سه شنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۳
۰۷:۱۲ - ۱۱ تير ۱۳۹۶ کد خبر: ۹۶۰۴۰۲۳۴۰
رادیو و تلویزیون

حرف‌های مهران احمدی در دورهمی

اخبار صدا وسیما,خبرهای صدا وسیما,رادیو و تلویزیون,مهران احمدی
برنامه دورهمی ۱۰ تیرماه با حضور مهران احمدی بازیگر سینما و تلویزیون به روی آنتن شبکه نسیم رفت و او درباره حرفه بازیگری و نقش‌هایی که تاکنون بازی کرده است، سخن گفت.

به گزارش ایسنا، این بازیگر درباره حرفه بازیگری گفت: من بعد از ناموس و وطن این حرفه برایم جدی‌ترین کار دنیاست و ۲۵ سال از عمرم را صرف این کار کرده‌ام و شبی را بدون بازیگری سپری نکرده‌ام. به همین دلیل وظیفه خود می‌دانم که از این حرفه مراقبت کنم و برایم جدی است.

او با اشاره به بازیگران نسل‌های گذشته گفت: من فکر می‌کنم نسل گذشته در حرفه بازیگری دغدغه‌مندتر بوده‌اند. هر چه زمان می‌گذرد این حرفه سهل‌تر می‌شود. ما آخرین نسلی هستیم که بقای جدیت در ما نمایان است. مردم به بازیگری نگاه سرگرمی دارند اما ما که داخل این حرفه هستیم برایمان جدی است. من خاله‌ای دارم که زمانی که من از دانشگاه برگشتم گفت مگر ما لیسانس بازیگری هم داریم؟

مهران احمدی افزود: یکی از سخت‌ترین کارهای دنیا بازیگری است. اگر بازیگری را با ابراز احساس شخصی یکی بدانیم آسان است اما اینگونه نیست. برخی مردم جلوی من را در خیابان می‌گیرند و می‌گویند من بلدم خوب گریه کنم اما من می‌گویم گریه آسان‌ترین کار در بازیگری است. تعداد دیگری می‌گویند ما بلد هستیم جوک تعریف کنیم اما من به آنها می‌گویم که یک کمدین باید خیلی از مسائل را بلد باشد.

او با انتقاد از برخی کارگردان‌ها اظهار کرد: کارگردان‌هایی هستند که هنگام ایفای نقش به بازیگران می‌گویند خودت باش اما من نمی‌دانم زمانی که نقش یک دزد را بازی می‌کنم چگونه خودم باشم. گاهی مردم فکر می‌کنند اگر من نقش یک فرد خشن را بازی می‌کنم این ویژگی در من وجود دارد اما اینطور نیست.

بازیگر سریال پایتخت با اشاره به رشته تحصیلی خود گفت: من سال ۷۳ وارد دانشکده هنر شدم و در بازیگری مدرک کارشناسی خود را گرفتم. من قبل از دانشگاه نیز در تهران و نیشابور تئاتر بازی می‌کردم. مادر من نیشابوری است و یک بازه زمانی را در آن شهر زندگی کردم. من در سینما از روی ناچاری برخی کارها را انجام دادم. من سال ۷۳ دستیار تدارکات بودم و سال ۸۱ هم عاشق شدم و با همسرم ازدواج کرد.

او با بیان اینکه چه کارهایی جزء بازیگری بلد است، ادامه داد: من اگر زمانی به هر دلیلی بازیگری را کنار بگذارم آشپز و دلال خوبی هستم و می‌توانم معاملات را به راحتی جوش بزنم.

او در ادامه خاطره‌ای تعریف کرد و گفت: یک بار در یک فروشگاه مدرن بودیم و آقایی به من گفت شما با بهبود فریبا چه نسبتی دارید و من هم گفتم خودم هستم و او با تعجب بسیار گفت چرا پس این شکلی هستید. با این اتفاقات احساس می‌کنم هنرت را به پای خودت نمی‌نویسند. من دوست ندارم من را با نقش بهبود یا شکیب بشناسند زیرا هنرم را به پای خود نخواهند نوشت اما قبول کردم که این مساله جزوی از عرصه هنر است و مردم با عشق این حرف را می‌زنند و قصدی ندارند.

مهران احمدی با اشاره به بازی نکردن خود در سریال پایتخت چهار اظهار کرد: این سوال را همه از من می‌پرسند که چرا در پایتخت بازی نمی‌کنی. باید بگویم که هیچ اختلاف و مشکلی با عوامل این سریال ندارم و زمانی که پایتخت بازی می‌کردم بهترین ایامم در تلویزیون بود زیرا تمام عوامل، حرفه‌ای و درجه یک هستند. باید بپذیریم که هر کس در زندگی برنامه‌ای دارد. من هم برنامه خاص خود را دارم و باید بگویم که کمدین نیستم. کمدین‌ها نقش ثابتی بازی می‌کنند مثل چارلی چاپلین، جری لوئیز اما من می‌توانم نقش جدی هم بازی کنم و اگر نقش بهبود تکرار می‌شد محبوبیت آن پایین می‌آید. مگر یک مجموعه چقدر می‌تواند بار کمدی داشته باشد بخصوص نقش من که محبوب شده بود و مردم دوستش داشتند اما نخواستم به این نقش ادامه دهم. ما برای مردم خاطره‌سازی می‌کنیم و دوست ندارم این خاطره شیرین در ذهن مردم خراب شود.

او افزود: من خودم را کارگر یک نقش می‌دانم و باید برای بازی در یک نقش عرق ریخت. من ساعت‌ها راه می‌روم و به نقشم فکر می‌کنم. زمانی که نقش بهبود فریبا را بازی می‌کردم یک هفته زودتر از شروع نقشم به شیرگاه مازندران رفتم و میان مردم رفت و آمد داشتم تا لهجه و فرهنگ آنها را یاد بگیرم.

بازیگر سریال پایتخت درباره کارنامه هنری خود بیان کرد: من کارنامه بدی ندارم اما نقش‌های متوسط و زیر متوسط بازی کردم که از برخی از آنها پیشمانم. من همیشه حواسم جمع بوده و فرصت کم‌کاری نداشتم. گاهی به خودم سخت گرفتم و فیلی را بازی کردم و پول آن را نیز دریافت کردم اما بعد از ایفای نقش افسرده شدم و گفتم که چرا این فیلم را بازی کردم و دو هزار صفحه کتاب خواندم تا حالم بهتر شود اما نتیجه‌اش یک ماشین شاسی‌بلند و یک خانه شد.

او با اشاره به مافیای سینما، تلویزیون اظهار کرد: سینما و تلویزیون مافیا دارد و من ۱۵ سال است که در سینما هستم و مشاهده می‌کنم که این مافیا هر دوره شکل‌های متفاوتی دارد. معلوم است که شما به عنوان عامل یک فیلم یا سریال به نزدیکان خود بیشتر اهمیت می‌دهید. در دوره‌ای ما یک فرد را داشتیم که می‌گفتند تمام بازیگران را او انتخاب می‌کند. اما در حال حاضر شکل آن تغییر کرده است. من به دلیل اینکه حرفه‌های دیگری هم بلد هستم دغدغه این مساله را ندارم.

او ادامه داد: برخی افراد هستند که اگر من زمانی بیکار هم باشم با آنها کار نمی‌کنم. آن افراد شاید با ارزش‌ترین رفیق من باشند اما کار مقوله‌اش جدا است.

مهران احمدی درباره بهترین بازیگرانی که با آنها همکاری داشته است، گفت: من زمانی که فیلم نفس را بازی کردم به این نتیجه رسیدم که بچه‌ها بازیگران خوبی هستند و همچنین مهدی هاشمی بهترین کسی بود که با او همبازی شدم و پرویز پرستویی فرد دیگری است که زمانی که به چشمان بانفوذش نگاه می‌کنی در آنها ذوب می‌شوی. در تئاتر با سیامک سفری، بهرام افشاری و هوتن شکیبا همبازی بودم. در میان خانم‌های بازیگر نیز پانته‌آ بهرام و مریلا زارعی از بهترین‌ها هستند.

در پایان برنامه نیز مهران احمدی یک قاب که از انجمن بچه‌های کار هدیه گرفته بود، به برنامه دورهمی تقدیم کرد.

  • 14
  • 5
۵۰%
نظر شما چیست؟
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی:۰
غیر قابل انتشار: ۰
جدیدترین
قدیمی ترین
مشاهده کامنت های بیشتر
بزرگمهر بختگان زندگینامه بزرگمهر بختگان حکیم بزرگ ساسانی

تاریخ تولد: ۱۸ دی ماه د ۵۱۱ سال پیش از میلاد

محل تولد: خروسان

لقب: بزرگمهر

حرفه: حکیم و وزیر

دوران زندگی: دوران ساسانیان، پادشاهی خسرو انوشیروان

ادامه
صبا آذرپیک بیوگرافی صبا آذرپیک روزنامه نگار سیاسی و ماجرای دستگیری وی

تاریخ تولد: ۱۳۶۰

ملیت: ایرانی

نام مستعار: صبا آذرپیک

حرفه: روزنامه نگار و خبرنگار گروه سیاسی روزنامه اعتماد

آغاز فعالیت: سال ۱۳۸۰ تاکنون

ادامه
یاشار سلطانی بیوگرافی روزنامه نگار سیاسی؛ یاشار سلطانی و حواشی وی

ملیت: ایرانی

حرفه: روزنامه نگار فرهنگی - سیاسی، مدیر مسئول وبگاه معماری نیوز

شغل های دولتی: کاندید انتخابات شورای شهر تهران سال ۱۳۹۶

حزب سیاسی: اصلاح طلب

یاشار سلطانیبیوگرافی یاشار سلطانی

ادامه
زندگینامه امام زاده صالح زندگینامه امامزاده صالح تهران و محل دفن ایشان

نام پدر: اما موسی کاظم (ع)

محل دفن: تهران، شهرستان شمیرانات، شهر تجریش

تاریخ تاسیس بارگاه: قرن پنجم هجری قمری

روز بزرگداشت: ۵ ذیقعده

زندگینامه امامزاده صالح

باورها و اعتقادات مذهبی، نقشی پررنگ در شکل گیری فرهنگ و هویت ایرانیان داشته است. احترام به سادات و نوادگان پیامبر اکرم (ص) از جمله این باورهاست. از این رو، در طول تاریخ ایران، امامزادگان همواره به عنوان واسطه های فیض الهی و امامان معصوم (ع) مورد توجه مردم قرار داشته اند. آرامگاه این بزرگواران، به اماکن زیارتی تبدیل شده و مردم برای طلب حاجت، شفا و دفع بلا به آنها توسل می جویند.

ادامه
شاه نعمت الله ولی زندگینامه شاه نعمت الله ولی؛ عارف نامدار و شاعر پرآوازه

تاریخ تولد: ۷۳۰ تا ۷۳۱ هجری قمری

محل تولد: کوهبنان یا حلب سوریه

حرفه: شاعر و عارف ایرانی

دیگر نام ها: شاه نعمت‌الله، شاه نعمت‌الله ولی، رئیس‌السلسله

آثار: رساله‌های شاه نعمت‌الله ولی، شرح لمعات

درگذشت: ۸۳۲ تا ۸۳۴ هجری قمری

ادامه
آپولو سایوز ماموریت آپولو سایوز؛ دست دادن در فضا

ایده همکاری فضایی میان آمریکا و شوروی، در بحبوحه رقابت های فضایی دهه ۱۹۶۰ مطرح شد. در آن دوران، هر دو ابرقدرت در تلاش بودند تا به دستاوردهای فضایی بیشتری دست یابند. آمریکا با برنامه فضایی آپولو، به دنبال فرود انسان بر کره ماه بود و شوروی نیز برنامه فضایی سایوز را برای ارسال فضانورد به مدار زمین دنبال می کرد. با وجود رقابت های موجود، هر دو کشور به این نتیجه رسیدند که برقراری همکاری در برخی از زمینه های فضایی می تواند برایشان مفید باشد. ایمنی فضانوردان، یکی از دغدغه های اصلی به شمار می رفت. در صورت بروز مشکل برای فضاپیمای یکی از کشورها در فضا، امکان نجات فضانوردان توسط کشور دیگر وجود نداشت.

مذاکرات برای انجام ماموریت مشترک آپولو سایوز، از سال ۱۹۷۰ آغاز شد. این مذاکرات با پیچیدگی های سیاسی و فنی همراه بود. مهندسان هر دو کشور می بایست بر روی سیستم های اتصال فضاپیماها و فرآیندهای اضطراری به توافق می رسیدند. موفقیت ماموریت آپولو سایوز، نیازمند هماهنگی و همکاری نزدیک میان تیم های مهندسی و فضانوردان آمریکا و شوروی بود. فضانوردان هر دو کشور می بایست زبان یکدیگر را فرا می گرفتند و با سیستم های فضاپیمای طرف مقابل آشنا می شدند.

فضاپیماهای آپولو و سایوز

ماموریت آپولو سایوز، از دو فضاپیمای کاملا متفاوت تشکیل شده بود:

ادامه
نیلوفر اردلان بیوگرافی نیلوفر اردلان؛ سرمربی فوتسال و فوتبال بانوان ایران

چکیده بیوگرافی نیلوفر اردلان

نام کامل: نیلوفر اردلان

تاریخ تولد: ۸ خرداد ۱۳۶۴

محل تولد: تهران 

حرفه: بازیکن سابق فوتبال و فوتسال، سرمربی تیم ملی فوتبال و فوتسال بانوان

سال های فعالیت: ۱۳۸۵ تاکنون

قد: ۱ متر و ۷۲ سانتی متر

ادامه
حمیدرضا آذرنگ بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ؛ بازیگر سینما و تلویزیون ایران

چکیده بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ

نام کامل: حمیدرضا آذرنگ

تاریخ تولد: تهران

محل تولد: ۲ خرداد ۱۳۵۱ 

حرفه: بازیگر، نویسنده، کارگردان و صداپیشه

تحصیلات: روان‌شناسی بالینی از دانشگاه آزاد رودهن 

ادامه
محمدعلی جمال زاده بیوگرافی محمدعلی جمال زاده؛ پدر داستان های کوتاه فارسی

تاریخ تولد: ۲۳ دی ۱۲۷۰

محل تولد: اصفهان، ایران

حرفه: نویسنده و مترجم

سال های فعالیت: ۱۳۰۰ تا ۱۳۴۴

درگذشت: ۲۴ دی ۱۳۷۶

آرامگاه: قبرستان پتی ساکونه ژنو

ادامه
دیالوگ های ماندگار درباره خدا

دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا پنجره ای به دنیای درون انسان می گشایند و راز و نیاز او با خالق هستی را به تصویر می کشند. در این مقاله از سرپوش به بررسی این دیالوگ ها در ادیان مختلف، ادبیات فارسی و سینمای جهان می پردازیم و نمونه هایی از دیالوگ های ماندگار درباره خدا را ارائه می دهیم. دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا همیشه در تاریکی سینما طنین انداز شده اند و ردی عمیق بر جان تماشاگران بر جای گذاشته اند. این دیالوگ ها می توانند دریچه ای به سوی دنیای معنویت و ایمان بگشایند و پرسش های بنیادین بشری درباره هستی و آفریننده آن را به چالش بکشند. دیالوگ های ماندگار و زیبا درباره خدا نمونه دیالوگ درباره خدا به دلیل قدرت شگفت انگیز سینما در به تصویر کشیدن احساسات و مفاهیم عمیق انسانی، از تاثیرگذاری بالایی برخوردار هستند. نمونه هایی از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا در اینجا به چند نمونه از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا اشاره می کنیم: فیلم رستگاری در شاوشنک (۱۹۹۴): رد: "امید چیز خوبیه، شاید بهترین چیز. و یه چیز مطمئنه، هیچ چیز قوی تر از امید نیست." این دیالوگ به ایمان به خدا و قدرت امید در شرایط سخت زندگی اشاره دارد. فیلم فهرست شیندلر (۱۹۹۳): اسکار شیندلر: "من فقط می خواستم زندگی یک نفر را نجات دهم." این دیالوگ به ارزش ذاتی انسان و اهمیت نجات جان انسان ها از دیدگاه خداوند اشاره دارد. فیلم سکوت بره ها (۱۹۹۱): دکتر هانیبال لکتر: "خداوند در جزئیات است." این دیالوگ به ظرافت و زیبایی خلقت خداوند در دنیای پیرامون ما اشاره دارد. پارادیزو (۱۹۸۸): آلفردو: خسته شدی پدر؟ پدر روحانی: آره. موقع رفتن سرازیریه خدا کمک می کنه اما موقع برگشتن خدا فقط نگاه می کنه. الماس خونین (۲۰۰۶): بعضی وقتا این سوال برام پیش میاد که خدا مارو به خاطر بلاهایی که سر همدیگه میاریم می بخشه؟ ولی بعد به دور و برم نگاه می کنم و به ذهنم می رسه که خدا خیلی وقته اینجارو ترک کرده. نجات سربازان رایان: فرمانده: برید جلو خدا با ماست ... سرباز: اگه خدا با ماست پس کی با اوناست که مارو دارن تیکه و پاره می کنن؟ بوی خوش یک زن (۱۹۹۲): زنها ... تا حالا به زن ها فکر کردی؟ کی خلقشون کرده؟ خدا باید یه نابغه بوده باشه ... زیر نور ماه: خدا خیلی بزرگتر از اونه که بشه با گناه کردن ازش دور شد ... ستایش: حشمت فردوس: پیش خدا هم که باشی، وقتی مادرت زنگ می زنه باید جوابشو بدی. مارمولک: شاید درهای زندان به روی شما بسته باشد، اما درهای رحمت خدا همیشه روی شما باز است و اینقدر به فکر راه دروها نباشید. خدا که فقط متعلق به آدم های خوب نیست. خدا خدای آدم خلافکار هم هست. فقط خود خداست که بین بندگانش فرقی نمی گذارد. او اند لطافت، اند بخشش، بیخیال شدن، اند چشم پوشی و رفاقت است. دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم مارمولک رامبو (۱۹۸۸): موسی گانی: خدا آدمای دیوونه رو دوس داره! رمبو: چرا؟ موسی گانی: چون از اونا زیاد آفریده. سوپر نچرال: واقعا به خدا ایمان داری؟ چون اون میتونه آرامش بخش باشه. دین: ایمان دارم یه خدایی هست ولی مطمئن نیستم که اون هنوز به ما ایمان داره یا نه. کشوری برای پیرمردها نیست: تو زندگیم همیشه منتظر بودم که خدا، از یه جایی وارد زندگیم بشه ولی اون هیچوقت نیومد، البته اگر منم جای اون بودم خودمو قاطی همچین چیزی نمی کردم! دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم کشوری برای پیرمردها نیست سخن پایانی درباره دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا در هر قالبی که باشند، چه در متون کهن مذهبی، چه در اشعار و سروده ها و چه در فیلم های سینمایی، همواره گنجینه ای ارزشمند از حکمت و معرفت را به مخاطبان خود ارائه می دهند. این دیالوگ ها به ما یادآور می شوند که در جستجوی معنای زندگی و یافتن پاسخ سوالات خود، تنها نیستیم و همواره می توانیم با خالق هستی راز و نیاز کرده و از او یاری و راهنمایی بطلبیم. دیالوگ های ماندگار سینمای جهان درباره خدا گردآوری: بخش هنر و سینمای سرپوش

ویژه سرپوش