دوشنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۳
۲۱:۱۸ - ۱۸ دي ۱۳۹۶ کد خبر: ۹۶۱۰۰۵۰۳۲
فستیوال ها و جشنواره های هنری

بزرگ‌ترین غافلگیری‌های گلدن گلوب ۲۰۱۸

گلدن گلوب,اخبار هنرمندان,خبرهای هنرمندان,جشنواره
 هفتاد و پنجمین جوایز گلدن گلوب که از سوی انجمن مطبوعات خارجی هالیوود اهدا می‌شود به رسم هر سال با شگفتی‌ها و غافلگیری‌های مختص به خودش همراه بود. در حالی‌که در بخش تلویزیون، بیش‌تر نتایج با جوایز تلویزیونی امی ۲۰۱۷ هماهنگ بود و «دروغ‌های کوچک بزرگ» در رشته مینی سریال یا تله فیلم تمام جوایز را درو کرد اما در بخش سینما وضعیت متفاوتی برقرار بود و شوک بیش‌تری به اهالی سینما وارد شد.

آی ‌سینما،برای مثال، کسی تصور نمی‌کرد فیلمی مانند «مرا به نامت صدا بزن» که از آغاز فصل جوایز تا این حد با استقبال گروه‌ها و اصناف مختلف روبه‌رو شده بود دست خالی به خانه برگردد یا جدیدترین ساخته دو غول بزرگ هالیوود مانند «دانکرک» کریس نولان و «پست» استیون اسپیلبرگ تا این حد نادیده گرفته شوند. غافلگیری‌های گلدن گلوب ۲۰۱۸ را در ادامه دنبال کنید.

 

غافلگیری از نوع منفی: «برو بیرون/ Get Out»

به رغم موج بزرگی که این فیلم ترسناک هجوآمیز از آغاز فصل جوایز به راه انداخت و با وجود استقبال چشمگیر منتقدان از این فیلم در رشته بهترین فیلم کمدی/ موزیکال – جدا از تحسین و تمجید از جردن پیل در رشته فیلمنامه‌نویسی – انجمن مطبوعات خارجی هالیوود (HFPA) ترجیح دادند این فیلم را دست خالی به خانه بفرستند تا یک از غافلگیری‌های مبهوت‌کننده فصل جوایز را رقم بزنند.

 

غافلگیری از نوع مثبت: «سه بیلبورد خارج از ابینگ، میزوری»

حقیقت این است که شاید از بیرون، انتخاب این فیلم به عنوان بهترین دارم سال کمی غافلگیرکننده به نظر برسد اما ساخته جدید مارتین مک‌دونا از همان ابتدا در میان انواع حلقه‌های منتقدان و انجمن‌های سینمایی امریکا جزو محبوب‌ترین‌ها بوده و این مقبولیت نزد اهالی سینمای امریکا تا به آخر نیز ادامه یافته است. این در حالی است که فیلم‌های تحسین شده امسال از جمله «شکل آب» گیرمو دل تورو و «پُست» استیون اسپیلبرگ در برابر فیلم مک‌دونا به زانو درآمدند. البته دست‌کم، گیرمو دل تورو جایزه بهترین کارگردان سال را با خود به خانه برد. در نهایت، انجمن مطبوعات خارجی هالیوود میزان محبوبیت «سه بیلبورد» را با اهدای چهار جایزه به این فیلم و نادیده گرفتن بعضی از مهم‌ترین رقبای فصل جوایز امسال به رخ کشید.

 

غافلگیری از نوع منفی: قصه‌گوهای زن

پیشاپیش هم این نکته مورد توجه قرار گرفته بود که امسال در میان نامزدهای رشته بهترین کارگردان، نام هیچ فیلمساز زنی به چشم نمی‌خورد و ناتالی پورتمن هم زمانی که روی صحنه گلدن گلوب ظاهر شد و با نیش و کنایه به این موضوع اشاره کرد. اما با اهدای جایزه بهترین فیلمنامه به «سه بیلبورد»، انجمن مطبوعات خارجی هالیوود حتی در این رشته هم مجال تقدیر از سه فیلمنامه‌نویس زن از جمله لیز هانا یکی از نویسندگان «پست»، ونسا تیلور یکی از نویسندگان «شکل آب» و گرتا گرویگ نویسنده «لیدی برد» را دریغ کرد. درست است که فیلم «لیدی برد» جایزه بهترین کمدی/ موزیکال را از آن خود کرد اما به دستاوردهای شخصی گرتا گرویگ در مقام نویسنده و کارگردان فیلم عملا هیچ‌گونه توجهی نشد.

 

غافلگیری از نوع مثبت: ترانه «این من هستم» از «بزرگ‌ترین شومن»

بی‌تردید امسال ستاره‌های سرشناسی در رشته بهترین ترانه نامزد شده بودند از مری جی. بلایج برای «گل‌آلود/ Mudbound» گرفته تا ماریا کری برای «ستاره» و نیک جوناس برای «فردیناند». اما انجمن مطبوعات خارجی هالیوود تصمیم گرفت طی حرکتی غافلگیرکننده دوباره از برندگان پارسال تقدیر کند. بنج پاسک و جاستین پل که سال گذشته برای فیلم موزیکال «لا لا لند» موفق به دریافت جایزه گلدن گلوب و اسکار شده بودند امسال هم با ترانه «این من هستم» برای فیلم «بزرگ‌ترین شومن» تقدیر شدند. این فیلم در رشته بهترین فیلم هم نامزد بود و بر خلاف سایر رقبایش، واقعا در ژانر موزیکال ساخته شده است. بنابراین، احتمالا خیلی هم نباید از این انتخاب شوکه شد.

 

غافلگیری از نوع منفی: «مرا به نامت صدا بزن»

تیموتی شالامی و آرمی همر که از آغاز فصل جوایز نام‌شان مدام سر زبان‌ها بود و بارها ازشان تقدیر شد به کل نادیده گرفته شدند و در عوض، گری اولدمن و سم راکول جوایز بهترین بازیگر نقش اول و نقش مکمل مرد را با خود به خانه بردند. همزمان، ساخته جدید لوکا گوادانینو فیلمساز ایتالیایی که از سوی منتقدان فیلم لس آنجلس موفق به دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش اول و بهترین فیلم شده بود، در رشته بهترین فیلم درام جوایز گلدن گلوب امسال نادیده گرفته شد. از سوی دیگر، گوادانینو هم جایزه گلدن گلوب بهترین کارگردان را به رقیبش گیرمو دل تورو واگذار کرد. 

 

غافلگیری از نوع منفی: «پُست»

حتی نویسندگان مراسم هم باورشان نمی‌شد ترکیب استیون اسپیلبرگ در مقام کارگردان و مریل استریپ و تام هنکس به عنوان ستاره‌های فیلم، در یکی از مهم‌ترین جوایز سینمایی سال که اهمیتش به اندازه جوایز اسکار است به کل نادیده گرفته شود. احتمالا انجمن مطبوعات خارجی هالیوود فکر کرده‌اند ستاره‌های قابل احترام این فیلم تا همین جا هم به قدر کافی جایزه دریافت کرده‌اند و وقتش شده فرصتی هم به دیگران داده شود.

غافلگیری از نوع منفی: «دانکرک»

درام جنگی جاه‌طلبانه کریستوفر نولان که به زعم بعضی منتقدان بهترین فیلم کارنامه کارگردان انگلیسی-امریکایی تا امروز است، به رغم فیلمبرداری و کارگردانی تاثیرگذارش نتوانست نظر انجمن مطبوعات خارجی هالیوود را به خود جلب کند و داستا تاریخی‌اش که به جنگ جهانی دوم بر می‌گردد، در برابر داستان‌های شخصی‌تری مانند «لیدی برد» و «سه بیلبورد» شکست خورد.

 

غافلگیری از نوع مثبت: عزیز انصاری

مهم‌ترین غافلگیری مراسم شب گذشته در بخش تلویزیون به پیروزی عزیز انصاری بر اریک کورمک در رشته بهترین بازیگر سریال کمدی بر می‌گردد. اگرچه، این نخستین نامزدی انصاری در جوایز گلدن گلوب بود اما انجمن مطبوعات خارجی هالیوود علاقه وافری به تقدیر از استعدادهای نوظور دارد. انصاری خودش هم در جریان سخنرانی‌اش، شگفتی‌اش را از بابت دریافت جایزه ابراز کرد و یادآور شد اصلا تصورش را هم نمی‌کرد کسی به او توجهی نشان بدهد چرا که در هیچ‌یک از پیش‌بینی‌ها و گمانه‌زنی‌های جوایز گلدن گلوب نام او به چشم نمی‌خورد.

 

غافلگیری از نوع مثبت: ریچل برازناهان

اگرچه نشریه ورایتی پیش‌تر هم پیش‌بینی کرده بود او برنده جایزه خواهد شد اما خیلی‌ها از شنیدن نام ریچل برازناهان در رشته بهترین بازیگر زن سریال کمدی یا موزیکا شگفت‌زده و غافلگیر شدند. او یکی از سه بازیگر زنی بود که برای نخستین بار نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب شده بودند و انتخاب سختی را پیش پای انجمن مطبوعات خارجی هالیوود قرار داده بود.   

 

 

 

  • 16
  • 3
۵۰%
همه چیز درباره
نظر شما چیست؟
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی:۰
غیر قابل انتشار: ۰
جدیدترین
قدیمی ترین
مشاهده کامنت های بیشتر
هیثم بن طارق آل سعید بیوگرافی هیثم بن طارق آل سعید؛ حاکم عمان

تاریخ تولد: ۱۱ اکتبر ۱۹۵۵ 

محل تولد: مسقط، مسقط و عمان

محل زندگی: مسقط

حرفه: سلطان و نخست وزیر کشور عمان

سلطنت: ۱۱ ژانویه ۲۰۲۰

پیشین: قابوس بن سعید

ادامه
بزرگمهر بختگان زندگینامه بزرگمهر بختگان حکیم بزرگ ساسانی

تاریخ تولد: ۱۸ دی ماه د ۵۱۱ سال پیش از میلاد

محل تولد: خروسان

لقب: بزرگمهر

حرفه: حکیم و وزیر

دوران زندگی: دوران ساسانیان، پادشاهی خسرو انوشیروان

ادامه
صبا آذرپیک بیوگرافی صبا آذرپیک روزنامه نگار سیاسی و ماجرای دستگیری وی

تاریخ تولد: ۱۳۶۰

ملیت: ایرانی

نام مستعار: صبا آذرپیک

حرفه: روزنامه نگار و خبرنگار گروه سیاسی روزنامه اعتماد

آغاز فعالیت: سال ۱۳۸۰ تاکنون

ادامه
یاشار سلطانی بیوگرافی روزنامه نگار سیاسی؛ یاشار سلطانی و حواشی وی

ملیت: ایرانی

حرفه: روزنامه نگار فرهنگی - سیاسی، مدیر مسئول وبگاه معماری نیوز

وبگاه: yasharsoltani.com

شغل های دولتی: کاندید انتخابات شورای شهر تهران سال ۱۳۹۶

حزب سیاسی: اصلاح طلب

ادامه
زندگینامه امام زاده صالح زندگینامه امامزاده صالح تهران و محل دفن ایشان

نام پدر: اما موسی کاظم (ع)

محل دفن: تهران، شهرستان شمیرانات، شهر تجریش

تاریخ تاسیس بارگاه: قرن پنجم هجری قمری

روز بزرگداشت: ۵ ذیقعده

خویشاوندان : فرزند موسی کاظم و برادر علی بن موسی الرضا و برادر فاطمه معصومه

ادامه
شاه نعمت الله ولی زندگینامه شاه نعمت الله ولی؛ عارف نامدار و شاعر پرآوازه

تاریخ تولد: ۷۳۰ تا ۷۳۱ هجری قمری

محل تولد: کوهبنان یا حلب سوریه

حرفه: شاعر و عارف ایرانی

دیگر نام ها: شاه نعمت‌الله، شاه نعمت‌الله ولی، رئیس‌السلسله

آثار: رساله‌های شاه نعمت‌الله ولی، شرح لمعات

درگذشت: ۸۳۲ تا ۸۳۴ هجری قمری

ادامه
نیلوفر اردلان بیوگرافی نیلوفر اردلان؛ سرمربی فوتسال و فوتبال بانوان ایران

تاریخ تولد: ۸ خرداد ۱۳۶۴

محل تولد: تهران 

حرفه: بازیکن سابق فوتبال و فوتسال، سرمربی تیم ملی فوتبال و فوتسال بانوان

سال های فعالیت: ۱۳۸۵ تاکنون

قد: ۱ متر و ۷۲ سانتی متر

تحصیلات: فوق لیسانس مدیریت ورزشی

ادامه
حمیدرضا آذرنگ بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ؛ بازیگر سینما و تلویزیون ایران

تاریخ تولد: تهران

محل تولد: ۲ خرداد ۱۳۵۱ 

حرفه: بازیگر، نویسنده، کارگردان و صداپیشه

تحصیلات: روان‌شناسی بالینی از دانشگاه آزاد رودهن 

همسر: ساناز بیان

ادامه
محمدعلی جمال زاده بیوگرافی محمدعلی جمال زاده؛ پدر داستان های کوتاه فارسی

تاریخ تولد: ۲۳ دی ۱۲۷۰

محل تولد: اصفهان، ایران

حرفه: نویسنده و مترجم

سال های فعالیت: ۱۳۰۰ تا ۱۳۴۴

درگذشت: ۲۴ دی ۱۳۷۶

آرامگاه: قبرستان پتی ساکونه ژنو

ادامه
دیالوگ های ماندگار درباره خدا

دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا پنجره ای به دنیای درون انسان می گشایند و راز و نیاز او با خالق هستی را به تصویر می کشند. در این مقاله از سرپوش به بررسی این دیالوگ ها در ادیان مختلف، ادبیات فارسی و سینمای جهان می پردازیم و نمونه هایی از دیالوگ های ماندگار درباره خدا را ارائه می دهیم. دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا همیشه در تاریکی سینما طنین انداز شده اند و ردی عمیق بر جان تماشاگران بر جای گذاشته اند. این دیالوگ ها می توانند دریچه ای به سوی دنیای معنویت و ایمان بگشایند و پرسش های بنیادین بشری درباره هستی و آفریننده آن را به چالش بکشند. دیالوگ های ماندگار و زیبا درباره خدا نمونه دیالوگ درباره خدا به دلیل قدرت شگفت انگیز سینما در به تصویر کشیدن احساسات و مفاهیم عمیق انسانی، از تاثیرگذاری بالایی برخوردار هستند. نمونه هایی از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا در اینجا به چند نمونه از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا اشاره می کنیم: فیلم رستگاری در شاوشنک (۱۹۹۴): رد: "امید چیز خوبیه، شاید بهترین چیز. و یه چیز مطمئنه، هیچ چیز قوی تر از امید نیست." این دیالوگ به ایمان به خدا و قدرت امید در شرایط سخت زندگی اشاره دارد. فیلم فهرست شیندلر (۱۹۹۳): اسکار شیندلر: "من فقط می خواستم زندگی یک نفر را نجات دهم." این دیالوگ به ارزش ذاتی انسان و اهمیت نجات جان انسان ها از دیدگاه خداوند اشاره دارد. فیلم سکوت بره ها (۱۹۹۱): دکتر هانیبال لکتر: "خداوند در جزئیات است." این دیالوگ به ظرافت و زیبایی خلقت خداوند در دنیای پیرامون ما اشاره دارد. پارادیزو (۱۹۸۸): آلفردو: خسته شدی پدر؟ پدر روحانی: آره. موقع رفتن سرازیریه خدا کمک می کنه اما موقع برگشتن خدا فقط نگاه می کنه. الماس خونین (۲۰۰۶): بعضی وقتا این سوال برام پیش میاد که خدا مارو به خاطر بلاهایی که سر همدیگه میاریم می بخشه؟ ولی بعد به دور و برم نگاه می کنم و به ذهنم می رسه که خدا خیلی وقته اینجارو ترک کرده. نجات سربازان رایان: فرمانده: برید جلو خدا با ماست ... سرباز: اگه خدا با ماست پس کی با اوناست که مارو دارن تیکه و پاره می کنن؟ بوی خوش یک زن (۱۹۹۲): زنها ... تا حالا به زن ها فکر کردی؟ کی خلقشون کرده؟ خدا باید یه نابغه بوده باشه ... زیر نور ماه: خدا خیلی بزرگتر از اونه که بشه با گناه کردن ازش دور شد ... ستایش: حشمت فردوس: پیش خدا هم که باشی، وقتی مادرت زنگ می زنه باید جوابشو بدی. مارمولک: شاید درهای زندان به روی شما بسته باشد، اما درهای رحمت خدا همیشه روی شما باز است و اینقدر به فکر راه دروها نباشید. خدا که فقط متعلق به آدم های خوب نیست. خدا خدای آدم خلافکار هم هست. فقط خود خداست که بین بندگانش فرقی نمی گذارد. او اند لطافت، اند بخشش، بیخیال شدن، اند چشم پوشی و رفاقت است. دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم مارمولک رامبو (۱۹۸۸): موسی گانی: خدا آدمای دیوونه رو دوس داره! رمبو: چرا؟ موسی گانی: چون از اونا زیاد آفریده. سوپر نچرال: واقعا به خدا ایمان داری؟ چون اون میتونه آرامش بخش باشه. دین: ایمان دارم یه خدایی هست ولی مطمئن نیستم که اون هنوز به ما ایمان داره یا نه. کشوری برای پیرمردها نیست: تو زندگیم همیشه منتظر بودم که خدا، از یه جایی وارد زندگیم بشه ولی اون هیچوقت نیومد، البته اگر منم جای اون بودم خودمو قاطی همچین چیزی نمی کردم! دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم کشوری برای پیرمردها نیست سخن پایانی درباره دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا در هر قالبی که باشند، چه در متون کهن مذهبی، چه در اشعار و سروده ها و چه در فیلم های سینمایی، همواره گنجینه ای ارزشمند از حکمت و معرفت را به مخاطبان خود ارائه می دهند. این دیالوگ ها به ما یادآور می شوند که در جستجوی معنای زندگی و یافتن پاسخ سوالات خود، تنها نیستیم و همواره می توانیم با خالق هستی راز و نیاز کرده و از او یاری و راهنمایی بطلبیم. دیالوگ های ماندگار سینمای جهان درباره خدا گردآوری: بخش هنر و سینمای سرپوش

ویژه سرپوش