شنبه ۰۳ آذر ۱۴۰۳
۲۱:۰۴ - ۲۰ تير ۱۳۹۶ کد خبر: ۹۶۰۴۰۵۱۳۶
فیلم و سینمای جهان

بهترین و بدترین فیلم‌های نیمه اول سال ۲۰۱۷

اخبار فیلم و سینما,خبرهای فیلم و سینما,اخبار سینمای جهان,بهترین و بدترین فیلم‌ها
سال ۲۰۱۷ تا اینجای کار ترکیبی از ژانرهای مختلف بوده است از بازسازی بزرگ فیلم‌های ابرقهرمانی و دنباله‌های سینمایی تا فیلم‌هایی از جنگ دوم جهانی، اکشن‌های اسطوره‌ای ، فیلم‌های کمدی و خنده‌دار و…

به گزارش بانی فیلم به نقل از یاهو نیوز، هر چند تا اینجا تنها نیمی از سال پشت سر گذاشته شده است، اما مروری بر بهترین‌ها و بدترین‌های سال خالی از لطف نخواهد بود.

 

 

بهترین فیلم‌های نیمه نخست ۲۰۱۷

 

 «سرزمین مین» ساخته مارتین زاندولیت

این فیلم را نمی‌توان فراموش کرد. فیلمی که از نامزدهای اسکار خارجی زبان ۲۰۱۷ بود به راحتی راه خود را به دل آدم‌ها باز می‌کند. «سرزمین مین» فیلم منتخب دانمارک برای رقابت اسکار خارجی زبان درامی قوی و تاثیرگذار درباره جنگ جهانی دوم است و به موضوع زندانیان آلمانی می‌پردازد. داستان «سرزمین مین» در ماه مه ۱۹۴۵ می‌گذرد و درست زمانی است که مقامات رسمی پایان جنگ را در اروپا اعلام کردند. در این مقطع نیروهای متفقین از اسرای آلمانی برای کاری مرگبار استفاده کردند و آن‌ها را برای یافتن و خنثی کردن مین‌هایی به کار گرفتند که توسط نیروهای آلمانی در سواحل دانمارک کار گذاشته شده بودند. اگر فیلم «گنجه درد» کاتربن بیگلو را با زبان و بازیگران خارجی تصویر کنید می‌توانید سبک و تاثیرگذاری این فیلم را درک کنید.

 

 «مریضی بزرگ» ساخته مایکل شووالتر 

همه چیز برای کومیل نانجیانی و جاد آپتاو در قالب تهیه کننده آماده بود تا یک فیلم کاملا خنده‌دار شکل بگیرد؛ یک فیلم کمدی که می‌تواند حسی متفاوت در شما ایجاد کند. نانجیانی شاید برای مخاطبان شبکه اچ‌بی‌او شناخته شده باشد و در سریال «سیلیکون ولی» او را دیده باشند؛ اما فیلم جدید درباره این است که او چگونه عاشق شد و آشنایی او با همسر واقعی‌اش را روایت می‌کند. با تماشای این فیلم می‌توانید از شدت خنده، غم و لذت اشک به چشم بیاورید. این فیلم از پس انجام دادن کاری سخت به خوبی برآمده است. براوو.

 

 «جان ویک: فصل ۲» ساخته چاد استالسکی

کم پیش می‌آید که یک دنباله از خود فیلم اصلی هم بهتر از آب درآید. مثلا می‌توان به یاد «ترمینیتور ۲» و یا «شوالیه تاریکی» هم افتاد. اما در حماسه مهاجمین این فیلم، جنگ اسلحه‌ها تا آب‌های خارجی کشیده می‌شود و با افزوده شدن بازیگران مکمل باحال، و نیز اجازه کامل دادن به کیانو ریوز تا همچنان به عنوان یک ستاره به وظیفه خودش عمل کند، فیلمی پدید می‌آید که در آن همه چیز سر جای خودش قرار دارد. عجایب هیجان‌برانگیز ایتالیا و یا تعقیب دایمی و دیوانه‌وار در نیویورک، موجب شده تا فصل دوم فیلمی عمیق‌تر از قسمت گذشته باشد . با دیدن این فیلم تماشاگران به شدت در انتظار رسیدن فیلم سوم خواهند بود.

 

 «قهرمان» ساخته برت هالی

شاید سم الیوت بتواند خیلی ساده بهترین دوست کارگردان هم باشد، اما در هر حال هیچ‌کس نمی‌توانست مثل او این نقش را دربیاورد. برت هالی نویسنده و کارگردان این فیلم نیاز داشت تا وارد آب‌های پیچیده تولید داستانی از لی هیدن شود و به بازیگری پا به سن گذاشته این امکان را بدهد تا یک لحظه بزرگ در حرفه‌اش خلق کند. الیوت در سن ۷۲ سالگی می تواند از هر حسی که در این مسیر بروز می‌دهد شما را درگیر فیلم کند و در مجموع فیلمی پدید آورد که به فیلمسازان مشتاق یادآوری می‌کند «آهسته و پیوسته‌رفتن» می‌تواند ایده‌ای خوب در کنار ستاره‌ای واقعی باشد.

 

 «لوگان» ساخته جیمز منگولد

تنها ساخته شدن «شوالیه تاریکی» با اقتباسی از یک کمیک بوک نبود که موجب شد چنین ضربه قدرتمندی بر سینماروها وارد شود و بهترین فیلم‌های اکشن تولید شود. با دومین کارگردان این مجموعه یعنی جیمز منگولد و ستاره مجموعه یعنی هیو جکمن قسمت نهایی‌ای خلق شده که داستان ولورین را برای هواداران مارول به لحظه‌ای مورد انتظار بدل می‌کند تا به مرگ هیو جکمنی برسند که نخستین بار سال ۲۰۰۰ در این نقش ظاهر شد. با پیر کردن لوگان، ضعیف‌تر شدن او و فرتوت شدنش، منگولد به این بازیگر یک فرصت واقعی داد تا در این نقش جا خوش کند و سعی وعملی شبیه صحنه نهایی خلق کند که بتواند اشک شما را دربیاورد. طرفدار کمیک بوک باشید یا نه، این فیلم شما را به درون خودش می کشد.

 

بدترین فیلم‌های نیمه نخست ۲۰۱۷

 

 «شاه آرتور: افسانه شمشیر» ساخته گای ریچی

نمی‌توان مطمئن بود که آیا گای ریچی وقت نوشتن فیلمنامه این فیلم واقعا حواسش سر جایش بوده یا این که پس از ساخت دو فیلم پرطرفدار شرلوک هولمز کمی گیج شده بوده است. اما این فیلم به یک کار خیلی بد سینمایی در کارنامه وی بدل شده است. چارلی هونام بازیگر اصلی با حرکت دادن کند وآهسته، حتی به شدت آهسته خود هر نوع حس واقعی از هیجان را نابود می‌کند. یک دلیل اصلی وجود دارد که این فیلم چرا در باکس آفیس نفروخت: چون فیلمی وحشتناک بود.

 

 «روح در پوسته» ساخته روپرت سندرس

اسکارلت جوهانسون شایسته فیلمی بهتر بود، اما او اوهم باید کمی بیشتر به تصویر که از شخصیت «میجر» ارایه می‌شد فکر می‌کرد. بله واقعیت دارد، شخصیت اصلی اسمش میجر است و هیچ احساسی ندارد و این همان احساسی است که وقتی تماشاچی به این داستانی علمی تخیلی نگاه می‌کند به اوهم دست می‌دهد. اگر این فیلم خیلی جدی گرفته نشد دلیل مشخصی داشت.

 

 «کونگ: جزیره جمجمه» ساخته جوردن ووت رابرتز

چرا باید به این فیلم اصلا نیازی داشت؟ پیتر جکسون این فیلم را سال‌ها پیش ساخت و آن فیلم خیلی هم بهتر بود. این بازسازی ضروری به کاری خنده‌دار بدل شده که هیچ جور عمدی هم در ساختش وجود نداشت. ساموئل ال جکسون با ارتشی سنگین و انتقام‌جو با یک حس سوم نابود شده است. تماشای جان گودمن در اجرا هم کمکی نمی‌کند و بری لارسون برنده اسکار هم همه توانایی‌اش را از دست می‌دهد. خوب پس تام هیدلستون چه کاری برای این فیلم انجام داده؟ در هر حال این فیلم سابقه بدی برای فیلم‌های ابرقهرمانی بازسازی شده به جا گذاشت.

 

 «منتقل شوندگان: آخرین شوالیه» ساخته مایکل بی

دوباره، باز هم یک دنباله دیگر؟ «دوره انقراض» با سه ساعت طول نمایشش زیادی بلند بود و مارک والبرگ در این فیلم از آن فیلم هم کمتر جالب به نظر می‌رسد در حالی که برای پنجمین بار است که این شخصیت را تصویر کرده است. با طولی حدود ۱۶۰ دقیقه اگر قرار باشد این فیلم یکی از تمشک‌های طلایی بدترین تدوین را بگیرد هم جای تعجب ندارد.

 

 «مومیایی» ساخته آلکس کورتزمن

تام کروز هیچ‌جور نمی‌تواند از این فیلم دفاع کند. اگر من برندن فریزر (بازیگر نقش اوکانل در سه گانه قبلی مومیایی) بودم واقعا تعجب می‌کردم که چرا این گروه پس از این همه سال به فکرساخت ادامه‌ای بر این فیلم افتاد و چنین فیلمنامه نامناسبی را عرضه کرد. نقش بازیگر منفی را حتی بازیگر قبلی نیز بازی نکرده و تقلیدی کروزی از ایندیانا جونز شکل گرفته است که تماشایش تنها به معنی هدر دادن وقت است. تنها جایی که فیلم کمی اوج می‌گیرد جایی است که راسل کرو در نقش دکتر جکیل و ادی هاید ظاهر می‌شود. بدبختانه، همه این سکانس ۱۰ دقیقه به طول می‌انجامد و بقیه فیلم تجربه‌ای است که هیچ سرگرم کننده، هوشمندانه یا حتی با ارزش برای وقتی که می‌گذارید، نیست.

 

 

 

 

  • 19
  • 6
۵۰%
نظر شما چیست؟
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی:۰
غیر قابل انتشار: ۰
جدیدترین
قدیمی ترین
مشاهده کامنت های بیشتر
هیثم بن طارق آل سعید بیوگرافی هیثم بن طارق آل سعید؛ حاکم عمان

تاریخ تولد: ۱۱ اکتبر ۱۹۵۵ 

محل تولد: مسقط، مسقط و عمان

محل زندگی: مسقط

حرفه: سلطان و نخست وزیر کشور عمان

سلطنت: ۱۱ ژانویه ۲۰۲۰

پیشین: قابوس بن سعید

ادامه
بزرگمهر بختگان زندگینامه بزرگمهر بختگان حکیم بزرگ ساسانی

تاریخ تولد: ۱۸ دی ماه د ۵۱۱ سال پیش از میلاد

محل تولد: خروسان

لقب: بزرگمهر

حرفه: حکیم و وزیر

دوران زندگی: دوران ساسانیان، پادشاهی خسرو انوشیروان

ادامه
صبا آذرپیک بیوگرافی صبا آذرپیک روزنامه نگار سیاسی و ماجرای دستگیری وی

تاریخ تولد: ۱۳۶۰

ملیت: ایرانی

نام مستعار: صبا آذرپیک

حرفه: روزنامه نگار و خبرنگار گروه سیاسی روزنامه اعتماد

آغاز فعالیت: سال ۱۳۸۰ تاکنون

ادامه
یاشار سلطانی بیوگرافی روزنامه نگار سیاسی؛ یاشار سلطانی و حواشی وی

ملیت: ایرانی

حرفه: روزنامه نگار فرهنگی - سیاسی، مدیر مسئول وبگاه معماری نیوز

وبگاه: yasharsoltani.com

شغل های دولتی: کاندید انتخابات شورای شهر تهران سال ۱۳۹۶

حزب سیاسی: اصلاح طلب

ادامه
زندگینامه امام زاده صالح زندگینامه امامزاده صالح تهران و محل دفن ایشان

نام پدر: اما موسی کاظم (ع)

محل دفن: تهران، شهرستان شمیرانات، شهر تجریش

تاریخ تاسیس بارگاه: قرن پنجم هجری قمری

روز بزرگداشت: ۵ ذیقعده

خویشاوندان : فرزند موسی کاظم و برادر علی بن موسی الرضا و برادر فاطمه معصومه

ادامه
شاه نعمت الله ولی زندگینامه شاه نعمت الله ولی؛ عارف نامدار و شاعر پرآوازه

تاریخ تولد: ۷۳۰ تا ۷۳۱ هجری قمری

محل تولد: کوهبنان یا حلب سوریه

حرفه: شاعر و عارف ایرانی

دیگر نام ها: شاه نعمت‌الله، شاه نعمت‌الله ولی، رئیس‌السلسله

آثار: رساله‌های شاه نعمت‌الله ولی، شرح لمعات

درگذشت: ۸۳۲ تا ۸۳۴ هجری قمری

ادامه
نیلوفر اردلان بیوگرافی نیلوفر اردلان؛ سرمربی فوتسال و فوتبال بانوان ایران

تاریخ تولد: ۸ خرداد ۱۳۶۴

محل تولد: تهران 

حرفه: بازیکن سابق فوتبال و فوتسال، سرمربی تیم ملی فوتبال و فوتسال بانوان

سال های فعالیت: ۱۳۸۵ تاکنون

قد: ۱ متر و ۷۲ سانتی متر

تحصیلات: فوق لیسانس مدیریت ورزشی

ادامه
حمیدرضا آذرنگ بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ؛ بازیگر سینما و تلویزیون ایران

تاریخ تولد: تهران

محل تولد: ۲ خرداد ۱۳۵۱ 

حرفه: بازیگر، نویسنده، کارگردان و صداپیشه

تحصیلات: روان‌شناسی بالینی از دانشگاه آزاد رودهن 

همسر: ساناز بیان

ادامه
محمدعلی جمال زاده بیوگرافی محمدعلی جمال زاده؛ پدر داستان های کوتاه فارسی

تاریخ تولد: ۲۳ دی ۱۲۷۰

محل تولد: اصفهان، ایران

حرفه: نویسنده و مترجم

سال های فعالیت: ۱۳۰۰ تا ۱۳۴۴

درگذشت: ۲۴ دی ۱۳۷۶

آرامگاه: قبرستان پتی ساکونه ژنو

ادامه
دیالوگ های ماندگار درباره خدا

دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا پنجره ای به دنیای درون انسان می گشایند و راز و نیاز او با خالق هستی را به تصویر می کشند. در این مقاله از سرپوش به بررسی این دیالوگ ها در ادیان مختلف، ادبیات فارسی و سینمای جهان می پردازیم و نمونه هایی از دیالوگ های ماندگار درباره خدا را ارائه می دهیم. دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا همیشه در تاریکی سینما طنین انداز شده اند و ردی عمیق بر جان تماشاگران بر جای گذاشته اند. این دیالوگ ها می توانند دریچه ای به سوی دنیای معنویت و ایمان بگشایند و پرسش های بنیادین بشری درباره هستی و آفریننده آن را به چالش بکشند. دیالوگ های ماندگار و زیبا درباره خدا نمونه دیالوگ درباره خدا به دلیل قدرت شگفت انگیز سینما در به تصویر کشیدن احساسات و مفاهیم عمیق انسانی، از تاثیرگذاری بالایی برخوردار هستند. نمونه هایی از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا در اینجا به چند نمونه از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا اشاره می کنیم: فیلم رستگاری در شاوشنک (۱۹۹۴): رد: "امید چیز خوبیه، شاید بهترین چیز. و یه چیز مطمئنه، هیچ چیز قوی تر از امید نیست." این دیالوگ به ایمان به خدا و قدرت امید در شرایط سخت زندگی اشاره دارد. فیلم فهرست شیندلر (۱۹۹۳): اسکار شیندلر: "من فقط می خواستم زندگی یک نفر را نجات دهم." این دیالوگ به ارزش ذاتی انسان و اهمیت نجات جان انسان ها از دیدگاه خداوند اشاره دارد. فیلم سکوت بره ها (۱۹۹۱): دکتر هانیبال لکتر: "خداوند در جزئیات است." این دیالوگ به ظرافت و زیبایی خلقت خداوند در دنیای پیرامون ما اشاره دارد. پارادیزو (۱۹۸۸): آلفردو: خسته شدی پدر؟ پدر روحانی: آره. موقع رفتن سرازیریه خدا کمک می کنه اما موقع برگشتن خدا فقط نگاه می کنه. الماس خونین (۲۰۰۶): بعضی وقتا این سوال برام پیش میاد که خدا مارو به خاطر بلاهایی که سر همدیگه میاریم می بخشه؟ ولی بعد به دور و برم نگاه می کنم و به ذهنم می رسه که خدا خیلی وقته اینجارو ترک کرده. نجات سربازان رایان: فرمانده: برید جلو خدا با ماست ... سرباز: اگه خدا با ماست پس کی با اوناست که مارو دارن تیکه و پاره می کنن؟ بوی خوش یک زن (۱۹۹۲): زنها ... تا حالا به زن ها فکر کردی؟ کی خلقشون کرده؟ خدا باید یه نابغه بوده باشه ... زیر نور ماه: خدا خیلی بزرگتر از اونه که بشه با گناه کردن ازش دور شد ... ستایش: حشمت فردوس: پیش خدا هم که باشی، وقتی مادرت زنگ می زنه باید جوابشو بدی. مارمولک: شاید درهای زندان به روی شما بسته باشد، اما درهای رحمت خدا همیشه روی شما باز است و اینقدر به فکر راه دروها نباشید. خدا که فقط متعلق به آدم های خوب نیست. خدا خدای آدم خلافکار هم هست. فقط خود خداست که بین بندگانش فرقی نمی گذارد. او اند لطافت، اند بخشش، بیخیال شدن، اند چشم پوشی و رفاقت است. دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم مارمولک رامبو (۱۹۸۸): موسی گانی: خدا آدمای دیوونه رو دوس داره! رمبو: چرا؟ موسی گانی: چون از اونا زیاد آفریده. سوپر نچرال: واقعا به خدا ایمان داری؟ چون اون میتونه آرامش بخش باشه. دین: ایمان دارم یه خدایی هست ولی مطمئن نیستم که اون هنوز به ما ایمان داره یا نه. کشوری برای پیرمردها نیست: تو زندگیم همیشه منتظر بودم که خدا، از یه جایی وارد زندگیم بشه ولی اون هیچوقت نیومد، البته اگر منم جای اون بودم خودمو قاطی همچین چیزی نمی کردم! دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم کشوری برای پیرمردها نیست سخن پایانی درباره دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا در هر قالبی که باشند، چه در متون کهن مذهبی، چه در اشعار و سروده ها و چه در فیلم های سینمایی، همواره گنجینه ای ارزشمند از حکمت و معرفت را به مخاطبان خود ارائه می دهند. این دیالوگ ها به ما یادآور می شوند که در جستجوی معنای زندگی و یافتن پاسخ سوالات خود، تنها نیستیم و همواره می توانیم با خالق هستی راز و نیاز کرده و از او یاری و راهنمایی بطلبیم. دیالوگ های ماندگار سینمای جهان درباره خدا گردآوری: بخش هنر و سینمای سرپوش

ویژه سرپوش