دوشنبه ۰۳ دی ۱۴۰۳
۱۰:۵۹ - ۱۷ فروردین ۱۳۹۷ کد خبر: ۹۷۰۱۰۱۹۰۰
فیلم و سینمای ایران

محسن کیایی: 'لونه زنبور' یک کمدی شریف است

محسن کیایی,اخبار فیلم و سینما,خبرهای فیلم و سینما,سینمای ایران
نویسنده و بازیگر فیلم سینمایی «لونه زنبور» گفت که این فیلم، یک کمدی شریف است و مانند برخی از فیلم‌های کمدی سعی نکرده تا با استفاده از همه چیز بخنداند.

محسن کیایی نویسنده فیلمنامه و بازیگر فیلم سینمایی «لونه زنبور» در گفت‌وگو با تسنیم، درباره این فیلم گفت: ایده فیلم سینمایی «لونه زنبور» را من از یک صحنه در یک فیلم خارجی برداشت کردم و بعد از طراحی یک قصه، فیلمنامه آن را نوشتم. سر یک کاری آقای نیک‌نژاد را دیدم و با او درباره فیلمنامه «لونه زنبور» صحبت کردم، آقای نیک‌نژاد هم بعد از خواندن فیلمنامه، نظر مثبتی داشتند و تصمیم گرفتند که این فیلمنامه را بسازند. از زمانی که صحبت کردیم، تا زمانی فیلم وارد مرحله تولید شد حدود یک سال و نیم گذشت، چون من پشت سر هم سرکار بودم و فرصت نمی‌شد که در فیلم حضور داشته باشم، آقای نیک‌نژاد نیز سرکار دیگر بودند. با پیوستن آقای خانی به عنوان تهیه‌کننده فیلم سینمایی«لونه زنبور»، وارد مرحله تولید شدیم و در حال حاضر هم در حال اکران است.

 

وی در پاسخ به این سؤال که فیلم سینمایی «لونه زنبور»، چقدر شباهت دارد به فیلمنامه اولیه که شما نوشتید؟آیا دستخوش تغییرات شده است؟، اظهار کرد: تقریباً می‌توان گفت که همان فیلمنامه‌ای است که در ابتدا نگارش شد؛ البته یکسری ایده‌ها و نظرات از سوی بازیگران و عوامل فیلم، وارد فیلمنامه شد، در پایان کار هم بخاطر این که زمان فیلم از حد معمول آن بیشتر نشود، مجبور شدیم بخش‌هایی را حذف کنیم. این فیلم کاملاً برای این ساخته شده است که تماشاگر نگاه کند و حدود یک ساعت و نیم لذت ببرد. فیلم سینمایی «لونه زنبور» با این که یک فیلم شاد و مفرح است، سعی کرده کمدی شریفی را به کار بگیرد و بخاطر هر چیزی نخواهد مخاطب را بخنداند.

 

کیایی درباره این انگاره که نوشتن یک فیلم کمدی،‌کار دشواری است،‌ بیان کرد: نوشتن، بازی کردن و ساختن یک اثر کمدی کار بسیار سخت و دشوار است، چرا که اگر شوخی و صحنه طنز، در زمان درست و ریتم خاص خودش اتفاق نیفتد، نمی‌تواند باعث خنده مخاطب شود. من پیش از این چندین مرتبه فیلمنامه‌های کمدی نوشته‌ام و در چندین اثر کمدی نیز ایفای نقش کرده‌ام به همین خاطر می‌دانستم که چگونه می‌شود صحنه‌های خنده‌ آور و طنز در فیلم طراحی کرد. خوشبختانه در اکران‌هایی که با مخاطبان نشستم و فیلم را دیدم، حدود ۹۵ درصد از تماشاگران راضی از سینما بیرون می‌آمدند.

 

نویسنده فیلم سینمایی «لونه زنبور» درباره پیش بینی خود درباره میزان فروش این فیلم سینمایی گفت: نمی‌توان پیش بینی کرد که تا پایان اکران چه اتفاقی برای فیلم می‌افتند. به هر حال فیلم‌هایی در کنار ما قرار گرفته‌اند که قدرت بیشتری در اکران دارند و توانسته‌اند سانس‌ها و سینما‌هایی بیشتری را به خدمت خود در آورند. اما می‌توان گفت که اتفاقات خوبی برای فیلم تا پایان اکران خواهد افتاد، چرا که مردم فیلم را دوست داشته‌اند و آنها برای فیلم تبلیغ می‌کنند و این تبلیغات دهان به دهان، اتفاق خوبی را برای فیلم سینمایی «لونه زنبور» رقم خواهد زد.

 

بازیگر فیلم سینمایی «لونه زنبور» در پاسخ به این سؤال که محسن کیایی خود به چه میزان در سینما‌های کشور فیلم‌ تماشا می‌کند؟، گفت: من حدود ۹۵ درصد فیلم‌هایی که سینما‌های کشور اکران می‌شود را در سینما‌های مختلف تماشا می‌کنم. باقی فیلم‌ها را هم که نمی‌رسم برای تماشای آنها به سینما مراجعه کنم، حتماً دی وی دی آن را تهیه کرده و تماشا می‌کنم.

 

کیایی درباره فیلم سینمایی «چهارراه استانبول» و انتخاب نشدن این فیلم در اکران نوروز ۹۷، اظهار کرد: متأسفانه برخی از فیلم‌های سینمایی به هیچ عنوان دغدغه اکران نوروزی ندارند و به راحتی اکران نوروزی خود را دریافت می‌کنند؛ اما این اتفاق برای فیلم‌هایی مثل «چهارراه استانبول» و بسیاری از فیلم‌های سینمایی نمی‌افتد و باید با سختی بسیار اکران نوروزی دریافت کنند. ما خیلی دوست داشتیم که این فیلم هر چه زودتر برای مخاطبان سینمای ایران به نمایش درآید، اما متأسفانه این فرصت هنوز برای ما پیش نیامده است. فیلم سینمایی «چهارراه استانبول» موضوعی دارد و آن موضوع فرو ریختن ساختمان پلاسکو است، هرچقدر از این واقعه دورتر شویم برای فیلم «چهارراه استانبول» خوب نیست و بهتر است که زودتر به نمایش درآید.

 

 

  • 9
  • 5
۵۰%
همه چیز درباره
نظر شما چیست؟
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی:۰
غیر قابل انتشار: ۰
جدیدترین
قدیمی ترین
مشاهده کامنت های بیشتر
هیثم بن طارق آل سعید بیوگرافی هیثم بن طارق آل سعید؛ حاکم عمان

تاریخ تولد: ۱۱ اکتبر ۱۹۵۵ 

محل تولد: مسقط، مسقط و عمان

محل زندگی: مسقط

حرفه: سلطان و نخست وزیر کشور عمان

سلطنت: ۱۱ ژانویه ۲۰۲۰

پیشین: قابوس بن سعید

ادامه
بزرگمهر بختگان زندگینامه بزرگمهر بختگان حکیم بزرگ ساسانی

تاریخ تولد: ۱۸ دی ماه د ۵۱۱ سال پیش از میلاد

محل تولد: خروسان

لقب: بزرگمهر

حرفه: حکیم و وزیر

دوران زندگی: دوران ساسانیان، پادشاهی خسرو انوشیروان

ادامه
صبا آذرپیک بیوگرافی صبا آذرپیک روزنامه نگار سیاسی و ماجرای دستگیری وی

تاریخ تولد: ۱۳۶۰

ملیت: ایرانی

نام مستعار: صبا آذرپیک

حرفه: روزنامه نگار و خبرنگار گروه سیاسی روزنامه اعتماد

آغاز فعالیت: سال ۱۳۸۰ تاکنون

ادامه
یاشار سلطانی بیوگرافی روزنامه نگار سیاسی؛ یاشار سلطانی و حواشی وی

ملیت: ایرانی

حرفه: روزنامه نگار فرهنگی - سیاسی، مدیر مسئول وبگاه معماری نیوز

وبگاه: yasharsoltani.com

شغل های دولتی: کاندید انتخابات شورای شهر تهران سال ۱۳۹۶

حزب سیاسی: اصلاح طلب

ادامه
زندگینامه امام زاده صالح زندگینامه امامزاده صالح تهران و محل دفن ایشان

نام پدر: اما موسی کاظم (ع)

محل دفن: تهران، شهرستان شمیرانات، شهر تجریش

تاریخ تاسیس بارگاه: قرن پنجم هجری قمری

روز بزرگداشت: ۵ ذیقعده

خویشاوندان : فرزند موسی کاظم و برادر علی بن موسی الرضا و برادر فاطمه معصومه

ادامه
شاه نعمت الله ولی زندگینامه شاه نعمت الله ولی؛ عارف نامدار و شاعر پرآوازه

تاریخ تولد: ۷۳۰ تا ۷۳۱ هجری قمری

محل تولد: کوهبنان یا حلب سوریه

حرفه: شاعر و عارف ایرانی

دیگر نام ها: شاه نعمت‌الله، شاه نعمت‌الله ولی، رئیس‌السلسله

آثار: رساله‌های شاه نعمت‌الله ولی، شرح لمعات

درگذشت: ۸۳۲ تا ۸۳۴ هجری قمری

ادامه
نیلوفر اردلان بیوگرافی نیلوفر اردلان؛ سرمربی فوتسال و فوتبال بانوان ایران

تاریخ تولد: ۸ خرداد ۱۳۶۴

محل تولد: تهران 

حرفه: بازیکن سابق فوتبال و فوتسال، سرمربی تیم ملی فوتبال و فوتسال بانوان

سال های فعالیت: ۱۳۸۵ تاکنون

قد: ۱ متر و ۷۲ سانتی متر

تحصیلات: فوق لیسانس مدیریت ورزشی

ادامه
حمیدرضا آذرنگ بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ؛ بازیگر سینما و تلویزیون ایران

تاریخ تولد: تهران

محل تولد: ۲ خرداد ۱۳۵۱ 

حرفه: بازیگر، نویسنده، کارگردان و صداپیشه

تحصیلات: روان‌شناسی بالینی از دانشگاه آزاد رودهن 

همسر: ساناز بیان

ادامه
محمدعلی جمال زاده بیوگرافی محمدعلی جمال زاده؛ پدر داستان های کوتاه فارسی

تاریخ تولد: ۲۳ دی ۱۲۷۰

محل تولد: اصفهان، ایران

حرفه: نویسنده و مترجم

سال های فعالیت: ۱۳۰۰ تا ۱۳۴۴

درگذشت: ۲۴ دی ۱۳۷۶

آرامگاه: قبرستان پتی ساکونه ژنو

ادامه
دیالوگ های ماندگار درباره خدا

دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا پنجره ای به دنیای درون انسان می گشایند و راز و نیاز او با خالق هستی را به تصویر می کشند. در این مقاله از سرپوش به بررسی این دیالوگ ها در ادیان مختلف، ادبیات فارسی و سینمای جهان می پردازیم و نمونه هایی از دیالوگ های ماندگار درباره خدا را ارائه می دهیم. دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا همیشه در تاریکی سینما طنین انداز شده اند و ردی عمیق بر جان تماشاگران بر جای گذاشته اند. این دیالوگ ها می توانند دریچه ای به سوی دنیای معنویت و ایمان بگشایند و پرسش های بنیادین بشری درباره هستی و آفریننده آن را به چالش بکشند. دیالوگ های ماندگار و زیبا درباره خدا نمونه دیالوگ درباره خدا به دلیل قدرت شگفت انگیز سینما در به تصویر کشیدن احساسات و مفاهیم عمیق انسانی، از تاثیرگذاری بالایی برخوردار هستند. نمونه هایی از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا در اینجا به چند نمونه از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا اشاره می کنیم: فیلم رستگاری در شاوشنک (۱۹۹۴): رد: "امید چیز خوبیه، شاید بهترین چیز. و یه چیز مطمئنه، هیچ چیز قوی تر از امید نیست." این دیالوگ به ایمان به خدا و قدرت امید در شرایط سخت زندگی اشاره دارد. فیلم فهرست شیندلر (۱۹۹۳): اسکار شیندلر: "من فقط می خواستم زندگی یک نفر را نجات دهم." این دیالوگ به ارزش ذاتی انسان و اهمیت نجات جان انسان ها از دیدگاه خداوند اشاره دارد. فیلم سکوت بره ها (۱۹۹۱): دکتر هانیبال لکتر: "خداوند در جزئیات است." این دیالوگ به ظرافت و زیبایی خلقت خداوند در دنیای پیرامون ما اشاره دارد. پارادیزو (۱۹۸۸): آلفردو: خسته شدی پدر؟ پدر روحانی: آره. موقع رفتن سرازیریه خدا کمک می کنه اما موقع برگشتن خدا فقط نگاه می کنه. الماس خونین (۲۰۰۶): بعضی وقتا این سوال برام پیش میاد که خدا مارو به خاطر بلاهایی که سر همدیگه میاریم می بخشه؟ ولی بعد به دور و برم نگاه می کنم و به ذهنم می رسه که خدا خیلی وقته اینجارو ترک کرده. نجات سربازان رایان: فرمانده: برید جلو خدا با ماست ... سرباز: اگه خدا با ماست پس کی با اوناست که مارو دارن تیکه و پاره می کنن؟ بوی خوش یک زن (۱۹۹۲): زنها ... تا حالا به زن ها فکر کردی؟ کی خلقشون کرده؟ خدا باید یه نابغه بوده باشه ... زیر نور ماه: خدا خیلی بزرگتر از اونه که بشه با گناه کردن ازش دور شد ... ستایش: حشمت فردوس: پیش خدا هم که باشی، وقتی مادرت زنگ می زنه باید جوابشو بدی. مارمولک: شاید درهای زندان به روی شما بسته باشد، اما درهای رحمت خدا همیشه روی شما باز است و اینقدر به فکر راه دروها نباشید. خدا که فقط متعلق به آدم های خوب نیست. خدا خدای آدم خلافکار هم هست. فقط خود خداست که بین بندگانش فرقی نمی گذارد. او اند لطافت، اند بخشش، بیخیال شدن، اند چشم پوشی و رفاقت است. دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم مارمولک رامبو (۱۹۸۸): موسی گانی: خدا آدمای دیوونه رو دوس داره! رمبو: چرا؟ موسی گانی: چون از اونا زیاد آفریده. سوپر نچرال: واقعا به خدا ایمان داری؟ چون اون میتونه آرامش بخش باشه. دین: ایمان دارم یه خدایی هست ولی مطمئن نیستم که اون هنوز به ما ایمان داره یا نه. کشوری برای پیرمردها نیست: تو زندگیم همیشه منتظر بودم که خدا، از یه جایی وارد زندگیم بشه ولی اون هیچوقت نیومد، البته اگر منم جای اون بودم خودمو قاطی همچین چیزی نمی کردم! دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم کشوری برای پیرمردها نیست سخن پایانی درباره دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا در هر قالبی که باشند، چه در متون کهن مذهبی، چه در اشعار و سروده ها و چه در فیلم های سینمایی، همواره گنجینه ای ارزشمند از حکمت و معرفت را به مخاطبان خود ارائه می دهند. این دیالوگ ها به ما یادآور می شوند که در جستجوی معنای زندگی و یافتن پاسخ سوالات خود، تنها نیستیم و همواره می توانیم با خالق هستی راز و نیاز کرده و از او یاری و راهنمایی بطلبیم. دیالوگ های ماندگار سینمای جهان درباره خدا گردآوری: بخش هنر و سینمای سرپوش

ویژه سرپوش