دوشنبه ۰۳ دی ۱۴۰۳
۱۹:۴۳ - ۱۲ شهریور ۱۳۹۶ کد خبر: ۹۶۰۶۰۲۸۱۳
چهره ها در سینما و تلویزیون

بهنام تشکر؛ بازیگر سریال «گمشدگان»

فیلمنامه خوب باشد نقش تکراری مهم نیست!

بهنام تشکر,اخبار هنرمندان,خبرهای هنرمندان,اخبار بازیگران
 بهنام تشکر را خیلیها همچنان با بازی در مجموعه «ساختمان پزشکان» به کارگردانی سروش صحت می شناسند. با وجود اینکه وی دانش آموخته تئاتر است و سالها با نمایش های مختلفی روی صحنه رفته است. تا به امروز هم در فیلم ها و سریال های بسیاری در نقش های مختلف حضور داشته است.

به گزارش بانی فیلم،اما مدتی بود که بیشتر در مجموعه های طنز ایفای نقش می کرد. از جمله این اواخر که در سریال «لیسانسه ها» بار دیگر با صحت همکاری کرد. اما یکباره با بازی در مجموعه «گمشدگان» به کارگردانی رضا کریمی آن هم در قالب یک نقش کاملا جدی توانست مورد توجه قرار بگیرد. او در این سریال نقش یک پدر معتاد را بازی می کند که پس از فوت همسرش همه چیز خود را باخته است و به افیون پناه برده است. تا جایی که برای بدست آوردن مواد مخدر دخترش را نیز معامله می کند.

 

تشکر این روزها سخت مشغول بازی در فصل دوم «لیسانسه ها» است. از این رو بانی فیلم با وی پیرامون این سریال و مجموعه «گمشدگان» و تئاتر گفت و گویی داشته که در ادامه می خوانید:

 

 

 گویا این روزها تمام تمرکزتان را روی فصل دوم «لیسانسه ها» گذاشته اید؟

– بله و سخت مشغول کار هستیم.

 

 فکر می کنم حضور پلیس که شما ایفاگر آن هستید، در فصل دوم بیشتر شده است؟

– بله به هر حال داستان در فصل دوم اینگونه است که پلیس حضور پررنگ تری به نسبت فصل اول دارد.

 

 برسیم به سریال «گمشدگان» و بازی خوب شما در این سریال. البته سوالی که ذهن من را به شدت مشغول کرده این است که پس از فرار ترنج و طاهر از خانه پدری، چرا پدر به دنبال فرزندانش نمی گردد. آیا سکانس هایی از بازی شما در این سریال حذف شده است؟

– در ادامه به سکانس های بازی من هم می رسیم. البته از ابتدا هم فیلمنامه به گونه ای بود که ترنج قهرمان قصه بود و داستان با او پیش می رفت و داستان مربوط به ترنج است و قرار است که تماشاگر با او و ماجراهایش جلو برود.

 

 پس معتقدید که بخش هایی از کار و بازی شما حذف نشده است؟

– متاسفانه من به دلیل اینکه سر فیلمبرداری بودم، فرصت نکردم که سریال را دنبال کنم.

 

 به این دلیل این سوال را پرسیدم که داستان در ابتدا با شما آغاز شد و در ادامه فقط ما ماجراهای ترنج را دنبال می کنیم. تصورم این بود که به دلیل برخی مسائل درباره استعمال مواد مخدر که در قسمت های ابتدایی شاهد بودیم، شاید بخشی از بازی ما حذف شده باشد!

– فکر نمی کنم که سکانسی حذف شده باشد.

 

 یعنی پدر به دنبال فرزندانش به تهران نمی آید و علاقه مند نیست که از سرنوشت آنها مطلع شود؟

– نه قرار نیست که این صحنه ها را ببینیم.

 

 در ابتدا این تصور برای مخاطب به وجود می آمد که با یک سریال متفاوت روبروست. اما در ادامه اتفاق دیگری برای سریال افتاد. نظر شما در این باره چیست؟

– من به دلیل اینکه کار را دنبال نکرده ام، نمی توانم در این باره اظهار نظر کنم. اما فکر می کنم توانسته مورد توجه مخاطب قرار بگیرد.

 

 در این مدت فیدبک مثبت هم از مخاطبان سریال گرفته اید؟

– به هر حال مردم وقتی من را می بینند، اظهار لطف دارند. بنابراین فکر می کنم سریال را دوست دارند و توانسته اند با کاراکترهای این مجموعه ارتباط برقرار کنند.

 

 از کلیت کار و فضای این مجموعه و همکاری با رضا کریمی که نخستین همکاری تان را با هم تجربه می کنید، می گویید؟

– بله نخستین همکاری من با آقای کریمی بود که تجربه خیلی خوبی بود. ارتباط خوبی در کار داشتیم و فکر می کنم هر دو مترصد این هستیم که باز هم در کار دیگری با یکدیگر همکاری کنیم.

 

 از کار تئاترتان چه خبر؟

– فعلا که به تمرین بیشتری نیاز دارد و از این رو بهرام تشکر تصمیم گرفت که فعلا برای اجرا عجله ای نداشته باشد تا تمرین بیشتری برای این نمایش صورت بگیرد.

 

 البته شما هم درگیر بازی در سریال سروش صحت هستید.

– بله اما مغایرتی با هم نداشت. بیشتر به همان دلیل بود که عرض کردم.

 

 سریال «لیسانسه ها» را می توان طنز متفاوتی در تلویزیون دانست. شما در این مجموعه نقش یک پلیس را بازی کردید که در یک مجموعه طنز می تواند کمی حساسیت برانگیز باشد. با این حال چقدر دستتان برای بازی در این نقش باز بود؟

– اتفاقا یکی از دلایلی که من جنس بازی ام را اینگونه گرفتم، یعنی جدی بازی کردم همین بود. البته در کنار این نقش دو نفر از دستیارانش هستند که جنس بازی دیگری دارند. اما به جدیت این آدم نیستند. به هر حال برای خود من هم جالب بود. جالب است که برایتان بگویم نه تنها بازی من مورد اعتراض قرار نگرفت، بلکه خیلی هم مورد توجه دوستان نیروی انتظامی قرار گرفت.

 

 و با این نقش فضای متفاوت تری را هم باز در تلویزیون تجربه کردید.

– البته من در مجموعه های طنز زیاد بازی کردم. اما خب در قالب چنین نقشی و با چنین فضایی نه تجربه اینچنینی نداشتم.

 

 شما در تلویزیون در کارهای کمدی بسیاری ایفای نقش کرده اید. بنابراین به نظر شما چرا خنداندن مردم ایران کار بسیار دشواری است؟

– ببینید ما مردم خیلی باهوشی داریم، فقط امکانات نداریم. ایرانیان به خاطر شرایط کشورمان و شرایطی که درآن در حال زندگی هستیم و بزرگ شدیم، آدمهای پیچیدهای هستند. زیرا در شرایط خیلی ویژهای بزرگ شدیم، ما جنگ را دیدیم، ما بمباران و موشک باران را دیدیم، تحریمها به ما فشار آورده ما خیلی چیزها دیدیم که به نگاه بعضیها مردم جهان اولی ندیدند، به همین دلیل چیزی را که داریم میبینیم راجع به آن فکر میکنیم که آیا بخندیم یا نخندیم.کلاً ما آدمهای راحتی نیستیم.

 

 به نظر شما که تجربه بسیاری در این زمینه دارید، کمدی واقعی و به دور از لودگی چه کمدی است؟

– به نظر من فیلمنامه نقش بسیار مهمی دارد. فیلمنامه هرچقدر صادقانه تر باشد و کمدی درست و به روزی داشته باشد موفقتر است.کمدی درست یعنی که ما سعی نکنیم به هر قیمتی تماشاگر را بخندانیم.

 

 معمولا مجموعه های کمدی باعث محبوبیت برخی بازیگران می شوند و در شهرت و محبوبیت آنها تاثیر بسیاری دارند. بنابراین شما هم دوست دارید همچنان در قالب نقش های کمدی ایفای نقش کنید و یا با توجه به نقشی که در سریال «گمشدگان» ایفا کردید، دوست دارید از این دست کارها را بیشتر تجربه کنید؟

– حضور من در یک مجموعه به عوامل بسیاری بستگی دارد که مهمترین آنها فیلمنامه است. برای من همواره فیلمنامه ای که پیشنهاد می شود، خیلی مهم است. چون فیلمنامه رکن اصلی یک کار است. چه در سینما و چه در تلویزیون. بنابراین اگر کار کمدی خوب با یک فیلمنامه خوب به من پیشنهاد شود، می پذیرم. حال اگر یک کار جدی و فضای متفاوتی هم از کمدی به من پیشنهاد شود که فیلمنامه خوبی داشته باشد هم می پذیرم. اینگونه نیست که بگویم من تصمیم دارم فقط کمدی کار کنم و یا جدی. همه چیز به فیلمنامه ای که پیشنهاد می شود، بستگی دارد.

 

 البته یکی از اتفاقاتی که صرفا در تلویزوین برای بازیگران می افتد، این است که اگر در قالب یک نقش بتوانند مورد توجه قرار بگیرند و مخاطب با آنها ارتباط برقرار کند، همواره پیشنهادهایی که به انها می شود در قالب همان نقش است و همین نکته باعث می شود که بازیگر به تکرار بیفتد؟

– نه برای من فرقی نمی کند که حالا اگر در سریال «گمشدگان» توانستم خوب بازی کنم و مخاطب دوست داشته باشد، از این به بعد پیشنهاد مشابه داشته باشم و نگران این اتفاق باشم. همانطور که گفتم فیلمنامه برای من از هر چیزی مهمتر است. بنابراین اگر بعد از این سریال نقش های اینچنینی به من پیشنهاد شود، در صورتی که فیلمنامه خوبی داشته باشد، می پذیرم.

 

 شما با سروش صحت «ساختمان پزشکان»را کار کرده بودید و حالا در «لیسانسه ها» همکار هستید. فکر می کنید نوع کمدی این دو مجموعه چه تفاوتی با هم دارد؟

– من فکر می کنم کمدی و فضای «لیسانسه ها» فانتزی تر است و سروش در این مجموعه قوی تر کار کرده است. یعنی نوع نگاهش به طنز خیلی خیلی قوی تر شده است. بنابراین من فکر می کنم فصل دوم این مجموعه اتفاق خوبی است و آقای صحت در این فصل به یک نقطه عطفی رسیده است.

 

 به نظر شما مردم بیشتر با کدام فضا بیشتر ارتباط برقرار کرده اند و با فضایی که از هر دو کار شما ترسیم کردید، برای مخاطب جذاب تر است؟

– به نظر من هر دو برای مخاطب جذاب است. هر کدام فضای مخصوص به خود را دارند. به خصوص اینکه زمانی که فیلمنامه را خودشان می نویسند، تسلطشان روی کار بیشتر است.

 

 و در سینما چطور؟ دوست دارید در چه ژانری بیشتر فعالیت کنید؟ البته حضور شما در سینما خیلی کمتر از تلویزیون است!

– به این دلیل است که من بیشتر درگیر سریال هستم و زمانی که در یک مجموعه تلویزیونی بازی می کنم، فرصتی برای حضور در سینما باقی نمی ماند. البته اگر فیلمنامه خوبی پیشنهاد شود، در سینما هم بازی می کنم.

 

 با این حساب در هر مدیومی که کار می کنید، فیلمنامه برایتان حرف اول را می زند؟

– بله صد در صد و باز هم تکرار می کنم که فیلمنامه برای من خیلی مهم است.

 

 با این حساب یکی از دلایل فعالیتتان در تلویزیون فیلمنامه هایی بوده که به شما پیشنهاد شده است؟ یعنی کارهای بهتری در تلویزیون به شما پیشنهاد شده که حضور پررنگ تری داشتید؟

– البته در سینما هم پیشنهادهای خوبی شده است، اما وقتی بوده که من درگیر بازی در یک مجموعه تلویزیونی بودم و فرصت نکردم آن پیشنهاد را بپذیرم.

 

 یعنی با توجه به محدودیت هایی که تلویزیون به نسبت سینما دارد و فاصله ای که مردم از تلویزیون گرفته اند، اما باز هم کار در تلویزیون را به سینما ترجیح داده اید؟

– هرچقدر که تلویزیون مخاطب کمتری داشته باشد، باز هم مخاطبان این رسانه به نسبت تلویزیون قابل مقایسه نیستند. چون مخاطبان تلویزیون گسترده تر از سینماست و این برای من جذاب تر است.

 

 و در پایان…

معمولا هر بازیگری برای نقشی که بازی می کند، زحمت می کشد و از تجربیات خود استفاده می کند. امیدوارم مردم و مخاطبان سریال «گمشدکان» که روی آنتن است و فصل دوم «لیسانسه ها» که به زودی پخش می شود، همواره این مجموعه ها را دوست داشته باشند و همین طور بازی من را . چون خوشحال می شوم وقتی که می بینم مردم بازی هم را در یک کار دوست دارند. ضمن اینکه «گمشدگان» به موضوعاتی در جامعه اشاره می کند که فکر می کنم برای مخاطبان ضروری است و این نوع اتفاقات برای عده ای آشناست و به گونه ای است که مخاطب می تواند با داستان و کاراکترها ارتباط برقرار کند.

 

 

 

 

  • 12
  • 6
۵۰%
همه چیز درباره
نظر شما چیست؟
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی:۰
غیر قابل انتشار: ۰
جدیدترین
قدیمی ترین
مشاهده کامنت های بیشتر
هیثم بن طارق آل سعید بیوگرافی هیثم بن طارق آل سعید؛ حاکم عمان

تاریخ تولد: ۱۱ اکتبر ۱۹۵۵ 

محل تولد: مسقط، مسقط و عمان

محل زندگی: مسقط

حرفه: سلطان و نخست وزیر کشور عمان

سلطنت: ۱۱ ژانویه ۲۰۲۰

پیشین: قابوس بن سعید

ادامه
بزرگمهر بختگان زندگینامه بزرگمهر بختگان حکیم بزرگ ساسانی

تاریخ تولد: ۱۸ دی ماه د ۵۱۱ سال پیش از میلاد

محل تولد: خروسان

لقب: بزرگمهر

حرفه: حکیم و وزیر

دوران زندگی: دوران ساسانیان، پادشاهی خسرو انوشیروان

ادامه
صبا آذرپیک بیوگرافی صبا آذرپیک روزنامه نگار سیاسی و ماجرای دستگیری وی

تاریخ تولد: ۱۳۶۰

ملیت: ایرانی

نام مستعار: صبا آذرپیک

حرفه: روزنامه نگار و خبرنگار گروه سیاسی روزنامه اعتماد

آغاز فعالیت: سال ۱۳۸۰ تاکنون

ادامه
یاشار سلطانی بیوگرافی روزنامه نگار سیاسی؛ یاشار سلطانی و حواشی وی

ملیت: ایرانی

حرفه: روزنامه نگار فرهنگی - سیاسی، مدیر مسئول وبگاه معماری نیوز

وبگاه: yasharsoltani.com

شغل های دولتی: کاندید انتخابات شورای شهر تهران سال ۱۳۹۶

حزب سیاسی: اصلاح طلب

ادامه
زندگینامه امام زاده صالح زندگینامه امامزاده صالح تهران و محل دفن ایشان

نام پدر: اما موسی کاظم (ع)

محل دفن: تهران، شهرستان شمیرانات، شهر تجریش

تاریخ تاسیس بارگاه: قرن پنجم هجری قمری

روز بزرگداشت: ۵ ذیقعده

خویشاوندان : فرزند موسی کاظم و برادر علی بن موسی الرضا و برادر فاطمه معصومه

ادامه
شاه نعمت الله ولی زندگینامه شاه نعمت الله ولی؛ عارف نامدار و شاعر پرآوازه

تاریخ تولد: ۷۳۰ تا ۷۳۱ هجری قمری

محل تولد: کوهبنان یا حلب سوریه

حرفه: شاعر و عارف ایرانی

دیگر نام ها: شاه نعمت‌الله، شاه نعمت‌الله ولی، رئیس‌السلسله

آثار: رساله‌های شاه نعمت‌الله ولی، شرح لمعات

درگذشت: ۸۳۲ تا ۸۳۴ هجری قمری

ادامه
نیلوفر اردلان بیوگرافی نیلوفر اردلان؛ سرمربی فوتسال و فوتبال بانوان ایران

تاریخ تولد: ۸ خرداد ۱۳۶۴

محل تولد: تهران 

حرفه: بازیکن سابق فوتبال و فوتسال، سرمربی تیم ملی فوتبال و فوتسال بانوان

سال های فعالیت: ۱۳۸۵ تاکنون

قد: ۱ متر و ۷۲ سانتی متر

تحصیلات: فوق لیسانس مدیریت ورزشی

ادامه
حمیدرضا آذرنگ بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ؛ بازیگر سینما و تلویزیون ایران

تاریخ تولد: تهران

محل تولد: ۲ خرداد ۱۳۵۱ 

حرفه: بازیگر، نویسنده، کارگردان و صداپیشه

تحصیلات: روان‌شناسی بالینی از دانشگاه آزاد رودهن 

همسر: ساناز بیان

ادامه
محمدعلی جمال زاده بیوگرافی محمدعلی جمال زاده؛ پدر داستان های کوتاه فارسی

تاریخ تولد: ۲۳ دی ۱۲۷۰

محل تولد: اصفهان، ایران

حرفه: نویسنده و مترجم

سال های فعالیت: ۱۳۰۰ تا ۱۳۴۴

درگذشت: ۲۴ دی ۱۳۷۶

آرامگاه: قبرستان پتی ساکونه ژنو

ادامه
دیالوگ های ماندگار درباره خدا

دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا پنجره ای به دنیای درون انسان می گشایند و راز و نیاز او با خالق هستی را به تصویر می کشند. در این مقاله از سرپوش به بررسی این دیالوگ ها در ادیان مختلف، ادبیات فارسی و سینمای جهان می پردازیم و نمونه هایی از دیالوگ های ماندگار درباره خدا را ارائه می دهیم. دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا همیشه در تاریکی سینما طنین انداز شده اند و ردی عمیق بر جان تماشاگران بر جای گذاشته اند. این دیالوگ ها می توانند دریچه ای به سوی دنیای معنویت و ایمان بگشایند و پرسش های بنیادین بشری درباره هستی و آفریننده آن را به چالش بکشند. دیالوگ های ماندگار و زیبا درباره خدا نمونه دیالوگ درباره خدا به دلیل قدرت شگفت انگیز سینما در به تصویر کشیدن احساسات و مفاهیم عمیق انسانی، از تاثیرگذاری بالایی برخوردار هستند. نمونه هایی از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا در اینجا به چند نمونه از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا اشاره می کنیم: فیلم رستگاری در شاوشنک (۱۹۹۴): رد: "امید چیز خوبیه، شاید بهترین چیز. و یه چیز مطمئنه، هیچ چیز قوی تر از امید نیست." این دیالوگ به ایمان به خدا و قدرت امید در شرایط سخت زندگی اشاره دارد. فیلم فهرست شیندلر (۱۹۹۳): اسکار شیندلر: "من فقط می خواستم زندگی یک نفر را نجات دهم." این دیالوگ به ارزش ذاتی انسان و اهمیت نجات جان انسان ها از دیدگاه خداوند اشاره دارد. فیلم سکوت بره ها (۱۹۹۱): دکتر هانیبال لکتر: "خداوند در جزئیات است." این دیالوگ به ظرافت و زیبایی خلقت خداوند در دنیای پیرامون ما اشاره دارد. پارادیزو (۱۹۸۸): آلفردو: خسته شدی پدر؟ پدر روحانی: آره. موقع رفتن سرازیریه خدا کمک می کنه اما موقع برگشتن خدا فقط نگاه می کنه. الماس خونین (۲۰۰۶): بعضی وقتا این سوال برام پیش میاد که خدا مارو به خاطر بلاهایی که سر همدیگه میاریم می بخشه؟ ولی بعد به دور و برم نگاه می کنم و به ذهنم می رسه که خدا خیلی وقته اینجارو ترک کرده. نجات سربازان رایان: فرمانده: برید جلو خدا با ماست ... سرباز: اگه خدا با ماست پس کی با اوناست که مارو دارن تیکه و پاره می کنن؟ بوی خوش یک زن (۱۹۹۲): زنها ... تا حالا به زن ها فکر کردی؟ کی خلقشون کرده؟ خدا باید یه نابغه بوده باشه ... زیر نور ماه: خدا خیلی بزرگتر از اونه که بشه با گناه کردن ازش دور شد ... ستایش: حشمت فردوس: پیش خدا هم که باشی، وقتی مادرت زنگ می زنه باید جوابشو بدی. مارمولک: شاید درهای زندان به روی شما بسته باشد، اما درهای رحمت خدا همیشه روی شما باز است و اینقدر به فکر راه دروها نباشید. خدا که فقط متعلق به آدم های خوب نیست. خدا خدای آدم خلافکار هم هست. فقط خود خداست که بین بندگانش فرقی نمی گذارد. او اند لطافت، اند بخشش، بیخیال شدن، اند چشم پوشی و رفاقت است. دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم مارمولک رامبو (۱۹۸۸): موسی گانی: خدا آدمای دیوونه رو دوس داره! رمبو: چرا؟ موسی گانی: چون از اونا زیاد آفریده. سوپر نچرال: واقعا به خدا ایمان داری؟ چون اون میتونه آرامش بخش باشه. دین: ایمان دارم یه خدایی هست ولی مطمئن نیستم که اون هنوز به ما ایمان داره یا نه. کشوری برای پیرمردها نیست: تو زندگیم همیشه منتظر بودم که خدا، از یه جایی وارد زندگیم بشه ولی اون هیچوقت نیومد، البته اگر منم جای اون بودم خودمو قاطی همچین چیزی نمی کردم! دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم کشوری برای پیرمردها نیست سخن پایانی درباره دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا در هر قالبی که باشند، چه در متون کهن مذهبی، چه در اشعار و سروده ها و چه در فیلم های سینمایی، همواره گنجینه ای ارزشمند از حکمت و معرفت را به مخاطبان خود ارائه می دهند. این دیالوگ ها به ما یادآور می شوند که در جستجوی معنای زندگی و یافتن پاسخ سوالات خود، تنها نیستیم و همواره می توانیم با خالق هستی راز و نیاز کرده و از او یاری و راهنمایی بطلبیم. دیالوگ های ماندگار سینمای جهان درباره خدا گردآوری: بخش هنر و سینمای سرپوش

ویژه سرپوش