جمعه ۰۲ آذر ۱۴۰۳
۱۶:۴۱ - ۰۳ تير ۱۳۹۷ کد خبر: ۹۷۰۴۰۰۷۳۹
رادیو و تلویزیون

دوئل سوال برانگیز فردوسی‌پور با مدیران سیما

عادل فردوسی پور,اخبار صدا وسیما,خبرهای صدا وسیما,رادیو و تلویزیون

ماجرای حضور کارلس پویول بازیکن سابق تیم ملی اسپانیا را دیگر همه می دانند. آن قدر در این باره در رسانه ها و شبکه های اجتماعی بحث شده که دیگر زوایای پنهانی وجود ندارد. در میان نظرات مخاطبان در شبکه های اجتماعی، آن چه جلب نظر می کند، این است که بسیاری از مخاطبان از این که مسئولان تلویزیون در توضیحاتی رسمی، دلایل روشن این اتفاق را بیان نمی کنند، انتقاد کرده اند. بالاخره روز گذشته و بعد از بالا گرفتن حرف وحدیث ها، معاون سیمای رسانه ملی در این باره توضیحاتی ارائه کرد که خلاصه ای از مهم ترین نکات آن را در سه بخش می خوانید.

 

۱- بعد از دعوت فیگو، کاپیتان تیم ملی پرتغال در برنامه سال گذشته حواشی زیادی پیش آمد که لزومی ندارد یک چهره خارجی برای حضور چند دقیقه ای اش در برنامه ورزشی، چند صد میلیون پول دریافت کند. همان موقع رسانه ملی اعلام کرد هزینه حضور این چهره های خارجی از سوی اسپانسرها بوده و به هیچ وجه از بودجه صداوسیما خرج نشده است.

 

۲- این مسئله در رسانه ملی ولو این که اسپانسر هزینه حضور یک کارشناس خارجی را بدهد، مورد بررسی قرار گرفت و رئیس شورای ورزش سیما بعد از بررسی و این که جلوی حواشی را بگیرد، رسماً ابلاغ کرد دعوت از کارشناسان خارجی در برنامه های ورزشی و پرداخت چند صد میلیونی برای چند دقیقه حضور ولو این که از سوی اسپانسر هم صورت بگیرد، ممنوع و مخالف سیاست های رسانه ملی است. بنابراین ما از ابتدا هم تصمیمی برای حضور کارشناس خارجی در برنامه ۲۰۱۸ نداشتیم.

 

۳- [در پاسخ به شائبه ممنوعیت حضور کارلس پویول به خاطر پوشش ظاهر] شایعه ممنوعیت حضور این کارشناس به دلیل ظاهرش از سوی بی. بی .سی مطرح شد و رسانه ملی این مسئله را صددرصد تکذیب می کند.

 

یک توجیه نامناسب

باید توجه داشت که با وجود همه دلایلی که میرباقری آورده، رفتار سازمان صداوسیما نیز به هیچ عنوان قابل توجیه نیست. چراکه بدون تردید این برخورد، در زمان نامناسبی انجام شده است. واضح است نباید این ممنوعیت، در زمانی اعمال می شد که مهمان خارجی به ایران آمده و در هتل مستقر شده است. این موضوع نه تنها باعث وهن سازمان صداوسیما بلکه کشور ایران در برابر دیدگان این چهره بین المللی خواهد شد. به هر حال ایجنت بین المللی که کارلس پویول را به ایران آورده و خود این بازیکن نیز در بازگشت به کشور خود، سفیران خوبی برای کشور ما نخواهند بود.

 

از طرف دیگر در صحبت های معاون سیما، آن چه جلب توجه می کند، تأکید وی بر این نکته است که تفاوتی در منشأ پرداخت هزینه های دعوت این مهمان وجود ندارد. یعنی برای سازمان صداوسیما مهم نیست که یک حامی مالی، برای این کار دست به جیب شده است. این صحبت در حالی مطرح می شود که در بسیاری از برنامه های ریز و درشت تلویزیون، حضور پررنگ اسپانسرها توی ذوق می زند ولی ممنوعیت این حضور، جزو سیاست های تلویزیون نیست! و تنها در چنین برنامه پربیننده و مورد توجه افکار عمومی، این سیاست ها اجرا می شود. 

 

نامه علی مطهری

بعد از واکنش معاون سیمای رسانه ملی، علی مطهری نماینده تهران هم خطاب به علی عسکری، رئیس سازمان صدا و سیما طی نامه ای به عملکرد صدا و سیما انتقاد کرد و آنگونه که ایسنا مطرح کرده، در بخشی از این نامه بیان کرد: دعوت از آقای کارلس پویول و سرانجام لغو آن پس از اعلام، نشانه حکومت ملوک الطوایفی یا فرمانبری از بیرون در آن سازمان است.» او در پایان این نامه نوشت: «جناب عالی اقتدار بیشتری در اداره سازمان داشته باشید و تحت تأثیر فشارهای داخل و خارج واقع نشوید.»

 

وقتی عادل، غیرحرفه ای عمل کرد

لغو حضور کارلس پویول در برنامه ۲۰۱۸ همچنان خبرساز است و شبکه های مجازی مملو از نظرات متفاوت مردم و کارشناسان است اما آن چه از مجموع این بازخوردها می توان دریافت، این است که همان قدر که اقدام صداوسیما دور از انتظار و دارای تبعات زیادی بود، رفتار غیرحرفه ای عادل فردوسی پور نیز جای تأمل بسیاری دارد. غیبت این مجری در ابتدای برنامه «بیست هجده» در روز بازی ایران و اسپانیا و قهر او به خاطر حضور نداشتن مهمان، عملاً مرثیه ای در تلویزیون به پا کرد. آن هم در شبی که تیم ملی مقابل یکی از بهترین تیم های دنیا، یک بازی درخشان و شایسته ستایش را به نمایش گذاشت. با این حساب در هنگامی که فوتبال، بار دیگر غرور و انسجام ملی ۸۰ میلیون ایرانی را متبلور کرده بود به دلیل رفتار غیرحرفه ای عادل فردوسی پور در رسانه ملی، هیچ نشانه ای از این شور و غرور ملی در استودیوی ویژه برنامه صداوسیما دیده نشد! مردم شاد از حضور قدرتمندانه بازیکنان، وقتی بعد از سرود یازده ستاره، استودیوی برنامه «بیست هجده» را دیدند، با چهره عبوس و اخموی مجری مواجه شدند که بدون توجه به شادی ملی، به شیوه های مختلف تلاش داشت ناراحتی خود را از این که نتوانسته مهمانش را به برنامه بیاورد نشان دهد. فردوسی پور در شب بازی ایران و اسپانیا نشان داد که نیامدن پویول به برنامه اش را به همراهی در شادی ملی ترجیح می دهد و بدتر آن که او با طرح مکرر موضوع مهمان، تلاش زیادی کرد این مسئله را به مخاطبانش نیز منتقل کند. متأسفانه این روند در روزهای اخیر همچنان ادامه دارد و او حتی با گذشت چند روز از آن اتفاق، همچنان حاشیه های مربوط به ماجرای کارلس پویول را ادامه می دهد.

 

 

khorasannews.com
  • 21
  • 9
۵۰%
نظر شما چیست؟
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی:۰
غیر قابل انتشار: ۰
جدیدترین
قدیمی ترین
مشاهده کامنت های بیشتر
هیثم بن طارق آل سعید بیوگرافی هیثم بن طارق آل سعید؛ حاکم عمان

تاریخ تولد: ۱۱ اکتبر ۱۹۵۵ 

محل تولد: مسقط، مسقط و عمان

محل زندگی: مسقط

حرفه: سلطان و نخست وزیر کشور عمان

سلطنت: ۱۱ ژانویه ۲۰۲۰

پیشین: قابوس بن سعید

ادامه
بزرگمهر بختگان زندگینامه بزرگمهر بختگان حکیم بزرگ ساسانی

تاریخ تولد: ۱۸ دی ماه د ۵۱۱ سال پیش از میلاد

محل تولد: خروسان

لقب: بزرگمهر

حرفه: حکیم و وزیر

دوران زندگی: دوران ساسانیان، پادشاهی خسرو انوشیروان

ادامه
صبا آذرپیک بیوگرافی صبا آذرپیک روزنامه نگار سیاسی و ماجرای دستگیری وی

تاریخ تولد: ۱۳۶۰

ملیت: ایرانی

نام مستعار: صبا آذرپیک

حرفه: روزنامه نگار و خبرنگار گروه سیاسی روزنامه اعتماد

آغاز فعالیت: سال ۱۳۸۰ تاکنون

ادامه
یاشار سلطانی بیوگرافی روزنامه نگار سیاسی؛ یاشار سلطانی و حواشی وی

ملیت: ایرانی

حرفه: روزنامه نگار فرهنگی - سیاسی، مدیر مسئول وبگاه معماری نیوز

وبگاه: yasharsoltani.com

شغل های دولتی: کاندید انتخابات شورای شهر تهران سال ۱۳۹۶

حزب سیاسی: اصلاح طلب

ادامه
زندگینامه امام زاده صالح زندگینامه امامزاده صالح تهران و محل دفن ایشان

نام پدر: اما موسی کاظم (ع)

محل دفن: تهران، شهرستان شمیرانات، شهر تجریش

تاریخ تاسیس بارگاه: قرن پنجم هجری قمری

روز بزرگداشت: ۵ ذیقعده

خویشاوندان : فرزند موسی کاظم و برادر علی بن موسی الرضا و برادر فاطمه معصومه

ادامه
شاه نعمت الله ولی زندگینامه شاه نعمت الله ولی؛ عارف نامدار و شاعر پرآوازه

تاریخ تولد: ۷۳۰ تا ۷۳۱ هجری قمری

محل تولد: کوهبنان یا حلب سوریه

حرفه: شاعر و عارف ایرانی

دیگر نام ها: شاه نعمت‌الله، شاه نعمت‌الله ولی، رئیس‌السلسله

آثار: رساله‌های شاه نعمت‌الله ولی، شرح لمعات

درگذشت: ۸۳۲ تا ۸۳۴ هجری قمری

ادامه
نیلوفر اردلان بیوگرافی نیلوفر اردلان؛ سرمربی فوتسال و فوتبال بانوان ایران

تاریخ تولد: ۸ خرداد ۱۳۶۴

محل تولد: تهران 

حرفه: بازیکن سابق فوتبال و فوتسال، سرمربی تیم ملی فوتبال و فوتسال بانوان

سال های فعالیت: ۱۳۸۵ تاکنون

قد: ۱ متر و ۷۲ سانتی متر

تحصیلات: فوق لیسانس مدیریت ورزشی

ادامه
حمیدرضا آذرنگ بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ؛ بازیگر سینما و تلویزیون ایران

تاریخ تولد: تهران

محل تولد: ۲ خرداد ۱۳۵۱ 

حرفه: بازیگر، نویسنده، کارگردان و صداپیشه

تحصیلات: روان‌شناسی بالینی از دانشگاه آزاد رودهن 

همسر: ساناز بیان

ادامه
محمدعلی جمال زاده بیوگرافی محمدعلی جمال زاده؛ پدر داستان های کوتاه فارسی

تاریخ تولد: ۲۳ دی ۱۲۷۰

محل تولد: اصفهان، ایران

حرفه: نویسنده و مترجم

سال های فعالیت: ۱۳۰۰ تا ۱۳۴۴

درگذشت: ۲۴ دی ۱۳۷۶

آرامگاه: قبرستان پتی ساکونه ژنو

ادامه
دیالوگ های ماندگار درباره خدا

دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا پنجره ای به دنیای درون انسان می گشایند و راز و نیاز او با خالق هستی را به تصویر می کشند. در این مقاله از سرپوش به بررسی این دیالوگ ها در ادیان مختلف، ادبیات فارسی و سینمای جهان می پردازیم و نمونه هایی از دیالوگ های ماندگار درباره خدا را ارائه می دهیم. دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا همیشه در تاریکی سینما طنین انداز شده اند و ردی عمیق بر جان تماشاگران بر جای گذاشته اند. این دیالوگ ها می توانند دریچه ای به سوی دنیای معنویت و ایمان بگشایند و پرسش های بنیادین بشری درباره هستی و آفریننده آن را به چالش بکشند. دیالوگ های ماندگار و زیبا درباره خدا نمونه دیالوگ درباره خدا به دلیل قدرت شگفت انگیز سینما در به تصویر کشیدن احساسات و مفاهیم عمیق انسانی، از تاثیرگذاری بالایی برخوردار هستند. نمونه هایی از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا در اینجا به چند نمونه از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا اشاره می کنیم: فیلم رستگاری در شاوشنک (۱۹۹۴): رد: "امید چیز خوبیه، شاید بهترین چیز. و یه چیز مطمئنه، هیچ چیز قوی تر از امید نیست." این دیالوگ به ایمان به خدا و قدرت امید در شرایط سخت زندگی اشاره دارد. فیلم فهرست شیندلر (۱۹۹۳): اسکار شیندلر: "من فقط می خواستم زندگی یک نفر را نجات دهم." این دیالوگ به ارزش ذاتی انسان و اهمیت نجات جان انسان ها از دیدگاه خداوند اشاره دارد. فیلم سکوت بره ها (۱۹۹۱): دکتر هانیبال لکتر: "خداوند در جزئیات است." این دیالوگ به ظرافت و زیبایی خلقت خداوند در دنیای پیرامون ما اشاره دارد. پارادیزو (۱۹۸۸): آلفردو: خسته شدی پدر؟ پدر روحانی: آره. موقع رفتن سرازیریه خدا کمک می کنه اما موقع برگشتن خدا فقط نگاه می کنه. الماس خونین (۲۰۰۶): بعضی وقتا این سوال برام پیش میاد که خدا مارو به خاطر بلاهایی که سر همدیگه میاریم می بخشه؟ ولی بعد به دور و برم نگاه می کنم و به ذهنم می رسه که خدا خیلی وقته اینجارو ترک کرده. نجات سربازان رایان: فرمانده: برید جلو خدا با ماست ... سرباز: اگه خدا با ماست پس کی با اوناست که مارو دارن تیکه و پاره می کنن؟ بوی خوش یک زن (۱۹۹۲): زنها ... تا حالا به زن ها فکر کردی؟ کی خلقشون کرده؟ خدا باید یه نابغه بوده باشه ... زیر نور ماه: خدا خیلی بزرگتر از اونه که بشه با گناه کردن ازش دور شد ... ستایش: حشمت فردوس: پیش خدا هم که باشی، وقتی مادرت زنگ می زنه باید جوابشو بدی. مارمولک: شاید درهای زندان به روی شما بسته باشد، اما درهای رحمت خدا همیشه روی شما باز است و اینقدر به فکر راه دروها نباشید. خدا که فقط متعلق به آدم های خوب نیست. خدا خدای آدم خلافکار هم هست. فقط خود خداست که بین بندگانش فرقی نمی گذارد. او اند لطافت، اند بخشش، بیخیال شدن، اند چشم پوشی و رفاقت است. دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم مارمولک رامبو (۱۹۸۸): موسی گانی: خدا آدمای دیوونه رو دوس داره! رمبو: چرا؟ موسی گانی: چون از اونا زیاد آفریده. سوپر نچرال: واقعا به خدا ایمان داری؟ چون اون میتونه آرامش بخش باشه. دین: ایمان دارم یه خدایی هست ولی مطمئن نیستم که اون هنوز به ما ایمان داره یا نه. کشوری برای پیرمردها نیست: تو زندگیم همیشه منتظر بودم که خدا، از یه جایی وارد زندگیم بشه ولی اون هیچوقت نیومد، البته اگر منم جای اون بودم خودمو قاطی همچین چیزی نمی کردم! دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم کشوری برای پیرمردها نیست سخن پایانی درباره دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا در هر قالبی که باشند، چه در متون کهن مذهبی، چه در اشعار و سروده ها و چه در فیلم های سینمایی، همواره گنجینه ای ارزشمند از حکمت و معرفت را به مخاطبان خود ارائه می دهند. این دیالوگ ها به ما یادآور می شوند که در جستجوی معنای زندگی و یافتن پاسخ سوالات خود، تنها نیستیم و همواره می توانیم با خالق هستی راز و نیاز کرده و از او یاری و راهنمایی بطلبیم. دیالوگ های ماندگار سینمای جهان درباره خدا گردآوری: بخش هنر و سینمای سرپوش

ویژه سرپوش