جمعه ۰۲ آذر ۱۴۰۳
۱۸:۱۸ - ۲۰ آبان ۱۳۹۷ کد خبر: ۹۷۰۸۰۵۱۰۹
فیلم و سینمای ایران

حیدریان: برای جدا شدن ما از سینما دیر است

محمد مهدی حیدریان,اخبار فیلم و سینما,خبرهای فیلم و سینما,سینمای ایران
رییس سازمان سینمایی با تاکید براینکه طبق قانون باید از سازمان‌ برود و سکاندار را وزیر مشخص خواهد کرد، گفت: هر مدیری به سینما بیاید، باید طبق برنامه تدوین شده عمل‌ کند و وزیر در این باره تعهد خواهد گرفت.

به گزارش ایسنا، محمد مهدی حیدریان عصر یکشنبه ۲۰ آبان ماه در حاشیه بازدید از جشنواره فیلم کوتاه درباره وضعیت مدیریت سازمان سینمایی با توجه به بازنشسته بودن خود و اینکه مطرح‌شدن گزینه‌های متعدد جانشینی که نوعی بلاتکلیفی را در مدیریت این سازمان در میان سینماگران به وجود آورده است، گفت: آنچه مسلم است این است که سینما از ابتدای سال جاری دوره جدید خود را بر مبنای یک برنامه شروع کرده و قطعا این برنامه ادامه پیدا خواهد کرد. این مهمترین حرفی است که در این باره می‌توان گفت و هم وزیر محترم و هم دیگر  همکاران بر این هستند که  برنامه را دست کم‌ تا اخر این دولت، ادامه دهیم و از این بابت نگرانی نداریم. 

 

او افزود: اگر بنا به رفتن من باشد در وزارت ارشاد خواهم ماند چون برای جدا شدن ما از سینما دیر است. 

 

وی درباره ارزیابی عملکرد خود گفت: در ادوار گذشته مبنای ما همیشه بر این بوده که برنامه داشته باشیم مقید و متعهد به آن باشیم و همه بخش‌ها منظومه وار در برنامه تعریف شده باشند تا بر آن اساس حرکت کنیم و فکر می‌کنم در این مدت این طور بوده است. البته اخیراً یک گزارشی آماده شده که براساس آن می‌توان قضاوت کرد که چقدر این منظومه وار حرکت کردن رعایت شده است. 

 

رئیس سازمان سینمایی در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر اینکه این بار سیاستمدارانه پاسخ ندهد و صریح بگوید آیا براساس مهلتی که برای پایان کار بازنشستگان اعلام شده خبری درباره پایان کارش اعلام خواهد شد؟ گفت: طبق قانون باید تغییر مدیریت رخ دهد و من هم در وزارت ارشاد و در کنار سینما خواهم ماند اما اینکه چه کسی سکاندار خواهد بود را باید وزیر فرهنگ و ارشاد مشخص کند.

 

حرکت در چارچوب برنامه را به مدیریت بعدی پیشنهاد می‌کنم

وی در پاسخ به سوال دیگر درباره اینکه پیشنهاد و هشدارش به رئیس بعدی سازمان سینمایی چیست؟ گفت: حرکت در چارچوب برنامه را پیشنهاد می‌دهم که قاعدتاً تعهدی هم که وزیر محترم از ایشان خواهد گرفت، همین خواهد بود.

 

حیدریان در پاسخ به اینکه مهمترین چالش رئیس بعدی در این مقطع چه خواهد بود ؟پاسخ داد: به نظرم صنوف مهمترین موضوع در سینما هستند و باید یک زمانی از این برزخ در آیند. اگر می‌خواهند میدان داری کنند که چاره‌ای جز این نداریم، باید مسئولیت پذیر باشند و این که گاهی به نعل و گاهی به میخ بزنند سردرگمی در سینما را تشدید می‌کند.البته این مسئله در وزارت ارشاد بویژه در حوزه سینما به خصوص، در چارچوب همان برنامه دنبال می‌شود ضمن اینکه  در دولت هم بنای آن وجود دارد و وزارت کار پشتیبانی می‌کند.

 

تلاطم های مقطعی چیزی را عوض نمی‌کند

حیدریان درباره اینکه برخی صنوف خیلی سرسختانه حامی او بودند اما پس از ماجرای بازنشستگی منتقدانه برخورد کردند، گفت: نسبت ما با سینما همینطور مثل قبل ادامه خواهد داشت یعنی همچنان سختگیرانه در جهت منافع سینما با کمک اهالی آن پیش می رویم و این تلاطم‌های مقطعی چیزی را عوض نمی‌کند.

 

تاثیر انتشار زودهنگام فراخوان جشنواره‌ی جهانی بر جشنواره‌ی ملی فجر

حیدریان در ادامه در پاسخ به سوال ایسنا درباره اینکه آیا انتشار زودهنگام فراخوان جشنواره جهانی فجر، جشنواره ملی را تحت تأثیر قرار خواهد داد چرا که شنیده شده رایزنی‌هایی با برخی فیلمسازان انجام می‌شود تا فیلم خود را در جشنواره جهانی نمایش دهند؟ بیان کرد: چنین چیزی نمی‌تواند پیش بیاید چون جشنواره جهانی فقط ۳ یا ۴ فیلم ایرانی را می‌تواند بپذیرد، لذا این دو جشنواره تعارضی با هم ندارند و جشنواره جهانی بخش بین الملل جشنواره ملی یعنی نقشی که ایفا می کند در خدمت سینمای ایران و بخش بین الملل آن است.‌ دبیر جشنواره فجر حکم جدید نگرفته و دبیر خواهد بود تا زمانی که تغییر کند. 

 

رئیس سازمان سینمایی تاکید کرد: این دو جشنواره تعارضی با هم ندارند و امسال قطعا هماهنگی بیشتری با هم خواهند داشت. 

 

وی همچنین درباره شرایط اقتصادی و تاثیرات آن بر این دو جشنواره گفت: جشنواره داخلی سال گذشته تقریباً با حدود ۴۰ درصد هزینه‌های سال قبل برگزار شد و امسال دبیر جشنواره تلاش‌هایی را شروع کرده و ما هم به او کمک می‌کنیم تا بتوانند،اسپانسرهای جدی داشته باشد. در بخش بین‌الملل هم همین‌طور پیش می‌رویم هزینه‌ها به نسبت مشکلات اقتصادی که وجود دارد در مقایسه با سال گذشته باید کاهش پیدا کند که البته بخشی از آن با صرفه‌جویی اتفاق می‌افتد و بخشی هم با محدودتر برگزار کردن برخی قسمتهای جشنواره و برخی دیگر را هم اسپانسر کمک خواهد کرد.

 

ناراضی نیستم اما ....

حیدریان در پاسخ به سوالی درباره میزان رضایتش از دوران کاری خود گفت: ناراضی نیستم اما امید و انتظارم از دست‌اندرکاران در  حوزه مربوط به خودشان خیلی بیشتر بود. بخشی را حدس می‌زدم که مسائل اقتصادی و منافع اقتصادی و شخصی مانع از ایجاد یک اجماعی شود که همین اتفاق هم افتاد اما از یک زمانی به بعد دیگر بنا را بر این گذاشتیم که اگر لازم شد با کمی هُل دادن و کمک کردن به نتیجه برسیم.

 

او درباره اینکه به طور مشخص بگوید کدام بخش‌ها را منظورش است هم گفت: به هر حال بخش‌های مختلف بودند که می‌توان آنها را حدس زد.

 

 

  • 19
  • 5
۵۰%
نظر شما چیست؟
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی:۰
غیر قابل انتشار: ۰
جدیدترین
قدیمی ترین
مشاهده کامنت های بیشتر
هیثم بن طارق آل سعید بیوگرافی هیثم بن طارق آل سعید؛ حاکم عمان

تاریخ تولد: ۱۱ اکتبر ۱۹۵۵ 

محل تولد: مسقط، مسقط و عمان

محل زندگی: مسقط

حرفه: سلطان و نخست وزیر کشور عمان

سلطنت: ۱۱ ژانویه ۲۰۲۰

پیشین: قابوس بن سعید

ادامه
بزرگمهر بختگان زندگینامه بزرگمهر بختگان حکیم بزرگ ساسانی

تاریخ تولد: ۱۸ دی ماه د ۵۱۱ سال پیش از میلاد

محل تولد: خروسان

لقب: بزرگمهر

حرفه: حکیم و وزیر

دوران زندگی: دوران ساسانیان، پادشاهی خسرو انوشیروان

ادامه
صبا آذرپیک بیوگرافی صبا آذرپیک روزنامه نگار سیاسی و ماجرای دستگیری وی

تاریخ تولد: ۱۳۶۰

ملیت: ایرانی

نام مستعار: صبا آذرپیک

حرفه: روزنامه نگار و خبرنگار گروه سیاسی روزنامه اعتماد

آغاز فعالیت: سال ۱۳۸۰ تاکنون

ادامه
یاشار سلطانی بیوگرافی روزنامه نگار سیاسی؛ یاشار سلطانی و حواشی وی

ملیت: ایرانی

حرفه: روزنامه نگار فرهنگی - سیاسی، مدیر مسئول وبگاه معماری نیوز

وبگاه: yasharsoltani.com

شغل های دولتی: کاندید انتخابات شورای شهر تهران سال ۱۳۹۶

حزب سیاسی: اصلاح طلب

ادامه
زندگینامه امام زاده صالح زندگینامه امامزاده صالح تهران و محل دفن ایشان

نام پدر: اما موسی کاظم (ع)

محل دفن: تهران، شهرستان شمیرانات، شهر تجریش

تاریخ تاسیس بارگاه: قرن پنجم هجری قمری

روز بزرگداشت: ۵ ذیقعده

خویشاوندان : فرزند موسی کاظم و برادر علی بن موسی الرضا و برادر فاطمه معصومه

ادامه
شاه نعمت الله ولی زندگینامه شاه نعمت الله ولی؛ عارف نامدار و شاعر پرآوازه

تاریخ تولد: ۷۳۰ تا ۷۳۱ هجری قمری

محل تولد: کوهبنان یا حلب سوریه

حرفه: شاعر و عارف ایرانی

دیگر نام ها: شاه نعمت‌الله، شاه نعمت‌الله ولی، رئیس‌السلسله

آثار: رساله‌های شاه نعمت‌الله ولی، شرح لمعات

درگذشت: ۸۳۲ تا ۸۳۴ هجری قمری

ادامه
نیلوفر اردلان بیوگرافی نیلوفر اردلان؛ سرمربی فوتسال و فوتبال بانوان ایران

تاریخ تولد: ۸ خرداد ۱۳۶۴

محل تولد: تهران 

حرفه: بازیکن سابق فوتبال و فوتسال، سرمربی تیم ملی فوتبال و فوتسال بانوان

سال های فعالیت: ۱۳۸۵ تاکنون

قد: ۱ متر و ۷۲ سانتی متر

تحصیلات: فوق لیسانس مدیریت ورزشی

ادامه
حمیدرضا آذرنگ بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ؛ بازیگر سینما و تلویزیون ایران

تاریخ تولد: تهران

محل تولد: ۲ خرداد ۱۳۵۱ 

حرفه: بازیگر، نویسنده، کارگردان و صداپیشه

تحصیلات: روان‌شناسی بالینی از دانشگاه آزاد رودهن 

همسر: ساناز بیان

ادامه
محمدعلی جمال زاده بیوگرافی محمدعلی جمال زاده؛ پدر داستان های کوتاه فارسی

تاریخ تولد: ۲۳ دی ۱۲۷۰

محل تولد: اصفهان، ایران

حرفه: نویسنده و مترجم

سال های فعالیت: ۱۳۰۰ تا ۱۳۴۴

درگذشت: ۲۴ دی ۱۳۷۶

آرامگاه: قبرستان پتی ساکونه ژنو

ادامه
دیالوگ های ماندگار درباره خدا

دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا پنجره ای به دنیای درون انسان می گشایند و راز و نیاز او با خالق هستی را به تصویر می کشند. در این مقاله از سرپوش به بررسی این دیالوگ ها در ادیان مختلف، ادبیات فارسی و سینمای جهان می پردازیم و نمونه هایی از دیالوگ های ماندگار درباره خدا را ارائه می دهیم. دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا همیشه در تاریکی سینما طنین انداز شده اند و ردی عمیق بر جان تماشاگران بر جای گذاشته اند. این دیالوگ ها می توانند دریچه ای به سوی دنیای معنویت و ایمان بگشایند و پرسش های بنیادین بشری درباره هستی و آفریننده آن را به چالش بکشند. دیالوگ های ماندگار و زیبا درباره خدا نمونه دیالوگ درباره خدا به دلیل قدرت شگفت انگیز سینما در به تصویر کشیدن احساسات و مفاهیم عمیق انسانی، از تاثیرگذاری بالایی برخوردار هستند. نمونه هایی از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا در اینجا به چند نمونه از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا اشاره می کنیم: فیلم رستگاری در شاوشنک (۱۹۹۴): رد: "امید چیز خوبیه، شاید بهترین چیز. و یه چیز مطمئنه، هیچ چیز قوی تر از امید نیست." این دیالوگ به ایمان به خدا و قدرت امید در شرایط سخت زندگی اشاره دارد. فیلم فهرست شیندلر (۱۹۹۳): اسکار شیندلر: "من فقط می خواستم زندگی یک نفر را نجات دهم." این دیالوگ به ارزش ذاتی انسان و اهمیت نجات جان انسان ها از دیدگاه خداوند اشاره دارد. فیلم سکوت بره ها (۱۹۹۱): دکتر هانیبال لکتر: "خداوند در جزئیات است." این دیالوگ به ظرافت و زیبایی خلقت خداوند در دنیای پیرامون ما اشاره دارد. پارادیزو (۱۹۸۸): آلفردو: خسته شدی پدر؟ پدر روحانی: آره. موقع رفتن سرازیریه خدا کمک می کنه اما موقع برگشتن خدا فقط نگاه می کنه. الماس خونین (۲۰۰۶): بعضی وقتا این سوال برام پیش میاد که خدا مارو به خاطر بلاهایی که سر همدیگه میاریم می بخشه؟ ولی بعد به دور و برم نگاه می کنم و به ذهنم می رسه که خدا خیلی وقته اینجارو ترک کرده. نجات سربازان رایان: فرمانده: برید جلو خدا با ماست ... سرباز: اگه خدا با ماست پس کی با اوناست که مارو دارن تیکه و پاره می کنن؟ بوی خوش یک زن (۱۹۹۲): زنها ... تا حالا به زن ها فکر کردی؟ کی خلقشون کرده؟ خدا باید یه نابغه بوده باشه ... زیر نور ماه: خدا خیلی بزرگتر از اونه که بشه با گناه کردن ازش دور شد ... ستایش: حشمت فردوس: پیش خدا هم که باشی، وقتی مادرت زنگ می زنه باید جوابشو بدی. مارمولک: شاید درهای زندان به روی شما بسته باشد، اما درهای رحمت خدا همیشه روی شما باز است و اینقدر به فکر راه دروها نباشید. خدا که فقط متعلق به آدم های خوب نیست. خدا خدای آدم خلافکار هم هست. فقط خود خداست که بین بندگانش فرقی نمی گذارد. او اند لطافت، اند بخشش، بیخیال شدن، اند چشم پوشی و رفاقت است. دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم مارمولک رامبو (۱۹۸۸): موسی گانی: خدا آدمای دیوونه رو دوس داره! رمبو: چرا؟ موسی گانی: چون از اونا زیاد آفریده. سوپر نچرال: واقعا به خدا ایمان داری؟ چون اون میتونه آرامش بخش باشه. دین: ایمان دارم یه خدایی هست ولی مطمئن نیستم که اون هنوز به ما ایمان داره یا نه. کشوری برای پیرمردها نیست: تو زندگیم همیشه منتظر بودم که خدا، از یه جایی وارد زندگیم بشه ولی اون هیچوقت نیومد، البته اگر منم جای اون بودم خودمو قاطی همچین چیزی نمی کردم! دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم کشوری برای پیرمردها نیست سخن پایانی درباره دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا در هر قالبی که باشند، چه در متون کهن مذهبی، چه در اشعار و سروده ها و چه در فیلم های سینمایی، همواره گنجینه ای ارزشمند از حکمت و معرفت را به مخاطبان خود ارائه می دهند. این دیالوگ ها به ما یادآور می شوند که در جستجوی معنای زندگی و یافتن پاسخ سوالات خود، تنها نیستیم و همواره می توانیم با خالق هستی راز و نیاز کرده و از او یاری و راهنمایی بطلبیم. دیالوگ های ماندگار سینمای جهان درباره خدا گردآوری: بخش هنر و سینمای سرپوش

ویژه سرپوش