سه شنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۳
۰۸:۴۸ - ۰۷ دي ۱۳۹۷ کد خبر: ۹۷۱۰۰۱۷۰۶
تئاتر شهر

یک کارگردان تئاتر مطرح کرد:

این یک جنگ بر سر تبلیغات است نه کیفیت!

نمایش مردی به نام اوهه,اخبار تئاتر,خبرهای تئاتر,تئاتر
کارگردان نمایش «مردی به نام اوهه» گفت: تا سال‌های قبل می‌گفتند اگر کاری خوب باشد مخاطب خود را در هفته اول اجرا به دست می‌آورد. ممکن است اکنون مردم از لحاظ مالی شرایط خوبی نداشته باشند اما هزینه می‌کنند و پای نمایش‌هایی می‌نشینند که شکل و شمایل خاصی دارد و افراد بخصوصی در آن ایفای نقش می‌کنند و بعد هم برایشان مایه افتخار است که چنین هزینه‌ای کرده‌اند.

بهرام سروری نژاد کارگردان‌ تئاتر "مردی به نام اوهه" در گفت‌وگو با ایسنا درباره این نمایش بیان کرد: این نمایش فضایی کاملا فانتزی دارد و در آن نماهایی از کمدی طنز و سیاه و همچنین مسائل اجتماعی و ... وجود دارد.

 

او ادامه داد: این متن سال‌ها پیش ترجمه شده بود و نام دیگری داشت اما ما برای نمایش خودمان از ترجمه دیگری استفاده کردیم و نام آن نیز تغییر داده شد. البته این نمایش هیچ ارتباطی به داستان و همچنین فیلم "مردی به اوه" ندارد و فقط نامشان تا حدودی شبیه است. 

 

او درباره نحوه انتخاب بازیگران و حضور حمید گلی و علی فروتن در این نمایش، توضیح داد: تمامی بازیگران که در این اثر نمایشی حضور دارند از افراد تحصیل کرده و با سابقه در حوزه تئاتر و یا بازیگری هستند اما حضور حمید گلی و علی فروتن به دلیل سابقه فعالیت در تلویزیون و مخصوصا حوزه کودک از بقیه بازیگران بیشتر به چشم می‌خورد. این دو هنرمند علاوه بر کار کودک در سابقه فعالیتشان بازی در تئاترهای جدی را هم دارند. آنها اکنون از وادی کودک دور شده‌اند و فکر می‌کنم برای مخاطب جذاب باشد که آنها را در یک موقعیت کاملا متفاوت ببینند.

 

سروری نژاد با تاکید بر اینکه مخاطب این نمایش بزرگسالان هستند، اظهار کرد: ما در پوستر این نمایش اعلام کرده‌ایم که تئاتر "مردی به نام اوهه" برای بالای ۱۴ سال است، زیرا درک این داستان برای سنین کمتر از ۱۴ سال سخت خواهد بود. همچنین بیم این میرفت که به دلیل حضور این دو هنرمند چنین تصوری پیش بیاید که این‌نمایش یک کار کودک است به همین دلیل ما اعلام کردیم تا  مشکلی پیش نیاید.

 

این هنرمند که نمایشش را در عمارت نوفل لوشاتو روی صحنه برده‌ است درباره میزان استقبال از این تئاتر و همچنین شرایط این تماشاخانه گفت: ما اصلا از نظر تعداد مخاطبی که برای تماشای این نمایش می‌آیند راضی نیستیم. متاسفانه به نظر می‌آید تماشاگرانی که به طور معمول تئاتر می‌دیدند تعدادشان بسیار کم شده. تا سال‌های قبل می‌گفتند اگر کاری خوب باشد مخاطب خود را در هفته اول به دست می‌آورد اما با گسترش سالن‌های خصوصی دیگر جنگ کیفیت نیست بلکه جنگ تبلیغاتی است. در این جنگ هم بخشی سالن سهیم است و بخشی کارگردان.

 

او اضافه کرد: برخی سالن‌های خصوصی امکانات وسیع تبلیغاتی در اختیار دارند مثل بنری که در خیابان می‌زنند و مانند یک بیلبورد شهری عمل می‌کند ولی برخی سالن‌ها مثل نوفل لوشاتو چنین امکاناتی ندارند. بنابر این وقتی امکانات تبلیغات ضعیف باشد دیده نمی‌شوی. نکته این است که همه ما می‌دانیم راهکارهای جذب مخاطب چیست و چگونه باید عمل کنیم اما همه اینها مستلزم هزینه‌کرد است که چون برای روی صحنه بردن یک نمایش هزینه بسیاری می‌شود دیگر بودجه‌ای برای کارگردان باقی نمی‌ماند تا بتواند تبلیغات هم انجام دهد. در این میان علاوه بر اجاره‌بهایی که برای سالن خصوصی باید پرداخت کنیم هزینه‌های جاری بسیاری هم داریم، خوشبختانه اعضای گروهم همراهی بسیار خوبی با من داشته‌اند. اما این برای تئاتر فاجعه است که به صورت میانگین تعداد تماشاگرانش بین ۱۵ تا ۲۰ نفر باشند در صورتی که ظرفیت سالن ۱۰۳ نفر است.

 

او همچنین افزود: ممکن است اکنون مردم از لحاظ مالی شاید شرایط خوبی نداشته باشند اما با این حال هزینه می‌کنند و پای نمایش‌هایی می‌نشینند که شکل و شمایل خاصی دارد و افراد به خصوصی در آن ایفای نقش آفرینی می‌کنند. جالب اینجاست که بعدها برای خودشان هم باعث افتحار است که تئاتری را دیده‌اند که بلیتش خیلی گران بوده و این برایشان جذاب است.

 

سروری نژاد در پایان یادآور شد: از هفته ابتدایی اجراهای این نمایش برای دانشجویان ۵۰ درصد تخفیف در نظر گرفته شده همچنین تخفیف‌های گروهی هم وجود دارد و با توجه به جایگاه صندلی‌ها در سالن تفاوت قیمت وجود دارد. امیدوارم در یکی دو هفته آینده شرایطمان تغییر کند.

 

به گزارش ایسنا، بازیگرانی که در این نمایش ایفای نقش می‌کنند شامل سامان توحیدی، شایان خدامی، محمدجواد ذوالقدر، آتوسا راستی، عسل سادات‌اصفهانی، بهرام سروری‌نژاد، هورداد سروری‌نژاد، محمدرضا قلمبر، کامیار محبی، ندا نوری و علی فروتن و حمید گلی می‌شود.

 

از دیگر عوامل این نمایش می‌توان به نویسنده: اسلاومیر مروژک، مترجم: نوید ادیبی فرد، کارگردان: بهرام سروری‌نژاد، طراح صحنه: سارا پژمانفر، طراح لباس: نرگس روشن، طراح گریم: سمیه فراهانی، طراح پوستر: امسن جعفری، گروه موسیقی و صدا، گیتار الکتریک: امیرحسین محمدخانی، ساکسفون و ساخت قطعات باکلام: گلنوش حمیدی ، سینت سایزر و افکت: سیاوش نوروزی، شاعر: ساغر مختاری، مدیر اجرا: ساغر مختاری، دستیاران کارگردان: سینا شجاعی، حنا کاظمی، منشی‌صحنه و برنامه‌ریز: عسل سادات اصفهانی، مشاور تبلیغات: محمد قناعتی، مدیر روابط عمومی: سعیده دادگر، عکاس: امیر خدامی، ساخت تیزر: امسن جعفری، گلنوش حمیدی (آنتراکت استودیو)

 

در خلاصه داستان این اثر آمده است: در منزل مردی به نام پیوتر اوهه اتفاق عجیب و غریبی می‌افتد. ببری در لوله‌ی حمام پیدا می‌شود! این خبر توسط کارمند رسمی به خانواده داده می‌شود و این تازه آغاز ماجراست. اقشار مختلف جامعه از این اتفاق سواستفاده می‌کنند تا جایی‌که برای تفریح یک مهاراجه منزل اوهه را تبدیل به جنگل و سیرک می‌کنند. در نهایت برای خدشه‌دار نشدن روابط دو کشور ...

 

این نمایش از ۱۸ آذر تا ۱۳ دی‌ماه، هرشب ساعت ۲۱ در عمارت نوفل لوشاتو روی صحنه است.

 

نمایش مردی به نام اوهه,اخبار تئاتر,خبرهای تئاتر,تئاتر

 

  • 9
  • 1
۵۰%
همه چیز درباره
نظر شما چیست؟
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی:۰
غیر قابل انتشار: ۰
جدیدترین
قدیمی ترین
مشاهده کامنت های بیشتر
هیثم بن طارق آل سعید بیوگرافی هیثم بن طارق آل سعید؛ حاکم عمان

تاریخ تولد: ۱۱ اکتبر ۱۹۵۵ 

محل تولد: مسقط، مسقط و عمان

محل زندگی: مسقط

حرفه: سلطان و نخست وزیر کشور عمان

سلطنت: ۱۱ ژانویه ۲۰۲۰

پیشین: قابوس بن سعید

ادامه
بزرگمهر بختگان زندگینامه بزرگمهر بختگان حکیم بزرگ ساسانی

تاریخ تولد: ۱۸ دی ماه د ۵۱۱ سال پیش از میلاد

محل تولد: خروسان

لقب: بزرگمهر

حرفه: حکیم و وزیر

دوران زندگی: دوران ساسانیان، پادشاهی خسرو انوشیروان

ادامه
صبا آذرپیک بیوگرافی صبا آذرپیک روزنامه نگار سیاسی و ماجرای دستگیری وی

تاریخ تولد: ۱۳۶۰

ملیت: ایرانی

نام مستعار: صبا آذرپیک

حرفه: روزنامه نگار و خبرنگار گروه سیاسی روزنامه اعتماد

آغاز فعالیت: سال ۱۳۸۰ تاکنون

ادامه
یاشار سلطانی بیوگرافی روزنامه نگار سیاسی؛ یاشار سلطانی و حواشی وی

ملیت: ایرانی

حرفه: روزنامه نگار فرهنگی - سیاسی، مدیر مسئول وبگاه معماری نیوز

وبگاه: yasharsoltani.com

شغل های دولتی: کاندید انتخابات شورای شهر تهران سال ۱۳۹۶

حزب سیاسی: اصلاح طلب

ادامه
زندگینامه امام زاده صالح زندگینامه امامزاده صالح تهران و محل دفن ایشان

نام پدر: اما موسی کاظم (ع)

محل دفن: تهران، شهرستان شمیرانات، شهر تجریش

تاریخ تاسیس بارگاه: قرن پنجم هجری قمری

روز بزرگداشت: ۵ ذیقعده

خویشاوندان : فرزند موسی کاظم و برادر علی بن موسی الرضا و برادر فاطمه معصومه

ادامه
شاه نعمت الله ولی زندگینامه شاه نعمت الله ولی؛ عارف نامدار و شاعر پرآوازه

تاریخ تولد: ۷۳۰ تا ۷۳۱ هجری قمری

محل تولد: کوهبنان یا حلب سوریه

حرفه: شاعر و عارف ایرانی

دیگر نام ها: شاه نعمت‌الله، شاه نعمت‌الله ولی، رئیس‌السلسله

آثار: رساله‌های شاه نعمت‌الله ولی، شرح لمعات

درگذشت: ۸۳۲ تا ۸۳۴ هجری قمری

ادامه
نیلوفر اردلان بیوگرافی نیلوفر اردلان؛ سرمربی فوتسال و فوتبال بانوان ایران

تاریخ تولد: ۸ خرداد ۱۳۶۴

محل تولد: تهران 

حرفه: بازیکن سابق فوتبال و فوتسال، سرمربی تیم ملی فوتبال و فوتسال بانوان

سال های فعالیت: ۱۳۸۵ تاکنون

قد: ۱ متر و ۷۲ سانتی متر

تحصیلات: فوق لیسانس مدیریت ورزشی

ادامه
حمیدرضا آذرنگ بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ؛ بازیگر سینما و تلویزیون ایران

تاریخ تولد: تهران

محل تولد: ۲ خرداد ۱۳۵۱ 

حرفه: بازیگر، نویسنده، کارگردان و صداپیشه

تحصیلات: روان‌شناسی بالینی از دانشگاه آزاد رودهن 

همسر: ساناز بیان

ادامه
محمدعلی جمال زاده بیوگرافی محمدعلی جمال زاده؛ پدر داستان های کوتاه فارسی

تاریخ تولد: ۲۳ دی ۱۲۷۰

محل تولد: اصفهان، ایران

حرفه: نویسنده و مترجم

سال های فعالیت: ۱۳۰۰ تا ۱۳۴۴

درگذشت: ۲۴ دی ۱۳۷۶

آرامگاه: قبرستان پتی ساکونه ژنو

ادامه
دیالوگ های ماندگار درباره خدا

دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا پنجره ای به دنیای درون انسان می گشایند و راز و نیاز او با خالق هستی را به تصویر می کشند. در این مقاله از سرپوش به بررسی این دیالوگ ها در ادیان مختلف، ادبیات فارسی و سینمای جهان می پردازیم و نمونه هایی از دیالوگ های ماندگار درباره خدا را ارائه می دهیم. دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا همیشه در تاریکی سینما طنین انداز شده اند و ردی عمیق بر جان تماشاگران بر جای گذاشته اند. این دیالوگ ها می توانند دریچه ای به سوی دنیای معنویت و ایمان بگشایند و پرسش های بنیادین بشری درباره هستی و آفریننده آن را به چالش بکشند. دیالوگ های ماندگار و زیبا درباره خدا نمونه دیالوگ درباره خدا به دلیل قدرت شگفت انگیز سینما در به تصویر کشیدن احساسات و مفاهیم عمیق انسانی، از تاثیرگذاری بالایی برخوردار هستند. نمونه هایی از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا در اینجا به چند نمونه از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا اشاره می کنیم: فیلم رستگاری در شاوشنک (۱۹۹۴): رد: "امید چیز خوبیه، شاید بهترین چیز. و یه چیز مطمئنه، هیچ چیز قوی تر از امید نیست." این دیالوگ به ایمان به خدا و قدرت امید در شرایط سخت زندگی اشاره دارد. فیلم فهرست شیندلر (۱۹۹۳): اسکار شیندلر: "من فقط می خواستم زندگی یک نفر را نجات دهم." این دیالوگ به ارزش ذاتی انسان و اهمیت نجات جان انسان ها از دیدگاه خداوند اشاره دارد. فیلم سکوت بره ها (۱۹۹۱): دکتر هانیبال لکتر: "خداوند در جزئیات است." این دیالوگ به ظرافت و زیبایی خلقت خداوند در دنیای پیرامون ما اشاره دارد. پارادیزو (۱۹۸۸): آلفردو: خسته شدی پدر؟ پدر روحانی: آره. موقع رفتن سرازیریه خدا کمک می کنه اما موقع برگشتن خدا فقط نگاه می کنه. الماس خونین (۲۰۰۶): بعضی وقتا این سوال برام پیش میاد که خدا مارو به خاطر بلاهایی که سر همدیگه میاریم می بخشه؟ ولی بعد به دور و برم نگاه می کنم و به ذهنم می رسه که خدا خیلی وقته اینجارو ترک کرده. نجات سربازان رایان: فرمانده: برید جلو خدا با ماست ... سرباز: اگه خدا با ماست پس کی با اوناست که مارو دارن تیکه و پاره می کنن؟ بوی خوش یک زن (۱۹۹۲): زنها ... تا حالا به زن ها فکر کردی؟ کی خلقشون کرده؟ خدا باید یه نابغه بوده باشه ... زیر نور ماه: خدا خیلی بزرگتر از اونه که بشه با گناه کردن ازش دور شد ... ستایش: حشمت فردوس: پیش خدا هم که باشی، وقتی مادرت زنگ می زنه باید جوابشو بدی. مارمولک: شاید درهای زندان به روی شما بسته باشد، اما درهای رحمت خدا همیشه روی شما باز است و اینقدر به فکر راه دروها نباشید. خدا که فقط متعلق به آدم های خوب نیست. خدا خدای آدم خلافکار هم هست. فقط خود خداست که بین بندگانش فرقی نمی گذارد. او اند لطافت، اند بخشش، بیخیال شدن، اند چشم پوشی و رفاقت است. دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم مارمولک رامبو (۱۹۸۸): موسی گانی: خدا آدمای دیوونه رو دوس داره! رمبو: چرا؟ موسی گانی: چون از اونا زیاد آفریده. سوپر نچرال: واقعا به خدا ایمان داری؟ چون اون میتونه آرامش بخش باشه. دین: ایمان دارم یه خدایی هست ولی مطمئن نیستم که اون هنوز به ما ایمان داره یا نه. کشوری برای پیرمردها نیست: تو زندگیم همیشه منتظر بودم که خدا، از یه جایی وارد زندگیم بشه ولی اون هیچوقت نیومد، البته اگر منم جای اون بودم خودمو قاطی همچین چیزی نمی کردم! دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم کشوری برای پیرمردها نیست سخن پایانی درباره دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا در هر قالبی که باشند، چه در متون کهن مذهبی، چه در اشعار و سروده ها و چه در فیلم های سینمایی، همواره گنجینه ای ارزشمند از حکمت و معرفت را به مخاطبان خود ارائه می دهند. این دیالوگ ها به ما یادآور می شوند که در جستجوی معنای زندگی و یافتن پاسخ سوالات خود، تنها نیستیم و همواره می توانیم با خالق هستی راز و نیاز کرده و از او یاری و راهنمایی بطلبیم. دیالوگ های ماندگار سینمای جهان درباره خدا گردآوری: بخش هنر و سینمای سرپوش

ویژه سرپوش