سه شنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۳
۱۹:۵۹ - ۲۴ آذر ۱۳۹۶ کد خبر: ۹۶۰۹۰۶۶۱۳
هنرهای تجسمی

گشتی در نمایشگاه آثار هنرمند ایتالیایی در موزه تیت مدرن لندن

هنرمند ایتالیایی,اخبار هنرهای تجسمی,خبرهای هنرهای تجسمی,هنرهای تجسمی
 موزه تیت مدرن لندن این روزها با نمایش آثار "آمادئو مودلیانی" تصویرگر ابعاد مختلف زندگی و فعالیت این هنرمند ایتالیایی است.

به گزارش هنرآنلاین، این روزها طبقه سوم موزه تیت مدرن لندن، ساعت‌های کاری شلوغی را پشت سر می‌گذارد. از زمان بازگشایی و آغاز به کار روزانه موزه، علاقمندان به هنرمندان تجسمی از کشورهای مختلف مشتاقانه برای تماشای آثار "آمادئو مودیلیانی"، هنرمند شناخته شده ایتالیایی مقابل در ورودی نمایشگاه صف می‌بندنند تا بتوانند از نزدیک شاهد نقاشی‌ها و تعدادی از مجسمه‌های این هنرمند باشند.

آثار مودلیانی در یکی از سالن‌های بزرگ طبقه سوم موزه، همانند لابیرنتی تو در تو به نحوی خاص و بر اساس سیر کاری این هنرمند از آغاز مهاجرت‌اش به پاریس تا زمان مرگ او در کشوری دور از سرزمین مادری‌اش به نمایش گذاشته شده، به همین دلیل نخستین سالن در بروشور نمایشگاه با عنوان "آغاز تغییر" نام‌گذاری شده است.

هنرمند ایتالیایی,اخبار هنرهای تجسمی,خبرهای هنرهای تجسمی,هنرهای تجسمی

نمایش آثار مودلیانی در این سالن با اشاره‌ای به تغییر محل زندگی و فعالیت هنری و ارائه سلف پرتره‌ای از آقای نقاش آغاز می‌شود. به نظر می‌رسد او طی سال‌های (۱۸۸۴ – ۱۹۰۶) برای توسعه دانش و مهارت‌اش به عنوان یک هنرمند در سن ۲۱ سالگی سرزمین مادری خود ایتالیا را ترک و به پاریس نقل مکان می‌کند. بهترین محلی که برای یک هنرمند جوان در آن دوره زمانی وجود داشته است.

هنرمند ایتالیایی,اخبار هنرهای تجسمی,خبرهای هنرهای تجسمی,هنرهای تجسمی

هر چند مودلیانی در خانواده‌ای تحصیل کرده به دنیا آمده بود که همیشه مشوق او بودند و هنر رنسانس بزرگ را تجربه و به عنوان یک نقاش آموزش دیده بود، اما پاریس با تنوع در سبک و شیوه‌های جدید برایش بسیار هیجان‌انگیز به نظر می‌رسید و مسیری رویایی برای فکرکردن، دیدن و چالش‌های هنری‌اش به شمار می‌رفت.

هنرمند ایتالیایی,اخبار هنرهای تجسمی,خبرهای هنرهای تجسمی,هنرهای تجسمی

سلف پرتره مودلیانی حدود سال ۱۹۱۵ نقاشی شده است و آن را به خودش به عنوان دلقک صامت "PIERROT" هدیه داده است. این اثر خیلی زود جایگاه او را در میان هم‌دوره‌ای‌هایش نشان داد. گویا در جایی جدید و میان مردمانی جدید نشان از آن داشت که هنرمند جوان ایتالیایی آماده خلق کردن خودش است.

با عبور از سالن نخست و پیش از ورود به سالن بعدی، مخاطبان از اتاقی کوچک و تاریک عبور می‌کنند که در آن به تماشای فیلم مستند قدیمی، سیاه و سفید و صامتی، از مکان‌هایی که این هنرمند در آنها کار و فعالیت داشته و نمایشگاهی که به نمایش گذاشته، می‌نشینند. فیلم بسیار کوتاهی که برای مخاطبان حاضر در نمایشگاه بسیار است، چراکه می‌توانند به خوبی با تصاویری واقعی از محل‌هایی که این هنرمند در آنها زیست کرده، آشنا شوند.

هنرمند ایتالیایی,اخبار هنرهای تجسمی,خبرهای هنرهای تجسمی,هنرهای تجسمی

سالن دیگر این نمایشگاه "زندگی شهری" نام دارد و در آن اشاره‌ای به حضور مودلیانی در پاریس و توجه‌اش به هنر معاصر پیشرو و تاثیرپذیری از هنرمندانی چون مانند پل سزان اختصاص داشت. گویی بهره بردن از رنگ‌های روشن‌تر و حرکت نرم‌تر قلم مو بر بوم جلوه جدیدی از کار او در این دوره بوده است.

در ادامه این نمایشگاه سه سالن با عنوان‌های "پاریس مودلیانی: طرح فیلم"، "ایده‌های بزرگ" و "مودلیانی مجسمه‌ساز" قرار دارند. طبق اطلاعات موجود، مونتمارته "montmarter" (اولین محل سکونت) مودلیانی فضایی متفاوت از بقیه پاریس داشته و به عنوان دهکده روی تپه در شمال شهر شناخته می‌شده است؛ هرچند با وجود محیط روستایی‌اش به دلیل سالن‌های تئاتر، سینما، رقص برای خود اعتباری داشته است و همین مکان سبب علاقه این هنرمند و دوستان‌اش به تصویر و سینما و تبدیل آن به سرگرمی و گردهم آیی‌های شبانه‌شان بوده است. او بعد از مدتی به مونتپارماس نقل مکان می‌کند جایی که پر از گالری‌های مختلف بوده است و تمام شعرا، نویسندگان و هنرمندان ملیت‌های مختلف را به خود جذب می‌کرده است و گرد هم می‌آورده است تا یکدیگر را ببینند و در مورد کارهای‌شان حرف بزنند.

هنرمند ایتالیایی,اخبار هنرهای تجسمی,خبرهای هنرهای تجسمی,هنرهای تجسمی

سال‌های (۱۹۱۱ تا ۱۹۱۳) دوره کوتاه و پرباری برای مودلیانی به شمار می‌رفته است. او به شکل گسترده‌ای روی مجسمه‌سازی متمرکز شد؛ طرح‌های اولیه‌ای کشید که شاید طرح‌های مقدماتی برای ایده‌ مجسمه‌هایی به شمار می‌رفت که در ذهن داشت.

در این بین دیدار از موزه‌های پاریس مانند "لوور" و... به او و بسیاری از هنرمندان دیگر این امکان را داد تا در مقیاس گسترده‌تری با هنر آشنا شوند. او برداشت‌هایی آزاد از مشاهده اشیاء، نقاشی و مجسمه‌های باستانی مصر، کامبوج و ساحل عاج داشت. در این میان بهره بردن از استایل‌های مصری بسیار مد بوده است. او از ایده مصری‌ها که همه چیز را بلند تصویر می‌کردند بهره برد.

بسیاری مودلیانی را به خاطر مجسمه‌سازی شناختند، مجسمه‌هایی که خیلی زود مخاطب پیدا کرد. مجسمه‌هایی که اکنون در موزه تیت لندن به نمایش گذاشته شده‌اند؛ شامل ۷ مجسمه سر است که از اکتبر تا نوامبر سال ۱۹۱۲ در قالب یک نمایشگاه هنری سالیانه در سالن "دیاتون" پاریس به نمایش گذاشته شده بودند. در واقع تنها نمایشگاه مهمی که مودلیانی در تمام دوران زندگی‌اش برگزار کرد. او مدتی بعد به دلیل غبار ناشی از تراشیدن و بیماری سلی که در دوران کودکی او را مبتلا کرده بود و هنوز هم آزارش می‌داد، این کار را رها کرد.

"شبکه خلاق"، "خانواده ارواح"، "برهنه‌های مدرن" از دیگر بخش‌های این نمایشگاه است. مودلیانی در چند نقاشی اکسپرسیونیستی خودش، شیوه دوستان مونمارت و مونت پارناس‌اش را به کار برده است. بیشتر آثاری که در بعد رادیکال کوبیسم کشیده شده‌اند در فضای مسطح و با صورت‌های آبستره تصویر شده‌اند. به همین ترتیب وقتی مودیلیانی از "خوان گریس" نقاش اسپانیایی و "هنری لاورش" هنرمند فرانسوی نقاشی کشید نیم‌رخ یا نمای آنها را به صورت زاویه‌دار و درون تصویر اصلی و به سبک کوبیسم کشید، گرچه او سبک کوبیسم را تجربه کرد ولی هیچگاه تصاویر تجسمی را رها نکرد حتی زمانی‌که پیکاسو او را تحسین کرد.

گرچه مودلیانی یکی از اعضا پرشور جمع چند ملیتی شبکه خلاق بود اما به نحوی حاشیه‌نشین و خارج از کانون به شمار می‌رفت، حتی زمانی که پرتره می‌کشید از سوی منتقدانی که با آنها معاشرت داشت پشتیبانی لفظی و زبانی هم دریافت نمی‌کرد، زیرا یهودی بود و آن زمان در فرانسه رفتارهای ضد یهودی رواج داشت.

در توضیح تابلوهای سالن "خانواده ارواح" آمده بود یک دهه پس از آمدن مودلیانی به پاریس، او محیطی را پیرامون خود ایجاد کرده بود. او فرد خوشنامی میان یاران مونت پارماس اعم از شاعر، بازیگر، موسیقدان و نویسنده به شمار می‌رفت و خصایص خلاقانه آنها را اخذ و در همان حال تکنیک‌های MARK MAKING و LETTERING را تجربه می‌کرد. در بعضی مواقع حتی اسم سوژه‌ها را روی بوم نقاشی می‌کشید.

یکی از تابلوهای این سالن، تصویری از نویسنده و ویرایشگر خانم بئاتریس هستینگ (BEATRICE HASTING) است که دوران عاشقی آنها چندان دوام نداشت و به دلیل جر و بحث‌های بسیار از بین رفت. گرچه این دوران کوتاه به هردوی آنها خلاقیت بسیاری داد.

هنرمند ایتالیایی,اخبار هنرهای تجسمی,خبرهای هنرهای تجسمی,هنرهای تجسمی

"عزیمت به جنوب" بخش دیگری از نمایشگاه را نشان می دهد. ماه‌های آخر جنگ جهانی اول زمانی که پاریس مورد هجوم هواپیماهای جنگی بود، سلامتی مودلیانی رو به وخامت می‌رفت. بنابراین زوبروسکی (حامی مالی مودلیانی) تصمیم گرفت هنرمندان‌اش را به ریورا (RIVIERA) بفرستد. مودلیانی نگران بود چراکه تغییر شرایط باعث تغییر او می‌شد و فضا و ریتم کاری‌اش را تغییر می‌داد. اما با توجه به رفتن تعدادی از دوستان‌اش به جنوب می‌توانست همچنان معاشرانی داشته باشد .

در جنوب شهر نیس "NICE" بود که مودلیانی برخی از قوی‌ترین آثار خود را خلق کرد. او خیلی سریع کار می‌کرد ساعت‌ها بدون هیچ وقفه‌ای کار می‌کرد. او در جنوب به دلیل عدم دسترسی به مدل‌های حرفه‌ای از بچه‌های محلی و دوستان‌اش به عنوان مدل استفاده می‌کرد و معمولا آنها را در نقاشی‌هایش با رنگ‌های گرم و مدیترانه‌ای تصویر می‌کرد. او در سال ۱۹۱۹ پس از پایان جنگ به پاریس بازگشت.

هنرمند ایتالیایی,اخبار هنرهای تجسمی,خبرهای هنرهای تجسمی,هنرهای تجسمی

شاید یکی از بخش‌های بسیار جذاب این نمایشگاه سالن "آتلیه مودلیانی" باشد. آخرین استودیوی مودلیانی حدود صد سال پس از مرگ او همچنان وجود دارد گرچه ظاهرا تغییرات عمده‌ای کرده است اما با تحقیق و در نظرگرفتن مدارک مستند و روش کاری او می‌توان تصور کرد که آخرین آثار او در چه فضایی خلق شده‌اند. بر این اساس سالنی طراحی شده است که بازدیدکنندگان می‌توانند با قرار دادن دستگاه‌های شبیه‌ساز سه بعدی بر چشم‌های‌شان محل کار مودلیانی را در آن شرایط زمانی و مکانی به صورت مجازی تصور و آن را احساس کنند. نکته جالب توجه آنست که به دلیل کمبود فضا و زمان، بازدیدکنندگان باید از قبل بلیت تهیه کنند تا بتوانند در روز بازدیدشان در ساعت مشخص به دیدن استودیو مجازی مودلیانی بروند.

آخرین سالن "دایره نزدیکان" است. گرچه مودلیانی افراد بسیاری را می‌شناخت اما تنها تعداد معدودی از آنها در آثار او حضور دارند. این افراد نزدیک‌ترین ارتباط را با او داشتند و اغلب مدل‌هایی هستند که با او صمیمیت بیشتری دارند. زبروسکی (zobrowski) و همسر مودلیانی (Hanlazborowska) در شماری از آثار او حضور دارد. در واقع همسرش بیشترین حضور را در نقاشی‌های این هنرمند دارد.

هنرمند ایتالیایی,اخبار هنرهای تجسمی,خبرهای هنرهای تجسمی,هنرهای تجسمی

این نقاشی‌ها او را در حالات مختلف و با لباس‌های متفاوت نشان می‌دهد. از ظاهری دخترانه با موهایی بافته شده در پشت سر تا زنی باردار و بااعتماد به نفس. اگر مودلیانی به عنوان یک هنرمند متمایز با همان ظرافت به کار خود ادامه می‌داد احتمالا چهره‌های متفاوت‌تری از همسرش خلق می‌کرد.

مودلیانی در چنبره اعتیاد و وضع سلامتی بدی که هر روز وخیم‌تر می‌شد؛ سرانجام در ژانویه ۱۹۲۰ و در سن ۳۵ سالگی درگذشت، در حالی‌که همسرش در شرف به دنیا آوردن دومین فرزندشان بود.

هنرمند ایتالیایی,اخبار هنرهای تجسمی,خبرهای هنرهای تجسمی,هنرهای تجسمی

 آخرین نقاشی که از او بر دیوار نمایشگاه‌اش نصب شده و آخرین کار او در اواخر عمرش محسوب می‌شود، خود را هنرمندی با اعتماد به نفس و متبحر ترسیم کرده که پالت به دست دارد.

گفتنی است؛ این نمایشگاه از ۲۳ نوامبر آغاز به کار کرده است و تا دوم آوریل سال ۲۰۱۸ برپا خواهد بود.

  • 16
  • 5
۵۰%
همه چیز درباره
نظر شما چیست؟
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی:۰
غیر قابل انتشار: ۰
جدیدترین
قدیمی ترین
مشاهده کامنت های بیشتر
بزرگمهر بختگان زندگینامه بزرگمهر بختگان حکیم بزرگ ساسانی

تاریخ تولد: ۱۸ دی ماه د ۵۱۱ سال پیش از میلاد

محل تولد: خروسان

لقب: بزرگمهر

حرفه: حکیم و وزیر

دوران زندگی: دوران ساسانیان، پادشاهی خسرو انوشیروان

ادامه
صبا آذرپیک بیوگرافی صبا آذرپیک روزنامه نگار سیاسی و ماجرای دستگیری وی

تاریخ تولد: ۱۳۶۰

ملیت: ایرانی

نام مستعار: صبا آذرپیک

حرفه: روزنامه نگار و خبرنگار گروه سیاسی روزنامه اعتماد

آغاز فعالیت: سال ۱۳۸۰ تاکنون

ادامه
یاشار سلطانی بیوگرافی روزنامه نگار سیاسی؛ یاشار سلطانی و حواشی وی

ملیت: ایرانی

حرفه: روزنامه نگار فرهنگی - سیاسی، مدیر مسئول وبگاه معماری نیوز

شغل های دولتی: کاندید انتخابات شورای شهر تهران سال ۱۳۹۶

حزب سیاسی: اصلاح طلب

یاشار سلطانیبیوگرافی یاشار سلطانی

ادامه
زندگینامه امام زاده صالح زندگینامه امامزاده صالح تهران و محل دفن ایشان

نام پدر: اما موسی کاظم (ع)

محل دفن: تهران، شهرستان شمیرانات، شهر تجریش

تاریخ تاسیس بارگاه: قرن پنجم هجری قمری

روز بزرگداشت: ۵ ذیقعده

زندگینامه امامزاده صالح

باورها و اعتقادات مذهبی، نقشی پررنگ در شکل گیری فرهنگ و هویت ایرانیان داشته است. احترام به سادات و نوادگان پیامبر اکرم (ص) از جمله این باورهاست. از این رو، در طول تاریخ ایران، امامزادگان همواره به عنوان واسطه های فیض الهی و امامان معصوم (ع) مورد توجه مردم قرار داشته اند. آرامگاه این بزرگواران، به اماکن زیارتی تبدیل شده و مردم برای طلب حاجت، شفا و دفع بلا به آنها توسل می جویند.

ادامه
شاه نعمت الله ولی زندگینامه شاه نعمت الله ولی؛ عارف نامدار و شاعر پرآوازه

تاریخ تولد: ۷۳۰ تا ۷۳۱ هجری قمری

محل تولد: کوهبنان یا حلب سوریه

حرفه: شاعر و عارف ایرانی

دیگر نام ها: شاه نعمت‌الله، شاه نعمت‌الله ولی، رئیس‌السلسله

آثار: رساله‌های شاه نعمت‌الله ولی، شرح لمعات

درگذشت: ۸۳۲ تا ۸۳۴ هجری قمری

ادامه
آپولو سایوز ماموریت آپولو سایوز؛ دست دادن در فضا

ایده همکاری فضایی میان آمریکا و شوروی، در بحبوحه رقابت های فضایی دهه ۱۹۶۰ مطرح شد. در آن دوران، هر دو ابرقدرت در تلاش بودند تا به دستاوردهای فضایی بیشتری دست یابند. آمریکا با برنامه فضایی آپولو، به دنبال فرود انسان بر کره ماه بود و شوروی نیز برنامه فضایی سایوز را برای ارسال فضانورد به مدار زمین دنبال می کرد. با وجود رقابت های موجود، هر دو کشور به این نتیجه رسیدند که برقراری همکاری در برخی از زمینه های فضایی می تواند برایشان مفید باشد. ایمنی فضانوردان، یکی از دغدغه های اصلی به شمار می رفت. در صورت بروز مشکل برای فضاپیمای یکی از کشورها در فضا، امکان نجات فضانوردان توسط کشور دیگر وجود نداشت.

مذاکرات برای انجام ماموریت مشترک آپولو سایوز، از سال ۱۹۷۰ آغاز شد. این مذاکرات با پیچیدگی های سیاسی و فنی همراه بود. مهندسان هر دو کشور می بایست بر روی سیستم های اتصال فضاپیماها و فرآیندهای اضطراری به توافق می رسیدند. موفقیت ماموریت آپولو سایوز، نیازمند هماهنگی و همکاری نزدیک میان تیم های مهندسی و فضانوردان آمریکا و شوروی بود. فضانوردان هر دو کشور می بایست زبان یکدیگر را فرا می گرفتند و با سیستم های فضاپیمای طرف مقابل آشنا می شدند.

فضاپیماهای آپولو و سایوز

ماموریت آپولو سایوز، از دو فضاپیمای کاملا متفاوت تشکیل شده بود:

ادامه
نیلوفر اردلان بیوگرافی نیلوفر اردلان؛ سرمربی فوتسال و فوتبال بانوان ایران

چکیده بیوگرافی نیلوفر اردلان

نام کامل: نیلوفر اردلان

تاریخ تولد: ۸ خرداد ۱۳۶۴

محل تولد: تهران 

حرفه: بازیکن سابق فوتبال و فوتسال، سرمربی تیم ملی فوتبال و فوتسال بانوان

سال های فعالیت: ۱۳۸۵ تاکنون

قد: ۱ متر و ۷۲ سانتی متر

ادامه
حمیدرضا آذرنگ بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ؛ بازیگر سینما و تلویزیون ایران

چکیده بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ

نام کامل: حمیدرضا آذرنگ

تاریخ تولد: تهران

محل تولد: ۲ خرداد ۱۳۵۱ 

حرفه: بازیگر، نویسنده، کارگردان و صداپیشه

تحصیلات: روان‌شناسی بالینی از دانشگاه آزاد رودهن 

ادامه
محمدعلی جمال زاده بیوگرافی محمدعلی جمال زاده؛ پدر داستان های کوتاه فارسی

تاریخ تولد: ۲۳ دی ۱۲۷۰

محل تولد: اصفهان، ایران

حرفه: نویسنده و مترجم

سال های فعالیت: ۱۳۰۰ تا ۱۳۴۴

درگذشت: ۲۴ دی ۱۳۷۶

آرامگاه: قبرستان پتی ساکونه ژنو

ادامه
دیالوگ های ماندگار درباره خدا

دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا پنجره ای به دنیای درون انسان می گشایند و راز و نیاز او با خالق هستی را به تصویر می کشند. در این مقاله از سرپوش به بررسی این دیالوگ ها در ادیان مختلف، ادبیات فارسی و سینمای جهان می پردازیم و نمونه هایی از دیالوگ های ماندگار درباره خدا را ارائه می دهیم. دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا همیشه در تاریکی سینما طنین انداز شده اند و ردی عمیق بر جان تماشاگران بر جای گذاشته اند. این دیالوگ ها می توانند دریچه ای به سوی دنیای معنویت و ایمان بگشایند و پرسش های بنیادین بشری درباره هستی و آفریننده آن را به چالش بکشند. دیالوگ های ماندگار و زیبا درباره خدا نمونه دیالوگ درباره خدا به دلیل قدرت شگفت انگیز سینما در به تصویر کشیدن احساسات و مفاهیم عمیق انسانی، از تاثیرگذاری بالایی برخوردار هستند. نمونه هایی از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا در اینجا به چند نمونه از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا اشاره می کنیم: فیلم رستگاری در شاوشنک (۱۹۹۴): رد: "امید چیز خوبیه، شاید بهترین چیز. و یه چیز مطمئنه، هیچ چیز قوی تر از امید نیست." این دیالوگ به ایمان به خدا و قدرت امید در شرایط سخت زندگی اشاره دارد. فیلم فهرست شیندلر (۱۹۹۳): اسکار شیندلر: "من فقط می خواستم زندگی یک نفر را نجات دهم." این دیالوگ به ارزش ذاتی انسان و اهمیت نجات جان انسان ها از دیدگاه خداوند اشاره دارد. فیلم سکوت بره ها (۱۹۹۱): دکتر هانیبال لکتر: "خداوند در جزئیات است." این دیالوگ به ظرافت و زیبایی خلقت خداوند در دنیای پیرامون ما اشاره دارد. پارادیزو (۱۹۸۸): آلفردو: خسته شدی پدر؟ پدر روحانی: آره. موقع رفتن سرازیریه خدا کمک می کنه اما موقع برگشتن خدا فقط نگاه می کنه. الماس خونین (۲۰۰۶): بعضی وقتا این سوال برام پیش میاد که خدا مارو به خاطر بلاهایی که سر همدیگه میاریم می بخشه؟ ولی بعد به دور و برم نگاه می کنم و به ذهنم می رسه که خدا خیلی وقته اینجارو ترک کرده. نجات سربازان رایان: فرمانده: برید جلو خدا با ماست ... سرباز: اگه خدا با ماست پس کی با اوناست که مارو دارن تیکه و پاره می کنن؟ بوی خوش یک زن (۱۹۹۲): زنها ... تا حالا به زن ها فکر کردی؟ کی خلقشون کرده؟ خدا باید یه نابغه بوده باشه ... زیر نور ماه: خدا خیلی بزرگتر از اونه که بشه با گناه کردن ازش دور شد ... ستایش: حشمت فردوس: پیش خدا هم که باشی، وقتی مادرت زنگ می زنه باید جوابشو بدی. مارمولک: شاید درهای زندان به روی شما بسته باشد، اما درهای رحمت خدا همیشه روی شما باز است و اینقدر به فکر راه دروها نباشید. خدا که فقط متعلق به آدم های خوب نیست. خدا خدای آدم خلافکار هم هست. فقط خود خداست که بین بندگانش فرقی نمی گذارد. او اند لطافت، اند بخشش، بیخیال شدن، اند چشم پوشی و رفاقت است. دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم مارمولک رامبو (۱۹۸۸): موسی گانی: خدا آدمای دیوونه رو دوس داره! رمبو: چرا؟ موسی گانی: چون از اونا زیاد آفریده. سوپر نچرال: واقعا به خدا ایمان داری؟ چون اون میتونه آرامش بخش باشه. دین: ایمان دارم یه خدایی هست ولی مطمئن نیستم که اون هنوز به ما ایمان داره یا نه. کشوری برای پیرمردها نیست: تو زندگیم همیشه منتظر بودم که خدا، از یه جایی وارد زندگیم بشه ولی اون هیچوقت نیومد، البته اگر منم جای اون بودم خودمو قاطی همچین چیزی نمی کردم! دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم کشوری برای پیرمردها نیست سخن پایانی درباره دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا در هر قالبی که باشند، چه در متون کهن مذهبی، چه در اشعار و سروده ها و چه در فیلم های سینمایی، همواره گنجینه ای ارزشمند از حکمت و معرفت را به مخاطبان خود ارائه می دهند. این دیالوگ ها به ما یادآور می شوند که در جستجوی معنای زندگی و یافتن پاسخ سوالات خود، تنها نیستیم و همواره می توانیم با خالق هستی راز و نیاز کرده و از او یاری و راهنمایی بطلبیم. دیالوگ های ماندگار سینمای جهان درباره خدا گردآوری: بخش هنر و سینمای سرپوش

ویژه سرپوش