چهارشنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۳
۲۲:۱۴ - ۲۶ بهمن ۱۴۰۰ کد خبر: ۱۴۰۰۱۱۲۵۶۲
فستیوال ها و جشنواره های هنری

«تئاتر فجر ۴۰» به پایان رسید/ اهوازی‌ها جوایز را درو کردند

چهلمین جشنواره تئاتر فجر,آئین اختتامیه چهلمین جشنواره تئاتر فجر
آئین اختتامیه چهلمین جشنواره تئاتر فجر در تالار وحدت برگزار و طی آن برگزیدگان بخش‌های مختلف معرفی شدند

به گزارش مهر، مراسم اختتامیه چهلمین جشنواره تئاتر فجر امروز سه شنبه ۲۶ بهمن ماه با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مدیران تئاتری و حسین مسافر آستانه دبیر جشنواره با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تالار وحدت برگزار شد.

هوشنگ توکلی، قطب الدین صادقی، ایرج راد، اسماعیل خلج و … از جمله هنرمندان حاضر در مراسم بودند.

مراسم بدون تاخیر با پخش سرود جمهوری اسلامی ایران و تلاوتی از آیات قرآن مجید آغاز شد.

بعد از پخش تصاویری از برگزاری این دوره از جشنواره پیام حسین مسافر آستانه دبیر جشنواره و محمود سالاری معاون هنری وزارت ارشاد اسلامی به صورت ویدئویی پخش شد.

در ادامه حمید ترابیان که اجرای مراسم را برعهده داشت، یاد زنده یاد علی سلیمانی را زنده کرد و از قادر آشنا مدیرکل هنرهای نمایشی درخواست کرد که برای ایراد سخنانش روی صحنه بیاید.

آشنا در سخنانی با تبریک میلاد حضرت علی (ع) و روز مرد یاد شهدا را گرامی داشت و عنوان کرد: جا دارد از هنرمندانی که در شرایط سخت چراغ تئاتر را روشن نگاه داشتند و در جشنواره شرکت کردند تشکر کنم. امسال به همت وزیر ارشاد برای اولین با همه گروه‌های نمایشی تسویه حساب کردیم. همچنین امسال یک همگرایی بسیار زیبایی رخ داده و جا دارد از وزارت امور خارجه و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و همچنین سفیر تاجیکستان در ایران تشکر کنم.

وی ادامه داد: همراهی این ۲ نهاد باعث شد که ما به درستی بتوانیم میزبان گروه‌های خارجی باشیم و سفرای هر کشور به محض ورود گروه‌ها شخصاً میزبانشان بودند. از وزارت بهداشت نیز تشکر ویژه ای دارم که همه تمهیدات بهداشتی را در اختیار ما قرار دادند. همچنین از استان یزد، بنیاد رودکی و همه نهادها و همکارانی که برای به ثمر نشستن این دوره بسیار تلاش کردند، سپاسگزارم.

در ادامه با حضور قادر آشنا، محمود سالاری و حسین مسافر آستانه از نصرت اله ظفری مدیر کل پشتیبانی و رفاهی وزارت بهداشت و محمد هاشمی مدیر کل روابط عمومی وزارت بهداشت و مهدی افضلی مدیرعامل بنیاد رودکی قدردانی شد.

یادی از هنرمندان درگذشته و فقید تئاتر همچون محمدرضا الوند، علی سلیمانی، عزت الله مهرآوران، سعید تشکری و … بخش بعدی مراسم بود.

پس از آن، کلیپی از سخنان مقام معظم رهبری درباره جایگاه و ویژگی‌های شخصیتی سردار سلیمانی پخش شد.

در ادامه اهدای جوایز بخش سرباز وطن با حضور وزیر ارشاد برگزار و جایزه ویژه سردار وطن به نمایش «روزگار سرد» به کارگردانی سمیرا سلطانی از سقز اهدا شد.

در بخش بعدی مراسم محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به ایراد سخنرانی پرداخت.

بعد از سخنان وزیر کلیپی از سال‌های گذشته پخش شد که در آن رضا رویگری ترانه «ایران ایران» را بازخوانی می‌کرد. در ادامه و همزمان با پخش ترانه، رضا رویگری روی سن تالار وحدت آمد که با تشویق زیاد حاضران همراه شد و همه ایستاده برای رضا رویگری دست زدند.

پس از آن با حضور محمود سالاری، ایرج راد، هوشنگ توکلی و وزیر ارشاد از این هنرمند تجلیل شد.

رضا رویگری نیز با تبریک روز مرد و ولادت حضرت علی (ع) ابراز امیدواری کرد جشنواره تئاتر فجر ادامه داشته باشد.

رویگری ادامه داد: بالاخره بعد از ۶۰ سال روی صحنه به ما چیزی دادند اما دیر دادند. از بچه‌های تئاتر که لوطی تر از بچه‌های سینما هستند، تشکر می‌کنم. من تا به حال یک ده آفرین هم نگرفتم و این اولین جایزه من است آن هم از تئاتر که خانه همه ماست و به آن عشق می‌ورزیم.

در بخش بعدی مراسم بنیاد شهید و امور ایثارگران از میان آثار نمایشی بخش‌های مختلف جشنواره از نمایش «سگک» به کارگردانی رضا بهرامی به دلیل پرداخت لطیف و زیبایی شناسانه به زندگی شهید شاهرخ ضرغام و نمایش «مصریه» به کارگردانی اکبر آیین به دلیل ارایه تصویر صحیح از فرهنگ ایثار با لوح تقدیر و جایزه نقدی قدردانی کرد. بهرامی در سخنانی از بودجه اندک تئاتر و اینکه وزیر ارشاد به سرعت مراسم را ترک کرده و منتظر مراسم اصلی نمانده است و صحبت‌های هنرمندان نمانده است، انتقاد کرد.

همچنین در این بخش از هنرمند جانباز فردوس حاجیان و فرزند سید جواد حسینی نیز تجلیل شد.

همچنین جشنواره «خندستان» اصفهان نیز از وحید نفر برای کارگردانی نمایش «تصویر مصور مظفری» تجلیل کرد.

معاونت اجتماعی شهرداری تهران از نمایش «بعضی ها را باید دورادور دوست داشت» به کارگردانی علی بابایی تجلیل کرد و با عقد قرارداد به مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال با کهبد تاراج برای نگارش نمایشنامه ای درباره معضلات اجتماعی و لیلی عاج برای نگارش یک نمایشنامه با محوریت مادر و نقش آن در تحکیم خانواده و اجتماع این ۲ نویسنده را مورد حمایت قرار داد. 

بعد از اهدای جوایز برگزیدگان بخش رادیو تئاتر و دیگرگونه های اجرا پرواز همای با همراهی گروهش به اجرای چند قطعه موسیقی پرداختند.

طی این مراسم برگزیدگان بخش‌های مختلف به شرح ذیل معرفی شدند.

بخش مسابقه رادیوتئاتر

افکتور (فولی آرت):

- احمد حسین مقدم برای افکت نمایش ساندی از خراسان جنوبی

- مسعود نصیریان برای افکت نمایش زخم رباب از اصفهان

- نرگس موسی‌پور برای افکت نمایش‌های کمدی کافه از تهران و ضیافت مرغان مهاجر از تهران (برگزیده)

صدابردار:

- رضا حیدری برای صدابرداری نمایش مافگه از چهارمحال و بختیاری

- علی جان‌نثاری برای صدابرداری نمایش زخمه‌ی رباب از اصفهان

- مجید آیینه برای صدابرداری نمایش کمدی کافه از تهران (برگزیده)

بازیگر زن:

- الهه علیزاده برای بازی در نمایش مافگه از چهارمحال و بختیاری (برگزیده)

- شیرین سپهراد برای بازی در نمایش ضیافت مرغان مهاجر از تهران

- مریم مشهور برای بازی در نمایش کمدی کافه از تهران (دیپلم افتخار)

بازیگری مرد:

- بهرام سروری‌نژاد برای بازی در نمایش کمدی کافه از تهران (برگزیده)

- معین وصال برای بازی در نمایش زخمه‌ی رباب از اصفهان

- هادی رحیمی برای بازی در نمایش ساندی از خراسان جنوبی

کارگردانی:

- بهرام سروری‌نژاد و پیمان قریب‌پناه برای کارگردانی نمایش کمدی کافه از تهران

- زهرا اسماعیلی برای کارگردانی نمایش مافگه از چهارمحال و بختیاری (برگزیده)

- محمدعلی یاری برای کارگردانی نمایش زخمه‌ی رباب از اصفهان

نمایشنامه‌نویس:

- پیمان قریب‌پناه برای نگارش نمایش کمدی کافه از تهران

- زهرا اسماعیلی برای نگارش نمایش مافگه از چهارمحال و بختیاری (برگزیده)

- وفا مصطفی‌پور برای نگارش نمایش حدیث بی‌قراری لیلا از مازندران

اثر برگزیده:

- مافگه از چهارمحال و بختیاری به کارگردانی زهرا اسماعیلی

بخش خیابانی و دیگرگونه‌های نمایشی

بخش طراحی لباس:

آژین عبدالله‌زاده برای طراحی لباس نمایش باجه تلفن

مهدی مزدارانی برای طراحی لباس نمایش آخرین اولی

هادی کیانی برای طراحی لباس نمایش روده‌درازی‌های یک مرده بی‌صاحب (برگزیده)

بخش طراحی فضا:

افشین خدری و فراز کاظمی برای نمایش باجه تلفن

محمدرضا پورعلی و میلاد حسن‌زاده برای نمایش ارزش نداره (تقدیر)

هادی کیانی برای نمایش روده‌درازی‌های یک مرده بی‌صاحب (برگزیده)

بخش موسیقی:

آریان خسروی برای نمایش باجه تلفن (برگزیده)

امیرحسین انصافی، امیرمحمد انصافی، محمدحسین رحیمی و نیما مهدوی برای نمایش آخرین اولی (تقدیر)

علی خاتمی برای نمایش ۲۵ متر آرزو

چهلمین جشنواره تئاتر فجر,آئین اختتامیه چهلمین جشنواره تئاتر فجر

بازیگری زن:

آرزو جعفری برای بازی در نمایش قصه کفش‌ها (تقدیر)

دلآرام ترکی برای بازی در نمایش p.o.v (تقدیر)

ساغر کیخا برای بازی در نمایش آشوبگران

مارال ایزدبخش برای بازی در نمایش ۲۵ متر آرزو (تقدیر)

بازیگری مرد:

امیرحسین انصافی و امید حمیدی برای بازی در نمایش آخرین اولی (تقدیر)

مصطفی کولیوندی برای بازی در نمایش پینوکیو

هادی کیانی برای بازی در نمایش روده‌درازی‌های یک مرده بی‌صاحب (برگزیده)

کارگردانی:

افشین خدری برای کارگردانی نمایش باجه تلفن (تقدیر)

سعید بادینی برای کارگردانی نمایش آشوبگران

سمیه مهری برای کارگردانی نمایش آخرین اولی

هادی کیانی برای کارگردانی نمایش روده‌درازی‌های یک مرده بی‌صاحب (برگزیده)

طراحی ایده:

احمد صمیمی برای نمایش p.o.v

افشین خدری برای نمایش باجه تلفن (تقدیر)

سمیه مهری برای نمایش آخرین اولی (تقدیر)

هادی کیانی برای نمایش روده‌درازی‌های یک مرده بی‌صاحب (برگزیده)

در بخش دیگرگونه‌های اجرایی سه اجرا قدردانی شدند:

اجرای هفت تا نه و نیم به کارگردانی مریم خلیلی

اجرای رها به کارگردانی مهیار جوادی‌ها

اجرای دگردیسی شاعرانه یک گیشا به کارگردانی عیسا صادقی

بخش مسابقه صحنه‌ای

طراحی گریم

فرزاد رادفر و آژمان بیژنی‌نسب برای طراحی گریم نمایش «هملر بیژنی» از فسا (تقدیر)

فائزه سلطانی برای طراحی گریم نمایش «ژپتو» از تهران

محمد مسیبی برای نمایش برای طراحی گریم «احتمالات» از تهران (برگزیده)

طراحی حرکت

مهرداد آبجار برای طراحی حرکت نمایش «بانوی محبوب من» از تهران (تقدیر)

آژمان بیژنی‌نسب برای طراحی حرکت نمایش «هملر بیژنی» از فسا

مجتبی رستمی‌فر برای طراحی حرکت نمایش «مرثیه‌ای بر قتل ژولیوس سزار» از اهواز (برگزیده)

محمد نیازی برای طراحی حرکت نمایش «سوئینی تاد» از مشهد

طراحی نور

رضا خضرایی برای طراحی نور نمایش «بابا آدم» از تهران

محمود کریمی برای طراحی نور نمایش «سوئینی تاد» از مشهد (تقدیر)

ایمان نخلستانی برای طراحی نور نمایش «مرثیه‌ای بر قتل ژولیوس سزار» از اهواز (برگزیده)

طراحی لباس

آژمان بیژنی‌نسب و نجمه زارعی جلیانی برای طراحی لباس نمایش «هملر بیژنی» از فسا (برگزیده)

سارا حسین‌پور برای طراحی لباس نمایش «مرثیه‌ای بر قتل ژولیوس سزار» از اهواز (تقدیر)

محبوبه سلطانی برای طراحی لباس نمایش «سوئینی تاد» از مشهد

-محمد مهری برای طراحی لباس نمایش «ژپتو» از تهران

موسیقی

ویلیام نیری برای موسیقی نمایش «بانوی محبوب من» از تهران (برگزیده)

آرمین سپیدار برای موسیقی نمایش «سوئینی تاد» از مشهد (تقدیر)

آژمان بیژنی‌نسب و علیرضا مهدوی برای موسیقی نمایش «هملر بیژنی» از فسا

طراحی صحنه

مجتبی رستمی‌فر برای طراحی صحنه نمایش «مرثیه‌ای بر قتل ژولیوس سزار» از اهواز (برگزیده)

سیدمهدی موسوی‌تبار و علی شمس برای طراحی صحنه نمایش «احتمالات» از تهران (تقدیر)

سینا ییلاق‌بیگی برای طراحی صحنه نمایش «بابا آدم» از تهران

بازیگری زن

گیلدا حمیدی برای بازی در نمایش «غلامرضا لبخندی» از تهران

شاهده خدادادی برای بازی در نمایش «مرثیه‌ای بر قتل ژولیوس سزار» از اهواز

نسرین درخشان‌زاده برای بازی در نمایش «احتمالات» از تهران (تقدیر)

الهام شعبانی برای بازی در نمایش «بابا آدم» از تهران (تقدیر)

آزاده صمدی برای بازی در نمایش «آلنده نازنین» از تهران

نورا هاشمی برای بازی در نمایش «بانوی محبوب من» از تهران (برگزیده)

بازیگری مرد

رضا بهرامی برای بازی در نمایش «تختی در اتاق ۲۳ هتل آتلانتیک» از تهران

دانیال خیرخواه برای بازی در نمایش «احتمالات» از تهران

مجید رحمتی برای بازی در نمایش‌های «تختی در اتاق ۲۳ هتل آتلانتیک» و «تصویر مصور مظفری» از تهران

تینو صالحی برای بازی در نمایش «سگک» از تهران (برگزیده)

رضا عمرانی برای بازی در نمایش «بانوی محبوب من» از تهران

حمیدرضا محمدی برای بازی در نمایش «بابا آدم» از تهران

پیام نوروزی برای بازی در نمایش «زندگی سگ مرده» از قزوین (تقدیر)

نمایشنامه‌نویسی

محمود احدی‌نیا برای نگارش نمایشنامه «خاک سفید» از تهران

کهبد تاراج برای نگارش نمایشنامه «سگک» از تهران (تقدیر)

باقر سروش برای نگارش نمایشنامه «سالخوردگی» از بیجار (برگزیده)

تینو صالحی برای نگارش نمایشنامه «تختی در اتاق ۲۳ هتل آتلانتیک» از تهران

لیلی عاج برای نگارش نمایشنامه «قند خون» از یزد

کارگردانی

گلاب آدینه برای کارگردانی نمایش «بانوی محبوب من» از تهران

رضا بهرامی برای کارگردانی نمایش «سگک» از تهران

مجتبی رستمی‌فر برای کارگردانی نمایش «مرثیه‌ای بر قتل ژولیوس سزار» از اهواز (برگزیده)

علی شمس برای کارگردانی نمایش «احتمالات» از تهران (تقدیر)

محمد نیازی برای کارگردانی نمایش «سوئینی تاد» از مشهد

  • 18
  • 2
۵۰%
همه چیز درباره
نظر شما چیست؟
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی:۰
غیر قابل انتشار: ۰
جدیدترین
قدیمی ترین
مشاهده کامنت های بیشتر
بزرگمهر بختگان زندگینامه بزرگمهر بختگان حکیم بزرگ ساسانی

تاریخ تولد: ۱۸ دی ماه د ۵۱۱ سال پیش از میلاد

محل تولد: خروسان

لقب: بزرگمهر

حرفه: حکیم و وزیر

دوران زندگی: دوران ساسانیان، پادشاهی خسرو انوشیروان

ادامه
صبا آذرپیک بیوگرافی صبا آذرپیک روزنامه نگار سیاسی و ماجرای دستگیری وی

تاریخ تولد: ۱۳۶۰

ملیت: ایرانی

نام مستعار: صبا آذرپیک

حرفه: روزنامه نگار و خبرنگار گروه سیاسی روزنامه اعتماد

آغاز فعالیت: سال ۱۳۸۰ تاکنون

ادامه
یاشار سلطانی بیوگرافی روزنامه نگار سیاسی؛ یاشار سلطانی و حواشی وی

ملیت: ایرانی

حرفه: روزنامه نگار فرهنگی - سیاسی، مدیر مسئول وبگاه معماری نیوز

شغل های دولتی: کاندید انتخابات شورای شهر تهران سال ۱۳۹۶

حزب سیاسی: اصلاح طلب

یاشار سلطانیبیوگرافی یاشار سلطانی

ادامه
زندگینامه امام زاده صالح زندگینامه امامزاده صالح تهران و محل دفن ایشان

نام پدر: اما موسی کاظم (ع)

محل دفن: تهران، شهرستان شمیرانات، شهر تجریش

تاریخ تاسیس بارگاه: قرن پنجم هجری قمری

روز بزرگداشت: ۵ ذیقعده

زندگینامه امامزاده صالح

باورها و اعتقادات مذهبی، نقشی پررنگ در شکل گیری فرهنگ و هویت ایرانیان داشته است. احترام به سادات و نوادگان پیامبر اکرم (ص) از جمله این باورهاست. از این رو، در طول تاریخ ایران، امامزادگان همواره به عنوان واسطه های فیض الهی و امامان معصوم (ع) مورد توجه مردم قرار داشته اند. آرامگاه این بزرگواران، به اماکن زیارتی تبدیل شده و مردم برای طلب حاجت، شفا و دفع بلا به آنها توسل می جویند.

ادامه
شاه نعمت الله ولی زندگینامه شاه نعمت الله ولی؛ عارف نامدار و شاعر پرآوازه

تاریخ تولد: ۷۳۰ تا ۷۳۱ هجری قمری

محل تولد: کوهبنان یا حلب سوریه

حرفه: شاعر و عارف ایرانی

دیگر نام ها: شاه نعمت‌الله، شاه نعمت‌الله ولی، رئیس‌السلسله

آثار: رساله‌های شاه نعمت‌الله ولی، شرح لمعات

درگذشت: ۸۳۲ تا ۸۳۴ هجری قمری

ادامه
آپولو سایوز ماموریت آپولو سایوز؛ دست دادن در فضا

ایده همکاری فضایی میان آمریکا و شوروی، در بحبوحه رقابت های فضایی دهه ۱۹۶۰ مطرح شد. در آن دوران، هر دو ابرقدرت در تلاش بودند تا به دستاوردهای فضایی بیشتری دست یابند. آمریکا با برنامه فضایی آپولو، به دنبال فرود انسان بر کره ماه بود و شوروی نیز برنامه فضایی سایوز را برای ارسال فضانورد به مدار زمین دنبال می کرد. با وجود رقابت های موجود، هر دو کشور به این نتیجه رسیدند که برقراری همکاری در برخی از زمینه های فضایی می تواند برایشان مفید باشد. ایمنی فضانوردان، یکی از دغدغه های اصلی به شمار می رفت. در صورت بروز مشکل برای فضاپیمای یکی از کشورها در فضا، امکان نجات فضانوردان توسط کشور دیگر وجود نداشت.

مذاکرات برای انجام ماموریت مشترک آپولو سایوز، از سال ۱۹۷۰ آغاز شد. این مذاکرات با پیچیدگی های سیاسی و فنی همراه بود. مهندسان هر دو کشور می بایست بر روی سیستم های اتصال فضاپیماها و فرآیندهای اضطراری به توافق می رسیدند. موفقیت ماموریت آپولو سایوز، نیازمند هماهنگی و همکاری نزدیک میان تیم های مهندسی و فضانوردان آمریکا و شوروی بود. فضانوردان هر دو کشور می بایست زبان یکدیگر را فرا می گرفتند و با سیستم های فضاپیمای طرف مقابل آشنا می شدند.

فضاپیماهای آپولو و سایوز

ماموریت آپولو سایوز، از دو فضاپیمای کاملا متفاوت تشکیل شده بود:

ادامه
نیلوفر اردلان بیوگرافی نیلوفر اردلان؛ سرمربی فوتسال و فوتبال بانوان ایران

چکیده بیوگرافی نیلوفر اردلان

نام کامل: نیلوفر اردلان

تاریخ تولد: ۸ خرداد ۱۳۶۴

محل تولد: تهران 

حرفه: بازیکن سابق فوتبال و فوتسال، سرمربی تیم ملی فوتبال و فوتسال بانوان

سال های فعالیت: ۱۳۸۵ تاکنون

قد: ۱ متر و ۷۲ سانتی متر

ادامه
حمیدرضا آذرنگ بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ؛ بازیگر سینما و تلویزیون ایران

چکیده بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ

نام کامل: حمیدرضا آذرنگ

تاریخ تولد: تهران

محل تولد: ۲ خرداد ۱۳۵۱ 

حرفه: بازیگر، نویسنده، کارگردان و صداپیشه

تحصیلات: روان‌شناسی بالینی از دانشگاه آزاد رودهن 

ادامه
محمدعلی جمال زاده بیوگرافی محمدعلی جمال زاده؛ پدر داستان های کوتاه فارسی

تاریخ تولد: ۲۳ دی ۱۲۷۰

محل تولد: اصفهان، ایران

حرفه: نویسنده و مترجم

سال های فعالیت: ۱۳۰۰ تا ۱۳۴۴

درگذشت: ۲۴ دی ۱۳۷۶

آرامگاه: قبرستان پتی ساکونه ژنو

ادامه
دیالوگ های ماندگار درباره خدا

دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا پنجره ای به دنیای درون انسان می گشایند و راز و نیاز او با خالق هستی را به تصویر می کشند. در این مقاله از سرپوش به بررسی این دیالوگ ها در ادیان مختلف، ادبیات فارسی و سینمای جهان می پردازیم و نمونه هایی از دیالوگ های ماندگار درباره خدا را ارائه می دهیم. دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا همیشه در تاریکی سینما طنین انداز شده اند و ردی عمیق بر جان تماشاگران بر جای گذاشته اند. این دیالوگ ها می توانند دریچه ای به سوی دنیای معنویت و ایمان بگشایند و پرسش های بنیادین بشری درباره هستی و آفریننده آن را به چالش بکشند. دیالوگ های ماندگار و زیبا درباره خدا نمونه دیالوگ درباره خدا به دلیل قدرت شگفت انگیز سینما در به تصویر کشیدن احساسات و مفاهیم عمیق انسانی، از تاثیرگذاری بالایی برخوردار هستند. نمونه هایی از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا در اینجا به چند نمونه از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا اشاره می کنیم: فیلم رستگاری در شاوشنک (۱۹۹۴): رد: "امید چیز خوبیه، شاید بهترین چیز. و یه چیز مطمئنه، هیچ چیز قوی تر از امید نیست." این دیالوگ به ایمان به خدا و قدرت امید در شرایط سخت زندگی اشاره دارد. فیلم فهرست شیندلر (۱۹۹۳): اسکار شیندلر: "من فقط می خواستم زندگی یک نفر را نجات دهم." این دیالوگ به ارزش ذاتی انسان و اهمیت نجات جان انسان ها از دیدگاه خداوند اشاره دارد. فیلم سکوت بره ها (۱۹۹۱): دکتر هانیبال لکتر: "خداوند در جزئیات است." این دیالوگ به ظرافت و زیبایی خلقت خداوند در دنیای پیرامون ما اشاره دارد. پارادیزو (۱۹۸۸): آلفردو: خسته شدی پدر؟ پدر روحانی: آره. موقع رفتن سرازیریه خدا کمک می کنه اما موقع برگشتن خدا فقط نگاه می کنه. الماس خونین (۲۰۰۶): بعضی وقتا این سوال برام پیش میاد که خدا مارو به خاطر بلاهایی که سر همدیگه میاریم می بخشه؟ ولی بعد به دور و برم نگاه می کنم و به ذهنم می رسه که خدا خیلی وقته اینجارو ترک کرده. نجات سربازان رایان: فرمانده: برید جلو خدا با ماست ... سرباز: اگه خدا با ماست پس کی با اوناست که مارو دارن تیکه و پاره می کنن؟ بوی خوش یک زن (۱۹۹۲): زنها ... تا حالا به زن ها فکر کردی؟ کی خلقشون کرده؟ خدا باید یه نابغه بوده باشه ... زیر نور ماه: خدا خیلی بزرگتر از اونه که بشه با گناه کردن ازش دور شد ... ستایش: حشمت فردوس: پیش خدا هم که باشی، وقتی مادرت زنگ می زنه باید جوابشو بدی. مارمولک: شاید درهای زندان به روی شما بسته باشد، اما درهای رحمت خدا همیشه روی شما باز است و اینقدر به فکر راه دروها نباشید. خدا که فقط متعلق به آدم های خوب نیست. خدا خدای آدم خلافکار هم هست. فقط خود خداست که بین بندگانش فرقی نمی گذارد. او اند لطافت، اند بخشش، بیخیال شدن، اند چشم پوشی و رفاقت است. دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم مارمولک رامبو (۱۹۸۸): موسی گانی: خدا آدمای دیوونه رو دوس داره! رمبو: چرا؟ موسی گانی: چون از اونا زیاد آفریده. سوپر نچرال: واقعا به خدا ایمان داری؟ چون اون میتونه آرامش بخش باشه. دین: ایمان دارم یه خدایی هست ولی مطمئن نیستم که اون هنوز به ما ایمان داره یا نه. کشوری برای پیرمردها نیست: تو زندگیم همیشه منتظر بودم که خدا، از یه جایی وارد زندگیم بشه ولی اون هیچوقت نیومد، البته اگر منم جای اون بودم خودمو قاطی همچین چیزی نمی کردم! دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم کشوری برای پیرمردها نیست سخن پایانی درباره دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا در هر قالبی که باشند، چه در متون کهن مذهبی، چه در اشعار و سروده ها و چه در فیلم های سینمایی، همواره گنجینه ای ارزشمند از حکمت و معرفت را به مخاطبان خود ارائه می دهند. این دیالوگ ها به ما یادآور می شوند که در جستجوی معنای زندگی و یافتن پاسخ سوالات خود، تنها نیستیم و همواره می توانیم با خالق هستی راز و نیاز کرده و از او یاری و راهنمایی بطلبیم. دیالوگ های ماندگار سینمای جهان درباره خدا گردآوری: بخش هنر و سینمای سرپوش

ویژه سرپوش