جمعه ۱۱ آبان ۱۴۰۳
۱۳:۴۰ - ۲۰ دي ۱۳۹۶ کد خبر: ۹۶۱۰۰۵۴۶۱
موسیقی

حجت اشرف‌زاده: در فضای مجازی چهره‌های جدید به مردم خورانده می شوند

حجت اشرف‌زاده,اخبار هنرمندان,خبرهای هنرمندان,موسیقی
حجت اشرف‌زاده گفت: کافی است که برنامه گذاران باور کنند که موسیقی ایرانی با اشکال متفاوتی که در خود دارد همچنان مخاطب دارد و اگر کم لطفی‌ها کمتر شود مطمئنا آثار خوبی همچون پروژه ۳۰ خلق خواهد شد.

خواننده قطعه «ماهی و من» با اشاره به نامناسب بودن برخی قطعات که این روزها منتشر می شود و دور از فرهنگ ایرانی اسلامی است توضیح داد: گاهی قطعاتی منتشر می شود که از لحاظ کلام ضعف های بسیار زیادی دارند. این روزها در عرصه ادبیات خوانندگان به ویژه آنها که جوان‌تر هستند مسیر لس آنجلسی و ضعیف را که پس رفت در موسیقی است طی می کنند. جالب این است که برخی از همین افراد مدعی در ترانه هستند و ادعا کرده اند که انقلابی در عرصه ترانه ایجاد کرده اند که این موضوعات و ادعاها برای من بسیار خنده دار به نظر می رسد.

 

اشرف زاده ادامه داد: خوانندگان باید در پرورش قطعه ای که ماندگار باشد دقت بیشتری کنند. در تمام این سالها غزل سرایانی چون محمدعلی بهمنی، حسین منزوی شاگردانی چون علیرضا بدیع و امید صباغ‌نو را پرورش داده اند و در طرف مقابل موسیقی لس آنجلسی که تا حدودی ترویج پیدا کرده است رو به افول رفته و همه این را می دانند.

 

او موسیقی های لس آنجلسی را تکرار تجربه های شکست خورده و در مسیر پسرفت عرصه موسیقی عنوان کرد و افزود: شعر و موسیقی خوب همواره راه خود را پیدا می کند و ماندگارتر است. تاریخ و گذشت زمان نشان داده است که در دوره ای موسیقی کافه ای رواج داشت و همزمان غلامحسین بنان آواز نیز در همان دوره می خواند و در حال حاضر و پس از گذشت سالها همه ما قطعات تا بهار گلنشین و الهه ناز را در ذهن داریم اما آثار پرفروش و کافه‌ای گذشته در ذهنمان ثبت نشده و اگر باشد هم برای تمسخر و خنده است.

 

این خواننده راه حل رهایی از وضعیت موسیقی لس آنجلسی را تولید آثار نو برای نوجوانان و جوانان دانست و عنوان کرد: بدون شک تاریخ موسیقی و آثار لس آنجلسی را فیلتر خواهد کرد، بنابراین باید هنرمندان عرصه موسیقی به جای دلخوش بودن به چند جیغ و هورای زودگذر به فکر این باشند که نامی از خود در تاریخ به یادگار بگذارند.

 

اشرف زاده وجود مافیا در موسیقی را متعلق به بخشی از این عرصه دانست و ابعاد جدید آن را این گونه شرح داد: مافیا در عرصه موسیقی متعلق به پخش موسیقی یا به اصطلاح تبدیل به چهره کردن برخی اشخاص است. در فضای مجازی به ویژه در اینستاگرام چهره های جدید کاملا به مردم خورانده می شوند. با هزینه های چند صد میلیونی و باورنکردنی موسیقی را در فضای مجازی بدون هیچ قانونی و باتکرار در کانالها و صفحات مجازی به شکلی پیش برده اند که به تدریج خواننده و قطعات او بر مردم و مخاطبان خورانده شود. این رقابت ناسالم است چون خواننده‌ای با توان مالی پایین تر توان رقابت با تیمی که فرد را به شهرت رسانده و برایش کنسرت برگزار می کند ندارد.

 

وی درباره روی دیگر سکه عرصه موسیقی نیز اظهار کرد: آهنگسازان و شعرای خوب و خواننده های خوش صدا در این عرصه فعال هستند که مخاطبان نیز آنها را می شناسند از مسیر کاملا طبیعی آلبوم منتشر و مورد توجه مردم قرار گرفته اند بدون اینکه تظاهری در هنری که دارند داشته باشند، اما در ماه های گذشته چهره های عجیب می بینم که صدا و شهامت آنها از نظر من خنده دار است وصرفا به دلیل وجود تلگرام و اینستاگرام توانسته اند به عنوان خواننده معرفی شوند.

 

وی در ادامه تصریح کرد: البته درفضای فعلی وجود برخی اجراها را می توان به عنوان اجرای موفق نام برد پروژه ۳۰ توسط همایون شجریان و تیم بسیار خوب برادران پورناظری از اجراهایی است که در فضای کنونی دیدنی و ثبت شدنی است.مردم با همه افت و خیزهایی که در عرصه موسیقی وجود دارد نزدیک به ۴۰ شب با خرید بلیت‌هایی که بیش از ۳ هزار نفر در هر شب است از این کنسرت استقبال می کنند.

 

 

 

 

mizanonline.ir
  • 15
  • 4
۵۰%
همه چیز درباره
نظر شما چیست؟
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی:۰
غیر قابل انتشار: ۰
جدیدترین
قدیمی ترین
مشاهده کامنت های بیشتر
هیثم بن طارق آل سعید بیوگرافی هیثم بن طارق آل سعید؛ حاکم عمان

تاریخ تولد: ۱۱ اکتبر ۱۹۵۵ 

محل تولد: مسقط، مسقط و عمان

محل زندگی: مسقط

حرفه: سلطان و نخست وزیر کشور عمان

سلطنت: ۱۱ ژانویه ۲۰۲۰

پیشین: قابوس بن سعید

ادامه
بزرگمهر بختگان زندگینامه بزرگمهر بختگان حکیم بزرگ ساسانی

تاریخ تولد: ۱۸ دی ماه د ۵۱۱ سال پیش از میلاد

محل تولد: خروسان

لقب: بزرگمهر

حرفه: حکیم و وزیر

دوران زندگی: دوران ساسانیان، پادشاهی خسرو انوشیروان

ادامه
صبا آذرپیک بیوگرافی صبا آذرپیک روزنامه نگار سیاسی و ماجرای دستگیری وی

تاریخ تولد: ۱۳۶۰

ملیت: ایرانی

نام مستعار: صبا آذرپیک

حرفه: روزنامه نگار و خبرنگار گروه سیاسی روزنامه اعتماد

آغاز فعالیت: سال ۱۳۸۰ تاکنون

ادامه
یاشار سلطانی بیوگرافی روزنامه نگار سیاسی؛ یاشار سلطانی و حواشی وی

ملیت: ایرانی

حرفه: روزنامه نگار فرهنگی - سیاسی، مدیر مسئول وبگاه معماری نیوز

وبگاه: yasharsoltani.com

شغل های دولتی: کاندید انتخابات شورای شهر تهران سال ۱۳۹۶

حزب سیاسی: اصلاح طلب

ادامه
زندگینامه امام زاده صالح زندگینامه امامزاده صالح تهران و محل دفن ایشان

نام پدر: اما موسی کاظم (ع)

محل دفن: تهران، شهرستان شمیرانات، شهر تجریش

تاریخ تاسیس بارگاه: قرن پنجم هجری قمری

روز بزرگداشت: ۵ ذیقعده

خویشاوندان : فرزند موسی کاظم و برادر علی بن موسی الرضا و برادر فاطمه معصومه

ادامه
شاه نعمت الله ولی زندگینامه شاه نعمت الله ولی؛ عارف نامدار و شاعر پرآوازه

تاریخ تولد: ۷۳۰ تا ۷۳۱ هجری قمری

محل تولد: کوهبنان یا حلب سوریه

حرفه: شاعر و عارف ایرانی

دیگر نام ها: شاه نعمت‌الله، شاه نعمت‌الله ولی، رئیس‌السلسله

آثار: رساله‌های شاه نعمت‌الله ولی، شرح لمعات

درگذشت: ۸۳۲ تا ۸۳۴ هجری قمری

ادامه
نیلوفر اردلان بیوگرافی نیلوفر اردلان؛ سرمربی فوتسال و فوتبال بانوان ایران

تاریخ تولد: ۸ خرداد ۱۳۶۴

محل تولد: تهران 

حرفه: بازیکن سابق فوتبال و فوتسال، سرمربی تیم ملی فوتبال و فوتسال بانوان

سال های فعالیت: ۱۳۸۵ تاکنون

قد: ۱ متر و ۷۲ سانتی متر

تحصیلات: فوق لیسانس مدیریت ورزشی

ادامه
حمیدرضا آذرنگ بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ؛ بازیگر سینما و تلویزیون ایران

تاریخ تولد: تهران

محل تولد: ۲ خرداد ۱۳۵۱ 

حرفه: بازیگر، نویسنده، کارگردان و صداپیشه

تحصیلات: روان‌شناسی بالینی از دانشگاه آزاد رودهن 

همسر: ساناز بیان

ادامه
محمدعلی جمال زاده بیوگرافی محمدعلی جمال زاده؛ پدر داستان های کوتاه فارسی

تاریخ تولد: ۲۳ دی ۱۲۷۰

محل تولد: اصفهان، ایران

حرفه: نویسنده و مترجم

سال های فعالیت: ۱۳۰۰ تا ۱۳۴۴

درگذشت: ۲۴ دی ۱۳۷۶

آرامگاه: قبرستان پتی ساکونه ژنو

ادامه
دیالوگ های ماندگار درباره خدا

دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا پنجره ای به دنیای درون انسان می گشایند و راز و نیاز او با خالق هستی را به تصویر می کشند. در این مقاله از سرپوش به بررسی این دیالوگ ها در ادیان مختلف، ادبیات فارسی و سینمای جهان می پردازیم و نمونه هایی از دیالوگ های ماندگار درباره خدا را ارائه می دهیم. دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا همیشه در تاریکی سینما طنین انداز شده اند و ردی عمیق بر جان تماشاگران بر جای گذاشته اند. این دیالوگ ها می توانند دریچه ای به سوی دنیای معنویت و ایمان بگشایند و پرسش های بنیادین بشری درباره هستی و آفریننده آن را به چالش بکشند. دیالوگ های ماندگار و زیبا درباره خدا نمونه دیالوگ درباره خدا به دلیل قدرت شگفت انگیز سینما در به تصویر کشیدن احساسات و مفاهیم عمیق انسانی، از تاثیرگذاری بالایی برخوردار هستند. نمونه هایی از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا در اینجا به چند نمونه از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا اشاره می کنیم: فیلم رستگاری در شاوشنک (۱۹۹۴): رد: "امید چیز خوبیه، شاید بهترین چیز. و یه چیز مطمئنه، هیچ چیز قوی تر از امید نیست." این دیالوگ به ایمان به خدا و قدرت امید در شرایط سخت زندگی اشاره دارد. فیلم فهرست شیندلر (۱۹۹۳): اسکار شیندلر: "من فقط می خواستم زندگی یک نفر را نجات دهم." این دیالوگ به ارزش ذاتی انسان و اهمیت نجات جان انسان ها از دیدگاه خداوند اشاره دارد. فیلم سکوت بره ها (۱۹۹۱): دکتر هانیبال لکتر: "خداوند در جزئیات است." این دیالوگ به ظرافت و زیبایی خلقت خداوند در دنیای پیرامون ما اشاره دارد. پارادیزو (۱۹۸۸): آلفردو: خسته شدی پدر؟ پدر روحانی: آره. موقع رفتن سرازیریه خدا کمک می کنه اما موقع برگشتن خدا فقط نگاه می کنه. الماس خونین (۲۰۰۶): بعضی وقتا این سوال برام پیش میاد که خدا مارو به خاطر بلاهایی که سر همدیگه میاریم می بخشه؟ ولی بعد به دور و برم نگاه می کنم و به ذهنم می رسه که خدا خیلی وقته اینجارو ترک کرده. نجات سربازان رایان: فرمانده: برید جلو خدا با ماست ... سرباز: اگه خدا با ماست پس کی با اوناست که مارو دارن تیکه و پاره می کنن؟ بوی خوش یک زن (۱۹۹۲): زنها ... تا حالا به زن ها فکر کردی؟ کی خلقشون کرده؟ خدا باید یه نابغه بوده باشه ... زیر نور ماه: خدا خیلی بزرگتر از اونه که بشه با گناه کردن ازش دور شد ... ستایش: حشمت فردوس: پیش خدا هم که باشی، وقتی مادرت زنگ می زنه باید جوابشو بدی. مارمولک: شاید درهای زندان به روی شما بسته باشد، اما درهای رحمت خدا همیشه روی شما باز است و اینقدر به فکر راه دروها نباشید. خدا که فقط متعلق به آدم های خوب نیست. خدا خدای آدم خلافکار هم هست. فقط خود خداست که بین بندگانش فرقی نمی گذارد. او اند لطافت، اند بخشش، بیخیال شدن، اند چشم پوشی و رفاقت است. دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم مارمولک رامبو (۱۹۸۸): موسی گانی: خدا آدمای دیوونه رو دوس داره! رمبو: چرا؟ موسی گانی: چون از اونا زیاد آفریده. سوپر نچرال: واقعا به خدا ایمان داری؟ چون اون میتونه آرامش بخش باشه. دین: ایمان دارم یه خدایی هست ولی مطمئن نیستم که اون هنوز به ما ایمان داره یا نه. کشوری برای پیرمردها نیست: تو زندگیم همیشه منتظر بودم که خدا، از یه جایی وارد زندگیم بشه ولی اون هیچوقت نیومد، البته اگر منم جای اون بودم خودمو قاطی همچین چیزی نمی کردم! دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم کشوری برای پیرمردها نیست سخن پایانی درباره دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا در هر قالبی که باشند، چه در متون کهن مذهبی، چه در اشعار و سروده ها و چه در فیلم های سینمایی، همواره گنجینه ای ارزشمند از حکمت و معرفت را به مخاطبان خود ارائه می دهند. این دیالوگ ها به ما یادآور می شوند که در جستجوی معنای زندگی و یافتن پاسخ سوالات خود، تنها نیستیم و همواره می توانیم با خالق هستی راز و نیاز کرده و از او یاری و راهنمایی بطلبیم. دیالوگ های ماندگار سینمای جهان درباره خدا گردآوری: بخش هنر و سینمای سرپوش

ویژه سرپوش