره خدا

دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا پنجره ای به دنیای درون انسان می گشایند و راز و نیاز او با خالق هستی را به تصویر می کشند. در این مقاله از سرپوش به بررسی این دیالوگ ها در ادیان مختلف، ادبیات فارسی و سینمای جهان می پردازیم و نمونه هایی از دیالوگ های ماندگار درباره خدا را ارائه می دهیم. دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا همیشه در تاریکی سینما طنین انداز شده اند و ردی عمیق بر جان تماشاگران بر جای گذاشته اند. این دیالوگ ها می توانند دریچه ای به سوی دنیای معنویت و ایمان بگشایند و پرسش های بنیادین بشری درباره هستی و آفریننده آن را به چالش بکشند. دیالوگ های ماندگار و زیبا درباره خدا نمونه دیالوگ درباره خدا به دلیل قدرت شگفت انگیز سینما در به تصویر کشیدن احساسات و مفاهیم عمیق انسانی، از تاثیرگذاری بالایی برخوردار هستند. نمونه هایی از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا در اینجا به چند نمونه از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا اشاره می کنیم: فیلم رستگاری در شاوشنک (۱۹۹۴): رد: "امید چیز خوبیه، شاید بهترین چیز. و یه چیز مطمئنه، هیچ چیز قوی تر از امید نیست." این دیالوگ به ایمان به خدا و قدرت امید در شرایط سخت زندگی اشاره دارد. فیلم فهرست شیندلر (۱۹۹۳): اسکار شیندلر: "من فقط می خواستم زندگی یک نفر را نجات دهم." این دیالوگ به ارزش ذاتی انسان و اهمیت نجات جان انسان ها از دیدگاه خداوند اشاره دارد. فیلم سکوت بره ها (۱۹۹۱): دکتر هانیبال لکتر: "خداوند در جزئیات است." این دیالوگ به ظرافت و زیبایی خلقت خداوند در دنیای پیرامون ما اشاره دارد. پارادیزو (۱۹۸۸): آلفردو: خسته شدی پدر؟ پدر روحانی: آره. موقع رفتن سرازیریه خدا کمک می کنه اما موقع برگشتن خدا فقط نگاه می کنه. الماس خونین (۲۰۰۶): بعضی وقتا این سوال برام پیش میاد که خدا مارو به خاطر بلاهایی که سر همدیگه میاریم می بخشه؟ ولی بعد به دور و برم نگاه می کنم و به ذهنم می رسه که خدا خیلی وقته اینجارو ترک کرده. نجات سربازان رایان: فرمانده: برید جلو خدا با ماست ... سرباز: اگه خدا با ماست پس کی با اوناست که مارو دارن تیکه و پاره می کنن؟ بوی خوش یک زن (۱۹۹۲): زنها ... تا حالا به زن ها فکر کردی؟ کی خلقشون کرده؟ خدا باید یه نابغه بوده باشه ... زیر نور ماه: خدا خیلی بزرگتر از اونه که بشه با گناه کردن ازش دور شد ... ستایش: حشمت فردوس: پیش خدا هم که باشی، وقتی مادرت زنگ می زنه باید جوابشو بدی. مارمولک: شاید درهای زندان به روی شما بسته باشد، اما درهای رحمت خدا همیشه روی شما باز است و اینقدر به فکر راه دروها نباشید. خدا که فقط متعلق به آدم های خوب نیست. خدا خدای آدم خلافکار هم هست. فقط خود خداست که بین بندگانش فرقی نمی گذارد. او اند لطافت، اند بخشش، بیخیال شدن، اند چشم پوشی و رفاقت است. دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم مارمولک رامبو (۱۹۸۸): موسی گانی: خدا آدمای دیوونه رو دوس داره! رمبو: چرا؟ موسی گانی: چون از اونا زیاد آفریده. سوپر نچرال: واقعا به خدا ایمان داری؟ چون اون میتونه آرامش بخش باشه. دین: ایمان دارم یه خدایی هست ولی مطمئن نیستم که اون هنوز به ما ایمان داره یا نه. کشوری برای پیرمردها نیست: تو زندگیم همیشه منتظر بودم که خدا، از یه جایی وارد زندگیم بشه ولی اون هیچوقت نیومد، البته اگر منم جای اون بودم خودمو قاطی همچین چیزی نمی کردم! دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم کشوری برای پیرمردها نیست سخن پایانی درباره دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا در هر قالبی که باشند، چه در متون کهن مذهبی، چه در اشعار و سروده ها و چه در فیلم های سینمایی، همواره گنجینه ای ارزشمند از حکمت و معرفت را به مخاطبان خود ارائه می دهند. این دیالوگ ها به ما یادآور می شوند که در جستجوی معنای زندگی و یافتن پاسخ سوالات خود، تنها نیستیم و همواره می توانیم با خالق هستی راز و نیاز کرده و از او یاری و راهنمایی بطلبیم. دیالوگ های ماندگار سینمای جهان درباره خدا گردآوری: بخش هنر و سینمای سرپوش

ویژه سرپوش