شنبه ۰۳ شهریور ۱۴۰۳
۱۲:۵۹ - ۱۷ فروردین ۱۳۹۶ کد خبر: ۹۶۰۱۰۲۱۰۳
چهره ها در سینما و تلویزیون

گوینده اخبار تلویزیون: مرا تبعید کردند!

اگر از هرکس که تلویزیون بین است بخواهید نام چند چهره که بیشتر از دیگران آنها را دیده نام ببرد، بدون شک نام گویندگان اخبار در صدر قرار می گیرد. در بین گویندگان خبر هم چهره های قدیمی و استخوان خرد کرده زیادی وجود دارد.

 

رضا حسین زاده

سمت: گویندگی خبر

تحصیلات: لیسانس علوم سیاسی، فوق لیسانس ژورنالیسم (دانشگاه استانبول ترکیه)

سابقه فعالیت: شبکه های یک، دو، سه،چهار و پنج شبکه جام جم، یک دو و سه

حوزه های فعالیت: سیاسی، علمی، فرهنگی، هنری و ورزشی

 

این گوینده خبر که بهمن سال گذشته به دلیل بیماری قلبی نامش مطرح شد، از مرداد تا اسفند امسال در تلویزیون حضور نداشت تا حرف و حدیث های زیادی در رابطه با او به وجود بیاید. در سال ۹۵ حاشیه های زیادی همچون ممنوع التصویری، اخراج و بازنشستگی برای او به وجود آمد؛ حاشیه هایی که هیچ کدام صحت نداشتند.

 

اخبار هنرمندان,خبرهای هنرمندان,اخبار بازیگران,رضا حسین زاده

 

 اگر از هرکس که تلویزیون بین است بخواهید نام چند چهره که بیشتر از دیگران آنها را دیده نام ببرد، بدون شک نام گویندگان اخبار در صدر قرار می گیرد. در بین گویندگان خبر هم چهره های قدیمی و استخوان خرد کرده زیادی وجود دارد. یکی از آنها «رضا حسین زاده» است؛ گوینده ای که در طول ۳۰ سال حضورش در بخش خبری تلویزیون، اخبار ریز و درشت زیادی را به سمع و نظر بینندگان رسانده است (!) حسین زاده از مرداد تا اواخر امسال به یکباره به سرش زد و در هیچ بخش خبری دیده نشد؛ اتفاقی که حاشیه های زیادی هم برایش به وجود آورد. با این گوینده محبوب و شناخته شده هم در خصوص سال های حضورش در بخش اخبار گپ زدیم و هم در رابطه با حاشیه هایی که این غیبت چند ماهه برایش به وجود آورده.

 

 

سال هاست در ساعات مختلف شبانه روز شما را می بینیم اما بیایید یک مقدار به عقب برگردیم، اولین خبری که خوانید یادتان هست؟

 

 

- اولین خبر که بر می گردد به ۳۰ سال پیش. ما جزء معدود گویندگانی بودیم که از طریق آزمون، کلاس های فن بیان، گویندگی و سخنوری وارد سازمان شدیم. شش ماه کارمان این بود که کنار گوینده می نشستیم و می دیدیم گویندگان اصلی چه کار می کنند. بعد از شش ماه این همه راه را تا سازمان می رفتیم، اجازه داشتیم اصطلاحا اعلام زمان و مکان بکنیم؛ مثلا بگوییم: «ساعت ۱۴ اینجا تهران است، صدای جمهوری اسلامی ایران».

 

 

پس با همین تک جمله ها شروع کردید؟

- بله. اولین چیزی که من روی آنتن جمهوری اسلامی و صدا و سیما گفتم همین اعلام زمان و مکان بود. آن موقع رادیو و تلویزیون از هم جدا نبود و گویندگان مشترک بودند.

 

 

پس کی خبر خواندید؟

- بعد از شش ماه هم که کارم در همین حد بود، مدیر آن زمان آقای همتی به من گفتند که می توانم به عنوان گوینده سوم، گویندگی کنم. ما یک گوینده داشتیم که اخبار داخلی و اصلی را می گفت. یکی اخبار خارجی را و گوینده سوم کارش خواندن اخبار فرعی بود. بعد از مدتی هم به عنوان گوینده دو کار کردم. وقتی گوینده دو بودم روی عرش سیر می کردم در حالی که مثلا فقط وضعیت آب و هوا یا اوقات شرعی را می گفتم.

 

 

چقدر نحوه ورودتان سخت بوده.

- این سلسله مراتب وجود داشت ولی الان دوستان عزیز ما نیامده می خواهند تا بالا بروند. دوست دارند به سرعت پله های ترقی را طی کنند و به عنوان گوینده اصلی حاضر شوند در حالی که باید برای آن تلاش کنند و زحمت بکشند. آنتن جایی نیست که روی آن آزمون و خطا کنند. ما گوینده داشتیم روی آنتن نگاه می کند به تصویربردار و می گوید چطور بخوانم؟ آنتن جای این کارها نیست.

 

 

 

اخبار هنرمندان,خبرهای هنرمندان,اخبار بازیگران,رضا حسین زاده

 

مثل این که نحوه ورود گویندگان از گذشته تا امروز خیلی با هم فرق کرده، درست است؟

- سه دهه پیش تفکر این بود که گوینده ابتدا بیاموزد، بعد روی آنتن بیاید اما الان می گویند اشکالی ندارد، گوینده بیاید روی آنتن تا حرفه ای شود. در حالی که از نظر من آنتن جایی نیست که شما تجربه کسب کنی. حساسیت آنتن در تمام دنیا کاملا جدی و مهم است اما در اینجا آنتعن به راحتی در اختیار افراد مختلف قرار می گیرد.

 

 

خب شاید الان بیشتر از تجربه روی جوانگرایی تمرکز کرده اند؟

- اینها جوان نیستند. یک موقعی شما می گویید جوانگرایی شده اما در حال حاضر شاید به جز یکی دو نفر، اکثرا در رنج سنی بالا و همسن من هستند. در واقع گوینده جوانی نیامده که بگوییم جوانگرایی شده. 

 

 

برگردیم به بحث خودمان. چه زمانی گوینده اول شدید؟

- خدا حسین نادری را رحمت کند. او از گویندگان پیشکسوت را دیو بود که اخبار ساعت ۲۴ را می گفت. من مدتی کنار ایشان به عنوان گوینده دوم و سوم خبر می خواندم. یک شب پیام حضرت امام خمینی (ره) به دست ما رسید. حالا این مرحوم یا خسته بودند یا می خواستند که به من لطف کنند، قرار شد که آن را من بخوانم.

 

معمولا پیام امام (ره) ۱۵-۱۰ صفحه بود. شما حساب بکن برای کسی که نهایت خبری که خوانده چهار خط بوده، یک متن با این حجم چه حس و حالی ایجاد می کند. فشار خونم بالا رفته بود، تپش قلب عجیب و غریبی داشتم. بعد از دو سال این فرصت به من رسیده بود و الحمدلله بدون هیچ مشکلی پیام را خواندم؛ پیامی که برای من خاطره شد، ترم هم ریخت.

 

 

بعد از شما هم در شبکه های مختلف و هم درحوزه های گوناگون گوینده خبر شدید. دقیقا آمارش را دارید که چه بخش ها و شبکه هایی بودید؟

 

 

- از دی ماه ۶۵ که اخبار علمی، فرهنگی و هنری شبکه دو را می گفتم. همان موقع اخبار ساعت ۲۲ این شبکه را هم می خواندم. چند سال در اخبار ورزشی بودم و مدت کوتاهی نیز اخبار استان و شهرستان را می گفتم. در مجموع تمام شبکه های یک تا پنج و جام جم یک تا سه کار کردم و تنها شبکه ای که در آن نبودم شبکه خبر بود.

 

 

چرا به آنجا نرفتید؟

- به این دلیل که ساختار مجزایی داشت. عده ای گوینده جدید آوردند که هیچ ارتباطی با ما نداشتند. به طور کلی ساختمان و گویندگانش جدا بودند مثل همین الان.

 

 

اما فکر می کنم بیشتر از همه، مردم شما را با حضورتان در بخش های مختلف خبری شبکه یک به یاد می آورند.

 

- برخلاف آنچه که مردم فکر می کنند، من در شبکه یک از خیلی ها کمتر بودم. من در مجموع ۱۵ سال در این شبکه کار کردم. البته با دو سال یا چهار سال سابقه به شبکه یک نیامدم. ۱۵ سال در شبکه های مختلف حضور داشتم. قدیم مثل الان نبود که کسی هنوز به پختگی و تجربه کافی نرسیده به شبکه یک بیاید. آن موقع بر مبنای نظر یک کمیته تخصصی و بر اساس سلسله مراتب رشد می کردیم.

 

 

مهم ترین اخباری که در طول این سال ها خواندید چه بود؟

- یکی همان خبر اولی که برایتان گفتم، پیام حضرت امام (ره) بود که خیلی اهمیت داشت. به جز این خبر قطعنامه ۵۹۸ شورای امنیت سازمان ملل را که در مورد آتش بس جنگ تحمیلی بود هم خواندم که خیلی مهم بود. این خبر را ساعت ۱۲:۳۰ نیمه شب در رادیو اعلام کردم. خبر دستنویس اش را هم دارم. خبر دیگری که برایم ارزشمند است، خبر پایان تحریم هاست.

 

 

 

آمریکا سال های سال ما را تحریم کرده بود و پارسال قطعنامه حذف تحریم ها که با تلاش آقای ظریف و تیم شان به نتیجه رسید خبر مهمی بود. به جز اینها خبر حکم ارتداد سلمان رشدی که حضرت امام (ره) در یکی از پیام های شان گفتند هم خیلی مهم بود. یادم هست سی ان ان این بسته خبری را از ما چند هزار دلار خرید و خبرش در دنیا پخش شد.

 

 

شما در حوزه های زیادی حضور داشتید، حوزه مورد علاقه تان کدام بود؟

- من از همان ابتدا به اخبار حوزه سیاست علاقه مند بودم.

 

 

 

اخبار هنرمندان,خبرهای هنرمندان,اخبار بازیگران,رضا حسین زاده

پس چرا مثلا سمت اخبار ورزشی رفتید؟

- این را هیچ وقت نگفتم ولی من سه چهار سال به بخش ورزشی تبعید شدم و همین موجب شد که از خیلی بخش ها عقب افتادم. اگر زودتر قرار بود بیایم شبکه یک این رفتن به خبر ورزشی چهار، پنج سال آن را عقب انداخت. درست است تجربیات خوبی برایم داشت اما موجب شد درجا بزنم. اخبار شبکه یک در آن دوران برای سه چهار گوینده ثابت بود و نمی گذاشتند نفر جدید وارد شود. مثل الان نبود که هر کسی به راحتی وارد شبکه یک شود و گویندگی کند.

 

 

چه کسانی شما را عمدا دور کردند؟

- نمی خواهم این مسائل را باز کنم چون مجبور می شوم اسم بیاورم اما عده ای می خواستند اخبار شبکه یک را در حیطه همان اخبارگوهای ثابت نگه دارند. یک جوری من را پاس دادند به اخبار ورزشی تا از این فضا دور شوم ولی به هر حال دوباره من برگشتم و مدیران فهمیدند که برای بخش ورزشی ساخته نشدم.

 

 

سبک اجرا در دهه های ۶۰ و ۷۰ کاملا خشک و رسمی بود، طوری که سوژه و برنامه های کمدی تلویزیون هم می شد. چرا در آن سال ها اخبار را این طور می گفتند؟

 

 

- به دلیل ساختار خبرهای دفاع مقدس و پس از انقلاب ناخودآگاه گویندگان اجرای «چهره سنگی» داشتند. این اصطلاح تقریبا بر می گردد به زمان هیتلر و جنگ جهانی دوم. اگر دنیا ۷۰ سال پیش این را داشت، ما تا ۳۰ سال پیش هم آن را داشتیم. حتی در حال حاضر هم بعضی از گویندگان قدیمی مان همان طور اجرا می کنند و فقط دست شان را گاهی تکان می دهند. یعنی چهره سنگی دارند و فکر می کنند با همان دست تکان دادن مشکل شان حل می شود.

 

 

البته چند سالی می شود که بخش های مختلف خبری ساختارشکنی کرده اند و اخباری مثل ۲۰:۳۰ با حال و هوایی کاملا متفاوت روی آنتن می روند.

 

 

- قبل از این که اخبار ۲۰:۳۰، آن سوی خبرها و گفتگوی خبری راه بیفتد، ما آمدیم اخبار شبانگاهی به وجود آوردیم. آن موقع شبکه سه تازه راه افتاده بود و هنوز هم عنوان شبکه جوان را یدک نمی کشید و شبکه نویی بود. ما در اخبار شبانگاهی حالتی ایجاد کردیم که جدید باشد و مثلا خبر ایستاده اجرا شود. اخبار شبانگاهی با این دید راه افتاد که در زمان کمی به جای سه ربع و یک ساعت مثل اخبار مشروح (که آن هم نیاز هست) بتوانیم در زمان کم، بیشترین خبر را بدهیم. خودمان اسمش را خبر کپسولی گذاشتیم.

 

 

برای این تغییرات سدی جلوی راه تان نبود؟

- سد که نه ولی من بابت ایستاده اجرا کردن و این طرف و آن طرف چرخیدن با مدیران صحبت کردم. اوایل زیر بار نمی رفتند و نمی خواستند ساختار بشکنند ولی خیلی تلاش کردیم که این قضیه جا افتاد.

 

 

قبول دارید که در حال حاضر در بعضی بخش های خبری این ساختارشکنی از آن طرف پشت بام افتاده و خیلی از گویندگان زیاده روی می کنند؟

- بله. متاسفانه الان عده ای فکر می کنند اخبار تبدیل شده به جُنگ. چیزی تحت عنوان اخبار نداریم. در حالی که مردم انتظار دارند خبر ببینند. شما همین الان شبکه های خارجی را ببینید. هیچ جا بخش خبری شان جُنگ و شو نیست. شاید در یک برنامه مثلا لری کینگ که به صورت گفتگو اجرا می شود چنین فضایی را می طلبد که دوتا بخش خنده دار هم باشد ولی آن با خبر فرق دارد. ما می بینیم که مثلا در تلویزیون خودمان فلان خانم یا فلان آقا خودکارش را می کند در چشم مهمان!

 

اخبار هنرمندان,خبرهای هنرمندان,اخبار بازیگران,رضا حسین زاده

 

بله، از این دست مثال ها در این چند وقت زیاد بوده.

- ما یکسری استاندارد داریم. مثلا شما اگر در یک مصاحبه بیشتر از ۶۰ سانتیمتر به سوژه نزدیک شوید، این دیگر مصاحبه نیست، می شود یک بحث خودمانی. مثلا در برنامه ای یک سردار نظامی به عنوان مهمان حضور داشت، بعد از برنامه آقای سردار گفت تا زمانی که این گوینده هست من به سازمان نمی آیدم چون خودکار را داشت در چشم من فرو می کرد. نه به آن شوری شور که بدون هیچ گونه حرکتی خبر بخوانی نه به این بی نمکی که آنقدرراحت باشید و به خاطر القای این حس دست به هر کاری بزنید. من به تعادل دراجرا اعتقاد دارم.

 

 

در چند وقت اخیر که به جز گویندگان خبر، مجریان بخش های مختلف هم حاشیه ساز بودند.

- بله. گویندگان و مجریان ما هر کاری دل شان می خواهد می کنند. فلان مجری در برنامه زنده آب می پاشد به صورت مهمان برنامه. خب این که نشد کار. تو فقط به خاطر این که می خواهی بیننده جذب کنی، آب می پاشی یا به مهمانت بی ادبی می کنی و زرشک طلایی می دهی. اخبار هم از اینها مستثنی نیست. گوینده هم باید حواسش جمع باشد. ما همانطور که باید در زندگی تعادل داشته باشیم باید در خبر هم تعادل داشته باشیم نه آنقدر سخت و نه آنقدر رها.

 

 

 

 

 

  • 14
  • 2
۵۰%
نظر شما چیست؟
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی:۰
غیر قابل انتشار: ۰
جدیدترین
قدیمی ترین
مشاهده کامنت های بیشتر
هیثم بن طارق آل سعید بیوگرافی هیثم بن طارق آل سعید؛ حاکم عمان

چکیده بیوگرافی هیثم بن طارق آل سعید

نام کامل: هیثم بن طارق آل سعید

تاریخ تولد: ۱۱ اکتبر ۱۹۵۵ 

محل تولد: مسقط، مسقط و عمان

محل زندگی: مسقط

حرفه: سلطان و نخست وزیر کشور عمان

سلطنت: ۱۱ ژانویه ۲۰۲۰

ادامه
بزرگمهر بختگان زندگینامه بزرگمهر بختگان حکیم بزرگ ساسانی

تاریخ تولد: ۱۸ دی ماه د ۵۱۱ سال پیش از میلاد

محل تولد: خروسان

لقب: بزرگمهر

حرفه: حکیم و وزیر

دوران زندگی: دوران ساسانیان، پادشاهی خسرو انوشیروان

ادامه
صبا آذرپیک بیوگرافی صبا آذرپیک روزنامه نگار سیاسی و ماجرای دستگیری وی

تاریخ تولد: ۱۳۶۰

ملیت: ایرانی

نام مستعار: صبا آذرپیک

حرفه: روزنامه نگار و خبرنگار گروه سیاسی روزنامه اعتماد

آغاز فعالیت: سال ۱۳۸۰ تاکنون

ادامه
یاشار سلطانی بیوگرافی روزنامه نگار سیاسی؛ یاشار سلطانی و حواشی وی

ملیت: ایرانی

حرفه: روزنامه نگار فرهنگی - سیاسی، مدیر مسئول وبگاه معماری نیوز

شغل های دولتی: کاندید انتخابات شورای شهر تهران سال ۱۳۹۶

حزب سیاسی: اصلاح طلب

یاشار سلطانیبیوگرافی یاشار سلطانی

ادامه
زندگینامه امام زاده صالح زندگینامه امامزاده صالح تهران و محل دفن ایشان

نام پدر: اما موسی کاظم (ع)

محل دفن: تهران، شهرستان شمیرانات، شهر تجریش

تاریخ تاسیس بارگاه: قرن پنجم هجری قمری

روز بزرگداشت: ۵ ذیقعده

زندگینامه امامزاده صالح

باورها و اعتقادات مذهبی، نقشی پررنگ در شکل گیری فرهنگ و هویت ایرانیان داشته است. احترام به سادات و نوادگان پیامبر اکرم (ص) از جمله این باورهاست. از این رو، در طول تاریخ ایران، امامزادگان همواره به عنوان واسطه های فیض الهی و امامان معصوم (ع) مورد توجه مردم قرار داشته اند. آرامگاه این بزرگواران، به اماکن زیارتی تبدیل شده و مردم برای طلب حاجت، شفا و دفع بلا به آنها توسل می جویند.

ادامه
شاه نعمت الله ولی زندگینامه شاه نعمت الله ولی؛ عارف نامدار و شاعر پرآوازه

تاریخ تولد: ۷۳۰ تا ۷۳۱ هجری قمری

محل تولد: کوهبنان یا حلب سوریه

حرفه: شاعر و عارف ایرانی

دیگر نام ها: شاه نعمت‌الله، شاه نعمت‌الله ولی، رئیس‌السلسله

آثار: رساله‌های شاه نعمت‌الله ولی، شرح لمعات

درگذشت: ۸۳۲ تا ۸۳۴ هجری قمری

ادامه
نیلوفر اردلان بیوگرافی نیلوفر اردلان؛ سرمربی فوتسال و فوتبال بانوان ایران

چکیده بیوگرافی نیلوفر اردلان

نام کامل: نیلوفر اردلان

تاریخ تولد: ۸ خرداد ۱۳۶۴

محل تولد: تهران 

حرفه: بازیکن سابق فوتبال و فوتسال، سرمربی تیم ملی فوتبال و فوتسال بانوان

سال های فعالیت: ۱۳۸۵ تاکنون

قد: ۱ متر و ۷۲ سانتی متر

ادامه
حمیدرضا آذرنگ بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ؛ بازیگر سینما و تلویزیون ایران

چکیده بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ

نام کامل: حمیدرضا آذرنگ

تاریخ تولد: تهران

محل تولد: ۲ خرداد ۱۳۵۱ 

حرفه: بازیگر، نویسنده، کارگردان و صداپیشه

تحصیلات: روان‌شناسی بالینی از دانشگاه آزاد رودهن 

ادامه
محمدعلی جمال زاده بیوگرافی محمدعلی جمال زاده؛ پدر داستان های کوتاه فارسی

تاریخ تولد: ۲۳ دی ۱۲۷۰

محل تولد: اصفهان، ایران

حرفه: نویسنده و مترجم

سال های فعالیت: ۱۳۰۰ تا ۱۳۴۴

درگذشت: ۲۴ دی ۱۳۷۶

آرامگاه: قبرستان پتی ساکونه ژنو

ادامه
دیالوگ های ماندگار درباره خدا

دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا پنجره ای به دنیای درون انسان می گشایند و راز و نیاز او با خالق هستی را به تصویر می کشند. در این مقاله از سرپوش به بررسی این دیالوگ ها در ادیان مختلف، ادبیات فارسی و سینمای جهان می پردازیم و نمونه هایی از دیالوگ های ماندگار درباره خدا را ارائه می دهیم. دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا همیشه در تاریکی سینما طنین انداز شده اند و ردی عمیق بر جان تماشاگران بر جای گذاشته اند. این دیالوگ ها می توانند دریچه ای به سوی دنیای معنویت و ایمان بگشایند و پرسش های بنیادین بشری درباره هستی و آفریننده آن را به چالش بکشند. دیالوگ های ماندگار و زیبا درباره خدا نمونه دیالوگ درباره خدا به دلیل قدرت شگفت انگیز سینما در به تصویر کشیدن احساسات و مفاهیم عمیق انسانی، از تاثیرگذاری بالایی برخوردار هستند. نمونه هایی از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا در اینجا به چند نمونه از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا اشاره می کنیم: فیلم رستگاری در شاوشنک (۱۹۹۴): رد: "امید چیز خوبیه، شاید بهترین چیز. و یه چیز مطمئنه، هیچ چیز قوی تر از امید نیست." این دیالوگ به ایمان به خدا و قدرت امید در شرایط سخت زندگی اشاره دارد. فیلم فهرست شیندلر (۱۹۹۳): اسکار شیندلر: "من فقط می خواستم زندگی یک نفر را نجات دهم." این دیالوگ به ارزش ذاتی انسان و اهمیت نجات جان انسان ها از دیدگاه خداوند اشاره دارد. فیلم سکوت بره ها (۱۹۹۱): دکتر هانیبال لکتر: "خداوند در جزئیات است." این دیالوگ به ظرافت و زیبایی خلقت خداوند در دنیای پیرامون ما اشاره دارد. پارادیزو (۱۹۸۸): آلفردو: خسته شدی پدر؟ پدر روحانی: آره. موقع رفتن سرازیریه خدا کمک می کنه اما موقع برگشتن خدا فقط نگاه می کنه. الماس خونین (۲۰۰۶): بعضی وقتا این سوال برام پیش میاد که خدا مارو به خاطر بلاهایی که سر همدیگه میاریم می بخشه؟ ولی بعد به دور و برم نگاه می کنم و به ذهنم می رسه که خدا خیلی وقته اینجارو ترک کرده. نجات سربازان رایان: فرمانده: برید جلو خدا با ماست ... سرباز: اگه خدا با ماست پس کی با اوناست که مارو دارن تیکه و پاره می کنن؟ بوی خوش یک زن (۱۹۹۲): زنها ... تا حالا به زن ها فکر کردی؟ کی خلقشون کرده؟ خدا باید یه نابغه بوده باشه ... زیر نور ماه: خدا خیلی بزرگتر از اونه که بشه با گناه کردن ازش دور شد ... ستایش: حشمت فردوس: پیش خدا هم که باشی، وقتی مادرت زنگ می زنه باید جوابشو بدی. مارمولک: شاید درهای زندان به روی شما بسته باشد، اما درهای رحمت خدا همیشه روی شما باز است و اینقدر به فکر راه دروها نباشید. خدا که فقط متعلق به آدم های خوب نیست. خدا خدای آدم خلافکار هم هست. فقط خود خداست که بین بندگانش فرقی نمی گذارد. او اند لطافت، اند بخشش، بیخیال شدن، اند چشم پوشی و رفاقت است. دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم مارمولک رامبو (۱۹۸۸): موسی گانی: خدا آدمای دیوونه رو دوس داره! رمبو: چرا؟ موسی گانی: چون از اونا زیاد آفریده. سوپر نچرال: واقعا به خدا ایمان داری؟ چون اون میتونه آرامش بخش باشه. دین: ایمان دارم یه خدایی هست ولی مطمئن نیستم که اون هنوز به ما ایمان داره یا نه. کشوری برای پیرمردها نیست: تو زندگیم همیشه منتظر بودم که خدا، از یه جایی وارد زندگیم بشه ولی اون هیچوقت نیومد، البته اگر منم جای اون بودم خودمو قاطی همچین چیزی نمی کردم! دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم کشوری برای پیرمردها نیست سخن پایانی درباره دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا در هر قالبی که باشند، چه در متون کهن مذهبی، چه در اشعار و سروده ها و چه در فیلم های سینمایی، همواره گنجینه ای ارزشمند از حکمت و معرفت را به مخاطبان خود ارائه می دهند. این دیالوگ ها به ما یادآور می شوند که در جستجوی معنای زندگی و یافتن پاسخ سوالات خود، تنها نیستیم و همواره می توانیم با خالق هستی راز و نیاز کرده و از او یاری و راهنمایی بطلبیم. دیالوگ های ماندگار سینمای جهان درباره خدا گردآوری: بخش هنر و سینمای سرپوش

ویژه سرپوش